Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13-10-11, 20:02 Standaard   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Persoonlijke informatie
Volledige naam Mike Havenaar
Bijnaam Maiku Hāfunā
Geboortedatum 20 mei 1987
Geboorteplaats Hiroshima, Japan
Lengte 194 cm

Clubinformatie
Spelend bij Ventforet Kofu
Positie Aanvaller

Achtergrond
Mike Havenaar werd geboren in de Japanse gemeente Hiroshima, waar zijn vader Dido Havenaar als doelman actief was bij de plaatselijke club Mazda FC, het tegenwoordige Sanfrecce Hiroshima. Havenaars ouders kwamen vanuit Nederland naar Japan in 1986 voor de voetbalcarrière van Dido. In 1994 liet de familie zich naturaliseren tot Japanners. Mike spreekt Japans, Nederlands en Engels. ,,Welke typische Nederlandse eigenschappen ik zelf heb? Ik houd van stroopwafels en oliebollen. En ik heb meer zelfvertrouwen dan de gemiddelde Japanner." vertelde Mike Havenaar in een interview.[1]

Clubcarrière
Als aanvaller voor zijn club maakte Havenaar zijn debuut als professioneel voetballer op 15 april 2006 tegen Gamba Osaka. Met een lengte van 1,94 m is hij één van de langste voetballers in de J-League. Hij begon zijn carrière bij Consadole Sapporo onder de 15 jaar, waar zijn vader Dido Havenaar (oud-doelman van onder andere FC Den Haag) ook had gespeeld en waar hij de keeperstrainer was. Toen zijn vader keeperstrainer werd bij Yokohama F. Marinos, ging Mike ook naar deze club.

Interlandcarrière
Havenaar maakte op 2 september 2011 zijn debuut voor het Japanse elftal, nadat bondscoach Alberto Zaccheroni hem op had geroepen als gevolg van het geblesseerd afhaken van Keisuke Honda. Tijdens het WK-kwalificatieduel tegen Noord-Korea kwam hij na zeventig minuten binnen de lijnen. Mike maakte zijn basisdebuut tegen Tadzjikistan op 11 oktober 2011, in deze wedstrijd scoorde hij zijn eerste twee goals voor het nationale elftal

'Nederlander' held in Japan TOKIO - Japan heeft er een sportheld bij. Een met Nederlandse wortels nog wel. Kranten loofden woensdag de nieuwe spits van het Japanse voetbalelftal, dat de avond ervoor met 8-0 Tadzjikistan oprolde. Twee doelpunten kwamen op naam van Mike Havenaar. „Japan heeft er een ijzersterk wapen bij”, kopte dagblad Nikkei.

De zoon van oud-doelman Dido Havenaar maakte tegen Tadzjikistan niet zijn debuut, maar stond wel voor het eerst in de basis van bondscoach Alberto Zaccheroni. Toen hij het Japanse volkslied hoorde, gingen de rillingen door zijn lijf. „Overal kippenvel”, zei de 24-jarige Havenaar, die op 20 mei 1987 het levenslicht zag in Hiroshima.

Vader Dido keepte jarenlang bij ADO Den Haag. In 1986 zocht hij het verre avontuur op in het land van de rijzende zon. Hij bleef er ook na zijn actieve carrière en werd trainer. In 1994 liet de familie Havenaar zich naturaliseren tot Japanner.

„Ik ben er enorm trots op dat ik in het blauwe shirt van mijn land mag spelen en ik hoop dat het zo blijft. Ik ben van ver gekomen. Ik heb in mijn leven meer tegenslagen dan successen gekend, maar ik ben er bovenop gekomen”, zei Mike na zijn succesvolle interland.

Las toevallig over hem na de afgelopen interland. Iemand die wat meer kan vertellen?

(Verdwijnt na registratie)
Oud 14-10-11, 09:58 Standaard   #2

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Tja volgens mij valt er niet veel meer te vertellen dan wat er al staat.
Verder is het niks bijzonders, heb hem volgens mij een paar keer zien spelen met jeugd elftallen van Japan ofzo.

Oud 14-10-11, 14:34 Standaard   #3
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door neilpad Bekijk bericht
Tja volgens mij valt er niet veel meer te vertellen dan wat er al staat.
Verder is het niks bijzonders, heb hem volgens mij een paar keer zien spelen met jeugd elftallen van Japan ofzo.
Zou die meekunnen in de eredivisie of op wat voor niveau moet ik hem een beetje inschalen?

Oud 14-10-11, 16:34 Standaard   #4

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
[...]

Zou die meekunnen in de eredivisie of op wat voor niveau moet ik hem een beetje inschalen?
Poeh daar vraag je me wat.. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Vond het iig niet echt een talentvolle jongen, geen idee voor welke club hij nu speelt en hoe hij het doet. Maar ik denk dat de gemiddelde Eredivisie spits wel wat beter is.

Oud 14-10-11, 16:36 Standaard   #5
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Baas. Hij heeft tegen Noord-Korea mogen ballen
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-11, 16:37 Standaard   #6
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Nageslacht van Max Havelaar?

Oud 14-10-11, 16:48 Standaard   #7
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Nageslacht van Max Havelaar?
De eerste paar keren in AT ging ik er gedachteloos langsheen en dacht ik werkelijk dat er een topic over was, onbewust. Dacht in 3e helft ofzo dan :p
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-11, 16:55 Standaard   #8

Wel bijna topscorer geworden in Japan met een ploeg die uiteindelijk degradeerde.

Oud 04-11-11, 13:30 Standaard   #9
Redactie

Vitesse houdt de prestaties van Mike Havenaar met belangstelling in de gaten. De aanvaller met Nederlandse roots heeft een aflopende verbintenis bij het Japanse Ventforet Kofu.

Havenaar (24) liet eerder al weten graag naar een Europese club over te stappen. De Japanse international is de zoon van oud-doelman Dido Havenaar, die jarenlang uitkwam voor ADO Den Haag. In 1986 zocht hij het verre avontuur op in het land van de rijzende zon. Hij bleef er ook na zijn actieve carrière en werd trainer. In 1994 liet de familie Havenaar zich naturaliseren tot Japanner.

Technisch directeur Ted van Leeuwen van Vitesse was donderdag toeschouwer bij het duel tussen Ventforet Kofu en Yokohama Marinos (1-2). Hij zag Havenaar, spelend tegen zijn voormalig werkgever, de score openen. "Mike is een van de vele spelers die we volgen", zegt Van Leeuwen tegen VI. "Dat we helemaal naar Japan overvliegen om een speler te bekijken doen we wel vaker."

Oud 04-11-11, 13:42 Standaard   #10
Theo, pak 'm terug

Jammer dat het wel als een non-EU speler wordt geteld.

Oud 04-11-11, 13:48 Standaard   #11
Redactie

Jammer dat het wel als een non-EU speler wordt geteld.
Geld is geen probleem toch.

Oud 04-11-11, 13:51 Standaard   #12
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
[...]

Geld is geen probleem toch.
Everything is possible

Oud 04-11-11, 13:59 thumb up   #13
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Geef Merab twee dagen en het komt goed.

Oud 04-11-11, 14:00 Standaard   #14
Theo, pak 'm terug

Ik geef het deze jongen maar te doen om Wilfried Bony (tijdelijk) te moeten vervangen.

Oud 04-11-11, 14:27 Standaard   #15

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan hij geen Nederlands paspoort aanvragen?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 04-12-11, 11:23 Standaard   #16
Redactie

Mike Havenaar is hot en de wereld lijkt dan ook aan zijn voeten te liggen. De Japanse aanvaller met Nederlandse roots doet het dit seizoen meer dan voortreffelijk in de Japanse competitie en kon in een eerder stadium al rekenen op de interesse van clubs uit Engeland, Oostenrijk en Zwitserland. Vanuit de Eredivisie hebben ook NAC Breda en Vitesse de boomlange spits op de radar staan.

Alsof al deze interesse nog niet genoeg is, wordt zondag naar buiten gebracht dat ook VfL Wolfsburg en VfB Stuttgart wel brood zien in de komst van de 1,94 meter lange revelatie. De eerstgenoemde club heeft Havenaar afgelopen week uitgenodigd om naar Europa te vliegen om meteen te onderhandelen, terwijl er recentelijk scouts van Stuttgart en Vitesse bij Havenaars club Ventforet Kofu langs de lijn stonden om zijn verrichtingen te aanschouwen.

In Japan houdt men in ieder geval al ernstig rekening met het vertrek van de 24-jarige doelpuntenmaker. “De kans dat Mike bij Kofu blijft is gewoon erg klein”, aldus een woordvoerder van de club in de Japanse pers. Havenaar heeft dit seizoen liefst zeventien competitietreffers achter zijn naam geschreven en heeft mede daardoor inmiddels al zijn debuut in de nationale ploeg van Japan gemaakt.

Oud 04-12-11, 11:29 thumb up   #17
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik volg Havenaar al een paar seizoenen met bovengemiddelde interesse. Gewoon, omdat het zo'n apart geval is. En natuurlijk leuk als je die verslaggevers "Maajk Haffena" te horen roepen als ie weer eens scoort.
Een boomlange, oer-Hollandse gozer die eigenlijk een Japanner is. Leuk dat ie nu ook eindelijk los begint te komen. Maar apart blijft het wel.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 19:13 Standaard   #18
Redactie

Vitesse heeft Jonathan Reis te pakken, maar kan een andere mogelijke opvolger van Wilfried Bony waarschijnlijk uit het hoofd zetten. Mike Havenaar, de Japanse aanvaller met Nederlandse roots, kiest volgens de Wolfsburger Allgemeine voor VfL Wolfsburg. De 24-jarige spits komt deze week nog naar Wolfsburg om de plooien glad te strijken, zo meldt de krant. Daarmee vist niet alleen Vitesse achter het net, want ook VfB Stuttgart had serieuze interesse.

Oud 08-12-11, 12:02 Standaard   #19
Theo, pak 'm terug

Reputatie Magath/Wolfsburg doet Havenaar twijfelen

Mike Havenaar (24) is op uitnodiging van hoofdtrainer Felix Magath naar VfL Wolfsburg afgereisd. Voor de Japanse Nederlander ligt een driejarig contract klaar bij de Bundesliga-kampioen van 2009, dat moet ingaan op 1 januari 2012.

Hoewel het aanbod lucratiever is dan het driejarige voorstel dat Vitesse onlangs deed, heeft Havenaar zijn twijfels. Dit houdt verband met de reputatie van Magath, die met zijn keiharde trainingsmethode en onaantrekkelijke speelwijze weinig sympathie in de Bundesliga geniet. Onderhoud van Havenaar met enkele in Duitsland actieve landgenoten, onder wie Atsuto Uchida (Schalke 04), heeft dit bevestigd.

Havenaar heeft een aflopend contract bij Ventforet Kofu, dat onlangs uit de J-League degradeerde. Wel werd de inmiddels vijfvoudige Japans international met zeventien competitietreffers de op-een-na productiefste speler van de competitie.

Inmiddels is hij naar Wolfsburg gevlogen voor een rondleiding bij de plaatselijke VfL. Bij Die Wölfe treft de aanvaller in assistent-coach Pierre Littbarski een oude bekende. In 2006 trainde Havenaar een halfjaar onder de Duitser bij de club Avispa Fukuoka.

De interesse van VfB Stuttgart lijkt te zijn afgezwakt. De Zuid-Duitse club bekeek Havenaar tijdens de laatste competitiewedstrijd van Ventforet Kofu. NAC Breda haakte onlangs af nadat het had vernomen dat Havenaar alleen over een Japans paspoort beschikt en derhalve als niet-EU-speler minimaal 500 duizend euro per jaar moet verdienen

Oud 08-12-11, 12:40 Standaard   #20
Mah boi!

Ik was persoonlijk een stuk liever direct ingegaan op Stuttgarts interesse dan dat ik naar FC Volkswagen zou moeten in die grauwe schijtstad. Al helemaal met die lul van een Magath aan het roer.

Oud 08-12-11, 12:47 sunglasses   #21
Theo, pak 'm terug

Ach, misschien komt hij ook wel op kosten van Wolfsburg onderhandelen bij Vitesse

Oud 18-12-11, 21:12 thumb up   #22
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Japans international Mike Havenaar naar Vitesse
zondag 18 december 2011 | 20:58 | Laatst bijgewerkt op: zondag 18 december 2011 | 21:00

Mike Havenaar, Japans international, kiest voor Vitesse.
ARNHEM - Vitesse heeft zich versterkt met Mike Havenaar. De 24-jarige spits is zoon van de Nederlandse oud-doelman Dido Havenaar.

De 1.94 meter lange aanvaller Mike Havenaar heeft alleen een Japans paspoort. Het is de bedoeling dat Havenaar in januari al aansluit bij de selectie van Vitesse.

De international komt transfervrij over van het Japanse Ventforet Kofu, waar zijn contract is verstreken. Ook VfB Stuttgart, VfL Wolfsburg, Aston Villa en QPR hadden belangstelling voor Havenaar, die echter heeft gekozen voor Vitesse.

Havenaar is international voor Japan.

Hij is na Jonathan Reis de tweede versterking voor Vitesse en net als Reis een centrumspits. Vitesse hoopt ook amateurspits Mart Lieder nog te strikken van hoofdklasser Purmersteijn. De 21-jarige aanvaller kan voor anderhalf jaar tekenen in Arnhem.

Vitesse heeft de KNVB dispensatie gevraagd voor een tussentijdse overstap.

Gelderlander

Oud 18-12-11, 21:17 no smile   #23
Theo, pak 'm terug

Ik geloof het pas als het op vitesse.nl staat.
Maar toch jammer dat Pedersen de kans niet heeft kunnen krijgen, want dat verhaal zal nu wel uit zijn...

Oud 18-12-11, 21:19 Standaard   #24
Redactie

Leuk ben benieuwd.
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-11, 21:21 Standaard   #25
Meister 10/11

Ik geloof het pas als het op vitesse.nl staat.
Maar toch jammer dat Pedersen de kans niet heeft kunnen krijgen, want dat verhaal zal nu wel uit zijn...
idd

dat idee heb ik ook idd , Havenaar moet er dan ook meteen staan na de winterstop , en als Reis weer fit is ( wat snel kan gaan ) die is ook niet voor de bank gekomen.

En Lieder wordt niet verhuurd als dat doorgaat.

Oud 18-12-11, 22:49 thumb up   #26
Theo, pak 'm terug

Tedje ontkent het uiteraard weer.

Oud 19-12-11, 00:45 emo   #27
Meister 10/11

heb er alweer spijt van dat ik het hier alweer neergezet heb , stomme tedje toch altijd.
Maar we wachten het wel weer af.

Het transferspel is in iedergeval weer begonnen.

Oud 19-12-11, 16:56 Standaard   #28
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door vitessezuid113 Bekijk bericht
heb er alweer spijt van dat ik het hier alweer neergezet heb , stomme tedje toch altijd.
Maar we wachten het wel weer af.

Het transferspel is in iedergeval weer begonnen.
Ik ben juist blij dat Ted iets voorzichtiger is geworden. Ik noem een Petrovic...

Oud 20-12-11, 06:34 Standaard   #29
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Vitesse wint strijd om Havenaar

Van onze Telesportredactie
ARNHEM - Vitesse heeft de strijd met het Duitse Wolfsburg en VfB Stuttgart om de handtekening van aanvaller Mike Havenaar (24) gewonnen. De Arnhemse club wil de transfer van de 1.94 meter lange spits uit Japan, die voor 2,5 jaar tekent, vandaag bekend maken. Havenaar viert op dit moment nog vakantie in Hawaï. Toch hield hij vanaf zijn vakantieadres goed contact met de leiding van Vitesse.

Uiteindelijk heeft hij zelf de knoop doorgehakt en doorgedrukt dat hij naar Nederland verhuist.Op de zoon van oud-doelman Dido Havenaar werd druk uitgevoerd om met zijn fysieke kracht en lengte voor de Duitse Bundesliga te kiezen. Bij Wolfsburg en Stuttgart lagen uitstekende contracten voor hem klaar. Havenaar is echter gecharmeerd geraakt van de toekomstplannen die Vitesse heeft.
Transfervrij
De Arnhemmers hebben veel moeite gedaan om Havenaar enthousiast te maken. Technisch directeur Ted van Leeuwen is enkele malen naar Azië afgereisd en die moeite lijkt te zijn beloond. Havenaar komt transfervrij over van de club Ventforet Kofu, waar zijn contract was afgelopen. Hij meldt zich kort na Nieuwjaar in Arnhem en gaat vanaf 3 januari trainen op Papendal. Daarna gaat hij meteen mee op trainingskamp met de selectie van trainer John van den Brom. Hij is dan direct speelgerechtigd voor Vitesse, dat Mart Lieder van amateurclub Purmersteijn een contract tot 2013 heeft gegeven.
Telesport... dit keer klopt het hopelijk voor jullie dan wel.

Snap de transfer verder niet echt overigens..of je moet 4-4-2 in een ruit gaan spelen met Bony en hem voorin. Ik vind het ook wel jammer voor die Pedersen eigenlijk, daar zit heel wat potentie in, maar nu met Havenaar en eventueel Reis, is zijn rol ook wel een beetje uitgespeeld.

Oud 21-12-11, 09:17 thumb up   #30
Meister 10/11

EXCLUSIEF Mike Havenaar definitief Vitessenaar
21-12-2011 9:02

Mike Havenaar al heel lang Vitessenaar
Vanaf 3 januari is Mike Havenaar Vitessenaar. Dinsdag werden de laatste hindernissen uit de weg geruimd en stond niets de overgang van de 24-jarige spits van het Japanse Ventforet Kofu naar Vitesse nog in de weg. Hij tekent in Arnhem een contract dat loopt tot de zomer van 2014.

“Een geweldig gevoel nu Vitessenaar te zijn,” zegt Mike Havenaar vanuit Japan, net terug na een korte vakantie met zijn gezin in Hawaii. “Die vakantie had ik echt nodig. Het was een intens jaar, waarin er veel gebeurd is. Ik kijk er naar uit bij Vitesse te beginnen. De ambitie van de club spreekt me aan en ik hoop aan de verwachtingen te kunnen voldoen. Mijn persoonlijke ambitie is een betere speler te worden dan ik ben. Naar mijn mening passen Vitesse en de Nederlandse competitie in dat streven.”

Mike Havenaar kiest zijn woorden met de bescheidenheid van een Japanner. Hij spreekt Nederlands, maar het is zoeken naar woorden. “Japans is natuurlijk mijn moedertaal. Ik spreek Nederlands, maar ben niet gewend die taal te gebruiken. Engels gaat me ietsje makkelijker af. Maar daarin zal wel snel verandering komen, lijkt me.

Mike Havenaar werd geboren op 20 mei 1987 in Hiroshima, waar zijn vader Dido destijds het doel van Mazda FC, het huidige Sanfrecce probeerde schoon te houden. De jonge spits doorliep de jeugdopleiding van Yokohama Flügels Marinos, waar zijn 16-jarige broer Nikki nog steeds speelt. Met zijn 1.94 meter was Mike een opvallende verschijning in Japan, werd jeugdinternational, maar bij topclub Marinos brak hij nooit echt door. De doorbraak kwam toen hij werd uitgeleend aan Sagan Tosu, een club in de tweede afdeling, de J2. Vervolgens stapte Havenaar over naar het bescheiden Ventforet Kofu, dat dankzij zijn 20 doelpunten tot ieders verrassing promoveerde naar de J-League.

Ook in de hoogste Japanse voetbalafdeling ging het sprookje door. Het afgelopen seizoen werd hij met 17 doelpunten tweede op de topscorerslijst achter Joshua Kennedy van Nagoya Grampus, die 19 keer scoorde. Daarvan maakte de Australiër er echter zes uit een strafschop, Havenaar nam (en benutte) er slechts één. Zijn prestatie krijgt nog meer relief, door het feit dat Ventforet aan het eind van het seizoen zelfs degradeerde uit de J-League.

Het jaar 2011 werd een bijzonder jaar voor Mike Havenaar. Niet alleen zijn scoringsdrift trok de aandacht, ook zijn spel werd volwassener. In september selecteerde bondscoach Alberto Zaccharoni de spits voor het nationale A-elftal, als één van weinige spelers uit de Japanse competitie. Vitesse volgde hem toen al enige tijd.

Technisch directeur Ted van Leeuwen: “Ik zag Mike voor het eerst op een YouTube filmpje. Zijn loopbaan deed mij denken aan die van Hulk, de spits van FC Porto. Ook Hulk speelde ooit in Japan in de tweede afdeling. Mike is niet alleen groot en sterk, maar kan ook nog eens hoog springen en heeft een geweldig coördinatievermogen. Hij heeft een bombastisch schot in zijn linkerbeen, maar kan ook met rechts het nodige, zeer doelgericht. Daarnaast een scoringsmoyenne om U tegen te zeggen. Die moest ik zien.”

De indruk werd bevestigd bij de wedstrijden die Van Leeuwen in Japan zag. “Mike is een spits die weer andere eigenschappen heeft, dan de spitsen die wij hebben. Zijn stijl is uniek, een breekijzer, maar kan ook verrassend kort wenden en keren. Het was vaak moeilijk voor hem, spelend als spits in een team dat zelden de bal had. Maar dat de jongen iets bijzonders had, stond voor mij al meteen vast. Ik ben hem een half jaar blijven volgen, heb met Mike en zijn vader Dido gesproken, die ik uit diens verleden als speler nog kende. Uiteindelijk ben ik nóg een keer gaan kijken, samen met John van den Brom en toen hebben we de knoop doorgehakt: doen.”

Inmiddels was de wereld van Mike Havenaar veranderd. Toen Vitesse hem net volgde, was hij relatief onbekend, maar 2011 was het jaar van de doorbraak. Havenaar was inmiddels topscorer van de J-League, Japans international, transfervrij. De clubs stonden in de rij: Japan, Duitsland, Frankrijk. Vitesse had concurrentie van veel rijkere competities. Ted van Leeuwen: “Ja, op het eind werd het nog spannend. Bij de eerste wedstrijd die ik van hem zag, was ik nog de enige buitenlander op de tribune, aan het eind van het seizoen liepen de clubs te hoop.”

Mike Havenaar: ‘Als er opeens van alle kanten aan je getrokken wordt, is het moeilijk een keuze te maken. Maar Vitesse had altijd een speciale plaats. Ze waren de eersten die me echt intensief kwamen volgen, Ted van Leeuwen heeft me in Japan opgezocht en de ambities van de club uitgelegd en is me blijven volgen. Uiteindelijk is hij ook nog eens met trainer Van den Brom komen kijken, dat zijn dingen die je als speler een warm gevoel geven. Uiteindelijk was het dat gevoel dat de doorslag gaf in mijn keuze. Niet het geld. Voor mij staat het ontwikkelen van mezelf tot een betere speler voorop. En dan speelt de omgeving waarin je terecht komt een grotere rol dan de financiën. Daarover heb ik ook veel met mijn vader gesproken. De Nederlandse competitie is een uitstekend platform voor een jonge aanvaller. “

Bij Vitesse wordt Mike Havenaar herenigd met Michihiro Yasuda, een leeftijdsgenoot, met wie hij alle nationale jeugdelftallen doorliep. Havenaar: “Ik ken Michi al heel lang en heel goed. Toen we samen met het nationale elftal op reis waren naar Tadjikistan en Noord Korea, was de belangstelling van Vitesse al concreet en had ik al met Ted van Leeuwen gesproken. Ook Michi was erg positief over de club, de fans, het stadion, de speelwijze en de Nederlandse competitie. Hij zal me wegwijs kunnen maken.”

Mike Havenaar is getrouwd en heeft een dochter. Geboren en opgegroeid in Japan, spreekt behalve Japans ook Engels en Nederlands. Hij heeft de Japanse nationaliteit. “Ooit had ik zowel het Nederlandse als het Japanse paspoort. Na een wetswijziging moesten we een van de nationaliteiten laten vallen. Gevoelsmatig ben ik natuurlijk Japanner. Maar in mijn keuze heeft het geen rol gespeeld dat mijn familiewortels in Nederland liggen. Ik heb ervoor gekozen een betere speler te willen worden en ik heb gekozen voor de club Vitesse “

Vitesse? “Ja, ooit was ik als kind op familiebezoek in Nederland. Aan de hand van mijn vader heb ik toen een wedstrijd van Vitesse gezien in GelreDome. Ik heb geen idee meer welke club toen de tegenstander was, maar ik was gelijk verkocht. Het stadion, het geel-zwart. We hebben toen een shirtje van Vitesse gekocht. Dat Vitesse-shirt hangt nog steeds bij mij thuis. En nu kom ik er als speler terecht. Curieus. Want eigenlijk ben ik al heel lang Vitessenaar.”

Vitesse.nl

Oud 21-12-11, 11:03 rainbow   #31
Theo, pak 'm terug

Daar is Ted weer
Vandaag met een vergelijking met Hulk

Oud 21-12-11, 12:27 emo   #32
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Want eigenlijk ben ik al heel lang Vitessenaar

Ik weet nooit of ik moet lachen of huilen als ik nieuwe aankopen zulke dingen over hun nieuwe club hoor zeggen.

Oud 21-12-11, 12:40 big smile   #33

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft een bombastisch schot in zijn linkerbeen

Oud 21-12-11, 12:42 Standaard   #34
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Het stadion
De sporthal bedoelt ie

Oud 21-12-11, 12:49 Standaard   #35

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
[...]

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat deze jongen ons gaat verpletteren.

Oud 21-12-11, 15:37 big smile   #36
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
[...]
Dat is onze Ted

Oud 21-12-11, 18:49 Standaard   #37
Redactie

Toch wel leuk dat we hem nu in de Nederlandse competitie te zien krijgen.

Oud 03-01-12, 14:53 rainbow   #38
Theo, pak 'm terug

Een hoop Japanners zijn aanwezig om zijn eerste training bij te wonen

Oud 03-01-12, 15:09 rainbow   #39
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Nog bombastische schoten gezien?
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-12, 15:12 Standaard   #40
Theo, pak 'm terug

Oorspronkelijk geplaatst door Karrel_Laaglawaai Bekijk bericht
Nog bombastische schoten gezien?
Geen idee. Training begon pas om half 3

Oud 03-01-12, 15:30 thumb up   #41
Theo, pak 'm terug

Vitesse's photo "Mike Havenaar is, op oranje s..." on WhoSay

Op oranje schoentjes

Oud 11-01-12, 16:34 thumb up   #42
Theo, pak 'm terug

Binnen 15 minuten heeft hij zijn eerste doelpunt gemaakt.

Oud 20-01-12, 11:46 Standaard   #43
Theo, pak 'm terug

NOS Sport - 'Havenaar San' in Gelredome

Gisteren in Nieuwsuur

Oud 22-01-12, 17:17 Standaard   #44
Redactie

Heeft die minuten gemaakt vandaag?

Oud 22-01-12, 17:27 Standaard   #45

groenenV's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja. Hij kan er niks van.
groenenV is offline   Met citaat reageren
Oud 22-01-12, 17:53 Standaard   #46
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Toppertje hoor

Oud 22-01-12, 19:44 Standaard   #47
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Uhh, wat? Volgens mij heeft hij bijna alle kopduels die hij aan ging gewonnen. Dat was overigens ook het enige wat Vitesse deed de hele wedstrijd: lange ballen pompen en hopen dat ze goed vallen. Pas toen hij er in kwam werkte dat een beetje en dan nog bijna niet omdat de rest van de spelers bar weinig deed met de duels die hij won.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 22-01-12, 19:51 emo   #48

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad, lekker voorbarig om hem al af te schrijven.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 23-01-12, 12:59 rainbow   #49
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Afschrijven op basis van een paar minuten in een draak van een wedstrijd.
Heerlijk die voetbalwereld.
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 27-01-12, 22:14 Standaard   #50
Mah boi!

Twee minuten in het veld en daar is Maiku met z'n eerste goal! Held.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site