Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-09-09, 13:03 angry   #1
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Een aantal scheidsrechters die op de Nederlandse velden

Internationaal gezien is dit de top10. (lijstje over 2008)
1. Roberto Rosetti Italia
2. Ľuboš Micheł Slovensko
3. Frank De Bleeckere Belgique
4. Massimo Busacca Schweiz
5. Herbert Fandel Deutschland
6. Peter Fröjdfeldt Sverige
7. Manuel Enrique Mejuto González España
8. Howard Melton Webb England
9. Héctor Walter Baldassi Argentina
10. Dr. Markus Merk Deutschland

En toch missen we

Er is altijd een hoop te doen om de arbitrage. Dit is het topic als het gaat over de scheidsrechters. Nationaal, internationaal. Fluit je misschien zelf? Laat het weten.

Handige linkjes
KNVB/scheidsrechters
Jeugdscheidsrechter.nl

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=86AJje3ElDc[/youtube]

Laatst gewijzigd door Boris; 02-08-11 om 09:25
Boris is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 26-09-09, 16:55 puh   #2

Red_85's Voetbal Forum schermafbeelding

Collina, wat een held was dat.

en dat zitten wij opgescheept met vink, egmond en weegereef.
ik wil wel janken.
Red_85 is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-09, 22:53 angry   #3
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

19:05 27 September 2009
Kuipers fluit Barcelona-Kiev
Scheidsrechter Björn Kuipers leidt dinsdag het Champions League-duel van FC Barcelona met Dinamo Kiev. Hij wordt in de Catalaanse hoofdstad geassisteerd door Sander van Roekel en Berry Simons. Kevin Blom is de vierde official.

Bij de Champions League-wedstrijd van AZ tegen Standard Luik is de Duitser Wolfgang Stark de arbiter.
En Collina, inderdaad dat is een baas
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-09, 22:35 rainbow   #4
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Als het WK onder 20 een voorbode is dan wordt het WK weer een kaarten festijn
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-09, 22:42 angry   #5
Econoom

Oorspronkelijk geplaatst door sjimz
Als het WK onder 20 een voorbode is dan wordt het WK weer een kaarten festijn
Moyenne tot nu toe 5 gele kaarten per duel en 0,56 rode kaart per duel .
Oud 09-10-09, 22:55 angry   #6
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Boris

Moyenne tot nu toe 5 gele kaarten per duel en 0,56 rode kaart per duel .
Zegt dat wat over de scheidsrechter of over het spel? Of beiden?
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-10-09, 22:56 angry   #7
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg
Sommige kaarten die ik heb gezien werden veel te makkelijk gegeven.
Oud 09-10-09, 23:02 angry   #8
Econoom

Half/half, aantal kaarten die vandaag gegeven werd die echt belachelijk waren. Die rode kaart van Hongarije .
Oud 09-10-09, 23:03 angry   #9

Italië ook met 8 man las ik? Jezus.
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 17:32 angry   #10
Drums

10:14 13 Oktober 2009
Europese duels voor Nijhuis, Blom
De arbiters Bas Nijhuis en Kevin Blom fluiten op donderdag 5 november in de Europa League de wedstrijden van de Italiaanse clubs Genoa en AS Roma.

Nijhuis is scheidsrechter bij het duel tussen Genoa en Lille in groep B. Blom leidt de wedstrijd AS Roma-Fulham in groep E.
Oud 13-10-09, 17:38 angry   #11
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat zijn leuke wedstrijden vooral die van Blom.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 19-10-09, 11:49   #12
EAYS

Vink floot zaterdag een puike wedstrijd, mag ook wel eens gezegd worden.
Oud 19-10-09, 16:21   #13
Drums

En Nijhuis gaf de rode kaarten ook volkomen terecht. Eindelijk wordt er eens opgetreden tegen die vuile trappen.

Vink: Stuttgart - Sevilla (dinsdag)
Braamhaar: Rangers - Unirea (dinsdag)
Van Boekel: Luxemburg - IJsland (14 november oefeninterland)
Oud 20-10-09, 16:25   #14
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk weekend dit seizoen met enkele regioscheidsrechters in het amateurvoetbal. Een bloemlezing uit AD / De Dordtenaar:

- Scheidsrechter Bax uit Zwijndrecht gaf Virgilio Teixeira van Scheveningen tegen TOGR zijn tweede gele en dus rode kaart. Dit gebeurde kort voor tijd. Alleen, Teixeira had nog geen eerste kaart ontvangen. Toch moest hij van het veld. Later kwam er maar één gele kaart op het formulier.

- De scheidsrechter bij Smitshoek - Alblasserdam deed het andersom. Hij gaf Johan de Vries van Alblasserdam twee keer geel, maar stuurde hem niet weg. Niemand had het verder door, ook Smitshoek niet.

- Scheidsrechter Van de Rest uit Dordrecht gaf elf keer geel aan Terneuzense Boys, dat met 2-5 van Roda Boys verloor. Twee spelers kregen twee keer geel. Ook gaf Van de Rest de trainer geel en kreeg de verzorgster rood nadat ze demonstratief boog naar de scheidsrechter.
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 21-10-09, 22:49 surprise   #15
Wat een drama die belg bij Real vanavond

Oud 21-10-09, 22:50   #16
CHAMPIONS OF EUROPE

Heb hem vanavond niet gezien, maar de Bleeckere scoort hoog op de ergenisfactor bij mij. Niet zo hoog als Cantelejo, maar wel hoog.
Oud 21-10-09, 22:52   #17
Heb hem vanavond niet gezien, maar de Bleeckere scoort hoog op de ergenisfactor bij mij. Niet zo hoog als Cantelejo, maar wel hoog.
De afgekeurde goal zal je morgen wel zien

Oud 21-10-09, 22:52   #18
Drums

Belachelijke beslissing inderdaad.
Ben benieuwd naar zijn lezing
Oud 21-10-09, 22:53   #19
De Bleeckere blijft maar grote wedstrijden krijgen van de UEFA, en vrijwel elke keer presteert hij het om daarin te blunderen.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-09, 10:16   #20
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Nog een andere Belg die de mist in ging:

Het is niet de week van de Belgische scheidsrechters. Na de zwakke prestatie van De Bleeckere woesndagavond bij Real - Milan, liet ook Paul Allaerts zich donderdagavond minder positief zien. Tijdens Fulham - AS Roma (1-1) in de Europa League gaf hij een rode kaart aan de verkeerde speler.

De spelers zetten het misverstand zelf recht. Er was veel verwarring toen Allaerts de rode karton tevoorschijn toverde. Blijkbaar werkt het systeem van de extra scheidsrechters op de achterlijn niet perfect, want het was de extra arbiter die Brede Hangeland van Fulham als dader aanduidde.

Tot Stephen Kelly tussenbeide kwam en de Belgische scheidsrechter prompt vertelde dat hij de overtreding had begaan. Tot ieders verbazing trok Allaerts het rood voor Hangeland in en werd Kelly uitgesloten.

De scheidsrechter achter het doel van Fulham was Tim Pots, die twee jaar geleden na Anderlecht - STVV (4-1) in opspraak kwam bij een vermeend gokschandaal.

Bij Ajax gebeurde ook zoiets, toen die scheids rood gaf aan Emanuelson terwijl Anita degene was die al geel had.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-09, 10:20   #21
Drums

De Bleeckere: "Ik heb slecht geslapen" vr 23/10/2009 - 09:49
Frank De Bleeckere heeft heel wat over zich heen gekregen na Real-Milan, de Champions League-topper van woensdag. In een Spaanse krant kreeg de ref zelfs 0 op 10. "Maar de spelers hebben altijd respect getoond", zegt De Bleeckere.

"Ik kan alleen maar zeggen dat ik die match in eer en geweten gefloten heb", zegt Frank De Bleeckere, die toch wat kwijt wou over de match in Het Nieuwsblad.

"Real-Milan was een geladen duel, maar tijd om te vloeken heb ik niet gehad. Het niveau was zo hoog dat je er voortdurend vlak op moest zitten. Pas achteraf kun je de wedstrijd wat laten bezinken."

"Ik heb samen met mijn assistenten gepraat over enkele fases. Als er wat gebeurt, wordt dat uitvergroot. Ik heb slecht geslapen, maar de spelers hebben altijd respect getoond, vind ik." Komend weekend krijgt De Bleeckere rust. Volgend weekend fluit de Belgische ref in Nederland, want dan leidt hij PSV-Vitesse in de Eredivisie.
Oud 23-10-09, 11:11   #22
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen

Bij Ajax gebeurde ook zoiets, toen die scheids rood gaf aan Emanuelson terwijl Anita degene was die al geel had.
Wat een joker was dat zeg !!!
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 29-10-09, 22:15 surprise   #23
Drums

Haverkort, Liesveld.
Allebei degraderen naar de 6e klasse van de amateurs aub!
Oud 29-10-09, 23:16   #24
Drums

Liesveld kan absoluut de tering krijgen.
Geel voor te lang juichen ook nog

Oprotten met die mafkees
Oud 29-10-09, 23:18 rainbow   #25
Fear the Beard!

Die Liesveld
Oud 29-10-09, 23:19   #26
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Liesveld is echt de grootste prutser van het knvb corps.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 29-10-09, 23:19   #27
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Die Liesveld
wat een scheids zeg

Oud 29-10-09, 23:22   #28
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Die Liesveld
Ik was al op zoek baar het Liesveld topic
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 29-10-09, 23:23 big smile   #29
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom

wat een scheids zeg
Zal hij nou echt zelf de wedstrijd terug kijken en dan zeggen: Dat heb ik toch maar goed gedaan.

Ik kan het me niet voorstellen
Oud 02-11-09, 19:42   #30
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snap niet waarom scheidsrechters over bepaalde situaties verklaren dat ze het wel gezien hebben, maar verkeerd beoordeeld. Zoals bijvoorbeeld in de zaak Suarez vs Babovic. Blom zegt dat hij het wel gezien heeft, terwijl hij later verklaard dat het rood had moeten zijn. Dan vraag ik me af waarom hij dat zegt, hij weet dat als hij dat zegt Suarez niet meer gestraft kan worden. Ik neem aan dat je als scheidsrechter toch ook acties die een rode kaart waard zijn uit wil bannen... Maar blijkbaar is het bij de KNVB erger als je een bepaalde actie verkeerd heb beoordeeld dan wanneer je het helemaal niet gezien hebt.

Oud 02-11-09, 22:17   #31
Drums

Björn Kuipers heeft een mooie match gekregen
Atletico - Chelsea
Oud 03-11-09, 23:43   #32
CHAMPIONS OF EUROPE

Kuipers floot best goed vanavond. Hij trapte alleen in een fopduik van Drogba op het eind.
Oud 09-11-09, 11:35   #33
EENS

Verbaasde Vlaar: 'De arbitrage meet met twee maten'
Maandag, 9 november 2009 om 08:56

De scheidsrechters in de Eredivisie trekken dit seizoen opvallend veel rode kaarten, maar bij Feyenoord voelt men zich gepakt. De Rotterdammers verzamelden dit seizoen de meeste prenten, maar volgens Ron Vlaar wordt er met twee maten gemeten. “Ik heb het niet op Stijn Schaars gemunt, maar hij had ook rood moeten krijgen.”

In het duel tussen AZ en Feyenoord van zondagmiddag ging de middenvelder van de Alkmaarders hard door op Leroy Fer. Scheidsrechter Björn Kuipers zag de overtreding, maar liet Schaars staan. “Dat is volgens mij meten met twee maten”, zei Vlaar in AD/Sportwereld. “De bal was al weg en als je dan zo inkomt als Stijn deed, dan mag je als scheidsrechter ook rood trekken.”

Kuipers hield deze prent echter op zak. “Ik wil benadrukken dat ik het niet op Stijn heb gemunt. Maar wij hebben de afgelopen weken wel vier rode kaarten gekregen. Die stel ik niet ter discussie, maar ik ben wel heel benieuwd of die aanpak gecontinueerd wordt op de andere velden. Als de KNVB echt vooruit wil, moet er tegen op worden getreden en dat gebeurde vandaag gewoon niet."

Oud 13-11-09, 15:28   #34
Econoom

The experiment featuring two additional assistant referees – aimed at helping to facilitate the referees' decision-making process during a match – continues to gain positive feedback from within the European football family.

Positive backing
The UEFA Football Committee, chaired by Franz Beckenbauer (Germany) and comprising other distinguished former players, expressed its positive backing for the experiment at its latest meeting in Nyon this week. The experiment involving five match officials is being undertaken at fixtures in the 2009/10 UEFA Europa League on the proposal of the UEFA President Michel Platini, following the FIFA Executive Committee's approval at its meeting in Nassau, Bahamas, in the summer, and after previous experiments in the UEFA European Under-19 Championship in autumn 2008.

Penalty area focus
In addition to the match referee and two assistant referees on the touchline, two extra assistants are placed behind the goalline, with the mission of focusing on incidents that happen in the penalty area, such as fouls or misconduct.

Benefits already clear
The committee agreed that the benefits of the experiment were already clear at this stage. In anticipation of final analyses, two extra pairs of eyes were already providing valuable assistance to referees and not only helping to minimise refereeing errors, especially in the penalty area, but also helping to improve players' conduct.

Players' behaviour
In other matters, the committee discussed efforts to improve players' behaviour on the field. The influence of the players' associations, the responsibility of coaches, and an overall sense of professional respect are felt to be aspects that can help bring about a situation whereby players conduct themselves in an appropriate manner.

Importance of national teams
The committee addressed the importance of national teams, who are the flag-bearers of a country's football style and identity. In the face of increased globalisation, it was felt that the national associations played a key role in maintaining national football identity, through national team promotion, player development and coach education programmes.
Oud 22-11-09, 14:27   #35
Feyenoord is dik genaaid door Vink.
KNVB is al weken tegen Feyenoord. Het gaat nu wel heel erg opvallen

- Geen handsbal
- Geen rood voor doorgebroken speler.

Oud 22-11-09, 15:07 surprise   #36
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Vink was wel weer enorm slecht inderdaad. 2 keer overduidelijk hands in de zestien
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 12:48   #37
Drums

HSV-Rapid Wien staat onder leiding van Bas Nijhuis
Oud 01-12-09, 13:03   #38
Slechte scheidsrechter, zat er zondag helemaal naast

Oud 01-12-09, 13:07   #39

Oorspronkelijk geplaatst door jorienvdherik
Slechte scheidsrechter, zat er zondag helemaal naast
Blijkbaar niet, anders krijgt ie zo'n wedstrijd niet.
Frank is offline   Met citaat reageren
Oud 01-12-09, 13:19   #40
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

De arbitrage in Spanje na 12 speelrondes competitie en 32 bekerduels:

Dat is dus:

0,18 penalty's per duel
5,13 gele kaarten per duel
0,36 rode kaarten per duel

Feitjes:

Met arbiter Muñiz Fernández krijg je de meeste goals te zien, gemiddeld 4 per duel. Wel moet je hem hebben als je thuis speelt, hij geeft namelijk 0,6 penalty's aan de gastheren, en 86% van de thuisclubs wint onder hem, tegenover 0% bezoekende clubs. Hij is bovendien de arbiter die de meeste gele kaarten per duel uitdeelt, gemiddeld 6,7 per wedstrijd.

Fernández Borbalán geeft de minste gele kaarten, gemiddeld 3,6 per duel.

Onder Matéu Lahoz vallen gemiddeld slechts 1,9 doelpunten per duel. Hij is ook een van de weinigen die nog niet één strafschop hebben toegekend. Voor thuisclubs is hij één van de minst gewilde arbiters. Zij scoren gemiddeld nog niet één doelpunt en winnen slechts 25% van de duels. Datzelfde geldt overigens voor de bezoekers.

Alberto Undiano Mallenco geeft gemiddeld één rode kaart per duel. Hij floot nog maar vier duels dit seizoen, maar hij deelde ook al vier rode prenten uit. Daar zaten onder meer de twee rode kaarten in het Clásico-duel van afgelopen weekend voor Sergio Busquets en Lassana Diarra bij.
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-09, 17:17   #41
Er viel genoeg op te merken bij Utrecht - Ajax.

Waarom krijgt Enoh geen 2x geel bij de overtreding waar eerst voordeel wordt gegeven. En in die aanval krijgt Anita wel rood. Daar moet Enoh ook meteen gewoon zijn 2e geel krijgen en komt ajax met 9 man te staan.

Waarom krijgt Enoh 10 minuten voor tijd geen 2x geel toen hij een harde overtedingen maakten op een Utrecht speler?

Oud 06-12-09, 17:57   #42
TR

Enoh had bij de laatste inderdaad zijn 2e geel moeten hebben. De eerste van Anita daarentegen was niks aan de hand.

Oud 06-12-09, 18:02   #43
Nijhuis was weer verre van consequent wat de kaarten betreft inderdaad.
kevin6188 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-09, 12:35   #44
Econoom

In navolging van de Champions League-duels die zij dit seizoen eerder floten, zijn de scheidsrechters Pieter Vink en Björn Kuipers opnieuw opgeroepen om deze week gerenommeerde Europese clubs te fluiten.

Vink heeft dinsdagavond de leiding tijdens het duel VfL Wolfsburg-Manchester United. Kuipers verzorgt een dag later de arbitrage bij de wedstrijd Internazionale-Rubin kazan. Voor beide scheidsrechters betekent hun duel het derde optreden in het miljoenenbal dit seizoen.

Vink floot al de groepswedstrijden Olympique Lyon - Fiorentina en VfB Stuttgart - Sevilla, terwijl Kuipers FC Barcelona - Dinamo Kiev en Atlético Madrid - Chelsea voor zijn rekening nam.
Oud 07-12-09, 13:54   #45
Drums

Leuke wedstrijd, Inter-Rubin. Staat tenminste nog wat op het spel
Oud 07-12-09, 14:06   #46
EAYS

Blom floot ongelofelijk slecht gaf voor elke kleine overtreding een kaart.
Oud 07-12-09, 16:08   #47
TR

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Blom floot ongelofelijk slecht gaf voor elke kleine overtreding een kaart.
Dat deed NEC op zich wel "slim" na die rode kaart voor die Belg. Ipv zelf lomp en agressief te gaan spelen uit frustratie. Gingen ze gemakkelijk liggen om vervolgens bij Blom te reclameren. Die daarop met gele kaarten ging strooien tegen Twente.

Oud 25-12-09, 13:17   #48
Econoom

Frank De Bleeckere (foto) stopt eind 2011 als scheidsrechter. Dat geeft de Belg te kennen in een vraaggesprek met Sporza. Over twee jaar wordt de arbiter 45 jaar en heeft hij zijn internationale vervaldatum bereikt. 'Dan is het tijd voor een nieuw leven.'

Alleen duels fluiten in de Belgische competitie ziet De Bleeckere niet zitten. 'Als ik internationaal moet stoppen, stop ik ook in eigen land,' aldus de Belg, die zeer waarschijnlijk wordt afgevaardigd naar het WK in Zuid-Afrika.

De Bleeckere floot in z’n loopbaan onder meer op het WK van 2006 en op het EK van vorig jaar. In de Champions League was hij geregeld fluitist van een knock-outwedstrijd in de eindfase. (MA)
Oud 25-12-09, 13:33 thumb down   #49
Drums

Zullen ze hem als afscheidscadeau wel een keer de CL-finale geven.
Jammer, want ik ben geen fan van die gast
Oud 25-12-09, 16:54   #50
Ik heb het nooit wat gevonden, De Bleeckere.
kevin6188 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:33.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site