Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-09-10, 11:57 Standaard   #1
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

In het voetbal zijn er zoveel verschillende termen die je langs hoort komen. Toch ziet iedereen iets anders voor zich met een bepaald woord. Wat zie jij voor je wanneer je deze woorden hoort:

Voetbal thriller:
Lucky goal:
Goaltjesdief:
Angstgegner:
Thuis fluiter:
Catanaccio:
Derby:
Klassieker:
Slot offensief:
Doodschop:
Over mijn lijk mentaliteit:

Mijn invulling:

Voetbal thriller: Tsjechië-Turkije, euro 2008

Lucky goal: Wim Kieft, Ierland-Nederland EK1988. Het was buitenspel en er zat een ongelooflijke curve aan die nooit met opzet er aan gegeven kan worden. Wat hier ook bij helpt is de commentaar die roept dat het een lucky is(legendarisch) en natuurlijk de afloop.

Goaltjesdief: Nuno Gomes. Nooit echt een hele grote voetballer geworden, maar ik zal mij op de een of andere manier altijd zijn goals blijven herinneren

Angstgegner: Portugal... Elke keer kwamen we ze weer tegen en elke keer een slecht resultaat. Tijd om hier eens verandering in te brengen

Thuis fluiter: Vink Is niet speciaal voor 1 partij of tegen 1 partij, maar hij weet al zijn wedstrijden te verkloten

Catanaccio: Mijn eerste gedachte is AC Milan een paar jaar geleden tegen Ajax. Iedereen wist van te voren dat het 0-1 ging worden, en dat werd het dus ook.. Het is niet mijn soort voetbal, maar effectief was het zeker

Derby: De derby van Rome. Zoveel passie, altijd gezeik, heerlijk! Wil ik ook absoluut nog eens meemaken voor ik in een kist lig

Klassieker: Voor mij als Ajax fan is er maar 1 klassieker. Ik kijk het meeste uit naar de wedstrijd in Rotterdam tussen Feyenoord en Ajax. Wel jammer dat de rivaliteit helaas te vaak doorslaat.

Slot offensief: Ik had een tijd lang Ajax in mijn hoofd, want wij hebben die periode toch ook gehad, maar nu is het vooral FC Twente. Vorig jaar veel punten binnengesleept hierdoor en daardoor ook terecht kampioen. Een wedstrijd duurt nou eenmaal 90 minuten

Doodschop: Deze is erg moeilijk, wat is nou een doodschop en wat niet? De schop van, ik geloof Huub Stevens, na een doelpunt staat mij nog wel echt bij als een doodschop.

Over mijn lijk mentaliteit: Roy Keane. Wat een held, altijd maar gaan, nooit stoppen en opgeven!

Wat is jullie mening? Als je nog wat leuke termen weet, voeg ze gewoon toe!

Oud 15-09-10, 12:09 thumb up   #2
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: Dan denk ik meteen aan The Jimmy Glass Story. Beelden zeggen meer dan duizen woorden:

Lucky goal: Er zijn er zat, maar ik kan er even geen voor de geest halen.
Goaltjesdief: Inzaghi. Die man oogt alsof hij eigenlijk helemaal niet kan voetballen, maar prikt bal na bal in het netje.
Angstgegner: Duitsland en Portugal. Dit trauma gaat op voor mijn support bij zowel Nederland als Engeland.
Thuis fluiter: Genoeg kutscheidsrechters, maar ik vergeet hun wedstrijden altijd weer snel.
Catanaccio: Japan, in de wedstrijd tegen Nederland op het afgelopen WK. Zelden een ploeg met zoveel man en zo georganiseerd achter de bal zien staan. De 'spits' was Honda. Dat zegt genoeg.
Derby: De allermooiste club ter wereld natuurlijk. . De voornaamste Derby van Derby () is die tegen Nottingham Forest. Dat blijft een prachtig affiche. De 2 - 3 overwinning uit bij Forest in de FA Cup van 2009 is één van de leukere van de laatste tijd. Derby wist een 2 - 0 achterstand om te buigen in een overwinning!
Klassieker: Zie vorige. Hoewel ik in Nederland het meest geniet van de strijd tussen Ajax en Feyenoord.
Slot offensief: Het Haags kwartiertje vind ik een leuk fenomeen, al lijkt het niet altijd op te gaan. Portugezen zijn ook goed in het uitvoeren van een slotoffensief trouwens..
Doodschop: Die smerige overtreding op Wasilewski staat nog steeds op mijn netvlies gebrand..
Over mijn lijk mentaliteit: Marco Materazzi! Wat een held in 2006, haha.

Oud 15-09-10, 12:50 Standaard   #3
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller:
CL 2005 Liverpool - Olympiakos 3-1
Gerrard schiet paar min voor tijd van 20m raak waardoor we naar de volgende ronde gaan
CL Halve Finale 2005 Liverpool - Chelsea 1-0
Huilie Mourinho, Gudjohnson mist in blessuretijd voor open doel.
CL Finale 2005 Liverpool-Milan 3-3
0-3 bij rust, 3-3 na 90 min, ongelooflijke redding van Dudek in verlenging.
FA Cup Finale 2006 Liverpool - West Ham 3-3
Gerrard schiet van 30m de gelijkmaker binnen in de 92ste minuut, verlenging, Reina maakt in 120e minuut een onmogelijke redding, penalties, winst...

Lucky goal:
Skippy bal goal van Sunderland vorig seizoen

Goaltjesdief:
Pipo Inzaghi, wie anders.

Angstgegner:
Birmingham de laatste paar seizoenen, we doen het vooral minder tegen "kleinere" ploegen.

Thuis fluiter:
Meeste Engelse scheidsrechters zijn van buitengewoon bedroevend niveau, zelfde geldt eigenlijk voor de Eredivisie.

Catanaccio:
Barca-Inter vorig seizoen was erg. Elke wedstrijd van Stoke/Wolves/Everton/Blackburn etc op Anfield is ook altijd niet om aan te zien.

Derby:
Oh we Love yer Baldy 'ead (Oh we Love yer Baldy 'ead )
yer Baldy 'ead, yer Baldy 'ead
You're Gary Mac, (You're Gary Mac)

Klassieker:
Liverpool - Nottingham Forest 8-0, simpel weg briljant.
Liverpool - Real Madrid 4-0 ,
en zie alle bij voetbal thriller.

Slot offensief:
Liverpool - Olympiakos 3-1, 2 goals in de laatste 10 minuten.
Vorig seizoen veel goals tegen gekregen in de laatste minuten, zeg maar het tegenovergestelde

Doodschop:

Gerrard en Carragher in de CL finale, kramp, amper kunnen rennen en dan toch 20 meter terug sprinten om tackles te maken. Carragher kon niet eens meer staan, toch bij de eerste volgende corner een cruciale blok-tackle maken in de eigen 16.
Puyol ook een mooi voorbeeld natuurlijk.

Oud 15-09-10, 12:56 Standaard   #4
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: Portsmouth - Reading 7-4. Die wedstrijd ging helemaal nergens over

Lucky goal: Timmy Simons tegen Ajax. Zo via de kale klets erin! Maar eigenlijk kan je dat niet eens een goal noemen.
Goaltjesdief: Klaas-Jan Huntelaar. Zoveel doet ie eigenlijk niet, maar dan blijkt na afloop dat ie meestal er weer twee gemaakt heeft.
Angstgegner: Roda JC voor PSV. Ze verslaan PSV sowieso al vaak, maar de pijnlijkste was wel in 04/05. Denk je een heel seizoen ongeslagen te gaan, komen die Limbo's het verpesten.
Thuis fluiter: Mike Dean
Catanaccio: Stoke, Tottenham, Hull en meer van dat soort tuig dat zonder problemen de bus parkeert.
Derby: Ik zou eerst Chelsea-Spurs zeggen, maar aangezien er de laatste jaren vaker gewonnen wordt van Arsenal, ga ik voor die. Het moet wel leuk blijven tenslotte.
Klassieker: Voor de wedstrijden tussen Real Madrid en Barcelona blijf ik wel thuis.
Slot offensief: Manchester United. Maar vooral die van dit seizoen, waarin ze voor de verandering de club zijn die alle tegengoals krijgt in de slotfase.
Doodschop: Stephen Hunt. Die zal op zijn 80ste nog op straat worden uitgefloten in Londen.
Over mijn lijk mentaliteit: Chopper Harris natuurlijk. Die geeft zijn soep nog een trap als het niet kruidig genoeg is.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 13:04 Standaard   #5
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Lucky goal: Timmy Simons tegen Ajax. Zo via de kale klets erin! Maar eigenlijk kan je dat niet eens een goal noemen
Ik hoorde het voor me en moest lachen

Oud 15-09-10, 13:04 Standaard   #6
Cijntje, ja. Cijntje

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Over mijn lijk mentaliteit: Chopper Harris natuurlijk. Die geeft zijn soep nog een trap als het niet kruidig genoeg is.

Oud 15-09-10, 13:08 thumb up   #7
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller:
Dat moet wel Nederland-Portugal zijn met die miljoenen kaarten.
Lucky goal:
Tsja, deze is wel erg mooi.

Goaltjesdief:
Niemand anders dan Superpippo
Angstgegner:
Portugal
Thuis fluiter:
Die lul die me in de B1 het kampioenschap heeft gekost .
Catanaccio:
Wordt eigenlijk niet meer gespeeld, in de originele vorm. Als het over defensief voetbal gaat vind ik Inter - Barcelona een mooi voorbeeld.
Derby:
Ja, daar schijnt Clough fan van te zijn he?
Klassieker:
Mijn favoriete klassieker is de Klassieker.
Slot offensief:
Iedere Europese wedstrijd van Sporting.
Doodschop:
Die idioot van een Xabi Alonso met zijn borst-charge op Nigel de Jong .
Gattuso .

Oud 15-09-10, 13:32 Standaard   #8
AFCA

Robbie Keane's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: Nederland-Portugal op het WK2006 en de bekerfinale Ajax-AZ in (ik meen...) 2007. Vooral de verlenging van laatsgenoemde was een regelrechte thriller.

Lucky goal: Sneijder die met een kopbal scoort tegen Brazilië...daar moet de factor geluk aan meegeholpen hebben.

Goaltjesdief: Inzaghi, natuurlijk

Angstgegner: Tot een jaar of twee geleden was elke ploeg een Angstgegner voor Ajax. Maar van oudsher is dat natuurlijk PSV.

Thuis fluiter: Kevin Blom

Catanaccio: Ik moet denken aan het PSV onder Ronald Koeman en later Sef Vergoossen

Derby: Rangers-Celtic

Klassieker: Feyenoord-Ajax. Om de een of andere manier vind ik het meer een klassieker als het in de Kuip is. Zal wel met het hol van de leeuw te maken hebben.

Slot offensief: Man. Utd. tegen Bayern in 1999 (?)

Doodschop: Ik ben er nog steeds niet uit of het nou opzet was of niet, de karatetrap van Nigel de Jong in de WK Finale

Over mijn lijk mentaliteit: Ajax-Twente in 2001. Adriaanse onder druk, spelers onder vuur dus een gespannen sfeer in de Arena. Twente scoorde twee keer (twee maal Jack de Gier!) en vlak voor rust kreeg Mido de rode kaart. Na de rust toonden de tien overgebleven Ajax spelers een ongelooflijke over mijn lijk mentaliteit en wisten het onmogelijke te presteren door toch nog met 3-2 te winnen. (Voor Adriaanse mocht het echter niet meer baten, de wedstrijd daarna zat Koeman al op de bank)

Oud 15-09-10, 13:48 Standaard   #9

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Robbie Keane Bekijk bericht
Over mijn lijk mentaliteit: Ajax-Twente in 2001. Adriaanse onder druk, spelers onder vuur dus een gespannen sfeer in de Arena. Twente scoorde twee keer (twee maal Jack de Gier!) en vlak voor rust kreeg Mido de rode kaart. Na de rust toonden de tien overgebleven Ajax spelers een ongelooflijke over mijn lijk mentaliteit en wisten het onmogelijke te presteren door toch nog met 3-2 te winnen. (Voor Adriaanse mocht het echter niet meer baten, de wedstrijd daarna zat Koeman al op de bank)
Nog steeds eeuwig zonde. Natuurlijk, Koeman heeft het qua behaalde prijzen goed gedaan. Maar ik denk dat met Adriaanse de hele club er beter opgestaan had.

Oud 15-09-10, 13:49 Standaard   #10

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: Ajax-Kiev ligt het verst in m'n geheugen.
Lucky goal: De 2e van Twente gisteren.
Goaltjesdief: Inzaghi vind ik toch wel de ultieme goaltjesdief.
Angstgegner: Utrecht
Thuis fluiter: Geen idee
Catanaccio: -
Derby: Celtic - Rangers
Klassieker: Ajax-feyenoord en vice versa.
Slot offensief: 2-3 van Ajax tegen feyenoord in 2005
Doodschop: Een willekeurige uit het oeuvre van Roy Keane
Over mijn lijk mentaliteit: Jan van Halst
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 13:58 Standaard   #11
Goeie kop!

Dylan Dog's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbalthriller: PSV-Lyon, kwartfinale CL paar jaar terug. Ik en mijn beste maat hadden afgesproken dat we naar Milaan (andere pot was Inter-Milan) zouden gaan als we doorgingen. Het werden pingels, we zaten achter de goal van Gomes. Wát een spanning.
Lucky goal: Die van Kieft op het EK 88 dekt de lading wel ja
Goaltjesdief: Harry Decheiver is, vreemd genoeg, de eerste die me te binnen schiet. Gozer scoorde als een tierelier in mijn beleving. Recenter ook Mario Jardel.
Angstgegner: Voor PSV vaak Roda, voor Oranje inderdaad Portugal
Thuis fluiter: Geen idee
Catenaccio: Helenio Herrera, de uitvinder.
Derby: Celtic-Rangers. Wát een passie!
Klassieker: Ajax-Feyenoord en andersom. Maar voor PSV-fans zijn de potjes tegen Ajax de belangrijkste van het seizoen.
Slot offensief: Tsja, dat kán alleen maar de CL-finale Bayern-Man. Utd zijn natuurlijk
Doodschop: Oef, dat zijn er veel. Maar ik denk nu eerst aan Koeman/Gilhaus/Tigana, om het woord en de schorsing.
Over mijn lijk mentaliteit: Marco Materazzi. Ben je er langs, dan lig je.
Dylan Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 13:58 Standaard   #12
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: Real Madrid - Espanyol 4-3.

Lucky goal: wat kabonk zegt

Goaltjesdief: Ruud van Nistelrooij. In zijn eerste seizoen in Madrid gingen ze er allemaal in. In mijn ogen de beste spits die ik ooit heb zien spelen, beter dan Raúl nog. Maar Raúl blijft de grootste held

Angstgegner: Deportivo. Van 1991 tot en met 2009 niet kunnen winnen daar. Totdat Karim Benzema de verlosser kwam spelen in Riazor

Thuis fluiter: niet echt één specifieke arbiter eigenlijk, in Spanje lijken ze er allemaal wel een handje van te hebben

Catanaccio: Celta de Vigo - Real Madrid, paar jaar terug. Celta verdedigde alleen maar, kwam er drie keer uit en scoorde drie keer. Overigens was de scheids toen ruk en hadden we zeker zeventien penalty's moeten hebben.

Derby: Er zijn maar drie echte keiharde derby's in Spanje. Die van Baskenland is dit seizoen in ere hersteld, die van Sevilla doet het al een tijdje niet meer, maar die van Madrid blijft het mooiste Vooral omdat Atleti al jaren niet meer in staat is om te winnen.

Klassieker: Alle winstduels tegen Barça zijn mooi In 2008 was de mooiste voor mij persoonlijk. Ze kregen alle hoeken van het veld te zien. Helaas kregen we een jaar later zelf een pak op de broek in hetzelfde stadion.

Slot offensief: ZEKER WETEN ook Real Madrid - Espanyol. Wat een gevecht op leven en dood. We moesten en zouden die wedstrijd alsnog winnen, we moesten en zouden die titel pakken. Met helden Ruud en Raúl, en tweedagsvlieg Reyes En natuurlijk het superbroekie Higuaín, 19 jaar en dan die pot zo winnen in de slotminuut Heb nu wéér kippenvel als ik die beelden zie, geweldig

Over mijn lijk mentaliteit: Hierro was altijd zo van fuck alles, ik doe gewoon waar ik goed in ben, en als daar een overtreding voor nodig is, so be it

Oud 15-09-10, 14:22 Standaard   #13
11 tegen 11, bal is rond

Weebl, zet jij je lijstje anders ff in het Real Madrid-topic .

Oud 15-09-10, 16:30 thumb up   #14
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: Griekenland - Tsjechie Euro 2004

Lucky goal: AC Milan - Ajax: 3-2 Pipo
Goaltjesdief: Pipo .
Angstgegner: Juventus .

Thuis fluiter: Ilias Spathas In een filmpje van 10 minuten zitten zo'n 20 verkeerde beslissingen waardoor we het kampioenschap misliepen.
Altijd handig om de jongste en meest onervaren scheidsrechter op de meest beladen derby te zetten.

Derby: PAOK - Aris
Dagenlange spanning vooraf in de stad, ongekende sfeer in het stadion en meestal massale rellen op straat.
Klassieker: Dat is er maar 1

Slot offensief: Griekenland - Frankrijk halve finale Eurobasket 2005
8 punten achter met nog 45 seconde te gaan en dan op deze manier winnen.. In de finale werd Duitsland afgemaakt.

Doodschop: PAOK - Aris: Aanvoerder Georgiadis laat na 3 minuten even zien dat er niets te halen valt.. Dat was even genieten. .

Over mijn lijk mentaliteit: Pablo Garcia. Dat is Van Bommel, De Jong en Ooijer bij elkaar in het kwadraat.. Zuigen, etteren, wraak nemen en dan ook nog eens een fantastische voetballer

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 16:48 Standaard   #15
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Ten eerste: Leuk topic, Den
Ten tweede: m'n lijstje

Voetbal thriller: Het tweeluik tussen Chelsea en Liverpool in de CL van 2009 vond ik geweldig, voor de tweede wedstrijd. Maar de wedstrijd waarvan ik hieronder een link post, vond ik als Arsenal-sympathisant nog wel een tikkie thrilleriger.

Lucky goal: Pipo in de CL-finale van 2007 tegen Liverpool. Of nouja, ik vind dat Pirlo 'm verdiende.
Goaltjesdief: Zie hierboven
Angstgegner: Sporting Lissabon voor Nederlandse clubs
Thuis fluiter: Vrijwel alle clubscheidsrechters in het amateurvoetbal.
Catanaccio: Tsja, wie niet tegenwoordig.
Derby: -
Klassieker: Feyenoord - Ajax. Ajax - Feyenoord is toch een beetje flauw de laatste tijd. In de Kuip zie je tenminste nog gefrustreerde jongetjes en meisjes zitten of staan. En veel middelvingers.
Slot offensief: Manchester United in 1999 natuurlijk. Eerste CL-finale die ik zag.
Doodschop: Boulahrouz bij Ronaldo
Over mijn lijk mentaliteit: Roy Keane maar, hem maakt het écht niet uit of iemand z'n been breekt volgens mij

Oud 15-09-10, 17:51 thumb down   #16
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Nog steeds eeuwig zonde. Natuurlijk, Koeman heeft het qua behaalde prijzen goed gedaan. Maar ik denk dat met Adriaanse de hele club er beter opgestaan had.
Ik ben zelden zo blij geweest dat ze een trainer op straat hebben gezet. Achterlijke autist is het

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 15-09-10, 18:33 thumb down   #17
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Doodschop: PAOK - Aris: Aanvoerder Georgiadis laat na 3 minuten even zien dat er niets te halen valt.. Dat was even genieten. .
YouTube - Midfielder G.Georgiadis breaks the knee of his opponent in cold blood
Ja genieten man, lachen. Serieus, wtf?!

Oud 15-09-10, 18:37 Standaard   #18

[...]

Ik ben zelden zo blij geweest dat ze een trainer op straat hebben gezet. Achterlijke autist is het
Maar hij had beleid-technisch gezien zoveel goede plannen met Ajax. Wat was er volgens jou mis met Adriaanse dan ? Ze stonden zo'n beetje op de eerste plek toen hij moest moven. Was hij niet 'chique' genoeg voor Ajax ? Mocht hij Witsche niet passeren ?

Oud 15-09-10, 19:48 Standaard   #19
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Denk het niet, dan waren veel spelers nooit doorgebroken. Maar goed, dat is een ander topic.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 20:30 thumb down   #20
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Maar hij had beleid-technisch gezien zoveel goede plannen met Ajax. Wat was er volgens jou mis met Adriaanse dan ? Ze stonden zo'n beetje op de eerste plek toen hij moest moven. Was hij niet 'chique' genoeg voor Ajax ? Mocht hij Witsche niet passeren ?
Je mag Witschge en Winter best op de bank zetten, maar ze niet meer toelaten in de kleedkamer en meer van dat soort achterlijke regeltjes gaan gewoon te ver. Zeker voor zulke Ajacieden. Hij vertelde ze dat ze niet weg mochten omdat ze het niveau van de training omhoog brachten, maar vertelde Wischge doodleuk dat ie als laatste voor de linkshalfpositie in aanmerking kwam. Dus achter alle jeugdspelers.
Dat terwijl hij het seizoen ervoor VdV echt prima verving als ie niet meer helemaal fit was.
Dan interesseert het me niet wie je bent of hoe je het doet. Zo ga je niet met zulke Ajacieden om omdat je ego in de weg zit.
En dan ook nog eens Gronkjaer wegjagen.

Optyfen en nooit meer terugkomen.

Oud 15-09-10, 20:34 Standaard   #21

Dat ben ik allemaal wel met je eens eigenlijk, maar qua jeugdopleiding en trainingsmethode was hij top.

Oud 15-09-10, 22:34 Standaard   #22

Isiolo's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller:

Nederland - Spanje
Hoef hier geen invulling te geven.

Lucky goal:
Nederland - Tsjechie EK2000
Tsjechie was de hele wedstrijd beter, aanval op aanval.
Nederland komt zeldzaam uit en krijgt dan met geluk een penalty mee.

Goaltjesdief:
Roy Makaay

Angstgegner:
Portugal

Thuis fluiter:
geen

Catanaccio:
Alle laag geplaatste landen die resultaat willen halen tegen Nederland.
Strafschop gebied vol, 1 aanvaller en wachten op die ene kans

Derby:

Nederland - Belgie

Klassieker:

Nederland - Duitsland

Slot offensief:

Cl finale Manchester United tegen Bayern

Doodschop:

Eric Cantona in het publiek

Jaap Stam in zijn goede jaren

Oud 15-09-10, 23:13 arrow   #23
11 tegen 11, bal is rond

[...]
Dat had ik nou bij die mongool van jouw clubje die ik in dat filmpje van jou een been zag breken. Wat een pleurisdebiel.

Oud 15-09-10, 23:17 thumb down   #24

Isiolo's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
[...]Ja genieten man, lachen. Serieus, wtf?!
same here
Isiolo is offline   Met citaat reageren
Oud 15-09-10, 23:57 Standaard   #25

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Je mag Witschge en Winter best op de bank zetten, maar ze niet meer toelaten in de kleedkamer en meer van dat soort achterlijke regeltjes gaan gewoon te ver. Zeker voor zulke Ajacieden. Hij vertelde ze dat ze niet weg mochten omdat ze het niveau van de training omhoog brachten, maar vertelde Wischge doodleuk dat ie als laatste voor de linkshalfpositie in aanmerking kwam. Dus achter alle jeugdspelers.
Dat terwijl hij het seizoen ervoor VdV echt prima verving als ie niet meer helemaal fit was.
Dan interesseert het me niet wie je bent of hoe je het doet. Zo ga je niet met zulke Ajacieden om omdat je ego in de weg zit.
En dan ook nog eens Gronkjaer wegjagen.

Tuurlijk was Co een rare snuiter met z'n kleedkamer 2 en zijn uitingen in de media, maar we hebben destijds via de pers maar één kant (vooral die van Witschge) van het verhaal gehoord. In de voorbereiding noemde Witschge Co nog een fijne kerel die het in zich had om in 't rijtje Michels, Cruijff, Van Gaal te komen en de eerste de beste keer dat Co iemand anders de voorkeur gaf (ik dacht Maxwell) op linkshalf kwam Richard publiekelijk met z'n "Adriaanse kan in de stront zakken." Sowieso moeten we niet vergeten dat Witschge ook zeker geen makkelijke jongen was hé, hij had ook al akkefietjes met andere trainers zoals Hiddink en ik dacht ook de trainer van Bordeaux. Ik was/ben ook een fan van Richard Witschge, en ik vond die situatie destijds heel vervelend maar achteraf mogen we toch wel zeggen dat inzetten op de jeugd de juiste keuze is geweest, alleen de manier waarop het allemaal gegaan is was jammer. Gelukkig heeft Richard alsnog op een goede manier kunnen afsluiten bij Ajax.

En dat Co Gronkjaer heeft weggejaagd klopt ook maar deels, Adriaanse is gebruikt door het bestuur om een breuk te forceren tussen Ajax en Gronkjaer door Jesper te vertellen dat hij niet op veel speeltijd hoefde te rekenen dat seizoen. Ajax had die zomer actief naar clubs gezocht om Gronkjaer te kunnen verkopen om nog enigzins het enorme financiele verlies van dat lopende jaar te beperken.

Genoeg offtopic, binnenkort maar eens ontopic dat lijstje invullen.

Doodschop:

Laatst gewijzigd door Radegast; 16-09-10 om 00:10
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 16-09-10, 00:02 Standaard   #26

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: Cambuur - Roda JC, 3e wedstrijd promotie/degradatie play-offs

Lucky goal:

Goaltjesdief: Pipo Inzaghi

Angstgegner:

Thuis fluiter: Vink

Catanaccio:

Derby: SC Berlikum - VV Minnertsga

Klassieker: Ajax - Feyenoord, maar tegenwoordig ook Barca - Real voor mij.

Slot offensief: Geen slot offensief, maar kan me nog goed het moment van Ajax tegen VFL Bochum herinneren. Van 0-2 naar 4-2 in tien minuten door doelpunten van Michael laudrup, nog eens Laudrup, Arveladze en Ronald de Boer.

Een andere moment voor mij is de late goal van Arveladze tegen Udinese in de UEFA Cup.

Doodschop: Het met twee benen inkomen van Esnaider op Richard Witchge na de gemiste strafschop tijdens Atletico - Ajax

Over mijn lijk mentaliteit
: Davids, absoluut

Laatst gewijzigd door DurQ; 17-09-10 om 09:22

Oud 17-09-10, 03:49 Standaard   #27
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk topic

Voetbal thriller: WK-70. Italië - West Duitsland

Lucky goal: EK-88. Kieft tegen Ierland

Goaltjesdief: Gerd Müller

Angstgegner: Het is een Duitse term, dus ik noem Duitsland

Thuis fluiter: Berdien Stenberg

Catanaccio: Inter Milaan jaren 60

Derby: Glasgow Rangers - Celtic

Klassieker: Ajax - Feyenoord

Slot offensief: Duitse elftallen

Doodschop: Bouazouan tegen Kokmeijer

Over mijn lijk mentaliteit: Johan Neeskens

Oud 17-09-10, 13:19 thumb up   #28
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door tong80 Bekijk bericht
Thuis fluiter: Berdien Stenberg
!

Voetbal thriller: Ajax - AZ, bekerfinale. Geniale sfeer in het stadion, lang met 10 man gespeeld, er doorkomen op het tandvlees, Davids die de beslissende pingel maakt, Huntelaar met de bril van Davids op... Prachtwedstrijd, mooiste die ik bezocht heb ooit.

Lucky goal: Kieft '88. 'nough said

Goaltjesdief: Pipo. Immer op de goede plek

Angstgegner: Voor Ajax is dat Juventus, voor mijn gevoel. Finale '96, halve finale '97, UEFA Cup afgelopen seizoen; het schiet niet op allemaal.

Thuis fluiter: Iedere scheids, zo is bewezen, toch?

Catanaccio: Kan ik serieus van genieten ook. Dodelijke efficiëntie, met uiterste precisie uitgevoerd, prachtig.

Derby: The Old Firm, maar daar heb ik op zich niet zo heel veel mee.

Klassieker: Feyenoord - Ajax, niks anders komt ook maar in de buurt

Slot offensief: ManU tegen Bayern, prachtig was dat.

Doodschop: Edwald Lienen met z'n been van knie tot lies opengereten; je kon z'n spieren zien zitten. Bah.

Over mijn lijk mentaliteit: Davids. Altijd en overal.

Oud 17-09-10, 13:29 Standaard   #29
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ingevuld zonder naar de andere opties te kijken, dus wat mijn hoofd meteen bij onderstaande termen associeert.

Voetbal thriller: Nederland - Brazilië, WK 2010. Ongekend spannend, ook dankzij de hele entourage eromheen.

Lucky goal: Simons tegen Ajax in 2007 geloof ik. "Op de kale klets"

Goaltjesdief: Inzaghi, irritant kutventje dat jammer genoeg altijd op de juiste plaats staat.

Angstgegner: Roda-uit.

Thuis fluiter: geen idee, let daar nooit op

Catenaccio: De Berlijnse Muur onder Co Adriaanse, 2001

Derby: Sparta - Feyenoord

Klassieker: Feyenoord - Ajax (in de Kuip!)

Slot offensief: Ajax uit bij Groningen in januari 2007, ook Man. Utd. in '99 tegen Bayern natuurlijk

Doodschop: Esnaider tegen Witschge in '97

Over mijn lijk mentaliteit: Jaap Stam. Ondanks dat het niet altijd meer lekker liep toen hij bij Ajax kwam, enorm veel respect voor.

Oud 17-09-10, 13:39 Standaard   #30
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
Derby: SC Berlikum - VV Minnertsga

Die heb ik gelukkig vaker gewonnen dan verloren. Dat werd wel standaard een schopperij, ook al moeten de 3e 11-tallen tegen elkaar.

Ken ook nog een verhaal van een kerel die ging van msga naar berlikum, want daar kon hij wel in het eerste spelen en toen in de eerst volgende derby werd zijn been kapot geschopt door een van zijn voormalig teamgenoten en leeftijdsgenoten ook

Oud 17-09-10, 13:45 thumb up   #31
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
-knip-

Over mijn lijk mentaliteit: Jaap Stam. Ondanks dat het niet altijd meer lekker liep toen hij bij Ajax kwam, enorm veel respect voor.
Jaap

Oud 17-09-10, 13:49 Standaard   #32

De titel van dat filmpje ook

Oud 17-09-10, 15:31 thumb up   #33
Voetbal thriller: Weinig mensen de de WK-finale noemen hier als thriller. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest, denk ik.

Lucky goal: Ajax - Kopenhagen, de 0-2

Goaltjesdief: SuperPipo Inzaghi

Angstgegner: Portugal

Catanaccio: Inter bij Barca vorig CL seizoen

Derby: NEC-Vitesse, Sparta-Feyenoord, Utrecht-Ajax

Klassieker: Barca-Real

Slot offensief: Man Utd 99'

Doodschop: Bouaouzan vs Kokmeijer, vooral ook door de gevolgen

Over mijn lijk mentaliteit: Luis Suarez
Fukjoeman is offline   Met citaat reageren
Oud 17-09-10, 15:41 Standaard   #34
AFCA

Robbie Keane's Voetbal Forum schermafbeelding

[QUOTE=Silenus;2262848]

Lucky goal: Simons tegen Ajax in 2007 geloof ik. "Op de kale klets"

QUOTE]

Volgens sommige trainers was dat niet eens een goal, toch?
Robbie Keane is offline   Met citaat reageren
Oud 17-09-10, 15:54 big smile   #35

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

Die heb ik gelukkig vaker gewonnen dan verloren. Dat werd wel standaard een schopperij, ook al moeten de 3e 11-tallen tegen elkaar.

Ken ook nog een verhaal van een kerel die ging van msga naar berlikum, want daar kon hij wel in het eerste spelen en toen in de eerst volgende derby werd zijn been kapot geschopt door een van zijn voormalig teamgenoten en leeftijdsgenoten ook
Wie was dat dan?

Oud 19-09-10, 13:40 Standaard   #36

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
[...]

Wie was dat dan?
Mjaa, dat zal uuh half jaren 90 geweest zijn. Namen wil ik hier niet gaan noemen

Oud 19-09-10, 14:39 Standaard   #37
Back the Beard

Stickvis's Voetbal Forum schermafbeelding

Voetbal thriller: WK finale dit jaar..

Lucky goal: Timisela vorig seizoen

Goaltjesdief: Uuhh deed fleminxs dat niet een paar weken geleden en calabro toen honda er nog was..

Derby: Steel city derby

Klassieker: Liverpool-man u, ajax feyenoord,

Slot offensief:Everton vorige week.

Doodschop: die kel van sparta op niels kokmeijer

Over mijn lijk mentaliteit: Stam

Oud 19-09-10, 20:06 smile   #38
Cijntje, ja. Cijntje

Mooi om zo alles van iedereen te lezen

Oud 19-09-10, 20:49 Standaard   #39
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

Erg leuk topic geworden idd

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:50.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site