![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Gisteren viel de SW weer op de mat met daarin de Moelijke Sportquiz editie 2009.
Volgens de makers 'onmogelijk' om deze volledig foutloos in te vullen. Nu lukt dat nooit alleen, maar vele handen kunnen licht werk maken. Help elkaar hier ! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Moet ik nu een SW gaan kopen om mee te doen?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
40 vragen.
hier vast 1t/m 10: 1) Een lid an de huidige Ajax-selektie was in 1998 ballenjongen tijdens de Champions League-finale in Amsterdam. Wie ? 2)Buiten het feit dat ze zeer verdienstelijke tennissers waren, hebben Guy Forget, John Fitzgerald en Albert Costa nog iets gemeen. Wat ? 3)Van wie is het volgende gedicht ? Elfstedentocht. Dat gezeur over de tocht der tochten Beter isoleren zou ik zeggen 4)Welke nederlandse voetballers speelden vorig seizoen competitieduels in de hoogste Cypriotische divisie ? 5)Dat Luis Figo op 23 november 2002 tijdens Barca-Real een varkenskop moest ontwijken, is bekend, maar werd werd er begin jaren 80 tijdens een wedstrijd van Charlton Athletic naar het veld gegooid ? 6)Op de arm van welke coach staat Eat Shit And DIE getatoeëerd ? 7)In het seizoen 2006/2007 kregen de spelers van HSV ieder een eige lied toegewezen waarme hun doelpunten werden gevierd. Welke songs hoorden dat seizoen bij Joris Mathijsen, Nigel de Jong en Rafael vd Vaart ? 8)"Kou zit tussen je oren." welke legendarische schaatser zei dit ? 9)In al zijn competitieduels voor Ajax stond Danny Blind slechts 1x reserve. Welke wedstrijd ? 10)Welke Bundesliga-record op trainersgebied heeft Schalke 04 vast in handen ? De rest volgt ! |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
4)Welke nederlandse voetballers speelden vorig seizoen competitieduels in de hoogste Cypriotische divisie ?
Joost Broerse |
|
|
|
|
|
#6 |
|
volgens mij spelen Jordi en Geert op Malta
![]() en niet te vergten Jeffrey Leiwakabessy en ik twijfel over Nordin Wooter |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Oh
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Leiwakabessy speelt ook op Cyprus.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
10)Welke Bundesliga-record op trainersgebied heeft Schalke 04 vast in handen ?
Misschien het feit dat ze een record aantal trainers hebben gehad? In de afgelopen 2 jaar hebben ze volgens mij al 6 verschillende trainers gehad? |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Thijs Sluijter en Stefan Postma doen het ook op Cyprus. Weet alleen niet of ze op het hoogste niveau spelen daar.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Vraag 8 is Reinier Paping dacht ik.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
vragen 11 t/m 20:
11)Wat is de laagste positie geweest in de eredivisie van een titularis in het post-kampioensjaar ? 12)Wat zijn de favo Beatles-songs van Fernando Torres ? 13)Wanneer werd de hoofdklasse voor mannen HOCKEY opgericht ? 14)Wat waren de korste namen die ooit op een officieel wedstrijdformulier van de FIFA tijdens een WK hebben gestaan ? 15)Aan welke speler verdiende HFC Haarlem het meeste geld qua transferopbrengst ? 16)Waar liep atleet Cor Vriend z'n 1e marathon ? 17)In 1986 werd Oranje (hockey mannen) 7e tijdens het WK in Engeland. Wie was de eindverantwoordelijke voor deze blamage ? 18)In welk seizoen stonden er voor het laatst 22 schotten aan de aftrap van "The Old Firm" ? 19)Welke sportieve prestatie boekte Spanje in 2009 in navolging van Zweden in 1998 ? 20)Welke stad heeft zich het vaakst kandidaat gesteld voor de OS ? |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
5)Dat Luis Figo op 23 november 2002 tijdens Barca-Real een varkenskop moest ontwijken, is bekend, maar werd werd er begin jaren 80 tijdens een wedstrijd van Charlton Athletic naar het veld gegooid ?
Dat was een dode kat
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
11) 11e, AZ?
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
13)Wanneer werd de hoofdklasse voor mannen HOCKEY opgericht ?
1979 |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Dan Ajax misschien? 6e.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
12)Wat zijn de favo Beatles-songs van Fernando Torres ?
My favourite songs are ‘Penny Lane’ and ‘Yellow Submarine’ http://community.livejournal.com/ftorres_9/486177.html |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Is inderdaad Sparta
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
2)Buiten het feit dat ze zeer verdienstelijke tennissers waren, hebben Guy Forget, John Fitzgerald en Albert Costa nog iets gemeen. Wat ?
Ze waren alledrie captain van hun land dat de Davis Cup won. Forget: 2001 Fitzgerald: 2003 Costa: 2009 |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
17)In 1986 werd Oranje (hockey mannen) 7e tijdens het WK in Engeland.
Wie was de eindverantwoordelijke voor deze blamage ?
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
19 = Prolongeren van de Davis Cup.
__________________ Koekebakker: "Jij met je zielige rasputin gedrag en treiterij mag inderdaad aids krijgen als je dat zo graag toegewenst wil krijgen". |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
9) Ajax - FC Den Haag in 1986-1987
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
vragen 21 t/m 30:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
30)Hoeveel interlands speelde de moeder van Minke Smeets-Smabers (hockey)?
Mijn moeder, Marjolijn Bakker, speelde 32 keer in het Nederlands elftal. Mijn oudste zus, Hanneke, ook. http://www.sportweek.nl/img/graphics/olympisch/50_smabers.pdf |
|
|
|
|
|
|
#28 |
edit, zie onder !
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
25)Alles wat ik van moraal weet, heb ik aan het voetbal te danken"
Albert Camus |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
23)Gerard Snabilie (keeper Alkmaar '54) kwam bijna te laat bij de allereerste profwedstrijd tegen Venlo. Wat was de reden ?
“Ik weet nog goed dat ik bijna te laat kwam voor de aftrap. Op die dag vertrok namelijk het Zweeds koninklijk paar op een oorlogsschip vanuit Amsterdam. Ik was op tijd van huis weggegaan maar moest door dit schip heel lang wachten bij de pont |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
21:
Due to the war, in 1915 first-class football was suspended. Bob Benson quit the game to work at the Royal Arsenal, Woolwich, munitions factory. He kept in touch with his old club and on 19 February 1916 attended a London Combination match at Highbury against Reading. With his former team mate Joe Shaw unable to make the game, Benson volunteered to take his place, which ultimately had fatal consequences. Having not played a game for nearly a year, Benson was not match-fit. He collapsed on the pitch in the second half and had to be taken off; soon afterwards he died in the Highbury changing rooms, in the arms of team trainer George Hardy. Bron |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
vd Wiel lijkt mij logischer, die was toen 10 |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Ten eerste ist Albertoooooooooo.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
is dat jouw plakboek ?
|
||
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Die speelden allebei in de 2e divisie op cyprus
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
.Nee.. Is er een overzicht van alle antwoorden hier en welk4e nog open staan? |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Sluijter speelt alweer bij Volendam..
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
Of Ibrahim Ba namens Frankrijk... Duurste verkoop Haarlem, vraag 15, is Arthur Numan. |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
Of bedoelen ze zowel de voor als achternaam? |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Denk voor én achternaam ook.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
zal ff kijken in dat boek van dick jol...daar staan wel een paar fifa-formulieren in
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bij de KNVB komt alleen de achternaam op het formulier, inclusief voorletter(s) en spelersnummer.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Sportweek Moeilijke Kerst Quiz 2009
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |