Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-11-10, 09:48 Standaard   #1
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Kamer wil van clubcard bij wedstrijden af

(Novum) - Een meerderheid in de Tweede Kamer lijkt een plan van de PVV te steunen om de clubcard in het betaald voetbal af te schaffen. Nu is het vrijwel onmogelijk om zonder clubcard een toegangskaartje te kopen voor een wedstrijd, maar volgens de PVV is de clubcard door de nieuwe voetbalwet niet meer nodig, schrijft De Telegraaf.

Volgens PVV-Kamerlid Richard de Mos staan er in de nieuwe voetbalwet voldoende maatregelen om relschoppers bij het voetbal aan te pakken. De clubcard houdt volgens hem nu mensen weg bij wedstrijden. "Welwillende mensen zijn nu de dupe van de strenge regels rondom wedstrijden."

Een meerderheid in de Kamer van VVD, CDA en PvdA heeft wel oren naar het afschaffen van de verplichte clubcard. Wel willen ze eerst zien of de voetbalwet genoeg oplevert. Ook moeten de clubs meer doen om de veiligheid te garanderen.

Ook de KNVB is niet rouwig over een eventuele afschaffing. "Je zou willen dat er geen clubcards meer nodig zijn en ze het liefst afschaffen, want een kleine groep relschoppers maakt het een grote groep voetballiefhebbers nu knap lastig."
Zowaar een zinnig plan van de PVV. . Wat vinden jullie ervan?
Boris is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 25-11-10, 11:35 thumb up   #2

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Uitstekend initiatief.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-10, 11:43 Standaard   #3

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een onzin dat het zonder clubcard onmogelijk zou zijn om een kaartje te kopen. Dat is alleen bij de grote wedstrijden zo
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-10, 11:44 Standaard   #4

Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
[...]

Zowaar een zinnig plan van de PVV. . Wat vinden jullie ervan?
ik vind het weer van dat typische 'boehoe overheidsbemoeienis' gejank.
Oud 25-11-10, 11:47 Standaard   #5
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Wat een onzin dat het zonder clubcard onmogelijk zou zijn om een kaartje te kopen. Dat is alleen bij de grote wedstrijden zo
Afgelopen voorjaar wilde ik naar GAE - Willem II voor de Nacompetitie. Kon alleen kaarten krijgen met een clubcard, die ik weer niet kon krijgen omdat ik geregistreerd sta als SCC-houder van Heracles. Zomaar een voorbeeldje, niet bepaald een grote wedstrijd...
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-10, 11:50 Standaard   #6

Maar dat weet de incidentele bezoeker niet. Dat ligt overigens ook deels aan de communicatie van de clubs zelf.

Ik probeerde vorig seizoen een kaartje te kopen voor FC Emmen - Cambuur (tja ) maar er was op hun site nergens terug te vinden wat de voorwaarden waren om een kaartje te mogen kopen. Vrije verkoop? Clubcard? Uiteindelijk bleek dat je binnen een straal van 10 km van Emmen moest wonen om uberhaupt naar binnen te mogen.. En uiteindelijk zitten er dan 3000 man in zo'n stadion en gaat de club langzaam kapot.
Oud 25-11-10, 11:54 Standaard   #7

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Maar dat weet de incidentele bezoeker niet. Dat ligt overigens ook deels aan de communicatie van de clubs zelf.

Ik probeerde vorig seizoen een kaartje te kopen voor FC Emmen - Cambuur (tja ) maar er was op hun site nergens terug te vinden wat de voorwaarden waren om een kaartje te mogen kopen. Vrije verkoop? Clubcard? Uiteindelijk bleek dat je binnen een straal van 10 km van Emmen moest wonen om uberhaupt naar binnen te mogen.. En uiteindelijk zitten er dan 3000 man in zo'n stadion en gaat de club langzaam kapot.
Het liefst heb ik dit ook allemaal niet. Doodzonde dat het voetbalhooliganisme sinds de jaren '80 zo'n vlucht heeft genomen (ik las laatst dat het eerst gemelde incident in de kranten dateert van eind jaren 70). Maar dit is gewoon heel populistisch van de PVV. Waar je mee moet oppassen is dat je de problemen verplaatst naar buiten het stadion. Sowieso is die voetbalwet op sommige punten enorm verstrekkend. Zonder tussenkomst van de rechter kunnen complete onaangekondigde gebiedsverboden worden uitgevaardigd, om maar iets te noemen.
Oud 25-11-10, 11:57 Standaard   #8
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Het liefst heb ik dit ook allemaal niet. Doodzonde dat het voetbalhooliganisme sinds de jaren '80 zo'n vlucht heeft genomen (ik las laatst dat het eerst gemelde incident in de kranten dateert van eind jaren 70).
De eerste voetbalrellen in Nederland was in '74, Feyenoord-Tottenham.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-10, 12:00 thumb up   #9

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
De eerste voetbalrellen in Nederland was in '74, Feyenoord-Tottenham.
Ja, die was het. Bedankt.
Oud 25-11-10, 12:06 Standaard   #10

De problemen zijn toch al verplaatst naar buiten de stadions? Hoek van Holland etc. Juist daarvoor is de voetbalwet. En dat die erg ver gaat weet ik ook wel. Maar nu die toch is ingevoerd kan je wel kijken of de beperkende maatregelen voor kaartverkoop nog wel noodzakelijk zijn en zonodig afschaffen.
Oud 25-11-10, 12:40 Standaard   #11

Eerlijk gezegd heb ik liever dat soort maatregelen dan dat burgemeesters en politiechefs als halve fascisten kunnen optreden.
Oud 25-11-10, 20:18 Standaard   #12
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopelijk komt dit erdoor. De clubkaart is echt een maatregel waarmee je alleen de gewone supporter hebt. Degene die uit zijn op knokken omzeilen die kaart toch wel.

Ik ken mensen die hun hele familie een clubkaart aan hebben laten schaffen, allemaal van een andere club.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 25-11-10, 20:23 Standaard   #13
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk alleen niet dat hiervoor een Kamermeerderheid te vinden is.

Oud 25-11-10, 20:29 Standaard   #14
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
Ik denk alleen niet dat hiervoor een Kamermeerderheid te vinden is.
Anders lees je de 1e zin van het artikel even.
Oud 25-11-10, 20:35 Standaard   #15

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
Hopelijk komt dit erdoor. De clubkaart is echt een maatregel waarmee je alleen de gewone supporter hebt. Degene die uit zijn op knokken omzeilen die kaart toch wel.

Ik ken mensen die hun hele familie een clubkaart aan hebben laten schaffen, allemaal van een andere club.
Dat is bij zoveel maatregelen. Het lijkt me trouwens wel goed als knokken buiten het stadion ook in houdt dat je in het stadion niet meer welkom bent. Maar dat is iets wat de clubs moeten doen.
Oud 25-11-10, 20:43 Standaard   #16
Hup Holland!

[...]
Dat is bij zoveel maatregelen. Het lijkt me trouwens wel goed als knokken buiten het stadion ook in houdt dat je in het stadion niet meer welkom bent. Maar dat is iets wat de clubs moeten doen.
Met die nieuwe voetbalwet kan de burgemeester een verbiedsverbod opleggen. Dat houdt dus in dat je het stadion ook niet meer in komt.
Oud 25-11-10, 20:44 Standaard   #17
Saoirse

[...]

Anders lees je de 1e zin van het artikel even.
Of anders lees je even 2 alinea's verder dat die meerderheid mede dankzij CDA en PvdA tot stand moet komen. Dit krijgen ze er niet door.

Oud 25-11-10, 20:46 Standaard   #18
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
[...]

Of anders lees je even 2 alinea's verder dat die meerderheid mede dankzij CDA en PvdA tot stand moet komen. Dit krijgen ze er niet door.
Want?
Oud 25-11-10, 21:14 Standaard   #19

[...]

Met die nieuwe voetbalwet kan de burgemeester een verbiedsverbod opleggen. Dat houdt dus in dat je het stadion ook niet meer in komt.
Ja weet ik en dat vind ik dan weer te ver gaan persoonlijk
Oud 26-11-10, 17:57 Standaard   #20
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou niet verkeerd zijn.

Kan ik een keer naar FC Twente kijken als ze op bezoek zijn bij FC Utrecht.
rja is nu online   Met citaat reageren
Oud 26-11-10, 17:59 Standaard   #21
Saoirse

[...]

Want?
Dat zijn partijen die vaker zwabberen tussen standpunten en beide niet veel ophebben met minder overheidsbemoeienis op dit soort vlakken.

Oud 26-11-10, 18:27 Standaard   #22

Manske's Voetbal Forum schermafbeelding

de Clubcard is een van de redenen waarom ik Eredivisie Live heb aangeschaft. als ik buiten mijn eigen club niet naar andere clubs kan omdat ik daar niet binnen kom vanwege de ( Clubcardverplichting) dan bekijk ik de wedstrijden die ik wil zien op TV.

hoppelijk schaffen ze de clubcard af zodat je ook zonder moeite naar een andere club kan kijken zonder verplichtingen!!
Manske is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-10, 17:59 Standaard   #23
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

Afschaffen inderdaad, ik reis iedere 2 week heen en weer om met mijn seizoenskaart een wedstrijd te bezoeken maar als er eens een leuk affiche is op 15 minuten fietsen kan ik er dus met geen mogelijkheid heen. En dat zijn inderdaad vaak op papier de wat "grotere" wedstrijden, maar goed die zijn voor mij als voetballiefhebber dan juist interessant. Om slecht voetbal te zien heb ik immers al een seizoenskaart, het zou leuk zijn als ik ook de mogelijkheid zou krijgen eens wat goeds te zien

Oud 07-12-10, 18:00 thumb up   #24
Hup Holland!

Tweede Kamer wil af van clubcard
Uitgegeven: 7 december 2010 17:46
Laatst gewijzigd: 7 december 2010 17:55
AMSTERDAM - De regering moet met de KNVB en de clubs in het betaald voetbal gaan overleggen over het afschaffen van de clubcard.

De komst van de Voetbalwet, waardoor hooligans hard kunnen worden aangepakt, heeft de clubcard overbodig gemaakt, vindt een meerderheid van de Tweede Kamer.
Het parlement schaarde zich dinsdag achter een motie met deze strekking van PVV'er Richard de Mos.

De clubcard maakt het bezoeken van een voetbalwedstrijd nu vaak onmogelijk voor 'de vele welwillende voetbalsupporters', omdat zij niet in het bezit zijn van zo'n kaart.
Oud 07-12-10, 18:05 Standaard   #25

Bramos FCE's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal mij een worst wezen, bij Eindhoven hebben ze geen clubcards....
Bramos FCE is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-10, 18:07 thumb up   #26
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Bramos FCE Bekijk bericht
Zal mij een worst wezen, bij Eindhoven hebben ze geen clubcards....
Inderdaad, ben daar vorig jaar een keer heen geweest. Gewoon kaartje aan het stadion kopen zonder enige moeite.

Zo zou het overal moeten zijn.
Oud 07-12-10, 18:20 Standaard   #27
Genot

Cambuur heeft ook geen clubcards

Oud 07-12-10, 18:24 Standaard   #28
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch lijkt me dat bij een wedstrijd als Feyenoord - Ajax toch een clubcard nodig zal blijven. Maar voor andere wedstrijden zeker niet.
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-10, 18:36 Standaard   #29
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

anders noemen clubs die clubkaart lekker fankaart of iets dergelijks waardoor supporters zonder seizoenskaart voor belangrijke wedstrijden nog een soort van voorrang krijgen. (anders krijg je nog meer gezeik , denk o.a aan de laatste keer dat Feyenoord kaarten kon kopen voor de bekerfinale die later toch in de prullebak konden omdat ze niet mee mochten )
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-10, 19:00 Standaard   #30
Genot

Dat is ook wel een punt natuurlijk, dat er niet allemaal dagjesmensen zitten bij een derby ofzo. En dat bij een Feyenoord - Ajax niet snel alle kaartjes door handelaren worden gekocht zoals ook wel met concerten gebeurd.

Oud 07-12-10, 19:03 Standaard   #31
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
Dat is ook wel een punt natuurlijk, dat er niet allemaal dagjesmensen zitten bij een derby ofzo. En dat bij een Feyenoord - Ajax niet snel alle kaartjes door handelaren worden gekocht zoals ook wel met concerten gebeurd.
De seizoenskaarten worden toch niet afgeschaft.

Dat met die handelaren is wel een minpuntje inderdaad....
Oud 07-12-10, 19:04 Standaard   #32

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Gaat natuurlijk weer gezeik opleveren, mensen die met goed gedrag dan toch domme dingen doen.

Oud 08-12-10, 08:02 Standaard   #33

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA Bekijk bericht
Gaat natuurlijk weer gezeik opleveren, mensen die met goed gedrag dan toch domme dingen doen.
En wat is het verschil met nu?
Oud 08-12-10, 10:58 Standaard   #34
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

heuuy wat een helden werk
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 18:23 Standaard   #35

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Op zich goed dat er naast het opleggen van meer restrictieve maatregelen ook de bestaande regelingen tegen het licht worden gehouden. De voetbalwet zou de CC in principe inderdaad overbodig maken, maar het probleem is dat dit principe uit gaat van een strikte scheiding tussen 'relschoppers' en 'goedwillende supporters'. En volgens mij is in Nederland deze lijn juist erg vaag. Veel fanatieke supporters zijn een soort gelegenheidshooligans die niet zijn georganiseerd in een firm die 's ochtends op pad gaat met de intentie om te vechten met de tegenstander, maar ook niet weglopen wanneer er rondom hun wedstrijdbezoek een keer een matpartijtje ontstaat. Bij veel clubs zijn het echt niet enkel de hooligans die geen supporters van de tegenstander in de thuisvakken dulden.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-10, 02:54 Standaard   #36
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Nutteloos, dan bedenken de clubs zelf wel weer iets...
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-10, 07:48 Standaard   #37

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
Op zich goed dat er naast het opleggen van meer restrictieve maatregelen ook de bestaande regelingen tegen het licht worden gehouden. De voetbalwet zou de CC in principe inderdaad overbodig maken, maar het probleem is dat dit principe uit gaat van een strikte scheiding tussen 'relschoppers' en 'goedwillende supporters'. En volgens mij is in Nederland deze lijn juist erg vaag. Veel fanatieke supporters zijn een soort gelegenheidshooligans die niet zijn georganiseerd in een firm die 's ochtends op pad gaat met de intentie om te vechten met de tegenstander, maar ook niet weglopen wanneer er rondom hun wedstrijdbezoek een keer een matpartijtje ontstaat. Bij veel clubs zijn het echt niet enkel de hooligans die geen supporters van de tegenstander in de thuisvakken dulden.
De uitvakken zijn vaak voor 1/3e gevuld. Clubcards werken uitsupporters in thuisvakken juist in de hand. Zonder clubcards kunnen deze uitsupporters gewoon in de uitvakken plaatsnemen en neem je die irritaties weg.

Bovendien is die omschrijving van je echt niet uniek voor Nederland. Ook in Duitsland staat op de kaartjes voor de fanatieke vakken uitdrukkelijk dat deze "nur für" thuissupporters zijn. Indien je je gedraagt als uitsupporter bestaat de kans dat je afgevoerd wordt. In familievakken kan je gewoon door elkaar zitten, maar dat kan in Nederland ook, uiteraard met normaal gedrag.
Oud 09-12-10, 13:41 no smile   #38

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

In familievakken kan je gewoon door elkaar zitten, maar dat kan in Nederland ook, uiteraard met normaal gedrag.
Wij krijgen anders toch doodleuk een brief met 'gele kaart' (nadrukkelijke waarschuwing, dat bij herhaling een sv en boete volgt) op de mat wanneer onze supporters-/veiligheidscoördinator ons op een 'neutraal' vak ziet zitten bij een uitwedstrijd...
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-10, 16:13 Standaard   #39

Oorspronkelijk geplaatst door Yeahinho Bekijk bericht
[...]

Wij krijgen anders toch doodleuk een brief met 'gele kaart' (nadrukkelijke waarschuwing, dat bij herhaling een sv en boete volgt) op de mat wanneer onze supporters-/veiligheidscoördinator ons op een 'neutraal' vak ziet zitten bij een uitwedstrijd...
Dat is fijn. Maar de discussie ging erom of het door de supporters om je heen geaccepteerd wordt. Ik neem aan dat je nog nooit van de tribune geslagen bent?
Oud 09-12-10, 16:26 big smile   #40
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

hadden ze dat maar een keer gedaan..
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-10, 16:34 Standaard   #41
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

en hoe zit het dan met de combi's als de cc niet meer nodig is ?
mogen ze die ook wel meteen afschaffen , maar dat zullen ze dan wel weer niet doen.
vitessezuid113 is offline   Met citaat reageren
Oud 09-12-10, 16:43 Standaard   #42

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

De uitvakken zijn vaak voor 1/3e gevuld. Clubcards werken uitsupporters in thuisvakken juist in de hand. Zonder clubcards kunnen deze uitsupporters gewoon in de uitvakken plaatsnemen en neem je die irritaties weg.

Bovendien is die omschrijving van je echt niet uniek voor Nederland. Ook in Duitsland staat op de kaartjes voor de fanatieke vakken uitdrukkelijk dat deze "nur für" thuissupporters zijn. Indien je je gedraagt als uitsupporter bestaat de kans dat je afgevoerd wordt. In familievakken kan je gewoon door elkaar zitten, maar dat kan in Nederland ook, uiteraard met normaal gedrag.
De wedstrijden waarbij de uitvakken uitverkocht zijn, is de vraag blijkbaar zo groot dat er nog meer uitsupporters in de thuisvakken zullen zitten. Ik heb het idee dat het bij Schalke - Dortmund eerder kan om als gewone supporters door elkaar te zitten dan bij - pakweg - Groningen-Twente. En bij Ajax-Feyenoord kan het zo goed als helemaal niet.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-10, 14:09 Standaard   #43

Bramos FCE's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cruoninga Bekijk bericht
[...]

De wedstrijden waarbij de uitvakken uitverkocht zijn, is de vraag blijkbaar zo groot dat er nog meer uitsupporters in de thuisvakken zullen zitten. Ik heb het idee dat het bij Schalke - Dortmund eerder kan om als gewone supporters door elkaar te zitten dan bij - pakweg - Groningen-Twente. En bij Ajax-Feyenoord kan het zo goed als helemaal niet.
Was dat niet een keer bij Ajax - Feyenoord dat er groepen feyenoorders in de thuisvakken zaten en dat de er bij volgende ontmoeting 'spotters' van ajax in familievakken zaten, zodat groepjes feyenoorders op thuisvakken konden worden aangepakt?
Bramos FCE is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-10, 15:06 thumb up   #44

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie Bekijk bericht
hadden ze dat maar een keer gedaan..
.

Nee MaxPower, nooit van de tribune geslagen gelukkig. Ook omdat ik me altijd redelijk gedeisd houd als ik niet in het uitvak zit.
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site