![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Om mijn suffe maandagavond maar even door te komen ben ik aan het uitpluizen gegaan naar mogelijke tegenstanders en wie er wel eens geplaatst zouden kunnen zijn wanneer de voorrondes van de CL starten.
Zoals iedereen wellicht weet moet de nummer twee van Nederland twee voorrondes spelen om in het echte hoofdtoernooi te komen. Een eerste ronde tegen de nummers 2 van negen andere landen en daarna tegen voornamelijk de nummers 4 van de beste 5 landen. Naar mijn weten (en anders is het afgelopen halfuur compleet voor jan joker geweest) wordt er op basis van coëfficiënt geloot en ontlopen de beste 5 clubs elkaar. Allereerst maar eens over wie we het hebben: Ronde 3: N3 van Rusland (Zenit St Petersburg - 61.xxx) N2 van Oekraine (Dinamo Kiev - 42.xxx) N2 van Nederland (Ajax - 55.xxx) N2 van Roemenie (Cluj / Unirea / Timisoara / Vaslui / Steaua: 60/59/58/56/56 met nog 3 wedstrijden) N2 van Portugal (Sporting Braga - 39.xxx) N2 van Turkije (Fenerbace 54.xxx of Bursaspor: 73 om 72 en 1 wedstrijd) N2 van Griekenland (Olympiakos - 54.xxx of PAOK 11.xxx: playoffs om plek 2) N2 van Schotland (Celtic - 38.xxx) N2 van Belgie (AA Gent 6.xxx) N2 van Zwitserland (FC Basel - 48.xxx / Young Boys 7.xxx: Young Boys eerste met 77, Basel 74; nog twee wedstrijden.) Ronde 4: N4 van Engeland (Tottenham 56.xxx) N4 van Spanje (Mallorca onbekend / Sevilla - 108.xxx: 60 om 59 met nog 2 wedstrijden te gaan) N4 van Italie (Sampdoria 30.xxx / Palermo 35.xxx: 63/61 met nog 2 wedstrijden) N3 van Duitsland (Werder Bremen 94.xxx) N3 van Frankrijk (Auxerre 19.xxx/ Lyon - 93.xxx / Lille 46.xxx 67/67/65/ met nog 2 duels) 5 winnaars uit ronde 3. Voor Ajax ligt het wat anders, Ajax kan er vanuit gaan geplaatst te zijn in ronde 1, namelijk: Spoiler
Dus in het geval van Ajax zou een tweede plek nog steeds genoeg perspectief moeten kunnen bieden op plaatsing in het hoofdtoernooi, gezien het hoge coëfficiënt van de Amsterdammers. Voor FC Twente zou het een stuk zwaarder zijn. Dus wellicht is het voor het Nederlandse voetbal nog wel beter ook als Twente kampioen zou worden.... .http://www.vblforum.nl/Thread-Ajax-als-nummer-2-de-voorrondes-in-wie-komt-het-tegen |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
OP kan aangepast worden. Twente is inmiddels kampioen :p
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Het zou mooi zijn voor het Nederlandse voetbal als er twee clubs in de groepsfase zouden komen.... ondanks dat dat dan Ajax en Twente zouden zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Auxerre heeft vandaag helaas gelijkgespeeld, dat betekent dat Lyon dus nog steeds plek 3 over kunnen nemen. Daarvoor moeten ze wel winnen van Monaco, maar dat is haalbaar.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Spoiler: 3e ronde
Ronde 4: N4 van Engeland (Tottenham 56.xxx) N4 van Spanje (Mallorca onbekend / Sevilla - 108.xxx: 60 om 59 met nog 1 wedstrijd te gaan) N4 van Italie (Sampdoria 30.xxx / Palermo 35.xxx: 63/61 met nog 2 wedstrijden) N3 van Duitsland (Werder Bremen 94.xxx) N3 van Frankrijk (Auxerre 19.xxx/ Lille 46.xxx / Lyon - 93.xxx: 70/68/66/ met nog 1 duel (2 voor Lyon)) Mochten de beste 5 van het huidige ronde 3 scenario (zie laatste scenario in mijn vorige spoiler) hun ronde winnen dan krijg je dit: Spoiler: 4e ronde
We staan dus op zo'n beetje het worst case scenario, op Sampdoria/Palermo na, maar goed, dat maakt geen flikker uit. Echter, mocht Zenit het niet redden, dan schuift Ajax meteen door naar de geplaatste groep in ronde 4. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lyon, Sevilla (in de competitie) of Zenit (in de vr CL) moeten het dus verneuken
.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tegen al die geplaatste team geef ik Ajax ook weinig kans.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
Zenit was echter ook niet veel dit seizoen in Europa. CD Nacional 3-4, 1-1 En weg
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
haha, die OP letterlijk kopiëren
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
EL is ook een mooi toernooi
![]() Spoiler
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Spoiler: Programma in Roemenie
Spoiler: Programma in Turkije
Spoiler: Programma in Griekenland
Spoiler: Programma in Zwitserland
Spoiler: Programma in Spanje
Spoiler: Programma in Italie
Spoiler: Programma in Frankrijk
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
Het Lyon dat minder ver kwam de laatste jaren was immer beter dan dit Lyon. __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ajax verslaat Lyon echt niet zomaar even
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lyon maakt gehakt van Ajax, die wil ik echt niet loten.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik heb niet eens gezegd dat Ajax van Lyon kan winnen. Ik vroeg alleen waarom hij Lyon hoger inschat dan de overige clubs uit dat rijtje
.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
Hangt er ook allemaal wel een beetje vanaf wat alle clubs in de zomer gaan doen qua aankopen. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
TVP. Ik begreep dat PAOK er, zeker als ze winnen van Olympiakos (nu 1-0), erg goed voorstaan?
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Jazeker, al hebben we nog wel de return he.
AEK - Aris werd vandaag 4-2 met 4 rode kaarten (2 aan beide kanten).. Dus AEK kan eventueel ook nog. Maar het gaat wsl tussen PAOK en dat [woordwatiknietmaggebruiken]-Olympiakos. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
El Lider
|
Panathinaikos?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ongelooflijk, zelfs nadat de gehele Griekse media schande sprak van de arbitrage tijdens de derby Aris - PAOK (waardoor Panathinaikos kampioen werd), is het deze wedstrijd weer raak.
We hebben 1-0 gewonnen, op zich prima. Maar gewoon 2x een bewuste handsbal in de 16 niet gegeven. Die bal van Mellberg was gewoon bewust!! Die beelden komen nog wel online. Ze willen PAOK ECHT niet in de CL hebben omdat ze zich toch niet gaan plaatsen en dat veel punten gaat kosten.. Ik kan jullie nu al garanderen dat Olympiakos het uiteindelijk gaat halen. Let maar op, in de return gaat er een hele hoop mis en wint Olympiakos met ruime cijfers. Volgende wedstrijd is Olympiakos - PAOK en als PAOK die wint staan ze 6 punten los met 2 wedstrijden te gaan. Onderling resultaat is van belang bij gelijke stand, dus dan is Olympiakos uitgeschakeld. Als AEK dan van Aris wint staan we 5 punten voor op AEK. Spelen die gelijk, dan is PAOK al zeker van de eerste plaats. Mark my words, de volgende wedstrijd Olympiakos - PAOK wordt een grote arbitrale grap. .
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
Daarom mocht PAOK ook geen kampioen worden.. |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
Maar goed, zoals het er nu voor staat kan Ajax straks PAOK lopen in ronde 3. .
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
![]() En ach, denk dat PAOK wel kans maakt nog hoor, maar die return zal niet makkelijk worden nee (al dan niet met hulp van scheidsrechters). ![]() Wat betreft die voorronde...tsja, zoals Ajax de laatste weken speelt maken ze tegen een hoop opponenten serieuze kans. Maar als die voorrondes plaatsvinden kan alles weer anders zijn, zeker als er wat spelers vertrekken. Dat blijft toch ongelukkig, zeker met een WK er nu ook nog even tussendoor...
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Fenerbache dus gisteren gewonnen met 0-3.
Sampdoria speelde gisteren gelijk met 1-1 tegen Palermo, dus daar verandert niks. Cluj staat nu bij rust uit bij Universitatea Craiova met 2-0 achter! Mochten Timisioara en/of Unirea dus winnen, dan krijgen we een nieuwe nummer 1 (en misschien nummer 2) in Roemenie. Zoals Daggla al zei is AEK - Aris 4-2 geworden en wint Paok met 1-0 van Olympiakos. Vanavond nog meer wedstrijden in Roemenie (o.a. Steau en Vaslui tegen elkaar). Morgen moet de nummer 2 van Roemenie. 12 mei wordt een belangrijke dag. Niet alleen spelen de Griekse ploegen tegen elkaar, maar ook Lyon speelt dan zijn inhaalwedstrijd. Willen we Lyon sowieso ontlopen, dan moet Lyon nu punten verliezen (of Lille moet het nog verneuken volgende week). |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Lyon speelt twee keer thuis, dus hopelijk verneukt Lille het bij Lorient zodat Lyon tweede wordt.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Lorient speelt alleen nergens meer voor.
Ze staan nu 7e, kunnen nog zakken naar de 9e plek, maar niet stijgen naar nummer 6 en dat is nou net de laatste plek die recht geeft op Europees voetbal. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Waarom spelen die Roemenen trouwens op maandagmiddag?
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
Overigens maakt Cluj in de 63e minuut de 2-1. Ze staan al wel met een man minder sinds de 38e minuut. |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
Echter denk ik wel dat PAOK kansloos gaat verliezen over twee wedstrijden. |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
85' [2 - 2] C. Bud
90' V. Iliev [2 - 3]90' [2 - 3] R. Cadu (pen.) Wat een ontknoping
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Cluj dus gewonnen begrijp ik.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Doe mij maar PAOK, Celtic, Gent of Braga dan heb ik een leuk tripje iig.
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Wanneer zijn de Gentse zomerfeesten?
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik zoek het godverdomme zelf wel op.
![]() Van 17 tot 26 juli. 28 juli de eerste wedstrijd, jammer. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Ajax speelt toch eerst een uitwedstrijd (omdat het geplaatst is)?
|
|
|
|
|
|
#43 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Lyon inmiddels 2-0 voor, dat is mooi!
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
PAOK GEWONNEN MET 0-1 (2 rode kaarten aan het eind voor een mooi opstootje) EN AEK SPEELT 1-1.
VOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRROOO OOOOOOOONDE CHAMPIONS LEAGUE EN EEN FLESJE WHISKY VOOR DAGGLA. Even terugkomend op mijn conspiracies, de arbitrage was okay. Ik denk dat nog meer gekut nu wsl nog meer rellen had opgeleverd. .Men spreekt nog schande van wat er gebeurd is. Anyway, feeeeeeeeeeeeeeestje.. .
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|