![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 |
|
Banned
|
Nee, je kwam met een dom argument dat nergens op sloeg
Voor die paar duizend man die regelmatig naar een uitwedstrijd gaat kan je vooruitgang niet tegenhouden |
|
|
|
|
|
#52 |
|
En DAM heeft weer eens een topic verneukt, leuk hoor.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
Mij lijken de verplaatsingen ook heel zwaar. Amsterdam - Luik of Amsterdam - Glasgow stelt niets voor natuurlijk, in Frankrijk of Spanje zijn de verplaatsingen inderdaad veel verder.
Maar stel je eens voor dat je als Porto of Benfica zijnde in putje winter naar Rosenborg of Göteborg moet reizen, dat is toch al een stuk minder evident. Zeker als je dan midweeks ook nog eens in de Europa of Champions League aan de slag moet. Stel je eens voor: Ajax speelt zaterdag een thuiswedstrijd tegen Celtic Glasgow in de Atlantic League, woensdag een uitwedstrijd tegen Galatasaray in de Champions League en zondag een uitwedstrijd tegen Rosenborg in de Atlantic League. Dat wordt wel héél zwaar. Ik zie liever een BeNe-Liga, eventueel nog uitgebreid met de Old Firm. Glasgow is zo ver nog niet. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Ook al voegen we alle andere competities samen, concurreren met die van Engeland, Spanje, Italië etc. gaat toch nooit lukken, dus dan kijk ik liever naar locale derbies dan naar nietszeggende potjes tussen Luik en Glasgow.
__________________ FC Utrecht http://www.myspace.com/georgehefner1978 |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Heraclied
|
20 jaar geleden was alles buiten de randstad al te ver, nu niet meer. dat zal ook met zo'n Atlantische competitie zijn. en waarom zouden überhaupt uitsupporters mee moeten? haal toch dat uitvak weg, dan heb je een vol stadion tenminste.
die 2 a 3 uurtjes vliegen stelt ook niks voor voor een voetballer, die rust 22 uur per dag. persoonlijk ben ik ook nog wel voor een competitie van maart - november, met een zomervakantie van 4 weken in het midden. dan heb je veel meer kans op een goed veld dan dom doorspelen in het najaar/voorjaar. mocht er dan een EK/WK zijn, zijn de spelers wel al ingespeeld en topfit, i.p.v. ze aan het einde van een seizoen nog zo te belasten. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
|
![]() Nooit in een stadion geweest zeker ? __________________ FC Utrecht http://www.myspace.com/georgehefner1978 |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
Schotland, Nederland, Belgie, Scandinavie lijkt me geen gek idee, maar ik zie echt niet in waarom de Schotten daar ooit aan mee zouden willen doen.
Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe doen uitsupporters dat in grote landen. Gaan in Frankrijk de supporters van Lille echt naar Marseille, Nice of zelfs Bastia toe voor een wedstrijd? |
|
|
|
|
|
#58 | |
) kunnen zijn, bestaande uit clubs uit Nederland, België, Schotland en Denemarken. Dan heb je een achterland van 38.000.000, maar het probleem van de heel verre verplaatsingen en de winter in Zweden en Noorwegen speelt dan minder.
|
||
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Heraclied
|
![]() dat hele uitvak dat praktisch nooit vol is mag van mij gewoon opbokken |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
mij lijkt een colonial league wel mooi. Dus Nederland, Suriname, Nederlandse Antillen, Zuid-Afrika en Indonesie, dan heb je een achterland van 300 miljoen inwoners.
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
|
Niveau ligt in Nederland veel hoger dan in die andere landen
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Zouden de Britten eens moeten beginnen, een colonial league
|
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
|
Zag trouwens gisteren een poll op vi.nl, ging ook over die Atlantic league, 51% van de stemmers was er voor, kan dat echt niet begrijpen... __________________ FC Utrecht http://www.myspace.com/georgehefner1978 |
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Ik wil nou wel eens harde cijfers zien.
- welke tv-zender gaat miljoenen méér betalen voor zo'n Atlantic League dan voor onze Eredivisie? - hoeveel supporters (en dan bedoel ik stadionbezoekers) zitten hier écht op te wachten. Kijk eens naar de toeschouwersaantallen bij UEFA League wedstrijden.. dramatisch! Tot nu toe is het luchtfietserij en zijn er bij mijn weten geen concrete onderzoeken bekend die dit initiatief onderbouwen. Ik lees graag het tegendeel met bronnen. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
Qua ticketverkoop loopt dat ook wel los denk ik. Al zullen er uiteraard eerst een aantal goeie onderzoeken en studies moeten gebeuren, voor je zo'n hervorming kan doordrukken. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Zal er nu wel genoeg draagvlak zijn met de crisis enzo.. De Belgen doen het goed maar niet super, de Nederlanders doen het goed maar niet super. Volgens mij hebben de landen de financiele zaken redelijk in de greep.. Dus wellicht is dit het moment om de divisies onder de eerste klasse en de eredivisie als proef te laten samengaan..
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Wat een plotselinge kick.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n Atlantische Liga voor de Nederlandse topclubs interessanter is dan de Eredivisie. Alsof spelen tegen Celtic en Rosenborg zoveel mooier is dan tegen Utrecht en NAC. En welke Nederlandse topclubs zouden er precies voor deelname in aanmerking komen? Ajax, PSV en Twente? AZ? Feyenoord? __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Zulke soort dingen lijken me alleen leuk in beker-variant. BeNeLux cup of een Noord-Atlantische cup
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
|
En het kan ook met Denemarken, NL, Belgie en Schotland bijvoorbeeld.. En als het een succes is zullen meer mensen zich willen aansluiten. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Van Praag blaast Noord Atlantische Liga nieuw leven in
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|