Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30-09-10, 09:36 attention   #1
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Alberto Contador positive for clenbuterol at Tour de France, team claiming food contamination

Shock news shakes cycling

Tour de France champion Alberto Contador will tomorrow hold a press conference in his hometown of Pinto, called to speak about the dramatic news this evening that he has tested positive.

The 27 year old team Astana rider was tested on July 21st and the analysis of that sample revealed traces of the banned steroid clenbuterol.

His spokesman released a brief statement tonight, announcing the news and claiming that the result is a case of food contamination.

The statement reads as follows:

Alberto Contador is affected by a doping control at the last Tour de France on July 21, where it was found the substance clenbuterol.

From the time of the first communication from the UCI, August 24, Alberto Contador alleged food contamination as the only possible explanation of what happened and has put it in the hands of the cycling authorities, in the confidence that they can clarify this very serious problem, which is now made public.

The experts consulted so far have agreed also that this is a food contamination case, especially considering the number of tests passed by Alberto Contador during the Tour de France, making it possible to define precisely both the time the emergence of the substance as the tiny amount detected, ruling out any other source or intentionality.

Alberto Contador will offer today, 30 September, at 12.00 hours, a Press Conference at Hotel Las Artes in Pinto (Paseo de las Artes, n º 15), in order to give his version of what happened to the public.

--

Clenbuterol is non-steroidal β2 adrenergic agonist, similar in ways to ephinephrine and salbutamol. It’s also considered a stimulant with some androgenic properties. Under the WADA Code, Clenbuterol is a prohibited substance and its use attracts a 2 year disqualification from the sport.

Contador is facing a difficult struggle as the WADA Code states that an athlete is responsible for the substances that he or she takes. This means that all supplements need to be carefully checked and, historically, even cases of contamination have been punished by suspensions.

If Contador is disqualified from his third Tour de France victory, he would become only the second rider in history to lose the title due to a positive test. The other was the American Floyd Landis, who failed a test for testosterone four years ago. He pleaded innocence until this spring, when he then admitted that he had taken banned substances for most of his career.

Those revelations plus Landis’s accusations that others, including Lance Armstrong, were involved in systematic doping practices, have been a catalyst for the current federal investigation being held in the United States.

Contador’s press conference tomorrow is certain to be attended by huge numbers of media people. The rider, who won the 2007, 2009 and 2010 Tours, will need to fight hard to hold onto the latter victory and, also, to avoid a lengthy ban.

Previously, Team RadioShack’s Fuyu Li failed a test for Clenbuterol. He was suspended on April 22nd and now faces a two year ban.Toch maar even een eigen topic, dat kreeg Floyd ook. En anders zie ik het slotje wel verschijnen.
Volgens Contador dus een voedselvergiftiging, hij is voorlopig geschorst
Jasper is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 30-09-10, 09:38 emo   #2
Drums

Toevallig verscheen gisteren ook dit bericht van Contador:

Contador: dopingverhalen verleden tijd
BERLIJN (ANP) - De Spaanse wielrenner Alberto Contador heeft er genoeg van dat dopingdiscussies de wielersport blijven beheersen. Dat meldde de drievoudige winnaar van de Ronde van Frankrijk woensdag in de Duitse krant Bild.

reacties (0)printstuur artikel door
,,Het gebruik van verboden middelen is verleden tijd", aldus Contador. De Spanjaard verwees onder meer naar de afgelopen Ronde van Frankrijk, waarin geen enkel geval van doping bekend werd. ,,De wielersport kent de strengste controles. Het wordt tijd dat de sport zelf weer op de voorgrond komt te staan."

Contador heeft altijd verklaard zelf nooit bij doping betrokken te zijn geweest. Zijn naam is in het verleden wel herhaaldelijk in verband gebracht met Eufemiano Fuentes, de arts die de spil is in een groot Spaans dopingschandaal.
Oud 30-09-10, 09:40 Standaard   #3
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe zit dat dan opeens in 'vervuild voedsel' en hoe kan het dat hij nu al weet dat het daar vandaan komt?

Oud 30-09-10, 09:42 Standaard   #4

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

*zucht*
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-10, 09:43 Standaard   #5

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk Bekijk bericht
Hoe zit dat dan opeens in 'vervuild voedsel' en hoe kan het dat hij nu al weet dat het daar vandaan komt?
Datum van het positieve plasje en wellicht schone plasjes daarvoor en daarna? Noem maar wat.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-10, 09:45 emo   #6
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan stijgt Gesink dus nog een plaats.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-10, 11:35 Standaard   #7
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Ach flikker toch op met die zat door mijn eten BS.
Ik kreeg medicatie dit en dat excuses, allemaal gelul gewoon!

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-10, 11:41 Standaard   #8

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft gewoon net iets teveel clenbuterol gebruikt, de meeste sporters zoeken gewoon de grens op met zo'n middelen. Dat ze hem maar lang schorsen.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-10, 12:43 big smile   #9

groenenV's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap Bekijk bericht
Hij heeft gewoon net iets teveel clenbuterol gebruikt, de meeste sporters zoeken gewoon de grens op met zo'n middelen. Dat ze hem maar lang schorsen.
Er is een tolerantie van 0.
groenenV is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-10, 12:45 thumb up   #10

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door groenenV Bekijk bericht
[...]

Oud 01-10-10, 12:58 Standaard   #11

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Clenbuterol is een middel spierversterkend middel dat in sommige landen (volgens mij niet in West-Europa) aan dieren wordt gegeven om ze sneller te laten groeien. Dus het zou inderdaad in vlees kunnen zitten. Echter geloof ik er niet in, want dan zou er toch minstens nog iemand anders uit zijn team positief moeten zijn.

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-10, 13:07 big smile   #12
Oorspronkelijk geplaatst door groenenV Bekijk bericht
[...]

Oftewel thero thero thero thero. (0:18)

Oud 01-10-10, 13:08 Standaard   #13
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

50 pico gram maar liefst

Oud 01-10-10, 15:30 thumb up   #14
CodeMonkey

Gitaarsnaar's Voetbal Forum schermafbeelding

het spaanse dopingprogramma valt door de mand.

Oud 01-10-10, 18:58 Standaard   #15
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Nieuwe bewijzen tegen Contador

De naam van Alberto Contador wordt, een dag na de bekendmaking van zijn positieve test op clenbuterol, opnieuw in verband gebracht met dopinggebruik.

De Duitse televisiezender ARD heeft nieuwe uitslagen van bloedcontroles ingezien. In die uitslagen zouden minuscule plastic deeltjes gevonden zijn, die kunnen wijzen op het ondergaan van een bloedtransfusie.

Dopingexpert Herman Ram, de directeur van de Nederlandse Dopingautoriteit, stelt dat "het onwaarschijnlijk is dat die sporen ergens anders van afkomstig zijn."

Er zijn volgens de Duitse zender in de dagen voorafgaand aan 21 juli, de dag waarop Contador de inmiddels bekende urinemonsters afleverde met sporen van clenbuterol, ook bloedmonsters afgenomen bij de Spanjaard.
Vervuild vlees

Op donderdag 30 september maakte de UCI bekend dat er sporen van clenbuterol in urinemonsters van Contador aangetroffen zijn. De drievoudig Tour-winnaar stelde vervolgens op een persconferentie dat hij op de dag van de afname van die monsters, vervuild vlees had gegeten.

Oud 01-10-10, 22:58 Standaard   #16

Tizitl's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij wist het al een week, maar welke verklaring kan hij anders aandragen? De enige manier om dit soort zaken binnen te krijgen is of eten of drinken of spuiten. In drinkbare zaken zitten dit soort dingen niet en doping gaat ie natuurlijk nooit toegeven dus blijft dit over.
Tizitl is offline   Met citaat reageren
Oud 01-10-10, 23:03 Standaard   #17

Oorspronkelijk geplaatst door Breach Bekijk bericht
[...]

Clenbuterol is een middel spierversterkend middel dat in sommige landen (volgens mij niet in West-Europa) aan dieren wordt gegeven om ze sneller te laten groeien. Dus het zou inderdaad in vlees kunnen zitten. Echter geloof ik er niet in, want dan zou er toch minstens nog iemand anders uit zijn team positief moeten zijn.
Tja dan moeten er natuurlijk wel andere renners van het team gecontroleerd zijn diezelfde dag.

Ik zou zeggen laat hem een flink stuk vlees met dat spul eten en kijk dan of hij tot die waarden komt, zo niet dan is het bij voorbaat onzin.
Oud 01-10-10, 23:18 big smile   #18
Rellende mof sinds 1989.

Relmof's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Dan stijgt Gesink dus nog een plaats.
Hehe die VOC mentaliteit ook

Oud 02-10-10, 03:45 Standaard   #19
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door Tizitl Bekijk bericht
[...]

Tja dan moeten er natuurlijk wel andere renners van het team gecontroleerd zijn diezelfde dag.

Ik zou zeggen laat hem een flink stuk vlees met dat spul eten en kijk dan of hij tot die waarden komt, zo niet dan is het bij voorbaat onzin.
Contador moet onomstotelijk vaststellen dat het van het vlees afkomstig is.
Zo niet, dan moet meneer hangen
Oud 02-10-10, 14:57 Standaard   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
[...]
Contador moet onomstotelijk vaststellen dat het van het vlees afkomstig is.
Zo niet, dan moet meneer hangen
Dat zou je eerder aan het team moeten vragen, ik betwijfel sterk of Contador iets van de vleesinkoop weet.

Vind die plastic dingen eigenlijk ook veel interessanter dan een minieme concentratie van dit spul.
Oud 02-10-10, 15:05 Standaard   #21

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Je moet volgens verschillende experts bizarre hoeveelheden vlees eten om aan die waarde te komen Ik vertrouw hem voor geen cent.

Wielrennen Heerlijk.

Oud 02-10-10, 16:10 Standaard   #22

Oorspronkelijk geplaatst door Klaphark Bekijk bericht
Je moet volgens verschillende experts bizarre hoeveelheden vlees eten om aan die waarde te komen Ik vertrouw hem voor geen cent.

Wielrennen Heerlijk.
Daarom zei ik ook al, zet hem een enorm bord met vlees met dat spul voor en kijk of hij aan de waarde kan komen
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:13.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site