![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
Hij heeft natuurlijk wat betere contacten dan Harry van Raaij, gezien zijn functie daar. Maar is dit een miskleun die weer uit het archief gehaald wordt, of is het toch de oplossing om de kloof te dichten? En zo ja, hoe moet die Liga eruit zien? |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Doe mij maar gewoon een Nederland-Belgie league
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Het maakt in ieder geval meer kans dan tien jaar geleden. Het Belgisch voetbal zit helemaal in het slop, de Old Firm is de rest van Schotland kotsbeu omdat de andere clubs hen een tv-contract hebben opgedrongen, en de UEFA, of meer bepaald Platini, staat er voor open.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Is dit niet een beetje veel? Ze hebben hier net de hele boel overhoop gehaald met die Topklasse en dan gaan er weer een aantal clubs weg. Dan moet de hele structuur van de Eredivisie veranderd gaan worden.
Die Scandinavische competities bij elkaar zie ik nog wel het nut van in, Nederland en Belgie ook wel, maar wat Schotland en Portugal met de rest moeten, geen idee. __________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Toen kansloos, nu kansloos.
Graag gewoon houden zoals het is, dank U. __________________ FC Utrecht http://www.myspace.com/georgehefner1978 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
niet doen. Gaat echt nergens over.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kansloos idee, en da's maar goed ook.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nederland en Belgie bij elkaar zou nog wel kunnen, maar al die andere landen er bij gaat niet werken denk ik. Zou een dure grap worden om alle uitwedstrijden te bezoeken dan.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Portugal erbij is teveel, maar een North Sea League bestaande uit Nederlandse, Belgische, Deense en Schotse clubs kan ik me best voorstellen.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Zo'n competitie met zoveel landen is organisatorisch toch een hel. Hoe ga je bijvoorbeeld het promotie-degradatie systeem regelen?
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Leuk, dan krijg je de ene week Sporting Lissabon - Brondy. Week erop Ranger - Brondy. Goed plan.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
BeNeLiga kan ik nog inkomen. Hetplan voor een Atlantic League slaat echter als "een lul op een drumstel".
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Jupiler Atlantic League wat een topcompetitie moet dat worden
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Scandinavië, Belgie en Nederland zouden samen nog voor een leuke competitie zorgen, vooral omdat Scandinaviers zich makkelijk aanpassen aan het Nederlandse voetbal + De Nederlandse Cultuur. . .
![]() Portugal en Schotland zie ik echter het nut niet van in
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nederlandse clubs steunen doorstart Atlantic League
15/10/2009 13:20 KNVB-voorzitter Michael van Praag wil bij de UEFA een verzoek indienen om een doorstart te maken met de Atlantic League. Een competitie tussen teams uit Nederland, Schotland, België, Zweden en Denemarken. Hij krijgt daarbij de steun van Feyenoord en PSV. Dit plan werd eind jaren negentig afgeschoten door de UEFA. 'Het bleek toen niet realistisch omdat de conservatieve UEFA alles blokkeerde. Nu ik zelf lid ben van de Europese voetbalbond, kan ik beginnen met lobbyen', laat Van Praag weten. 'Het is belangrijk dat we niet verder wegglijden van de Europese topclubs', laat een Feyenoord-woordvoerder Gido Vader weten aan The Guardian. 'We hebben last van financiële problemen dus het is interessant om dit nog eens te onderzoeken.' 'We staan altijd open voor nieuwe ideeën', laat Pedro Salazar, perschef van PSV weten. 'Dus we willen hier zeker gesprekken over voeren.' Ook Anderlecht, dat destijds weinig heil zag in het project, is enthousiast. 'De Atlantic League is een idee waar we graag betrokken bij willen zijn en we hebben zeker interesse om mee te doen', laat Anderlecht-woordvoerder David Stegen nu een ander geluid horen. Ook Glasgow Rangers, Brøndby IF en AIK reageerden positief op een eventuele herstart. Celtic en FC Kopenhagen toonden nog geen interesse. 'Als je je plaatst voor de Champions League, waar zou je dan de tijd vandaan moeten halen om mee te doen aan de Atlantic League', spreekt Charles Maskelyne, woordvoerder van FC Kopenhagen, zijn twijfels uit. 'Voor ons is het eigenlijk geen optie.' (VI) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
dit komt net op het moment dat de top drie van nederland eigenlijk niet meer bestaat.
wat moet er met clubs als twente, heerenveen, az en utrecht gebeuren ? |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik neem aan dat Nederland met minimaal 5 of 6 clubs vertegenwoordigt zal zijn; op basis van de UEFA Ranking -> die coëfficiënten lijst dus.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
De stadions zitten toch vol; concentreer je gewoon op je eigen competitie en Europa doen we 'voor de leuk' erbij, aangezien we daar toch al jaren geen pepernoot raken!
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dit gaat waarschijnlijk ongelofelijk veel geld kosten.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Liever dit, dan dat de Old Firm in de EPL komt te spelen.
Maar hoe moet die Noord Atlantische Liga eruit gaan zien, dan? |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Ik ben wel pro, maar volgens mij is het praktisch moeilijk realiseerbaar om wekelijks richting Portugal, Schotland en Scandinavië te vliegen. Zeker als daar dan nog eens Champions of Europa League voetbal tussen zit.
Misschien is het beter om naar het voorbeeld van de MLS (Eastern / Western Conference) te werken met verschillende regionale divisies. Neem België, Nederland en Schotland samen in één divisie, en de Scandinavische landen in een andere. Na x aantal wedstrijden strijden de beste teams van beide divisies dan om de Atlantic League - titel. Eventueel kan je daar dan ook de Portugezen bij betrekken. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
wie zit er nou op sporting te wachten, laten ze dat antivoetbal lekker in portugal houden zeg.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Wat de meesten hier voor zeggen: kansloze shit. Niet aan beginnen die onzin. Je maakt er de boel ook nog eens kapot mee en dat is juist niet de bedoeling.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Vraag me af wat er dan van de waarde van de Nederlandse tv-rechten overblijft. 5 euro en een kratje bier?
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Een veredelt UEFA cup toernooi
België - Nederland competitie zie ik daarentegen wel zitten. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Aub niet.
België - Nederland kan ik nog een beetje inkomen maar de rest? Zal ook een geweldige sfeer worden in de uitvakken altijd. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
Net of het nu een dolle boel is in de uitvakken
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banned
|
En hoeveel man zitten er nu in de uitvakken?
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Probeer gewoon een BeNe-Liga. Dit slaat echt op niks.
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banned
|
Verder is het van de zotte omdat pak hem beet 10.000 mensen die niet ver naar uitwedstrijden willen gaan rijden vooruitgang voor miljoenen mensen tegenhouden |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
Overigens ben je vanuit pak m beet Rotterdam sneller in Glasgow dan vanuit Bergamo in Palermo. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banned
|
Ach ik ben bij vrijwel iedere uitwedstrijd sneller dan een fan van Catania in Bergamo is
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banned
|
Gewoon een competitie spelen van 12 ploegen in Nederland en daarna de Atlantic league
|
|
|
|
|
|
#41 | |
Gewoon een competitie van september tot maart ofzo. Daarna met de top van elke competitie een soort kleine UEFA Cup spelen
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Dat gaat niet werken, je kan geen uitsupporters krijgen, want dat kost veel te veel geld. Laat staan wat het voor de clubs zelf gaat kosten, hotels/vliegtuigen etc etc.
BeNeLiga gaat nog werken, want daar zijn 'we' nog klein genoeg voor |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banned
|
Net alsof uitsupporters iets oplevert
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banned
|
Thuiswedstrijden natuurlijk, uitwedstrijden heeft daar weinig mee te maken
Verder vind ik het gek dat er bij uitwedstrijden in Europa veel meer mensen zitten dan bij competitie uitwedstrijden. Schijnbaar is je theorie nog niet helemaal kloppend en moet je er nog een beetje aan werken |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
!!!!!Als jij tweewekelijks heel Europa moet doorvliegen is het ietsje duurder dan als je toevallig een UEFAcup wedstrijd hebt of niet? Met ietsje duurder bedoel ik natuurlijk veel duurder over het hele seizoen gezien, maar ik denk dat je dat wel doorhebt.... |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banned
|
En hoeveel mensen denk je dat er in Nederland naar iedere uitwedstrijd gaan?
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
|
|
|