Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16-05-11, 01:53 Standaard   #1

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik voel me vereerd dat ik dit topic mag openen.
NumberNine is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 16-05-11, 01:56 Standaard   #2
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 08:55 hearth   #3
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Jan

Oud 16-05-11, 10:30 Standaard   #4
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Hehe, Sulejmani op die foto

Oud 16-05-11, 10:47 Standaard   #5
Go Your Own Way

Jan Vertonghen

Oud 16-05-11, 12:20 hearth   #6
AFCA

Riro's Voetbal Forum schermafbeelding

Riro is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 14:02 Standaard   #7

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Nog een jaartje Ajax, dan mag die het bij Barça gaan proberen.
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 14:04 Standaard   #8

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Was hij hier in NL eigenlijk al genoemd bij Man Utd?

Oud 16-05-11, 14:10 Standaard   #9
Baas-Jan Huntelaar-fan

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
Was hij hier in NL eigenlijk al genoemd bij Man Utd?
Kan het mij niet herinneren. Het is zijn doel en de stadsgenoot is natuurlijk wel genoemd.

Oud 16-05-11, 14:13 Standaard   #10
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Jantje

Oud 16-05-11, 16:12 arrow   #11
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Een van de mooiste momenten gister. Die emotie die er uit kwam .

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 16-05-11, 16:15 Standaard   #12

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Een echte leider toch wel gister.

Oud 16-05-11, 16:19 arrow   #13
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA Bekijk bericht
Een echte leider toch wel gister.
Heerlijk soeverein aan het verdedigen, blik op "STERF!!!111" als ie iemand de bal afpakte en aankeek en jutte het publiek zelfs een aantal keer op.
Echt genoten van hem gister.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 16-05-11, 16:21 Standaard   #14

mss is dit het punt dat hij de echte stap heeft gemaakt tot leider van Ajax. Dan moet je eigenlijk minimaal nog een jaar blijven, ook om daar als speler van te genieten.

Oud 16-05-11, 21:28 hearth   #15
I'm Ron fucking Swanson

En uiteraard de Gilette speler van de week.

Vertonghen, Amsterdamse bluf met Vlaams accent

Met een biertje in de linker- en de microfoon in zijn rechterhand beleefde hij zondagavond rond half acht zijn eigen momentum. Een Vlaamse jongen die door flarden van vuur en rook het grootste plein van Nederland in vervoering bracht. Op een historische lenteavond zwengelde Jan Vertonghen voor de zoveelste keer een supporterslied aan en een gewillig publiek van zeker tachtigduizend man nam het, enkele uren na de finale van de Eredivisie, gretig over. Dit keer geen wanklanken en provocaties richting de aartsvijand uit Rotterdam, maar gewoon een liedje met jalala in het refrein.

Het sloeg aan, net als zijn spel eerder die dag. Terwijl FC Twente de droom van de dubbel realiteit wilde laten worden, sloeg Ajax genadeloos toe. Met kracht, energie, passie, strijd en beleving trokken de Amsterdammers vanaf de eerste minuut ten strijde. Met als heersende veldheer de 24-jarige aanvoerder uit België. Op het moment dat hij er moest staan, stond hij er. Meedogenloos in de duels, rustig aan de bal en inschuivend waar dat kon en met een crosspass om van te watertanden.

Als een nummer 4, zoals ze dat volgens het Ajax-evangelie in Amsterdam altijd zouden willen zien. En met een ideale mix die van Vertonghen het boegbeeld van het nieuwe Ajax heeft gemaakt. Het liefst mooi, maar als dat niet kan, dan maar met hartstocht en inzet. Scherp als een mes, maar met flair en intelligentie. En zoals het een aanvoerder van Ajax betaamt: met Amsterdamse bluf. Want dat heeft de bescheiden Belg, die in acht jaar volledig is geïntegreerd in de kosmopolitische hoofdstad, inmiddels dus ook.

Amsterdammers zijn trots op hun stad en club, en dat mag iedereen horen. 'Wij zijn Ajax, wij zijn de beste': het werd zondagavond door duizenden Ajacieden geschreeuwd, met de Belg voorop. Gepaste branie na het winnen van de landstitel, en geheel te begrijpen met de beelden van Vertonghen een week voorafgaand aan het competitieslot in het achterhoofd. Wie herinnert zich niet het shot van de camera, enkele seconden nadat scheidsrechter Kevin Blom had gefloten voor het einde van de KNVB-bekerfinale?
<BR><BR>

Zijn lichaamstaal sprak boekdelen. Weer geen prijs, weer helemaal niets in Amsterdam. De verslagenheid was van één persoon af te lezen. Precies, van de aanvoerder Jan Vertonghen. Omringd door feestende Tukkers zat hij daar, in het gras van De Kuip. Voor zich uit starend, wetende dat zijn ploeg de eerste slag had verloren, was Vertonghen de balende speler die ten einde raad was. Of, zoals hij het zelf een half uur later tegen de pers verrassend genoeg verwoordde: hij spéélde de balende speler die het niet meer zag zitten.

'De beker is maar een troostprijs, van een mentale klap is absoluut geen sprake', waren zijn opvallende woorden. Om daar vervolgens iets aan toe te voegen wat vrijwel niemand in Nederland had gezien. 'Ajax was de betere ploeg en FC Twente was alleen met spelhervattingen gevaarlijk geweest.' Zoals het een krachtige leider gedurende een oorlog betaamt. Geen kik geven, niets van pijn willen weten, en zeker niet denken aan opgeven. De eerste slag was verloren, maar de oorlog nog zeker niet.

Exact een week na die façade was daar dan toch het Museumplein en de euforie. Terwijl de rest van de selectie al van het podium af was, kwam Vertonghen samen met André Ooijer en Demy de Zeeuw nog een keer terug. Om nogmaals de massa Kampioenen te laten schreeuwen. Hét teken van machtsvertoon, van euforie, van groots geluk. Acht jaar speelt hij inmiddels voor Ajax, en laten er daarvan nou zeven zeer mager zijn geweest. Of, zoals hij het zelf zei voorafgaand aan het slotstuk in De Arena: 'Ik heb nog niet zoveel gewonnen hier, dus heb wel zin in een feestje met de supporters.'

Dat feestje kreeg hij, en de komende weken zal duidelijk worden of het voor hem persoonlijk een afscheid op het hoogtepunt betekende. Manchester City heeft Vertonghen op de korrel en mocht er nog twijfel zijn, dan is die na zondag volledig verdwenen. Met een wedstrijd die werd uitgezonden in maar liefst tachtig landen, is het visitekaartje afgegeven. De geruchtencarrousel rond hem zal zeker gaan draaien, maar zelf wilde hij daar op het Museumplein niets van weten.

Vertonghen was nog een en al Ajacied: hij zat met al zijn gedachten bij Ajax en hield ze daar. Om de dag, de week en het seizoen vervolgens geheel in stijl af te sluiten. 'Op naar de vierde kampioensster', waren zijn slotwoorden. Amsterdamse bluf met een Vlaams accent.

Freek Jansen

Oud 16-05-11, 21:29 Standaard   #16

Vertonghen is echt een figuur waar je een avond mee op stap kan lamzuipen en lol maken

Oud 17-05-11, 01:23 Standaard   #17
Huntelaar #9

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Vertonghen is echt een figuur waar je een avond mee op stap kan lamzuipen en lol maken
Echt ja samen met Toby natuurlijk onze Belgische G uit de bimre

Oud 17-05-11, 01:43 Standaard   #18
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoop echt dat hij nog een jaar blijft.

Mooi om te zien hoe hij binnen een paar jaar is uitgegroeid tot publiekslieveling. Kan me nog wel herinneren dat ie als broekie werd uitgeleend aan RKC en zeer de vraag was of hij het wel zou gaan redden bij Ajax. Moet je nu eens zien .
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 09:48 Standaard   #19
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een fucking held. En een echte Ajacied!

Oud 17-05-11, 09:50 Standaard   #20
Assassino!

Hij is echt mijn favoriete Ajacied van deze selectie Wat een held.

Oud 17-05-11, 09:54 Standaard   #21
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nash Bekijk bericht
Hoop echt dat hij nog een jaar blijft.

Mooi om te zien hoe hij binnen een paar jaar is uitgegroeid tot publiekslieveling. Kan me nog wel herinneren dat ie als broekie werd uitgeleend aan RKC en zeer de vraag was of hij het wel zou gaan redden bij Ajax. Moet je nu eens zien .
Toen scoorde hij toch nog de 2 - 2 namens RKC? .

Oud 17-05-11, 10:09 Standaard   #22
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Klopt dat was het seizoen 2006-2007.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-05-11, 10:46 thumb up   #23
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Vertonghen is een echte Ajacied.

Oud 17-05-11, 11:00 thumb up   #24

Als ie blijft komt ie op mijn volgende shirt.

Oud 06-07-11, 09:35 Standaard   #25
Fear the Beard!

'Vijf tot tien clubs' maken kans op handtekening Vertonghen Jan Vertonghen verlaat Ajax niet voor een willekeurige club. "Ik heb zeker een lijstje in mijn hoofd", vertelt de verdediger aan AjaxLife. "Als een van die clubs komt, ga ik heel goed nadenken." Hoe lang het lijstje is en welke clubs er op staan, houdt Vertonghen nog voor zich. Een lijstje van vijf is kort, laat de Belg wel los. "En tien is wel weer erg veel. Zoek het er maar tussenin."
Barça, Real Madrid, Manchester United, Chelsea, Manchester City, Arsenal, AC Milan, Vitesse?
Oud 06-07-11, 09:47 Standaard   #26
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Anzhi Machatsjkala
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 11:43 hearth   #27
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Blijf maar lekker een jaartje.
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 11:44 Standaard   #28
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Barça, Real Madrid, Manchester United, Chelsea, Manchester City, Arsenal, AC Milan, Vitesse?
Liverpool Dat hoort ie van Suarez

Oud 06-07-11, 12:03 Standaard   #29
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Liverpool Hij wil alleen naar een topclub he.

Oud 09-07-11, 17:17 thumb up   #30
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Afkoopsom in contract Vertonghen ligt hoger dan twintig miljoen euro

Jan Vertonghen heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan, maar dat maakt een vertrek bij Ajax niet opeens waarschijnlijk. Danny Blind, technisch manager van de landskampioen, liet tegenover Eredivisie Live weten dat het bedrag dat in de verbintenis van de Belg staat hoger dan twintig miljoen euro is. Een exact bedrag wilde de sportbestuurder niet noemen.

Blind benadrukte dat Vertonghen echt een liesblessure heeft opgelopen en dat er niet stiekem wordt gewerkt aan een transfer. “Op het moment speelt er helemaal niets”, zei Blind. “Hij heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan, maar dan moet je wel denken aan een bedrag die hoger ligt dan twintig miljoen euro. In Engeland zijn er wel clubs die zulke bedragen betalen, maar Jan is ook erg kritisch bij zijn keuze voor een nieuwe club.”

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 24-07-11, 10:27 hearth   #31
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Vertonghen denkt niet aan transfer

Jan Vertonghen zit goed op zijn plek bij Ajax en denkt niet na over een transfer. De Belgische verdediger staat op het punt zijn contract te verlengen en heeft dus totaal geen haast om uit Amsterdam weg te komen.

Vertonghen maakte een sterk seizoen door bij Ajax, waardoor de interesse van buitenlandse clubs aanwakkerde. De 24-jarige Belg is echter kieskeurig in het uitzoeken van een nieuwe werkgever en hoeft van zichzelf nog niet weg bij de landskampioen.

"Als ik over twee jaar nog steeds bij Ajax speel, zal ik misschien wat minder principieel zijn, maar nu zijn er maar weinig clubs die mij aan het denken kunnen zetten", laat Vertonghen weten in Voetbal International.

"Mensen vragen me weleens of ik niet constant op mijn telefoon zit te kijken of een belangstellende club me belt", vervolgt hij. "Het tegendeel is waar, ik denk er momenteel niet eens over na. Dat meen ik echt. De huidige situatie bij onze ploeg is ontzettend positief, er wordt hier echt iets neergezet."

Interesse voor de Rode Duivel is er wel. Arsenal, Manchester City en FC Barcelona zouden hem op de korrel hebben, maar concreet werd dat nog niet. Vertonghen: "Als ik op 1 september nog gewoon bij Ajax speel, zal niemand mij met een sip gezicht zien."

Oud 24-07-11, 10:43 Standaard   #32
Baas-Jan Huntelaar-fan

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]

Oud 24-07-11, 11:53 Standaard   #33
Assassino!

Jan

Oud 24-07-11, 12:05 Standaard   #34
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat ben ik blij als Vertonghen nog een jaartje blijft

Maar ik vind hem wel toe aan een stap hogerop, sommige grote clubs zitten echt te slapen.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 24-07-11, 12:07 Standaard   #35

Oorspronkelijk geplaatst door Kanariegeel Bekijk bericht
Wat ben ik blij als Vertonghen nog een jaartje blijft

Maar ik vind hem wel toe aan een stap hogerop, sommige grote clubs zitten echt te slapen.
Ik vind dat Ajax er wel eens aan toe is om spelers te behouden die eindelijk hun topjaren beleven

Oud 24-07-11, 12:08 Standaard   #36
Fear the Beard!

[...]

Ik vind dat Ajax er wel eens aan toe is om spelers te behouden die eindelijk hun topjaren beleven
Dat is een utopie.
Oud 24-07-11, 12:09 Standaard   #37

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Dat is een utopie.
mss in dit specifieke geval niet

Oud 24-07-11, 12:10 Standaard   #38
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Eens, maar je ziet vaak als spelers te lang blijven dat hun ontwikkeling stopt (Afellay bijvoorbeeld). Een Sneijder is bijv. precies op het juiste moment vertrokken.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 24-07-11, 12:10 Standaard   #39
Fear the Beard!

[...]

Jawel. Normaal gezien liggen zijn topjaren rond zijn 28e, dan is Jan natuurlijk allang vertrokken uit Nederland. Zo niet, dan is hij waarschijnlijk gewoon niet zo goed.
Oud 24-07-11, 12:11 Standaard   #40

Oorspronkelijk geplaatst door Kanariegeel Bekijk bericht
[...]

Eens, maar je ziet vaak als spelers te lang blijven dat hun ontwikkeling stopt (Afellay bijvoorbeeld). Een Sneijder is bijv. precies op het juiste moment vertrokken.
Maar Ajax zit nu, zo lijkt het, als club in een opgaande spiraal. Helaas blijft idd de NL competitie te zwak om echt stappen te maken.

Oud 24-07-11, 12:12 Standaard   #41
Kluf

[...]

Natuurlijk wel. Vertonghen zegt hier dat het voor hem geen probleem is als hij bij Ajax blijft, maar als je goed leest en logisch nadenkt begrijp je ook dat hij wel gewoon weg is als Manchester United (of zo) op de stoep staat.

Oud 24-07-11, 12:14 Standaard   #42

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Natuurlijk wel. Vertonghen zegt hier dat het voor hem geen probleem is als hij bij Ajax blijft, maar als je goed leest en logisch nadenkt begrijp je ook dat hij wel gewoon weg is als Manchester United (of zo) op de stoep staat.
Maar als hij toch nog 2 jaar blijft, dan is hij een speler die al aardig tegen een hoof Europees niveau aanzit. Dan heb je als Ajax zijnde al wel een stap gemaakt.

Oud 24-07-11, 12:16 Standaard   #43
Kluf

Dan zal hij normaliter inderdaad beter zijn geworden, maar niet nog aan zijn top. Maar uiteraard zou het voor Ajax geweldig zijn als hij nog twee jaar bij de club speelt.

Oud 29-11-11, 00:19 Standaard   #44

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Staat nadrukkelijk in de belangstelling van Tottenham Hotspur die hem in de winterstop willen halen om zo Arsenal en Machester City af te troeven die hem eventueel na het seizoen (voor een lagere prijs) zouden willen overnemen.

Tja, met nog 1,5 jaar contract en een genoemde transfersom van ruim boven de 10 miljoen euro zou ik hem wel laten gaan als 'ie zelf wil.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 29-11-11, 00:24 Standaard   #45
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

De Spurs kijken alleen CL

Oud 29-11-11, 01:16 Standaard   #46
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zou 'm dus absoluut niet laten gaan in de winter. Al helemaal niet voor een troostprijs als 10 miljoen.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 29-11-11, 01:20 Standaard   #47

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
De Spurs kijken alleen CL
Dat is natuurlijk wel zijn echte niveau. Het is al veel vaker gebeurd dat Ajax-spelers na hun transfer ineens alleen nog maar dat hoge niveau halen van de topwedstrijden en die slordigheidsfoutjes plotseling als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Niet laten gaan in de winter trouwens, alleen voor een of ander idioot bedrag.
NumberNine is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-11-11, 01:24 Standaard   #48
Assassino!

Net als met Suarez contract verlengen, bijvoorbeeld tot 2014 en dan in de zomer van 2012 verkopen. Dan vang je er nog een goed bedrag voor.
Zeker niet verkopen in de winter. En dan 't seizoen afmaken met Blind?

Oud 29-11-11, 01:32 Standaard   #49

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nash Bekijk bericht
Ik zou 'm dus absoluut niet laten gaan in de winter. Al helemaal niet voor een troostprijs als 10 miljoen.
Wat denk je dat je voor hem krijgt ná dit seizoen? Nu kan Ajax nog een beetje hoog inzetten. Over een halfjaar is de druk om te verkopen te groot met nog maar één jaar contract, dat weten die clubs ook allemaal.

Enne, is het sportief nou zo dat Ajax totaal niet zonder hem kan? Met een beetje (extra) pech voor de winterstop voetbalt Ajax na de winterstop niet eens meer om de prijzen.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 29-11-11, 08:38 Standaard   #50

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
contract verlengen, bijvoorbeeld tot 2014
Net of dat zo makkelijk gaat

Ow, en het seizoen met Blind afmaken? WTF

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site