Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27-06-11, 15:09 thumb up   #1
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Deze kleine maar fysieke sterke voetballertje verdient een eigen topic. Vorig jaar bij Excelsior een basisplaats veroverd, nu gaat hij het voorlopig bij Feijenoord proberen.

Jordy Clasie, geboren in Haarlem op 27 juni 1991, is een talentvolle middenvelder. Februari vorig jaar tekende Clasie zijn eerste profcontract voor Feyenoord, in het bijzijn van zijn ouders. Stanley Brard op de officiële site van Feyenoord: 'Jordy heeft dit stap voor stap bereikt en gezien de ontwikkeling die hij door heeft gemaakt hebben wij er alle vertrouwen in dat hij ook de volgende stappen kan zetten.'

Clasie komt al vanaf 2000 uit voor de jeugdopleiding van Feyenoord. De speler kwam over van het Haarlemse EDO. De middenvelder werd vorig jaar met Feyenoord O/19 kampioen. Nadat bekend werd dat Excelsior gepromoveerd was naar de Eredivisie, werd ook bekend dat Clasie verhuurd zou worden aan de kersverse Eredivisionist. 'Het is een tussenstap, die op dit moment het beste voor mij is. De concurrentie bij Feyenoord op het middenveld is namelijk moordend. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen en als betere voetballer terugkeren in De Kuip. Want dat is en blijft mijn doel,' zo vertelt het talent tegenover OnsOranje.

De voetballer is ondanks zijn leeftijd een volwassen speler, die dan ook de aanvoerdersband van het Nederlands elftal onder 19 jaar draagt. De aanvoerder is met zijn 1.69 meter niet de allergrootste voetballer, maar dit ziet hij niet als een beletsel. 'Je moet gewoon slim zijn.' De Haarlemmer noemt Cesc Fabregas en Xavi als voorbeelden: 'Zij laten zien dat het mogelijk is om als kleine middenvelder de top te halen. Die jongens weten precies wat ze doen, lezen een wedstrijd geweldig. Ik heb veel respect voor die twee,' aldus Clasie in een interview tegenover wederom OnsOranje.

Vanaf minuut 2:35 een heerlijk passje te zien.

Laatst gewijzigd door Muto; 28-06-11 om 23:31
Muto is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 28-06-11, 20:57 Standaard   #2
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik had wel verwacht dat je zijn bij Excelsior verworven bijnaam Sinter Clasie, omdat ie strooit met passjes, wel zou verwerken in de titel.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 28-06-11, 23:30 Standaard   #3
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich Bekijk bericht
Ik had wel verwacht dat je zijn bij Excelsior verworven bijnaam Sinter Clasie, omdat ie strooit met passjes, wel zou verwerken in de titel.
Ik zal het aanpassen. Beter dan te wachten op het tweede deeltje van dit topic. Over 14 jaar.
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 29-06-11, 07:08 Standaard   #4
Go Your Own Way

Hij kan er niets aan doen, maar wat een kutkop heeft dat ventje.

Oud 05-08-11, 02:55 Standaard   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Clasie: Feyenoord eindigt bij eerste vijf

Jordy Clasie stevent af op een basisplaats bij Feyenoord. De van Excelsior overgekomen middenvelder heeft veel vertrouwen in het nieuwe seizoen en denkt dat zijn club bij de eerste vijf gaat eindigen.

Morgen gaat Clasie op bezoek bij zijn oude club. 'Hoe gezellig het bij Excelsior ook was, ik ben blij dat ik terug ben op Feyenoord-bodem. Ik voel me klaar voor een volgende stap in mijn carrière. En dit is toch mijn club, hè', zegt Clasie tegen NUsport.

'Ik denk dat we bij de eerste vijf kunnen eindigen', stelt de 20-jarige middenvelder. 'En daarna wil ik met Feyenoord prijzen gaan pakken. Natuurlijk kan dat. We hebben een goede selectie met veel talent, dus waarom niet?'

Oud 05-08-11, 03:22 emo   #6
Hup Holland!

Suikerklontje's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]
Bij de eerste vijf van het rechterrijtje?
Suikerklontje is offline   Met citaat reageren
Oud 22-08-11, 16:50 thumb up   #7
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Veelbelovende start. Jammer dat hij nog niet negentig minuten vol kan maken, maar in die 70 minuten doet ie zelden iets fout. Zuiver in de passing, veel intercepties en snelle voortzettingen.

Filmpje van gisteren:

Oud 23-08-11, 00:50 wink   #8

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Is Clasie je nieuwe speeltje na Mokotjo, DMJN?

Oud 23-08-11, 02:52 hearth   #9

Eerlijk gezegd was ik behoorlijk sceptisch eigenlijk, ondanks het vele enthousiasme van andere Feyenoorders, maar hij is me echt positief positief opgevallen de laatste vijf wedstrijden. En mijn aandelen Mokotjo heb ik nog hoor, heb zelfs bijgehaald na zijn invalbeurt gisteren... dat was eindelijk weer mijn Mokotjo.

Oud 16-10-11, 19:29 thumb up   #10

Altijd lekker zo'n spelmaker voor de verdediging. Geweldig bezig dit seizoen.

Oud 17-10-11, 16:36 thumb up   #11
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk dat hij het zo goed doet, maar ergens moet het toch ook niet een fijne gedachte zijn dat je in balbezit voor een groot deel afhankelijk bent van een jongeling. Want wat als hij wegvalt, wie moet het gemis op gaan vangen? Jij bent een Mokotjo fan DMJN, denk jij dat die het nog waar gaat maken bij Feyenoord?

Het is wel een goed voorbeeld voor de jeugd, die zien zo in dat een stap naar Excelsior (als deze in de Eredivisie spelen) geen einde verhaal bij Feyenoord hoeft betekenen.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-11, 19:23 Standaard   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
Leuk dat hij het zo goed doet, maar ergens moet het toch ook niet een fijne gedachte zijn dat je in balbezit voor een groot deel afhankelijk bent van een jongeling. Want wat als hij wegvalt, wie moet het gemis op gaan vangen? Jij bent een Mokotjo fan DMJN, denk jij dat die het nog waar gaat maken bij Feyenoord?

Het is wel een goed voorbeeld voor de jeugd, die zien zo in dat een stap naar Excelsior (als deze in de Eredivisie spelen) geen einde verhaal bij Feyenoord hoeft betekenen.
Wat goed is, komt snel.... vandaag toch ook weer met El Ahmadi de strijd op het middenveld gewonnen. En dat in de ArenA.

Mokotjo doet voetballend niets onder voor Clasie, maar Clasie is in de intercepties en duels veel en veel beter. En daarmee is hij sowieso de enige middenvelder zowat bij Feyenoord.

Maarja, tuurlijk blijft het een probleem dat we afhankelijk zijn van veel jonkies. De Vrij, Cabral, Clasie, waarbij de eerste bijvoorbeeld al een terugval kent, Cabral zo wisselvallig als de pest is en Clasie dat ook zal krijgen... maarja, daar is weinig aan te doen natuurlijk.

Oud 23-10-11, 19:31 Standaard   #13

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Viel mij positief op aan Feyenoord zijde, en ik vind het vervelend om dat te moeten zeggen.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-11, 19:32 thumb up   #14

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben fan.

Oud 23-10-11, 19:36 Standaard   #15
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Mokotjo is mijns inziens voornamelijk goed wanneer hij een lange pass kan geven. Maar Clasie kan dat ook en is vele malen beter in het combineren in de kleine ruimte. Bij Clasie zie je meteen dat ie een stapje vooruit denkt en dat is vrij zeldzaam in de huidige ploeg. Daarnaast is Clasie ook te pruimen als balafpakker; hij zat er wat betreft vandaag bovenop.

Heb echt genoten van dit mannetje.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 04-12-11, 14:12 Standaard   #17
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Weet Bert wel dat het een Nederlander is? Op de plek waar hij speelt is hij zoveel beter dan Strootman imo.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 04-12-11, 14:19 Standaard   #18

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar is Clasie geschikt voor een 4-2-3-1? En net zo goed in intercepties, bal afpakken e.d.

Oud 04-12-11, 14:20 thumb up   #19
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Maar is Clasie geschikt voor een 4-2-3-1? En net zo goed in intercepties, bal afpakken e.d.
Beter zelfs nog.
Oud 04-12-11, 14:25 thumb up   #20

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Tegen Ajax viel hij me al positief op, en hij was vandaag opnieuw indrukwekkend.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 04-12-11, 14:26 Standaard   #21
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Beste man van het veld.

Oud 04-12-11, 14:27 Standaard   #22
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Bikkelen kan ie ook.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 04-12-11, 14:27 Standaard   #23
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
Tegen Ajax viel hij me al positief op, en hij was vandaag opnieuw indrukwekkend.
Mooi dat hij juist in de grote wedstrijden wel kan brengen terwijl Strootman zich juist verstopt.
Oud 04-12-11, 14:30 thumb up   #24
Prima Deluxe.

Sieraard voor het voetbal inderdaad. Al zo verschrikkelijk compleet op z'n 20e, die moet inderdaad echt een keer uitgenodigd worden voor (een vriendschappelijke) wedstrijd van Oranje.
Oud 04-12-11, 15:34 sad   #25
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
Sieraard voor het voetbal inderdaad. Al zo verschrikkelijk compleet op z'n 20e, die moet inderdaad echt een keer uitgenodigd worden voor (een vriendschappelijke) wedstrijd van Oranje.
Hij heeft toch geld zat om zelf een kaartje te kopen?

Oud 04-12-11, 18:30 Standaard   #26

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Mooi dat hij juist in de grote wedstrijden wel kan brengen terwijl Strootman zich juist verstopt.
Van Marwijk lijkt me wel een aanhanger van de hype die de laatste jaren in Nederland hangt. De wat langere, degelijke voetballers met veel loopvermogen. Tegenhouden i.p.v. domineren. Strootman krijgt veel te veel krediet.
Oud 04-12-11, 20:17 Standaard   #27

Eerdere voorbeelden van die hype?

Engelaar van een paar jara terug bijvoorbeeld?

Oud 04-12-11, 20:25 Standaard   #28
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

De Zeeuw

Misschien Bakkal, Willem Janssen, Toornstra en Siem de Jong, maar die zijn meer aanvallend natuurlijk.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 04-12-11, 20:32 Standaard   #29

Van Twente vind ik alle spelers gehyped. Chadli en Ola John... ik zie de klasse niet. Als Ola John toekomstig Oranje materiaal moet voorstellen, dan zie ik het somber in.

Oud 04-12-11, 20:36 Standaard   #30

Los van het feit of ze aanvallend over verdedigend zijn, want die namen die je noemt zijn inderdaad een beetje wat ik bedoel.
Een aantal er van zijn prima voetballers overigens, niks mis mee, maar het is vaak een wat conservatievere keuze.
Ik moet wel zeggen dat ik Toornstra meer dan een loper vind, die is ook wendbaar en lichtvoetig genoeg om in de dekking aangespeeld te kunnen worden.
Maar recentelijk zie je dan Klaassen bij Ajax debuteren en was bij Oranje -17 Ebecilio een belangrijke speler. Ook dat zijn voornamelijk lopers, de één een wat betere balbehandeling dan de ander, of iemand met scorend vermogen.

Strootman en bijvoorbeeld Geert-Arend Roorda zijn ook zo'n voetballers in mijn ogen. En er zijn trainers die gewoon een duidelijke voorkeur voor dat soort spelers hebben i.p.v. spelers die wat kleiner zijn, terwijl ze vaak voetballend veel meer kunnen brengen. Achterin vind ik Pieters ook zo'n voorbeeld.
Oud 16-12-11, 18:08 thumb up   #31

Jordy Clasie heeft vrijdagmiddag in De Kuip zijn nieuwe contract getekend, dat hem tot medio 2015 aan Feyenoord verbindt. De 20-jarige middenvelder bereikte al eerder een principeakkoord met de club over een nieuwe verbintenis. Vrijdag zette hij in één business units van het stadion in het bijzijn van zijn trotse vader en zaakwaarnemer de benodigde handtekeningen. Ook kreeg hij uit handen van technisch directeur Martin van Geel symbolisch het shirt met rugnummer 16 uitgereikt.

Volgens Van Geel heeft Clasie in een paar maanden tijd laten zien dat hij van grote waarde kan zijn voor Feyenoord. ‘Toen Jordy begin dit seizoen overkwam van Excelsior geloofden we erin dat hij een grote carrière tegemoet zou gaan’, zei Van Geel. ‘Maar dat hij zich sindsdien in een paar maanden tijd zo heeft ontwikkeld hadden we alleen maar kunnen hopen. Dat is een groot compliment waard voor Jordy.’

Clasie hoefde niet lang te twijfelen over verlenging van zijn verbintenis bij Feyenoord. ‘Ik heb het gevoel dat ik hier nog niet uitgeleerd ben’, vertelde de middenvelder. ‘Ik voel veel vertrouwen van de mensen hier en van de club, dus ik wil graag bij Feyenoord blijven.’

Oud 18-12-11, 17:29 Standaard   #32
SuperPalmboom

Was weer goed

Oud 26-12-11, 20:50 standard ball   #33

NEC-trainer Alex Pastoor en collega Co Adriaanse, oefenmeester bij FC Twente, zijn het met elkaar eens: Jordy Clasie is het grootste talent op de Nederlandse velden. Beide coaches geven in het programma 90 minutes van Eredivisie Live aan dat ze zéér onder de indruk zijn van de ontwikkeling van de kleine middenvelder van Feyenoord.

De 20-jarige voetballer speelde vorig seizoen nog bij Excelsior, waar Feyenoord hem voor één jaar gestald had. Binnen Feyenoord twijfelde men nog over Clasie, maar deze twijfel heeft hij zelf allang doen vergeten. De Haarlemmer speelde tot nu toe elke wedstrijd voor Feyenoord in de Eredivisie en het lijkt alsof hij dit al jaren doet.

'Hij heeft meteen zijn plek gepakt bij Feyenoord één en is nooit meer weggeweest. Heb hem ook vaak in Jong Oranje gezien. Hij speelt daar altijd en hij komt zeer volwassen over. Ja hij is het grootste talent op dit moment', aldus Adriaanse.

Pastoor kijkt ook graag naar het groeibriljantje van Feyenoord. Beide personen werkte vorig seizoen nog met elkaar samen bij Feyenoord. Clasie werd teruggeroepen door Feyenoord en Pastoor vertrok naar Nijmegen. 'Ik vind dat hij zijn talentenstatus al bijna voorbij is, aangezien hij alle wedstrijden speelt. We mogen al iets verwachten van hem.'

Oud 29-01-12, 14:42 thumb up   #34

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook hij vandaag weer heel goed!

Oud 29-01-12, 15:39 thumb up   #35

Doe maar eens selecteren voor Oranje.

Oud 29-01-12, 15:42 thumb up   #36
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Positieve uitzondering op het Feyenoord middenveld.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 29-01-12, 15:44 arrow   #37

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Positieve uitzondering op het Feyenoord middenveld.
Ze missen El-Ahmadi natuurlijk wel.

Oud 29-01-12, 15:46 Standaard   #38
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
[...]

Ze missen El-Ahmadi natuurlijk wel.
True, ik doel dan ook op het middenveld van vandaag, want dat leek er nauwelijks te zijn.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 29-01-12, 19:56 Standaard   #39

In de vijfentwintigste minuut had hij zo'n ongelofelijk briljante pass op Mokotjo. Ik schrok er gewoon van. Zoiets zie je normaal alleen in La Liga, vooral Xabi Alonso beheerst hem goed. Zat helaas niet in de samenvatting.

Zo ongelofelijk veel gebuffeld vandaag... jammer dat hij nog altijd de negentig niet kan volmaken, hij heeft nog wat te leren in het doseren van zijn krachten.. maar verder gewoon geweldig.

Oud 29-01-12, 20:20 Standaard   #40
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
In de vijfentwintigste minuut had hij zo'n ongelofelijk briljante pass op Mokotjo. Ik schrok er gewoon van. Zoiets zie je normaal alleen in La Liga, vooral Xabi Alonso beheerst hem goed. Zat helaas niet in de samenvatting.

Zo ongelofelijk veel gebuffeld vandaag... jammer dat hij nog altijd de negentig niet kan volmaken, hij heeft nog wat te leren in het doseren van zijn krachten.. maar verder gewoon geweldig.
Die pass was zo goed
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-01-12, 20:27 Standaard   #41
SuperPalmboom

Was een van de beter vandaag. In 2 wedstrijden tegen Ajax speelt hij zeer goed.

Oud 29-01-12, 20:29 Standaard   #42
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Die pass was echt geweldig inderdaad

Oud 29-01-12, 21:20 Standaard   #43

Was dat die pass over de grond?

Oud 29-01-12, 22:19 Standaard   #44
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Was dat die pass over de grond?
Ja. Richting de rechterhoek. Briljante pass.
Oud 30-01-12, 10:56 Standaard   #45
Prima Deluxe.

Echt een indrukwekkend seizoen tot nu toe. Wat ik me afvroeg, wat was de reden dat Feyenoord hem vorig seizoen verhuurde? Echt puur om hem ervaring op te laten doen, of was het eigenlijk een manier om hem geleidelijk te lozen (hetgeen volgens mij ook regelmatig gebeurt met talenten waarvan men denkt dat ze het niet bij Feyenoord zullen gaan maken)?
Oud 30-01-12, 13:41 Standaard   #46

Bij Feyenoord waren ze inderdaad sceptisch over hem, maar echt lozen wil ik het ook weer niet noemen. Ik denk dat ze dachten dat hij een omweg nodig zou hebben via Excelsior. De Neloms, Ramsteijns, Mokotjos en Clasies werden wel degelijk verhuurd met het idee om ervaring op te doen voor Feyenoord i.t.t. bijvoorbeeld Smith, Lagouireh, Fileccia. Bij hen zag men wel dat het geen Feyenoord-materiaal was, maar misschien wel Excelsior-materiaal.

Guidetti was dus de grote man, maar volgens Van Hanegem niet de beste Feyenoorder op het veld. “Dat was Jordy Clasie”, aldus de voormalig middenvelder. “Ik vind hem nu al een zeer aardige voetballer, maar in hem schuilt een heel grote speler. Hij kan nog veel meer. In zijn spelinzicht is hij fenomenaal. Hoe hij diagonaal tussen allerlei spelers door een bal over 25 meter met precies de goede snelheid op Mokotjo passt, dat verraadt zijn talent.”

Oud 30-01-12, 13:48 Standaard   #47

Wat is er eigenlijk mis gegaan met Issoufi? Die werd als een groter talent gezien dan Castaignos

Oud 30-01-12, 16:40 Standaard   #48
SuperPalmboom

Deze?

Oud 30-01-12, 16:43 Standaard   #49
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
[afbeelding: link]

Deze?
Die ja.
Fap fap
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 30-01-12, 17:48 thumb up   #50
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
[afbeelding: link]

Deze?
Briljante pass inderdaad. Zoiets verwacht je niet snel op de Hollandsche velden.
El Cid is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site