Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-06-11, 11:51 Standaard   #51
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat zal die clubs helpen ja..

Oud 01-06-11, 11:58 Standaard   #52
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Dat zal die clubs helpen ja..
Ik snap je sentiment, maar slecht gedrag en wanbeleid moet je niet stimuleren.
De clubs weten het ruim op tijd. Als ze over twee jaar nog steeds lopen te zeuren dat het niet eerlijk is dan hebben ze het toch echt aan zichzelf te danken.

Nu hebben we een dichte deur met een dagslot, nachtslot, haken en anti inbraakstrip. Maar die inbraakstrip zit niet vast dus dan kun je die net zo goed wegdonderen in plaats daarvan dan maar even wat olie op de scharnieren doen zodat je makkelijk de deur uit kan.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-07-11, 18:03 Standaard   #53
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

City praat met UEFA over fairplay-problematiek

Manchester City is met de UEFA in conclaaf over eventuele problemen die de nieuwe financiële fairplay-regels kunnen opleveren. Europese uitsluiting dreigt namelijk voor City.

De UEFA schrijft voor dat alleen financieel gezonde clubs in de toekomst mogen deelnemen aan de Europese toernooien. Dat betekent dat er niet meer uitgegeven mag worden dan dat er binnenkomt. Ook mag er maar een bepaald percentage van de begroting besteed worden aan salarissen.

City noteerde over het afgelopen boekjaar een verlies van meer dan 130 miljoen euro en spendeerde meer dan honderd procent van zijn inkomsten aan salarissen. Die verliezen worden aangevuld door City's steenrijke eigenaren uit Qatar. De UEFA wil dat clubs zichzelf kunnen bedruipen.

"We zijn erover in gesprek met de UEFA", aldus City-directeur Gary Cook, die zich geen zorgen zegt te maken. "Er zijn meer clubs die met deze problemen kampen en de UEFA staat achter City en onze plannen. De gesprekken verlopen uitstekend
'Met deze problemen' ook echt ... Gaat nu al de foute kant op .

Oud 09-07-11, 18:51 thumb down   #54
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Corrupte teringbende als het niet doorgaat.

Oud 09-07-11, 22:05 Standaard   #55

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]

hou dan helemaal op met die regels

Oud 09-07-11, 22:25 Standaard   #56
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

De eigenaren komen uit de VAE, niet Qatar.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-07-11, 08:49 Standaard   #57
[...]

City zelf heeft de oplossing al gevonden, het broertje van de eigenaar gaat het stadion "sponsoren" voor 400M pond
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-11, 11:55 no smile   #58
Mênnus Brabander

Ik ben bang dat het alleen de ENgelse (en andere clubs met sheiks) in de kaart gaat spelen. Inter/Milan en Barcelona/Real gaan er de dupe van worden.

Oud 13-07-11, 13:55 no smile   #59
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Wenger had (eindelijk) eens terecht kritiek..
Wenger: 'Platini is niet stom, hij weet dat Man City wat gaat proberen'

Trainer Arsène Wenger van Arsenal is er niet gerust op dat alle clubs zich netjes zullen houden aan de regels van het Financial Fair Play, die de UEFA in de loop van komend seizoen wil gaan invoeren. Met name Manchester City gaat volgens de Fransman proberen om de financiële regels te omzeilen.

Onderdeel van de plannen van de Europese voetbalbond is dat clubs hun inkomsten bij elkaar moeten zien te krijgen uit 'pure voetbalactiviteiten', zoals recettes, televisiegelden en sponsoropbrengsten. Het schiet Wenger echter in het verkeerde keelgat dat de hoofdsponsor can City, Etihad Airways, ook voor het duizelingwekkende bedrag van naar verluidt 450 miljoen euro naamgever van het stadion wil worden.

“Dit werpt de vraag op of de Financial Fair Play-regels wel geloofwaardig zijn”, vertelt de Arsenal-coach aan BBC Sport. “Het lijkt erop dat City ze kan omzeilen en kan doen wat het wil. De geloofwaardigheid van de regels staat op het spel. Als dit systeem een kans wil krijgen, moeten de sponsorbedragen conform de marktprijs zijn en de regels gerespecteerd worden. UEFA-voorzitter Michel Platini zal daarop letten. Hij is niet stom en weet dat clubs dingen gaan proberen te verzinnen.”

Via een woordvoerder laten the Citizens echter weten dat er wat hen betreft helemaal niets mis is met de geplande stadiondeal. “De details van de overeenkomst tussen Manchester City en Etihad Airways zijn vertrouwelijk, maar de genoemde cijfers kloppen niet. Met betrekking tot de financiële regels werken we actief en transparant. De zaken die nu geroepen worden zijn nergens op gebaseerd en jammerlijk.”

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-11, 14:01 emo   #60
Mênnus Brabander

De details van de overeenkomst tussen Manchester City en Etihad Airways zijn vertrouwelijk, maar de genoemde cijfers kloppen niet. Met betrekking tot de financiële regels werken we actief en transparant.

x1000

Oud 13-07-11, 14:16 Standaard   #61

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Als dit systeem een kans wil krijgen, moeten de sponsorbedragen conform de marktprijs zijn en de regels gerespecteerd worden.
Wie bepaalt wat een marktconforme sponsordeal is? Als Etihad dat wil betalen is het per definitie een marktconforme prijs. Zullen we dan ook meteen maar de transferbedragen voor spelers laten toetsen of ze wel marktconform zijn?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 02-08-11, 23:53 Standaard   #62
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Overigens heeft Lazio de twee miljoen aan stadionhuur over het afgelopen jaar nog altijd niet betaald. Omdat de club daarmee niet aan de financiële fair-play-regels van de UEFA voldoet overweegt het zijn Europese thuiswedstrijden in Florence af te werken. Daarmee zou Lazio de regels van de UEFA omzeilen.
UEFA . Regels .

Oud 18-11-11, 22:43 Standaard   #63

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

BBC:
Manchester City reveals record £194.9m loss

Manchester City has reported an annual loss of £194.9m for 2010-11, the biggest in English football history.

But the operating loss does not include the club's huge sponsorship deal with Etihad Airlines, worth a reported £35m a year, or revenues from this season's Champions League campaign.

Uefa's Financial Fair Play rules, which come into full effect in 2013-14, say clubs must break even over three years.

However the latest figures fall outside the accounting window for that.

The previous biggest Premier League loss was £141m reported by Chelsea in 2005 - when they went on to win the league.

The scale of City's losses reflect the investments made by owner Sheikh Mansour of Abu Dhabi, who has spent more than £460m on players since taking over the club in 2008.

Since then, City have been transformed into the current Premier League leaders.

Brian Marwood, chief football operations officer at the club, told the BBC: "We know that we still have an awful lot of work to do but I think it's exactly where we said we would be in terms of the initial investment.

"Over a period of time we are fully aware we have to be compliant and there's a lot of work going on to make sure that's achieved."

He added that the club was working with Uefa all the time and was "comfortable" with the governing body's new rules.

'No repeat'

It is the second year in a row that City has made big losses. In 2009-10, it reported an operating loss of £126m.

But chief operating officer Graham Wallace said the losses "will not be repeated on this scale in the future".

Sheikh Mansour has spent more than £460m on players since 2008, including £24m on David Silva
Turnover hit £153.2m, up from £125.1m in 2009-10.

This was driven by a 49% jump in commercial partnership revenue to £48.5m.

Income from television rights rose by 27.4% to £68.8m, thanks largely to the club's third-place finish in the Premier League, winning the FA Cup and a run to the last 16 of the Europa League.

Match day ticket sales were up 8.2% to £19.7m.

But wage costs continue to exceed turnover, rising from £133m in 2009-10 to £174m in 2010-11.

Abu Dhabi concerns

Although City's results next year will be boosted by the 10-year sponsorship deal with UAE's Etihad, questions have been raised about the £400m agreement.

Etihad is based in Abu Dhabi, which is also the home of Sheikh Mansour, a member of the emirate's ruling Al-Nahyan family.

Concerns have been raised that the deal has been inflated to help City meet Uefa's financial fair play rules.

Liverpool managing director Ian Ayre has said: "Are Etihad, City and Sheikh Mansour related parties? If they are, it's up to Uefa to rule on them."

Arsenal manager Arsene Wenger has also claimed the deal "raises the real question about the credibility of financial fair play".

Uefa has confirmed it is looking at the deal to see if the club is taking advantage of its links with Abu Dhabi to circumvent its strict new financial rules.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 19-11-11, 00:22 Standaard   #64
CHAMPIONS OF EUROPE

Nu ook die naming-rights bij Chelsea en Newcastle. Nou, ik zal je eerlijk zeggen, liever verlies draaien (mits je dat kan permitteren), dan een hele koers van inkomensmaximalisatie om maar niet achter te blijven met verneukte stadionnamen, zelfs moeten verhuizen naar een 13-in-een-dozijn-stadion a la Arsenal, hoge ticketprijzen, duurdere shirtjes en dat soort ongein.

Zijn maar een paar dingetjes, die voor anderen misschien helemaal niet zo belangrijk zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich de komende jaren gaat ontwikkelen, want ik denk niet dat het alleen maar polonaise en hiephoi is wat er uit voort komt.
Oud 19-11-11, 13:33 Standaard   #65
Zou toch enorm mooi zijn als al die hijgerige marketingmannetjes straks de das om gedaan wordt met een door de Uefa i.s.m. de EU vastgestelt maximumsalaris. Dan zit je daar in je spiksplinternieuwe betonbak miljoenen aan geld om te zetten dat je toch niet mag investeren. Vraag me af hoe snel de voetbalwereld dan met zulke mensen afrekent.

Wishful thinking natuurlijk, dat wel, maar het zou zo lekker zijn....
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-12, 11:22 Standaard   #66
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Europese uitsluiting dreigt voor PAOK

NYON*-* Als de Griekse voetbalclub PAOK niet snel een einde maakt aan zijn financiële problemen, mag de club niet deelnemen aan een Europees toernooi. Dat heeft de tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA besloten. PAOK heeft tot 30 juni de tijd gekregen om aan de financiële verplichtingen te

De Grieken moeten een boete betalen van 250.000 euro, waarvan 200.000 voorwaardelijk. Daarnaast hangt PAOK Europese uitsluiting boven het hoofd, met een proeftijd van 3 jaar.
Die wordt definitief, als de problemen niet zijn opgelost. PAOK bereikte dit seizoen de laatste 32 van de Europa League
Eindelijk worden dat soort clubs aangepakt, benieuwd of ze dit ook durfen bij clubs als Valencia.

Oud 11-01-12, 11:23 Standaard   #67

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
[...]

Eindelijk worden dat soort clubs aangepakt, benieuwd of ze dit ook durfen bij clubs als Valencia.
Denk dat de situatie met Valencia anders ligt. Die hebben mss veel schulden maar zijn wel solvabel en liquide.

Oud 11-01-12, 11:31 Standaard   #68

Indeling financiële categoriëen

Categorie 1: AGOVV Apeldoorn (1), FC Den Bosch (1), FC Dordrecht (1), FC Emmen (1), Feyenoord (1), Helmond Sport (1), NAC Breda (1), Roda JC Kerkrade (1) en SC Veendam (1).

Categorie 2: ADO Den Haag (2), Almere City (1), AZ (2), sc Cambuur (1), FC Eindhoven (2), Fortuna Sittard (1), De Graafschap (2), FC Groningen (2), sc Heerenveen (3), Heracles Almelo (2), VVV-Venlo (2), PSV (2), RKC Waalwijk (1) Sparta Rotterdam (2), FC Utrecht (2), Excelsior (1), NEC (1), Willem II (1) en FC Zwolle (1) en Vitesse (2).

Categorie 3: Go Ahead Eagles (3), Telstar (3), MVV (9) FC Twente (3), FC Volendam (3), Ajax (2) en FC Oss.

Oud 11-01-12, 11:38 Standaard   #69
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Feyenoord, Roda en Agovv moeten dit jaar uit categorie 1 zijn volgens mij.

http://bin617-01.website-voetbal.nl/...%202011_12.pdf

Allemaal sinds 2009 in cat. 1

Oud 11-01-12, 11:56 arrow   #70
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
[...]

Denk dat de situatie met Valencia anders ligt. Die hebben mss veel schulden maar zijn wel solvabel en liquide.
Dat is Man City ook.

Oud 11-01-12, 11:57 Standaard   #71

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Dat is Man City ook.
Man city krijgt geld van een 'suikeroom'. Dat mag straks niet meer

Oud 11-01-12, 11:58 arrow   #72
Mênnus Brabander

[...]

Man city krijgt geld van een 'suikeroom'. Dat mag straks niet meer
Veel schulden maar wel solvabel, net als Valencia.

Oud 11-01-12, 11:59 Standaard   #73

[...]

Ja dat is mogelijk. Net als jij bijvoorbeeld een huis wil kopen. Dan zet je je huis tegenover je hypotheekschuld en ben je precies solvabel

Oud 11-01-12, 12:35 Standaard   #74
CHAMPIONS OF EUROPE

[...]

Ik weet niet hoe dat zit bij City, zijn dat eigenlijk wel schulden?
Oud 11-01-12, 12:36 emo   #75
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]

Vast niet, zijn vast giften ofzo.

En zo verandert er lekker niks

Oud 11-01-12, 12:36 Standaard   #76

[...]

Inkomsten van suikeroompjes tellen niet meer mee qua inkomsten straks

Oud 11-01-12, 12:52 Standaard   #77
CHAMPIONS OF EUROPE

[...]

Nee, maar het scheelt in ieder geval dat ze het niet terug hoeven te betalen wat betreft de uitgaven, ook qua rente.

Kunnen ze dan ook niet aandelen van de club uitgeven en zelf kopen?
Oud 11-01-12, 12:55 emo   #78
Mênnus Brabander

[...]

Dan gaan ze sponsoren voor 100 miljoen. Of ze kopen alle shirtjes op.

Oud 11-01-12, 12:59 Standaard   #79

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Dan gaan ze sponsoren voor 100 miljoen. Of ze kopen alle shirtjes op.
Dat gebeurt inderdaad al. Die sponsordeal met dat bedrijf van die sjeik was 300 miljoen ofzo.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 28-03-12, 18:22 thumb up   #80
Mênnus Brabander

Financial Fair Play

Hele informatieve site erover.

Analysis by www.financialfairplay.co.uk reveals the increased ticket price that clubs would need to charge if they were to manage on a 'break-even' basis and if the ticket prices were increased to account for the shortfall. The study of Premier League finances reveals that fans receive match-day ticket subsidies averaging at £25 per ticket. Although Man City's place at the top of the subsidy table will surprise few, the level of loss per ticket sold (£161) is somewhat shocking. Perhaps more surprising are the unsustainable subsidies provided to Aston Villa and Bolton fans (£63 and £49 respectively).

Oud 28-03-12, 19:57 Standaard   #81
Die Spaanse belastingachterstand . Verder lees ik weer verhalen over dat de regels misschien minder streng worden? De sancties althans. Naja, het leek leuk op papier in ieder geval...
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 11-05-12, 16:29 Standaard   #82
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Nu ook die naming-rights bij Chelsea en Newcastle. Nou, ik zal je eerlijk zeggen, liever verlies draaien (mits je dat kan permitteren), dan een hele koers van inkomensmaximalisatie om maar niet achter te blijven met verneukte stadionnamen, zelfs moeten verhuizen naar een 13-in-een-dozijn-stadion a la Arsenal, hoge ticketprijzen, duurdere shirtjes en dat soort ongein.

Zijn maar een paar dingetjes, die voor anderen misschien helemaal niet zo belangrijk zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich de komende jaren gaat ontwikkelen, want ik denk niet dat het alleen maar polonaise en hiephoi is wat er uit voort komt.
Dan moet je maar zorgen dat je uitgaven dusdanig op orde zijn dat je geen verneukte stadionnamen, een 13-in-een-dozijn-stadion a la Arsenal, hoge ticketprijzen, duurde shirtjes en dat soort ongein nodig hebt als extra inkomsten.

Oud 23-05-12, 13:50 Standaard   #83
Dit gaat dus nooit doorgezet worden! Moet zeggen, dat ik steeds meer een afkeer krijg van clubs waar vanuit Rusland/VAE of weet ik veel waarvandaan geld in gepompt wordt. Ik moet er niet aan denken, dat mijn club door zo een Arabier oid overgenomen wordt. Het voetbal van tegenwoordig wordt steeds minder mijn voetbal...
travelman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:33.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site