![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Wielrenner Frank Vandenbroucke is overleden.
bron hln.be[/align] __________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Met een longembolie zit je in Senegal denk ik ook niet op de best denkbare plek.
Had niet verwacht dat hij heel oud zou worden, maar dit is wel erg vroeg ... |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
wow, longembolie
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/Article/Detail.aspx?articleID=DMF20091012_070
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Oei!
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tsjee...
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Ik schrok me te pletter net
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Oei..
Jammer dat hij door de "doping affaire" en depressieve buien nooit zijn belofte heeft kunnen waarmaken. Het was eigenlijk al duidelijk dat hij niet oud zou worden. Toch rust in vrede. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Twee zelfmoordpogingen die hij overleefde.
En nou hieraan sterven |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Wat ik me net besef. Zijn leven begint nu in grote lijnen wel verdacht veel op die van Pantani te lijken.
En je raadt het nooit, ze stierven allebei op hun 34e
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wat een leeftijd ook om te gaan.Paar dagen geleden al die homo van Boyzone met zijn 33 jaar oud.Ik moet nog gaan uitkijken over een paar jaar.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pantani vond wel onder iets dubieuzere omstandigheden de dood.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
VDB werd daarna toch veel meer verguisd? |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Het raakt me niet zo, maar het is wel triest. Zeker nu hij weer op de goede weg terug leek te zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Frank Vandenbroucke: "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!"
Dat werd het dus niet... |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
VDB was daarna meer een karikatuur, niet echt meer serieus te nemen.
Met z'n Fransesco del Ponte.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bizar, maar stiekem ben ik totaal niet verbaasd. Was geen fan van 'm, maar hij kon het echt wel.
Eindelijk rust voor 'm, dat dan weer wel. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Wel dramatisch dat het door zoiets gebeurd.
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
ga je plassen lees je dit
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Heeft niks groots gewonnen op LBL na of niet
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Wat een schok dat zo'n geweldige renner totaal onverwachts overlijdt, net nu hij er weer een beetje bovenop leek te zijn gekomen, in ieder geval psychisch. Tegenwoordig worden ze niet meer zo gemaakt. Ja, hij nam doping, maar als je de periode in ogenschouw neemt, maakt dat zijn koersen er niet minder indrukwekkend op. Wie van de toprenners durft er nu nog zo ver van de streep zoveel krachten te verspelen? Wie durft er nu nog zulke boude uitspraken te doen? Een sport heeft zulke kleurrijke figuren nodig. Helaas is hij er nu niet meer, rust in vrede, Frank.
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
Als je echt het verhaal van Frank Vandenbroucke wilt weten, moet je deze documentaire kijken: http://www.youtube.com/watch?v=ne5r6t27j3I. Wat mij betreft één van de beste ooit gemaakt. |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik had het echt 100 manieren kunnen bedenken waarop hij vroegtijdig het leven zou laten, maar daar was dit er geen een van.
Ondanks zn hele history was het toch iemand die elke keer weer tot de verbeelding sprak (in positieve en negatieve zin). Weer een wielerlegende minder. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
RIP
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Het verbaast me niets eigenlijk
![]() Wel een kleurrijke wielrenner. RIP
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kwam niet als een verassing eigenlijk...
Moge hij in vrede rusten. __________________ A New Dawn |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
VDB
. Schrok er toch van toen ik het gisteren op het journaal zag. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
Maar McEwen verwoordde het wel mooi: Frank was a troubled but nice guy. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Naja hij won ook nog de Omloop het Volk in 1999.
Gent-Wevelgem en de Ronde van Oostenrijk staan ook op zijn palmares. En de GP Marseillaise, Scheldeprijs. En nog wat etappes en andere kleine overwinningen. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Een kwart van alle VRT sport TT-pagina's staat gewoon vol met berichten over hem.
Wat moet dat worden als Merckx overlijdt
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medicijnen gevonden naast zijn bed
__________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Er gaan geruchten dat Frank Vandenbroucke vlak voor zijn dood nog diverse medicijnen heeft geslikt. Naast het bed van de Belg, die gisteravond overleed, zijn namelijk slaapmiddelen, angstremmers en insuline aangetroffen. Dit meldt de Franse sportkrant L'Equipe.
Vandenbroucke had in het verleden met regelmaat last van depressies en ondernam zelfs twee zelfmoordpogingen. De laatste tijd was de Belg echter vol enthousiasme op zoek naar een nieuwe ploeg, zodat hij in 2010 weer actief aan het wielrennen kon deelnemen. Vooralsnog is het dus niet duidelijk of de gevonden medicijnen te maken hebben met de dood van Vandenbroucke. De Gazet van Antwerpen wist zelfs te melden dat de familie van de Belgische wielrenner inmiddels om een autopsie heeft gevraagd
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bijna iedereen zegt dat VDB er juist nu weer fit, fris en vol goede moed uitzag.
Dat is vaak zo bij iemand die daarna zelfmoord heeft gepleegd. Zou het de derde keer scheepsrecht zijn geweest? |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 | |
Triest dat het zo ver heeef tmoeten komen, aan de andere kant zijn dit de uitwassen van een ziek wielerwereldje vol doping en bedrog. Maar zo jong is natuurlijk pijnlijk, want hij overlijdt niet alleen als wielrenner, maar ook gewoon als mensen voor z'n familie en vrienden. |
||
|
|
|
|
|
#41 | ||||
|
|||||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Wordt het alsnog een heel schimmig verhaal. Inmiddels zijn ook 3 mensen aangehouden die van diefstal en heling verdacht worden.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Het wordt steeds bizarder
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ja dat gaat dus waarschijnlijk over die telefoons.
Ik denk dat ie dor die cocktail is overleden en dat medewerkers daarna z'n spullen gejat hebben |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
De vrouw zei dat VDB nog leefde toen ze maandagochtend wegging uit het hotel. |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Het is dus niet helemaal zuiver allemaal. Zonde van zo'n talent zeg.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Ja.zonde ,maar hij was toch depri
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nou meldt een bron in Senegal dat er maar 1 andere man is aangehouden. Blijft een vaag verhaal.
Wachten op de resultaten van de autopsie, die morgen bekend worden gemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
http://forum.fok.nl/topic/1354155
Op een klassieker van BoWa. Mensen die het serieus nemen hoeven niet te reageren
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Wielrenner Frank Vandenbroucke is overleden
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |