|
|
#1 | |
. Wat vinden jullie ervan?
|
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Uitstekend initiatief.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Wat een onzin dat het zonder clubcard onmogelijk zou zijn om een kaartje te kopen. Dat is alleen bij de grote wedstrijden zo
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Afgelopen voorjaar wilde ik naar GAE - Willem II voor de Nacompetitie. Kon alleen kaarten krijgen met een clubcard, die ik weer niet kon krijgen omdat ik geregistreerd sta als SCC-houder van Heracles. Zomaar een voorbeeldje, niet bepaald een grote wedstrijd...
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Ik probeerde vorig seizoen een kaartje te kopen voor FC Emmen - Cambuur (tja ) maar er was op hun site nergens terug te vinden wat de voorwaarden waren om een kaartje te mogen kopen. Vrije verkoop? Clubcard? Uiteindelijk bleek dat je binnen een straal van 10 km van Emmen moest wonen om uberhaupt naar binnen te mogen.. En uiteindelijk zitten er dan 3000 man in zo'n stadion en gaat de club langzaam kapot.
|
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
De eerste voetbalrellen in Nederland was in '74, Feyenoord-Tottenham.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
De problemen zijn toch al verplaatst naar buiten de stadions? Hoek van Holland etc. Juist daarvoor is de voetbalwet. En dat die erg ver gaat weet ik ook wel. Maar nu die toch is ingevoerd kan je wel kijken of de beperkende maatregelen voor kaartverkoop nog wel noodzakelijk zijn en zonodig afschaffen.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Eerlijk gezegd heb ik liever dat soort maatregelen dan dat burgemeesters en politiechefs als halve fascisten kunnen optreden.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hopelijk komt dit erdoor. De clubkaart is echt een maatregel waarmee je alleen de gewone supporter hebt. Degene die uit zijn op knokken omzeilen die kaart toch wel.
Ik ken mensen die hun hele familie een clubkaart aan hebben laten schaffen, allemaal van een andere club. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ik denk alleen niet dat hiervoor een Kamermeerderheid te vinden is.
__________________ Det zoel waal ens groëte wazel kinne zien. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Met die nieuwe voetbalwet kan de burgemeester een verbiedsverbod opleggen. Dat houdt dus in dat je het stadion ook niet meer in komt.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Of anders lees je even 2 alinea's verder dat die meerderheid mede dankzij CDA en PvdA tot stand moet komen. Dit krijgen ze er niet door.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Zou niet verkeerd zijn.
Kan ik een keer naar FC Twente kijken als ze op bezoek zijn bij FC Utrecht. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Dat zijn partijen die vaker zwabberen tussen standpunten en beide niet veel ophebben met minder overheidsbemoeienis op dit soort vlakken.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
de Clubcard is een van de redenen waarom ik Eredivisie Live heb aangeschaft. als ik buiten mijn eigen club niet naar andere clubs kan omdat ik daar niet binnen kom vanwege de ( Clubcardverplichting) dan bekijk ik de wedstrijden die ik wil zien op TV.
hoppelijk schaffen ze de clubcard af zodat je ook zonder moeite naar een andere club kan kijken zonder verplichtingen!! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Afschaffen inderdaad, ik reis iedere 2 week heen en weer om met mijn seizoenskaart een wedstrijd te bezoeken maar als er eens een leuk affiche is op 15 minuten fietsen kan ik er dus met geen mogelijkheid heen. En dat zijn inderdaad vaak op papier de wat "grotere" wedstrijden, maar goed die zijn voor mij als voetballiefhebber dan juist interessant. Om slecht voetbal te zien heb ik immers al een seizoenskaart, het zou leuk zijn als ik ook de mogelijkheid zou krijgen eens wat goeds te zien
__________________ Hoooooo GENOOOOOOOOOOOT |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Zal mij een worst wezen, bij Eindhoven hebben ze geen clubcards....
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Cambuur heeft ook geen clubcards
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Toch lijkt me dat bij een wedstrijd als Feyenoord - Ajax toch een clubcard nodig zal blijven. Maar voor andere wedstrijden zeker niet.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
anders noemen clubs die clubkaart lekker fankaart of iets dergelijks waardoor supporters zonder seizoenskaart voor belangrijke wedstrijden nog een soort van voorrang krijgen. (anders krijg je nog meer gezeik , denk o.a aan de laatste keer dat Feyenoord kaarten kon kopen voor de bekerfinale die later toch in de prullebak konden omdat ze niet mee mochten )
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dat is ook wel een punt natuurlijk, dat er niet allemaal dagjesmensen zitten bij een derby ofzo. En dat bij een Feyenoord - Ajax niet snel alle kaartjes door handelaren worden gekocht zoals ook wel met concerten gebeurd.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
![]() Dat met die handelaren is wel een minpuntje inderdaad.... |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Gaat natuurlijk weer gezeik opleveren, mensen die met goed gedrag dan toch domme dingen doen.
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
heuuy wat een helden werk
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Op zich goed dat er naast het opleggen van meer restrictieve maatregelen ook de bestaande regelingen tegen het licht worden gehouden. De voetbalwet zou de CC in principe inderdaad overbodig maken, maar het probleem is dat dit principe uit gaat van een strikte scheiding tussen 'relschoppers' en 'goedwillende supporters'. En volgens mij is in Nederland deze lijn juist erg vaag. Veel fanatieke supporters zijn een soort gelegenheidshooligans die niet zijn georganiseerd in een firm die 's ochtends op pad gaat met de intentie om te vechten met de tegenstander, maar ook niet weglopen wanneer er rondom hun wedstrijdbezoek een keer een matpartijtje ontstaat. Bij veel clubs zijn het echt niet enkel de hooligans die geen supporters van de tegenstander in de thuisvakken dulden.
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nutteloos, dan bedenken de clubs zelf wel weer iets...
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
Bovendien is die omschrijving van je echt niet uniek voor Nederland. Ook in Duitsland staat op de kaartjes voor de fanatieke vakken uitdrukkelijk dat deze "nur für" thuissupporters zijn. Indien je je gedraagt als uitsupporter bestaat de kans dat je afgevoerd wordt. In familievakken kan je gewoon door elkaar zitten, maar dat kan in Nederland ook, uiteraard met normaal gedrag. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat is fijn. Maar de discussie ging erom of het door de supporters om je heen geaccepteerd wordt. Ik neem aan dat je nog nooit van de tribune geslagen bent?
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
hadden ze dat maar een keer gedaan..
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
en hoe zit het dan met de combi's als de cc niet meer nodig is ?
mogen ze die ook wel meteen afschaffen , maar dat zullen ze dan wel weer niet doen. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|