|
|
#1 |
![]() Naam David Jiménez Silva Geboortedatum 8 januari 1986 Geboorteplaats Arguineguín, Spanje Lengte 170 cm Speelde van 2004 tot 2010 bij Valencia. Hierna overgenomen door het rijke Manchester City, waar hij een 4 jarig contract tekende. __________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Uitblinker in de stadsderby vandaag
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sowieso een mooie speler.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Wijsheid komt met de jaren.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ja, en als je jouw leeftijd bereikt hebt wordt het weer minder.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Graag over Silva dit topic, wat vonden jullie van hem vandaag.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik vond 'm geweldig spelen. Vooral die pass bij de 1-6 was echt briljant.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik vind dat een wijs inzicht van sjimmie
.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Voordat hij bij City kwam had ik eigenlijk nog nooit van hem gehoord aangezien ik het Spaanse voetbal nauwelijks volg. Maar wat een ongelooflijk goede voetballer is dit.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Serieus? Hij zat daarvoor toch al enige tijd bij de selectie van de Spaanse nationale ploeg en heeft met Valencia volgens mij al behoorlijk wat Europese wedstrijden gespeeld.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Laatste keer dat ik Valencia in Europa gezien heb was in de Champions League tegen Heerenveen.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik had het idee dat hij eigenlijk helemaal niet zo graag naar City wilde, maar dat er weinig keuze was omdat Valencia het geld nodig had en City het toevallig kan betalen. Des te knapper dat hij zo goed en constant weet te presteren.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kwestie van tijd voordat Barcelona hem haalt denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Weet ik niet, dan hadden ze dat wel gedaan toen hij nog bij Valencia zat denk ik.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prachtige speler. Moest duidelijk wennen na z'n komst, maar daar is niets meer van terug te zien.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hij lijkt dit seizoen inderdaad nog een extra niveau gevonden te hebben. Zou me verbazen als ie niet bij de beste spelers van het seizoen gaat horen aan het einde.
Ik ben gecharmeerd van hem eigenlijk sinds ie die bal van 30 meter in de kruising jaste op Stamford Bridge 5 jaar geleden, zeldzame goal voor zo'n jong ventje op dat podium. Maar hij heeft zelfs die verwachtingen van destijds overtroffen. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hij doet het in ieder geval beter dan z'n broer Bruno Silva.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bazenpass bij de 1-6. Al lichtten ze bij de BBC ook goed zijn andere kwaliteiten uit.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
Mooiste voetballer van het moment, althans van wat ik zie. Dat inzicht, die passjes
. Ik zit net MOTD2 te kijken en die controle in de lucht waaruit hij vervolgens de ball richting Dzeko passed voor de 1-6. Wat een bal zeg Of die pass richting Milner bij de 0-2, ook zo mooi.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Geweldenaar. En destijds de transfer waarbij ik het meest baalde, niet zozeer vanwege City (want zij zijn slechts een van de velen 'verpeste' clubs) maar des te meer vanwege het feit dat zo'n sieraad niet voor het Spaans voetbal behouden kon worden. Ook een beetje voor mij het meest recente symbool dat de Primera Division in een enorme neerwaartse spiraal zit. Voor zover dat nog niet duidelijk was.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ja, de dominantie van Barça en Real is te groot geworden, clubs daar net onder als Atlético, Valencia en Sevilla kunnen het financieel en sportief in de verste verte niet meer bijbenen. Daar gaat La Liga op den duur aan stuk.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Geweldige speler. Imo beter, vooral nuttiger, dan Iniesta.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Wel een sneue en vreemde ontwikkeling. De periode 00s waren voor mij een tijdperk waarin het voetbal in Spanje vaak zó goed was, ook echt in de totale breedte van de competitie, dat zich dus ook uitte in Europa (clubverband) en natuurlijk het interlandvoetbal. De jeugdopleidingen van Spanje zijn halverwege de jaren 90 volledig hervormd en daar plukt het nu al járen de vruchten van. Dat een competitie vervolgens zó de verkeerde kant op is gegaan is dood en doodzonde. Beetje schimmige boel ook aan 't worden, met die dominantie van Barcelona en Real. Zowel op als naast het veld. In diezelfde periodes die ik net beschreef wist Spanje volledig af te rekenen met het imago van bikkelharde verdedigers, ploegen met maniertjes, countervoetbal. Vervolgens heeft een groot deel van het Spaanse voetbal dit imago weer volledig nieuw leven ingeblazen, slechter dan ooit. De ontwikkelingen buiten het veld waren eerst een positieve impuls naar de uitvoering binnen het veld, nu precies andersom.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
#28 | |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik doe het later vanavond.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
David Silva
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|