Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-04-10, 12:01 standard ball   #1
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Even naar aanleiding van een langdurige discussie in het Demy de Zeeuw topic.

We kennen het allemaal wel, spelers die doen alsof een lichaamsdeel van hun romp gescheiden is na een overtreding, spelers die naar het gezicht grijpen terwijl ze elder, nauwelijks of niet geraakt worden.
Allemaal kennen we de beelden nog van Rivaldo die neergaat met de handen voor het gezicht na een bal tegen de schenen, Figo die door een sluipschutter getroffen neergaat na een vermeende elleboog van Boulahrouz, Van der Sar "bewusteloos" na een tikje van Ortega.
In Nederland worden en werden, Suarez, Robben, Van Bommel, Lazovic, Lurling, Ooijer en anderen (regelmatig) beticht van aanstellerig gedrag, matennaaierij.
De een noemt het professioneel, de ander ergert zich er rot aan. Beinvloeding van de scheidsrechter, door te doen alsof je een hersenschudding overhield aan het tikje tegen je wang.

Als voorbeeld halen we ADO - Ajax aan, De Zeeuw gaat daar 2x neer. Wordt door Bosschaart in de nek gepakt bij een opstootje en gaat liggen kermend met de handen voor het gezicht. Aanstellerij in de ogen van velen. Hetgeen Bosschaart deed is fout, maar geen reden je zo aanstellen (al zegt men dat De Zeeuw daar met het gezicht tegen een ander aankwam). Tweede keer, De Zeeuw valt over Ditewig bij een actie in het strafschopgebied. Ditewig geeft De Zeeuw vervolgens een tik op het achterhoofd, omdat hij geknepen zou zijn. Wederom gaat De Zeeuw kermend en ogenschijnlijk zwaar getroffen neer met de handen voor het gezicht, om vervolgens op paaswijze een wonderbaarlijke wederopstanding mee te maken zodra de -terechte!- rode kaart gegeven is aan Ditewig.

Ik vind dergelijk gedrag persoonlijk laakbaar, irritant en er zou op enige wijze tegen opgetreden mogen worden, ook al is de tegenstander fout geweest. Ik vind dat aannaaien van kaarten, ondanks dat die eventueel terecht zou zijn.

In het verleden gebeurde dat wel eens, zoals een Koreaan die geel kreeg nadat hij kermend neerging, doorrolde en maar weer opstond toen bleek dat hij de overtreding niet meekreeg.

Wat vinden jullie?
Prosac is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 06-04-10, 12:05   #2
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het vooral slechte voorbeelden, want ik ben met je eens dat het aanstellerige gedrag verschrikkelijk is. Maar ik vind het van De Zeeuw allemaal wel meevallen. Wordt geduwd en beland met zijn gezicht in de schouder van een ander. Dat doet au. Dat tikje van Ditewig was gewoon een klap in zijn gezicht.

Ik begrijp het bagatelliseren van wat er gebeurd is echt niet.
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:07 wink   #3
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Alle mensen die nu zeuren op De Zeeuw zouden het prachtig vinden als het bij hun eigen clubje zou gebeuren, deden spelers dit maar vaker dan lagen we er niet iedere keer zo vroeg uit in Europa.
LitmanenAFCA is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:08 wink   #4
Ich bin Mario

Nogmaals, ik bagatelliseer helemaal niet wat er gebeurd is, dat is fout en blijft fout. Ik kaart het aanstellen dat er -met name in de 2e situatie- op volgt aan.

Rivaldo, Figo en van der Sar vind je geen goede voorbeelden? Waarom? Daar was ook niets tot nauwelijks iets aan de hand, maar toch deden ze het erger voorkomen dan het was.
Oud 06-04-10, 12:08   #5
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door LitmanenAFCA
Alle mensen die nu zeuren op De Zeeuw zouden het prachtig vinden als het bij hun eigen clubje zou gebeuren.
Neen, Lovre doet het ook regelmatig en ik stoor mij er aan.
Oud 06-04-10, 12:09   #6
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Nogmaals, ik bagatelliseer helemaal niet wat er gebeurd is, dat is fout en blijft fout. Ik kaart het aanstellen dat er -met name in de 2e situatie- op volgt aan.

Rivaldo, Figo en van der Sar vind je geen goede voorbeelden? Waarom? Daar was ook niets tot nauwelijks iets aan de hand, maar toch deden ze het erger voorkomen dan het was.
Ik doelde op de voorbeelden van De Zeeuw, omdat ik die van hele andere orde dan die van Rivaldo, Figo en Van der Sar vind. Want je zegt nu wel dat je het niet bagatelliseert, maar vervolgens zeg je dat er in de situatie De Zeeuw ook niets tot nauwelijks iets aan de hand was. Ik kan geen betere omschrijving van het woord bagatelliseren vinden.
Oud 06-04-10, 12:10   #7
Dan " The Outlaw"Hardy!

Vooruit er zijn altijd uitzonderingen maar ik denk dat het merendeel van de mensen gewoon hypocriet bezig is.
Oud 06-04-10, 12:10 rainbow   #8
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman

Van der Sar was een nationale held in '98 na zijn theater tegen Ariel Ortega. Het was namelijk professioneel.
Dit is inderdaad erg waar. Lekker hypocriet.
Crosspost

Oud 06-04-10, 12:12   #9

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja, lastige discussie.
Om het eerste voorbeeld van Bosschaart dan maar te nemen, als de Zeeuw was blijven staan was het zeer waarschijnlijk niet eens opgevallen en was Bosschaart er gewoon mee weggekomen.
Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de elleboog van Afellay tegen Enoh. Als Enoh gewoon was blijven staan was Afellay zeer waarschijnlijk ook niet geschorst geweest.
Dit soort smerige, 'onzichtbare' overtredingen gebeuren veel, worden niet opgemerkt en als je blijft staan zal er dus ook niet tegen worden opgetreden.
Dreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:13   #10
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door LitmanenAFCA
Alle mensen die nu zeuren op De Zeeuw zouden het prachtig vinden als het bij hun eigen clubje zou gebeuren, deden spelers dit maar vaker dan lagen we er niet iedere keer zo vroeg uit in Europa.
Dat laatste is dan wel weer heel breed gezien en slaat nergens op. Het is slechts een klein onderdeeltje hoor. En dat onderdeeltje wordt door 'ons' echt niet minder beheerst.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:14   #11
Ich bin Mario

Ik doelde op de voorbeelden van De Zeeuw, omdat ik die van hele andere orde dan die van Rivaldo, Figo en Van der Sar vind. Want je zegt nu wel dat je het niet bagatelliseert, maar vervolgens zeg je dat er in de situatie De Zeeuw ook niets tot nauwelijks iets aan de hand was. Ik kan geen betere omschrijving van het woord bagatelliseren vinden.
Ik vind een tik op het achterhoofd en bij de nek gepakt worden voordoen als de noppen in je gezicht dan niets tot nauwelijks. Ik haal het voorbeeld aan, omdat daaruit de discussie ontstond. Ik heb ook al in dat topic gezegd dat hetgeen bij De Zeeuw wordt gedaan fout is, als ik het zou bagataliseren, zou ik zeggen dat de rode kaart overdreven is.

Edit: even nagelezen, maar ik zeg helemaal niet dat er bij De Zeeuw niet tot nauwelijks iets aan de hand is.
Nogmaals, ik geef dat als recent voorbeeld van aanstellerij aan.
Oud 06-04-10, 12:15 wink   #12
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Natuurlijk is het mooier om gewoon op een eerlijke manier te winnen, maar als dat niet lukt mag je er wat mij betreft alles aan doen om wel te winnen.

Oud 06-04-10, 12:16   #13
Dan " The Outlaw"Hardy!

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz

Dat laatste is dan wel weer heel breed gezien en slaat nergens op. Het is slechts een klein onderdeeltje hoor. En dat onderdeeltje wordt door 'ons' echt niet minder beheerst.
In de details worden wedstrijden op top niveau gewonnen. Je meent toch niet dat wij net zo slim zijn op dat gebied als bijvoorbeeld de Italianen, Spanjaarden en Portugezen? Die komen hierdoor wel verder op de Ek's en Wk's.
Oud 06-04-10, 12:21   #14

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig
Crosspost

Ik kan me die wedstrijd in 98 niet meer heel goed herinneren, maar zat Ortega niet constant te zuigen en schwalbes te maken? En was dit niet een reactie op dat onsportieve gedrag van Ortega? Gerechtigheid dus. Volgens mij vond iedereen het daarom zo mooi.
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:23   #15
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Afwazig
Crosspost
Spelen met respect op je shirt terwijl je wel collega's verschrikkelijk naait als het kan, dat is net zo hypocriet.

Ik vind het verschrikkelijk, stoor me er ook aan wanneer Everton bijvoorbeeld weer eens overdreven naar de grond gaat. Gelukkig is hij nog niet half zo triest als de Zeeuw.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:24   #16
AFCA

[quote=Blawh]
Gelukkig is hij nog niet half zo triest als de Zeeuw.
Tja. Ik begrijp dit dus echt niet . Wat een dom gelul zeg.
Oud 06-04-10, 12:25   #17
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh

Spelen met respect op je shirt terwijl je wel collega's verschrikkelijk naait als het kan, dat is net zo hypocriet.
Ik mag toch hopen dat als het aan de spelers zelf ligt ze niet met dit soort ongein op hun shirts spelen. Hetzelfde als het handenschudden voorafgaand aan de wedstrijd.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:25 EK bal   #18
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Neleos
Ik kan me die wedstrijd in 98 niet meer heel goed herinneren, maar zat Ortega niet constant te zuigen en schwalbes te maken? En was dit niet een reactie op dat onsportieve gedrag van Ortega? Gerechtigheid dus. Volgens mij vond iedereen het daarom zo mooi.
Ajax was ook geërgerd door meerdere dingen, ADO die aan het rekken was, het agressieve en lompe spel van ADO, hun eigen onvermogen.

Oud 06-04-10, 12:27 hearth   #19
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

C. Ronaldo heeft er ook een handje van

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UmJKoAmynso[/youtube]
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:29   #20

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat is nou iemand een kaart aan naaien? Is iemand die snel naar de bal gaat en die opeist ook een vals speler? Of iemand die snel een duwtje geeft voordat hij de bal inkopt? Alles is toegestaan in het veld als de tegenstander daar maar geen blijvend letsel aan overhoudt.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:34   #21
Prima Deluxe.

Tja. Ik begrijp dit dus echt niet . Wat een dom gelul zeg.
Dat mag jij vinden, maar wat zijn je argumenten? Vind je dat Everton vaker overdrijft? Zo ja, ik ben benieuwd naar een aantal van je voorbeelden.

Over de Zeeuw. Hij rolt het hele seizoen als een dolle labrador over het gras, daar mag best een keer wat kritiek op komen toch?
Oud 06-04-10, 12:38 duh   #22
Ich bin Mario

Ik vind Demy helemaal niet lijken op een labrador.
Oud 06-04-10, 12:38   #23
AFCA

Dat mag jij vinden, maar wat zijn je argumenten? Vind je dat Everton vaker overdrijft? Zo ja, ik ben benieuwd naar een aantal van je voorbeelden.

Over de Zeeuw. Hij rolt het hele seizoen als een dolle labrador over het gras, daar mag best een keer wat kritiek op komen toch?
Ging niet over Everton.

Maar om het nou allemaal te triest voor woorden te noemen... Wat ik al eerder zei, er wordt gedaan alsof De Zeeuw een tweede Rivaldo is sinds zondag.
Oud 06-04-10, 12:43 wink   #24
Prima Deluxe.

Ging niet over Everton.

Maar om het nou allemaal te triest voor woorden te noemen... Wat ik al eerder zei, er wordt gedaan alsof De Zeeuw een tweede Rivaldo is sinds zondag.
Die van ADO verdienen rood, de Zeeuw 2x geel spelbederf. En het gaat me echt niet om de Zeeuw, zwaar overdreven theater mag van mij bij alle spelers met geel bestraft worden. Het is gewoon stijlloos.
Oud 06-04-10, 12:44   #25
AFCA

Die van ADO verdienen rood, de Zeeuw 2x geel spelbederf. En het gaat me echt niet om de Zeeuw, zwaar overdreven theater mag van mij bij alle spelers met geel bestraft worden. Het is gewoon stijlloos.
Maar zo zwaar was het niet toch?! Zeker die tweede keer niet.
Oud 06-04-10, 12:44   #26

Gaan we nieuwe spelregels verzinnen?
Oud 06-04-10, 12:47   #27

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Niet alleen Lovre. Koen is toch wel koning schwalbe bij Grunn nu. En hij doet ze ook zo slecht.

Ik hou er ook niet van en volgens mij wel meer Groningers. We willen harde werkers zien, vechten voor elke bal en als er daarnaast ook nog prachtig gevoetbald wordt is dat de ultieme wedstrijd.
Ungeheuer is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:48   #28

Oorspronkelijk geplaatst door Chadi

Neuh, tis in principe hetzelfde als een schwalbe.
Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:59   #29
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Keltie
Neuh, tis in principe hetzelfde als een schwalbe.
Nee, want bij een schwalbe word je niet geraakt. De Zeeuw werd wel degelijk geraakt.
Het enige dat ik afkeur is dat hij z'n handen voor z'n gezicht doet terwijl 'ie daar niet is geraakt en vrijwel direct na de rode kaart weer opstaat.

Dat 'ie gaat liggen nadat 'ie is geraakt kun je 'm natuurlijk moeilijk kwalijk nemen.

Oud 06-04-10, 13:00   #30
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Ungeheuer
Niet alleen Lovre. Koen is toch wel koning schwalbe bij Grunn nu. En hij doet ze ook zo slecht.

Ik hou er ook niet van en volgens mij wel meer Groningers. We willen harde werkers zien, vechten voor elke bal en als er daarnaast ook nog prachtig gevoetbald wordt is dat de ultieme wedstrijd.
Oh ja, Koen.
compensatiegedrag voor zijn mindere spel denk ik.
Oud 06-04-10, 13:02   #31
Prima Deluxe.

In het reglement stond volgens mij altijd iets in de geest van

...of ander gedrag dat kan worden aangeduid als spelbederf
Dat is een enorm breed begrip dat ook gele kaarten voor theater rechtvaardigd. Ik zou het in ieder geval toejuichen wanneer het consequent wordt toegepast.

Misschien kan Vaduz, of een andere scheidsrechter, dit bevestigen.
Oud 06-04-10, 13:06 hearth   #32

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Verschrikkelijk gedrag, maar je wint er wedstrijden mee, dus is het done. Het ligt aan de spelregels, niet de spelers.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:07   #33
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker
C. Ronaldo heeft er ook een handje van

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UmJKoAmynso[/youtube]
Heerlijk

Lekker muziekje ook
Conundrum is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:10   #34
Hup Holland!

Ik ben ook niet zo voor de aanstelleritis en kaarten aannaaien, maar spelers die proberen te blijven staan en door willen spelen krijgen minder snel een vrije trap mee dan spelers die wel gaan liggen, terwijl de overtreding hetzelfde kan zijn. Ik kan even geen voorbeelden noemen, maar ik zie het vaak genoeg gebeuren. Wat dat betreft kan ik me best voorstellen dat spelers makkelijk naar de grond gaan.
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:11   #35

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway

Nee, want bij een schwalbe word je niet geraakt. De Zeeuw werd wel degelijk geraakt.
Het enige dat ik afkeur is dat hij z'n handen voor z'n gezicht doet terwijl 'ie daar niet is geraakt en vrijwel direct na de rode kaart weer opstaat.

Dat 'ie gaat liggen nadat 'ie is geraakt kun je 'm natuurlijk moeilijk kwalijk nemen.
Het idee achter de schwalbe is het misleiden van de scheids. Dat is hier ook het geval.
Maar als je een tikje tegen je achterhoofd krijgt is het redelijk overdreven als je met beide handen in het gezicht gaat liggen rollen alsof'ie een baksteen in z'n gezicht heeft gekregen.
Oud 06-04-10, 13:12   #36

Oorspronkelijk geplaatst door Zjakkie
Ik ben ook niet zo voor de aanstelleritis en kaarten aannaaien, maar spelers die proberen te blijven staan en door willen spelen krijgen minder snel een vrije trap mee dan spelers die wel gaan liggen, terwijl de overtreding hetzelfde kan zijn. Ik kan even geen voorbeelden noemen, maar ik zie het vaak genoeg gebeuren. Wat dat betreft kan ik me best voorstellen dat spelers makkelijk naar de grond gaan.
Geen voorbeelden? Iedere spelert die uit balans word getrokken in de 16 maar geen penalty krijgt.
Oud 06-04-10, 13:15   #37

In het reglement stond volgens mij altijd iets in de geest van

...of ander gedrag dat kan worden aangeduid als spelbederf
Dat is een enorm breed begrip dat ook gele kaarten voor theater rechtvaardigd. Ik zou het in ieder geval toejuichen wanneer het consequent wordt toegepast.

Misschien kan Vaduz, of een andere scheidsrechter, dit bevestigen.
Lijkt me stug dat je het door rollen gaat bestraffen als spelbederf.
Oud 06-04-10, 13:17 wink   #38
Prima Deluxe.

Het idee achter de schwalbe is het misleiden van de scheids. Dat is hier ook het geval.
Maar als je een tikje tegen je achterhoofd krijgt is het redelijk overdreven als je met beide handen in het gezicht gaat liggen rollen alsof'ie een baksteen in z'n gezicht heeft gekregen.
Je hebt gelijk, heb het nog even opgezocht.

Waarschuwingen voor onsportief gedrag
Er zijn verschillende omstandigheden, waarbij een speler een waarschuwing moet ontvangen wegens onsportief gedrag, bijv. als een speler:

* één van de zeven overtredingen begaat, die resulteren in een directe vrije schop op onbesuisde wijze;
* een overtreding begaat, met de tactische bedoeling om een veelbelovende aanval te voorkomen of te onderbreken;

Regel 12 - Overtredingen en onbehoorlijk gedrag
95
* een tegenstander vasthoudt, met de tactische bedoeling om de tegenstander bij de bal weg te trekken, of om te voorkomen dat de tegenstander bij de bal kan komen;
* opzettelijk hands begaat, om te voorkomen dat een tegenstander in balbezit komt of een aanval kan opzetten (behalve de doelverdediger in zijn eigen strafschopgebied);
* opzettelijk hands begaat, in een poging om een doelpunt te scoren (ongeacht of de poging succesvol is of niet);
* probeert de scheidsrechter te misleiden, door een blessure voor te wenden of te doen alsof er een overtreding op hem is begaan (schwalbe/misleiding);
* tijdens het spel met de doelverdediger van plaats wisselt, of dit doet zonder toestemming van de scheidsrechter;
* zich gedraagt op een wijze die geen respect voor het spel toont;

Reglement KNVB 2009/ 2010
Oud 06-04-10, 13:27   #39
Hup Holland!

Geen voorbeelden? Iedere spelert die uit balans word getrokken in de 16 maar geen penalty krijgt.
Geen concreet voorbeeld bedoel ik, maar dat is wel een voorbeeld van wat ik bedoel ja
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:32 surprise   #40
We ride the apocalypse

DivineJester's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat mij betreft in dezelfde categorie als het vragen om een kaart: Aanstelleritis en spelbederf, ongeacht door wie of wanneer het gedaan wordt.
DivineJester is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:32   #41
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Het zou al een stuk schelen als spelers zich niet overal mee bemoeiden. Zoals De Zeeuw die een enorme spurt maakt om even verhaal te komen halen voor een situatie waar hij helemaal niet bij betrokken is. En vervolgens gebeurt er dan van alles.

Voor de rest is het vaak lastig te beoordelen. Opzich hoort toneelspelen er wel een beetje bij maar is het bij Ajax wel tot kunst verheven
SCH is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:54   #42

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH
Het zou al een stuk schelen als spelers zich niet overal mee bemoeiden. Zoals De Zeeuw die een enorme spurt maakt om even verhaal te komen halen voor een situatie waar hij helemaal niet bij betrokken is. En vervolgens gebeurt er dan van alles.

Voor de rest is het vaak lastig te beoordelen. Opzich hoort toneelspelen er wel een beetje bij maar is het bij Ajax wel tot kunst verheven
Voetbal je zelf ook?
Hoe reageer jij bij een (in jouw ogen) grove overtreding op je teamgenoot?

En je laatste zin gaat niet echt helpen om van dit topic een leuke discussie te maken natuurlijk
Dreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 14:15   #43
SCH
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Dreamer
Voetbal je zelf ook?
Hoe reageer jij bij een (in jouw ogen) grove overtreding op je teamgenoot?
Ik voetbal niet maar het is toch onzin om met zijn allen naar de scheids te hollen, opgefokt verdrag te vertonen, met andere spelers in discussie te gaan enz. Dat gebeurt steeds meer en steeds heftiger en is een onderdeel van het probleem.
Oud 06-04-10, 14:16   #44
AFCA

Ik voetbal niet maar het is toch onzin om met zijn allen naar de scheids te hollen, opgefokt verdrag te vertonen, met andere spelers in discussie te gaan enz. Dat gebeurt steeds meer en steeds heftiger en is een onderdeel van het probleem.
Nah, dat gebeurde in 1970 ook al hoor, dat is echt onzin.
Oud 06-04-10, 14:17   #45

Dat protesteren is tegenwoordig minder hoor omdat hetbestraft wordt.
Oud 06-04-10, 14:22   #46
SCH
Hup Holland!

Nah, dat gebeurde in 1970 ook al hoor, dat is echt onzin.
Het gebeurde toen ook weleens maar het wordt steeds erger, vroeger was er echt wel iets meer ontzag voor de autoriteit van de scheids. Je ziet dat wat er in de maatschappij gebeurt, zich doorvertaalt naar het voetbalveld. De hufterigheid, het slachtoffergedrag, het niet accepteren van beslissingen en het niet om kunnen gaan met tegenslagen enz.
Oud 06-04-10, 14:27   #47

Vroeger werd er meer geprotesteerd dan nu. Daarom zijn die regels er gekomen dat je de scheids niet mag aanraken etc etc.
Oud 06-04-10, 14:27 big smile   #48
SCH
Hup Holland!

Vroeger werd er meer geprotesteerd dan nu. Daarom zijn die regels er gekomen dat je de scheids niet mag aanraken etc etc.
Je wou zeggen dat er nu minder geprotesteerd wordt?
Oud 06-04-10, 14:31   #49
AFCA

Ik ben dat wel met Chadi eens hoor. Er wordt wel geprotesteerd, maar niet in grove mate. Het is minder dan pakweg tien jaar geleden.

Overigens ben ik al jaren voorstander voor het invoeren van de hockeyregel dat bij protesteren de vrije trap gewoon tien meter verder genomen wordt.
Oud 06-04-10, 14:32   #50

het is minder heftig hoor. En tegenwoordig korter omdat je anders een prent krijgt als je te lang je smoel open trekt
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:43.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site