Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29-12-10, 15:45 Standaard   #1
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Maarten Cornelius Jol
Geboortedatum 16 januari 1956
Geboorteplaats Den Haag, Nederland

1991-1995 ADO Den Haag (amateurs)
1995-1996 Scheveningen (amateurs)
1996-1998 Roda JC
1998-2004 RKC Waalwijk
2004-2007 Tottenham Hotspur
2008- 2009 Hamburger SV
2009-heden AFC Ajax

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 29-12-10, 15:46 standard ball   #2
...

Kesler: 'Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak'

Henk Kesler kijkt tevreden terug op zijn regeerperiode bij de KNVB. De 61-jarige Enschedeër zwaaide in 2010 af als directeur betaald voetbal en gaf het stokje over aan Bert van Oostveen. In gesprek met Voetbal International geeft Kesler te kennen dat hij tot zijn geluk nooit over is gegaan tot het aanstellen van Martin Jol als bondscoach van Oranje.

“Weet je waar ik nooit spijt van gehad heb?”, zegt Kesler. “Dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken van het Nederlands elftal. De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden. Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suárez, die een schop onder zijn kont had moeten hebben.” Kesler veroordeelt de reactie van de Uruguayaan.

“Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdebeetje, echt ongelooflijk.” Kesler is niet mals in zijn kritiek op de bij Ajax vertrokken oefenmeester. Voortbordurend op de actie van Suárez zegt hij dat Jol totaal onjuist handelde bij de beet van de spits in de hals van Otman Bakkal. “Suárez wordt geschorst voor zeven competitiewedstrijden, maar is wél aanvoerder tegen Real Madrid. Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak.”
Niet echt chique van Henkie.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 29-12-10, 15:46 Standaard   #3
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind hem een beetje dikkig.

Oud 29-12-10, 15:47 Standaard   #4
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]Niet echt chique van Henkie.
Kesler praat weer eens uit rancune. Zoals ze laatst al bij VI op wisten te merken komt dit allemaal omdat Cock Jol informatie over een aftastend gesprek tussen Jol en de KNVB heeft gelekt, in Jol's tijd bij de Spurs.

Oud 29-12-10, 15:47 Standaard   #5
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Wees blij dat Dikkie Jol geen bondscoach is geworden, hadden we het WK ook nog eens gemist.
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 15:48 thumb down   #6

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom gaat Kessler zo natrappen? Totaal onnodig.

Oud 29-12-10, 15:52 Standaard   #7
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Kesler
Zielepiet. Blij dat die blaaskaak is opgerot.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 15:53 Standaard   #8
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Sjonge jonge jonge . Vraag me toch elke keer weer af hoe keSSler het in z'n botte harses haalt om zo'n uitspraken te doen. Dát vind ik ongelooflijk. Hij zou net als Blatter eens flink op z'n vingers getikt moeten worden.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 16:06 Standaard   #9

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee Van Marwijk heeft een lekkere beurt gemaakt met z'n medaille ontvangst en schopploeg.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 16:07 thumb up   #10
...

Oorspronkelijk geplaatst door Erwtensoep Bekijk bericht
Nee Van Marwijk heeft een lekkere beurt gemaakt met z'n medaille ontvangst en schopploeg.
Schandalig inderdaad, zo'n finaleplek op een WK.[/offtopic]

Oud 29-12-10, 16:15 Standaard   #11
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

slechte troll
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 16:57 Standaard   #12

Geen troll, het was echt triest hoe hij de medaille aannam.

Wat mij betreft gooit hij er een granaat op in de catacomben, maar doe even normaal als er een miljard(?) mensen naar je kijken. Het is ook niet dat het een gestolen finale was van Spanje.
Oud 29-12-10, 17:01 Standaard   #13

Cheiron's Voetbal Forum schermafbeelding

Kesler is toch zo een beetje synoniem voor natrappen?
Cheiron is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 17:03 Standaard   #14
...

Geen troll, het was echt triest hoe hij de medaille aannam.

Wat mij betreft gooit hij er een granaat op in de catacomben, maar doe even normaal als er een miljard(?) mensen naar je kijken. Het is ook niet dat het een gestolen finale was van Spanje.
Ik heb na het laatste fluitsignaal nooit meer bewust beelden van het WK gezien dus geen idee waar je het over hebt.

Oud 29-12-10, 17:06 Standaard   #15

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb ook geen idee waar hij het over heeft.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 17:15 Standaard   #16

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Welke finale?
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 17:16 Standaard   #17

Moet er even bij vermelden dat ik de finale uiteraard gezien heb en niet zo kinderachtig ga posten alsof er geen WK gespeeld is . Ik heb die 'huldiging' gewoon echt niet gezien.
Oud 29-12-10, 17:41 Standaard   #18

Hij deed vrijwel direct z'n medaille weer af en stak in het in z'n broekzak. Hier te zien als jullie het aandurven;

YouTube - Spain wins the FIFA World Cup 2010/ Trophy Celebration

Het is niet het einde van de wereld, maar wel kinderachtig. Als Kessler het zo graag over normen en waarden heeft had hij hier ook wel over mogen zeiken.

Maar goed Jol topic.
Oud 29-12-10, 17:49 Standaard   #19

Ik word hier zo Jolig van[/Hendril]
Oud 29-12-10, 17:52 Standaard   #20

Hij deed vrijwel direct z'n medaille weer af en stak in het in z'n broekzak. Hier te zien als jullie het aandurven;

YouTube - Spain wins the FIFA World Cup 2010/ Trophy Celebration

Het is niet het einde van de wereld, maar wel kinderachtig. Als
Kessler het zo graag over normen en waarden heeft had hij hier ook wel over mogen zeiken.

Maar goed Jol topic.
Sportieve teleurstelling heel begrijpelijk. Totaal onvergelijkbaar met de uitspraken van Kessler.
TUFKAL is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 17:55 bulb   #21
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Ik heb na het laatste fluitsignaal nooit meer bewust beelden van het WK gezien dus geen idee waar je het over hebt.
Ik heb dat nooit gezien...

In de OP staat 2009-heden Ajax is dat omdat Ajax zijn salaris nog doorbetaald?

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 17:56 Standaard   #22
Hup Holland!

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

Na het laatste fluitsignaal ben ik kwaad en chagrijnig naar huis gefietst. Heb dus ook niks van die huldiging meegekregen.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 29-12-10, 19:00 thumb down   #23
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Kesler heeft zelf blijkbaar ook totaal geen gevoel voor normen en waarden.

Oud 29-12-10, 19:03 Standaard   #24
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]Niet echt chique van Henkie.
Zeker niet chique, maar hoe hebben er ooit geluiden op kunnen gaan om Jol bondscoach te maken?

Oud 29-12-10, 20:13 Standaard   #25

Oud 29-12-10, 20:13 emo   #26
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik denk dat Jol eigenlijk best wel zou kunnen presteren met Oranje. Hij hoeft geen jeugd toe te passen aangezien hij gewoon spelers kan oproepen. Ook hoeft hij niet te zeuren over spelers, want hij kan gewoon een ander selecteren als sommige spelers niet bevallen.

Oud 29-12-10, 20:17 thumb up   #27

Kan Mido dan Nederlander worden ? En Ooijer zal dan ook weer in Oranje komen.
Oud 29-12-10, 20:18 Standaard   #28
...

Alle ballen op Huntelaar.

Oud 30-12-10, 02:48 Standaard   #29

Zag hem vandaag tussen het darts door nog figureren in een 20 jaar Sky Sports promo.
Steffie is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-10, 16:41 Standaard   #30
Huntelaar #9

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een ongelofelijk gebrek aan zelfreflectie, het laatste halfjaar was schrijnend, maar dit vind ik ook weer zielig.

Schoppen
De 54-jarige Scheveninger omschrijft dit als 'schoppen tegen het mooie meisje Ajax'. “Dat is nergens zo erg als bij deze club. Totdat ze zelf mee mogen doen. En als ze niet mogen meedoen, beginnen ze weer van voren af aan. Ze willen allemaal mee-eten uit de ruif.”
Jol praat over 'kwaadspreken' en 'stemmingmakerij'. Het kamp-Cruijff werd tegenover het kamp-Jol gezet. “Denken jullie dat ik niet met Cruijff ben opgegroeid? Van kleins af aan. Je denkt toch niet dat er één Ajacied is die beter weet dan ik wat hij wil.”

Oud 30-12-10, 23:12 Standaard   #31
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vinnie06 Bekijk bericht
De 54-jarige Scheveninger omschrijft dit als 'schoppen tegen het mooie meisje Ajax'.
He wat een leuke invalshoek, daar ga ik eens een column over schrijven.

Oud 31-12-10, 01:02 Standaard   #32

Eddie's Voetbal Forum schermafbeelding

Jol heeft in Engeland en Duitsland wel laten zien het vak te snappen. Kessler heeft wel een punt, maar uiteindelijk moet je als trainer toch je beste 11 opstellen en Suarez hoorde daar gewoon bij. Als Suarez de winnende gescoord had was Jol gewoon een visionair geweest die Suarez juist wist te prikkelen. Kessler had zijn commentaar dus voor de wedstrijd moeten geven, want achteraf is te makkelijk.

Oud 31-12-10, 01:04 Standaard   #33
...

Mwah, dat punt werd door zeer veel mensen ook vooraf aangedragen. Een schijnvertoning was het, juist het enige deel waar Kesler wel een punt heeft.

Oud 03-01-11, 18:23 thumb up   #34
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

"Uitspraken Kesler zijn ongepast en beledigend"

Bij de vakvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) is men absoluut niet te spreken over de uitlatingen van Henk Kesler. De voormalig directeur van de KNVB haalde vorige week hard uit naar Martin Jol.
"Weet je waar ik nooit spijt van gehad heb?", zei Kesler in Voetbal International, "dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken van het Nederlands elftal. De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden."

"Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suarez, die een schop onder zijn kont had moeten hebben. Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdesbeetje, echt ongelooflijk. En Suaez wordt geschorst voor zeven competitiewedstrijden, maar is wél aanvoerder tegen Real Madrid. Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak", zo sloot Kesler zijn verhaal af.

De CBV laat in een verklaring weten het interview met afkeer te hebben gelezen. "'Afgezien dat Martin Jol al jaren een zeer gewaardeerd lid is van de CBV, heeft hij in de afgelopen vijftien jaar zijn vakmanschap meer dan bewezen in zowel de Nederlandse competitie, als ook in de Engelse Premier League en de Duitse Bundesliga."

"Middels deze reactie wenst het bestuur van de vereniging Coaches Betaald Voetbal nadrukkelijk uit te spreken dat de uitlatingen van een man van het formaat van de heer Kesler ongepast en beledigend zijn, en derhalve ten strengste af te keuren", aldus de leiding tegen het weekblad.
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-11, 18:34 Standaard   #35
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Tjah, zo'n reactie moet de vakbond natuurlijk wel geven. Je hebt er alleen niks aan en Henk ligt er geen seconde wakker van.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 04-01-11, 18:21 Standaard   #36
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]

He wat een leuke invalshoek, daar ga ik eens een column over schrijven.
Ik lees 'm nu pas Whehe.

Oud 14-01-11, 23:44 Standaard   #37
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

En Martin zet op zijn beurt Kesler op zijn plaats.

Jol: 'Ik denk dat ik niet veel verkeerd heb gedaan'

Martin Jol heeft zich, voor de tweede maal sinds zijn vertrek bij Ajax begin december, hardop uitgesproken over meerdere zaken. De Scheveninger trainer stapte in goed overleg op bij de Amsterdammers en kwam vrijdag, bij de lancering van het Sport 1 Voetbalmagazine, aan het woord. “Ik denk dat het uiteindelijk voor iedereen het beste is geweest dat ik ben opgestapt. Nu kunnen bepaalde mensen op hun plek blijven zitten, die anders zeker onder druk waren komen staan .”

Enkele weken na het vertrek van Jol zei ex-directeur betaald voetbal Henk Kesler in Voetbal International dat hij de coach 'totaal ongeschikt vond'. Meer kritiek kwam er van Ronald de Boer, die van mening was dat Jol met zijn 'petje en trainingsjack' niet bij de Ajax-cultuur paste. “Jammer dat er perscommuniqués moeten worden uitgegeven dat ik nooit trainer van Oranje zal worden. Wie zegt dat ik dat wil?”, reageert Jol richting Kesler, die hem een stevige sneer uitdeelde. “Het is een stijlloze man met een straatvechtersmentaliteit. Ik weet niet waarom het zo persoonlijk moet. Waar het vandaan komt? Geen idee”, aldus de voormalig trainer van Tottenham Hotspur, Hamburger SV en RKC Waalwijk.

Over de woorden van De Boer zegt Jol tegen Sport 1: “Kijk, mensen kunnen mij een gebrek aan stijl verwijten, maar stijl zit niet alleen van buiten. Ik kan me ook kort gedingen tegen de club herinneren en trainers die huilend in de keuken zaten. Dat is ook stijlloos. Maar ja, iedereen leert daarvan. Kijk ik terug, dan denk ik dat ik niet veel verkeerd gedaan heb. Zonder de benodigde middelen zijn de mogelijkheden alleen beperkt. Bij een club als Ajax heb je als trainer wél een olifantenhuid nodig. Zeker als er op een gegeven moment stemming wordt gemaakt met als doel de club te beschadigen.”

Jol zit nu nog werkloos thuis, al werd hij sinds zijn opstappen wel gelinkt aan diverse Engelse en Duitse clubs. “Drie Nederlandse trainers hebben in Engeland gewerkt”, aldus Jol. “Guus Hiddink, Ruud Gullit en ik. Het kan kort of lang duren voor ik weer aan het werk ga, maar de contacten zijn er al. Die waren er al een dag nadat ik bij Ajax was opgestapt”, aldus de 54-jarige oefenmeester.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 14-01-11, 23:52 Standaard   #38

Professionele reactie
TUFKAL is offline   Met citaat reageren
Oud 15-01-11, 03:25 Standaard   #39
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het ook niet echt een punt dat hij een trainingspakkie aanhad. Een 3-delig pak heeft natuurlijk wel meer stijl, maar het kon me niet heel erg boeien ofzo

Oud 15-01-11, 11:21 Standaard   #40

Ik snap niet echt wat Jol nou op De Boer aan te merken had eigenlijk . Hij haalde namelijk ook De Boer aan als stijlloos 'omdat er ongeschreven regels zijn dat je het werk van je voorganger altijd voortzet'

Oud 15-01-11, 11:27 Standaard   #41

Klaphark's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk bericht
Ik snap niet echt wat Jol nou op De Boer aan te merken had eigenlijk . Hij haalde namelijk ook De Boer aan als stijlloos 'omdat er ongeschreven regels zijn dat je het werk van je voorganger altijd voortzet'
Huh

Oud 15-01-11, 11:38 Standaard   #42

Oorspronkelijk geplaatst door Klaphark Bekijk bericht
[...]

Huh
Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Interview is hier: Sport 1 - Multimedia vanaf 3:15 ofzo over Kesler/Ajax

Oud 07-06-11, 09:55 Standaard   #43
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij gaat voor twee jaar naar Fulham.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 10:02 big smile   #44
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Van de Fulham FC site

Maarten Jol Appointed Manager
Tuesday 7th June 2011

Fulham Football Club is delighted to announce the appointment of Maarten Jol as its new manager.

Maarten joins Fulham on an initial two year contract with the Club having an option to extend for a further year. He will arrive at our Motspur Park training ground in advance of the players return to training later this month.

Last night Maarten Jol said: ‘I am very happy to join Fulham Football Club, a wonderful traditional club. It is a club with good, solid foundations and a great fan base. I am looking forward to being part of the Fulham family and thank the Chairman for the trust he’s shown in me.’

Oud 07-06-11, 10:05 Standaard   #45
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 07-06-11, 10:07 Standaard   #46
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Nouja, ik hoop toch dat Jol het leuk doet. Vraag me af hoeveel hij mag spenderen van Al Fayed.

Oud 07-06-11, 10:07 Standaard   #47
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Hij gaat voor twee jaar naar Fulham.
Jammer dat hij een half jaar gewacht heeft met het kiezen van een nieuwe club. Heeft Ajax tot op het laatst financieel uitgeknepen
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 10:08 Standaard   #48
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Maarten.

Oud 07-06-11, 10:10 Standaard   #49
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
Maarten.
Officieel heet hij ook zo.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 07-06-11, 10:10 Standaard   #50
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Fulham is wel een nette club trouwens. Zou hij daar ook in trainingspak op de bank mogen zitten?
Pres is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:25.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site