|
|
#101 |
|
Ja, leuk boek is dat
.Tussen het Tuig van Bill Bufford vond ik helemaal niks, erg overdreven neergezet door een schrijver die niks van voetbal en de supporterscultuur weet en er alleen maar op uit lijkt om een sensationeel stuk te schrijven. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Aparte club ook. Heb er wat meer sympathie voor gekregen sinds mijn laatste bezoek aan Italië dit jaar.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Nou zullen er weinig mensen van andere clubs graag boeken over de Ajax-cultuur lezen, maar zo heb je ook nog F-side is niet makkelijk.
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Erg foute club ook, maar ondanks alles wel nog steeds dé club van Verona, Chievo mag Hellas qua prestaties voorbijgestreefd zijn, maar qua aanhang en uitstraling is dat absoluut niet het geval.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
#106 | |
.
||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Maar de vroegere prestaties van de club en de opgebouwde vriendschappen tussen supporters van Verona en die van bijvoorbeeld Fiorentina en Sampdoria vind ik wel indrukwekkend en interessant. Chievo is overigens een voorstad van Verona, heb ik voorheen nooit geweten. Dat verklaard al meer de verschillen tussen Hellas en Chievo. __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
||
|
|
|
|
|
#108 | |
Leest echt lekker weg en zeker voor iemand die normaal gesproken niet meer leest als de donald duck! De Voetbalhel van Tom Bodde viel het hardst tegen trouwens.
__________________ Futbol es un sentimiento, no puedo parar. |
||
|
|
|
|
|
#109 | |
|
|
Ik heb zelf de klassieker, uit 1977, "Journey to Wembley" gelezen. Daarin volgt Brian James de FA Cup. Hij start in het midden van Engeland, met Tividale. Die volgt hij tot ze worden uitgeschakeld en daarna gaat hij de overwinnaar van Tividale volgen. Zo bezoekt hij alle dertien de rondes en dat is wel heel leuk om te lezen. Enig nadeel is dat hij al snel Liverpool treft en dat was in die jaren het topteam van Engeland. Daarnaast loot Liverpool de hele tijd thuis. Uiteraard haalt Liverpool de finale. Vandaar dat ik het eerste deel met die kleinere clubs het leukste vind. Zelf hoop ik dat ook nog ooit te doen, maar dat moet ik thuis nog even vertellen
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
Zijn er boeken over litmanen?
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Beetje laat, maar: ja. Het is soms best moeilijk te volgen (zeker als het over spelers uit de jaren '30-'50 gaat waar je gegarandeerd nooit over gehoord hebt) maar als je je hoofd erbij houdt is het een prima boek.
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Zonet het boek over Robert Enke in één ruk uitgelezen. Indrukwekkend...
__________________ VVV-Venlo - SSC Napoli - 1.FC Köln |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Hoe was dat laatste boek over Vitesse eigenlijk?
Moet hem nog steeds lezen. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Goed te doen. Maar echt hardop lachen zoals bij de eerste was er niet meer bij. Stukje over Maasbert is wel leuk.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ik heb vandaag de biografie van Louis van Gaal (auteur Maarten Meijer) en de memoires van Kees Jansma gekocht, ben benieuwd.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Iemand dit boek toevallig al gelezen of deels gelezen?
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Het boek over Robert Enke is verkozen tot sportboek van het jaar in Engeland. Gegarandeerd een goed boek dus.
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Ik zag het gisteren bij de boekhandel liggen maar ik heb het niet gekocht. Ik wilde trouwens de biografie van Willie van der Kuijlen kopen maar die hadden ze nog niet.
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Net het boekje van Kraaij Jr. besteld (gratis verzending bij bol.com)
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Iemand al met het boek van Zlatan bezig ?
__________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
.Nu bezig in 'Onze Willy'. __________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Bundesliga, Fußball, Magazin für Fußball-Kultur - 11 Freunde.de
Magazine dat ik kan aanraden. Ik neem het wel eens mee als ik in Duitsland kom (paar keer per jaar) maar zit nu sterk te denken om een abonnementje te nemen. __________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Zlatans boek, hardop lachen
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Was vanmiddag even in de Slegte, liggen echt minstens 100 oude VI's uit de jaren '70...Briljant! 1 euro per stuk, echt schitterend om te lezen...Kan er helaas geen uren verblijven.
Rara, op wie lijkt ex-Feyenoorder/Spartaan Willy Kreuz? ![]()
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
![]() Deze gelezen, over de geschiedenis van de voetbaltactiek. Best interessant, al is het niet iets teveel droge kost. Had graag gezien dat er meer in werd gegaan op de daadwerkelijke effecten van bepaalde tactische veranderingen in plaats van alleen de geschiedenis ![]() Wil deze bestellen, lijkt me een mooi interessant boek.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
||
|
|
|
|
|
#128 | |
![]() Zelf de afgelopen week het boek van Hansie Hansie en Ik, Zlatan op de 'te lezen' stapel toegevoegd.
|
||
|
|
|
|
|
#129 |
|
Boekje van Hansie Hansie leest wel aardig weg. Kreeg gaandeweg best wel wat sympathie voor hem, zonde dat hij zich als clown laat gebruiken door VI...
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Inverting the Pyramid is inderdaad wel een beetje droge kost. Verder zou ik ook niet heel veel boeken weten over tactiek. In The Blizzard, een soort van Engelse Hard Gras, staat altijd wel minstens een uitgebreide tactische beschrijving van een historisch belangrijke wedstrijd, maar op het hele boek is dat een beetje weinig
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
![]() En binnen. __________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Ik ook. Vanavond sowieso voetbalavondje met de buren, dus ga er vanavond in bed wel aan beginnen.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Bol.com
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Zag op VI.nl een stuk erover.
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Boekrecensies, misschien een idee voor de FP?
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Heb 't boek nu alweer even uit. Leuk boek, gaat in op verschillende aspecten van het voetbal, behandelt elke positie in het veld afzonderlijk, geeft regelmatig voorbeelden uit het verleden en laat in duidelijke bewoordingen zijn visie over voetbal blijken. Het is wel redelijk zwart-wit, zoals je van Cruijff kan verwachten, het is zijn manier of de foute manier. Scheelt dat ik nogal een Cruijff-bewonderaar ben, dus ik vind het wel prima. Sowieso interessant om van zo'n icoon zijn ideeën over voetbal te lezen.
Kan het best aanraden aan de voetballiefhebber, zeker degene die er wat meer over nadenkt dan de doorsnee supporter. Dus mensen op dit forum, ik zou zeggen: lezen! __________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Boek van Cruijff binnen
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Deze hopelijk binnenkort binnen. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
|
Vorige week heb Ik, Zlatan gelezen. Interessant boek, al moest ik even door het begin (zijn jeugd) heen komen mede door de af en toe niet erg literaire schrijfstijl. Dat laatste komt trouwens mogelijk door de vertaling. Toch vond ik het wel een leuk inkijkje in het leven van een totale dwaas. Ook de spelletjes die gespeeld worden rondom onderhandelingen komen min of meer naar voren.
Volgende boek wordt Gijp, over Rene vd Gijp. Heb ik al twee goede verhalen over gehoord, en ik vind het sowieso al een interessante man. Al is het natuurlijk al bekend dat hij niet zo grappig leeft zoals ie op tv is. Over het boek van Enke: ik twijfel erover. Is de Hard Gras publicatie dan een goede oplossing of kan ik dan beter direct het boek kopen? Na Zlatan ben ik overigens ook wel benieuwd naar meet biografieën van (oud-)spelers. Welke kunnen jullie aanraden? Laatst gewijzigd door Tim21; 23-05-12 om 15:35 |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Ik zit nu ook in dat eerst gedeelte. Komt inderdaad grotendeels door de matige vertaling.
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
||
|
|
|
|
|
#148 | |
Als je voor simpel vermaak gaat dan is het boek van Hans Kraaij Jr. ook wel leuk. Door de biografie van Jaap Stam heb ik me echt heen moeten worstelen. Verder heb ik nog de biografie van Dick Jol gelezen, dat was wel aardig, maar niet super. |
||
|
|
|
|
|
#149 | |
|
|
Het hele boek neem ik aan, of bedoel je de Hard Gras publicatie (laatste hoofdstuk geloof ik)?
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Ik zou het hele boek nemen. Ik heb de Hard Gras versie overigens ook...
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Voetballiteratuur #1
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |