Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14-10-09, 14:28 angry   #1
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Fresh talk of 'North Atlantic League' interests Rangers & Celtic

Head of Dutch FA revives interest in new European league…

14 Oct 2009 11:29:30

Michael van Praag has revived talk of Rangers and Celtic possibly joining a new 'North Atlantic League' in the future.

The president of the Dutch FA is planning to lobby UEFA about setting up a new league featuring teams from Scotland, Holland, Belgium, Portugal and Scandinavia. The idea originally came to light in the late 1990s but never materialised.

"There was no way we could push that through because UEFA at that time were conservative and full of fear," he said.

"Now I am part of UEFA myself and, for this course, I can begin the lobby. It makes sense to start the lobbying now."

Reaction from the Old Firm has been mixed.

Celtic chief executive Peter Lawwell described the idea as 'Frankenstein'-like last week, but his Rangers counterpart Martin Bain was much more positive.

"I find what Michael van Praag has to say of great interest," Bain told The Daily Record.

"I mentioned last week it was time for a wind of change in the European game and that there are many other like-minded clubs.

"UEFA themselves realise something has to be done to help the growth of clubs from smaller nations and, in turn, to protect the competitive nature of the Champions League.

"To hear someone of the stature of the president of the Dutch FA saying the time is right to begin serious discussions merely confirms what we ourselves believe.

"We welcome it and would hope these talks begin soon."
10 jaar geleden was dit nog een stokpaardje van oud PSV-voorzitter Harry van Raay. Hij wilde dat de zogenoemde 'kleine landen', qua marketing een sterkere vuist konden maken tegen de grote jongens. Destijds werd het plan keihard van tafel geveegd door de UEFA, ondanks dat ze de zorgen deelden. Nu een decennium later, is het gat er niet bepaald kleiner op geworden en wil Van Praag het weer ter sprake brengen.

Hij heeft natuurlijk wat betere contacten dan Harry van Raaij, gezien zijn functie daar. Maar is dit een miskleun die weer uit het archief gehaald wordt, of is het toch de oplossing om de kloof te dichten? En zo ja, hoe moet die Liga eruit zien?
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 14-10-09, 14:32 angry   #2

Doe mij maar gewoon een Nederland-Belgie league Al zou dit me niet zoveel uitmaken, niks op tegen opzich
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 16:02 angry   #3

Het maakt in ieder geval meer kans dan tien jaar geleden. Het Belgisch voetbal zit helemaal in het slop, de Old Firm is de rest van Schotland kotsbeu omdat de andere clubs hen een tv-contract hebben opgedrongen, en de UEFA, of meer bepaald Platini, staat er voor open.
Heero is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 16:11 angry   #4
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Is dit niet een beetje veel? Ze hebben hier net de hele boel overhoop gehaald met die Topklasse en dan gaan er weer een aantal clubs weg. Dan moet de hele structuur van de Eredivisie veranderd gaan worden.

Die Scandinavische competities bij elkaar zie ik nog wel het nut van in, Nederland en Belgie ook wel, maar wat Schotland en Portugal met de rest moeten, geen idee.

Oud 14-10-09, 16:14 surprise   #5
Toen kansloos, nu kansloos.

Graag gewoon houden zoals het is, dank U.

Oud 14-10-09, 17:08 angry   #6
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

niet doen. Gaat echt nergens over.
Gitaarsnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 17:29 angry   #7

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Kansloos idee, en da's maar goed ook.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 17:55 angry   #8

Beschouw's Voetbal Forum schermafbeelding

Celtic chief executive Peter Lawwell described the idea as 'Frankenstein'-like
Beschouw is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 18:39   #9
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Nederland en Belgie bij elkaar zou nog wel kunnen, maar al die andere landen er bij gaat niet werken denk ik. Zou een dure grap worden om alle uitwedstrijden te bezoeken dan.

Oud 14-10-09, 20:04   #10
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Portugal erbij is teveel, maar een North Sea League bestaande uit Nederlandse, Belgische, Deense en Schotse clubs kan ik me best voorstellen.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 09:30   #11
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Zo'n competitie met zoveel landen is organisatorisch toch een hel. Hoe ga je bijvoorbeeld het promotie-degradatie systeem regelen?
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 09:42 wink   #12
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk, dan krijg je de ene week Sporting Lissabon - Brondy. Week erop Ranger - Brondy. Goed plan.

Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 10:54   #13

DarkShine's Voetbal Forum schermafbeelding

BeNeLiga kan ik nog inkomen. Hetplan voor een Atlantic League slaat echter als "een lul op een drumstel".
DarkShine is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 11:16   #14

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

Jupiler Atlantic League wat een topcompetitie moet dat worden
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 11:29   #15
FC 흐로닝언

Garudo's Voetbal Forum schermafbeelding

Scandinavië, Belgie en Nederland zouden samen nog voor een leuke competitie zorgen, vooral omdat Scandinaviers zich makkelijk aanpassen aan het Nederlandse voetbal + De Nederlandse Cultuur. . .

Portugal en Schotland zie ik echter het nut niet van in
Garudo is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 11:29 big smile   #16
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ASroma
Jupiler Atlantic League wat een topcompetitie moet dat worden
We hebben wel het beste bier dan
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 13:40   #17
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Nederlandse clubs steunen doorstart Atlantic League
15/10/2009 13:20

KNVB-voorzitter Michael van Praag wil bij de UEFA een verzoek indienen om een doorstart te maken met de Atlantic League. Een competitie tussen teams uit Nederland, Schotland, België, Zweden en Denemarken. Hij krijgt daarbij de steun van Feyenoord en PSV.

Dit plan werd eind jaren negentig afgeschoten door de UEFA. 'Het bleek toen niet realistisch omdat de conservatieve UEFA alles blokkeerde. Nu ik zelf lid ben van de Europese voetbalbond, kan ik beginnen met lobbyen', laat Van Praag weten.

'Het is belangrijk dat we niet verder wegglijden van de Europese topclubs', laat een Feyenoord-woordvoerder Gido Vader weten aan The Guardian. 'We hebben last van financiële problemen dus het is interessant om dit nog eens te onderzoeken.'

'We staan altijd open voor nieuwe ideeën', laat Pedro Salazar, perschef van PSV weten. 'Dus we willen hier zeker gesprekken over voeren.' Ook Anderlecht, dat destijds weinig heil zag in het project, is enthousiast. 'De Atlantic League is een idee waar we graag betrokken bij willen zijn en we hebben zeker interesse om mee te doen', laat Anderlecht-woordvoerder David Stegen nu een ander geluid horen.

Ook Glasgow Rangers, Brøndby IF en AIK reageerden positief op een eventuele herstart. Celtic en FC Kopenhagen toonden nog geen interesse. 'Als je je plaatst voor de Champions League, waar zou je dan de tijd vandaan moeten halen om mee te doen aan de Atlantic League', spreekt Charles Maskelyne, woordvoerder van
FC Kopenhagen, zijn twijfels uit. 'Voor ons is het eigenlijk geen optie.'

(VI)
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 14:23   #18
dit komt net op het moment dat de top drie van nederland eigenlijk niet meer bestaat.

wat moet er met clubs als twente, heerenveen, az en utrecht gebeuren ?
Meistroflunge is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 14:42   #19
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Meistroflunge
dit komt net op het moment dat de top drie van nederland eigenlijk niet meer bestaat.

wat moet er met clubs als twente, heerenveen, az en utrecht gebeuren ?
Die schuiven m.u.v. AZ gewoon aan, daar Nederland op basis van het aantal inwoners een stuk of zes plaatsen (afhankelijk van de grootte van de competitie) in zo'n competitie kan opeisen.
Oud 15-10-09, 14:43   #20
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik neem aan dat Nederland met minimaal 5 of 6 clubs vertegenwoordigt zal zijn; op basis van de UEFA Ranking -> die coëfficiënten lijst dus.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 15:26   #21
De stadions zitten toch vol; concentreer je gewoon op je eigen competitie en Europa doen we 'voor de leuk' erbij, aangezien we daar toch al jaren geen pepernoot raken!
travelman is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 16:06 surprise   #22
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit gaat waarschijnlijk ongelofelijk veel geld kosten.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 16:17   #23
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Liever dit, dan dat de Old Firm in de EPL komt te spelen.

Maar hoe moet die Noord Atlantische Liga eruit gaan zien, dan?
HairyArsedIrishman is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 16:20   #24

Ik ben wel pro, maar volgens mij is het praktisch moeilijk realiseerbaar om wekelijks richting Portugal, Schotland en Scandinavië te vliegen. Zeker als daar dan nog eens Champions of Europa League voetbal tussen zit.

Misschien is het beter om naar het voorbeeld van de MLS (Eastern / Western Conference) te werken met verschillende regionale divisies. Neem België, Nederland en Schotland samen in één divisie, en de Scandinavische landen in een andere. Na x aantal wedstrijden strijden de beste teams van beide divisies dan om de Atlantic League - titel. Eventueel kan je daar dan ook de Portugezen bij betrekken.
Heero is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 18:37   #25

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

wie zit er nou op sporting te wachten, laten ze dat antivoetbal lekker in portugal houden zeg.
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 15-10-09, 18:40   #26
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat de meesten hier voor zeggen: kansloze shit. Niet aan beginnen die onzin. Je maakt er de boel ook nog eens kapot mee en dat is juist niet de bedoeling.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 16-10-09, 08:50   #27

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Vraag me af wat er dan van de waarde van de Nederlandse tv-rechten overblijft. 5 euro en een kratje bier?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 14:13   #28

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Kesler ziet niets in opzetten van Atlantic League
21/10/2009 12:00

Het idee voor de Atlantic League werd vorige week weer eens nieuw leven ingeblazen door Michael van Praag. Volgens Henk Kesler berust het allemaal op een misverstand.

Het idee voor een grensoverschrijdende competitie werd in de jaren negentig vooral door de toenmalige PSV-voorzitter Harry van Raaij gepropageerd, maar tot een bundeling van de B-competities kwam het nooit. Eerder dit jaar bracht UEFA-voorzitter Michel Platini de discussie opnieuw op gang door te pleiten voor een BeNeLiga.

Van Praag vond dit initiatief het onderzoeken waard, maar Kesler veegde het plan meteen van tafel. Des te opmerkelijker was het dat KNVB-voorzitter Van Praag vorige week weer met plannen op de proppen kwam voor de Atlantic League. 'Nu ik zelf lid ben van de UEFA, kan ik beginnen met lobbyen', citeerden Schotse media.

Maar dat bleek een misverstand. 'Michael van Praag is gewoon verkeerd geciteerd en dat is een eigen leven gaan leiden', verklaarde Kesler tegenover Voetbal International. 'Inmiddels heeft hij een boze brief naar de Schotse bond gestuurd dat hij veel last heeft van de onzorgvuldige berichtgeving aldaar.'

Kesler is nog steeds faliekant tegen een internationale competitie. 'Het klopt dat Platini wel eens een balletje heeft opgegooid. Maar ik ben hier geen voorstander van. Als Platini echt zo graag grens-
overschrijdende competities wil dan hoor ik dat wel. Ik heb op het moment wel betere dingen te doen dan me hiermee bezig houden.'
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 14:18   #29
Sol Invictus

Silaz's Voetbal Forum schermafbeelding

Een veredelt UEFA cup toernooi
België - Nederland competitie zie ik daarentegen wel zitten.
Silaz is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 19:03 surprise   #30

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Aub niet.

België - Nederland kan ik nog een beetje inkomen maar de rest? Zal ook een geweldige sfeer worden in de uitvakken altijd.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 19:05   #31
DAM
Banned

Net of het nu een dolle boel is in de uitvakken
DAM is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 19:50   #32
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Paaskonijn
Aub niet.

België - Nederland kan ik nog een beetje inkomen maar de rest? Zal ook een geweldige sfeer worden in de uitvakken altijd.
Dat vind ik nooit zo'n sterk argument, hoe ver denk je dat het reizen is van Freiburg naar Hamburg, van Almeria naar La Coruna en van Palermo naar Bergamo?
Oud 21-10-09, 19:58   #33
DAM
Banned

En hoeveel man zitten er nu in de uitvakken?
Oud 21-10-09, 20:05 surprise   #34
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Probeer gewoon een BeNe-Liga. Dit slaat echt op niks.
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 20:38 big smile   #35

Paaskonijn's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato1980

Dat vind ik nooit zo'n sterk argument, hoe ver denk je dat het reizen is van Freiburg naar Hamburg, van Almeria naar La Coruna en van Palermo naar Bergamo?
Mja, hun zullen dat toch ook gewoon meer gewend zijn.
Paaskonijn is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 20:41   #36
DAM
Banned

Oorspronkelijk geplaatst door Paaskonijn
Mja, hun zullen dat toch ook gewoon meer gewend zijn.
Na 1 seizoen ben je het gewend en slaat je argument nergens op.

Verder is het van de zotte omdat pak hem beet 10.000 mensen die niet ver naar uitwedstrijden willen gaan rijden vooruitgang voor miljoenen mensen tegenhouden
Oud 21-10-09, 20:41   #37
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato1980

Binnen je eigen land is wel wat anders dan naar Schotland, Portugal en Griekenland enzo hé. Tevens zou je dan maar 3 wedstrijden ofzo in je eigen omgeving spelen
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 20:42   #38
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning

Binnen je eigen land is wel wat anders dan naar Schotland, Portugal en Griekenland enzo hé. Tevens zou je dan maar 3 wedstrijden ofzo in je eigen omgeving spelen
Dat valt wel mee. In zo'n competitie zouden waarschijnlijk een stuk of 6 Nederlandse en een stuk of 4 Belgische clubs meedoen, dat is de helft.

Overigens ben je vanuit pak m beet Rotterdam sneller in Glasgow dan vanuit Bergamo in Palermo.
Oud 21-10-09, 20:42   #39
DAM
Banned

Ach ik ben bij vrijwel iedere uitwedstrijd sneller dan een fan van Catania in Bergamo is
Oud 21-10-09, 20:44   #40
DAM
Banned

Gewoon een competitie spelen van 12 ploegen in Nederland en daarna de Atlantic league
Oud 21-10-09, 20:57 wink   #41
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DAM
Gewoon een competitie spelen van 12 ploegen in Nederland en daarna de Atlantic league
Godver, da's een goed idee!

Gewoon een competitie van september tot maart ofzo. Daarna met de top van elke competitie een soort kleine UEFA Cup spelen
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 21:00   #42

Dat gaat niet werken, je kan geen uitsupporters krijgen, want dat kost veel te veel geld. Laat staan wat het voor de clubs zelf gaat kosten, hotels/vliegtuigen etc etc.
BeNeLiga gaat nog werken, want daar zijn 'we' nog klein genoeg voor
VoreG is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 21:02   #43
DAM
Banned

Net alsof uitsupporters iets oplevert
Oud 21-10-09, 21:09   #44

Net alsof uitsupporters iets oplevert
Voetbal is voor de supporters dus supporters moeten de mogelijkheid hebben om bij de wedstrijd te kunnen zijn, dat wordt op deze manier wel erg moeilijk.
Oud 21-10-09, 21:12   #45
DAM
Banned

Thuiswedstrijden natuurlijk, uitwedstrijden heeft daar weinig mee te maken

Verder vind ik het gek dat er bij uitwedstrijden in Europa veel meer mensen zitten dan bij competitie uitwedstrijden. Schijnbaar is je theorie nog niet helemaal kloppend en moet je er nog een beetje aan werken
Oud 21-10-09, 21:18 big smile   #46

Thuiswedstrijden natuurlijk, uitwedstrijden heeft daar weinig mee te maken

Verder vind ik het gek dat er bij uitwedstrijden in Europa veel meer mensen zitten dan bij competitie uitwedstrijden. Schijnbaar is je theorie nog niet helemaal kloppend en moet je er nog een beetje aan werken
!!!!!

Als jij tweewekelijks heel Europa moet doorvliegen is het ietsje duurder dan als je toevallig een UEFAcup wedstrijd hebt of niet?

Met ietsje duurder bedoel ik natuurlijk veel duurder over het hele seizoen gezien, maar ik denk dat je dat wel doorhebt....
Oud 21-10-09, 21:20   #47
DAM
Banned

En hoeveel mensen denk je dat er in Nederland naar iedere uitwedstrijd gaan?
Oud 21-10-09, 21:20   #48

En hoeveel mensen denk je dat er in Nederland naar iedere uitwedstrijd gaan?
Bij PSV niet zo veel.
Oud 21-10-09, 21:23   #49
DAM
Banned

Ok, je bent dus uitgeluld en je weet dat je met domme argumenten komt

Waarvan akte
Oud 21-10-09, 21:23   #50

Ok, je bent dus uitgeluld en je weet dat je met domme argumenten komt

Waarvan akte
Nee ik was duidelijk genoeg.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:35.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site