Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-09-09, 11:11 Standaard   #1
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben 2 weken geleden begonnen met m'n trainerscarriere.

Elke woensdagavond ben ik 1 van de 6 trainers die een groep van circa 45 F-jes in bedwang moet houden.

Vorige week was heel leuk. 2 echte talentjes gezien. Heb er weer zin in vanavond
Nash is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 23-09-09, 11:13 Standaard   #2
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Jezus. Bij ons traint elk teampje gewoon apart...

Oud 23-09-09, 11:25 Standaard   #3
Hup Hollant!

Is ook een heel nieuw concept dit jaar. In het bestuur vonden ze dat er te weinig individuele aandacht was voor de F-jes. Nu heeft elke trainer een groepje van ongeveer 8 man. Daarnaast was er weinig animo van mensen om trainer/leider te worden. Dan is dit gewoon de meest ideale oplossing. Op zaterdag komen ze allemaal naar het sportpark en wordt er in toernooivorm tegen elkaar gespeeld. Na de winter gaat elk team een competitie in.
Oud 23-09-09, 11:26 Standaard   #4
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben je ook van plan om echt trainersopleidingen te gaan volgen?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-09, 11:27 Standaard   #5

pekel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ah, wel interessant om te lezen hoe het bij jullie gaat. . Orgineel idee! Werkt het in de praktijk nog goed?

Ben groepsleider c.q. coördinator van D-pupillen. Ervoor zorgen dat het allemaal goed loopt, trainers goed contact hebben met elkaar en dat iedereen zich prettig voelt. Gelukkig is dat zo. . Zaterdags op pad met de D1, waar ik zelf leider bij ben.

Verder af en toe een training draaien, als iemand niet kan. Maar dat is maar zelden.
pekel is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-09, 11:29 Standaard   #6

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben trainer van een A2 selectie. Bij ons zijn de A1/A2 gezamelijk selectieteams, dus vrij hoog niveau.
A1 speelt hoofdklasse Oost, en A2 2e klasse. Eerste 2 wedstrijden 4 punten gepakt, terwijl we eigenlijk verwacht hadden rond het nulpunt te zullen eindigen. De 2e klasse is eigenlijk te hoog voor ons.

Oud 23-09-09, 15:31 Standaard   #7

Wij staan boven aan in de 1e klasse met de D1.

Wel grappig vooraf werd er gezegd dat we teveel 1e jaars in het team zouden hebben en dan vrij hard op ons bekkie zouden gaan maar helaas... Met 8 1e jaars redden we t tot nu toe vrij goed!
3 gespeeld 9 punten en door in de beker... Waar we 2 x wonnen van 1e klassers en 1x gelijk speelde tegen een hoofdklasser.

Ohja, heb dit forum ook kunnen vinden
Dennus is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-09, 15:33 Standaard   #8
Hup Hollant!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimz
Ben je ook van plan om echt trainersopleidingen te gaan volgen?
Haha nee nog niet echt. Lijkt me wel tof, maar voorlopig maar gewoon m'n eerste seizoen doormaken. Daarna zien we wel weer.
Oud 23-09-09, 15:34 Standaard   #9

Welke diploma's hebben de rest dan?

Ik heb pupillen cursus junioren cursus en tc3 jeugd
Dennus is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-09, 15:42 Standaard   #10
Hup Hollant!

Netjes. De rest (we zijn met z'n 8en geloof ik in totaal) weet ik niet. Een daarvan is een onze hoofdtrainer, die zal wel een of ander diploma hebben.

We zijn wel echt het amateuristische van het amateuristische hoor.
Oud 23-09-09, 16:55 Standaard   #11
Sinds vorige week ben ik leider van een elftalletje uit de E'tjes. Echt super leuk. Morgen mag ik weer en heb er zin in!
Ordinair is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-09, 17:40 Standaard   #12
Banned

Ik train een dames elftal!
pizzakoppo is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-09, 17:48 Standaard   #13
Oorspronkelijk geplaatst door pizzakoppo
Ik train een dames elftal!
Respect, die vacature is helaas niet vrij bij ons op de SV. Die posities zijn allemaal al bezet door andere geile twintigers.
Ordinair is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-09, 10:55 angry   #14
Hup Hollant!

Was weer leuk gisteravond. Regende ontiegelijk hard, maar dat vond ik juist wel iets hebben eigenlijk. Had een fijn groepje die niet zoveel lagen te kloten. Luisterde goed en deden de oefeningen goed mee. Tijdens de 4-4 partijvorm werd een speler van het hesjesteam geschopt waarna een flinke huilpartij volgde. Dat was weer ff nieuw voor mij , maar na een oplapbeurt en het pushen om een goal te scoren stond ie daarna wel met veel meer pit op het veld .
Oud 22-11-09, 23:06   #15

Oeh, tijd voor updeet.

Met D1 op een keurige 2de plaats in 2de divisie. Boven verwachting. Het loopt lekker, spelers hebben plezier, ouders zijn tevreden. Gezellig. .

Daarnaast nog een leuke bijkomstigheid: met de D1 hebben we ons geplaatst voor de Volkswagen Junior Masters in de Amsterdam ArenA op 30 december. . Da's natuurlijk fantastisch! Winnaar van dat toernooi gaat een midweekje naar Zuid-Afrika. .
Oud 31-12-09, 15:11   #16

Gisteren het toernooi in de A'dam ArenA gehad. Gewonnen van een speciaal samengesteld Z@ppsport-voetbalteam, daarna tweemaal verloren van twee ploegen uit de eerste divisie. Waren maatje te groot, logisch. . Al knap genoeg dat we officieus bij de beste D-pupillen van NL horen. De top-ploegen waren zowel fysiek zeer sterk als voetballend. Met maar liefst 2 fysieke spelers konden we het simpelweg niet doen tegen de aller-allerbesten. .

Op het eind toch nog de morele winnaar geworden. Uit de mond van Jack van Gelder klonk onze clubnaam bij de megaprijs: Maar liefst 5000 euro gewonnen voor onze D-pupillen voor trainingsmaterialen.
Oud 31-12-09, 15:36   #17
Oorspronkelijk geplaatst door pekel
Ah, wel interessant om te lezen hoe het bij jullie gaat. . Orgineel idee! Werkt het in de praktijk nog goed?

Ben groepsleider c.q. coördinator van D-pupillen. Ervoor zorgen dat het allemaal goed loopt, trainers goed contact hebben met elkaar en dat iedereen zich prettig voelt. Gelukkig is dat zo. . Zaterdags op pad met de D1, waar ik zelf leider bij ben.

Verder af en toe een training draaien, als iemand niet kan. Maar dat is maar zelden.
We hebben bij de F-jes een soortgelijk systeem. Groepjes van 5/6 spelertjes met elk een trainer. Aangestuurd door 2 wat oudere trainers(ik en een ander). Werkt perfect eerlijk gezegd. Je kunt gewoon je techniekprogramma aflopen. En tegelijkertijd toch differentiëren naar de betere en de mindere spelers in je groep. Bovendien is het voor beginnende trainers gewoon heel prettig met kleine groepjes te beginnen. En voor de pupillen om echt de aandacht van de trainer te hebben. Je ziet ze echt vooruitschieten op technisch gebied. Wat daar ook nog eens aan bijdraagt is dat ze bij ons onderling 4x4 of 5x5 spelen op zaterdag. Waardoor je als trainer elk jochie de goede weerstand kunt geven, en ze gewoon veel vaker aan de bal komen. De oudste spelertjes zijn nu ook zover in hun ontwikkeling dat ze uit zichzelf wat meer samenspelen. Die gaan nu ook een reguliere competitie in als F2(F1 bestond al). Gaat perfect tot nu toe, al ga ik de trainingen wel wat aanpassen om nog meer rendement uit dat trainingsuurtje per week te halen.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 29-03-10, 22:45   #18

Zijn er nog mensen actief hier?

Train zelf de C-jeugd.
Swennus is offline   Met citaat reageren
Oud 29-03-10, 23:04   #19
Hup Hollant!

Goede kick Swennus. Ben dit topic helemaal uit het oog verloren.

Ons nieuwe concept loopt echt heel lekker. Wat Solstice zegt eigenlijk. Ik zie velen echt gegroeid zijn als je kijkt naar voor en na de winter. Ikzelf als trainer ook wel, denk ik . Probeer nu vooral te hameren op communicatie binnen het veld. Roepen naar elkaar (dat vinden ze nog heel grappig), je eigen aanbieden en kijken wie er vrij staat. Was bang dat ik de lat te hoog legde voor ze, maar het gaat nu wel heel snel vind ik. Sommige jongens hoef je niet meer te corrigeren, en dat is dan wel heerlijk om te zien. Compliment voor jezelf.

Toch zou ik in de toekomst graag wat hoger willen gaan trainen. F-jes zijn zo speels en wat meer met randzaken bezig. D-tjes zijn al wat meer gefocust op voetbal bijvoorbeeld.
Oud 30-03-10, 10:59   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Geaudenzeaun
Goede kick Swennus. Ben dit topic helemaal uit het oog verloren.

Ons nieuwe concept loopt echt heel lekker. Wat Solstice zegt eigenlijk. Ik zie velen echt gegroeid zijn als je kijkt naar voor en na de winter. Ikzelf als trainer ook wel, denk ik . Probeer nu vooral te hameren op communicatie binnen het veld. Roepen naar elkaar (dat vinden ze nog heel grappig), je eigen aanbieden en kijken wie er vrij staat. Was bang dat ik de lat te hoog legde voor ze, maar het gaat nu wel heel snel vind ik. Sommige jongens hoef je niet meer te corrigeren, en dat is dan wel heerlijk om te zien. Compliment voor jezelf.

Toch zou ik in de toekomst graag wat hoger willen gaan trainen. F-jes zijn zo speels en wat meer met randzaken bezig. D-tjes zijn al wat meer gefocust op voetbal bijvoorbeeld.
Bij ons wordt er met de E-tjes ook in een dergelijk systeem gespeeld.

Zelf ben ik 2 jaar trainer geweest bij lagere D-elftallen en de afgelopen 2 jaar lagere C-elftallen.

Persoonlijk vindt ik tot nu toe de D-jeugd het leukst om te trainen. Deze jongens kun je nog vrij veel bijleren en zijn vaak leergierig, in tegenstelling tot de C-jeugd (die ik nu train). Het lijkt me ooit nog wel eens mooi om een E1 of een D1 te trainen.
Oud 30-03-10, 11:25   #21

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb zelf een diploma JVT (jeugdvoetbaltrainer) behaald bij de KNVB. Zo'n vijf jaar geleden heb ik daar twee seizoenen gebruik van gemaakt, maar nu ben ik te druk om ook nog als trainer aan de slag te gaan.
Grunner is offline   Met citaat reageren
Oud 30-03-10, 12:06   #22

Komend weekend met de gastjes van D1 na de competitiewedstrijd in Heerenveen overnachten in Baarle-Nassau, en de dag erop toernooitje spelen in Breda. Wordt gezellig .
Oud 30-03-10, 15:17 wink   #23

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

Collega! Ik doe hetzelfde, bij mijn club dan. Hoeveel D-teams heb jij onder je? Ik 10, volgend jaar minstens 11...
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 30-03-10, 21:55   #24

Oorspronkelijk geplaatst door Yeahinho

Collega! Ik doe hetzelfde, bij mijn club dan. Hoeveel D-teams heb jij onder je? Ik 10, volgend jaar minstens 11...
3 Dus niet heul erg veel werk...
Oud 01-04-10, 23:33   #25

Vanavond in de beker nipt verloren van Heerenveen / Emmen D2, de FC Emmen D1 als het ware. 2-3. Zeven minuten voor tijd nog een 2-1 voorsprong.. in de allerlaatste seconde 2-3. . Een heleboel jankende koppies.. jammer. .
Oud 02-04-10, 12:02   #26
Heb zelf ondertussen een nog jongere groep dan toen ik dit seizoen begon. Vanuit onze F-League zijn er 9 spelertjes in een F-2 gekomen, en vanuit de mini's zijn 10 6-jarige jochies en 1 meisje overgekomen naar ons. Dat was vooral in het begin voor mij even wennen, omdat deze spelertjes nog ongecontreerder en enthousiaster zijn dan de jongens van het vorige halfjaar. Als er bij de wedstrijden in onze mini-arena op zaterdag bijv. een bal in de sloot beland sprinten ze meteen met z'n allen op die sloot af om te kijken wie hem eruit gaat halen. En ook bij oefeningen zijn ze verschrikkelijk snel afgeleid. Ik ga d'r de laatste weken maar in mee, want heb gemerkt dat je erg gefrustreerde jongetjes krijgt als je ze te veel instructie wilt geven bij de technische oefeningen. Ondanks dat gaan ze door hun enthousiasme toch erg hard vooruit op technisch gebied. Bijna elk spelertje kan nu een tegenstander voorbij komen, iets wat een week of 6 geleden nog nauwelijks een speler kon.

Moet binnenkort eens op gesprek met het jeugdbestuur, om voor volgend seizoen te zorgen dat ik wat meer tijd vrij kan maken voor ledenwerving en een aantal trainingen voor beginnende trainers.
Oud 07-04-10, 12:09 wink   #27
Ajax zet de oefenstof van de jeugdopleiding online op www.ajaxonlineacademy.com

Maak sinds een week gebruik van deze website en kan het elke trainer aanraden.

Wat zijn jullie bevindingen?

gr, Jan
Jan de Brug is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-10, 12:10 emo   #28
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Je moet er voor betalen, is het een beetje waar voor je geld?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-10, 12:15 no smile   #29
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Samengevoegd met het trainerstopic en even aankijken hoe het verder gaat. Kan mogelijk wel interessant zijn voor (jeugd)trainers onder ons. Zoals Geaudenzeaun.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-10, 12:27 wink   #30
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

en open.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 07-04-10, 13:04   #31
Hup Hollant!

Super Prosac . Pasgeleden toevallig al wat van die Ajax academie gezien. Is wel interessant.

Vanavond in de beker nipt verloren van Heerenveen / Emmen D2, de FC Emmen D1 als het ware. 2-3. Zeven minuten voor tijd nog een 2-1 voorsprong.. in de allerlaatste seconde 2-3. . Een heleboel jankende koppies.. jammer. .
Germ . Welke club train jij overigens? Dacht namelijk dat jij zelf bij Emmen zat.
Oud 07-04-10, 13:36   #32

Oorspronkelijk geplaatst door Geaudenzeaun
Super Prosac . Pasgeleden toevallig al wat van die Ajax academie gezien. Is wel interessant.

Germ . Welke club train jij overigens? Dacht namelijk dat jij zelf bij Emmen zat.
Dat klopt. Wij zijn echter de v.v. Emmen (FC Emmen is in '85 daaruit ontstaan), de buurman is de FC. En hun jeugdopleiding is gekoppeld aan die van H'veen. Wij zijn gewoon een andere club. .

Straks met de talentjes onder 12 tegen de voetbalschool van Heerenveen/Emmen, altijd leuk om te zien. Flink aantal E-spelers die onbevangen voetballen. .
Oud 08-04-10, 16:11   #33

Oorspronkelijk geplaatst door Jan de Brug
Ajax zet de oefenstof van de jeugdopleiding online op www.ajaxonlineacademy.com

Maak sinds een week gebruik van deze website en kan het elke trainer aanraden.

Wat zijn jullie bevindingen?

gr, Jan
Weet er iemand nog meer nuttige sites met oefenstof erop?
Is altijd handig natuurlijk (liefst niet betaald, ben ook maar een arme student)
Oud 08-04-10, 16:53   #34
Hoi Swennus!

Hoofdsponsor AEGON geeft nu gratis credits weg op http://ajax.aegon.nl/?id=185 voor de Ajax Online Academy!

Gr, Jan
Oud 08-04-10, 18:01   #35
Oorspronkelijk geplaatst door Swennus

Is altijd handig natuurlijk (liefst niet betaald, ben ook maar een arme student)
http://joostdesender.com/oefenstof.php

www.trainerssite.nl

Als je zelf eens googled op oefenstof voetbal of iets dergelijks verschijnt er volgens mij ook zat trouwens. Er is trouwens ook veel Coerver oefenstof op youtube te vinden.
Oud 08-04-10, 23:32   #36

Hoi Swennus!

Hoofdsponsor AEGON geeft nu gratis credits weg op http://ajax.aegon.nl/?id=185 voor de Ajax Online Academy!

Gr, Jan
Heb me aangemeld moet nu alleen wachtten op een code.

Bedankt voor de tip!

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice

http://joostdesender.com/oefenstof.php

www.trainerssite.nl

Als je zelf eens googled op oefenstof voetbal of iets dergelijks verschijnt er volgens mij ook zat trouwens. Er is trouwens ook veel Coerver oefenstof op youtube te vinden.
Staan inderdaad leuke dingen op.
Hiervoor ook dank!
Oud 08-04-10, 23:49   #37
Hup Hollant!

Dat klopt. Wij zijn echter de v.v. Emmen (FC Emmen is in '85 daaruit ontstaan), de buurman is de FC. En hun jeugdopleiding is gekoppeld aan die van H'veen. Wij zijn gewoon een andere club. .

Straks met de talentjes onder 12 tegen de voetbalschool van Heerenveen/Emmen, altijd leuk om te zien. Flink aantal E-spelers die onbevangen voetballen. .
Aaah oke. Maar dan zitten jullie toch op een behoorlijk leuk niveau, toch? Als ik zo lees dat je aan een toernooi in de Arena mag deelnemen enzo.
Oud 08-04-10, 23:52 thumb up   #38

Ze spelen 2e divisie, maar dat zal je weinig zeggen waarschijnlijk. Is zo'n beetje het hoogste niveau waar de amateurclubs op spelen.
Oud 09-04-10, 00:02   #39
Hup Hollant!

Dat zegt me eigenlijk wel wat . Mooi voor zo'n clubje dan.
Oud 12-04-10, 13:55   #40

Hoi Swennus!

Gr, Jan
Heb me aangemeld. Krijg alleen geen mail terug van AEGON
Oud 12-04-10, 14:02   #41

Afgelopen weekend trouwens verloren.

Tegenstander was een maatje te groot voor ons.
Oud 14-04-10, 15:36   #42
Beste Swennus,

Das gek! Een collega heeft zich gister ingeschreven en kreeg vandaag een mail met een code. Wellicht moet je het nog een keer proberen. Is echt de moeite waard. Ben sinds een paar weken ermee aan het werk en ben zeer tevreden.

Gr, Jan
Oud 14-04-10, 16:56   #43

Vanavond de topper, thuis tegen GVAV. Mochten we winnen, is promotie naar 1ste divisie heel erg dichtbij. . Zal wel behoorlijk fysiek potje worden. Als je ziet hoe groot en sterk sommige D-pupillen zijn.. tering Beslist uiteraard ook veel bij deze leeftijdscategorie.

Moet wel direct na het fluitsignaal met volle vaart weg, doordeweeks inhalen met het eigen voetbalgebeuren. .
Oud 19-04-10, 15:37   #44

In de voetbaltrainer stond ook nog een aantal links. Ik heb de site's zelf verder nog niet bekeken:

www.s2s.net
www.voetbal-brengenhaalplein.nl
www.vspn.nl
www.keepersaction.nl
www.soccer-trainer.nl
www.professionalsoccercoaching.com
www.voorkomblessures.nl
www.sportzorg.nl
www.nvacademie.nl
www.sportkanjers.nl
www.positiefcoachen.nl
Oud 19-04-10, 15:49 sad   #45
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Wij zitten bij jullie A1 in de competitie. Fysiek elftal met een paar smeerpijpen zeg Maar aardig van kwaliteit, ze staan 2e (wij 3e).
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 19-04-10, 23:20   #46

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker

Wij zitten bij jullie A1 in de competitie. Fysiek elftal met een paar smeerpijpen zeg Maar aardig van kwaliteit, ze staan 2e (wij 3e).
Hehe, inderdaad. Lopen paar gastjes bij die je lachend neerhalen. . Maar ook een paar van behoorlijke kwaliteit, die eigenlijk op een te laag niveau spelen.
Oud 12-05-10, 12:53   #47

De meesten hier al weer rond voor volgend seizoen?

Ga zelf de C1 bij ons trainen (2e klasse). Team zal uit veel 1e jaars bestaan omdat er dit jaar slechts 3 1e jaars in de C1 zaten.
Oud 12-05-10, 13:02   #48

Ik blijf bij de D1. Vorige week donderdag gelijkgespeeld van de nummer 11, en zaterdag verloren van de nummer 6. Mochten we beide wedstrijden gewonnen hebben, waren we gepromoveerd naar de 1ste divisie. .
Oud 12-05-10, 13:31 standard ball   #49

De meesten hier al weer rond voor volgend seizoen?

Ga zelf de C1 bij ons trainen (2e klasse). Team zal uit veel 1e jaars bestaan omdat er dit jaar slechts 3 1e jaars in de C1 zaten.
In jullie huidige C2 spelen geen 1e jaars die zich afgelopen seizoen goed ontwikkeld hebben?
Oud 12-05-10, 19:16   #50

In de C2 zitten ook slechts 3 1e jaars. En 1 daarvan stopt ook nog aan het eind van het seizoen
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Voetbal Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:27.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site