Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13-01-10, 18:41   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Acht clubs uit de Eredivisie laten vanaf komend weekeinde camera's toe in de kleedkamer. Het voetbalbetaalkanaal Eredivisie Live mag bij SC Heerenveen, Heracles Almelo, NAC, NEC, Vitesse, FC Utrecht, VVV-Venlo en Willem II na afloop van wedstrijden het kleedlokaal in. "Mits er is gewonnen", aldus directeur Alex Tielbeke, directeur van Eredivisie CV, in De Telegraaf.

"Ik ben blij met deze doorbraak", vertelt Tielbeke in het dagblad. "Lang is het vloeken in de kerk geweest. Ik hoop dat andere clubs snel volgen. De clubs onderkennen als aandeelhouders steeds meer het belang om hun eigen televisiekanaal van exclusieve inhoud te voorzien en daarmee meer abonnees te trekken." Met het iniatief hoopt het kanaal van 400.000 abonnees naar een half miljoen te groeien.

Eredivisie Live komt met nog een paar televisieprimeurs voor het profvoetbal. Zo zal in de rust van de wedstrijden een live-interview worden uitgezonden met een lid van de technische staf. Hieraan werken dertien clubs mee. Na afloop van de duels is het veertien aanvoerders toegestaan om direct op het veld een interview af te geven aan. Dit is naar het voorbeeld van de Champions League, waarbij een club verplicht is een speler te leveren voor een televisie-interview direct na afloop.

Ajax is de enige club die niet meewerkt aan de drie initiatieven. "We gaan het niet afdwingen", benadrukt Tielbeke. "Deelname gaat op basis van vrijwilligheid. We hopen dat de ervaringen bij de deelnemers zo positief zijn dat anderen eveneens het licht op groen zetten. Ook in het belang van de zender Eredivisie Live. Onze volgende stap naar de ultieme fanbeleving is ook vooraf toegang te krijgen tot de kleedkamer. Maar voorlopig ben ik blij met deze eerste stap in zo'n beetje het enige domein in een stadion waar de privacy was gewaarborgd."
Wat vinden we er van? Mij lijkt het niet echt van toegevoegde waarde. Zo iets is leuk bij een kampioenschap bijvoorbeeld maar om dat nou iedere week te doen lijkt me iets te veel van het goede.
Marioow is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 13-01-10, 18:43   #2
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Doe het dan altijd of helemaal niet. Maar niet mits er is gewonnen

Oud 13-01-10, 18:44   #3

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Van mij hoeft het ook niet zo nodig. Vind het meer iets voor Hans Kraay jr.
Strooper is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 18:57 big smile   #4
Gelukkig winnen SC Heerenveen, Heracles Almelo, NAC, NEC, Vitesse, FC Utrecht, VVV-Venlo en Willem II dan ook niet zo heel vaak.
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 19:07   #5
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Pistolero
Gelukkig winnen SC Heerenveen, Heracles Almelo, NAC, NEC, Vitesse, FC Utrecht, VVV-Venlo en Willem II dan ook niet zo heel vaak.
een goeie man ....

Ik zou het fantastisch vinden als ik in de kleedkamer kon meekijken en meeluisteren ( ook vooral meeluisteren ) bij een overwinning , maar ook bij een nederlaag en als het kan ook ff in de pauze, maar dat zal wel onmogelijk blijken . Ik zou er zelfs wat meer geld er voor over hebben om dat te zien .

Op deze manier zoals het nu wordt geschetst heeft het voor mij geen enkele waarde en zou er nog niet 1 cent meer ervoor geven . Peace .
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 19:12   #6
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Totaal overbodig.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 19:17   #7
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Gaat echt geen extra klanten opleveren, alsof mensen dan ineens wél EL nemen.

Peace (klik) weg
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 19:17   #8
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het wel een goede toevoeging op dat wat er al is, als Barbera B. maar niet het verslag gaat doen
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 19:54   #9
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Zoiets is toch alleen leuk als er verloren is?

Oud 13-01-10, 20:06   #10

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway
Zoiets is toch alleen leuk als er verloren is?
Ja inderdaag
balen dat van Gaal niet meer in Nederland traint
celuvki is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 20:07   #11
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door celuvki

Ja inderdaag
balen dat van Gaal niet meer in Nederland traint
Dat zou dan wel weer leuke beelden opleveren inderdaad.
Oud 13-01-10, 20:10   #12
TR

Of Atteveld die vd Bergh op zn muil stompt

Oud 13-01-10, 20:13   #13
Nico Dijkshoorn had er laatst wel een aardige column over...

Oud 13-01-10, 20:59   #14

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie
Of Atteveld die vd Bergh op zn muil stompt aan z'n oren trekt
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 22:08   #15
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Totaal geen interesse in eigenlijk.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 22:15   #16
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Voegt geen drol toe.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 23:43   #17
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Na de match is er altijd al ergens een nieuwe match begonnen.

In de rust zou veel leuker zijn, bij de partij die achter staat.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-10, 23:46   #18
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Wordt dit ook ingevoerd bij de Eredivisie voor vrouwen?

Zoja goed idee .
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 07:27 thumb down   #19
Dingetje

Klinkklare onzin dit.. alsof je ook maar iets hebt aan een aantal voetballers die zich vrolijk omkleden en wat nabespreken. Worden dan ook nog eens geïnterviewd terwijl ze daar zitten.
Vestiaz is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 07:53   #20
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Geaudenzeaun
Wordt dit ook ingevoerd bij de Eredivisie voor vrouwen?

Zoja goed idee .
Alleen de douchecams
Oud 14-01-10, 08:40   #21
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ajax gaat het sowieso niet toe staan. FC Groningen bij monde van Jans ook niet.

Dit interesseert mij ook bijzonder weinig. Na de bekerfinale is het nog wel grappig. Maar that's it.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 08:43   #22
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vestiaz
Klinkklare onzin dit.. alsof je ook maar iets hebt aan een aantal voetballers die zich vrolijk omkleden en wat nabespreken. Worden dan ook nog eens geïnterviewd terwijl ze daar zitten.
Wat een gezeik om niks, ik kijk hier liever naar dan naar het slappe gelul van Jan van Halst.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 10:28   #23
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij Heracles is het overigens niet per definitie alleen wanneer er gewonnen wordt. Wel wil men baas in eigen huis blijven, wat betekent dat men de camera uit kan drukken wanneer men wil.

Zelf lijkt het me ook weinig toevoegen.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 11:08   #24

Cheiron's Voetbal Forum schermafbeelding

Het kan mij werkelijk niet minder boeien.
Cheiron is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 11:33   #25
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal
Wat een gezeik om niks, ik kijk hier liever naar dan naar het slappe gelul van Jan van Halst.
Ah, jij kijkt dus graag naar half naakte mannen!

zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 11:37   #26
TR

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen

Ik ben ook wel benieuwd naar de totempaal van Kwame Quansah hoor

Oud 14-01-10, 12:12   #27
Hup Holland!

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het wel zo'n onzin
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 13:06   #28

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

en dan zeker van gangelen weer met tenenkrommende interviews
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 15:28   #29
Hup Hollant!

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow

Alleen de douchecams
Wel met ruitenwissertjes dan, want die beslaan meteen .
Oud 14-01-10, 15:35 surprise   #30

finsdefis's Voetbal Forum schermafbeelding

Echt onzin vind ik het, gun die spelers ook wat privacy. Sowieso voegt het imo niets toe, alleen bij een kampioenschap of bekerwinst idd, dan is het wel grappig. In de rust moeten ze het al helemaal niet doen, het is niet voor niks de "rust"
finsdefis is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 19:20   #31
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Vakbonden in actie tegen komst camera's in kleedkamer
14 januari '10 09:57 door Sander Berends

Eredivisie Live dacht leuk uit te pakken. 'We nemen de camera mee de voetbalkleedkamer in en we werven zo nog meer nieuwe abonnees'. Maar de trainersvakbond CBV en de spelersvakbond VVCS zijn niet blij met de actie. "Een inbreuk op de privacy van trainers en voetballers."

Eredivisie Live zegt dat de komst van de beelden het begin is van een reeks vernieuwingen die de komende jaren op tafel staan. Per direct worden in de rust van de wedstrijden al de (assistent-)trainers geïnterviewd en meteen na het laatste fluitsignaal de twee aanvoerders op het veld voor de camera gesleept. Maar de kleedkamer is de meest opzienbarende verandering. Vitesse, sc Heerenveen, NAC Breda, Heracles Almelo, FC Utrecht, VVV-Venlo en Willem II hebben hun medewerking reeds toegezegd. Al doen NAC en VVV dat enkel na een zege. Ajax, Feyenoord, PSV, FC Twente en AZ houden de boot pertinent af. Privacy en commerciële redenen liggen daaraan ten grondslag. NEC volgde ook.

Maar ook de CBV en VVCS zijn niet blij. "De kleedkamer is het enige territorium waar zij hun eigen gezicht kunnen laten zien", zegt Gerard Marsman, van de trainersvakbond, tegenover de GPD. "Wij vinden dat de trainers niet alleen zichzelf, maar ook de spelers in bescherming moeten nemen." Een brief naar de trainers in de Eredivisie en Jupiler League om een collectief standpunt tegen de komst van camera's in acht te nemen, leverde weinig respons op. "Teleurstellend, dus heb ik daar niets mee kunnen doen." Robert Maaskant van NAC Breda verklaart. "We kunnen de deur dicht doen als we dat willen. Er gebeurt niets tegen onze wil."

Danny Hesp van de VVCS zweert dat de spelers niet blij zijn met de camera in de kleedkamer. "Ik heb dit seizoen een aantal spelersgroepen bezocht en overal was de mening nagenoeg unaniem. Geen camera's in de kleedkamer. Niemand wil dat."

Al wordt dat door Vitesse bestreden. "We hebben al acht wedstrijden de camera in de kleedkamer gehad en dat is elke keer probleemloos verlopen", zegt Ester Bal, woordvoerder van de Arnhemse club, in De Gelderlander. "Het stelt ook niet zo heel veel voor en het is wel een keer wat anders. Daarom vonden we het leuk om hier aan mee te doen. Je zorgt voor een extra binding met je achterban. Bovendien loopt er iemand van ons altijd mee de kleedkamer in. De beelden zijn semi-live, er zit wat vertraging in. Ik kan dus verhinderen om iets uit te zenden."
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-10, 19:25   #32
TR

Het is allemaal gewoon zwaar nep. Ik zag dat een keer bij Vitesse... Is iedereen gewoon weg uit de kleedkamer zitten er 3 spelers (die hadden wrs verloren met strootje trekken ) quasi naturel in die kleedkamer en stelt die JJ van Gangelen een paar open deuren vragen

Oud 15-01-10, 12:09 rainbow   #33

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar ook de CBV en VVCS zijn niet blij. "De kleedkamer is het enige territorium waar zij hun eigen gezicht kunnen laten zien", zegt Gerard Marsman, van de trainersvakbond
Atteveld durft voor de camera's niet aan oren te trekken dus?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 12:23 big smile   #34
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is allemaal gewoon zwaar nep. Ik zag dat een keer bij Vitesse... Is iedereen gewoon weg uit de kleedkamer zitten er 3 spelers (die hadden wrs verloren met strootje trekken ) quasi naturel in die kleedkamer en stelt die JJ van Gangelen een paar open deuren vragen
"Jullie hebben vandaag gewonnen, ben je blij nu?"
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 13:31   #35
Hoi

Elke wedstrijd tijdens rust lijkt me wel vet
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 13:34   #36
Go Your Own Way

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen

Acathla is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 13:45   #37
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rejected
Elke wedstrijd tijdens rust lijkt me wel vet
Ja, waarschijnlijk zie je dan twee ploegen stilletjes op EL naar elkaar kijken, om te zien of de ander iets over de tactiek gaat zeggen
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 14:41   #38
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door BertMaalderink

Ja, waarschijnlijk zie je dan twee ploegen stilletjes op EL naar elkaar kijken, om te zien of de ander iets over de tactiek gaat zeggen

Zonder geluid anders
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 15:07   #39
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

NEC doet hier niet aan mee. Er zal een woordvoerder in de catacombe het woord doen, maar de camera gaat de kleedkamer niet in.
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 17:35 wink   #40
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Open deuren vragen, wel leuk gevonden in dit geval.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-10, 18:12   #41
Niet te sip!

Oorspronkelijk geplaatst door BertMaalderink

Zou ook wel mooi zijn, als ze elkaar dan om de tuin proberen te leiden. Jol in de rust: "Kennedy, jij gaat op 10, en Suarez naar links, dan kan Rommedahl in de spits en Siem de Jong rechtsbuiten! Dat zal die boeren leren!"
En dan uit beeld: ""

En dan Rutten twee deuren verderop: Jongenfs! We moeten oppfasssssen! Jol gaat aanvallendser spfffelen! Pieters, jij gaat erin! Je kan sssszzieiem de jong wel hebben!"

En dan op het veld staat Suarez natuurlijk gewoon keihard op Pieters en knalt 'ie via Pieters' reet de 1-0 binnen!
Oud 15-01-10, 18:36   #42
Hup Hollant!

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
En dan Rutten twee deuren verderop: Jongenfs! We moeten oppfasssssen! Jol gaat aanvallendser spfffelen! Pieters, jij gaat erin! Je kan sssszzieiem de jong wel hebben!"
Oud 17-01-10, 21:12   #43
BS.

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus

Zou ook wel mooi zijn, als ze elkaar dan om de tuin proberen te leiden. Jol in de rust: "Kennedy, jij gaat op 10, en Suarez naar links, dan kan Rommedahl in de spits en Siem de Jong rechtsbuiten! Dat zal die boeren leren!"
En dan uit beeld: ""

En dan op het veld staat Suarez natuurlijk gewoon keihard op Pieters en knalt 'ie via Pieters' reet de 1-0 binnen!
.
Oud 18-01-10, 08:17   #44
Was het wat gister?

Oud 18-01-10, 08:46   #45

Ik heb Wim Rip en Gert Aandewiel met trillende stem gezien in de rust, hadden zoals verwacht niks te melden.
groenen is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 11:47   #46

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Op zoiets zit ik echt niet te wachten
Grunner is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 15:00 rainbow   #47
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door groenen
Ik heb Wim Rip en Gert Aandewiel met trillende stem gezien in de rust, hadden zoals verwacht niks te melden.
Ik vond het ge-wél-dig.
Wat een format, wat een performance, wat een nieuwe inzichten.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 18-01-10, 15:14   #48
Niet te sip!

Gert Aandewiel was toch bij NAC? "Ja euhh, eerste half uur ging goed, daarna zag je toch dat Ajax het beter ging euhhh doen!" (Joh )
Verwacht je wissels? "Ehhh, nee".
Ok, bedankt!

Nou, ik denk dat ik nu zelf ook maar een abonnementje ga nemen!
Oud 08-02-10, 23:55 sad   #49
BS.

Ik moet eerlijk zeggen dat wat ik er van gezien heb, die interviews direct op het veld nog best prima te doen zijn, direct na de wedstrijd.
Oud 09-02-10, 10:55   #50

Ik vind dat best vreemd: interviews meteen na de wedstrijd op het veld, zelfs meteen na de eerste helft met spelers en trainers is in België eigenlijk al jaren ingeburgerd bij alle clubs.

Camera's in de kleedkamers zie je dan weer zelden, enkel op speciale momenten (bv. een kampioenschapsviering, of een grote stuntzege van een kleinere club).
Heero is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:41.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site