![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Ik dacht, laat ik eens een topic openen over Biljarten. Dit doe ik zo'n 2x in de week en vind het een heel fijn spelletje.
![]() Wie biljart er hier nog meer? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik pool sinds een paar maanden. Gaat me eigenlijk redelijk goed af.
Biljarten doe ik sporadisch, maar ik vind alle keu-sporten tof om te doen. Edit: Speel je trouwens gewoon libre? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik speel alleen Biljart. Komt meer techniek bij kijken en je kan wat langer doorspelen, zonder dat die jonge gasten je van de tafel weg willen kijken. Speel nog Libre, maar langzaamaan ben ik meer en meer aan het driebanden.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tja Biljarten is wat stoffig, maar jij en je vrienden kunnen dit imago ombuigen. Ik kom nu 1,5 jaar in dezelfde kroeg (10 biljarts en 3 pooltafels). En voorheen alleen maar oudjes op het biljart. Tegenwoordig zie je ook meer jongeren biljarten in dat cafe (soms moet ik nu wachten
). Ha biljarten... doorbreek die generatiekloof
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik snooker erg vaak. Een paar jaar geleden kreeg ik van een topspeler het advies om ook af en toe eens te biljarten (en dan vooral driebanden). Ik heb daar nu erg veel baat bij tijdens snooker, bij het spelen van "safety's" en het oplossen van "snookers"
En met de "oudjes" is het best gezellig. Wel een tip: ga niet in hun tempo Jonge Jenever mee drinken, daar krijg je een betonnen hoofd van :-D __________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Iemand een (online) adres voor een winkel waar je biljart keu's kunt kopen en accessoires.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
www.dedistel.nl
even kijken ![]() edit: op de site vermelden ze niets over verkoop. Pff en betalen voor het biljart heb ik ook geen zin in
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
In Nijmegen en omstreken zijn zeker ook wel wat winkels. Echter loont het soms de moeite om wat verder te kijken of een online store, omdat het enorm in prijs kan verschillen.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Daar heb je wel een punt ja. Echter zou winkel personeel ook wel moeten kunnen adviseren. Neem aan dat zo'n verkoper affiniteit heeft met biljarten (keu sporten) anders ga je niet in zo'n winkel werken. Ik ga nu naar het biljartcentrum. Zal daar eens navraag doen.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Gister compleet m'n dag niet. Kwam maar niet verder steeds dan 4 punten per beurt. Eens kijken of ik vanmiddag weer wat beter in vorm ben.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gister mijn allereerste 8-ball rack die ik in één beurt uitspeelde
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Cool is dat hè? Ik had het laatst ook voor het eerst....ging ik gezellig een avondje poolen met m'n schoonvader en zwager. Eerste de beste partij speel ik in een beurt alles weg...Maak je toch een mooie beurt bij je schoonfamilie
|
|
|
|
|
|
#25 | |
) en nog 2 van 5. Dat is voor mijn doen een goede avond.
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pool gaat me alleen altijd zo snel vervelen. Maar dat zal wel komen omdat ik een snookerspeler ben.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Er is maar een manier om je pot success omhoog te krijgen en dat is juist vooral veel op "lange" ballen trainen. Mijn ervaring leert dat als je een aardig percentage pot success hebt het "overhouden" meestal vanzelf beter gaat omdat je dan meer op je potten kan vertrouwen en dus meer risico er in durft te leggen....Snappie?
|
|
|
|
|
|
#29 | |
![]() Ik moet er nog even bij vermelden dat ik er ontzettend slecht tegen kan als ik iets niet kan. En als ik snooker speel dan ga ik denken breaks van 40-50 te kunnen maken. Maar dat is natuurlijke een kansloze gedachte
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hahaha, ik heb dat vooral als ik het op tv zit te kijken. Dan ziet het er zo simpel uit. Dus hup, naar de snookerclub en dan valt het toch weer zo vies tegen. Maar goed, gisteren zijn mijn tickets voor Sheffield binnen gekomen. Volgend weekend zit ik er!
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Gister een zeer goeie dag gehad. Erg lekker om eens veel ballen op rij te maken
|
|