Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Bekijk resultaten enquête: De Gouden Bal 2010 gaat naar...
Daniel Alves 0 0%
Iker Casillas 1 2,08%
Cristiano Ronaldo 1 2,08%
Didier Drogba 1 2,08%
Diego Forlan 1 2,08%
Asamoah Gyan 2 4,17%
Andres Iniesta 7 14,58%
Philipp Lahm 0 0%
Lionel Messi 9 18,75%
Carlos Puyol 0 0%
Arjen Robben 4 8,33%
Bastian Schweinsteiger 2 4,17%
Wesley Sneijder 14 29,17%
David Villa 2 4,17%
Anders. 4 8,33%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-10-10, 17:59 thumb up   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Sneijder en Robben maken kans op Gouden Bal

Arjen Robben en Wesley Sneijder behoren tot de 23 kandidaten voor de Gouden Bal 2010. Louis van Gaal en Bert van Marwijk komen in aanmerking voor een FIFA-primeur.

De uitreiking van de Gouden Bal was afgelopen jaren een initiatief van France Football. In juli sloegen het Franse blad en de FIFA de handen ineen om met één internationale prijs te komen.

De bondscoaches en aanvoerders van de nationale ploegen bepalen wie de Gouden Bal krijgt. Ze kunnen kiezen uit 23 namen die de FIFA en France Football hebben samengesteld. Twee Nederlanders komen in aanmerking: Arjen Robben en Wesley Sneijder. Spanje haalde met zeven kandidaten de meeste nominaties binnen.

Onderdeel van de verkiezingen is ook de titel Trainer van het Jaar. Deze prijs wordt voor het eerst uitgereikt en komt mogelijk in handen van een Nederlander. Zowel Bert van Marwijk als Louis van Gaal behoort tot het selecte gezelschap van tien coaches dat is genomineerd.

Onder anderen José Mourinho (met Internazionale winnaar van de Champions League, maar inmiddels werkzaam voor Real Madrid) en Vicente Del Bosque (wereldkampioen met Spanje) zijn andere gegadigden.

Op 10 januari 2011 is de uitreiking van de prijzen en wordt ook het FIFA/FIFPro Elftal van het Jaar bekend gemaakt.

Genomineerden spelers
Xabi Alonso (Spanje), Daniel Alves (Brazilië), Iker Casillas (Spanje), Cristiano Ronaldo (Portugal), Didier Drogba (Ivoorkust), Samuel Eto'o (Kameroen), Cesc Fabregas (Spanje), Diego Forlán (Uruguay), Asamoah Gyan (Ghana), Andrés Iniesta (Spanje), Júlio César (Brazilië), Miroslav Klose (Duitsland), Philipp Lahm (Duitsland), Maicon (Brazilië), Lionel Messi (Argentinië), Thomas Müller (Duitsland), Mesut Özil (Duitsland), Carles Puyol (Spanje), Arjen Robben (Nederland), Bastian Schweinsteiger (Duitsland), Wesley Sneijder (Nederland), David Villa (Spanje) en Xavi (Spanje).
SNEIJDER NIET GENOMINEERD
Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Wesley Sneijder komt niet langer in aanmerking voor de Gouden Bal. De middenvelder van Internazionale zit niet bij de laatste drie genomineerde bij de beste voetballer van de wereldverkiezing van 2010. Voor de Gouden Bal komen drie spelers van FC Barcelona in aanmerking Xavi, Andres Iniesta en Lionel Messi.

De winnaar van de prestigieuze verkiezing wordt op 10 januari bekend gemaakt door de FIFA. Zondag al lekte het bericht uit dat Sneijder de Gouden Bal niet zou winnen.

Laatst gewijzigd door Bliksem; 06-12-10 om 12:39

Oud 26-10-10, 18:02 Standaard   #2
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Het zal wel een Spanjaard worden.
David Villa vanwege al die beslissende goals
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 18:25 Standaard   #3
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Gyan

Die wordt bij Sunderland nog uit de basis gehouden door Danny Welbeck.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 18:28 Standaard   #4
Drums

Owja, waarom is Casillas wel genomineerd en Steek niet
Oud 26-10-10, 19:44 Standaard   #5
Gunner

JensArsenal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat het zal gaan tussen Wesley Sneijder en Xavi.

Wesley Sneijder - Treble - Finale WK
Xavi - Winnaar kampioenschap, halve finale CL - Winnen WK

Oud 26-10-10, 19:47 Standaard   #6

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Xavi is de allerbeste van 2010.

Oud 26-10-10, 19:47 Standaard   #7
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Sneijder verdient hem het meeste, als je naar prijzen kijkt.

Oud 26-10-10, 20:43 thumb up   #8
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

In december zal er ook weer een eigen WZV editie komen.
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 21:05 Standaard   #9
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop Casillas of Robben, maar ik vrees Iniesta

Villa gun ik het ook wel, al zou hij hem enkel winnen door zijn WK-goals.

En waarom staat Xavi er niet bij?

Oud 26-10-10, 21:06 Standaard   #10
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
Ik hoop Casillas of Robben, maar ik vrees Iniesta

Villa gun ik het ook wel, al zou hij hem enkel winnen door zijn WK-goals.

En waarom staat Xavi er niet bij?
Waarschijnlijk omdat er maar 15 opties in de poll kunnen
Oud 26-10-10, 21:07 thumb down   #11
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Bastian Schweinsteiger
Hendril

Jasper, Villa

Oud 26-10-10, 21:07 Standaard   #12
Orgulloso

oh ik had het bericht eronder niet eens gelezen

Maar dan hoop ik Casillas, Robben of Xavi.

Oud 26-10-10, 21:09 Standaard   #13
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
Bastian Schweinsteiger
Hendril

Jasper, Villa
Wat zit je nou te zeiken man
De poll vraagt om wie je denkt dat die Bal krijgt. Nou, ik denk Villa.

In WK-jaren heb je namelijk altijd iemand die het goed deed op het WK en Villa is meerdere malen beslissend geweest.
Oud 26-10-10, 21:19 angry   #14
BS.

Xavi had er nog wel bij gemoeten ja, vergeten .

Oud 26-10-10, 21:20 Standaard   #15
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Waar is Diego Milito?

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-10, 21:22 Standaard   #16
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

De beste speler van de CL die niet op de shortlist staat
Uit elke andere linie van Inter staat de beste speler van de CL er wel.
En dat terwijl ie ook nog 2e was in de Serie A op de topscoorderslijst.

Oud 27-10-10, 00:43 Standaard   #17
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat wel opvalt is dat er maar 3 PL-spelers bijzitten, waarvan 1 totaal willekeur is. Nou weet ik dat het internationaal voor veel spelers uit die competitie niet echt meezat. Desondanks is het raar dat spelers als Tevez en Ashley Cole hier niet bijzitten met het jaar dat ze hebben gehad.

Aan de andere kant weet je dat een WK onevenredig zwaar telt, en historisch gezien deze prijs vaak naar de Serie A/La Liga neigt.

Laatst gewijzigd door mcyodogg; 27-10-10 om 00:49
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-10, 00:48 thumb up   #18
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Xavi, geen twijfel.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 00:13 Standaard   #19
Een goed gevoel.

'Ik verwacht in ieder geval op het podium te staan'

Wesley Sneijder rekent erop maandag tot de drie genomineerden te behoren voor de verkiezing van de Gouden Bal. De middenvelder van Internazionale en het Nederlands elftal kan weinig met de berichtgeving van La Gazzetta dello Sport dat hij niet eens bij de eerste drie zou zitten. Andrés Iniesta, de zogenaamde winnaar, Xavi en Lionel Messi zouden de Nederlander van het podium houden.

"Maar dat kan toch niet als je in één jaar kampioen van Italië bent geworden, de beker en Champions League hebt gewonnen, tweede op het WK werd, medetopscorer in Zuid-Afrika was en nog kans maakt op de wereldtitel voor clubteams?", benadrukt de ex-Ajacied zondagavond aan De Telegraaf. Volgens de roze sportkrant is de status van wereldkampioen doorslaggevend in de verkiezing.

"Als dat zo is, betekent dit, dat Gareth Bale van Tottenham Hotspur bijvoorbeeld nooit Wereldvoetballer van het Jaar kan worden", betoogt Sneijder. "Wales zal het WK nooit winnen. Ik heb nog steeds goede hoop de Gouden Bal te krijgen, maar verwacht in elk geval op het podium te staan."

Het is niet onwaarschijnlijk dat Iniesta tot eindwinnaar wordt gekozen. Voormalige wereldkampioenen als Zinedine Zidane (1998), Ronaldo (2002) en Fabio Cannavaro (2006) namen in het jaar van hun wereldtitel ook de Gouden Bal in ontvangst. Iniesta maakte in de WK-finale tegen Nederland het winnende doelpunt en in het seizoen 2009/10 de landstitel.

Oud 06-12-10, 00:45 Standaard   #20
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat Sneijder 'm niet wint, a la. Maar sowieso op het podium.

Oud 06-12-10, 02:50 Standaard   #21
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Wesley Sneijder zou niet bij de laatste drie kandidaten zitten voor de Gouden Bal, de prijs voor de voetballer van het jaar. Dit meldt althans de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport.

Volgens die krant zou Andres Iniesta met de prijs aan de haal gaan. Op de plaatsen twee en drie zouden Xavi en Lionel Messi, zijn ploeggenoten bij Barcelona, staan. Maandag zal het blad France Football, wat samen met de FIFA de prijs organiseerd, de laatste drie kanshebbers bekend maken. Op 10 januari word in Zürich de prijs uitgereikt.

Javier Zanetti reageerde zwaar teleurgesteld op de berichten. "Het zou belachelijk zijn als Wesley niet bij de eerste drie zit", aldus de aanvoerder van Inter. "Hij is ontzettend belangrijk geweest voor ons het afgelopen seizoen."

Oud 06-12-10, 04:20 Standaard   #22

Tim86's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij de bookies was Sneijder steeds de duidelijke favoriet, maar sinds vorige week wijst alles ineens op Xavi.
Tim86 is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 09:49 Standaard   #23

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Wat wel opvalt is dat er maar 3 PL-spelers bijzitten, waarvan 1 totaal willekeur is. Nou weet ik dat het internationaal voor veel spelers uit die competitie niet echt meezat. Desondanks is het raar dat spelers als Tevez en Ashley Cole hier niet bijzitten met het jaar dat ze hebben gehad.

Aan de andere kant weet je dat een WK onevenredig zwaar telt, en historisch gezien deze prijs vaak naar de Serie A/La Liga neigt.
Een WK telt terecht heel zwaar ondanks dat er pogingen worden gedaan (jouw favo club voorop) om het WK onderuit te halen.

Tevez en Ashley Cole.... sja... logisch dat die er niet bij zitten. Als de PL het daarvan moet hebben...
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 09:50 Standaard   #24

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
[...]
wat een arrogantie van die man. even zelf een openlijke sollicitatie plaatsen
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 09:55 Standaard   #25
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Iniesta
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 09:57 Standaard   #26

Robar's Voetbal Forum schermafbeelding

Sneijder niet in de top 3 is wat mij betreft een regelrechte aanfluiting. Landskampioen, nationale beker, champions league, super cup, verliezend finalist op het wereldkampioenschap in een team wat dit jaar slechts eenmaal, in de verlenging, is verslagen. Beste speler van de Champions league . . . En zijn inbreng in dit alles was natuurlijk overduidelijk.

Het zou me verbazen . . .

Disclaimer: Alle gepubliceerde tekst bevat bewuste spelfouten. U hoeft niet te reageren. Voelt U deze aandrang wel, ga dan eerst na of U 1. de grap wel heeft begrepen, 2. de context wel kent of 3. een obsessievelijke neiging tot terechtwijzen heeft, eer U reageert.
Robar is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 10:40 Standaard   #27
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Muto Bekijk bericht
Iniesta
Hendril is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 10:58 Standaard   #28
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Robar Bekijk bericht
Sneijder niet in de top 3 is wat mij betreft een regelrechte aanfluiting. Landskampioen, nationale beker, champions league, super cup, verliezend finalist op het wereldkampioenschap in een team wat dit jaar slechts eenmaal, in de verlenging, is verslagen. Beste speler van de Champions league . . . En zijn inbreng in dit alles was natuurlijk overduidelijk.

Het zou me verbazen . . .
Bovenal een momentenvoetballer, ik kan me niet voorstellen dat een momentenvoetballer die in de as als centrale middenvelder speelt zo'n belangrijke titel krijgt. Als het WK als graadmeter wordt genomen dan zal hij inderdaad het podium niet halen, want daar speelde hij gewoon heel erg matig. Door een aantal (geluks)doelpunten lijkt het statistisch misschien heel wat, maar ik denk dat daar wel doorheen geprikt wordt.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 12:22 Standaard   #29
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
[...]

Bovenal een momentenvoetballer, ik kan me niet voorstellen dat een momentenvoetballer die in de as als centrale middenvelder speelt zo'n belangrijke titel krijgt. Als het WK als graadmeter wordt genomen dan zal hij inderdaad het podium niet halen, want daar speelde hij gewoon heel erg matig. Door een aantal (geluks)doelpunten lijkt het statistisch misschien heel wat, maar ik denk dat daar wel doorheen geprikt wordt.
Ik snap je wel, maar als een momentenvoetballer op vrijwel álle momenten die je krijgt laat zien van een extreem hoge waarde te zijn dan kan je daar moeilijk "doorheen prikken" lijkt mij. Er valt namelijk weinig te prikken op iemand die 3-4 keer per wedstrijd van zo'n grote waarde is dat hij een wedstrijd bijna in zijn eentje kan kantelen.
Overigens zou Xavi het absoluut verdienen om te winnen, maar als Sneijder niet bij de top 3 zit dan is het een complete aanfluiting. Maar goed, het hele zooitje is toch een Zuid-Europese/Amerikaanse circlejerk van jewelste, dus het zou mij niets verbazen.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 12:37 surprise   #30
BS.

Xavi, Iniesta of Messi dus .

Oud 06-12-10, 12:39 big smile   #31
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
[...]

Inzaghi is een topspits omdat ie het van zijn momentjes moet hebben maar als het een Nederlander is is het een momentenvoetballer

Hij zet 2/3x per wedstrijd een speler voor de keeper, scoort er op los én is beslissend. Wat moet je nog meer doen?

Oud 06-12-10, 12:56 Standaard   #32
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Inzaghi is een topspits omdat ie het van zijn momentjes moet hebben maar als het een Nederlander is is het een momentenvoetballer
Inzaghi is een spits, het eindstation. Sneijder is een middenvelder, daar mag je meer van verwachten dan een paar bevliegingen. Xavi en Iniesta bijvoorbeeld zijn vaak 90 minuten lang de motor achter een fantastisch positiespel, zorgen ervoor dat hun elftal nagenoeg alle teams kapot speelt. Dat vind ik belangrijker. Daarnaast hebben die 2 ook regelmatig hun beslissende momenten.

Daarnaast, is Inzaghi ooit gekozen tot 1 van de 3 beste spelers van de wereld?

Hij zet 2/3x per wedstrijd een speler voor de keeper, scoort er op los én is beslissend. Wat moet je nog meer doen?[/
Sneijder heeft dus op het WK 14 tot 21x iemand alleen voor de keeper gezet?

Over die doelpunten. Ja, die waren belangrijk. Maar je kunt niet ontkennen dat een aantal daarvan vooral met geluk tot stand kwamen. Tegen Japan ging de keeper niet bepaald vrijuit en tegen Brazilië was het een lucky eigen doelpunt van Lucio. Zijn overige doelpunten kwamen ook niet tot stand door zijn individuele kwaliteiten. Die ingekopte bal tegen Brazilië en intikker tegen Slowakije bijvoorbeeld kun je moeilijk bestempelen als doelpunten die tot stand kwamen door de exceptionele kwaliteiten van Sneijder.

Spanje was niet in absolute topvorm en had dankzij het positiespel nog altijd de controle over de wedstrijd. Hoeveel wedstrijden op het WK hebben wij gezien waarin Nederland het overgrote deel van de wedstrijd op de helft van de tegenstander speelde en door middel van positiespel kansen wist af te dwingen?

Laatst gewijzigd door Blawh; 06-12-10 om 12:59
Oud 06-12-10, 12:57 Standaard   #33
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht

!!
venom is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 13:00 emo   #34
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Eigenlijk raar dat de top 3 van een ploeg is die niet in de CL finale kwam.

Oud 06-12-10, 13:01 emo   #35
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Geen Sneijder
Oud 06-12-10, 13:04 Standaard   #36
033

Mr_DG's Voetbal Forum schermafbeelding

Denk dat het Xavi gaat worden dan, al heb ik een lichte voorkeur voor Iniesta.

Oud 06-12-10, 13:07 smile   #37

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Inzaghi is ook een momentenvoetballer, ondanks al zijn doelpunten heeft hij nooit een nominatie voor de gouden bal gehad natuurlijk.
Hij zet 2/3x per wedstrijd een speler voor de keeper, scoort er op los én is beslissend. Wat moet je nog meer doen?
Dat scoren was alleen op t wk bovengemiddeld vaak,mét het nodige geluk.hij zet juist bijna nooit een speler vrij voor de keeper,dat is juist een manco bij hem.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 13:17 Standaard   #38

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Was er bij barca ook een verkiezing voor beste speler van het jaar bij de club?

Oud 06-12-10, 13:31 emo   #39
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een top drie.

Oud 06-12-10, 13:32 angry   #40
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Alsnog Gyan gestemd in de poll.

Oud 06-12-10, 13:33 thumb up   #41
Orgulloso

Xavi dan.

Oud 06-12-10, 13:33 Standaard   #42

AjaX's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop Wesley, maar ik vrees Iniesta vanwege zijn goal in de WK-finale. Ik denk als Robben die kans had gescoord hij hem zou winnen, scoren in de WK-Finale dat is het natuurlijk wel helemaal.
AjaX is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 13:35 Standaard   #43
Prima Deluxe.

Eigenlijk raar dat de top 3 van een ploeg is die niet in de CL finale kwam.
Dan zou je de beslissing laten afhangen van 1 of 2 momenten in plaats van 12 maanden. In de halve finale speelde Barcelona niet groots, maar het laatste half uur werd Inter en met name Sneijder compleet overlopen. Sneijder en dus Internazionale had toen een penalty tegen moeten krijgen en het afkeuren van Barcelona's 2e doelpunt was natuurlijk erg dubieus.

Barcelona met Xavi, Messi en Iniesta stond 12 maanden lang aan de top, Sneijder is volgens mij al sinds juli niet of amper beslissend geweest.
Oud 06-12-10, 13:35 Standaard   #44
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Het zal Iniesta wel worden. Wereldkampioen en belangrijke kracht bij Barcelona én Spanje. Messi alleen goed bij Barca.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 13:36 Standaard   #45
Een goed gevoel.

Het wordt een close call tussen Messi en Xavi. Iniesta maakte weliswaar het winnende doelpunt in de finale, maar 2010 was voor hem toch een jaar met twee gezichten. De 1e helft voornamelijk geteisterd door blessureleed, de 2e helft was goed tot langzaam weer richting exceptioneel (pakweg de laatste 4 maanden).

Oud 06-12-10, 13:38 Standaard   #46
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Het zal mij een worst zijn wie er wint, het zijn sowieso drie helden!
venom is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 13:39 Standaard   #47
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen Sneijder.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 13:40 thumb up   #48
Een goed gevoel.

Nee, ik weet het nu zeker. Xavi mag de prijs in ontvangst nemen. Van dit drietal toch het meest consistent geweest dit jaar.

Oud 06-12-10, 13:48 Standaard   #49
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Doe dan Xavi maar, heb ik nog wel enige sympathy voor.

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 14:01 Standaard   #50
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Iniesta vond ik al een nare voetballer en na dé finale helemaal!
Schwalbes maken en om kaarten vragen en dan nog scoren ook
Hendril is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site