|
|
#1 |
|
Verder
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hup Holland!
|
Groothuis WERELDKAMPIOEN
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Groothuis wereldkampioen!
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Wereldkampioen!
![]()
__________________ A New Dawn |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Schitterende race van Groothuis, mooi voor hem
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lekkerrrrrr
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Baal ervan dat ik het hier niet kan zien, maar erg mooi! Gun het hem wel
.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dione kwam bijna klaar ofzo?
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Wilhelmus
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
WORLD CHAMPION!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mooi
![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
Groothuis
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Knap hoor
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Haha, het was te verwachten. Nederlands succes op sprintafstand en hop, Bakkert vind er niets meer aan
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Wel op natuurijs natuurlijk
![]() Demarrages,iedereen dezelfde omstandigheden,geen hoempapa orkest. Het is ook wel een beetje de overkill aan schaatsen op tv. Vroeger had je het WK en EK en dat vond ik wel prima. Nu heb je ook NK's, skate offs, wereldbekerwedstrijden in Vladiwodstock en Oezbekistan en weet ik veel wat nog meer
Laatst gewijzigd door Zappie; 30-01-12 om 21:36 |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Heb het al vaker gezegd: waar het veldrijden verneukt is door de dominantie van de Belgen en een toevallige buitenlandse topper liever gaat kijken of hij wat op de weg kan doen, daar is het schaatsen verpest door de dominantie van Nederlandse schaatsers. Niet altijd qua resultaten en zeker niet op de Olympische Spelen (als het er echt om gaat) maar wel qua belangstelling. Het is natuurlijk nooit echt een wereldsport geweest maar landen als Noorwegen, Zweden en Duitsland halen hun neus er voor op tegenwoordig en moet je ook eens kijken naar hoeveel publiek komt kijken.
Sport wordt ook kunstmatig in leven gehouden doordat sponsoren geld aan de NOS betalen om het uit te zenden. Anders zou de NOS echt NOOIT zoveel schaatsen uit zenden. Scheld me maar weer uit, maar zo zie ik het |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dominantie van de Nederlanders bij het schaatsen????
![]() Dat is toch echt lariekoek hoor, zo'n fabeltje dat iedereen maar na papegaait. Gisteren gelukkig weer een wereldkampioen sprint uit Nederland, is pas de vierde keer. Alleen die ene Koreaan heeft dat in zijn eentje al gehaald. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik ben opgegroeid in de schaduw van Thialf en in ons gezin leefde het enorm. Altijd met grote lijsten voor de tv, vroeger was de belangstelling misschien nog wel groter dan nu.
Gelukkig heb ik een partner die schaatsen als een van de weinige kijksporten boeiend vindt en nog fanatieker is dan ik. Dat maakt het extra leuk. Ik vind het nog steeds een geweldige sport om te kijken. Er zit altijd weer in ontwikkeling in, het kan altijd weer sneller, er zijn zoveel factoren die meetellen. En dan de rondetijden, de indeling van een race, de verzuring, de onderlinge strijd - ik blijf het een machtig mooie sport vinden. Dat de NOS inderdaad wel erg veel uitzendt, dat is een heel andere discussie. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
In Noorwegen halen ze hun neus er helemaal niet voor op. Het lukt ze alleen niet om talent te laten doorstromen. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Morgenavond mogelijk de een marathon op natuurijs in Noordlaren, de eerste van deze winter. KNSB komt morgenochtend op bezoek. Als er minimaal 3cm ligt, dan willen ze 's avonds direct een marathon organiseren. De marathontoppers zitten momenteel wel allemaal in het buitenland trouwens.
Hopelijk volgende week ook nog een paar mooie klassiekers, dan ga ik er weer een paar bezoeken als het kan. Vorige winter (eind 2010) nog het NK op de Belterwiede en De 100 fan Earnewâld bezocht, mooie races waren dat. Erg mooi parcours op de Belterwiede en mooi veel publiek op het meer in Earnewâld. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Morgen allemaal om 19.00 naar Voorst toe!!1!1!!
|
|
|
|
|
|
#29 | |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Koekebakker heeft wel een punt hoor. Zie die totale dominantie bij de vrouwen dan, jaar in, jaar uit!
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Noordlaren wint dus, helaas zijn de toppers in Oostenrijk...
|
|
|
|
|
|
#32 | |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Dit weekend de alternatieve elfstedentocht op de Weissensee en het nk allround in thialf (waar Leenstra
al een sterke 500m heeft geschaatst).
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Leenstra
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Schaatsen op tv
![]() Zelf schaatsen
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Schaatsen op internet op de achtergrond
![]() Zelf schaatsen
|
|
|
|
|
|
#37 | |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik las de titel en dacht 'huh er deden toch alleen Nederlanders mee'?
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik dacht ik zal dat grapje maar achterwege laten.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Die dekselse Jens Zwitser, de visserszoon uit Katwijk.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik ga morgen schaatsen
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Leenstra
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
De 22 rayonhoofden van de Vereniging Friesche Elfsteden komen zondagavond bijeen om te bespreken hoe de de route van de Elfstedentocht erbij ligt. Het gaat om een eerste oriënterend gesprek, meldt de NOS op basis van ingewijden.
Een woordvoerder van de Koninklijke Nederlandse Schaatsenrijders Bond zegt niet verbaasd te zijn over de vergadering. "Dat ligt met dit weer wel voor de hand." Van een tocht is echter nog lang geen sprake. "Het gaat om een verkennende bijeenkomst. Het zou heel raar zijn als we dat niet deden, nadat het een aantal nachten flink gevroren heeft," zei een woordvoerster van de Vereniging Friesche Elfsteden. Vermoedelijk zal maandagochtend een persconferentie zijn om de situatie nader uit te leggen. ![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Die beelden van Thialf in Andere Tijden Sport zijn overigens wel geniaal.
Die eerste wedstrijden in Thialf met zoveel publiek. Wat een debiel volk zijn we eigenlijk ook. Geweldig
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
We gaan beginnen. Om 12. 00 uur. Zin an
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Toch tekenend voor de breedte en het niveau van de sport als je ziet dat zo'n Pechstein na een paar jaar afwezigheid en op bijna 40-jarige leeftijd zo weer aansluiting bij de top kan vinden.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Tekenend voor vrouwensport ja. In wielrennen en tennis zie je dat ook. Jammer.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Zo vervelend dat die vrouwen ook moeten schaatsen...Ik kijk nog liever naar de B-divisie van de mannen denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Vrouwentennis toch in veel mindere mate, ik denk niet dat Steffi Graf direct weer aansluiting zou hebben bij de top als ze terug zou komen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het schaatstopic #3
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|