![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge blijft strijden tegen de macht van de FIFA in het voetbal. De Duitser stelt nu volgende kalender voor: acht maanden clubvoetbal, twee maanden voor interlands en nog twee maanden voor vakantie en voorbereiding. Nou jongens, zeg het maar __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik vind het altijd wel verschrikkelijk irritant, die (oefen-)interlands tussendoor
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Klinkt als een prima plan. Ik haat het als de competitie stil ligt voor een of andere klote interland.
Interland voetbal is alleen interessant op E en WK's. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik snap het wel: de clubs worden steeds rijker en machtiger dus krijgen ze steeds meer te vertellen. Goed vind ik het echter niet. Clubs zouden niet zo moeten zeiken. Andersom krijgen bonden namelijk ook allemaal half-fitte spelers aangeleverd als een groot toernooi voor de deur staat met enorm veel druk en aandacht.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Overigens lees ik dat de ATP (tennis) de vakantie uitbreidt van 5 naar 7 weken na veel klachten van spelers.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Goed plan.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Oefenduels stammen nog uit de tijd dat het bijzonder was om een voet op buitenlandse bodem te zetten en het voetbal werd geregeerd door bolhoeden. Je kunt idd de vraag stellen hoe zinvol oefenduels nog zijn. Welke functie ze hebben. Ben ik het mee eens.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dat is een wel erg cynisch argument. Wat ik helaas in de hele discussie vaak mis is de gezondheid van de spelers... met het oog daarop zou je een oversteek kunnen maken: minder oefenduels voor bonden en clubs (want ook de clubs maken slopende trips)
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Goed plan.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Voor de voetballers misschien een stuk beter, als voetballiefhebber ben ik er niet blij mee. Interlands doen me weinig, dan 4 maand geen clubvoetbal is wel erg lang.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Doe maar 7 om 2 á 3
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#16 |
![]() Dat zeg ik al jaren... |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Welke maanden gaan we dan gebruiken voor al het interlandvoetbal? Juni, juli? En het competitievoetbal is dan overal gewoon van september tot mei?
Lekker voetballen in bijvoorbeeld de Tippeligaen, Veikkausliiga en Allsvenskan in de wintermaanden, heerlijk oostenwindje erbij, -45 graden celsius. Wat een feest. En dan heb ik alleen nog maar over een paar Europese competities die een ander voetbalkalender volgen vanwege hun winterklimaat. Wij vergeten hier in het o zo belangrijke en door geld geregeerde Europese voetbal weleens dat er op de rest van wereld ook nog gevoetbald wordt.. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Zoals hierboven gezegd vind ik dat dat ieder jaar moet kunnen. Bedenk wel dat door het wegvallen van de mid-competitie interlandweekenden, de competitie veel meer vaart krijgt. Hoe verschrikkelijk veel van die onzinnige oefeninterlands en kwalificatiewedstrijden zijn er wel niet in een seizoen?
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
Ik ben in ieder geval voor, dit roep ik ook al jaren, net als pfaf. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dit dus.
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Interlandvoetbal doet me ook weinig, daarom is het juist een verademing als het op 1 hoop komt. Bovendien denk ik dat de kwalificatie voor W en EK's en stuk interessanter en leuker wordt als je een toernooi in bijvoorbeeld 2 maanden afwerkt. In plaats van NL - San Marino tussen Twente-Inter en Ajax-PSV in...
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik denk dat het vooral voor teletekstsupporters en tv-kijkers een voordeel is. Voor structurele stadionbezoekers is vier maanden niks te doen hebben natuurlijk waardeloos.
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Radegast heeft een punt. Deze wijziging van Rummenigge komt lastig uit voor de competities met een andere indeling. Kun je niet zo maar overheen buldozeren.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
Valt me een beetje tegen hoevelen hier in het eenzijdige verhaal van Rummenigge mee gaan. Wat mij betreft moet iedereen een stapje terugdoen, dus ook de clubs (tweede bekertoernooi, lucratieve oefentrips...). Bovendien zorgt zijn plan nog steeds voor een overvolle kalender op de maanden dat er wordt gevoetbald. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik denk dat je door dit idee juist meer blessures krijgt, de topspelers spelen al erg veel wedstrijden. Maar die laag eronder die geen interlands spelen, die hebben dan altijd een weekje rust, hierdoor krijg je dat ze 8 maanden volle bak moeten spelen zonder veel rustweken zoals nu. Het gemiddelde kwa blessures per club gaat dan denk ik omhoog... En het niveau dus omlaag, dit lijkt me geen goed plan.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
en dan een ek-kwalificatietoernooi voor het echte ek in de zomer? En in die 2 maanden het hele continent over reizen? Kom op zeg
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
b) Het kan toch ook als een EK/WK in 1 land/regio gehouden worden? Overigens vind ik --los van dit topic-- dat kwalificaties ook wel afgeschaft mogen worden. Houdt tegelijk met het EK en WK een EK en WK voor b-landen en laat de top 4 daarvan de volgende keer meedoen met het EK en WK en laat de onderste uit die WKs degraderen. Zijn we eindelijk verlost van die belachelijke wanvertoningen tegen Andorra, San Marino en dergelijke. |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
En dan gaan clubs gewoon meer oefenwedstrijden in Azie spelen, qua overbelasting maakt het geen kak uit dan.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
)Een paar blokken met rust er tussen lijkt me juist ideaal voor een sporter, dan kan je optrainen naar een intensieve periode. Nu sport je het hele jaar maar wat door zonder rust.. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Is in andere sporten toch ook geen probleem? De schaatsers liggen ook niet de hele zomer op hun gat te chillen.. gewoon doortrainen en evt. oefenduels spelen.
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Jaarlijks twee maanden interlandvoetbal. Dat betekent in een toernooiloos jaar dus evenveel maanden als in een jaar van een EK of WK. Dient de kwalificatie dan in de twee maanden afgewerkt te worden van het toernooiloze jaar? Het heeft opzich wel iets dat je dan als nationaal team opereert als een clubteam en van weekend naar weekend toewerkt. In acht wedstrijden moet je een kwalificatie gemakkelijk kunnen afwerken dus dat zal geen probleem zijn. Precies een jaar voor het toernooi is het deelnemersveld bekend en gaan we weer clubvoetballen tot het E/WK het jaar erop. Zo'n toernooi duurt maar een maand, dus is er nog een maand voorbereiding. Zoiets wordt het dan?
Het nadeel van het gebrek aan clubvoetbal kan je misschien opvangen door het opzetten van kleine bekertoernooitjes. In Schotland heb je de Challange Cup waar alle profclubs buiten de hoogste divisie aan meedoen. Een tweede bekertoernooi in Nederland tijdens die twee maanden interlandvoetbal zou bijvoorbeeld kunnen. De grotere clubs missen dan hun internationals, dus zullen veelal met tweede garnituur moeten aantreden.
Oneven jaar JAN Clubvoetbal FEB Clubvoetbal MAA Clubvoetbal APR Clubvoetbal MEI Clubvoetbal JUN WK/EK-kwalificatie JUL WK/EK-kwalificatie AUG Vakantie SEP Voorbereiding OKT Clubvoetbal NOV Clubvoetbal DEC Clubvoetbal Even jaar JAN Clubvoetbal FEB Clubvoetbal MAA Clubvoetbal APR Clubvoetbal MEI Clubvoetbal JUN WK/EK-voorbereiding JUL WK/EK-eindtoernooi AUG Vakantie SEP Voorbereiding OKT Clubvoetbal NOV Clubvoetbal DEC Clubvoetbal Grootste probleem is er inderdaad voor de competities van de noordelijke landen. Laatst gewijzigd door Cruoninga; 10-12-10 om 23:47 __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Je zal net aan het eind van de competitie geblesseerd raken, loop je net al je interlands van dat jaar mis
__________________ 'Zo gewoon en toch zo bijzonder, Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005 |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Hetzelfde gaat nu toch al op voor het EK en WK. Als je net die maand geblesseerd bent is het pech. En zouden spelers het zo erg vinden om interlands te missen wanneer het niet op een groot toernooi is?
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Tuurlijk is het balen als als je een WK/ek mist. Maar als dat betekend dat je weer een heel jaar moet wachten op je volgende interland lijkt mij het extra zuur ;-)
__________________ 'Zo gewoon en toch zo bijzonder, Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005 |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Rummenigge: 8 maanden voor clubs, 2 maanden voor interlands"
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|