Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 04-03-11, 18:00 Standaard   #1

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Elke mongool in de eredivisie heeft hier een eigen topic, maar vreemd genoeg Martin van Geel nog niet. En dat terwijl het toch de meest spraakmakende (en misschien ook wel de beste) Technisch Directeur in de eredivisie is in de afgelopen 10 jaar.

Bij al z'n clubs is hij succesvol geweest. Ook bij Ajax, waar hij in 2 jaar voor meer dan 75 miljoen aan spelers verkocht met Sneijder, Huntelaar, Babel en enkele anderen. In mijn ogen was dit het reserve-vet wat Ajax de afgelopen jaren financieel op de been heeft gehouden.

Bij Roda heeft hij z'n kunstje weer geflikt: toveren met beperkte mogelijkheden, en iets opbouwen. Nu staat ie voor een nieuwe hele grote uitdaging bij Feyenoord, maar hij stapt in mijn ogen op het juiste moment in nu het einde van de schulden bij de club in zicht komt, de jeugdopleiding op volle toeren draait en hij het eigenlijk alleen maar beter kan doen dan z'n voorganger Beenhakker.

Ik denk: de perfecte man op de perfecte plek nu bij Feyenoord. Volgens Johan Derksen neemt ie echter wel de verkeerde vrouw mee. Maar als dat de enige kritiek is die je kunt vinden op Van Geel, dan doet ie weinig fout.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 04-03-11, 18:23 Standaard   #2
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Op zijn aankoopbeleid is in bepaalde gevallen toch wel aan te merken geweest, al kan je dat ook het scoutingnetwerk kwalijk nemen. En hij heeft Willem II kapot gekocht toen hij bij AZ in dienst kwam, om daarna bij Ajax weer AZ leeg te willen kopen. Hadouir zal ook wel naar Feyenoord komen dus.

Oud 04-03-11, 21:15 Standaard   #3

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Op zijn aankoopbeleid is in bepaalde gevallen toch wel aan te merken geweest, al kan je dat ook het scoutingnetwerk kwalijk nemen. En hij heeft Willem II kapot gekocht toen hij bij AZ in dienst kwam, om daarna bij Ajax weer AZ leeg te willen kopen. Hadouir zal ook wel naar Feyenoord komen dus.
Klopt, hij heeft de gewoonte om spelers mee te nemen van z'n vorige club. Maar vaak zijn dat spelers die anders wel op korte termijn waren vertrokken. Hadouir b.v. wil sowieso niet verlengen bij Roda, die was toch weg geweest.

In het bedrijfsleven zie je wel vaker dat managers etc. bij een overstap naar een ander bedrijf werknemers meenemen.
Oud 04-03-11, 21:22 Standaard   #4

groenenV's Voetbal Forum schermafbeelding

Martin van Geel Wordt overal voor de lange termijn aangesteld, maar gaat snel weer weg bij een betere aanbieding.
groenenV is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-11, 22:08 Standaard   #5
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Fuckin judas, golddigger en totaal geen loyaliteit in zijn donder.
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-11, 22:12 Standaard   #6

Oorspronkelijk geplaatst door fuckbuddy Bekijk bericht
Fuckin judas, golddigger en totaal geen loyaliteit in zijn donder.
Ik kan begrijpen dat je dat vindt als AZ'er, maar dat is niet helemaal zo. Hij wou niet met Feyenoord praten over een eerder vertrek bij Roda omdat hij Roda de tijd wou geven om een goede opvolger te zoeken. Het is gewoon een echte zakenman, geen clubman. Maar dat hoeft ook niet...

Het is tevens geen golddigger want anders ga je wel in Dubai aan de slag ofzo, en niet bij Feyenoord
Oud 04-03-11, 22:24 Standaard   #7
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik dacht dat een technisch directeur voor de lange termijn is, maar Van Geel vindt het telkens na 3 jaar wel mooi geweest. Dick Advocaat heeft nog meer geduld.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-11, 22:30 Standaard   #8

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Ik dacht dat een technisch directeur voor de lange termijn is, maar Van Geel vindt het telkens na 3 jaar wel mooi geweest. Dick Advocaat heeft nog meer geduld.
Dat is een vervelende eigenschap ja. Maar in die drie jaar brengt ie elke club wel naar de top, dus zo mag ie ons over 3 jaar best achter laten.
Oud 04-03-11, 23:07 Standaard   #9
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat is in heel NL nog nooit gebeurd. Misschien Marcel Brands bij RKC, maar voor de rest, zijn ook dat passanten

Oud 04-03-11, 23:08 Standaard   #10
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Een tijdje geleden stond in de VI een artikel over hem als TD. Het eerste dat ie altijd schijnt te doen is het ontslaan van de trainer.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 04-03-11, 23:15 wink   #11

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
Een tijdje geleden stond in de VI een artikel over hem als TD. Het eerste dat ie altijd schijnt te doen is het ontslaan van de trainer.
Weet Been dat ook al?
Oud 04-03-11, 23:31 Standaard   #12
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

Dat is in heel NL nog nooit gebeurd. Misschien Marcel Brands bij RKC, maar voor de rest, zijn ook dat passanten
Frank Arnesen bij PSV, Rob Baan bij Feyenoord. En je kan niet zeggen dat het slecht ging met de clubs toen ze daar zaten.

Maar goed, als je inderdaad de TD maar een paar jaar laat zitten, of hij vertrekt zelf, waarom geef je dan die macht niet meteen aan de hoofdcoach. scheelt je een salarispost en een hoop intern gezeik.
Oud 04-03-11, 23:43 Standaard   #13

[...]
Frank Arnesen bij PSV, Rob Baan bij Feyenoord. En je kan niet zeggen dat het slecht ging met de clubs toen ze daar zaten.

Maar goed, als je inderdaad de TD maar een paar jaar laat zitten, of hij vertrekt zelf, waarom geef je dan die macht niet meteen aan de hoofdcoach. scheelt je een salarispost en een hoop intern gezeik.
Ben ik het niet mee eens. Een hoofdcoach moet zich bezig houden met de wedstrijden van het eerste elftal en niet met contracten, beleidszaken of hervormingen van een jeugdopleiding of de scouting. Dat zie ik Been nog allemaal niet doen, die snapt echt niets van bedrijfsvoering, onderhandelen over spelers of clausules in contracten. Die moet daar wel betrokken bij blijven in grote lijnen, maar laat het werk vooral maar door v. Geel uitgevoerd worden. Dan kan Mario lekker met het eerste elftal bezig zijn.

Als je een TD de juiste taken en macht geeft, is het een enorme meerwaarde voor een club. Maar dan moet je geen coach of voorzitter hebben die hem constant overruled. Bij Ajax moest ie geloof ik heel veel macht inleveren bij allerlei andere mensen en was ie idd redelijk overbodig.
Oud 05-03-11, 00:12 Standaard   #14
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo Bekijk bericht
[...]
Ben ik het niet mee eens. Een hoofdcoach moet zich bezig houden met de wedstrijden van het eerste elftal en niet met contracten, beleidszaken of hervormingen van een jeugdopleiding of de scouting. Dat zie ik Been nog allemaal niet doen, die snapt echt niets van bedrijfsvoering, onderhandelen over spelers of clausules in contracten. Die moet daar wel betrokken bij blijven in grote lijnen, maar laat het werk vooral maar door v. Geel uitgevoerd worden. Dan kan Mario lekker met het eerste elftal bezig zijn.

Als je een TD de juiste taken en macht geeft, is het een enorme meerwaarde voor een club. Maar dan moet je geen coach of voorzitter hebben die hem constant overruled. Bij Ajax moest ie geloof ik heel veel macht inleveren bij allerlei andere mensen en was ie idd redelijk overbodig.
Contracten afsluiten met spelers waar je zelf de tijd niet voor hebt om ze te verkopen? Jeugdopleiding hervormen zonder zelf je eigen jeugdspelers te zien doorbreken? Scouting netwerk opzetten voor je aanstaande concurrent wellicht?

Natuurlijk zijn dat voorbeelden van taken die je dan weer niet op het bordje van een manager legt, maar van een algemeen directeur en een hoofd jeugd. Ik ben wel voor een TD als dat een sterke man is die zijn baan niet als een klusje tussendoor ziet. Anders kan je net zo goed alle voetbaltechnische zaken bij de manager leggen. Hij zal wel met en bij de directie regelmatig zijn beleid moeten afstemmen met de financiele en de algemene baas, maar het laatste woord op technisch gebied ligt dan altijd bij hem.

Betekent ook dat hij hoger in de pikorde moet komen en een beter beschermde baan moet hebben, zodat hij niet alleen maar bezig is met de komende 3 wedstrijden, ipv de komende 3 seizoenen.

Risico met een TD(of hoe het genoemd wordt) is dat hij op een dag met een speler komt aanzetten, waar de trainer het niet in ziet zitten. En ik kan uit eigen interesse bij bv. Chelsea waarnemen dat zulke dingen nooit goed uitpakken.
Oud 05-03-11, 01:32 big smile   #15
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft een prutser als Babel voor 18 miljoen weten te verpatsen.
Held voor het leven
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 05-03-11, 02:04 smile   #16

[...]
Contracten afsluiten met spelers waar je zelf de tijd niet voor hebt om ze te verkopen? Jeugdopleiding hervormen zonder zelf je eigen jeugdspelers te zien doorbreken? Scouting netwerk opzetten voor je aanstaande concurrent wellicht?
Hoezo zouden ze dat zelf niet zien? Een beetje TD bezoekt ook wedstrijden in jeugdcompetities en bekijkt de wedstrijden van het eerste elftal. Verder heb je natuurlijk nog weer mensen onder je (hoofd jeugdopleiding, hoofd scouting) waarmee je intensief samenwerkt.
Natuurlijk zijn dat voorbeelden van taken die je dan weer niet op het bordje van een manager legt, maar van een algemeen directeur en een hoofd jeugd. Ik ben wel voor een TD als dat een sterke man is die zijn baan niet als een klusje tussendoor ziet. Anders kan je net zo goed alle voetbaltechnische zaken bij de manager leggen. Hij zal wel met en bij de directie regelmatig zijn beleid moeten afstemmen met de financiele en de algemene baas, maar het laatste woord op technisch gebied ligt dan altijd bij hem.

Betekent ook dat hij hoger in de pikorde moet komen en een beter beschermde baan moet hebben, zodat hij niet alleen maar bezig is met de komende 3 wedstrijden, ipv de komende 3 seizoenen.

Risico met een TD(of hoe het genoemd wordt) is dat hij op een dag met een speler komt aanzetten, waar de trainer het niet in ziet zitten. En ik kan uit eigen interesse bij bv. Chelsea waarnemen dat zulke dingen nooit goed uitpakken.
Ja, dat is zo'n beetje wat ik bedoel. Je kunt een TD verkeerd gebruiken of een samenwerking kan volledig verkeerd uitpakken. De organisatie moet wel goed in elkaar zitten en er moet een concurrentie-beding van 1 jaar ofzo zijn, wanneer hij vertrekt. Heel normaal in het bedrijfsleven.

Al met al is een TD voor grote clubs geen overbodige luxe, het is gewoon goed om iemand met voetbalkennis te hebben die het geheel op voetbalgebied bewaakt en als spil dient voor de jeugdopleiding, scouting en het eerste elftal.

Maar Gudde moet zich bij Feyenoord eigenlijk niet bezig houden met contractverlengingen en het organiseren van de scouting. Die heeft genoeg andere dingen te doen waar ie vast beter in is. Hoop ik.

Laatst gewijzigd door Ritmo; 05-03-11 om 02:09
Oud 05-03-11, 12:06 no smile   #17
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik weet het nog zo net niet met hem. Gladjanus eerste klas.

"Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag."
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 05-03-11, 16:12 Standaard   #18
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Dat zijn wel goede voorbeelden inderdaad.

Oud 11-07-11, 23:04 Standaard   #19
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Je kan zeggen wat je wil, maar aan Van Geel heeft Feyenoord in de huidige situatie wel een steengoede.

Oud 13-07-11, 13:17 Standaard   #20
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Het Martin van Geel effect is weer in werking
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-11, 13:18 thumb up   #21

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-11, 13:24 Standaard   #22
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij wil benadrukken dat hij hier niet voor verantwoordelijk is.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-11, 13:33 big smile   #23
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 21-07-11, 08:09 surprise   #24
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Geel: in drie seizoenen terug naar de top

20 juli 2011

Martin van Geel zegt in de nieuwe uitgave van Voetbal International de overtuiging te hebben dat hij zal slagen bij Feyenoord. Dat zal gebeuren als de club over drie jaar in de top vier meedraait en vanaf dan structureel Europees voetbal gaat behalen. 'Dat is mijn doelstelling, mijn overtuiging ook. We hebben een vijfjarenplan willen in die termijn terug naar de top van Nederland. Maar ik ken de praktijk. Ik weet dat niet zoveel nodig is om een volgende stap te kunnen maken. Maar geef me die drie jaar. Ik kan het niet in een paar maanden, ik ben geen tovenaar. Maar je mag me afrekenen over drie seizoenen. En als het dan niet is gelukt, ken ik het mechanisme. Dan ben ik weg.'
Succes ermee.

Oud 01-09-11, 02:39 Standaard   #25
Ik voel me hier thuis!

Ongelofelijke prestatie weer. Petje af voor Van Geel.

Zijn geld nu al dubbel en dwars waard. Beste aankoop van Feyenoord in de afgelopen 10(?) Jaar!
Inconsequent is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-11, 14:18 Standaard   #26
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

En het heeft weer goed uitgepakt net als bij Roda, held van het jaar

Oud 18-12-11, 06:09 thumb up   #27
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]

Succes ermee.
Dat dacht ik destijds ook, nu denk ik...... met Vormer erbij is een grote stap richting de top gezet.

Oud 18-12-11, 11:02 Standaard   #28
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
[...]

Dat dacht ik destijds ook, nu denk ik...... met Vormer erbij is een grote stap richting de top gezet.
Zelfs jij had Vormer binnengehaald als jij de TD was. Die jongen wil zo graag naar Feyenoord. Maar tot nu toe doet Van Geel het idd goed.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-11, 01:03 Standaard   #29
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Biseswar zelfs nog weten te verkopen

Oud 21-12-11, 01:09 Standaard   #30

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

ik heb een hekel aan zijn hoofd, maar hij heeft wel degelijk kwaliteiten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:40.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site