Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22-11-10, 18:19 arrow   #1
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge blijft strijden tegen de macht van de FIFA in het voetbal. De Duitser stelt nu volgende kalender voor: acht maanden clubvoetbal, twee maanden voor interlands en nog twee maanden voor vakantie en voorbereiding.
Lees ook:
Bayern dreigt met rechtszaak tegen KNVB
Rummenigge is ook voorzitter van de ECA, de Vereniging van Europese Clubs. "Wij, de werkgevers, kunnen niet meer aanvaarden dat de kalender zomaar van bovenaf wordt opgelegd en we onze internationals gratis moeten afstaan."

Belga
"Als we niet tot een consensus komen, trekken wij naar de rechtbank (het Europese gerechtshof, red) en de FIFA kan zich dan wenden tot God", klinkt het cynisch in het magazine Kicker.

Rummenigge wil de eigen competitie, de Champions League en de Europa League in acht maanden afwerken, 10 tot 12 interlands spelen in twee maanden en daarna twee maanden tussenseizoen. Die rustpauze zou bestaan uit vier weken vakantie en vier weken voorbereiding.

De almacht van de FIFA (op foto FIFA-voorzitter Sepp Blatter) is al langer een doorn in het oog van Rummenigge. Hij is het ook beu om na interlandvoetbal geblesseerde spelers terug te krijgen, zonder schadevergoeding (zoals in de zaak-Robben, red). "Wij, de clubs, zullen in de toekomst onze rechten met meer overtuiging verdedigen."

Nou jongens, zeg het maar

Oud 22-11-10, 18:20 Standaard   #2
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het altijd wel verschrikkelijk irritant, die (oefen-)interlands tussendoor

Oud 22-11-10, 18:20 thumb up   #3
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Klinkt als een prima plan. Ik haat het als de competitie stil ligt voor een of andere klote interland.

Interland voetbal is alleen interessant op E en WK's.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 18:21 Standaard   #4

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snap het wel: de clubs worden steeds rijker en machtiger dus krijgen ze steeds meer te vertellen. Goed vind ik het echter niet. Clubs zouden niet zo moeten zeiken. Andersom krijgen bonden namelijk ook allemaal half-fitte spelers aangeleverd als een groot toernooi voor de deur staat met enorm veel druk en aandacht.
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 18:21 arrow   #5
Mênnus Brabander

Overigens lees ik dat de ATP (tennis) de vakantie uitbreidt van 5 naar 7 weken na veel klachten van spelers.

Oud 22-11-10, 18:22 emo   #6
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Ik snap het wel: de clubs worden steeds rijker en machtiger dus krijgen ze steeds meer te vertellen. Goed vind ik het echter niet. Clubs zouden niet zo moeten zeiken. Andersom krijgen bonden namelijk ook allemaal half-fitte spelers aangeleverd als een groot toernooi voor de deur staat met enorm veel druk en aandacht.
2 maanden voor interlandvoetbal is toch ook veel beter dan nu dat ze 3 dagen bij elkaar zijn en maar even samen moeten voetballen

Oud 22-11-10, 18:23 thumb up   #7

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed plan.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 18:28 Standaard   #8

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

2 maanden voor interlandvoetbal is toch ook veel beter dan nu dat ze 3 dagen bij elkaar zijn en maar even samen moeten voetballen
Oefenduels stammen nog uit de tijd dat het bijzonder was om een voet op buitenlandse bodem te zetten en het voetbal werd geregeerd door bolhoeden. Je kunt idd de vraag stellen hoe zinvol oefenduels nog zijn. Welke functie ze hebben. Ben ik het mee eens.
Oud 22-11-10, 18:32 Standaard   #9
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Overigens lees ik dat de ATP (tennis) de vakantie uitbreidt van 5 naar 7 weken na veel klachten van spelers.
Ja van mensen als Nadal die zich oververmoeid speelt met 5 graveltoernooien in 5 weken
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 18:35 Standaard   #10

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Oefenduels stammen nog uit de tijd dat het bijzonder was om een voet op buitenlandse bodem te zetten en het voetbal werd geregeerd door bolhoeden. Je kunt idd de vraag stellen hoe zinvol oefenduels nog zijn. Welke functie ze hebben. Ben ik het mee eens.
Het levert erg veel geld op voor de bonden.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 18:38 Standaard   #11

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower Bekijk bericht
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de historie van de oefenduels.
Oud 22-11-10, 18:41 Standaard   #12

[...]

Dat is een wel erg cynisch argument. Wat ik helaas in de hele discussie vaak mis is de gezondheid van de spelers... met het oog daarop zou je een oversteek kunnen maken: minder oefenduels voor bonden en clubs (want ook de clubs maken slopende trips)
Oud 22-11-10, 19:39 thumb up   #13

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed plan.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 19:45 Standaard   #14
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor de voetballers misschien een stuk beter, als voetballiefhebber ben ik er niet blij mee. Interlands doen me weinig, dan 4 maand geen clubvoetbal is wel erg lang.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 20:16 Standaard   #15
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Doe maar 7 om 2 á 3

Oud 22-11-10, 20:27 sunglasses   #16

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat zeg ik al jaren...
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 20:46 Standaard   #17

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf Bekijk bericht

Dat zeg ik al jaren...
Visionair
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 20:50 Standaard   #18

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Welke maanden gaan we dan gebruiken voor al het interlandvoetbal? Juni, juli? En het competitievoetbal is dan overal gewoon van september tot mei?

Lekker voetballen in bijvoorbeeld de Tippeligaen, Veikkausliiga en Allsvenskan in de wintermaanden, heerlijk oostenwindje erbij, -45 graden celsius. Wat een feest.
En dan heb ik alleen nog maar over een paar Europese competities die een ander voetbalkalender volgen vanwege hun winterklimaat.

Wij vergeten hier in het o zo belangrijke en door geld geregeerde Europese voetbal weleens dat er op de rest van wereld ook nog gevoetbald wordt..
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 22-11-10, 21:02 question   #19

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
Welke maanden gaan we dan gebruiken voor al het interlandvoetbal? Juni, juli? En het competitievoetbal is dan overal gewoon van september tot mei?

Lekker voetballen in bijvoorbeeld de Tippeligaen, Veikkausliiga en Allsvenskan in de wintermaanden, heerlijk oostenwindje erbij, -45 graden celsius. Wat een feest.
En dan heb ik alleen nog maar over een paar Europese competities die een ander voetbalkalender volgen vanwege hun winterklimaat.

Wij vergeten hier in het o zo belangrijke en door geld geregeerde Europese voetbal weleens dat er op de rest van wereld ook nog gevoetbald wordt..
Wat is het verschil met afgelopen zomer?
Oud 23-11-10, 01:05 Standaard   #20

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Wat is het verschil met afgelopen zomer?
Door het WK werden verschillende competities tijdelijk stilgelegd of uitgesteld. Dat moet je toch niet elk jaar willen?
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-10, 02:49 Standaard   #21
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Door het WK werden verschillende competities tijdelijk stilgelegd of uitgesteld. Dat moet je toch niet elk jaar willen?
Als het afgelopen jaar kon, waarom dan niet structureel?
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-10, 07:55 arrow   #22

[...]

Zoals hierboven gezegd vind ik dat dat ieder jaar moet kunnen. Bedenk wel dat door het wegvallen van de mid-competitie interlandweekenden, de competitie veel meer vaart krijgt. Hoe verschrikkelijk veel van die onzinnige oefeninterlands en kwalificatiewedstrijden zijn er wel niet in een seizoen?
Oud 23-11-10, 08:10 Standaard   #23
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Er is toch niet gezegd dat die vakantie voor/na de interlandperiode is? De vakantie kan voor Scandinaviërs ook best in december+januari vallen. Heb je nog steeds een beetje winterse kou, maar als je daar last van hebt moet je maar een binnensport doen ofzo.

Ik ben in ieder geval voor, dit roep ik ook al jaren, net als pfaf.

Oud 23-11-10, 08:32 Standaard   #24

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
Voor de voetballers misschien een stuk beter, als voetballiefhebber ben ik er niet blij mee. Interlands doen me weinig, dan 4 maand geen clubvoetbal is wel erg lang.
Dit dus.

Oud 23-11-10, 09:29 arrow   #25

Interlandvoetbal doet me ook weinig, daarom is het juist een verademing als het op 1 hoop komt. Bovendien denk ik dat de kwalificatie voor W en EK's en stuk interessanter en leuker wordt als je een toernooi in bijvoorbeeld 2 maanden afwerkt. In plaats van NL - San Marino tussen Twente-Inter en Ajax-PSV in...
Oud 23-11-10, 09:34 Standaard   #26

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat het vooral voor teletekstsupporters en tv-kijkers een voordeel is. Voor structurele stadionbezoekers is vier maanden niks te doen hebben natuurlijk waardeloos.

Oud 23-11-10, 10:16 Standaard   #27

Radegast heeft een punt. Deze wijziging van Rummenigge komt lastig uit voor de competities met een andere indeling. Kun je niet zo maar overheen buldozeren.
Oud 23-11-10, 10:18 Standaard   #28

Oorspronkelijk geplaatst door EnGCatjuh Bekijk bericht
[...]

Er is toch niet gezegd dat die vakantie voor/na de interlandperiode is? De vakantie kan voor Scandinaviërs ook best in december+januari vallen. Heb je nog steeds een beetje winterse kou, maar als je daar last van hebt moet je maar een binnensport doen ofzo.

Ik ben in ieder geval voor, dit roep ik ook al jaren, net als pfaf.
Wat een simplisme weer
Oud 23-11-10, 10:22 Standaard   #29

Interlandvoetbal doet me ook weinig, daarom is het juist een verademing als het op 1 hoop komt. Bovendien denk ik dat de kwalificatie voor W en EK's en stuk interessanter en leuker wordt als je een toernooi in bijvoorbeeld 2 maanden afwerkt. In plaats van NL - San Marino tussen Twente-Inter en Ajax-PSV in...
Een beetje afwisseling is ook leuk hoewel er duidelijk gesneden moet worden.

Valt me een beetje tegen hoevelen hier in het eenzijdige verhaal van Rummenigge mee gaan. Wat mij betreft moet iedereen een stapje terugdoen, dus ook de clubs (tweede bekertoernooi, lucratieve oefentrips...). Bovendien zorgt zijn plan nog steeds voor een overvolle kalender op de maanden dat er wordt gevoetbald.
Oud 23-11-10, 10:39 Standaard   #30

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat je door dit idee juist meer blessures krijgt, de topspelers spelen al erg veel wedstrijden. Maar die laag eronder die geen interlands spelen, die hebben dan altijd een weekje rust, hierdoor krijg je dat ze 8 maanden volle bak moeten spelen zonder veel rustweken zoals nu. Het gemiddelde kwa blessures per club gaat dan denk ik omhoog... En het niveau dus omlaag, dit lijkt me geen goed plan.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-10, 11:36 sunglasses   #31
Mênnus Brabander

In Rusland gaan ze het programma al aanpassen aan Europa

Oud 23-11-10, 11:58 arrow   #32

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap Bekijk bericht
Ik denk dat je door dit idee juist meer blessures krijgt, de topspelers spelen al erg veel wedstrijden. Maar die laag eronder die geen interlands spelen, die hebben dan altijd een weekje rust, hierdoor krijg je dat ze 8 maanden volle bak moeten spelen zonder veel rustweken zoals nu. Het gemiddelde kwa blessures per club gaat dan denk ik omhoog... En het niveau dus omlaag, dit lijkt me geen goed plan.
Hmm, dit is het eerste tegenargument wat mij aan het denken gezet heeft. Maar wellicht is een maand vakantie na de interlandperiode en een maand in de winter wel voldoende rust?
Oud 23-11-10, 12:21 Standaard   #33

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

en dan een ek-kwalificatietoernooi voor het echte ek in de zomer? En in die 2 maanden het hele continent over reizen? Kom op zeg
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-10, 12:29 arrow   #34

Oorspronkelijk geplaatst door ASroma Bekijk bericht
en dan een ek-kwalificatietoernooi voor het echte ek in de zomer? En in die 2 maanden het hele continent over reizen? Kom op zeg
a) Wow! Het heeeeele continent over reizen! In een paar uur ben je van de ene naar de andere kant joh.
b) Het kan toch ook als een EK/WK in 1 land/regio gehouden worden?

Overigens vind ik --los van dit topic-- dat kwalificaties ook wel afgeschaft mogen worden. Houdt tegelijk met het EK en WK een EK en WK voor b-landen en laat de top 4 daarvan de volgende keer meedoen met het EK en WK en laat de onderste uit die WKs degraderen. Zijn we eindelijk verlost van die belachelijke wanvertoningen tegen Andorra, San Marino en dergelijke.
Oud 23-11-10, 12:57 Standaard   #35

[...]

Overigens vind ik --los van dit topic-- dat kwalificaties ook wel afgeschaft mogen worden. Houdt tegelijk met het EK en WK een EK en WK voor b-landen en laat de top 4 daarvan de volgende keer meedoen met het EK en WK en laat de onderste uit die WKs degraderen. Zijn we eindelijk verlost van die belachelijke wanvertoningen tegen Andorra, San Marino en dergelijke.
Eens, maar reken eens uit wat dat de UEFA en de bonden aan inkomsten gaat schelen.. never gonna happen.
Oud 23-11-10, 13:02 arrow   #36
Mênnus Brabander

[...]

Eens, maar reken eens uit wat dat de UEFA en de bonden aan inkomsten gaat schelen.. never gonna happen.
En dan gaan clubs gewoon meer oefenwedstrijden in Azie spelen, qua overbelasting maakt het geen kak uit dan.

Oud 23-11-10, 13:06 Standaard   #37

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap Bekijk bericht
Een international heeft op dit moment juist geen rustweken. Wanneer hebben Suarez, van der Wiel etc. hun rust moeten pakken? Terwijl de anderen al aan de voorbereiding begonnen waren. Ze haken halverwege de voorbereiding aan, moeten gelijk in een hoge intensiteit trainen en raken nu allemaal overbelast (of oververhit.. )

Een paar blokken met rust er tussen lijkt me juist ideaal voor een sporter, dan kan je optrainen naar een intensieve periode. Nu sport je het hele jaar maar wat door zonder rust..
Oud 23-11-10, 18:14 Standaard   #38

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Een international heeft op dit moment juist geen rustweken. Wanneer hebben Suarez, van der Wiel etc. hun rust moeten pakken? Terwijl de anderen al aan de voorbereiding begonnen waren. Ze haken halverwege de voorbereiding aan, moeten gelijk in een hoge intensiteit trainen en raken nu allemaal overbelast (of oververhit.. )

Een paar blokken met rust er tussen lijkt me juist ideaal voor een sporter, dan kan je optrainen naar een intensieve periode. Nu sport je het hele jaar maar wat door zonder rust..
Ik heb het over de niet-internationals die bij een topclub spelen. Je ziet vaker dat topspelers overbelast zijn door het drukke schema. Ik denk als ze dit invoeren dat dan erg veel spelers overbelast raken. Ze moeten dan 8 maanden volle bak er tegen aan en in die andere 4 maanden kunnen ze het rustig aan doen. Nu is het toch iets meer verdeeld met een paar rust weken ertussen.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-10, 18:18 Standaard   #39

Is in andere sporten toch ook geen probleem? De schaatsers liggen ook niet de hele zomer op hun gat te chillen.. gewoon doortrainen en evt. oefenduels spelen.
Oud 10-12-10, 23:35 Standaard   #40

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Jaarlijks twee maanden interlandvoetbal. Dat betekent in een toernooiloos jaar dus evenveel maanden als in een jaar van een EK of WK. Dient de kwalificatie dan in de twee maanden afgewerkt te worden van het toernooiloze jaar? Het heeft opzich wel iets dat je dan als nationaal team opereert als een clubteam en van weekend naar weekend toewerkt. In acht wedstrijden moet je een kwalificatie gemakkelijk kunnen afwerken dus dat zal geen probleem zijn. Precies een jaar voor het toernooi is het deelnemersveld bekend en gaan we weer clubvoetballen tot het E/WK het jaar erop. Zo'n toernooi duurt maar een maand, dus is er nog een maand voorbereiding. Zoiets wordt het dan?

Het nadeel van het gebrek aan clubvoetbal kan je misschien opvangen door het opzetten van kleine bekertoernooitjes. In Schotland heb je de Challange Cup waar alle profclubs buiten de hoogste divisie aan meedoen. Een tweede bekertoernooi in Nederland tijdens die twee maanden interlandvoetbal zou bijvoorbeeld kunnen. De grotere clubs missen dan hun internationals, dus zullen veelal met tweede garnituur moeten aantreden.

Rummenigge wil de eigen competitie, de Champions League en de Europa League in acht maanden afwerken, 10 tot 12 interlands spelen in twee maanden en daarna twee maanden tussenseizoen. Die rustpauze zou bestaan uit vier weken vakantie en vier weken voorbereiding.
Dus zo:

Oneven jaar
JAN Clubvoetbal
FEB Clubvoetbal
MAA Clubvoetbal
APR Clubvoetbal
MEI Clubvoetbal
JUN WK/EK-kwalificatie
JUL WK/EK-kwalificatie
AUG Vakantie
SEP Voorbereiding
OKT Clubvoetbal
NOV Clubvoetbal
DEC Clubvoetbal

Even jaar
JAN Clubvoetbal
FEB Clubvoetbal
MAA Clubvoetbal
APR Clubvoetbal
MEI Clubvoetbal
JUN WK/EK-voorbereiding
JUL WK/EK-eindtoernooi
AUG Vakantie
SEP Voorbereiding
OKT Clubvoetbal
NOV Clubvoetbal
DEC Clubvoetbal

Grootste probleem is er inderdaad voor de competities van de noordelijke landen.

Laatst gewijzigd door Cruoninga; 10-12-10 om 23:47
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-10, 00:02 Standaard   #41

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

Je zal net aan het eind van de competitie geblesseerd raken, loop je net al je interlands van dat jaar mis

Bjoro is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-10, 00:13 Standaard   #42

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoro Bekijk bericht
Je zal net aan het eind van de competitie geblesseerd raken, loop je net al je interlands van dat jaar mis
Hetzelfde gaat nu toch al op voor het EK en WK. Als je net die maand geblesseerd bent is het pech. En zouden spelers het zo erg vinden om interlands te missen wanneer het niet op een groot toernooi is?
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-10, 15:56 Standaard   #43

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

Tuurlijk is het balen als als je een WK/ek mist. Maar als dat betekend dat je weer een heel jaar moet wachten op je volgende interland lijkt mij het extra zuur ;-)

Bjoro is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site