Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-04-11, 12:54 Standaard   #151
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Dopingbom in Italië van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De Italiaanse wielersport schudt weer op haar grondvesten nu de officier van justitie van Mantova 32 dopingverdachten gaat vervolgen. Zij worden beschuldigd van de afname van producten als epo, testosteron en cortisonen bij een apotheker in Mantua in 2008 en 2009.

Opmerkelijk is de naam van Michael Rasmussen op deze lijst, omdat hij in deze periode geschorst was. Verder staan er veel renners van Lampre op, waarbij teammanager Giuseppe Saronni en de ploegleiders Fabrizio Bontempi en Maurizio Piovani. Ook de toprenners Cunego, Ballan en Bruseghin worden beschuldigd evenals Gavazzi, Lorenzetto, Ponzi, Pietropolli, Santambrogio, Vlag, Bindi, Da Dalto, Manuel en Massimiliano Mori, Bossoni, Caucchioli, Tomei en Mariano Piccoli.

Oud 14-04-11, 09:38 Standaard   #152
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Honkballegende Bonds hinderde dopingonderzoek in VS
Uitgegeven: 14 april 2011 08:08
Laatst gewijzigd: 14 april 2011 08:08

SAN FRANCISCO - Een jury in San Francisco heeft voormalig honkballer Barry Bonds woensdag op één punt schuldig bevonden aan het tegenwerken van justitie in het onderzoek naar dopegebruik onder Amerikaanse sporters.

Over drie andere aanklachten konden de juryleden in San Francisco het niet eens worden.

Bonds is de homerunkoning van de Verenigde Staten. Hij sloeg in zijn loopbaan 762 homeruns.

Bonds legde in 2003 een getuigenis af in het onderzoek naar het het Balco-schandaal, waarbij diverse sportsterren zich schuldig zouden hebben gemaakt aan het gebruik van verboden, stimulerende middelen.

In de ogen van de jury zou de verklaring die Bonds destijds aflegde het justitieel onderzoek hebben gehinderd.

Groeihormonen
De vedette verklaarde in 2003 dat hij niet op de hoogte was dat hem onder meer groeihormonen werden toegediend.

De aanklagers hoopten vergeefs dat de juryleden de oud-honkballer schuldig zouden vinden aan liegen over zijn dopegebruik. Zijn verklaring werd wel misleidend bevonden.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 22-04-11, 15:32 thumb up   #153
Drums

CAS schorst Valjavec voor twee jaar
Uitgegeven: 22 april 2011 15:04
Laatst gewijzigd: 22 april 2011 15:04

LAUSANNE - Het internationaal hof van sportarbitrage CAS heeft de Sloveense renner Tadej Valjavec twee jaar geschorst wegens doping. Dat meldde het CAS vrijdag.

De schorsing gaat in met terugwerkende kracht vanaf 20 januari 2011. Hij moet ook een boete betalen van 52.500 euro.

Valjavec werd begin mei 2010 door zijn toenmalige ploeg AG2R op non-actief gezet nadat in zijn bloedpaspoort verdachte waarden werden aangetroffen. Daardoor mocht hij niet starten in de Ronde van Italië, waarin hij een jaar eerder als negende was geëindigd.

De Sloveense bond sprak Valjavec vrij, maar de internationale wielerunie UCI legde zich niet neer bij die uitspraak en ging in beroep bij het CAS, dat hem nu dus alsnog voor twee jaar schorst.
Oud 04-05-11, 17:41 Standaard   #154
Drums

Ballan in de problemen

Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport heeft vernietigend nieuw bewijsmateriaal gepubliceerd over vermeend dopinggebruik van oud-wereldkampioen Alessandro Ballan in de periode dat hij bij Lampre reed. BMC maandag al laten weten dat ze hun renner op non-actief hebben gezet vanwege nieuw bewijsmateriaal.

La Gazzetta dello Sport publiceerde fragmenten van gesprekken tussen Guido Nigrelli, de apotheker die met Lampre samenwerkte tussen 2008 en 2009 en Alessandro Ballan.

Op 1 april 2009 sprak Nigrelli met Ballan over het omgaan met groeihormonen:

Ballan: "Zijn dit groeihormonen?"

Nigrella: "Ja, natuurlijk"

Ballan: "Maar hoe moet ik het toedienen?"

Nigrella: "Gewoon via de mond"

Ballan: "Dat is wat je hebt?"

Nigrella: "Dinsdag wordt het geleverd"

Ook publiceerde Gazzetta dello Sport een gesprek van Ballan en Nigrelli van 20 april 2009 waarin ze contact hadden over bloedtransfusies met EPO.

Nigrella: "Hoeveel heb je er nu gehad?"

Ballan: "Dit is de vijfde."

Nigrelli zou met een andere renner, Daniele Pietropoli, gesproken hebben over het dopinggebruik van Ballan: "Zonder deze producten zou het Ballan nooit gelukt zijn om wereldkampioen te worden"

Naast Ballan zijn ook zijn ploeggenoot Mauro Santambrogio , Mauro Da Dalto (Liquigas-Cannondale) en Marco Bandiera (Quick Step) uit de selectie gehaald voor de Giro d'Italia . Marzio Bruseghin (Team Movistar) zou volgens cyclingnews.com wel eens de volgende kunnen zijn.

Wielerland
En Bruseghin ís ook de volgende.
Oud 04-05-11, 19:03 Standaard   #155
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Italiaantjes
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 04-05-11, 19:07 Standaard   #156
JLS

JLS's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb ook wel eens gelezen hoe vroeg die Italiaanse renners al met doping in aanraking komen. In de hoogtijdagen van het EPO-tijdperk waren de junioren gewoon de proefkonijnen voor de profs...

Oud 21-05-11, 10:38 Standaard   #157
033

Mr_DG's Voetbal Forum schermafbeelding

Een voormalig ploegmaat van wielrenner Lance Armstrong, Tyler Hamilton, heeft donderdag tegen de Amerikaanse zender CBS News gezegd dat hij de zevenvoudig tourwinnaar het verboden middel EPO heeft zien injecteren.
In het programma 60 Minutes zei Hamilton dat Armstong zich in 1999 schuldig zou hebben gemaakt aan dopinggebruik. ,,Ik zag het in zijn koelkast. Ik zag het hem meer dan eens injecteren.''

Hamilton, die voor Armstrong knechtte bij de US Postal-ploeg, vervolgt over de twee seizoenen daarna: ,,Armstrong nam wat we allemaal namen. EPO, testosteron, een bloedtransfusie.''

Via zijn Twitter-account reageerde Armstrong op de aantijgingen van zijn landgenoot. ,,Een carrière van twintig jaar. Vijfhonderd dopingcontroles over de hele wereld, tijdens en buiten de competitie. Nooit heb ik een test niet doorstaan. Dat zegt genoeg.''

Volgens de advocaat van Armstrong, Mark Fabiani, uit Hamilton de beschuldigingen om zijn boek onder de aandacht te brengen bij uitgevers. Hamilton is niet de eerste die Armstrong aanwijst als een dopingzondaar.

Een aantal voormalige ploegmaten en mensen die met Armstrong samen werkten hebben de Texaan beschuldigd. Zo zei oud-wielrenner Stephen Swart uit Nieuw-Zeeland laatst nog dat Armstrong de initiatiefnemer was van dopinggebruik binnen hun toenmalige ploeg. ,,Dankzij zijn betoog namen wij het.''

Tegen de Amerikaanse wielerlegende loopt in de Verenigde Staten een onderzoek wegens vermeend dopinggebruik. Armstrong, die inmiddels is gestopt met wielrennen, ontkent echter stellig.

Hamilton zelf is in zijn succesvolle loopbaan, waarin hij in 2004 Olympisch kampioen tijdrijden werd, twee keer betrapt op doping.
Na Tyler Hamilton, beschuldigt ook George Hincapie zevenvoudig Tour-winnaar Lance Armstrong van dopinggebruik. Hincapie reed in elk jaar dat Armstrong de Tour won in dezelfde ploeg.

Boven: Armstrong met Hincapie. Onder: Hamilton en Armstrong. © EPA
Hincapie moest getuigen voor een rechtbank in Los Angeles, dat een grootschalig onderzoek doet naar dopinggebruik in de sport. Het programma 60 minutes, dat zondag uitgezonden wordt, bracht het nieuws naar buiten. Vannacht was een fragment te zien op zender CBS.

De voormalig wegkapitein van de US Postalploeg heeft aan federale onderzoekers hebben toegegeven dat Armstrong en hij elkaar voorzagen van het verboden middel epo en met elkaar bespraken of ze ook testosteron zouden nemen. Hincapie wilde, aangezien het onderzoek nog loopt, geen interview geven aan de zender.

Op Twitter ontkent Hincapie. 'Ik bevestig hierbij dat ik nooit met '60 Minutes' heb gesproken. Ik weet niet waar zij hun informatie vandaan halen', zo schrijft hij. 'Zoals ik al vaker heb gezegd, betreur ik het dat mensen in het wielrennen over het verleden blijven praten en niet over de toekomst. Wat '60 Minutes' betreft, kan ik geen commentaar geven op zaken die gelinkt zijn aan het nog lopende onderzoek.'

Hincapie was de enige renner die Armstrong bijstond in al zijn zeven overwinningen in de Tour de France. Hij mag gerekend worden tot een vertrouweling van de Texaanse wielerlegende. Zelf werd de wielrenner drie keer Amerikaans kampioen op de weg, won hij de koninginnenrit in de Tour de France van 2005 en de klassieker Gent-Wevelgem in 2001.

In het US Postal team, waarvan Armstrong de kopman was, zou doping gemeengoed zijn geweest. Ook Frankie Andreu, een voormalig renner van de ploeg geefft toe doping te hebben gebruikt. 'Het gaat steeds sneller en sneller. Je ziet 200 man over de bergen heen vliegen en zelf kun je niet eens aanhaken in de groep. Het is onmogelijk vol te houden. Je denkt echt: wat is hier aan de hand?'

Nadat de beschuldigingen van Hamilton en Andreu openbaar werden, lanceerde Armstrong een website, waar hij de beschuldigingen tegensprak en de geloofwaardigheid van Andreu, Hamilton en ook Floyd Landis in twijfel trok. Ook stuurde hij een brief naar CBS, waarin hij de omroep beschuldigde van beschamende journalistiek.
Als Armstrong betrapt zou worden of schuldig bevonden aan dopinggebruik dan zou dat weer een enorme klap zijn voor de wielersport. De afgelopen 15 jaar is dan nagenoeg elke tourwinnaar een keer betrapt op doping.

1996 Bjarne Riis (betrapt op doping)
1997 Jan Ullrich (betrapt op doping)
1998 Marco Pantani (betrapt op doping)
1999 Lance Armstrong
2000 Lance Armstrong
2001 Lance Armstrong
2002 Lance Armstrong
2003 Lance Armstrong
2004 Lance Armstrong
2005 Lance Armstrong
2006 Landis (betrapt op doping) -> Óscar Pereiro Sio (betrapt op doping, vrijgesproken)
2007 Alberto Contador (betrapt op doping)
2008 Carlos Sastre
2009 Alberto Contador (betrapt op doping)
2010 Alberto Contador (betrapt op doping)

Oud 21-05-11, 12:41 arrow   #158
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Tuurlijk heeft Armstrong ook gebruikt. Iedereen doet/deed het. Misschien dat het nu wat rustiger is maar nog genoeg toppers die er ook aan zitten.

Oud 21-05-11, 12:59 Standaard   #159
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Tuurlijk heeft Armstrong ook gebruikt. Iedereen doet/deed het. Misschien dat het nu wat rustiger is maar nog genoeg toppers die er ook aan zitten.
Hamilton en Landis vind ik op het eerste gezicht niet de meest betrouwbare bronnen als het hierom gaat.

Je kan het je bijna niet voorstellen dat Armstrong het allemaal op eigen kracht gedaan heeft, maar totdat het tegendeel bewezen is, blijft hij wmb onschuldig. Dat is de gang van zaken in een rechtsstaat.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 21-05-11, 13:13 arrow   #160
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Hincapie gaf het ook min of meer toe las ik net, dat is zijn beste vriend zo'n beetje.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 21-05-11, 13:15 arrow   #161
I'm Ron fucking Swanson

Ook Hincapie geeft dopinggebruik toe'

NEW YORK - George Hincapie heeft toegegeven dat hij doping heeft gebruikt. Ook zou hij gezien hebben hoe zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong doping gebruikte. Dat meldde de Amerikaanse tv-zender CBS vrijdag lokale tijd.

Volgens het programma 60 Minutes zou de voormalig wegkapitein van de US Postal-ploeg aan federale onderzoekers hebben toegegeven dat Armstrong en hij elkaar voorzagen van het verboden middel EPO en met elkaar bespraken of ze ook testosteron zouden nemen.
Hincapie wilde echter, aangezien het onderzoek nog loopt, geen interview geven aan de zender.

Vertrouweling Armstrong
Hincapie was de enige renner die Armstrong bijstond in al zijn zeven overwinningen in de Tour de France. Hij mag gerekend worden tot een vertrouweling van de Texaanse legende. Zelf werd de renner drie keer Amerikaans kampioen op de weg, won hij de koninginnenrit in de Tour de France van 2005 en de klassieker Gent-Wevelgem in 2001. “Ik heb geen idee waar ze deze informatie vandaan halen”, reageert Hincapie via Twitter. “Ik wil ook geen commentaar geven zolang het onderzoek loopt." "Wel wil ik herhalen dat ik teleurgesteld ben in het feit dat de meeste mensen niet over de toekomst, maar over het verleden van onze sport praten.”

Hamilton
Tyler Hamilton, eveneens voormalig ploegmaat van Armstrong, gaf eerder op vrijdag wel een interview aan CBS.
De zender meldde dat ook hij toegaf dat hij doping gebruikte en dat hij zag hoe Armstrong meermaals EPO injecteerde. Hij maakte vrijdag bekend dat hij zijn olympische gouden plak op de tijdrit in Athene in 2004 inlevert.

Derde ploegmaat
Volgens CBS zou ook een derde ploegmaat van Armstrong, de relatief onbekende wielrenner Frankie Andreu, doping hebben gebruikt. Ook hij zou gezien hebben dat Armstrong doping tot zich nam.
Armstrong heeft altijd stellig ontkend dat hij doping heeft gebruikt.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 21-05-11, 13:43 arrow   #162
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]
Hamilton en Landis vind ik op het eerste gezicht niet de meest betrouwbare bronnen als het hierom gaat.

Je kan het je bijna niet voorstellen dat Armstrong het allemaal op eigen kracht gedaan heeft, maar totdat het tegendeel bewezen is, blijft hij wmb onschuldig. Dat is de gang van zaken in een rechtsstaat.
Epo was tot 2000 ofzo nog niet verboden hé, daarvoor gebruikte iedereen het al waaronder Armstrong. Dat is algemeen bekend. Het is echt niet zo dat al die renners het daarna niet meer gebruikten...

En helaas heb ik niet zoveel vertrouwen in de wielersport dat mensen eerst betrapt moeten worden voordat je kan zeggen dat ze onder de dope staan/stonden.

Oud 21-05-11, 13:45 attention   #163
Mênnus Brabander

Overigens is zo'n beetje iedereen op doping betrapt die onder Lefevre reed behalve Armstrong.

Oud 21-05-11, 14:17 arrow   #164
I'm Ron fucking Swanson

Overigens is zo'n beetje iedereen op doping betrapt die onder Lefevre reed behalve Armstrong.
Juist en 1+1 is nog altijd 2.

Oud 21-05-11, 16:20 arrow   #165

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vond het al destijds onkies dat Armstrong opsporingsapparaten doneerde aan de UCI.

Oud 21-05-11, 16:21 Standaard   #166

[...]

Epo was tot 2000 ofzo nog niet verboden hé, daarvoor gebruikte iedereen het al waaronder Armstrong. Dat is algemeen bekend. Het is echt niet zo dat al die renners het daarna niet meer gebruikten...

En helaas heb ik niet zoveel vertrouwen in de wielersport dat mensen eerst betrapt moeten worden voordat je kan zeggen dat ze onder de dope staan/stonden.
EPO was tot 1997 nog niet verboden, daarna wel.

Oud 02-08-11, 10:23 Standaard   #167
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Heeswijk bekent dopinggebruik
Laatste update: 2 augustus 2011 10:12 info
AMSTERDAM - Max van Heeswijk (38) heeft tegenover NUsport bekend doping te hebben gebruikt gedurende zijn carrière. De voormalig renner van onder andere Motorola, US Postal, Discovery en Rabobank gaf tijdens een interview toe dat het om epo ging. De weerslag van het gesprek staat in het nieuwste magazine van NUsport.

Van Heeswijk was prof van 1995 tot en met 2008. In zijn loopbaan won hij een aantal belangrijke koersen (waaronder twee etappes in de Ronde van Spanje) en hij was de laatste Nederlandse drager van de leiderstrui in de Ronde van Spanje, in 2004, zijn beste seizoen.

De Limburger maakte lange tijd deel uit van de ploeg van Lance Armstrong, Floyd Landis, George Hincapie en Tyler Hamilton. Allen momenteel onderdeel van het FDA-onderzoek van agent Jeff Novitzky naar de handel en wandel van US Postal.

Aangifte
Van Heeswijk deed zijn onthulling in een interview dat plaatsvond op 17 juni. Na het interview dat een uur duurde, ontvreemde Van Heeswijk de diskette met daarop de opname van het gesprek. Hij deponeerde de geluidsdrager in de prullenbak, ging er voor staan en weigerde de diskette vervolgens terug te geven.

NUsport heeft na die ochtend van het interview herhaaldelijk contact gezocht met Van Heeswijk. Van Heeswijk reageerde niet op telefoontjes en sms-berichten. Daarop is aangifte gedaan van ontvreemding bij de plaatselijke politie.

Ontkenning
Nadat NUsport Van Heeswijk een aantal dagen geleden per aangetekende post het verhaal had opgestuurd reageerde hij wel, met de mededeling dat hij nooit had gezegd epo te hebben gebruikt en dat hij geen bekentenis heeft afgelegd, maar niet wil reageren op het verhaal.

NUsport-hoofdredacteur Richard Plugge geeft een toelichting op de gang van zaken rondom het interview met Van Heeswijk.
De zaak Van Heeswijk
Uitgegeven: 2 augustus 2011 09:59

Wat is de aanleiding om een ex-renner te interviewen? In het geval Max van Heeswijk was dat het gerechtelijk onderzoek dat Jeff Novitzky van de Food and Drug Administration doet naar de US Postal ploeg van Lance Armstrong. Van Heeswijk reed tussen 2002-2006 voor de ploegen van Armstrong. We wilden Van Heeswijk spreken over het abrupte einde van zijn loopbaan en hem vragen naar zijn visie op de zaak-Armstrong en de handel en wandel van de US Postal/Discovery-ploegen.

Een aantal van Van Heeswijks toenmalige ploeggenoten ligt onder vuur en werd ondervraagd door het onderzoeksteam van Jeff Novitzky. Een van hen heeft openlijk dopinggebruik toegegeven, Floyd Landis.

Hij en Tyler Hamilton, die eerder deel uitmaakte van de ploegen van Armstrong, spreken beiden over het systematisch toedienen van prestatiebevorderende middelen dat gangbaar was in de periode dat zij koersten voor de teams. Van Heeswijk was hun ploeggenoot, de enige Nederlander die ooit reed voor die formaties, de enige dus die kon vertellen of hij ooit iets gemerkt had.

Verloop
Het gesprek dat verslaggever Nando Boers half juni met Van Heeswijk voerde ging ook daarover. Van Heeswijk vertelde uitgebreid over zijn tijd bij de ploegen van Armstrong. Het ging over de ploeg, de personen Armstrong en Landis, maar ook ging het over dopinggebruik in het peloton en in de ploeg.

Natuurlijk stelden we ook de vraag die gesteld moet worden als dit het onderwerp van het interview is: heb je zelf gebruikt? Het antwoord hadden we niet verwacht, het verdere verloop van het gesprek ook niet.

Ontvreemding
Van Heeswijk wilde dat de opmerkingen over doping zouden worden weggelaten uit het artikel. Toen de verslaggever daarmee niet akkoord ging, pakte Van Heeswijk het opnameapparaat waarmee het interview is opgenomen, opende die en haalde de diskette eruit.

Van Heeswijk opende het keukenkastje onder de gootsteen waarachter de vuilnisbak staat. Daarin gooide de oud-prof de diskette met daarop vastgelegd het gesprek. De fotograaf die de foto's zou maken was ondertussen ook binnen en getuige van het tafereel.

Boers vroeg of Van Heeswijk de diskette terug wilde geven. Hij weigerde. Hierop brak Boers het gesprek af en vroeg Van Heeswijk hem langs de rottweiler te leiden op weg naar buiten.

Contact
Boers is sinds 1997 in de sportjournalistiek werkzaam heeft een goede reputatie en vele interviews gedaan, goed ontvangen sportboeken geschreven en hij heeft nog nooit zoiets meegemaakt. Boers was, eenmaal buiten, geschrokken en verontwaardigd, maar zo snel als mogelijk schrijft hij de gebeurtenissen en datgene wat er besproken is op.

Ondertussen probeerden we telefonisch contact te krijgen met Van Heeswijk. We wilden de diskette terug, het kan niet zo zijn dat geïnterviewde personen na gedane uitspraken de geluidsdragers ontvreemden. Telefonisch en per SMS probeerden we ettelijke malen in contact te komen. Toen Van Heeswijk niet reageerde besloten wij aangifte (in België, omdat dit alles in België plaatsvond) te doen van het ontvreemden van de diskette.

Tour
We besloten dit verhaal te publiceren, na de Tour de France. We publiceren het niet om wat Van Heeswijk zegt. Dát hij het zegt is opzienbarend. Deze bekentenis doet ertoe, het is onze journalistieke plicht dit te publiceren.

We probeerden in de aanloop naar de publicatie in contact te komen met Van Heeswijk. Zoals gebruikelijk bij NUsport stuurden we het artikel voor publicatie op. Een dag voor deadline was er ineens reactie. Van Heeswijk keerde terug op zijn schreden, hij wilde terugdraaien wat hij gezegd heeft. Wij vinden: Gezegd is gezegd, wat gebeurd is, is gebeurd. We gaan niet doen alsof dit niet gezegd is.

De bruine diskette met het interview is in zijn vuilnisemmer beland. We hopen niet dat die inmiddels is verzwolgen in de verbrandingsoven, maar vrezen dat het lot van de diskette is bezegeld. Dat neemt niet weg dat het verhaal van Max van Heeswijk en zijn bekentenis recht overeind staan.

Oud 02-08-11, 10:58 no smile   #168
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Bizar verhaal, waarom geef je dan überhaupt een interview?

Oud 02-08-11, 16:15 Standaard   #169
Drums

Vaag verhaal hoor
Oud 02-08-11, 16:17 no smile   #170
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij vertelt ook nog dat Armstrong mocht hij hebben gebruikt eigenlijk op clementie mag rekenen, want hij heeft zoveel voor de ziekte kanker gedaan.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-08-11, 17:19 question   #171
Theo, pak 'm terug

Wel geen doping dus?

Oud 02-08-11, 19:45 Standaard   #172
Redelijk gek dacht ik zo

Ik geloof van Heeswijk niet, hij is gewoon uit de school geklapt en zit nu met de gebakken peertjes.
Oud 02-08-11, 19:56 Standaard   #173
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood1988 Bekijk bericht
Ik geloof van Heeswijk niet, hij is gewoon uit de school geklapt en zit nu met de gebakken peertjes.
Dat denk ik ook, NUSport verzint zo'n verhaal niet.

Oud 02-08-11, 20:04 Standaard   #174
Drums

Nee en dan ook nog aangifte doen van diefstal. Waarom zou je als zo'n blad een valse aangifte doen?
Schijnbaar heeft ie op L1 een ontkennend interview gegeven dat volgens Fokkers niet overtuigend was; ik krijg echter het filmpje niet aan de praat.
Oud 02-08-11, 20:06 Standaard   #175
Drums

Trouwens, hij stelt ook dat al z'n uitspraken op band staan. Nou kom dan op met die band?
Of zou hij daarmee die bewuste diskette bedoelen die hij in de prullenbak heeft gemieterd
Oud 02-08-11, 21:15 Standaard   #176

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Een beetje dom hoe hij het aanpakt: of je bekent of je bekent niet. Ikzelf zou het nooit hebben toegegeven als ik Van Heeswijk was, aangezien zeker in die tijd 90 procent van de profs aan dat spul zat. Mensen zien je als een mindere renner als je bekent, terwijl je niet een ergere valsspeler was dan de rest van het peloton. Dan beter zoals Boogerd, die zegt altijd dat ie in zijn ogen nooit verkeerde spullen heeft gebruikt of iets dergelijks.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 02-08-11, 21:18 Standaard   #177
Drums

Hij had het er ook bij kunnen houden dat het alleen in het begin van z'n carrière was, dan was dit gedoe ook niet geweest.
"Iedereen zat toen aan de dope" had ie kunnen zeggen.
Oud 02-08-11, 21:26 Standaard   #178
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Nee en dan ook nog aangifte doen van diefstal. Waarom zou je als zo'n blad een valse aangifte doen?
Schijnbaar heeft ie op L1 een ontkennend interview gegeven dat volgens Fokkers niet overtuigend was; ik krijg echter het filmpje niet aan de praat.
Hij heeft toegegeven dat hij die disk had gestolen. Dit deed hij omdat het interview alleen maar over doping enzo ging. Lijkt mij een slap excuus.

Hier trouwens een deel van het interview op L1.
witikvil is offline   Met citaat reageren
Oud 02-08-11, 23:39 Standaard   #179
Redelijk gek dacht ik zo

Probleem is dat hij nou de hele UsPostal ploeg benadeelt aldus hem.
Omdat UsPostal een overheidsbedrijf is, wordt de heel zaak onderzocht en kunnen ze vervolgd worden voor dopinggebruik.
Daar kwam hij waarschijnlijk te laat achter en heeft toen de band maar in de prullenbak gegooid.
Oud 03-08-11, 00:12 Standaard   #180

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Die hele US Postal-boel staat toch al op instorten.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 05-08-11, 10:57 Standaard   #181
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

De National Football League (NFL) gaat als eerste grote Noord-Amerikaanse profcompetitie bloedtesten invoeren om op die manier bijvoorbeeld het groeihormoon HGH te kunnen detecteren.

Dat heeft een woordvoerder van de NFL donderdag bekendgemaakt.
Deze maatregel maakt deel uit van de overeenkomst die de NFL-organisatie op 25 juli met de spelersvakbond sloot.
Daardoor werd een zogenoemde 'lockout' voorkomen en kan de competitie dit seizoen gewoon doorgaan.
Ware revolutie daar in Amerika.

Oud 08-08-11, 15:01 emo   #182
Drums

Geen rechtsgang Van Heeswijk
Uitgegeven: 8 augustus 2011 14:45
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2011 14:48

AMSTERDAM - Max van Heeswijk ziet af van juridische stappen tegen NUsport. Vorige week dreigde de oud-coureur het medium met een rechtsgang, nadat hij in een interview op 17 juni epogebruik had toegegeven.

© ANPVan Heeswijk ontvreemdde na zijn onthulling de minidisk met daarop het interview. Afgelopen week, nadat NUsport het verhaal publiceerde, ontkende Van Heeswijk zijn bekentenis en dreigde hij met een juridische procedure.

Daar komt hij nu op terug. “Ik heb met mijn advocaat gesproken en ik wil het laten overwaaien”, laat de oud-coureur van onder meer Rabobank en US Postal weten aan de Limburgse omroep L1. “Ik heb geen zin om te veel energie te stoppen in deze negatieve dingen. Ik ben er gewoon klaar mee."

NUsport heeft de ochtend van het interview herhaaldelijk contact gezocht met Van Heeswijk. De oud-renner reageerde niet op telefoontjes en sms-berichten. Daarop is aangifte gedaan van ontvreemding bij de plaatselijke politie.
Oud 08-08-11, 15:07 Standaard   #183
Ik niet!

Ik denk dat zijn advocaat hem gezegd heeft dat het een kansloze zaak is en dat hij er beter vanaf kan zien.

Oud 08-08-11, 17:37 emo   #184
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
[...]
Slim gedaan door Max dit...

Oud 05-10-11, 22:50 Standaard   #185

Letter Reveals Doping Breach on German Team

Three players on West Germany's 1966 World Cup soccer team may have broken doping rules with a medicine used to treat cold symptoms, according to a letter obtained by SPIEGEL. Whether the doping was intentional or not, the team lost in the final, a game now legendary for a controversial goal.
Info

In 1966, still in the Stone Age of anti-doping measures, soccer's world governing body FIFA made World Cup players take doping tests for the first time. There were no reports of positive tests at the tournament in England that year. But new information indicates that three members of the West German national team may have actually breached the doping rules.

Historians at Berlin's Humboldt University have discovered a letter dated November 29, 1966, in which the chairman of FIFA's medical committee of FIFA, Yugoslav Mihailo Andrejevic, informed fellow doctor Max Danz, president of the West German Athletics Federation, about the doping tests at the World Cup.

In the letter, Andrejevic noted that the tests revealed very slight traces of an ephedrine-based medicine against cold symptoms in three players from the West German football team. Ephedrine is used as a decongestant but also as a stimulant.

England Wins

All teams at the time had been given a list of banned medicines, and ephedrine was on that list. No maximum permissible levels had been provided, which meant that strictly speaking, the German players were doped.

It is possible that the West German team doctor and the players neglected to tell Andrejevic's committee that they were using a drug containing ephedrine. This omission didn't result in any sanctions.

The team led by national coach Helmut Schön reached the final where they lost to England 2-4 at Wembley Stadium. The match has entered the annals of soccer history due to the controversial 3-2 goal by England striker Geoff Hurst. It remains known as the "Wembley Tor," or the Wembley goal, in Germany.

SPIEGEL

Oud 22-10-11, 21:08 arrow   #186
Mênnus Brabander

Victor Conte, spilfiguur in het Balco-dopingschandaal uit 2004, heeft wild om zich heen geschopt. Hij stelde dat de beste 100m-lopers in 2000 allemaal steroïden namen. En in een adem haalde hij ook nog Usain Bolt en Lance Armstrong door de gehaktmolen.

Victor Conte hing de vuile was buiten in de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport. De man was het brein achter het Balco-dopinglab.

Belga
Toen in 2005 aan het licht kwam dat Conte een heel dopingsysteem had opgezet, met o.a. Marion Jones en Tim Montgomery als afnemers, daverde de atletiekwereld op zijn grondvesten.

Maar zij waren dus niet alleen. "De acht finalisten op de 100 meter op de Spelen van 2000 in Sydney pakten steroïden", zegt Conte nu. Dan heeft hij het over winnaar Maurice Greene, tweede Ato Boldon, derde Obadele Thompson en de rest: Dwain Chambers, Jon Drummond, Darren Campbell, Kim Collins en Aziz Zakari.

"Ik schat dat voor de Balco-affaire losbarstte 80% van de atleten steroïden gebruikte en dat dat vandaag de dag nog 65% is", blijft Conte beschuldigen.

Conte sprak ook over de vrouwenfinale op de 100m van het WK 2003. Kelly White (VS) won in Parijs, maar werd nadien positief bevonden. "Er waren toen nog vijf finalistes gedopeerd. Ik weet dat omdat ik hen zelf de producten heb bezorgd." Kim Gevaert strandde op dat WK in de halve finales.

"Grote twijfels bij Armstrong en Bolt"
Victor Conte sleurt ook nog twee andere sporticonen erbij. Hij stelt dat zevenvoudig Tour-winnaar Lance Armstrong "zo vals is als een biljet van drie dollar". En ook bij de Jamaicaanse spurtbom Usain Bolt heeft hij twijfels.

"Voor de Spelen van Peking vertelde een betrouwbare bron me dat ze in Jamaica mijn Balco-systeem gebruikten. Ik heb geen bewijs, maar als je naar de resultaten kijkt, zet ik toch heel grote vraagtekens bij de prestaties van Bolt en de anderen", zegt Conte.

Oud 22-10-11, 21:10 arrow   #187
Mênnus Brabander

Ietjes ander artikel:

ROME — Former doping guru Victor Conte has pointed the finger of suspicion at world and Olympic champion Usain Bolt of Jamaica in an interview in which he also claims that all eight 100 metre finalists at the Sydney Olympics were cheats.

Conte, the former mentor to disgraced track star Marion Jones, was the brains behind the Bay Area Laboratory Co-Operative (BALCO) which produced and supplied once-undetectable designer steroids to many top sports stars.

A police raid on BALCO in 2004, and the fall-out from the affair, rocked athletics and baseball to its foundations and has ended the career of many promising athletes.

Three-time Olympic champion Jones never tested positive, but her career fell apart after she was jailed for perjury amid a federal investigation into BALCO which uncovered the full scope of Conte’s operation.

Seven years after BALCO’s demise, Conte believes that over half of top athletes are still doping.

“I believe that before the BALCO affair, 80% of athletes were using steroids, today that figure stands at about 65%,” Conte said in a hard-hitting interview with La Gazetta dello Sport Thursday.

Conte said he believed the success of Jamaica’s athletes could also be attributed to dubious methods.

“At the 2001 world championships athletes from a Caribbean country, not Jamaica, told me how a doctor from their team supplied them with testosterone, EPO (erythropoietin) and other kinds of steroids.

“I know, because I went to him and he gave me EPO.

“The same informer tells me now that before Beijing (Olympic Games in 2008) that the Jamaicans were applying the same protocol that I created at BALCO.

“I don’t have proof, but all you need to do is look at the results: I strongly suspect (Usain) Bolt, and the others (Jamaicans).”

Conte claims all eight finalists from the Sydney Olympics 100m final in 2000, won by American Maurice Greene ahead of Trinidad’s Ato Boldon and Obadele Thompson of Barbados, were also using banned products.

The other athletes were Britain’s Darren Campbell and Dwain Chambers, Ghana’s Aziz Zakari, American Jon Drummond and Kim Collins from Saint Kitts and Nevis, who went on to be crowned world champion in 2003.

“In the Sydney 100m final they were all at it (doping),” alleges Conte.

Chambers would later gain notoriety for becoming the first athlete to test positive for one of Conte’s designer drugs, THG (tetrahydrogestrinone), a banned steroid.

Conte said he also played a role in deciding the outcome of the women’s 100m final at the 2003 world championships, won by American Kelly White before she tested positive.

“Five other athletes (apart from White) were doped: it was me who supplied the drugs,” added Conte.

Conte, who spent four months in prison for his role in the affair, said he has offered to provide expert insights to the World Anti-Doping Agency (WADA), only to be turned down.

“I’ve made myself available, put forward names, addresses, websites, protocols… but you know what they told me? That we can’t trust someone who’s been sentenced,” he added.

Conte, who has claimed that current anti-doping procedures are inept, said he could give one example of where the drug testers are going wrong.

He explained having pointed out “the period during which tests should be intensified: the last third of a year before a major event. If they (testers) think they’re going to catch cheats at the Olympic Games or a world championships, they are kidding themselves.”

Dat laatste is natuurlijk waar.

Oud 06-02-12, 12:10 Standaard   #188

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Contador alsnog twee jaar geschorst, Tourzege 2010 naar Schleck
door Jules Seegers
SPORT Alberto Contador is door het sporttribunaal CAS alsnog geschorst voor een positieve dopingtest in juni 2010. Tijdens de Tour de France, die hij uiteindelijk won, werd een miniem spoor van de verboden spierversterker clenbuterol in zijn bloed gevonden.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 06-02-12, 15:51 Standaard   #189
Drums

Tof zeg dat Scarponi de Giro van 2011 in de schoot geworpen krijgt. Echt een toonbeeld van clean wielrennen

Sowieso slaat het nergens op aangezien Contador een groot deel van het koersverloop heeft beïnvloed. Wat toen al werd gezegd en wat nu nog steeds geldt: had hem dan niet laten starten. Dit slaat nergens op. Als Contador daar niet mee had gedaan, was de koers heel anders verlopen.
Oud 06-02-12, 15:53 thumb down   #190
Drums

Het enige pluspunt is dat er na 1,5 jaar geneuzel eindelijk eens duidelijkheid is.
Stomme treuzelaars ook , zo'n uitspraak moet binnen een paar maanden op tafel liggen.
Oud 07-02-12, 14:28 Standaard   #191

Tizitl's Voetbal Forum schermafbeelding

Als je in het geval van een lichaamsvreemde stof gewoon op de lijn gaat van "dit mag je niet in je lijf hebben en zorg maar dat je het er niet in krijgt", zoals ze nu ook gedaan hebben, vermijd je al het gedoe en kun je in principe veel sneller recht spreken. Atleten zijn dan namelijk zelf verantwoordelijk voor wat ze wel en niet eten.

Dit gedraai en gedoe helpt niemand namelijk iets. Je kunt namelijk nooit uitzoeken of iets in vervuild vlees of iets dergelijks heeft gezeten als dopinginstantie. Dus wat mij betreft gewoon gelijk schorsen tenzij de sporter onomstotelijk (!!) kan aantonen dat het een vervuild iets was.
Tizitl is offline   Met citaat reageren
Oud 08-02-12, 12:55 Standaard   #192
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

De Franse politie heeft de woning van
wielrenster Jeannie Longo doorzocht en
haar echtgenoot gearresteerd.Hij wordt
ervan verdacht epo te hebben gekocht.

Volgens de Franse krant l'Equipe heeft
de politie vastgesteld dat Longo's man
onder meer in 2011 epo aanschafte,kort
voor Longo,13-voudig wereldkampioene en
3-voudig winnares van de Tour Feminin,
deel zou nemen aan de NK tijdrijden.

In september dreigde de toen 52-jarige
Longo geschorst te worden,omdat ze bij
het opgeven van haar whereabouts drie
keer in de fout was gegaan.De Franse
wielerfederatie FFC sprak haar na een
disciplinaire zitting in november vrij,
zonder de beweegredenen te noemen.

Oud 17-03-12, 12:32 thumb down   #193
Theo, pak 'm terug

'Aicar nieuwe dopingmiddel in peloton'

MILAAN - De internationale wielerunie UCI heeft in samenwerking met het antidopingagentschap WADA de jacht geopend op het nieuwe dopingmiddel Aicar. Dat meldt De Telegraaf zaterdag. Dit spierversterkend en vetverbrandend middel zou momenteel het meest renderende en ontraceerbare dopingmiddel in het peloton zijn.

De afgelopen maanden hebben diverse personen uit alle geledingen van de wielersport aan de krant bevestigd dat zij op de hoogte zijn dat Aicar in omloop is.

Het product is voorlopig onvindbaar omdat het een lichaamseigen stof is. Volgens Pat McQuaid, voorzitter van de internationale wielerunie, is de UCI op de hoogte van het gebruik van Aicar.
''Ook het antidopingagentschap WADA is op de hoogte. Op het ogenblik is Aicar nog ontraceerbaar, maar er wordt aan gewerkt om het product op te sporen'', aldus de preses.

Verbazing
Directeur Herman Ram van de Dopingautoriteit is verbaasd over de ophef rond Aicar. ''Veertien jaar geleden is het al opgedoken. Rond de Spelen in 2008 in Peking hadden we dezelfde discussie. Maar er zijn zeker geen signalen dat het op grootschalige manier wordt gebruikt'', aldus Ram.

Volgens de directeur is het middel ook gewoon op te sporen. ''Het staat op de standaardlijst van analysemogelijkheden bij de laboratoria, dus het is gewoon te traceren.''

Volgens Ram zitten er veel nadelen aan Aicar. ''Het is ontzettend duur, want het is heel lastig om te maken. Er is ook geen industriële productie van het middel. Bovendien moet je er veel van gebruiken voordat het effect heeft. Het is echt een kwestie van stug volhouden.''

Afslankmiddel
Het middel zou zorgen voor een toename van het uithoudingsvermogen en een verhoogde vet- en koolhydraatverbranding.
''Dat is de theoretische verwachting. Het wordt ook wel gezien als een effectief afslankmiddel. Er is wel veel onderzoek op dieren gedaan maar over de effecten bij mensen zijn nog geen onderzoeken gepubliceerd.''

Oud 19-03-12, 11:11 Standaard   #194
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Weer die Spanjaarden...

Spaanse arts Beltrán gearresteerd met dopingproducten

De Spaanse arts Alberto Beltrán Niño is op 7 maart gearresteerd met verschillende dopingproducten in zijn bezit.
Dat bericht de krant El País maandag. Beltrán had verschillende dopingmiddelen van de nieuwe generatie op zak, waaronder TB-500 en Aicar.

Dit laatste product zou momenteel het meest renderende en ontraceerbare dopingmiddel in het peloton zijn. Omdat het een lichaamseigen stof betreft, is Aicar voorlopig onvindbaar.

Beltrán werkte het afgelopen decennium samen met een aantal bescheiden ploegen, waaronder Selle Italia, Kaiku, Xacobeo en Liberty. Bij dat laatste team, uit Portugal afkomstig, testten in 2009 drie renners positief op de epovariant cera.

De politie begon anderhalf jaar geleden een onderzoek (‘Operatie Skype’) naar de handel en wandel van de dokter. Reden waren de verklaringen van renner David Garcia, die het middel epo zeta kocht van Beltrán en positief testte.
Beltrán was de afgelopen jaren woonachtig in Bahrein en werd gearresteerd toen hij vanuit Madrid wilde vliegen naar Colombia.

Oud 16-04-12, 16:09 thumb down   #195
Theo, pak 'm terug

Denis Galimzjanov is de volgende...

Oud 16-04-12, 16:09 Standaard   #196
Drums

Idioot
Oud 17-04-12, 15:15 thumb down   #197
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
En hij heeft bekend

Oud 17-04-12, 15:25 Standaard   #198
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Wie?

Oud 17-04-12, 16:59 Standaard   #199
'Nuff said...

Flumi's Voetbal Forum schermafbeelding

Sukkels als je nu nog doping gebruikt. Zoveel controles, slechts kwestie van tijd voor je gepakt wordt.
Flumi is offline   Met citaat reageren
Oud 17-04-12, 17:00 big smile   #200
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Flumi Bekijk bericht
Sukkels als je nu nog doping gebruikt. Zoveel controles, slechts kwestie van tijd voor je gepakt wordt.
Dat weet je niet, voor 'tzelfde geld lopen er nog duizenden sporters rond die ook aan de doping zitten en nooit gepakt zijn.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site