Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 02-10-11, 14:47 Standaard   #1
Ik voel me hier thuis!

Jeroen Zoet loopt volgens mij al elke wedstrijd uitstekend te keepen. Deze pas 20-jarige keeper doet momenteel ervaring op bij RKC en zal vermoedelijk volgend jaar als 2e keeper gaan fungeren achter Tyton.
Jeroen Zoet

Persoonlijke informatie
Volledige naam Jeroen Zoet
Geboortedatum 6 januari 1991
Geboorteplaats Veendam, Nederland
Lengte 189 cm
Gewicht 85 kg
Clubinformatie
Spelend bij Nederland RKC Waalwijk
Rugnummer 1
Positie keeper
Contract tot 2014
Jeugdteams
BV Veendam, PSV
Professionele clubs *
Seizoen Club w (g)
2008-2011
2011-2012 PSV
→ RKC Waalwijk (huur) 0 (0)
5 (0)
Interlands **
2007-2009
2009-2010
2010-nu Nederland -17
Nederland -19
Jong Oranje ? (0)
? (0)
3 (0)
* Bijgewerkt op 14 augustus 2011
** Bijgewerkt op 16 september 2011
Portaal Portaalicoon Voetbal

Jeroen Zoet (Veendam, 6 januari 1991) is een Nederlandse doelman, die onder contract staat bij PSV, maar momenteel is verhuurd aan RKC Waalwijk.
Inhoud
[verbergen]

1 Carričre
1.1 PSV
1.2 RKC Waalwijk
2 Interlandcarričre
3 Bronnen, noten en/of referenties

Carričre
PSV

Jeroen Zoet begon zijn voetbalcarričre bij BV Veendam. In 2006 maakte hij, op 15-jarige leeftijd, de overstap naar de jeugd van PSV, waar hij keeper was van de B1, A1 en Jong PSV. Tijdens de winterstop van het seizoen 2008-2009 tekende hij een fullprofcontract dat hem tot en met 2012 aan de club bond en werd hij door trainer Huub Stevens, aanvankelijk als vierde keeper, toegevoegd aan de A-selectie.[1] Op 13 februari werd hij voor het eerst opgenomen in de wedstrijdselectie, voor het duel tegen AZ Alkmaar.[2]

In het seizoen 2009-2010 werd hij vierde keeper, achter Andreas Isaksson, Cássio Ramos en Bas Roorda, en de vaste doelverdediger van Jong PSV.[3] Toen Roorda het jaar daarop stopte, schoof hij op tot derde keeper. In februari 2010 werd hij geopereerd aan zijn meniscus, waardoor hij langere tijd uit de roulatie was.[4] In september 2010 volgde een tweede operatie.[5] In de tweede helft van het seizoen 2010-2011 sloot hij zich weer aan bij de selectie, maar zou geen wedstrijden spelen voor de club dat seizoen.
RKC Waalwijk

Op 14 april 2011 presenteerde PSV Khalid Sinouh, die een contract tekende voor 1 jaar. Technisch manager Marcel Brands maakte bekend, dat hij komend seizoen de plaats van Zoet inneemt, zodat deze verhuurd kon worden om meer speelervaring op te doen.[6] Op 24 juni werd bekend dat Zoet verhuurd zou worden aan RKC Waalwijk, dat het jaar ervoor gepromoveerd was naar de eredivisie.[7] Enkele dagen later verlengde PSV het contract van de doelman tot 2014.[8]

Op 6 augustus maakte Zoet zijn debuut in de eredivisie voor RKC, in de seizoensopener tegen Heracles Almelo.[9]
Interlandcarričre

Zoet speelde al in diverse Nederlandse jeugdelftallen, zo was hij aanvoerder van Oranje onder 17 tijdens het Europees Kampioenschap in Turkije in 2009.[10] In 2009 werd Zoet opgenomen in de selectie voor het Oranje onder 19 en speelde hij in 2010 mee op het Europees kampioenschap onder 19 in Frankrijk, waarmee hij de kwartfinale haalde.[11][12] Op 2 september 2010 maakte hij zijn debuut in Jong Oranje in de laatste kwalificatiewedstrijd tegen Spanje.[13] De eerste twee kwalificatiewedstrijden voor het EK van 2013 stond Zoet ook onder de lat bij Jong Oranje. Dit betekent dat de keeper momenteel de eerste keuze is bij Jong Oranje.
De Goeij: "Zoet weet precies wat hij wil"

Jeroen Zoet maakt dit seizoen veel indruk onder de lat bij RKC Waakwijk. De van PSV gehuurde keeper werkt bij de Brabanders samen met voormalig international Ed de Goeij, die hoge verwachtingen heeft van het talent.

De twintigjarige Zoet oogt volwassen en straalt rust uit. De Goeij is dan ook onder de indruk van de doelman van Jong Oranje. "Jeroen is een rustige jongen, maar hij is heel leergierig. Hij weet precies wat hij wil. Dat had ik vroeger zelf ook. Ik wilde de top bereiken, het Nederlands elftal halen, daar liet ik alles voor staan. In hem zie ik dat terug. Het is heerlijk werken met Jeroen."

De Goeij is van mening dat Zoet een goede beslissing heeft genomen door zich te laten verhuren aan RKC, vertelt hij Voetbal International. "Hij komt nu aan spelen toe, op een niveau waarop hij nog eens een foutje kan maken. Bij PSV is de druk veel hoger en moet elke actie goed zijn. Daarom is RKC een goede leerschool. We blijven dit jaar keihard werken en dan keert hij straks met heel wat bagage terug naar Eindhoven."

Momenteel hoort Zoet bij de minst gepasseerde keepers in de Eredivisie. Het talent kreeg in zeven wedstrijden pas zes tegentreffers te verwerken. Alleen AZ-goalie Esteban hoefde minder vaak de bal uit het net te vissen. Hij werd vijf keer gepasseerd.

Laatst gewijzigd door Inconsequent; 02-10-11 om 14:49

(Verdwijnt na registratie)
Oud 02-10-11, 15:31 thumb up   #2

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Uitstekend talent, maar dat is hij al tijden. Heel compleet. Uitstraling, zo goed als tweebenig, lengte, goede reflexen, goed in lucht.

Ben benieuwd of hij dit niveau kan vasthouden.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 02-10-11, 16:43 sunglasses   #3
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Vaduz kom er maar in.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-11, 10:53 Standaard   #4
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede wedstrijd gisteren weer. Ongelukkige tegengoal, weet zelfs een penalty te stoppen en houdt daardoor RKC in de wedstrijd tegen Ajax.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-11, 10:58 Standaard   #5
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vond zijn redding op het schot van Vertonghen beter. Die penalty had elke keeper gehouden, zo zwak was hij ingeschoten.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-11, 11:03 big smile   #6
Lucky man

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Ik vond zijn redding op het schot van Vertonghen beter. Die penalty had elke keeper gehouden, zo zwak was hij ingeschoten.
Kan ik me zo even niet herinneren.
Ik zie hem in ieder geval graag keepen, straalt veel rust uit (zeker in vergelijking met Isaksson )

Oud 12-12-11, 11:04 Standaard   #7
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek Bekijk bericht
[...]
Kan ik me zo even niet herinneren.
Ik zie hem in ieder geval graag keepen, straalt veel rust uit (zeker in vergelijking met Isaksson )
Afstandschot in de eerste helft. Pakte hij goed want volgens mij zat er een behoorlijke curve + snelheid achter.
Oud 12-12-11, 11:05 Standaard   #8
Volgend jaar met Tyton strijden voor plek onder de lat bij PSV? Of is dat nog te vroeg?

Oud 12-12-11, 11:06 Standaard   #9
Lucky man

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Afstandschot in de eerste helft. Pakte hij goed want volgens mij zat er een behoorlijke curve + snelheid achter.
En verder heb je gelijk dat die penalty slecht werd genomen, maar hij pakt hem goed en duikt daarna zonder na te denken weer voor de bal om een rebound te voorkomen.

Oud 12-12-11, 11:07 Standaard   #10
Lucky man

Oorspronkelijk geplaatst door cornervlag Bekijk bericht
Volgend jaar met Tyton strijden voor plek onder de lat bij PSV? Of is dat nog te vroeg?
Ik zou kijken of hem aan Groningen (Van Loo en Luciano ) verhuurd kan krijgen voor een jaar.

Oud 01-02-12, 20:33 question   #11
Lucky man

Iemand enig idee hoe hij het tot nu toe doet bij RKC, dus niet over een wedstrijd, maar meer of hij steeds verder groeit?

Oud 02-02-12, 19:27 Standaard   #12

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat ik zo af en toe over hem lees zijn de supporters wel tevreden. Wat ik zelf van hem gezien heb doet hij het ook wel goed.
Op die off-day tegen Twente na dan .

Oud 13-05-12, 18:41 Standaard   #13
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Fantastische keeper zeg

Goed dat hij ook volgend jaar bij RKC blijft. Zulke jonge spelers moeten minuten maken.

Oud 13-05-12, 18:45 Standaard   #14
Fear the Beard!

Is niks minder dan Tyton.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:59.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletinŽ
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site