Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 07-12-11, 14:10 Standaard   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Kevin Strootman (Ridderkerk, 13 februari 1990) is een Nederlands profvoetballer. Hij verruilde in juli 2011 FC Utrecht voor PSV, waar hij voor vijf seizoenen tekende. Hij debuteerde in februari 2011 in het Nederlands voetbalelftal.

PSV

Door zijn ontwikkeling bij FC Utrecht kwam Strootman in de belangstelling te staan van PSV. Op 28 juni werd bekend dat hij samen met teamgenoot Dries Mertens voor een door de NOS geschatte som van dertien miljoen euro de overstap naar de Eindhovense club maakte[2] . Het is onbekend hoeveel er exact voor Strootman werd neergelegd.

Strootman debuteerde op 5 juli 2011 in het shirt van PSV. Hij viel in de tweede helft in tijdens een oefenwedstrijd uit bij RKSV Halsteren, die PSV met 0-10 won. Zijn eredivisiedebuut voor PSV maakte hij tegen AZ Alkmaar (3-1 verloren) op 7 augustus 2011. Op 25 augustus 2011 scoorde hij zijn eerste officiële doelpunt in Eindhovense dienst. PSV kwalificeerde zich in een thuiswedstrijd tegen SV Ried voor de groepsfase van de UEFA Europa League, waarbij Strootman op aangeven van Dries Mertens de 5-0 eindstand vaststelde. Strootmans eerste competitiedoelpunt voor PSV volgde op zaterdag 24 september 2011, thuis tegen Roda JC. In de 34e minuut schoot hij met links de 4-0 binnen.

Strootman debuteerde op 9 februari 2011 in het Nederlands voetbalelftal. In een vriendschappelijke interland thuis tegen Oostenrijk (uitslag: 3-1) bracht toenmalig bondscoach Bert van Marwijk hem in de 72ste minuut in als vervanger van Theo Janssen. Op dinsdag 6 september 2011 scoorde Strootman zijn eerste doelpunt voor Oranje. Tijdens een kwalificatiewedstrijd voor het EK 2012 in en tegen Finland volleerde hij in de 29ste minuut met zijn linkerbeen de 0-1 binnen uit een pass van Wesley Sneijder.

Laatst gewijzigd door Plato; 07-12-11 om 14:42
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 07-12-11, 14:11 Standaard   #2

StarGazer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 07-12-11, 14:13 sunglasses   #3
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het wel heel makkelijk om weer in de TT te zetten hoe verschrikkelijk die afzichtelijke, afschuwelijk lelijke kop van Strootman is.

Oud 07-12-11, 14:15 big smile   #4
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij lijkt op Tevez.

Oud 07-12-11, 14:40 Standaard   #5
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door crispy Bekijk bericht
[...]
Als je een slechte scheidsrechter hebt en geen geweten kan je het doen.
Na die halve doodschop in Engeland heeft hij een wedstrijd bij Oranje netjes gespeeld en was toen de slechtste man van het veld. Hij weet dat hij het van het blokken van tegenstanders moet hebben en heeft tot voor twee jaar geleden herhaaldelijk in zoveel woorden gezegd dat voetbal voor hem oorlog is. Er zijn grenzen aan wat je ervoor over hebt om te winnen: geen napalm en geen Nigel de Jong.
Waarom zou je de Jong niet meer opstellen? Hij is gestraft voor zijn gedrag tijdens die twee wedstrijden. Ik heb echt 100x liever van der Vaart of de Jong naast bommel dan Strootman.
Voor de toekomst wordt Strootman vast een hele grote, maar je zag dat tijdens de wedstrijd ons middenveld helemaal tureluurs werd gelopen. (Lag ook aan van Bommel overigens) Dan heb ik liever de Jong en van Bommel die op het WK bewezen hebben dat ze grote landen aan kunnen pakken.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 14:46 Standaard   #6

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Persoonlijk zie ik het niet meer zo in Van Bommel zitten.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 14:47 Standaard   #7
Breuer in Oranje

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Die kan ook echt niet meer na het EK, maar ik denk dat hij nog wel een keer kan pieken. Net als van Bronckhorst tijdens het WK.

Sûkerbôle.
Oud 07-12-11, 14:48 Standaard   #8
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

OP aangepast en topic opgeschoond.

Oud 07-12-11, 14:52 Standaard   #9

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
[...]

Die kan ook echt niet meer na het EK, maar ik denk dat hij nog wel een keer kan pieken. Net als van Bronckhorst tijdens het WK.
Ik ben bang dat hij op zo'n sleutelpositie gewoon te weinig gaat brengen. Aanvallend heeft hij al een tijdje ingeleverd, en verdedigend is het ook niet echt super. Een spelmaker is het ook niet. Dan zou ik hem liever opofferen voor De Jong, die dan puur speelt om ballen af te pakken, met een Van Der Vaart/Sneijder naast hem om het spel te maken. Persoonlijk liever Sneijder, en Van Der Vaart op 10.
Oud 07-12-11, 14:53 Standaard   #10
Fear the Beard!

Ik hoop op dat Vormer en of Clasie een kans krijgen in een oefenduel.
Oud 07-12-11, 14:54 Standaard   #11

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Dit + nog een hoop andere dingen. Maar ik heb me er sinds de laatste 2 maanden bij neergelegd dat dat allemaal niet gaat gebeuren onder degelijke Bertus.
Oud 07-12-11, 14:55 Standaard   #12
Breuer in Oranje

Wie zal Bert meenemen voor deze twee posities? Sneijder en van der Vaart kunnen er spelen. Verder nog van Bommel, de Jong, Strootman, Maduro en Schaars?

Sûkerbôle.
Oud 07-12-11, 14:59 Standaard   #13

Sneijder kan er spelen, maar dat heeft Van Marwijk nog nooit getest. Dan zie ik hem ook niet als optie voor die plek, helaas.
Bommel en De Jong, Strootman en Van Der Vaart zijn denk ik zijn keuzes op die 2 posities.
Oud 07-12-11, 15:18 Standaard   #14
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Kom op gasten, die jongen kan er ook niks aan doen.

Oud 07-12-11, 15:19 Standaard   #15
Mah boi!

Overigens zou het allemaal al veel minder erg zijn als ie z'n smoel een keer dicht deed.

Oud 07-12-11, 15:35 Standaard   #16
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

De Stroot mee naar het EK lijkt me vooralsnog niet nodig.

Spoiler
tvp

Oud 07-12-11, 15:38 Standaard   #17
Breuer in Oranje

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht

Spoiler
tvp
Natuurlijk verdiend hij wel een plek in de selectie. Maar hoe hij nu behandeld wordt door ons aller Bert slaat natuurlijk nergens op. Bijna evenveel krediet als zijn schoonzoon.

Sûkerbôle.
Oud 07-12-11, 17:17 big smile   #18
Anonymous/Prizzle

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Hij lijkt op Tevez.

Oud 07-12-11, 17:46 Standaard   #19

crispy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
[...]
Waarom zou je de Jong niet meer opstellen? Hij is gestraft voor zijn gedrag tijdens die twee wedstrijden. ...
Een normale straf zou levenslange schorsing zijn wegens recidivisme. Probleem voor hem is dat hij een uiterst modale middenvelder is zonder de overtredingen. Hij doet ook dingen, als het blokken, die (nog) niet onreglementair zijn, maar wel een carrière kunnen beëindigen. Het wachten is op spelregelwijzigingen die deze types effectief aan banden leggen.

Qua kop: Strootman heeft juist een goeie voetbalkop. Mannen die zijn hoofd op schoonheid waarderen zijn vermoedelijk homo. Voetballers mogen dan geen homo's zijn, maar supporters zijn het des te meer (korte broekjes kijken en zo). De KnikkerKoning zal een KnikkerQueen zijn, en dat is natuurlijk prima, maar het is fijn voor hemzelf als hij het ook weet.
crispy is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 17:51 Standaard   #20
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

.

Oud 07-12-11, 17:53 Standaard   #21
Theo, pak 'm terug

fuckbuddy

Oud 07-12-11, 18:22 Standaard   #22
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ben je tegenwoordig homo als je iemand een afgrijselijk lelijke hondenkop vindt hebben?
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 18:29 Standaard   #23

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Ben je tegenwoordig homo als je iemand een afgrijselijk lelijke hondenkop vindt hebben?
Ja, zo gaat dat Maar daar ben je niet minder om.
Oud 07-12-11, 18:43 sad   #24
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door crispy Bekijk bericht
[...]

Een normale straf zou levenslange schorsing zijn wegens recidivisme. Probleem voor hem is dat hij een uiterst modale middenvelder is zonder de overtredingen. Hij doet ook dingen, als het blokken, die (nog) niet onreglementair zijn, maar wel een carrière kunnen beëindigen. Het wachten is op spelregelwijzigingen die deze types effectief aan banden leggen.

Qua kop: Strootman heeft juist een goeie voetbalkop. Mannen die zijn hoofd op schoonheid waarderen zijn vermoedelijk homo. Voetballers mogen dan geen homo's zijn, maar supporters zijn het des te meer (korte broekjes kijken en zo). De KnikkerKoning zal een KnikkerQueen zijn, en dat is natuurlijk prima, maar het is fijn voor hemzelf als hij het ook weet.
Wtf, ik zei alleen dat die op Tevez lijkt

Oud 07-12-11, 19:56 Standaard   #25

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Wtf, ik zei alleen dat die op Tevez lijkt
nothing personal

On topic. Jasper suggereerde in zijn column dat hij beter zou worden en dat lijkt logisch bij een 21-jarige. Maar is zeker niet noodzakelijk zo. Juist trage spelers als Seedorf, Van Gaal, Van Hanegem, Hiddink waren jong al op hun top. Technisch waren ze volgroeid en hun spelinzicht was volwassen. Sneller konden ze niet worden, dat viel niet te trainen. Door hun gebrek aan snelheid kwamen ze ook niet toe aan mannetjes passeren, wat het begin van een heel leerproces is (wat te doen nadat je het mannetje gepasseerd hebt). Voor snelle spelers valt er nog zoveel te verbeteren, zie bijv. de vooruitgang van Boerrigter.
Het lijkt me dat Strootman daarom als relatief langzame jongen niet veel vorderingen meer zal maken, tenzij hij zijn snelheid op zou kunnen voeren. Gezien zijn sjokkende manier van voortbewegen, ook daarin lijkt hij op De Kromme, zou daar misschien winst te boeken kunnen zijn.
Oud 07-12-11, 19:59 Standaard   #26

Strootman heeft geen bovengemiddelde techniek en is niet slim genoeg om daarmee weg te komen. Als dit het equivalent van de nieuwe generatie Oranje internationals zou moeten zijn, dan ben ik benieuwd of we ons in de toekomst überhaupt gaan kwalificeren.
Oud 07-12-11, 20:04 Standaard   #27

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Clasie

Strootman is >>>

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 20:05 Standaard   #28
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht

Spoiler
tvp
Zou ik, afhankelijk van zijn spel de rest van dit seizoen uiteraard, toch wel doen hoor. Hij heeft ook al een aantal prima interlands gespeeld. Natuurlijk was het ook wel eens minder, maar je mag van een relatief onervaren speler ook weer niet verwachten dat hij dan de kar gaat trekken in het nationale elftal. Bij PSV speelt hij ook overwegend goed. Dus zo vreemd vind ik het niet dat Van Marwijk bij hem is uitgekomen. Ik vond het wel snel destijds, toen hij net bij Utrecht zat, maar andere internationals en de staf van Bert waren toen al vrij snel lovend over de manier waarop hij aanhaakte. Dat zegt ook wel iets. Dus als optie op het middenveld lijkt het me geen onlogische gedachte om hem mee te nemen naar het EK, al zou ik hem persoonlijk nog niet in de basis zetten.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 20:20 Standaard   #29

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Strootman heeft geen bovengemiddelde techniek en is niet slim genoeg om daarmee weg te komen. Als dit het equivalent van de nieuwe generatie Oranje internationals zou moeten zijn, dan ben ik benieuwd of we ons in de toekomst überhaupt gaan kwalificeren.
Let op mijn woorden: we gaan België achterna. Kwalificeren doen we vast nog wel, met 24 landen op een EK maar ik vrees dat we niet meer meedoen met de grote jongens en heel vaak juichende Duitsers gaan zien...

Oud 07-12-11, 20:22 thumb up   #30

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Helemaal eens met methodmich: eindelijk een realistische en minder opportunistische blik.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 20:22 Standaard   #31
Breuer in Oranje

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Let op mijn woorden: we gaan België achterna. Kwalificeren doen we vast nog wel, met 24 landen op een EK maar ik vrees dat we niet meer meedoen met de grote jongens en heel vaak juichende Duitsers gaan zien...
Inderdaad, of er moeten de komende 2-3 jaren weer wat supertalenten opstaan, zodat ze het kunnen overnemen van Sneijder en van Persie wanneer zij 32-33 zijn.

Sûkerbôle.
Oud 07-12-11, 20:22 question   #32
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Is het arrogant of incorrect als ik zeg dat de plannen van Cruijff essentieel zijn voor de toekomst van het Nederlands voetbal? Kwam ineens in me op; Ajax is toch altijd leidend geweest in beleid qua jeugdopleiding...
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 20:25 Standaard   #33
Juk

Juk's Voetbal Forum schermafbeelding

Feyenoord heeft die plek overgenomen, gezien de grote groepen die in de vertegenwoordigende elftallen zitten. Kwaad zou het niet kunnen als Ajax aanhaakt natuurlijk.

Oud 07-12-11, 20:41 Standaard   #34

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Zeldzaam ben ik het met je eens. Maar dit klopt denk ik wel. Kwalitatief gezien stelt het allemaal niet meer zoveel voor als je gaat kijken in de jeugdopleidingen.

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 21:48 Standaard   #35

Oorspronkelijk geplaatst door Breach Bekijk bericht
[...]

Zeldzaam ben ik het met je eens. Maar dit klopt denk ik wel. Kwalitatief gezien stelt het allemaal niet meer zoveel voor als je gaat kijken in de jeugdopleidingen.
Gelukkig ben ik het ook nooit met jou eens

Oud 07-12-11, 21:50 Standaard   #36

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
[...]

Is het arrogant of incorrect als ik zeg dat de plannen van Cruijff essentieel zijn voor de toekomst van het Nederlands voetbal? Kwam ineens in me op; Ajax is toch altijd leidend geweest in beleid qua jeugdopleiding...
Essentieel is inderdaad de visie (dat ga ik niet weer herhalen, is al genoeg over gezegd) maar ook of Nederland de nodige know-how kan vasthouden (dat wordt steeds lastiger) en geld kan vinden om te investeren, plus de organisatie up to date houden en daar schort het ook aan.

Oud 07-12-11, 21:55 Standaard   #37

Met N. de Jong kies je voor iemand die zich heeft voorgenomen niet meer aan te vallen. Een afweerschild. Bij M City maakte ze er hem laatst belachelijk om. Tijdens het WK heeft hij (net als het bommelding) geen schot op het doel afgeleverd en dat is voor een middenvelder bijzonder. Omdat Bronckhorst aanvallende intenties had en verdedigend gaatjes liet vallen is de keuze voor zo'n nihilist te billijken (behalve dat hij dus gewoon te gemeen speelt).

Met Pieters heb je een linksback die aanvallend minder is, maar waar je als linkshaaf geen omkijken naar hebt. Dus moet je dan een ander type middenvelder nemen. Schaars of Strootman. Zowel Sneijder als Vaart worden overlopen.

Sulejmani op de lat en Zagreb heeft in de rust wat flappen gekregen. As could be expected.
Oud 07-12-11, 23:57 Standaard   #38
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Breach Bekijk bericht
[...]

Clasie

Strootman is >>>
Oud 11-01-12, 16:02 arrow   #39
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Update van de medische staf:
“Strootman heeft lichte knieklachten, nadat hij een tik heeft gehad. Vandaag heeft hij zijn individuele training goed volbracht. De komende dagen kijken we verder.”

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 11-01-12, 19:16 big smile   #40
Lucky man

Oud 01-03-12, 09:16 sunglasses   #41
Lucky man

Kevin_strootman “@Martijn_Groen: "@Kevin_strootman: <- niet zo arrogant Kevin. Je praat als een vedette. Je Bent maar een bankzitter” jij op de bank thuis

Ha-ha!

Oud 01-03-12, 17:44 Standaard   #42
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek Bekijk bericht
Kevin_strootman “@Martijn_Groen: "@Kevin_strootman: <- niet zo arrogant Kevin. Je praat als een vedette. Je Bent maar een bankzitter” jij op de bank thuis

Ha-ha!

Oud 01-03-12, 17:48 big smile   #43
Mah boi!

Oud 01-03-12, 19:04 Standaard   #44
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom zou je ingaan op dat soort triestigheid? .
Otis. is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-12, 19:11 Standaard   #45
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Waarom zou je ingaan op dat soort triestigheid? .
Je zou toch denken dat de Stroot in zijn leven ontzettend veel kutopmerkingen te verwerken heeft gekregen en er ondertussen mee om zou moeten kunnen gaan. Blijkbaar niet.
Rellende Rotscholier is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-12, 19:13 big smile   #46

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij zit hij nog niet zolang op twitter, hij zal het wel snel genoeg opgeven gok ik.

Oud 26-03-12, 15:09 thumb up   #47

Slecht aanspeelbaar, werd aantal keer overlopen, ontsnapte aan rood.

Wedstrijd liet precies zien waarom deze jongen zo overschat is .

Oud 26-03-12, 15:11 Standaard   #48
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb een paar vrienden die groot fan zijn van Strootman, maar die blijven erbij dat hij gewoon niet in vorm is
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 26-03-12, 15:12 thumb down   #49

Hij heeft een aardige trap, dan val je snel op. Ook wel inzicht, maar moet dan altijd met het gezicht naar de goal toe voetballen en heeft ruimte nodig om er wat mee te kunnen doen.
Veel meer is het niet, moet ook niet mee dit EK.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:15.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site