![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
|
Persoonlijke informatie
Volledige naam Mike Havenaar Bijnaam Maiku Hāfunā Geboortedatum 20 mei 1987 Geboorteplaats Hiroshima, Japan Lengte 194 cm Clubinformatie Spelend bij Ventforet Kofu Positie Aanvaller Achtergrond Mike Havenaar werd geboren in de Japanse gemeente Hiroshima, waar zijn vader Dido Havenaar als doelman actief was bij de plaatselijke club Mazda FC, het tegenwoordige Sanfrecce Hiroshima. Havenaars ouders kwamen vanuit Nederland naar Japan in 1986 voor de voetbalcarrière van Dido. In 1994 liet de familie zich naturaliseren tot Japanners. Mike spreekt Japans, Nederlands en Engels. ,,Welke typische Nederlandse eigenschappen ik zelf heb? Ik houd van stroopwafels en oliebollen. En ik heb meer zelfvertrouwen dan de gemiddelde Japanner." vertelde Mike Havenaar in een interview.[1] Clubcarrière Als aanvaller voor zijn club maakte Havenaar zijn debuut als professioneel voetballer op 15 april 2006 tegen Gamba Osaka. Met een lengte van 1,94 m is hij één van de langste voetballers in de J-League. Hij begon zijn carrière bij Consadole Sapporo onder de 15 jaar, waar zijn vader Dido Havenaar (oud-doelman van onder andere FC Den Haag) ook had gespeeld en waar hij de keeperstrainer was. Toen zijn vader keeperstrainer werd bij Yokohama F. Marinos, ging Mike ook naar deze club. Interlandcarrière Havenaar maakte op 2 september 2011 zijn debuut voor het Japanse elftal, nadat bondscoach Alberto Zaccheroni hem op had geroepen als gevolg van het geblesseerd afhaken van Keisuke Honda. Tijdens het WK-kwalificatieduel tegen Noord-Korea kwam hij na zeventig minuten binnen de lijnen. Mike maakte zijn basisdebuut tegen Tadzjikistan op 11 oktober 2011, in deze wedstrijd scoorde hij zijn eerste twee goals voor het nationale elftal ![]()
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tja volgens mij valt er niet veel meer te vertellen dan wat er al staat.
Verder is het niks bijzonders, heb hem volgens mij een paar keer zien spelen met jeugd elftallen van Japan ofzo. __________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Zou die meekunnen in de eredivisie of op wat voor niveau moet ik hem een beetje inschalen?
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Poeh daar vraag je me wat.. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Vond het iig niet echt een talentvolle jongen, geen idee voor welke club hij nu speelt en hoe hij het doet. Maar ik denk dat de gemiddelde Eredivisie spits wel wat beter is.
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Baas. Hij heeft tegen Noord-Korea mogen ballen
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nageslacht van Max Havelaar?
__________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Wel bijna topscorer geworden in Japan met een ploeg die uiteindelijk degradeerde.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jammer dat het wel als een non-EU speler wordt geteld.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Geld is geen probleem toch.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Geef Merab twee dagen en het komt goed.
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik geef het deze jongen maar te doen om Wilfried Bony (tijdelijk) te moeten vervangen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kan hij geen Nederlands paspoort aanvragen?
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik volg Havenaar al een paar seizoenen met bovengemiddelde interesse. Gewoon, omdat het zo'n apart geval is. En natuurlijk leuk als je die verslaggevers "Maajk Haffena" te horen roepen als ie weer eens scoort.
Een boomlange, oer-Hollandse gozer die eigenlijk een Japanner is. Leuk dat ie nu ook eindelijk los begint te komen. Maar apart blijft het wel. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik was persoonlijk een stuk liever direct ingegaan op Stuttgarts interesse dan dat ik naar FC Volkswagen zou moeten in die grauwe schijtstad. Al helemaal met die lul van een Magath aan het roer.
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ach, misschien komt hij ook wel op kosten van Wolfsburg onderhandelen bij Vitesse
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Japans international Mike Havenaar naar Vitesse
zondag 18 december 2011 | 20:58 | Laatst bijgewerkt op: zondag 18 december 2011 | 21:00 Mike Havenaar, Japans international, kiest voor Vitesse. ARNHEM - Vitesse heeft zich versterkt met Mike Havenaar. De 24-jarige spits is zoon van de Nederlandse oud-doelman Dido Havenaar. De 1.94 meter lange aanvaller Mike Havenaar heeft alleen een Japans paspoort. Het is de bedoeling dat Havenaar in januari al aansluit bij de selectie van Vitesse. De international komt transfervrij over van het Japanse Ventforet Kofu, waar zijn contract is verstreken. Ook VfB Stuttgart, VfL Wolfsburg, Aston Villa en QPR hadden belangstelling voor Havenaar, die echter heeft gekozen voor Vitesse. Havenaar is international voor Japan. Hij is na Jonathan Reis de tweede versterking voor Vitesse en net als Reis een centrumspits. Vitesse hoopt ook amateurspits Mart Lieder nog te strikken van hoofdklasser Purmersteijn. De 21-jarige aanvaller kan voor anderhalf jaar tekenen in Arnhem. Vitesse heeft de KNVB dispensatie gevraagd voor een tussentijdse overstap. Gelderlander __________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik geloof het pas als het op vitesse.nl staat.
Maar toch jammer dat Pedersen de kans niet heeft kunnen krijgen, want dat verhaal zal nu wel uit zijn... __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Leuk ben benieuwd.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
dat idee heb ik ook idd , Havenaar moet er dan ook meteen staan na de winterstop , en als Reis weer fit is ( wat snel kan gaan ) die is ook niet voor de bank gekomen. En Lieder wordt niet verhuurd als dat doorgaat. __________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tedje ontkent het uiteraard weer.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
heb er alweer spijt van dat ik het hier alweer neergezet heb , stomme tedje toch altijd.
Maar we wachten het wel weer af. Het transferspel is in iedergeval weer begonnen. __________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik ben juist blij dat Ted iets voorzichtiger is geworden. Ik noem een Petrovic...
|
|
|
|
|
|
#29 | |
![]() Snap de transfer verder niet echt overigens..of je moet 4-4-2 in een ruit gaan spelen met Bony en hem voorin. Ik vind het ook wel jammer voor die Pedersen eigenlijk, daar zit heel wat potentie in, maar nu met Havenaar en eventueel Reis, is zijn rol ook wel een beetje uitgespeeld. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
__________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Daar is Ted weer
![]() Vandaag met een vergelijking met Hulk __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#32 |
Want eigenlijk ben ik al heel lang Vitessenaar Ik weet nooit of ik moet lachen of huilen als ik nieuwe aankopen zulke dingen over hun nieuwe club hoor zeggen. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
![]() Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat deze jongen ons gaat verpletteren. __________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Toch wel leuk dat we hem nu in de Nederlandse competitie te zien krijgen.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Een hoop Japanners zijn aanwezig om zijn eerste training bij te wonen
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nog bombastische schoten gezien?
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Geen idee. Training begon pas om half 3
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Binnen 15 minuten heeft hij zijn eerste doelpunt gemaakt.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Heeft die minuten gemaakt vandaag?
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ja. Hij kan er niks van.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Toppertje hoor
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Uhh, wat? Volgens mij heeft hij bijna alle kopduels die hij aan ging gewonnen. Dat was overigens ook het enige wat Vitesse deed de hele wedstrijd: lange ballen pompen en hopen dat ze goed vallen. Pas toen hij er in kwam werkte dat een beetje en dan nog bijna niet omdat de rest van de spelers bar weinig deed met de duels die hij won.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Inderdaad, lekker voorbarig om hem al af te schrijven.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Afschrijven op basis van een paar minuten in een draak van een wedstrijd.
![]() Heerlijk die voetbalwereld. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Twee minuten in het veld en daar is Maiku met z'n eerste goal! Held.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Mike Havenaar #1 Japanse Nederlander
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |