Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-01-10, 09:26   #1
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

It giet nog lang niet oan maar de eerste kriebels zijn er al wel en als Henk Angenent de route gaat verkennen is dat niet voor niks natuurlijk.

Angenent doet trouwens niet mee, alleen als ploegleider, dus er komt een nieuwe winnaar, dat is zeker.

De Elfstedentocht is heel lastig te voorspellen omat de omstandigheden zo bijzonder zijn.

Wie zijn de kanshebbers, wie tip jij als winnaar?
SCH is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 05-01-10, 09:27 duh   #2
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik tip 16 januari!
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 11:54   #3
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Sja ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar word er al gesproken over ijstransplantaties?? haha. Feit is dat als ie komt ik toch zeker de wekker ga zetten en ga kijken...

Ben benieuwd, hoewel ik ook vermoed dat je anno 2010 van die verklede clowns gaat krijgen op de schaats, van die "als ik maar in beeld ben geweest" types.

De Oekraense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 14:25 big smile   #4
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman
Ik tip 16 januari!
Dat zou balen zijn want dan ben ik jarig
Doe maar een week later ofzo
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 14:31   #5
AFCA

'Geen Elfstedentocht bij aanhoudende vorst'

Er komt zeker geen Elfstedentocht dit jaar als de huidige vorst aanhoudt. Dat zegt het Fries waterschap ‘Wetterskip Fryslan’ in een telefoongesprek dat ik vanochtend met ze had. Het klinkt misschien tegenstrijdig maar er is volgens de woordvoerder zeker drie dagen forse dooi nodig en daarna weer vorst voordat er kans is op de ‘Tocht der Tochten’. Tot die tijd draaien de gemalen in de provincie gewoon door.

Zo lang de circa duizend gemalen in Friesland draaien, groeit het ijs op veel plaatsen in de provincie niet of nauwelijks aan. Het Wetterskip stelt dat de gemalen op dit moment wel moeten blijven draaien om het overtollige water af te voeren. ”Anders krijgen we hier natte voeten”. Bovendien stelt de woordvoerder dat dit alles in goed overleg met de Friese ijsverenigingen gebeurt.

Volgens de Friesche IJsbond is het ijs nu van veel te slechte kwaliteit om de gemalen er voor te laten stoppen. “Het is papijs, je zakt er zo doorheen”. Volgens de woordvoerder van de IJsbond is de grote laag sneeuw die er in de provincie gevallen is aan het ijs vastgevroren waardoor er een soort ‘Brosreepeffect’ ontstaat en je er zo doorheen zakt. Er is volgens hen ook een dooiaanval nodig om de sneeuw te laten verdwijnen waarna een nieuwe vorstperiode een betere ijsvloer moet creeëren.

De voorzitter van Vereniging de Friesche Elfsteden, Wiebe Wieling, weet echter niets van een overleg. Aan de telefoon klinkt hij verbaasd als hij hoort van het besluit van het Wetterskip. Hij stelt dat als het Wetterskip inderdaad blijft malen er zeker geen Elfstedentocht komt.

En daarmee lijken we voor het eerst te moeten hopen op een paar dagen flinke dooi willen we dit jaar nog een Elfstedentocht kunnen rijden.
BRON
Oud 05-01-10, 15:52   #6
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Slotje dan maar?
Wat een pessimisme opeens weer

De Oekraense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 16:14   #7
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door fuckbuddy
Slotje dan maar?
Wat een pessimisme opeens weer
Vind het allemaal ook maar raar. Vroegah wist je als het keihard ging vriezen dat een elfstedentocht tot de mogelijkheden ging behoren. En nu is dat ineens niet meer zo .
Oud 05-01-10, 17:32   #8
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

De gemalen draaien nog. Dat is natuurlijk funest he.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 18:38 wink   #9
SCH
Hup Holland!

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar het gaat de komende dagen overdag wel een beetje dooien, dus....
SCH is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 20:25   #10
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Het heeft hier (in het oosten van Friesland) vandaag al behoorlijk gedooid. Er ligt ook nog bijna geen ijs, maar vooral nog veel sneeuw.
Sybrand is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 12:58 sad   #11
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

16 februari?

Het vriest alweer aardig en de verwachting is dat dit nog zeker een kleine week blijft aanhouden.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 09-02-10, 12:59   #12
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee hopelijk na de carnaval
Jasper is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site