![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
| Bekijk resultaten enquête: De Gouden Bal 2010 gaat naar... | |||
| Daniel Alves |
|
0 | 0% |
| Iker Casillas |
|
1 | 2,08% |
| Cristiano Ronaldo |
|
1 | 2,08% |
| Didier Drogba |
|
1 | 2,08% |
| Diego Forlan |
|
1 | 2,08% |
| Asamoah Gyan |
|
2 | 4,17% |
| Andres Iniesta |
|
7 | 14,58% |
| Philipp Lahm |
|
0 | 0% |
| Lionel Messi |
|
9 | 18,75% |
| Carlos Puyol |
|
0 | 0% |
| Arjen Robben |
|
4 | 8,33% |
| Bastian Schweinsteiger |
|
2 | 4,17% |
| Wesley Sneijder |
|
14 | 29,17% |
| David Villa |
|
2 | 4,17% |
| Anders. |
|
4 | 8,33% |
| Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | ||
Laatst gewijzigd door Bliksem; 06-12-10 om 12:39 |
|||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Het zal wel een Spanjaard worden.
David Villa vanwege al die beslissende goals |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gyan
![]() Die wordt bij Sunderland nog uit de basis gehouden door Danny Welbeck. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Owja, waarom is Casillas wel genomineerd en Steek niet
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik denk dat het zal gaan tussen Wesley Sneijder en Xavi.
Wesley Sneijder - Treble - Finale WK Xavi - Winnaar kampioenschap, halve finale CL - Winnen WK |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Xavi is de allerbeste van 2010.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sneijder verdient hem het meeste, als je naar prijzen kijkt.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
In december zal er ook weer een eigen WZV editie komen.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik hoop Casillas of Robben, maar ik vrees Iniesta
![]() Villa gun ik het ook wel, al zou hij hem enkel winnen door zijn WK-goals. En waarom staat Xavi er niet bij?
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bastian Schweinsteiger
Hendril Jasper, Villa
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
oh ik had het bericht eronder niet eens gelezen
![]() Maar dan hoop ik Casillas, Robben of Xavi. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Wat zit je nou te zeiken man
![]() De poll vraagt om wie je denkt dat die Bal krijgt. Nou, ik denk Villa. In WK-jaren heb je namelijk altijd iemand die het goed deed op het WK en Villa is meerdere malen beslissend geweest. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Waar is Diego Milito?
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
De beste speler van de CL die niet op de shortlist staat
![]() Uit elke andere linie van Inter staat de beste speler van de CL er wel. En dat terwijl ie ook nog 2e was in de Serie A op de topscoorderslijst. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Wat wel opvalt is dat er maar 3 PL-spelers bijzitten, waarvan 1 totaal willekeur is. Nou weet ik dat het internationaal voor veel spelers uit die competitie niet echt meezat. Desondanks is het raar dat spelers als Tevez en Ashley Cole hier niet bijzitten met het jaar dat ze hebben gehad.
Aan de andere kant weet je dat een WK onevenredig zwaar telt, en historisch gezien deze prijs vaak naar de Serie A/La Liga neigt. Laatst gewijzigd door mcyodogg; 27-10-10 om 00:49 |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Xavi, geen twijfel.
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
__________________ *Al Yazmalim O+* ''Mertens kan net zo goed worden als Messi.'' Was getekend, Koekebakker. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dat Sneijder 'm niet wint, a la. Maar sowieso op het podium.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Wesley Sneijder zou niet bij de laatste drie kandidaten zitten voor de Gouden Bal, de prijs voor de voetballer van het jaar. Dit meldt althans de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport.
Volgens die krant zou Andres Iniesta met de prijs aan de haal gaan. Op de plaatsen twee en drie zouden Xavi en Lionel Messi, zijn ploeggenoten bij Barcelona, staan. Maandag zal het blad France Football, wat samen met de FIFA de prijs organiseerd, de laatste drie kanshebbers bekend maken. Op 10 januari word in Zürich de prijs uitgereikt. Javier Zanetti reageerde zwaar teleurgesteld op de berichten. "Het zou belachelijk zijn als Wesley niet bij de eerste drie zit", aldus de aanvoerder van Inter. "Hij is ontzettend belangrijk geweest voor ons het afgelopen seizoen."
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bij de bookies was Sneijder steeds de duidelijke favoriet, maar sinds vorige week wijst alles ineens op Xavi.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
Tevez en Ashley Cole.... sja... logisch dat die er niet bij zitten. Als de PL het daarvan moet hebben... |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Iniesta
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sneijder niet in de top 3 is wat mij betreft een regelrechte aanfluiting. Landskampioen, nationale beker, champions league, super cup, verliezend finalist op het wereldkampioenschap in een team wat dit jaar slechts eenmaal, in de verlenging, is verslagen. Beste speler van de Champions league . . . En zijn inbreng in dit alles was natuurlijk overduidelijk.
Het zou me verbazen . . . __________________ Disclaimer: Alle gepubliceerde tekst bevat bewuste spelfouten. U hoeft niet te reageren. Voelt U deze aandrang wel, ga dan eerst na of U 1. de grap wel heeft begrepen, 2. de context wel kent of 3. een obsessievelijke neiging tot terechtwijzen heeft, eer U reageert. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
Overigens zou Xavi het absoluut verdienen om te winnen, maar als Sneijder niet bij de top 3 zit dan is het een complete aanfluiting. Maar goed, het hele zooitje is toch een Zuid-Europese/Amerikaanse circlejerk van jewelste, dus het zou mij niets verbazen. |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
![]() Hij zet 2/3x per wedstrijd een speler voor de keeper, scoort er op los én is beslissend. Wat moet je nog meer doen? __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Daarnaast, is Inzaghi ooit gekozen tot 1 van de 3 beste spelers van de wereld?
Over die doelpunten. Ja, die waren belangrijk. Maar je kunt niet ontkennen dat een aantal daarvan vooral met geluk tot stand kwamen. Tegen Japan ging de keeper niet bepaald vrijuit en tegen Brazilië was het een lucky eigen doelpunt van Lucio. Zijn overige doelpunten kwamen ook niet tot stand door zijn individuele kwaliteiten. Die ingekopte bal tegen Brazilië en intikker tegen Slowakije bijvoorbeeld kun je moeilijk bestempelen als doelpunten die tot stand kwamen door de exceptionele kwaliteiten van Sneijder. Spanje was niet in absolute topvorm en had dankzij het positiespel nog altijd de controle over de wedstrijd. Hoeveel wedstrijden op het WK hebben wij gezien waarin Nederland het overgrote deel van de wedstrijd op de helft van de tegenstander speelde en door middel van positiespel kansen wist af te dwingen? Laatst gewijzigd door Blawh; 06-12-10 om 12:59 |
|||
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Eigenlijk raar dat de top 3 van een ploeg is die niet in de CL finale kwam.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Denk dat het Xavi gaat worden dan, al heb ik een lichte voorkeur voor Iniesta.
__________________ A New Dawn |
|
|
|
|
|
|
#37 | ||
.
|
|||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Was er bij barca ook een verkiezing voor beste speler van het jaar bij de club?
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Wat een top drie.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Alsnog Gyan gestemd in de poll.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Xavi dan.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik hoop Wesley, maar ik vrees Iniesta vanwege zijn goal in de WK-finale. Ik denk als Robben die kans had gescoord hij hem zou winnen, scoren in de WK-Finale dat is het natuurlijk wel helemaal.
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Barcelona met Xavi, Messi en Iniesta stond 12 maanden lang aan de top, Sneijder is volgens mij al sinds juli niet of amper beslissend geweest. |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Het zal Iniesta wel worden. Wereldkampioen en belangrijke kracht bij Barcelona én Spanje. Messi alleen goed bij Barca.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Het wordt een close call tussen Messi en Xavi. Iniesta maakte weliswaar het winnende doelpunt in de finale, maar 2010 was voor hem toch een jaar met twee gezichten. De 1e helft voornamelijk geteisterd door blessureleed, de 2e helft was goed tot langzaam weer richting exceptioneel (pakweg de laatste 4 maanden).
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Het zal mij een worst zijn wie er wint, het zijn sowieso drie helden!
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Geen Sneijder.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nee, ik weet het nu zeker. Xavi mag de prijs in ontvangst nemen. Van dit drietal toch het meest consistent geweest dit jaar.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Doe dan Xavi maar, heb ik nog wel enige sympathy voor.
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Iniesta
vond ik al een nare voetballer en na dé finale helemaal!Schwalbes maken en om kaarten vragen en dan nog scoren ook
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Gouden Bal 2010: Xavi, Iniesta of Messi?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|