Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21-10-09, 21:25   #51
DAM
Banned

Nee, je kwam met een dom argument dat nergens op sloeg

Voor die paar duizend man die regelmatig naar een uitwedstrijd gaat kan je vooruitgang niet tegenhouden
DAM is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 21-10-09, 21:31 wink   #52
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

En DAM heeft weer eens een topic verneukt, leuk hoor.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 11:58   #53

Mij lijken de verplaatsingen ook heel zwaar. Amsterdam - Luik of Amsterdam - Glasgow stelt niets voor natuurlijk, in Frankrijk of Spanje zijn de verplaatsingen inderdaad veel verder.

Maar stel je eens voor dat je als Porto of Benfica zijnde in putje winter naar Rosenborg of Göteborg moet reizen, dat is toch al een stuk minder evident. Zeker als je dan midweeks ook nog eens in de Europa of Champions League aan de slag moet. Stel je eens voor: Ajax speelt zaterdag een thuiswedstrijd tegen Celtic Glasgow in de Atlantic League, woensdag een uitwedstrijd tegen Galatasaray in de Champions League en zondag een uitwedstrijd tegen Rosenborg in de Atlantic League. Dat wordt wel héél zwaar.

Ik zie liever een BeNe-Liga, eventueel nog uitgebreid met de Old Firm. Glasgow is zo ver nog niet.
Heero is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 12:01   #54
Ook al voegen we alle andere competities samen, concurreren met die van Engeland, Spanje, Italië etc. gaat toch nooit lukken, dus dan kijk ik liever naar locale derbies dan naar nietszeggende potjes tussen Luik en Glasgow.

Oud 22-10-09, 12:28   #55
Heraclied

20 jaar geleden was alles buiten de randstad al te ver, nu niet meer. dat zal ook met zo'n Atlantische competitie zijn. en waarom zouden überhaupt uitsupporters mee moeten? haal toch dat uitvak weg, dan heb je een vol stadion tenminste.
die 2 a 3 uurtjes vliegen stelt ook niks voor voor een voetballer, die rust 22 uur per dag.

persoonlijk ben ik ook nog wel voor een competitie van maart - november, met een zomervakantie van 4 weken in het midden. dan heb je veel meer kans op een goed veld dan dom doorspelen in het najaar/voorjaar. mocht er dan een EK/WK zijn, zijn de spelers wel al ingespeeld en topfit, i.p.v. ze aan het einde van een seizoen nog zo te belasten.
Incolumis is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 12:35   #56
Oorspronkelijk geplaatst door Incolumis
waarom zouden überhaupt uitsupporters mee moeten? haal toch dat uitvak weg, dan heb je een vol stadion tenminste.

Nooit in een stadion geweest zeker ?

Oud 22-10-09, 12:35   #57

Schotland, Nederland, Belgie, Scandinavie lijkt me geen gek idee, maar ik zie echt niet in waarom de Schotten daar ooit aan mee zouden willen doen.

Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe doen uitsupporters dat in grote landen. Gaan in Frankrijk de supporters van Lille echt naar Marseille, Nice of zelfs Bastia toe voor een wedstrijd?
Fides is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 13:18   #58
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Heero
Ik zie liever een BeNe-Liga, eventueel nog uitgebreid met de Old Firm. Glasgow is zo ver nog niet.
Een alternatief voor een Atlantic League zou een North Sea League (om in maritieme termen te blijven ) kunnen zijn, bestaande uit clubs uit Nederland, België, Schotland en Denemarken. Dan heb je een achterland van 38.000.000, maar het probleem van de heel verre verplaatsingen en de winter in Zweden en Noorwegen speelt dan minder.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 13:25   #59
Heraclied

Oorspronkelijk geplaatst door PBateman1978

Nooit in een stadion geweest zeker ?
ik denk dat ik meer wedstrijden live meemaak dan jij
dat hele uitvak dat praktisch nooit vol is mag van mij gewoon opbokken
Incolumis is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 14:23   #60

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

mij lijkt een colonial league wel mooi. Dus Nederland, Suriname, Nederlandse Antillen, Zuid-Afrika en Indonesie, dan heb je een achterland van 300 miljoen inwoners.
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 14:25   #61

Oorspronkelijk geplaatst door ASroma
mij lijkt een colonial league wel mooi. Dus Nederland, Suriname, Nederlandse Antillen, Zuid-Afrika en Indonesie, dan heb je een achterland van 300 miljoen inwoners.
En het nut daarvan is? Dat is hetzelfde als de Premier League samenvoegen met leagues van Ierland en Schotland Niveau ligt in Nederland veel hoger dan in die andere landen
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 14:28   #62

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Frank

En het nut daarvan is? Dat is hetzelfde als de Premier League samenvoegen met leagues van Ierland en Schotland Niveau ligt in Nederland veel hoger dan in die andere landen
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 14:30   #63
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Zouden de Britten eens moeten beginnen, een colonial league
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 15:17   #64
Oorspronkelijk geplaatst door Incolumis
ik denk dat ik meer wedstrijden live meemaak dan jij
Nou gefeliciteerd !

dat hele uitvak dat praktisch nooit vol is mag van mij gewoon opbokken
Zo vaak naar een stadion gaan, en dan willen dat er geen uitsupporters meer mee komen, dan snap je er echt niks van naar mijn mening.

Zag trouwens gisteren een poll op vi.nl, ging ook over die Atlantic league, 51% van de stemmers was er voor, kan dat echt niet begrijpen...

Oud 22-10-09, 16:54   #65
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
Zouden de Britten eens moeten beginnen, een colonial league
Of de Fransen, The Imperial League
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 22-10-09, 17:14   #66

Bjoro's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Leuk, dan krijg je de ene week Sporting Lissabon - Brondy. Week erop Ranger - Brondy. Goed plan.

2x uit achter elkaar ?
Bjoro is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 08:48   #67

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wil nou wel eens harde cijfers zien.

- welke tv-zender gaat miljoenen méér betalen voor zo'n Atlantic League dan voor onze Eredivisie?
- hoeveel supporters (en dan bedoel ik stadionbezoekers) zitten hier écht op te wachten. Kijk eens naar de toeschouwersaantallen bij UEFA League wedstrijden.. dramatisch!

Tot nu toe is het luchtfietserij en zijn er bij mijn weten geen concrete onderzoeken bekend die dit initiatief onderbouwen. Ik lees graag het tegendeel met bronnen.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 26-10-09, 11:18   #68

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower
Ik wil nou wel eens harde cijfers zien.

- welke tv-zender gaat miljoenen méér betalen voor zo'n Atlantic League dan voor onze Eredivisie?
Je krijgt wel inkomsten van tv-zenders uit verschillende landen: de Schotse, Scandinavische, Belgische, Nederlandse en Portugese zenders zullen wellicht ongeveer hetzelfde bijdragen als nu, maar allemaal samengeteld levert dat wel een serieuze pot op voor één competitie.

Qua ticketverkoop loopt dat ook wel los denk ik. Al zullen er uiteraard eerst een aantal goeie onderzoeken en studies moeten gebeuren, voor je zo'n hervorming kan doordrukken.
Heero is offline   Met citaat reageren
Oud 30-10-09, 14:15   #69
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

UEFA zet streep door plannen Atlantic League

De UEFA zal geen toestemming verlenen voor het samenvoegen van de topclubs uit diverse Europese landen in één competitie. De zogenoemde Atlantic League zal er daardoor niet komen, bericht het Algemeen Dagblad.

Vanuit diverse hoeken werd de afgelopen maanden geopperd voor het organiseren van zo'n competitie, waarin de sterkste teams uit Nederland, België, Scandinavië en Schotland tegen elkaar uit zouden komen.

De UEFA ziet het plan niet zitten. Dat liet het woensdag weten tijdens een vergadering waarbij alle 53 aangesloten lidstaten aanwezig waren. "De UEFA hecht in principe waarde aan sterke, regionale competities zoals die nu bestaan", aldus Henk Kesler, die namens ons land bij de vergadering aanwezig was.

De Europese voetbalbond vreest dat de nationale competities sterk in niveau zullen dalen, doordat alleen de zwakkere elftallen zullen achterblijven. Wel staat de UEFA open voor het samenvoegen van competities uit buurlanden, zo is het een voorstander van een onderzoek naar een Belgisch-Nederlandse liga.

Van die optie wordt Kesler niet bepaald warm: "In Nederland hoeft zo'n onderzoek op korte termijn niet gehouden te worden. Wij hebben zo'n onderzoek recent laten doen, de cijfers en meningen zijn bekend; er bleek voorlopig te weinig draagvlak voor. Misschien dat we het later nog eens bekijken."
Als er al geen draagvlak voor een BeNe-liga is, wat denk je dan van de Atlantische liga joh .
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-12, 17:17 Standaard   #70
Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]

Als er al geen draagvlak voor een BeNe-liga is, wat denk je dan van de Atlantische liga joh .
Zal er nu wel genoeg draagvlak zijn met de crisis enzo.. De Belgen doen het goed maar niet super, de Nederlanders doen het goed maar niet super. Volgens mij hebben de landen de financiele zaken redelijk in de greep.. Dus wellicht is dit het moment om de divisies onder de eerste klasse en de eredivisie als proef te laten samengaan..
klapperboys is offline   Met citaat reageren
Oud 25-01-12, 19:53 Standaard   #71

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie het nog steeds zitten

Oud 27-01-12, 22:53 Standaard   #72

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een plotselinge kick.

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n Atlantische Liga voor de Nederlandse topclubs interessanter is dan de Eredivisie. Alsof spelen tegen Celtic en Rosenborg zoveel mooier is dan tegen Utrecht en NAC. En welke Nederlandse topclubs zouden er precies voor deelname in aanmerking komen? Ajax, PSV en Twente? AZ? Feyenoord?
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-12, 01:35 Standaard   #73
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Zulke soort dingen lijken me alleen leuk in beker-variant. BeNeLux cup of een Noord-Atlantische cup

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 28-01-12, 08:49 Standaard   #74
Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
Zulke soort dingen lijken me alleen leuk in beker-variant. BeNeLux cup of een Noord-Atlantische cup
Dat is ook helemaal niet verkeerd, Of een Benelux cup of een Andere internationale cup. HEt gaat er alleen om de discussie op gang te brengen, en volgens mij willen de Belgen wel..

En het kan ook met Denemarken, NL, Belgie en Schotland bijvoorbeeld.. En als het een succes is zullen meer mensen zich willen aansluiten.
klapperboys is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:35.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site