![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Stel je voor: jouw club, de club van je jeugd, waar je met je pa vroeger naartoe ging, en jaren op de tribune staat...valt in handen van een rijk bedrijf.
Het gaat al een tijdje niet goed met je club, er is te weinig geld, maar het is nog wel steeds jouw club. Echter, dat rijke bedrijf wil veel geld in je club steken. Hoera, kans op de titel, spelers die want to play for the new champion, goed voetbal, yeah! In ruil voor al dat geld wil het bedrijf wel dat de club zich conformeert aan de bedrijfscultuur. Dus de clubkleuren veranderen, het logo verandert, de clubnaam krijgt een sponsortoevoeging, en alle clubmensen worden vervangen door mannen-in-pak-die-door-het-bedrijf-gestuurd-worden. (Haha Silenus, dat zou toch niemand toestaan? Jawel! Check dit! De bebloede handen van Red Bull Salzburg | Voor mij de directe reden om dit topic te openen, maar ik speelde al langer met dit idee) Hoofd-dilemma: zou je het accepteren als je (in ernstige financiële nood verkerende) club overgenomen wordt door een bedrijf, met inachtneming dat de clubkleuren/logo/naam veranderen? Ook al zullen de sportieve prestaties aanmerkelijk verbeteren? Indien Ja: BAN!!!!!!!! BAN!!!!!!!!!!!!!! GA DOOD!!!!!!!!!!!! SERIEUS!!! (of: A) je vindt het helemaal prima en gaat lekker voetbal kijken, of B) je baalt als een stekker, maarja. eh. je hebt geen ruggegraat en gaat na twee keer zeuren toch maar weer kijken) Indien Nee: wat ga je dan doen? A) Doe zoals de supporters van Austria Salzburg en richt een nieuwe club op die begint in de 6e klasse onderbond om daarna volgens een David&Goliath-scenario de bedrijfsclub proberen te verslaan? B) Zou je wat anders gaan doen op je zondagmiddag? Met je wijf naar de IKEA? Naar je schoonmoeder? Aftellen tot je dood gaat? (Okay, dat is allemaal hetzelfde) C) Geweld. Mensen van het bedrijf vermoorden, bomaanslagen, stadion slopen, vrouwen verkrachten, etc. D) Naar een andere voetbalclub gaan kijken. Waar je verdomme nog wél met je enkels in de pis kan gaan staan en kutvoetbal ziet. SIM-ON KISTEMAKER HEUJEHUEHJ!!! Ik heb expres het voorbeeld Vitesse niet gebruikt omdat dat er een beetje tussenin ligt. Hoewel ik vind dat Vitesse haar ziel aan de duivel heeft verkocht en de club nu op zeker een keer kapot gaat (prima, eigen schuld) behouden ze hun naam, clubkleuren en spuuglelijke logo. Mijn hypothese gaat dus over het dilemma 'goed voetbal-identiteit weg' of 'kutvoetbal-maarhetblijftnogweljecluppie!' Wat zouden jullie doen? __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
bomaanslagen plegen en vrouwen verkrachten lijken me de meest voor de hand liggende opties
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dat is moeilijk te zeggen. Ik zou graag roepen dat ik een nieuwe club op zou richten of daar deelname in zou hebben, maar of het zo is valt te betwijfelen. Ik denk dat ik vooral nogal in een gat zou vallen. Geen club meer,
.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik ben op het moment dat er iemand de club over koopt die niks met NAC (te maken) heeft of had weg. Wat er daarna gebeurt ligt ook aan de rest van de supporters, maar ik heb het idee dat er bij NAC ook snel een andere club opgericht zou worden. Mocht dat niet gebeuren zou het inderdaad erg 'leeg' zijn.
Maar laten we hopen dat het nooit gaat gebeuren, als er bij NAC al oorlogen gevoerd worden over biermerk wat ze schenken zie ik dit ook niet zomaar 1,2,3 gebeuren .
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
__________________ Det zoel waal ens groëte wazel kinne zien. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mja, wat kan je er aan doen?
Dat van Austria Salzburg is trouwens wel geniaal, wat die supporters nu hebben gedaan. .Maar mijn club blijft altijd mijn club, maar als de naam, kleuren en logo zouden veranderen is het een ander verhaal. Dan is het niet meer mijn club, maar een of ander gezwel. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Er is toch ook zoiets gebeurd bij MK Dons in Engeland.
De club was gevestigd in Londen, maar daar was te veel concurrentie vond de clubleiding. Ze zijn nu noordelijker gaan zitten. Grotendeels zijn de supporters in Londen gebleven en hebben ze AFC Wimbeldon opgericht. Tenminste zoiets heb ik ooit gehoord. En ook Manchester United is voor sommige supporters opnieuw begonnen. Het geval van Wimbledon
__________________ FM: Haverfordwest-Nadarzyk-Farense |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Wimbledon en FC United of Manchester zijn ook goeie voorbeelden inderdaad.
Echt geweldig, zoiets zou ik hier ook willen... Mocht FC ooit naar de kloten gaan natuurlijk .
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Stel: je club valt in handen van een bedrijf
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |