|
|
#1 |
|
Morgen!!!
The idea for a rowing race between the Universities of Oxford and Cambridge came from two friends - Charles Merivale, a student at Cambridge, and his Harrow school friend Charles Wordsworth (nephew of the poet William Wordsworth), who was at Oxford. Voor de 3de keer een Nederlander die meedoet, Sjoerd Hamburger die vorig jaar gewonnen heeft en dit jaar de President is van Oxford! Ik ga hem wel ff kijken ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Vorig jaar deels gezien, wel geinig
Wat is de President precies? En het is Oxford, met een 'd'.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
![]() Normaal betalen ze mênnus veel geld voor de roeiers (die daar dan ook 'toevallig' studeren) maar hij is dus de baas daar. Moet van alles regelen enzo. Overigens is er dit jaar amper een gewichtsverschil tussen de beide ploegen, vorig jaar was het een aantal kilo. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ah. Roeit hij ook mee dan?
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ja, hij doet mee. Maar zit ie ook daadwerkelijk in de boot? Of is ie alleen deel van 't team?
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
The Boat Race
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
The lightest ever coxes were Francis Archer (Cambridge 1862) and Hart Massey (Oxford 1939) - both weighed in at 5 stone 2 lbs (32.66 kilos). There is now a 55kg weight limit for coxes in The Boat Race. WTF 32 KILO There have been six sinkings but the race result has only been determined by a sinking on three occasions: Cambridge twice (1859 and 1978) and Oxford once (1925). On 31 March 1912, both boats sank and the race was held again on 1 April. On 24 March 1951, Oxford sank and the race was rescheduled for 26 March, when Cambridge won. ![]() Every member of The Boat Race crews trains for approximately two hours for every stroke in The Race. It takes about 600 strokes to complete the course.
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Maandag dus Sjoerd Hamburger bij Pauw en Witteman hoor ik net
.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Vroeger deed de Joodse Universiteit ook mee maar die is inmiddels uitgeroeid.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2469.html
Leuk stukje over Hamburger/Boat race |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mjaah, mooi dat die Sjoerd zo belangrijk is, maar vreemd dat dit evenementje in NL zo opgeklopt wordt.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ben er 3 jaar geleden een keer live bij geweest, is toch wel gaaf. Overal langs de kade zuipende studenten, één groot feest.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
Maar voor Nederland toch zeker niet. |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
![]() De voorpagina's staan er inderdaad vol mee in Nederland ![]() Verder komt het bij Holland Sport voor, dat lijkt me juist dé plek om er iets over te zeggen. Sjoerd Hamburger bij DWDD is niet raar, hij is ook gewoon een Olympische roeier voor Nederland |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik ga kijken
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
http://weblogs.vpro.nl/hollandsport/2010/03/29/1648/
Leuk stukje ![]() Ik hoop verder dat er weer een paar clashes komen net als vorig jaar, dat is bruut om te zien !
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Voorbeschouwing is begonnen
Over 13 minuten de race.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik vind dat in de boot stappen raar, staan ze daar met laarzen in het water
In Nederland heb je gewoon vlotten waar de boot langs ligt en je er zo in kan stappen zonder nat te worden.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
Bestaat al meer dan 150 jaar. 250000 toeschouwers. 2 uur lang op de BBC.
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kijken Tong
![]() Begint nu bijna. Coxjes handjes de lucht in zodat ze niet starten, smiechten
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ze zijn weg!
Ziet er mooi uit, zo heel rustig maar het gaat wel rap
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
BBC1 staat aan.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
CLASHEN CLASHEN
Met de riemen in elkaar, das vet om te zien. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Op welke plek zit Hamburger, KK? Die is trouwens toch ook lid van Orca?
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Veel splash bij Cambridge lijkt het wel
Hun bakboord zit precies achter de stuurboord van Oxford.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ze moeten clashen verdomme
!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
WTF RECLAME!?!?!?!??!?!?!?!?!?!??!?!
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Owee als ik het clashen mis
!!!!!Omg, doen ze reclame tijdens de wedstrijd !!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Cambridge wint!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
De cox het water in flikkeren
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Next Race in:
1 Days, 06 Hrs, 34 Mins, 42 Secs __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
NLroei - Voorbeschouwing Boat Race
Een leuke voorbeschouwing. Jammer dat er dit jaar geen Nederlander meedoet ![]() Overigens is het ''belangrijkste'' dat ze dit jaar in 2 verschillende boten roeien
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Altijd leuk deze wedstrijd, voor de rest kijk ik eigenlijk alleen naar roeien tijdens de OS
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Roeien komt ook niet zovaak op tv, alleen WK's en EK's op Eurosport
![]() Maar je kan altijd gaan kijken bij wedstrijden in Nederland, gratis en bijna altijd in Amsterdam mocht er iemand interesse voor hebben. Beetje fietsen met mooi weer en bij het water rondhangen en picknicken is nooit verkeerd
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Deze pak ik mee morgen
. Wat kabonk zegt verder. .
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Zal wel weer op de BBC worden getoond.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ik ga kijken.
![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
In Nederland moeten we het wat traditionele wedstrijden betreft doen met een wedstrijd tussen 4+'en op een verlaten kanaal, in Engeland pakken ze dat duidelijk beter aan: zaterdag 26 maart wordt voor de 157e keer de Boat Race verroeid. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Goed bezig knikkerkoning
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Begint bijna.
Op fysiek vlak kan voetbal zoveel leren van roeien als je dit zo allemaal ziet.... Hopelijk gaan we veel clashes zien ![]() En thanks Tong
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik zou het Cambridge stuurtje hard geven
|