Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22-09-11, 00:39 rainbow   #1

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ooit begonnen als een groot talent in Duitsland:

Een stijlvolle multifunctionele middenvelder zo kan Owen Hargreaves het beste worden omschreven. Hargreaves maakt na 7 jaar Bayern de stap naar 1 van de grootste clubs van de wereld. Bayern krijgt 25 miljoen euro voor hem.

In actie tijdens zijn beste wedstrijd ooit, de CL finale van 2008.

Ondanks het feit dat hij in Canada is geboren en zijn moeder uit Wales kwam, stond het al vroeg vast dat Owen zou kiezen voor the three lions. Hij speelde tot nu toe 42 interlands voor Engeland en dat zouden er nog veel meer kunnen zijn.

Injury history

Hargreaves career has been affected by injuries, with the bulk of which forming in 2006, the year he won the award for England's best player at the 2006 World Cup. Hargreaves stated that he believed the bulk of his injury problems in 2007, when he returned from injury after breaking his leg. He felt that his muscle in his leg was weaker than before he sustained his broken leg, and initially Hargreaves ignored the aching and played on.[49]

It emerged by 2008 that Hargreaves was suffering from a problem with his patella tendon[50] and this was eventually narrowed down to patellar tendinitis.[51] Surgeon Richard Steadman stated that Hargreaves knees were in a worse state than any other he had come across in his 35 years of experience.[52] After numerous operations on both his knees, Steadman said in September 2010 that Hargreaves' problems with his knees were over but Alex Ferguson refuted this.[53] In November 2010, Hargreaves made his first start for Manchester United in 777 days, but limped off after six minutes.[54]

In 2011, Manchester United did not renew his contract due to his injury troubles. Speculation rumbled about Hargreaves retiring due to his injuries[55] but determined to prove himself, he uploaded YouTube videos of himself training to convince potential clubs of his fitness. His determination to carry on despite chronic injury has won him admirers.
Op 31 augustus tekende hij een contract bij de aartsrivaal van zijn vorige club:

Code:
2000/2001 	FC Bayern München 	14 	0 	Bundesliga
2001/2002 	FC Bayern München 	29 	1 	Bundesliga
2002/2003 	FC Bayern München 	25 	1 	Bundesliga
2003/2004 	FC Bayern München 	25 	2 	Bundesliga
2004/2005 	FC Bayern München 	27 	1 	Bundesliga
2005/2006 	FC Bayern München 	16 	1 	Bundesliga
2006/2007 	FC Bayern München 	10 	0 	Bundesliga
2007/2008 	Manchester United FC 	23 	2 	Premier League
2008/2009 	Manchester United FC 	2 	0 	Premier League
2009/2010 	Manchester United FC 	1 	0 	Premier League
2010/2011 	Manchester United FC 	1 	0 	Premier League
2011/2012 	Manchester City 	0 	0 	Premier League
Hij scoorde vandaag in de League cup tegen Birmingham met een fraai schot. Leuke binnenkomer voor hem .

Laatst gewijzigd door Arcturus; 22-09-11 om 17:30

Oud 22-09-11, 00:42 thumb down   #2
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Vind zijn overstap niet chique.
Friggles is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-11, 00:45 Standaard   #3
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi voor die jongen.

In 2006 de best presterende Engelsman op het WK, in 2008 misschien wel de beste speler van de CL-finale, maar daarna helaas bijna geen wedstrijd meer gespeeld. Hopelijk zit ie nu in z'n tweede jeugd zodat ie nog een paar seizoenen prof kan zijn.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-11, 00:45 Standaard   #4

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is niets verplicht aan Man. utd en volgens mij was er niet heel erg veel interesse voor hem. Dan ben je gek als je een erg goed aanbod van Man. City laat lopen.

Oud 22-09-11, 00:48 Standaard   #5
Schiet van afstand

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
Hij is niets verplicht aan Man. utd en volgens mij was er niet heel erg veel interesse voor hem. Dan ben je gek als je een erg goed aanbod van Man. City laat lopen.
Nee natuurlijk is hij niets verplicht. Maar hoe zou je het vinden als Reis nu een contract bij Ajax zou tekenen?
Oud 22-09-11, 09:01 Standaard   #6
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
[...]

Nee natuurlijk is hij niets verplicht. Maar hoe zou je het vinden als Reis nu een contract bij Ajax zou tekenen?
Nadat PSV zei; we hoeven je niet?

Oud 22-09-11, 11:59 Standaard   #7
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi voor 'm als hij blessurevrij blijft, de stap naar City .. Tja, ik kan er niet zo mee zitten. Ik neem aan dat hij 'n blessure faket als hij tegen Utd uit moet komen

Oud 22-09-11, 12:27 Standaard   #8
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Agh hij moet zijn geld natuurlijk ook ergens verdienen. Vind het wel jammer als ie nou een heel jaar fit zou blijven.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-11, 12:30 Standaard   #9
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Wachten op de volgende blessure.

Oud 22-09-11, 16:05 Standaard   #10
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Cantona Bekijk bericht
Mooi voor 'm als hij blessurevrij blijft, de stap naar City .. Tja, ik kan er niet zo mee zitten. Ik neem aan dat hij 'n blessure faket als hij tegen Utd uit moet komen

Het is een wonder dat die jongen niet uit elkaar viel tijdens dat schot. Maar goed, ik gun het hem wel, al heb ik het altijd een wat domme aankoop van Ferguson gevonden. Dat ie bij City tekende neem ik hem ook absoluut niet kwalijk, hij kon verder alleen een contract bij WBA of Leicester krijgen geloof ik.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-11, 16:43 Standaard   #11
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik las ook ergens dat hij dat contract verdiende met dat Youtube filmpje van hem een tijdje terug

Oud 22-09-11, 16:55 Standaard   #12
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
Ik las ook ergens dat hij dat contract verdiende met dat Youtube filmpje van hem een tijdje terug
Owen kwam met een eigen reclamefolder bij United en Hargreaves met YouTube-filmpjes bij City

Oud 22-09-11, 17:37 Standaard   #13
Schiet van afstand

Achja, eigenlijk is het ook niet zo heel erg aangezien hij toch binnenkort weer aan het revalideren is waarschijnlijk. Ik snap alleen als supporter zijnde niet dat je zo'n overstap maakt, maar goed dat is een discussie die vaker is gevoerd. En deze overstap is natuurlijk eerder gemaakt, en niet door de minsten
Oud 22-09-11, 18:49 Standaard   #14
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Achja, eigenlijk is het ook niet zo heel erg aangezien hij toch binnenkort weer aan het revalideren is waarschijnlijk. Ik snap alleen als supporter zijnde niet dat je zo'n overstap maakt, maar goed dat is een discussie die vaker is gevoerd. En deze overstap is natuurlijk eerder gemaakt, en niet door de minsten
Eens, Law schoot ons zelf een divisie lager.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-11, 19:29 Standaard   #15
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
[...]

Eens, Law schoot ons zelf een divisie lager.
Ik heb eens gelezen dat die goal niet eens meer uitmaakte en dat United sowieso ging degraderen.
Oud 22-09-11, 22:37 Standaard   #16
PEC is back!

Gtaboy107's Voetbal Forum schermafbeelding

Ah, is deze ook al naar die stinkende club gegaan, net zoals die Argentijn? Dat ie maar mooi niet aan spelen toekomt.

Oud 22-09-11, 22:40 Standaard   #17
CHAMPIONS OF EUROPE

Vanwaar die afgunst? Ik heb er bijvoorbeeld geen enkele moeite mee dat Benayoun naar Arsenal is. Misschien alleen een beetje zielig voor hem.

Stel dat Rooney vorig jaar naar City was gegaan, kon ik me er alles bij voorstellen, maar Hargreaves heeft, op dat ene seizoen na, eigenlijk niks met United gedaan.
Oud 22-09-11, 23:00 Standaard   #18
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Vanwaar die afgunst? Ik heb er bijvoorbeeld geen enkele moeite mee dat Benayoun naar Arsenal is. Misschien alleen een beetje zielig voor hem.

Stel dat Rooney vorig jaar naar City was gegaan, kon ik me er alles bij voorstellen, maar Hargreaves heeft, op dat ene seizoen na, eigenlijk niks met United gedaan.
Precies.

Oud 23-09-11, 04:09 Standaard   #19

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Owen Hargreaves says Manchester United treated him like a 'guinea pig' | Football | The Guardian

Hij verwijt het medische team dat deze zijn blessures alleen maar erger gemaakt hebben door verkeerde injecties te geven en zegt ook dat hij afgelopen november tegen Wolverhampton Wanderers, toen hij al na vijf minuten afgevoerd moest worden, voor de wedstrijd aangegeven had dat hij niet fit was.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-11, 10:03 Standaard   #20
Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
Owen Hargreaves says Manchester United treated him like a 'guinea pig' | Football | The Guardian

Hij verwijt het medische team dat deze zijn blessures alleen maar erger gemaakt hebben door verkeerde injecties te geven en zegt ook dat hij afgelopen november tegen Wolverhampton Wanderers, toen hij al na vijf minuten afgevoerd moest worden, voor de wedstrijd aangegeven had dat hij niet fit was.
Tsja, verkondig je gisteren nog dat je het hem wel gunt, doet ie vandaag dit soort uitspraken. Net of hij bij Bayern elk seizoen zo lekker fit was
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-11, 17:12 Standaard   #21
Glory Man United!

Dat vind ik ook zo achterlijk. Utd heeft hem dus al die seizoenen van 't voetballen gehouden, alsof ze dat expres doen. Dit soort berichten zorgt ervoor dat ik zo'n overstap wél ga afkeuren. Maar dan hoop ik eigenlijk dat 'ie tegen Utd meevoetbalt en ze 'm dan nog 'n keer goed raken.

Oud 23-09-11, 17:28 Standaard   #22
Glory Man United!

Club statement on Hargreaves

Following certain comments reported in the media this morning, the Club has issued the following statement:

Manchester United is disappointed with Owen Hargreaves’ remarks after the game on Wednesday. The Club gave him the best possible care for three years and is as disappointed as anyone he was not able to play a part in the team’s success at that time. It has shared all the medical records with Manchester City and is comfortable with the actions taken by its medical staff at each step of his many attempts at rehabilitation.

United does not acknowledge any validity in the comments Owen is alleged to have made.

Manchester United has some of the best sports medical staff in world sport, who have made a significant contribution to United’s on-pitch success in recent seasons.
Ik vraag me af of je nog moet reageren op dat nieuws, maar Utd doet 't in ieder geval.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:58.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site