|
|
#1 |
|
Aangezien het wielertopic anders wel heel snel vol gaat raken en het overzicht een beetje kwijtraakt toch maar een apart dopingtopic.
Uiteraard voor alle wielrenners die gepakt hebben maar post hier ook als Yuri van Gelder of Richard Gasquet weer een lijntje hebben gesnoven, Rafael Nadal weer eens in verband wordt gebracht met spierversterkers en Dick Jaspers dronken aan de biljarttafel verschijnt. ![]() Richard Virenque, Jan Ullrich, Marco Pantani |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Met op dit moment Astana dat weer in opspraak is al is het wel om een rare reden.
Er zouden spuiten in en afvalcontainer zijn gevonden afgelopen Tour en die zouden zijn gebruikt door de ploeg van Astana. Stel dat Bruyneel en consorten inderdaad aan de dope zaten afgelopen Tour dan zouden ze toch wel heeel stom zijn om die spuiten daar te laten slingeren . Lijkt me dus, zoals zo vaak in Frankrijk, een storm in een glas water
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
En waarom komt dat nu naar buiten?
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
![]() De teleurstelling bij die krant over de negatieve hertesten van Tour 2008 zal wel groot zijn geweest ![]() Kutkrant |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nadal stond op dat lijstje van Fuentes, net als nog een groot aantal andere Spaanse sporters, waaronder voetballers (geen namen bekend zover ik weet), maar alleen die wielrenners hebben er problemen mee gehad (of hebben het nog steeds).
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nadal is inderdaad in verband gebracht met Fuentes.
En ook werden "voetballers van Real Madrid" genoemd. Heb echter maar niet de hoop dat dat ooit nog openbaar wordt gemaakt wie dat waren.... |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
__________________ PSV | THFC |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banned
|
Archubi
|
|
|
|
|
|
#11 | |
Kolobnev heb ik al heel lang op mijn lijstje staan. Die kerel kan bijna het hele jaar kut rijden en staat er dan opeens op het eind op het WK ![]() En Mancebo, tja dat zou wel enrom stom zijn ![]() LL Sanchez is natuurlijk wel een grote naam. En die Moreno, net een transfer naar Lotto , daar zullen ze wel weer de rillingen krijgen na Dekker
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
AGASSI GEEFT TOE DOPING TE HEBBEN GEBRUIKT!
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Metamfemine, wtf
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
Geeft m.i. aan dat ze bij een heleboel sporten dit nog niet echt serieus nemen.
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Doping >>>>>>>> drugsgebruik.
Niet helemaal hetzelfde. Hij zat niet aan de meth om een betere tennisser te worden, maar hij gebruikte voor de roes. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
. Volgens bepaalde mensen kan het echter wel prestatiebevorderend werken.
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 | |
.Amfetamine (gewone speed, c9h13n)wel, maar methamfetamine (c10h15n) is andere koek. Tenzij je een verhoogde hartslag en bloeddruk als iets positiefs ziet als sporter .
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Overigens is Youry gewoon een coke-junk. Daar was niets recreatiefs aan hoor.
Of je bent wel extreem dom om een week voor een toernooi een nakkie te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Weer iemand uit het turnen:
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
En dan nog dit:
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
De internationale wielrenunie UCI heeft Alberto Fernandez de La Puebla voorlopig geschorst.
Bij een out-of-competitioncontrole, op 15 oktober, zijn bij de Spaanse wielrenner sporen aangetroffen van epo. De 25-jarige renner van het team van Fuji-Servetto kan nog een contra-expertise aanvragen. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Uitgebreider artikel van Sporza:
![]() Zeer zware straf in vergelijking met de eis. Maar natuurlijk meer dan terecht als je zo met je sport omgaat ![]() In het wielrennen was je allang geschorst
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Tsja, vergelijkbare zaak met Rasmussen, en die is nog zwaarder gestraft.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Rasmussen maakt het in mijn ogen wel een stuk bonter
![]() Die ging zelfs liegen over z'n verblijfplaats. En is het niet zo dat er in zijn bloed ook sporen van dynepo zijn aangetroffen? |
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Nog wat reacties:
Wat een stel mongolen reageert daar. Het gros weet totaal niet waar ze het over hebben. En dan ook nog die idioten die Keisse nog maar eens aan de schandpaal nagelen. ![]() En dat beschuldigt "Vlaanderen" dan van het niet steunen van hun topsporters Bekrompenheid ten top. ![]() http://www.sporza.be/cm/sporza/tennis/091105_schorsing_Malisse_Wickmayer# |
|||
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
De schorsing is ook gewoon ridicuul. Een strenge voorwaardelijke straf, oké, misschien zelf een paar maanden effectief, maar één jaar schorsing voor een administratieve slordigheid? Je breekt wel carrières op die manier hé, terwijl er zelfs geen aanwijzingen zijn dat beide spelers ook maar in aanraking geweest zijn met doping.
En die beroepsprocedure is al helemaal schandalig. Een zaak bij het TAS aanspannen kost handenvol geld, de meeste sporters kunnen dat niet eens betalen. Nochtans is het recht op beroep wel een elementair mensenrecht. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Alles leuk en aardig maar een "administratieve slordigheid" kan ik het niet noemen als je gewoon 3x je where-abouts niet invult
![]() En dan ook nog een smoes verzinnen dat de site eruit ligt (Wickmayer) of dat er in de plaats waar je speelt geen computer is (Malisse) ![]() Dan ben je gewoon onprofessioneel bezig en zul je de consequenties moeten dragen, hoe hard dat ook mag zijn. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
Ze moeten alleen wel overal in de wereld dezelfde regels instellen, dat ben ik met je eens. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Komt daarbij dat het een vrij nieuw systeem is, dat nog niet echt ingeburgerd is, en waarover de Vlaamse Gemeenschap blijkbaar verschrikkelijk slecht gecommuniceerd heeft naar de sporters toe (dixit Chris Goossens, sportdokter én grondlegger van het Vlaamse dopingdecreet).
Vandaag raakte trouwens bekend dat ook bokser Sugar Jackson niet in orde is met zijn whereabouts en een schorsing riskeert, en volgens verschillende media zouden er nog een hoop wielrenners en voetballers volgen... Misschien kunnen we beter ineens de halve Belgische sportwereld schorsen. |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Als één van de grondleggers van het Vlaamse dopingdecreet de werking en communicatie van de Vlaamse dopingsinstanties openlijk bekritiseert, dan wil dat toch zeggen dat er iets fundamenteels fout zit. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
Het is natuurlijk gewoon een belachelijk slecht systeem en dergelijke maar je bent wel heel dom als sporter als je dat 3x overkomt. |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ach fijn dat zo'n andere sporter gaat getuigen voor Wickmayer en Malisse maar als je als top 50 tennister niet in staat bent je where-abouts in te vullen neem ik aan dat je er zelf bij de WTA wel achteraan gaat. Tuurlijk kan het dat zo'n site bagger is en er vaak uitligt maar jijzelf als sporter, of je manager, zou daar achter aan moeten gaan.
Je zou het niet moeten laten aankomen op 3 niet ingevulde where-abouts. Laksheid en onprofessinolaliteit ten top. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Blijkt nu dat Wickmayer in de periode januari-juni verschillende keren aangetekend schrijven thuis heeft gekregen met een waarschuwing omdat ze haar whereabouts niet had ingegeven. Maar omdat Wickmayer en haar pa een heel jaar rondreizen, hebben ze die brieven nooit aangekregen. Als zo'n dopingcommissie die aangetekende brieven telkens teruggestuurd krijgt, dan mag je toch verwachten dat er eens een belletje gaat rinkelen en dat ze op een andere manier Wickmayer proberen te bereiken. We leven in 2009, een telefoontje of mailtje is toch niet zo moeilijk?
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
En dat 13jarig schaatsmeisje weigert om haar where-abouts in te vullen en is automatisch geschorst.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
En in navolging hiervan:
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Weinig italiaanse renners ook
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|