![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() ![]() ![]() ![]() Een aantal scheidsrechters die op de Nederlandse velden Internationaal gezien is dit de top10. (lijstje over 2008) 1. Roberto Rosetti Italia 2. Ľuboš Micheł Slovensko 3. Frank De Bleeckere Belgique 4. Massimo Busacca Schweiz 5. Herbert Fandel Deutschland 6. Peter Fröjdfeldt Sverige 7. Manuel Enrique Mejuto González España 8. Howard Melton Webb England 9. Héctor Walter Baldassi Argentina 10. Dr. Markus Merk Deutschland En toch missen we ![]() Er is altijd een hoop te doen om de arbitrage. Dit is het topic als het gaat over de scheidsrechters. Nationaal, internationaal. Fluit je misschien zelf? Laat het weten. Handige linkjes KNVB/scheidsrechters Jeugdscheidsrechter.nl [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=86AJje3ElDc[/youtube] Laatst gewijzigd door Boris; 02-08-11 om 09:25 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Collina, wat een held was dat.
en dat zitten wij opgescheept met vink, egmond en weegereef. ik wil wel janken. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Als het WK onder 20 een voorbode is dan wordt het WK weer een kaarten festijn
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Italië ook met 8 man las ik?
Jezus.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dat zijn leuke wedstrijden vooral die van Blom.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Vink floot zaterdag een puike wedstrijd, mag ook wel eens gezegd worden.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
En Nijhuis gaf de rode kaarten ook volkomen terecht. Eindelijk wordt er eens opgetreden tegen die vuile trappen.
Vink: Stuttgart - Sevilla (dinsdag) Braamhaar: Rangers - Unirea (dinsdag) Van Boekel: Luxemburg - IJsland (14 november oefeninterland) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leuk weekend dit seizoen met enkele regioscheidsrechters in het amateurvoetbal.
Een bloemlezing uit AD / De Dordtenaar:- Scheidsrechter Bax uit Zwijndrecht gaf Virgilio Teixeira van Scheveningen tegen TOGR zijn tweede gele en dus rode kaart. Dit gebeurde kort voor tijd. Alleen, Teixeira had nog geen eerste kaart ontvangen. Toch moest hij van het veld. Later kwam er maar één gele kaart op het formulier. - De scheidsrechter bij Smitshoek - Alblasserdam deed het andersom. Hij gaf Johan de Vries van Alblasserdam twee keer geel, maar stuurde hem niet weg. Niemand had het verder door, ook Smitshoek niet. - Scheidsrechter Van de Rest uit Dordrecht gaf elf keer geel aan Terneuzense Boys, dat met 2-5 van Roda Boys verloor. Twee spelers kregen twee keer geel. Ook gaf Van de Rest de trainer geel en kreeg de verzorgster rood nadat ze demonstratief boog naar de scheidsrechter. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Wat een drama die belg bij Real vanavond
__________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Heb hem vanavond niet gezien, maar de Bleeckere scoort hoog op de ergenisfactor bij mij. Niet zo hoog als Cantelejo, maar wel hoog.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Belachelijke beslissing inderdaad.
Ben benieuwd naar zijn lezing |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Bij Ajax gebeurde ook zoiets, toen die scheids rood gaf aan Emanuelson terwijl Anita degene was die al geel had.
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
!!!
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Haverkort, Liesveld.
Allebei degraderen naar de 6e klasse van de amateurs aub! |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Liesveld kan absoluut de tering krijgen.
Geel voor te lang juichen ook nog ![]() Oprotten met die mafkees |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Die Liesveld
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Liesveld is echt de grootste prutser van het knvb corps.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
Ik kan het me niet voorstellen
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik snap niet waarom scheidsrechters over bepaalde situaties verklaren dat ze het wel gezien hebben, maar verkeerd beoordeeld. Zoals bijvoorbeeld in de zaak Suarez vs Babovic. Blom zegt dat hij het wel gezien heeft, terwijl hij later verklaard dat het rood had moeten zijn. Dan vraag ik me af waarom hij dat zegt, hij weet dat als hij dat zegt Suarez niet meer gestraft kan worden. Ik neem aan dat je als scheidsrechter toch ook acties die een rode kaart waard zijn uit wil bannen... Maar blijkbaar is het bij de KNVB erger als je een bepaalde actie verkeerd heb beoordeeld dan wanneer je het helemaal niet gezien hebt.
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Björn Kuipers heeft een mooie match gekregen
![]() Atletico - Chelsea |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kuipers floot best goed vanavond. Hij trapte alleen in een fopduik van Drogba op het eind.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
EENS
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Feyenoord is dik genaaid door Vink.
KNVB is al weken tegen Feyenoord. Het gaat nu wel heel erg opvallen - Geen handsbal - Geen rood voor doorgebroken speler. __________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vink was wel weer enorm slecht inderdaad. 2 keer overduidelijk hands in de zestien
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
HSV-Rapid Wien staat onder leiding van Bas Nijhuis
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Slechte scheidsrechter, zat er zondag helemaal naast
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
De arbitrage in Spanje na 12 speelrondes competitie en 32 bekerduels:
![]() ![]() Dat is dus: 0,18 penalty's per duel 5,13 gele kaarten per duel 0,36 rode kaarten per duel Feitjes: Met arbiter Muñiz Fernández krijg je de meeste goals te zien, gemiddeld 4 per duel. Wel moet je hem hebben als je thuis speelt, hij geeft namelijk 0,6 penalty's aan de gastheren, en 86% van de thuisclubs wint onder hem, tegenover 0% bezoekende clubs. Hij is bovendien de arbiter die de meeste gele kaarten per duel uitdeelt, gemiddeld 6,7 per wedstrijd. Fernández Borbalán geeft de minste gele kaarten, gemiddeld 3,6 per duel. Onder Matéu Lahoz vallen gemiddeld slechts 1,9 doelpunten per duel. Hij is ook een van de weinigen die nog niet één strafschop hebben toegekend. Voor thuisclubs is hij één van de minst gewilde arbiters. Zij scoren gemiddeld nog niet één doelpunt en winnen slechts 25% van de duels. Datzelfde geldt overigens voor de bezoekers. Alberto Undiano Mallenco geeft gemiddeld één rode kaart per duel. Hij floot nog maar vier duels dit seizoen, maar hij deelde ook al vier rode prenten uit. Daar zaten onder meer de twee rode kaarten in het Clásico-duel van afgelopen weekend voor Sergio Busquets en Lassana Diarra bij. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Er viel genoeg op te merken bij Utrecht - Ajax.
Waarom krijgt Enoh geen 2x geel bij de overtreding waar eerst voordeel wordt gegeven. En in die aanval krijgt Anita wel rood. Daar moet Enoh ook meteen gewoon zijn 2e geel krijgen en komt ajax met 9 man te staan. Waarom krijgt Enoh 10 minuten voor tijd geen 2x geel toen hij een harde overtedingen maakten op een Utrecht speler? __________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Enoh had bij de laatste inderdaad zijn 2e geel moeten hebben. De eerste van Anita daarentegen was niks aan de hand.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Nijhuis was weer verre van consequent wat de kaarten betreft inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Leuke wedstrijd, Inter-Rubin. Staat tenminste nog wat op het spel
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Blom floot ongelofelijk slecht gaf voor elke kleine overtreding een kaart.
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Zullen ze hem als afscheidscadeau wel een keer de CL-finale geven.
Jammer, want ik ben geen fan van die gast |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Ik heb het nooit wat gevonden, De Bleeckere.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Scheidsrechters #1: Letten op de ellebogen en het trappen op tenen.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|