Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12-10-09, 22:47 angry   #1
Wielrenner Frank Vandenbroucke is overleden.

bron hln.be[/align]

Oud 12-10-09, 22:52 angry   #2
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Met een longembolie zit je in Senegal denk ik ook niet op de best denkbare plek.

Had niet verwacht dat hij heel oud zou worden, maar dit is wel erg vroeg ...
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 22:52 angry   #3
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

wow, longembolie
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 22:53 angry   #4
DiFontaine

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/Article/Detail.aspx?articleID=DMF20091012_070

Wielrenner Frank Vandenbroucke overleden

Wielrennen Frank Vandenbroucke is overleden. De 34-jarige renner zou overleden zijn aan een longembolie. Dat meldt de RTBF.

Het nieuws van het overlijden van VDB werd bekendgemaakt in Studio 1 op RTBF. Vandenbroucke zou in Senegal verbleven hebben

Een longembolie is een afsluiting van een longslagader waardoor het erdoor verzorgde longweefsel niet of slechts gedeeltelijk van bloed kan worden voorzien.
Oud 12-10-09, 22:54 thumb down   #5
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oei!
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 22:55 puh   #6
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Tsjee...
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 23:02 angry   #7
Drums

Wielrenner Frank Vandenbroucke overleden
Wielrenner Frank Vandenbroucke is maandag op 34-jarige leeftijd overleden. Dat melden TeveOost en RTBF. De renner werd dood aangetroffen in een hotel in Senegal, waar hij op vakantie was. Hij zou bezweken zijn aan de gevolgen van een longembolie.

Een longembolie is een afsluiting van een longslagader waardoor het erdoor verzorgde longweefsel niet of slechts gedeeltelijk van bloed kan worden voorzien.

Vandenbroucke was één van de grootste talenten van de Belgische wielersport. Hij was Belgisch kampioen bij de nieuwelingen (1991) en de junioren (1992). In 1995 won hij Parijs-Brussel, in 1996 de Ronde van Oostenrijk en de Scheldeprijs, in 1997 de Ronde van Luxemburg, in 1998 Gent-Wevelgem en Parijs-Nice, in 1999 de Omloop Het Volk, Luik-Bastenaken-Luik en twee etappes in de Ronde van Spanje. Nadien ging het met zijn carrière bergaf.
Oud 12-10-09, 23:05 angry   #8

Ik schrok me te pletter net
TheArt is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 23:05 thumb down   #9
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oei..
Jammer dat hij door de "doping affaire" en depressieve buien nooit zijn belofte heeft kunnen waarmaken.
Het was eigenlijk al duidelijk dat hij niet oud zou worden.
Toch rust in vrede.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 23:07 thumb down   #10
Drums

Twee zelfmoordpogingen die hij overleefde.
En nou hieraan sterven
Oud 12-10-09, 23:10 angry   #11

Wat ik me net besef. Zijn leven begint nu in grote lijnen wel verdacht veel op die van Pantani te lijken.

En je raadt het nooit, ze stierven allebei op hun 34e
Oud 12-10-09, 23:11 thumb down   #12
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een leeftijd ook om te gaan.Paar dagen geleden al die homo van Boyzone met zijn 33 jaar oud.Ik moet nog gaan uitkijken over een paar jaar.
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 23:11 angry   #13
DiFontaine

Pantani vond wel onder iets dubieuzere omstandigheden de dood.
Oud 12-10-09, 23:13 angry   #14

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Pantani vond wel onder iets dubieuzere omstandigheden de dood.
Daar gaat het me niet om. Ze hadden beide een hele grote piek, ze kwamen heel snel naar de top, waren absoluut favoriet bij het publiek, om vervolgens heel ver weg te zakken mede door dopingzaken. Hebben beide meerdere malen hun comeback gemaakt, de ene wat succesvoller dan de andere, en sterven vervolgens beide op 34-jarige leeftijd in een hotelkamer
Oud 12-10-09, 23:15 angry   #15
Drums

Oorspronkelijk geplaatst door TheArt
Daar gaat het me niet om. Ze hadden beide een hele grote piek, ze kwamen heel snel naar de top, waren absoluut favoriet bij het publiek, om vervolgens heel ver weg te zakken mede door dopingzaken. Hebben beide meerdere malen hun comeback gemaakt, de ene wat succesvoller dan de andere, en sterven vervolgens beide op 34-jarige leeftijd in een hotelkamer
Volgens mij was Pantani ook na zijn dopinggedoe nog een enorme held.
VDB werd daarna toch veel meer verguisd?
Oud 12-10-09, 23:21 angry   #16
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Het raakt me niet zo, maar het is wel triest. Zeker nu hij weer op de goede weg terug leek te zijn.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 12-10-09, 23:23 angry   #17
Drums

Frank Vandenbroucke: "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!"

Dat werd het dus niet...
Oud 12-10-09, 23:28 angry   #18

Oorspronkelijk geplaatst door Szura
Volgens mij was Pantani ook na zijn dopinggedoe nog een enorme held.
VDB werd daarna toch veel meer verguisd?
Oh nee hoor, ook VDB was na zijn dopinggebruik nog enorm populair. Vooral in Wallonië, maar ook heel veel in Vlaanderen en daarbuiten.
Oud 12-10-09, 23:30 angry   #19
DiFontaine

VDB was daarna meer een karikatuur, niet echt meer serieus te nemen.

Met z'n Fransesco del Ponte.
Oud 12-10-09, 23:38 puh   #20
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Bizar, maar stiekem ben ik totaal niet verbaasd. Was geen fan van 'm, maar hij kon het echt wel.

Eindelijk rust voor 'm, dat dan weer wel.
rompompom is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 00:09 angry   #21

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel dramatisch dat het door zoiets gebeurd.

Oud 13-10-09, 00:24 angry   #22
Hup Holland!

tong80's Voetbal Forum schermafbeelding

ga je plassen lees je dit

tong80 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 00:31 angry   #23
Hup Holland!

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
Het raakt me niet zo, maar het is wel triest. Zeker nu hij weer op de goede weg terug leek te zijn.
Het raakt mij wel Vaduz

Oud 13-10-09, 00:34 standard ball   #24
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft niks groots gewonnen op LBL na of niet
De KnikkerKoning is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 01:01 angry   #25

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een schok dat zo'n geweldige renner totaal onverwachts overlijdt, net nu hij er weer een beetje bovenop leek te zijn gekomen, in ieder geval psychisch. Tegenwoordig worden ze niet meer zo gemaakt. Ja, hij nam doping, maar als je de periode in ogenschouw neemt, maakt dat zijn koersen er niet minder indrukwekkend op. Wie van de toprenners durft er nu nog zo ver van de streep zoveel krachten te verspelen? Wie durft er nu nog zulke boude uitspraken te doen? Een sport heeft zulke kleurrijke figuren nodig. Helaas is hij er nu niet meer, rust in vrede, Frank.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 01:11 angry   #26

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning
Heeft niks groots gewonnen op LBL na of niet
Hij heeft dat jaar ook een indrukwekkende Vuelta gereden en twee etappes gewonnen, maar je hebt gelijk, als je naar zijn palmares kijkt, is de heldenverering moeilijk te snappen. Het tragische van zijn verhaal draagt juist bij aan de legende. Hij was één jaar lang met voorsprong de beste renner van de wereld, waarna hij nooit meer dat niveau heeft weten te behalen. Het is een mentaal totaal instabiel mens gebleken en dat heeft hem weerhouden van een grote plek in de wielerhistorie.

Als je echt het verhaal van Frank Vandenbroucke wilt weten, moet je deze documentaire kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=ne5r6t27j3I.

Wat mij betreft één van de beste ooit gemaakt.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 08:09 thumb down   #27

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik had het echt 100 manieren kunnen bedenken waarop hij vroegtijdig het leven zou laten, maar daar was dit er geen een van.

Ondanks zn hele history was het toch iemand die elke keer weer tot de verbeelding sprak (in positieve en negatieve zin). Weer een wielerlegende minder.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 08:18 angry   #28
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

RIP
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 09:09 angry   #29

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Het verbaast me niets eigenlijk
Wel een kleurrijke wielrenner.
RIP

Oud 13-10-09, 10:54 angry   #30
033

Mr_DG's Voetbal Forum schermafbeelding

Kwam niet als een verassing eigenlijk...
Moge hij in vrede rusten.

Oud 13-10-09, 11:47 angry   #31
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

VDB .

Schrok er toch van toen ik het gisteren op het journaal zag.
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 13-10-09, 11:50 angry   #32

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman
VDB .

Schrok er toch van toen ik het gisteren op het journaal zag.
Ik kreeg een beetje het Pantani-gevoel. Dat sijpelde ook 's avonds laat langzaam binnen bij de verschillende media. Hoewel dat bij mij persoonlijk nog even iets harder aankwam.

Maar McEwen verwoordde het wel mooi: Frank was a troubled but nice guy.
Oud 13-10-09, 13:28 angry   #33
Drums

Naja hij won ook nog de Omloop het Volk in 1999.
Gent-Wevelgem en de Ronde van Oostenrijk staan ook op zijn palmares.
En de GP Marseillaise, Scheldeprijs.
En nog wat etappes en andere kleine overwinningen.
Oud 13-10-09, 14:05 angry   #34
Drums

Een kwart van alle VRT sport TT-pagina's staat gewoon vol met berichten over hem.
Wat moet dat worden als Merckx overlijdt
Oud 13-10-09, 14:07 rainbow   #35
Mênnus Brabander

Een kwart van alle VRT sport TT-pagina's staat gewoon vol met berichten over hem.
Wat moet dat worden als Merckx overlijdt
VDB is 0x betrapt, Merckx 3x dus ik denk minder pagina's.
Oud 13-10-09, 14:19 angry   #36
Medicijnen gevonden naast zijn bed

Oud 13-10-09, 16:19 angry   #37
Hup Holland!

Er gaan geruchten dat Frank Vandenbroucke vlak voor zijn dood nog diverse medicijnen heeft geslikt. Naast het bed van de Belg, die gisteravond overleed, zijn namelijk slaapmiddelen, angstremmers en insuline aangetroffen. Dit meldt de Franse sportkrant L'Equipe.

Vandenbroucke had in het verleden met regelmaat last van depressies en ondernam zelfs twee zelfmoordpogingen. De laatste tijd was de Belg echter vol enthousiasme op zoek naar een nieuwe ploeg, zodat hij in 2010 weer actief aan het wielrennen kon deelnemen.

Vooralsnog is het dus niet duidelijk of de gevonden medicijnen te maken hebben met de dood van Vandenbroucke. De Gazet van Antwerpen wist zelfs te melden dat de familie van de Belgische wielrenner inmiddels om een autopsie heeft gevraagd

Oud 13-10-09, 16:21 angry   #38
Drums

Bijna iedereen zegt dat VDB er juist nu weer fit, fris en vol goede moed uitzag.
Dat is vaak zo bij iemand die daarna zelfmoord heeft gepleegd.
Zou het de derde keer scheepsrecht zijn geweest?
Oud 13-10-09, 16:29 angry   #39
Hup Holland!

Bijna iedereen zegt dat VDB er juist nu weer fit, fris en vol goede moed uitzag.
Het ziet er naar uit. Hoe ver moet je dan heen zijn als je ooit de beste bent geweest. Dit gaat verder dan het wielrennen lijkt me.

Oud 13-10-09, 20:33 angry   #40
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Die kans acht ik zeker aanwezig ja.
Triest dat het zo ver heeef tmoeten komen, aan de andere kant zijn dit de uitwassen van een ziek wielerwereldje vol doping en bedrog.

Maar zo jong is natuurlijk pijnlijk, want hij overlijdt niet alleen als wielrenner, maar ook gewoon als mensen voor z'n familie en vrienden.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 06:57 angry   #41
Drums

Polazzi: "Frank had afspraak met vrouw" VRT di 13/10/2009 - 17:25
Fabio Polazzi, de renner en vriend die met Frank Vandenbroucke in Senegal was, heeft zijn verhaal gedaan aan de RTBF. Hij zegt dat Vdb niet in zijn eigen hotelkamer is gevonden, maar in een kamer in een hotel niet ver daarvandaan.

"We zijn zondagnamiddag aangekomen in Senegal", zegt Polazzi. "We hebben wat gedronken en wat gegeten en kwamen rond middernacht weer aan in ons hotel."

"Toen zei Frank dat hij een afspraakje had met een vrouw, die hij eerder op de dag had ontmoet, en dat hij met haar de nacht zou doorbrengen. "Morgen ben ik terug", zei hij. Maar hij is nooit meer teruggekomen", vertelt Polazzi.
"Hoteleigenaar heeft Frank gevonden"
Polazzi heeft op maandag geprobeerd om Vandenbroucke te bereiken. "Ik heb gebeld en ge-sms't op zijn twee gsm's, maar ik kreeg geen antwoord. Zijn gsm's zijn ook niet bij zijn lichaam gevonden."

"De vrouw heeft haar versie gegeven aan de politie. Ze heeft maandag om 6u hun hotelkamer in "Maison Bleue" verlaten en heeft Frank daar achtergelaten. De eigenaar van "Maison Bleue" werd ongerust en heeft Franks lichaam gevonden."

"De politie heeft mij rond 18u verteld dat Frank dood was. Volgens de agenten was Frank al enkele uren dood, toen ze hem gevonden hebben", zegt Polazzi nog.
Autopsie is voor woensdag of donderdag
Wellicht woensdag wordt de autopsie op het lichaam van Frank Vandenbroucke uitgevoerd, in het Aristide Le Dantec-ziekenhuis in de Senegalese hoofdstad Dakar. Dat heeft de politie verklaard.

"Het lichaam van Vandenbroucke wordt dinsdag overgebracht naar Dakar", zegt de woordvoerder van het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken. "Twee medewerkers van onze ambassade zullen er op toezien dat alles correct verloopt."

De Senegalese politie wou over het onderzoek weinig kwijt. "Maar er moeten niet te veel veronderstellingen gemaakt worden", vertelde de rijkswacht.
Gsm's verdwenen
Toch duiken er steeds meer vraagtekens op over wat er zich heeft afgespeeld die nacht. Volgens Polazzi verliet de Senegalese vrouw al om 6uur 's ochtends 'la maison bleue' om er rond 15 uur in de namiddag terug te keren. "Na twee minuutjes was ze dan alweer weg. De mensen van het huis maakten zich grote zorgen en gingen een kijkje nemen. Toen troffen ze het lijk van Frank aan. Volgens de politie was hij al uren dood. Het is nu afwachten wat de autopsie uitwijst. Ik weet niet of de vrouw een rol heeft gespeeld in Franks overlijden, echt niet. Maar bij het feit dat zijn gsm's spoorloos verdwenen zijn, stel ik me vragen."
Oud 14-10-09, 07:18 angry   #42
Drums

VDB kwam dronken hotel binnen met Senegalese vrouw

Wielrenner Frank Vandenbroucke, die gisteravond in mysterieuze omstandigheden overleed aan een longembolie in een hotel in een luxebadplaats in Senegal, kwam het hotel dronken en in het gezelschap van een Senegalese vrouw binnen. Naast zijn bed werden, volgens het gezaghebbende L'Equipe, insuline, het slaapmiddel Stilnoct en het kalmeermiddel Xanax gevonden. Een cocktail daarvan in overdosis kan tot de dood leiden, zeker in combinatie met alcohol. De familie van VDB heeft een autopsie aangevraagd.

Lokaal biertje
"Hij arriveerde in 'La maison bleue' om 2 uur tijdens de nacht van zon- op maandag. Hij was dronken en vergezeld van een vrouw. Hij zou één nacht blijven en we schonken hem een lokaal biertje in." Dat zegt een anonieme werknemer van het etablissement aan persagentschap AFP.

Braken
"Tegen vier uur 's ochtends kwam de dame ons een dweil vragen omdat Vandenbroucke had overgegeven", zei de getuige nog aan de politie. "Hij weigerde ook zijn naam en papieren te geven, het was de vrouw die hen incheckte in zijn plaats. Voor 13 uur kwam de man de kamer niet uit. Tegen 20 uur vernam ik dan van mijn baas dat de hotelgast overleden was." De hulpdiensten kwamen het lichaam ophalen."

Kamer niet verzegeld
Een journaliste en een fotograaf van persagentschap AFP konden blijkbaar zonder problemen de niet eens verzegelde kamer waarin VDB stierf, betreden. In het midden van de kamer stond een bed met een muskietennet. Een badhanddoek lag op de grond, een aansteker op het bed.

Dodelijke cocktail?
De doodsoorzaak van Frank Vandenbroucke is niet heel duidelijk. Men houdt het op een overlijden aan de gevolgen van een longembolie, een bloedklonter in de longen. Maar naast zijn bed werden dus ook insuline en slaap- en kalmeerpillen gevonden. Al dan niet in combinatie met alcohol zou een overdosis daarvan een dodelijke cocktail kunnen zijn.
Oud 14-10-09, 12:07 angry   #43

Wordt het alsnog een heel schimmig verhaal. Inmiddels zijn ook 3 mensen aangehouden die van diefstal en heling verdacht worden.
Oud 14-10-09, 13:59 angry   #44
Hup Holland!

Het wordt steeds bizarder

Oud 14-10-09, 14:14 angry   #45
Drums

Ja dat gaat dus waarschijnlijk over die telefoons.
Ik denk dat ie dor die cocktail is overleden en dat medewerkers daarna z'n spullen gejat hebben
Oud 14-10-09, 14:55 angry   #46
Drums

Autopsie op lichaam van Vdb is uitgevoerd wo 14/10/2009 - 13:47
Woensdagochtend is de autopsie uitgevoerd op het lichaam van Frank Vandenbroucke. Het is nu wachten op de resultaten.

De autopsie vond plaats in het Aristide Le Dantec-ziekenhuis in de Senegalese hoofdstad Dakar. Over de resultaten is voorlopig nog niets bekend.

(later meer)
Overigens is die chick van hem één van de personen die is aangehouden. Ze had die 2 gsm's bij zich en wat geld. 2 mannen zijn ook aangehouden.
De vrouw zei dat VDB nog leefde toen ze maandagochtend wegging uit het hotel.
Oud 14-10-09, 16:44 angry   #47
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is dus niet helemaal zuiver allemaal. Zonde van zo'n talent zeg.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 18:46   #48

Ja.zonde ,maar hij was toch depri
Maril is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-09, 18:47   #49
Drums

Nou meldt een bron in Senegal dat er maar 1 andere man is aangehouden. Blijft een vaag verhaal.
Wachten op de resultaten van de autopsie, die morgen bekend worden gemaakt.
Oud 14-10-09, 19:00 puh   #50
Mênnus Brabander

http://forum.fok.nl/topic/1354155

Op een klassieker van BoWa.

Mensen die het serieus nemen hoeven niet te reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > De Derde Helft > Sport

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site