![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Elke mongool in de eredivisie heeft hier een eigen topic, maar vreemd genoeg Martin van Geel nog niet. En dat terwijl het toch de meest spraakmakende (en misschien ook wel de beste) Technisch Directeur in de eredivisie is in de afgelopen 10 jaar. Bij al z'n clubs is hij succesvol geweest. Ook bij Ajax, waar hij in 2 jaar voor meer dan 75 miljoen aan spelers verkocht met Sneijder, Huntelaar, Babel en enkele anderen. In mijn ogen was dit het reserve-vet wat Ajax de afgelopen jaren financieel op de been heeft gehouden. Bij Roda heeft hij z'n kunstje weer geflikt: toveren met beperkte mogelijkheden, en iets opbouwen. Nu staat ie voor een nieuwe hele grote uitdaging bij Feyenoord, maar hij stapt in mijn ogen op het juiste moment in nu het einde van de schulden bij de club in zicht komt, de jeugdopleiding op volle toeren draait en hij het eigenlijk alleen maar beter kan doen dan z'n voorganger Beenhakker. Ik denk: de perfecte man op de perfecte plek nu bij Feyenoord. Volgens Johan Derksen neemt ie echter wel de verkeerde vrouw mee. Maar als dat de enige kritiek is die je kunt vinden op Van Geel, dan doet ie weinig fout. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Op zijn aankoopbeleid is in bepaalde gevallen toch wel aan te merken geweest, al kan je dat ook het scoutingnetwerk kwalijk nemen. En hij heeft Willem II kapot gekocht toen hij bij AZ in dienst kwam, om daarna bij Ajax weer AZ leeg te willen kopen. Hadouir zal ook wel naar Feyenoord komen dus.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
In het bedrijfsleven zie je wel vaker dat managers etc. bij een overstap naar een ander bedrijf werknemers meenemen. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Martin van Geel
Wordt overal voor de lange termijn aangesteld, maar gaat snel weer weg bij een betere aanbieding.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fuckin judas, golddigger en totaal geen loyaliteit in zijn donder.
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Het is tevens geen golddigger want anders ga je wel in Dubai aan de slag ofzo, en niet bij Feyenoord
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ik dacht dat een technisch directeur voor de lange termijn is, maar Van Geel vindt het telkens na 3 jaar wel mooi geweest. Dick Advocaat heeft nog meer geduld.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dat is in heel NL nog nooit gebeurd. Misschien Marcel Brands bij RKC, maar voor de rest, zijn ook dat passanten
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Een tijdje geleden stond in de VI een artikel over hem als TD. Het eerste dat ie altijd schijnt te doen is het ontslaan van de trainer.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Maar goed, als je inderdaad de TD maar een paar jaar laat zitten, of hij vertrekt zelf, waarom geef je dan die macht niet meteen aan de hoofdcoach. scheelt je een salarispost en een hoop intern gezeik. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
Als je een TD de juiste taken en macht geeft, is het een enorme meerwaarde voor een club. Maar dan moet je geen coach of voorzitter hebben die hem constant overruled. Bij Ajax moest ie geloof ik heel veel macht inleveren bij allerlei andere mensen en was ie idd redelijk overbodig. |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
Natuurlijk zijn dat voorbeelden van taken die je dan weer niet op het bordje van een manager legt, maar van een algemeen directeur en een hoofd jeugd. Ik ben wel voor een TD als dat een sterke man is die zijn baan niet als een klusje tussendoor ziet. Anders kan je net zo goed alle voetbaltechnische zaken bij de manager leggen. Hij zal wel met en bij de directie regelmatig zijn beleid moeten afstemmen met de financiele en de algemene baas, maar het laatste woord op technisch gebied ligt dan altijd bij hem. Betekent ook dat hij hoger in de pikorde moet komen en een beter beschermde baan moet hebben, zodat hij niet alleen maar bezig is met de komende 3 wedstrijden, ipv de komende 3 seizoenen. Risico met een TD(of hoe het genoemd wordt) is dat hij op een dag met een speler komt aanzetten, waar de trainer het niet in ziet zitten. En ik kan uit eigen interesse bij bv. Chelsea waarnemen dat zulke dingen nooit goed uitpakken. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hij heeft een prutser als Babel voor 18 miljoen weten te verpatsen.
Held voor het leven
|
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
Al met al is een TD voor grote clubs geen overbodige luxe, het is gewoon goed om iemand met voetbalkennis te hebben die het geheel op voetbalgebied bewaakt en als spil dient voor de jeugdopleiding, scouting en het eerste elftal. Maar Gudde moet zich bij Feyenoord eigenlijk niet bezig houden met contractverlengingen en het organiseren van de scouting. Die heeft genoeg andere dingen te doen waar ie vast beter in is. Hoop ik. Laatst gewijzigd door Ritmo; 05-03-11 om 02:09 |
|||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik weet het nog zo net niet met hem. Gladjanus eerste klas.
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat zijn wel goede voorbeelden inderdaad.
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Het Martin van Geel effect is weer in werking
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Hij wil benadrukken dat hij hier niet voor verantwoordelijk is.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik voel me hier thuis!
|
Ongelofelijke prestatie weer. Petje af voor Van Geel.
![]() Zijn geld nu al dubbel en dwars waard. Beste aankoop van Feyenoord in de afgelopen 10(?) Jaar! |
|
|
|
|
|
#26 | |
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat dacht ik destijds ook, nu denk ik...... met Vormer erbij is een grote stap richting de top gezet.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Biseswar zelfs nog weten te verkopen
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
ik heb een hekel aan zijn hoofd, maar hij heeft wel degelijk kwaliteiten
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Martin van Geel #1: Gaat ie ook toveren in de Kuip?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|