Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24-03-10, 11:25   #1
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik dacht, laat ik eens een topic openen over Biljarten. Dit doe ik zo'n 2x in de week en vind het een heel fijn spelletje.

Wie biljart er hier nog meer?
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 24-03-10, 11:37 wink   #2

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik pool sinds een paar maanden. Gaat me eigenlijk redelijk goed af.

Biljarten doe ik sporadisch, maar ik vind alle keu-sporten tof om te doen.

Edit: Speel je trouwens gewoon libre?
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 11:39   #3
NegemjinSab

Ik speel alleen Biljart. Komt meer techniek bij kijken en je kan wat langer doorspelen, zonder dat die jonge gasten je van de tafel weg willen kijken. Speel nog Libre, maar langzaamaan ben ik meer en meer aan het driebanden.
Oud 24-03-10, 11:42   #4

Oorspronkelijk geplaatst door BasNijmegen
Ik speel alleen Biljart. Komt meer techniek bij kijken en je kan wat langer doorspelen, zonder dat die jonge gasten je van de tafel weg willen kijken. Speel nog Libre, maar langzaamaan ben ik meer en meer aan het driebanden.
Ik wil biljarten ook af en toe erbij gaan pakken omdat het toch ook wel handig is bij pool. Enige nadeel van biljarten vind ik de wat hogere gemiddelde leeftijd. Alleen maar oude mannetjes hier..
Oud 24-03-10, 11:48   #5
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Breach

Ik wil biljarten ook af en toe erbij gaan pakken omdat het toch ook wel handig is bij pool. Enige nadeel van biljarten vind ik de wat hogere gemiddelde leeftijd. Alleen maar oude mannetjes hier..
Gebruik die oude mannetjes voor tips. Ze vinden het super om les te geven. Trakteer op een biertje en ze geven je veel tips en trucs.
Oud 24-03-10, 11:49   #6

Gebruik die oude mannetjes voor tips. Ze vinden het super om les te geven. Trakteer op een biertje en ze geven je veel tips en trucs.
Ja, bedoelde het ook niet vervelend. Tis alleen meer dat het aanlokkelijker is voor mn maten om een keer meet te gaan poolen dan om te gaan biljarten.
Oud 24-03-10, 11:53   #7
NegemjinSab

Tja Biljarten is wat stoffig, maar jij en je vrienden kunnen dit imago ombuigen. Ik kom nu 1,5 jaar in dezelfde kroeg (10 biljarts en 3 pooltafels). En voorheen alleen maar oudjes op het biljart. Tegenwoordig zie je ook meer jongeren biljarten in dat cafe (soms moet ik nu wachten ).

Ha biljarten... doorbreek die generatiekloof
Oud 24-03-10, 12:00   #8
AFCA

Robbie Keane's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snooker erg vaak. Een paar jaar geleden kreeg ik van een topspeler het advies om ook af en toe eens te biljarten (en dan vooral driebanden). Ik heb daar nu erg veel baat bij tijdens snooker, bij het spelen van "safety's" en het oplossen van "snookers"

En met de "oudjes" is het best gezellig. Wel een tip: ga niet in hun tempo Jonge Jenever mee drinken, daar krijg je een betonnen hoofd van :-D

Oud 24-03-10, 12:02   #9
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Robbie Keane
Ik snooker erg vaak. Een paar jaar geleden kreeg ik van een topspeler het advies om ook af en toe eens te biljarten (en dan vooral driebanden). Ik heb daar nu erg veel baat bij tijdens snooker, bij het spelen van "safety's" en het oplossen van "snookers"

En met de "oudjes" is het best gezellig. Wel een tip: ga niet in hun tempo Jonge Jenever mee drinken, daar krijg je een betonnen hoofd van :-D
Snooker is ook mooi inderdaad. Veel tactiek en denkwerk. Echter hebben wij in het cafe geen snooker staan. Ik vind het altijd prachtig om te zien dat die oudjes lekker met pensioen gaan en de hele dag jenevertjes drinken.... leve het pensioen!
Oud 24-03-10, 12:07   #10
AFCA

Snooker is ook mooi inderdaad. Veel tactiek en denkwerk. Echter hebben wij in het cafe geen snooker staan. Ik vind het altijd prachtig om te zien dat die oudjes lekker met pensioen gaan en de hele dag jenevertjes drinken.... leve het pensioen!
Je ziet bij ons in de zaal trouwens ook veel oudere snookerspelers die over gaan naar biljarten omdat snooker toch bepaalde eigenschappen vergt die naarmate je ouder wordt minder worden. Dus nog een jaar of 30 en dan sta ik ook elke middag fanatiek te pikeren en te masseren...

Oud 24-03-10, 12:09   #11
NegemjinSab

Je ziet bij ons in de zaal trouwens ook veel oudere snookerspelers die over gaan naar biljarten omdat snooker toch bepaalde eigenschappen vergt die naarmate je ouder wordt minder worden. Dus nog een jaar of 30 en dan sta ik ook elke middag fanatiek te pikeren en te masseren...
met 'n Jenever op het tafeltje
Oud 24-03-10, 12:12   #12
AFCA

met 'n Jenever op het tafeltje
Uiteraard, die hoort binnen handbereik te staan!

Oud 24-03-10, 12:14   #13
NegemjinSab

Iemand een (online) adres voor een winkel waar je biljart keu's kunt kopen en accessoires.
Oud 24-03-10, 12:17 wink   #14

Iemand een (online) adres voor een winkel waar je biljart keu's kunt kopen en accessoires.
Ikzelf ben bij De Distel in Roosendaal geweest (uitgaande van je nickname, is dat wel een eindje weg). Maar als je er in de buurt bent loont het zeker de moeite om er langs te gaan. Groot assortiment in prijzen en soorten. En bevlogen personeel die uitvoerig de tijd voor je neemt.
Oud 24-03-10, 12:18   #15
NegemjinSab

www.dedistel.nl

even kijken

edit: op de site vermelden ze niets over verkoop. Pff en betalen voor het biljart heb ik ook geen zin in
Oud 24-03-10, 12:18   #16
AFCA

http://www.biljartwinkel.nl/ misschien...geen ervaring mee. In de zaal waar ik speel hebben ze zelf meestal wel wat aanbod en anders bestellen ze het.

Oud 24-03-10, 12:20   #17

www.dedistel.nl

even kijken

edit: op de site vermelden ze niets over verkoop. Pff en betalen voor het biljart heb ik ook geen zin in
Kan er nu niet op kijken, maar er staat zeker wat op over verkoop. Maar ik denk dat er dichter bij Nijmegen ook wel wat te vinden is..
Oud 24-03-10, 12:20   #18
NegemjinSab

In Nijmegen en omstreken zijn zeker ook wel wat winkels. Echter loont het soms de moeite om wat verder te kijken of een online store, omdat het enorm in prijs kan verschillen.
Oud 24-03-10, 12:26   #19

In Nijmegen en omstreken zijn zeker ook wel wat winkels. Echter loont het soms de moeite om wat verder te kijken of een online store, omdat het enorm in prijs kan verschillen.
Persoonlijk zou ik me gewoon voor laten lichten door iemand. Dan betaal ik liever 20 euro meer voor een keu waarvan ik weet dat hij goed is voor mijn manier van spelen, dan dat ik zomaar op de gok iets selecteer
Oud 24-03-10, 12:38   #20
NegemjinSab

Daar heb je wel een punt ja. Echter zou winkel personeel ook wel moeten kunnen adviseren. Neem aan dat zo'n verkoper affiniteit heeft met biljarten (keu sporten) anders ga je niet in zo'n winkel werken. Ik ga nu naar het biljartcentrum. Zal daar eens navraag doen.
Oud 25-03-10, 10:35   #21
NegemjinSab

Gister compleet m'n dag niet. Kwam maar niet verder steeds dan 4 punten per beurt. Eens kijken of ik vanmiddag weer wat beter in vorm ben.
Oud 25-03-10, 11:14   #22
AFCA

Gister compleet m'n dag niet. Kwam maar niet verder steeds dan 4 punten per beurt. Eens kijken of ik vanmiddag weer wat beter in vorm ben.
Ik ben al blij als ik een keer 2 punten in een beurt maak! Zelf had ik gisteravond een snookerwedstrijd. In het begin ging het erg goed, maar toen kreeg ik ineens "the run of the balls" tegen en heb ik toch nog verloren....

Oud 15-04-10, 09:13   #23

Gister mijn allereerste 8-ball rack die ik in één beurt uitspeelde
Oud 15-04-10, 11:54   #24
AFCA

Cool is dat hè? Ik had het laatst ook voor het eerst....ging ik gezellig een avondje poolen met m'n schoonvader en zwager. Eerste de beste partij speel ik in een beurt alles weg...Maak je toch een mooie beurt bij je schoonfamilie

Oud 15-04-10, 12:00 wink   #25

Cool is dat hè? Ik had het laatst ook voor het eerst....ging ik gezellig een avondje poolen met m'n schoonvader en zwager. Eerste de beste partij speel ik in een beurt alles weg...Maak je toch een mooie beurt bij je schoonfamilie
Had gister ook nog een serie van 6 (miste de 7e, zeer makkelijke bal ) en nog 2 van 5. Dat is voor mijn doen een goede avond.
Oud 15-04-10, 12:02   #26
AFCA

Pool gaat me alleen altijd zo snel vervelen. Maar dat zal wel komen omdat ik een snookerspeler ben.

Oud 15-04-10, 12:05   #27

Pool gaat me alleen altijd zo snel vervelen. Maar dat zal wel komen omdat ik een snookerspeler ben.
Voor snooker ben ik nog veel te slecht. En het maakt het er ook niet leuker op als die kleuren ook nog eens continu 3,5 meter van je witte bal verwijderd zijn, hetgeen vaak samengaat met het slechte spel. Ik wil eerste mijn 'pot success' omhoog brengen. Positie lukt mij wel al heel goed, alleen daar heb je zo weinig aan als je ballen mist
Oud 15-04-10, 12:13   #28
AFCA

Er is maar een manier om je pot success omhoog te krijgen en dat is juist vooral veel op "lange" ballen trainen. Mijn ervaring leert dat als je een aardig percentage pot success hebt het "overhouden" meestal vanzelf beter gaat omdat je dan meer op je potten kan vertrouwen en dus meer risico er in durft te leggen....Snappie?

Oud 15-04-10, 12:18   #29

Er is maar een manier om je pot success omhoog te krijgen en dat is juist vooral veel op "lange" ballen trainen. Mijn ervaring leert dat als je een aardig percentage pot success hebt het "overhouden" meestal vanzelf beter gaat omdat je dan meer op je potten kan vertrouwen en dus meer risico er in durft te leggen....Snappie?
Ik snap je

Ik moet er nog even bij vermelden dat ik er ontzettend slecht tegen kan als ik iets niet kan. En als ik snooker speel dan ga ik denken breaks van 40-50 te kunnen maken. Maar dat is natuurlijke een kansloze gedachte
Oud 15-04-10, 12:20   #30
AFCA

Hahaha, ik heb dat vooral als ik het op tv zit te kijken. Dan ziet het er zo simpel uit. Dus hup, naar de snookerclub en dan valt het toch weer zo vies tegen. Maar goed, gisteren zijn mijn tickets voor Sheffield binnen gekomen. Volgend weekend zit ik er!

Oud 15-04-10, 13:28   #31
NegemjinSab

Gister een zeer goeie dag gehad. Erg lekker om eens veel ballen op rij te maken
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site