|
|
#51 |
|
|
Bij mij is het nog niet helemaal duidelijk. Het lijkt er op het moment op dat er vooral 5 en 6-jarigen in de F-league zitten volgend seizoen, en dat is me gewoon te jong. Het zal dan dus een ander team worden voor mij.
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Eervolle Award voor jeugdopleiding
25 mei 2010 De Ajax-jeugdopleiding heeft maandagavond een eervolle award gekregen voor beste jeugdopleiding van Europa. De uitreiking vond plaats aan de vooravond van een groot internationaal jeugdtoernooi de 'Ciociaria Cup 2010' in het Italiaanse Frosinone, in de omgeving van Rome. De prijs van het CittÃÂ* dei Ciclopi, een bronzen sculptuur, bestaat nu vier jaar. Dit jaar ontving Jan Olde Riekerink, als hoofd jeugdopleiding, namens Ajax de eervolle onderscheiding uit handen van Jacopo Volpi, vice-directeur van RAI Sport. ,,Een voetbalgek land als Italië spreekt grote waardering uit over de Ajax-jeugdopleiding,’’ zegt Olde Riekerink over de betekenis van de eervolle award. ,,De prijs is een mooie beloning voor het heden en het verleden van de opleiding.’’ Het juryrapport roemde Ajax om het voortbrengen van exceptioneel talent als Johan Cruijff, Marco van Basten en de huidige internationale toppers Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. ,,De mooiste definitie is dat Ajax nationaal en internationaal opleidt.’’ |
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
Is wat voor te zeggen, ik zou zo snel ook geen club weten die meer van zulke toppers opgeleid heeft door de jaren heen. Barca doet het op het moment erg goed, maar moet dat eerst maar eens geruime tijd gaan doorzetten.
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Arsenal misschien alhoewel die ze vaak gewoon erg jong kopen
![]() weer ontopic: Wat doen jullie eigenlijk met de warming up voor een wedstrijd? |
|
|
|
|
|
#55 | |
Vervolgens soms een positiespel, of afwerken (inspelen, kaatsten, diepste man, kaatser eronder en afwerken). |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
Ik gooi d'r een bal tussen en probeer zo snel mogelijk, zonder kleerscheuren weg te komen.
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur:
Zijn er hier nog mensen die weer een team trainen dit jaar? Ga zelf de C1 hier trainen (2e klasse) |
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
F2, ben ondertussen bezig met een technisch plan dat ik d'r de komende seizoenen door wil proberen te drukken. De structuur van de jeugd is hier namelijk om te huilen. Ben verder van plan om in januari te starten met een cursus conditietraining van Sportpartners.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
Kick!
Vanavond 2e bekerwedstrijd met de C1, kijken wat het wordt. Tegenstander schat ik ongeveer gelijkwaardig aan ons. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Voor de trainers hier op het forum, die wellicht ook graag een keeperstraining willen (laten) geven: Oscar Moens is sinds vorige week volop bezig met zijn eigen keepersschool.
Bij gebrek aan een Oscar Moens-topic, dan maar hier: Stanno Keepersschool Met direct de vraag: Is keeperstraining nu wel of niet waardevol? Vroeger deed men hier bijvoorbeeld nauwelijks echt aan. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
|
Mijn idee is dat keeperstraining nog verder achter ligt in de ontwikkeling dan gewone voetbaltraining en dat er meer keeperstrainers zijn die je geen fuck bijbrengen of slechter maken dan dat er keeperstrainers zijn die daadwerkelijk verstand van zaken hebben. Maar dat is ook met het voetbaltrainen zo. Te jong de focus volledig op het keepen is m.i. niet goed iig. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Je ziet ze soms bezig met die keepertjes en dan heb ik geen idee wat ze nou aan het oefenen zijn.
Heb er wel vertrouwen in dat Moens, met al zijn ervaring, dat wel goed kan aanpakken. In elk geval is het een mooi initiatief, ben benieuwd hoe het gaat lopen. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ja, dat van die tunnelvisie klopt denk ik wel. Dat zie je in mijn optiek ook bij trainers die alleen techniek als zaligmakend kiezen. Wij hebben nu ook een hoofd opleidingen bij de club dat volledig uitgaat van techniek en tactiek pas later aan bod laat komen. Misschien heeft hij helemaal gelijk en gaan we er de vruchten van plukken, maar ik ben nog niet zo overtuigd.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Trainerstopic #1
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|