Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12-12-10, 23:34 Standaard   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kan er helemaal niets van

Laatst gewijzigd door sjimmie; 07-12-11 om 23:54
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 12-12-10, 23:36 Standaard   #2
Fear the Beard!

Lorenzo Ebecilio: 'Ik wil het Ajax-shirt met trots dragen'

Wie is toch die sterke buitenspeler van Ajax A1? Lorenzo Ebecilio gaf tegenover Ajaxinside.nl een uitgebreid interview. Alles werd besproken. Zijn eerste voetbalwedstrijd, zijn ambitie om ooit met Messi te spelen en zijn hartaanval, wat zijn doorbraak bij AZ dwarszat. Uiteindelijk kwam hij bij Ajax terecht, met een doel: "Mijn stinkende best doen om het eerste te bereiken."

De voetbalsport is er met de paplepel ingegoten. Ebecilio's oma speelde vroeger in het Surinaamse dameselftal, zijn oom Ibad Muhamadu speelt tegenwoordig voor Willem II en de rest van zijn familie voetbalde. "Ik werd van huis uit enorm gestimuleerd om te voetballen. Op mijn vierde speelde ik mijn eerste wedstrijd, bij VV de Blokkers. Ik snapte het spel niet en scoorde in mijn eigen doel, terwijl ik er heilig van overtuigd was dat ik iets goeds gedaan had. Ik liep van voor naar achter, ik snapte er nog helemaal niets van."

Ondanks zijn dramatische voetbaldebuut bleek al snel dat hij een voorsprong op de rest had. "Ik was sterker en technischer dan de rest. Mijn leeftijdsgenoten hadden, in mijn ogen, een achterstand op mij, hoewel ik eigenlijk een voorsprong op hun had. Ik deed vaak met hogere elftallen mee en speelde vaak twee wedstrijden per dag." In totaal zou de Hoornees vier jaar op sportpark De Blokkers spelen. Op achtjarige leeftijd maakte Ebecilio de overstap naar HVV Hollandia.

"Mijn oom, eveneens een leeftijdsgenoot van me, had een selectiewedstrijd bij Hollandia. Ze hadden een mannetje te kort en de trainer, Ricardo Appelman, vroeg of ik wilde meedoen. Na die wedstrijd had ik een gesprek met hem en hij vond me getalenteerd en vroeg of ik bij Hollandia wilde spelen. Het was een geweldige tijd. Het was voetballen, voetballen en nog een keer voetballen. Ik had destijds idolen, Ronaldo, Romario en Zinedine Zidane. Ik had een doelstelling, net zo goed worden als hen. Tegenwoordig kijk ik graag naar Lionel Messi en Fernando Torres."

"Op mijn elfde werd ik gescout door AZ. Het was een geweldig moment. Daar train en speel je voor. Dat wil iedereen en mij overkwam het. Ik speelde daar samen met Pepijn Kluin, Ali Messaoud, Erik Schouten en Roland Alberg. Dat zijn de grotere namen uit de AZ-opleiding, hoewel Pepijn naar FC Groningen is vertrokken. Ik heb bij AZ ook met Mitch Apau gespeeld, met hem speel ik nu bij Ajax A1. Ik kreeg veel vertrouwen van mijn trainers, Nick van Aart en Max Huiberts. Ik speelde vaak met hogere elftallen mee en had het enorm naar mijn zin."

Ebecilio kreeg vier jaar terug een hartstilstand. Plotseling. "Ik kreeg een ICD, een soort pacemaker, en sindsdien gaat het goed. Ik heb er gelukkig geen last meer van. Door mijn hartstilstand moest ik terug naar Hollandia. Ik was tot op het bot gemotiveerd om me terug te vechten naar de voetbaltop. Ajax wist wie ik was en bood me een stage aan. Ik wist dat ik dat niveau aankon en voordat Ajax aangaf dat ik in Amsterdam mocht komen spelen wist ik dat het goed zat. Ik was enorm blij met deze kans en wilde die grijpen en niet meer loslaten."

"Je moet in jezelf geloven en doelen stellen. Ik kwam in de B2 terecht. Robin Pronk was mijn trainer en ik heb moeten wennen. Ik zat af en toe op de bank, dat was totaal nieuw voor me. Bij VV de Blokkers, Hollandia en AZ speelde ik altijd. Het jaar erop ging het erg lekker. Ik speelde veel, maakte veel doelpunten, we hadden een zeer talentvol elftal en we werden kampioen. Wat wil je nog meer? Het niveau werd zwaarder en we moesten harder werken en kritisch op jezelf blijven om jezelf te verbeteren"

Ajax beloonde de B1 met veel contracten. Ook Ebecilio kreeg een contract, dat hem tot 2011 aan Ajax bind. "Ik stond versteld. Hoewel ik er met een contract nog lang niet ben. Je moet jezelf willen bewijzen. Iedere training en iedere wedstrijd." De media speculeerde er volop op los. Ajax zou de spelers aan zich binden vanwege buitenlandse interesse. "Onzin. Voor zover ik weet zat geen club achter ons aan. De club had veel vertrouwen in ons en wilde ons graag belonen met een contract. Er was geen andere club in de race, voor mij sowieso niet."

"De B1 was een echt team. We gingen voor elkaar door het vuur. We hebben veel geleerd van Robin Pronk. We vonden hem een strenge trainer, maar we hebben enorm veel van hem geleerd. Hij had natuurlijk de beste bedoelingen en daar heb ik veel van opgestoken. Hij probeerde ons beter te maken en dat is hem gelukt." Ebecilio stapte deze zomer over naar de A-junioren. "Bij Ajax twijfelde ze of ik naar de A1 of de A2 moest. Ik ben erg blij dat het de A1 is geworden. Hoewel ik wel een omschakeling heb moeten maken."

Daarmee doelt de aanvaller op zijn positie. Wegens blessuregevallen speelde de linksbuiten vier wedstrijden als rechtervleugelverdediger. "Dat was wennen. Maar ik snapte de keuze van de trainer wel. Ik ben groot, sterk en ben gretig. Om die positie in te vullen was ik, in mijn ogen, de beste keuze. Daarna ben ik een beetje tussen de bank en de basis geraakt. Ik pak mijn minuten, maar moet hard trainen om een basisplaats te veroveren. Gelukkig hoef ik me niet op één positie te richten. Ik kan vrijwel overal spelen, het liefst speel ik achter de spits of als linksbuiten."

Volgend seizoen stromen diverse spelers naar de beloftes. "Daar ga ik niet vanuit. Ik speel volgend jaar gewoon in de A1 en dat is prima." De vervroegde beloften, dit seizoen zijn Danilo Sousa Campos, Sergio Padt en Daylon Claasen nog A-junioren, lijken al wel bekend. Rodney Sneijder, Geoffrey Castillion en Lorenzo Burnet speelden al met Jong Ajax mee. Ebecilio ziet het iets anders voor zich. "Ik hoop om volgend jaar belangrijk te zijn voor de A1 en dan de stap naar het eerste elftal te maken, dat lijkt me het ideale scenario."

"Ik hoop dat ik het eerste elftal van Ajax kan halen. Zo niet doe ik een stapje omlaag. Ik wil vooral belangrijk zijn. Ik droom van FC Barcelona. Messi besturen vanaf het middenveld, fantastisch. Mensen zeggen vaak: 'Droom lekker verder.' Ik ben van mening dat je in je dromen moet geloven, dan kunnen ze werkelijkheid worden. Je moet knokken om ver te komen. Ervoor leven en altijd in blijven geloven. Als je niet in jezelf gelooft kom je er niet, zo simpel is dat. Je moet kritisch zijn naar jezelf, goed met je lichaam omgaan en als de kans komt, die kans grijpen."

Het feit dat er veel grote namen op zijn posities spelen doet Ebecilio niet veel. "Dat de jongens waar ik me voorbij moet werken ervaring hebben wil niet zeggen dat ik er niet kan komen. Als ik het dan, als jonge jongen, kan laten zien is toch juist mooi?" Wil hij minuten maken moet hij opvallen bij de trainer, Marco van Basten. "Hij moet me uiteindelijk een kans geven. Daar moet ik voor vechten en opvallen bij de A1. Als de trainer weet dat ik het niveau aankan, zal ik laten zien dat ik dat daadwerkelijk kan."

"Ik moet volgend jaar laten zien dat ik beter ben dan de jongens die een kilometer verderop trainen. Al krijg ik geen speelminuten omdat ik slecht speel, daar kan ik mee leven. Dat zal ik snappen. Krijg ik geen minuten, terwijl ik belangrijk ben voor de A1, dan zal dat zwaar zijn. Hoewel ik er niet meer aan zou kunnen doen. Ik moet me gedragen als een Ajacied. Binnen en buiten het veld. Spelen met trots. Het witroodwitte shirt met plezier en trots dragen en voor mijn club door het stof willen gaan. Als dat lukt, dan ben ik klaar voor de grote stap waar ik al zo lang van droom."
Stukje van anderhalf jaar geleden.
Oud 12-12-10, 23:37 Standaard   #3

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat mij goed deed was dat hij gewoon z'n acties durft te maken. Dat zie je tegenwoordig niet meer snel bij jeugdspelers. Hij leek geen angst te hebben. Dat hij technisch was wist ik al, maar hij was nog rapper dan ik dacht. Viel me vorig jaar nooit op.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 13-12-10, 01:02 Standaard   #4
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Wat mij goed deed was dat hij gewoon z'n acties durft te maken. Dat zie je tegenwoordig niet meer snel bij jeugdspelers. Hij leek geen angst te hebben. .
Dat is juist vaak bij eerste wedstrijden van jeugdspelers imo? Wijnaldum deed op zestienjarige leeftijd in een dramatisch Feyenoord het zelfde, Cabral idem, De Guzman...Zeegelaar en Blind begonnen ook heel fris, meen ik. het gaat er juist om hoeveel daar van overblijft na verloop van tijd. Dan stokt het meestal en zakken ze mee in de teamprestatie.

Maar die teamprestatie bij Ajax is juist hoog, dus dat zou alleen maar positief zijn.

Is me nooit echt opgevallen in de jeugd eigk, en in de ehm 50 minuten op het EK-19 dat ik hem heb gezien, was ie barslecht. Maar dat gold voor velen...

Oud 13-12-10, 01:05 Standaard   #5

Nee, de laatste jaren valt het me eerder op dat jeugdspelers heel dwangmatig spelen.
Zeegelaar was daar juist een voorbeeld van als je het mij vraagt...
Oud 20-02-11, 19:55 Standaard   #6
Fear the Beard!

Had een mooie assist vandaag (Al hielp de VVV verdediging wel mee ) en speelde tegen Anderlecht ook leuk bij tijd en wijlen.
Hopelijk scoort hij gauw zijn eerste doelpunt.
Oud 20-02-11, 22:30 Standaard   #7
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben nog altijd niet overtuigd. Vind sowieso dat 'ie gewoon op rechts moet spelen.

Oud 21-02-11, 09:33 Standaard   #8

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Had om één of andere reden duidelijk de opdracht van Frank meegekregen om veel naar binnen te komen en te schieten.

Na de gele kaart van Timisela had hij gewoon constant het duel aan moeten gaan, maar daarna werd hij juist bijna niet meer in het spel betrokken....

Oud 18-03-11, 12:50 Standaard   #9
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik begin steeds meer te twijfelen over zijn kwaliteiten. Waar ik eerder wel zijn potentie zag, begint dat toch steeds meer weg te ebben.

Ik vind zijn techniek vrij mager, zijn overzicht niet geweldig en zijn schot is dramatisch. Verder is hij ook niet efficiënt, maar dat vind ik nog het minst erge gezien zijn leeftijd en ervaring.

Oud 18-03-11, 13:01 Standaard   #10

In de jeugd blonk hij uit qua traptechniek en balbehandeling.
Het is allemaal zo relatief. Ik zou graag willen zien dat ze hem gaan verhuren, om zich volledig te ontwikkelen. Als hij dat doet, kan hij ver komen.
Oud 18-03-11, 16:21 Standaard   #11
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij moet eens kappen met die kansloze schoten telkens.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 18-03-11, 16:23 wink   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Ajax moet eens kappen met die kansloze schoten telkens.
Oud 18-03-11, 16:27 Standaard   #13
Drums

[...]
Whehe eigenlijk wel ja. Gisteren viel echt op hoe onmachtig men was op de helft van Spartak. Hebben ze in de hele wedstrijd één keer de 16 bereikt middels een goede combinatie?

Maar van Ebecilio specifiek valt het me op, niet alleen gisteren.
Oud 18-03-11, 16:33 Standaard   #14

Zaten een paar goede combinaties tussen, maar het is te eenzijdig bij Ajax. Ik pleit dan ook nog steeds voor een spits met een actie, en onze vriend uit de Maghreb heeft nogal teleurgesteld, vooral op mentaal vlak. Eriksen kan het niet alleen, en de buitenspelers die we nu hebben zijn (nog) niet goed genoeg. De Jong zal ook niet veel meer kunnen dan Eredivisie niveau, dus is ook niet de ideale spits. En dan De Zeeuw op rechts... tja....
Oud 18-03-11, 16:37 Standaard   #15
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is allemaal zo relatief. Ik zou graag willen zien dat ze hem gaan verhuren, om zich volledig te ontwikkelen. Als hij dat doet, kan hij ver komen.
Zolang hij speelt bij Ajax lijkt me dat niet noodzakelijk.

Oud 18-03-11, 16:39 Standaard   #16

Hij krijgt bij Ajax te veel ballen, waardoor hij minder snel leert te doseren. Ik denk dat hij bij een mindere ploeg effectiever leert spelen. De beste oplossing leert zoeken. Bij Ajax is het hem jarenlang te makkelijk af gegaan, en nu nog steeds wordt hij niet snel genoeg geconfronteerd met zijn fouten. Sowieso moet Ajax in mijn ogen Mertens halen, en dan speelt Ebecilio minder. Voor een Ozbiliz en Lukoki is dat minder erg, Ebecilio moet echt ergens gaan spelen.
Oud 18-03-11, 16:42 Standaard   #17
Drums

Zaten een paar goede combinaties tussen, maar het is te eenzijdig bij Ajax. Ik pleit dan ook nog steeds voor een spits met een actie, en onze vriend uit de Maghreb heeft nogal teleurgesteld, vooral op mentaal vlak. Eriksen kan het niet alleen, en de buitenspelers die we nu hebben zijn (nog) niet goed genoeg. De Jong zal ook niet veel meer kunnen dan Eredivisie niveau, dus is ook niet de ideale spits. En dan De Zeeuw op rechts... tja....
Zoals?
Oud 18-03-11, 16:47 big smile   #18

Ik noem geen namen meer. Protocol.
Oud 18-03-11, 16:51 Standaard   #19
Drums

Ik noem geen namen meer. Protocol.
Geen Huntelaar in ieder geval
BTW, De Jong moet gewoon naar het middenveld. In de spits komt ie tekort.
Oud 18-03-11, 16:51 Standaard   #20

Logisch.
Oud 18-03-11, 17:01 Standaard   #21
Drums

Nou ja ik ben niet per definitie tegen de komst van Huntelaar. Maar die is voor een groot deel afhankelijk van z'n aanvoer en die is bij Ajax op dit moment onvoldoende. Er komt zelden een mooie voorzet van de flanken. Sulejmani wil nog weleens de achterlijn gaan halen maar Ebecilio trekt constant naar binnen om vervolgens met een triest schot te komen. (Babel?)
Huntelaar zou naar mijn idee niet functioneren in dit Ajax.
Oud 18-03-11, 17:04 Standaard   #22

Ja, zo zit het ongeveer. Heb er al eens een paar keer uitgebreid over gepost. Zal het eens opzoeken.
Ebecilio heeft wel veel meer basiseigenschappen om te slagen die Babel niet had. Komt wel goed, maar hij moet er aan werken. In mijn ogen is een verhuur ideaal.

Huntelaar posts:

Spoiler
Je hebt geen linkshalf die een bal klaar kan leggen of een buitenspeler weg kan sturen, zodat je wat minder diep hoeft te spelen soms. Huntelaar moet het eindstation zijn, geen kapstok. Dan moet je dus iets opportunistischer spelen, en hem veelvuldig bedienen. De linksback kan geen type Urby zijn, of Blind. Dat moet een krachtige speler worden, helaas. Alleen als je de flank zo invult ga je Huntelaar ideaal benutten binnen dit Ajax. Natuurlijk, hij heeft altijd veel gescoord, maar in de moeilijkere fases had je niet de juiste spelers om Huntelaar te blijven voedden met de juiste ballen. Onze huidige spelers renderen bijna allemaal het beste bij beweeglijker voetbal.
Sulejmani sprint gemiddeld 1x per 3 wedstrijden langs zijn tegenstander om de achterlijn te halen. Blind komt af en toe over Ebecilio heen ja, maar het is nou niet zo dat hij de bal vervolgens even strak bij de 2e paal neer weet te leggen, Ebecilio zelf is geen speler die de achterlijn haalt, hoeft ook niet, maar als je Huntelaar in stelling wilt brengen dan moet het. Huntelaar kan amper kaatsen, dus dat je hem dat met Suarez hebt zien doen is zeldzaam. Des te meer omdat Suarez het zelf ook niet kan. Nee, ben het absoluut niet met je eens. Huntelaar is een geweldige spits, maar je moet hem in stelling weten te brengen en dat kan dit Ajax niet. We schipperen tussen 2 speelstijlen.
Nou, het gaat mij er meer om dat je Huntelaar in stelling moet brengen in de 16 meter, daar is hij gevaarlijk. Maar hij is voetballend gewoon niet goed genoeg om je spel aan op te hangen, dus dat moet je uit de weg gaan. In mijn ogen kun je dan niet meer met frivole spelers als Ebicilio gaan functioneren, maar moet je hopen op de doorbraak van Lukoki op rechts, en een klassieke linksbuiten. Je middenvelders moeten die bal ook kunnen geven, niet alleen een steekbal, maar ook een lange bal op maat. Zoals Janssen, Sneijder en Van Der Vaart dat kunnen en veelvuldig doen. Een linksback als Blind is niet dynamisch genoeg als het 'vast staat', wat je vaker zult krijgen zodra je met klassieke buitenspelers speelt. Je half moet dan statisch zijn en de pass kunnen geven, en je back moet kunnen draven, maar dan wel op Ajax-niveau.

Laatst gewijzigd door El Capitano; 18-03-11 om 17:30
Oud 29-04-11, 15:42 Standaard   #23
Drums

Ebecilio legt de lat altijd hoog
Lorenzo Ebecilio zette vrijdag in het bijzijn van algemeen directeur Rik van den Boog, financieel directeur Jeroen Slop en zijn familie een handtekening onder een nieuw en verbeterd contract.

Lorenzo Ebecilio werd vrijdagmiddag omringd door zijn ouders, twee zusjes (zeven en drie jaar) en zijn oom. Op deze speciale dag tekende hij zijn tweede Ajax-contract. In maart 2008 tekende de negentienjarige buitenspeler zijn eerste overeenkomst. Met een jeugdcontract op zak speelde hij onder hoofdtrainer Frank de Boer in de A1. ,,Uit dat contract bleek vertrouwen in mij; het gaf mij ook een heel goed gevoel’’, vertelt Ebecilio na de ondertekening. ,,Maar dat geldt ook voor dit contract. Ook hier voel ik het vertrouwen.’’ Klein verschil: Ebecilio behoort nu tot de ‘grote jongens’ van het eerste elftal.

De Boer was zo onder de indruk van de kwaliteiten van Ebecilio, dat hij de speler bij zijn aanstelling als interim-trainer van Ajax 1 meteen bij het eerste elftal haalde. In de uitwedstrijd tegen Vitesse maakte hij zijn debuut. Ebecilio kreeg direct het vertrouwen van De Boer en startte in de basis. Hoewel de vleugelspeler amper een halfjaar in het eerste elftal van Ajax speelt, is hij sinds de wedstrijd in Gelredome niet meer weg te denken. Tegen Excelsior afgelopen zondag was hij de gevierde man met twee doelpunten.

,,Het is de afgelopen tijd zo snel gegaan. Je hebt weinig tijd om het te beseffen, om het tot je door te laten dringen.’’ Nu Ebecilio zijn plekje in het elftal heeft afgedwongen, hoopt hij deze niet snel meer af te geven. ,,Door wilskracht ben ik zo ver gekomen. Die positie in de ploeg blijft nu ook van mij’’, zegt hij met een glimlach. Met de nieuwe verbintenis heeft Ebecilio genoeg tijd om zich verder te ontwikkelen tot een topspeler. ,,Ik leg de lat altijd heel hoog. Ik wil zoveel dingen behalen, zoals Champions League spelen, prijzen pakken. Ik wil mij verder ontwikkelen en er iedere wedstrijd staan.’’

De Boer is blij dat Ebecilio zijn contract heeft verlengd bij Ajax. ,,Het is goed voor ons dat hij heeft bijgetekend. Lorenzo heeft op deze leeftijd al laten zien van toegevoegde waarde te kunnen zijn voor het eerste elftal. Hij heeft zich snel aangepast aan het niveau van de trainingen en de wedstrijden. Hij is snel, heeft veel dreiging en hij is tweebenig. We kunnen hem zeker goed gebruiken. De komende jaren kan hij zich verder ontwikkelen. Denk aan rustiger aan de bal worden en gedoseerd zijn met individuele acties, waardoor hij een nog hoger rendement kan halen."
Oud 29-04-11, 15:51 Standaard   #24
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij tweette net dat hij getekend heeft tot 2014.

Vandaag krabbel gezet onder het nieuwe contract tot 2014.. Thnxx everyone

http://twitter.com/#!/lorenzoebecili...52190557003776

Oud 29-04-11, 17:17 Standaard   #25
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Misschien moet ie dan maar met z'n verstand spelen want het ziet er niet uit. Lelijke voetballer zeg.

Dit soort onbeholpen spelers die toch telkens het tegendeel willen bewijzen zijn zum kotsen.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-11, 18:07 Standaard   #26

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Lelijke voetballer?
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-11, 18:17 rainbow   #27
TROTS.

Ok, dat is gelogen. Geef ik eerlijk toe. Vind 'm stiekempjes best wel een lekkerding.
Oud 29-04-11, 18:36 Standaard   #28

Nee, maar wat is er lelijk aan zijn spel?
Oud 29-04-11, 18:59 Standaard   #29
TROTS.

Technisch is er gewoon niet veel aan, vind ik. Hij moet het vooral van zijn fysiek hebben. Zijn schoten zijn ook werkelijk dramatisch.

Nee, dan zie ik liever Ozbiliz.
Oud 29-04-11, 19:13 Standaard   #30
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
Technisch is er gewoon niet veel aan, vind ik. Hij moet het vooral van zijn fysiek hebben. Zijn schoten zijn ook werkelijk dramatisch.

Nee, dan zie ik liever Ozbiliz.
...

Ik vind Ebecilio een prima speler. Hij moet zich duidelijk nog veel ontwikkelen, maar dat kan toch? Assaidi speelde vorig seizoen bijvoorbeeld bij Heerenveen ook niet zo goed, en moet je hem nu eens zien. Ebecilio laat af en toe wat van zijn klasse zien, hij passeert bijvoorbeeld redelijk makkelijk zijn man. Als hij daarna ook nog eens de juiste keuze maakt ipv steeds kansloos op doel te schieten wordt het echt wel wat.
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-11, 19:27 Standaard   #31

Moet het van zijn fysiek hebben? Als hij iets niet heeft is het fysiek wel, technisch is het een uitstekende voetballer alleen moet hij het iets meer bij de basis houden inplaats van trukendoos na trukendoos

Laatst gewijzigd door Mike; 29-04-11 om 19:30
Oud 29-04-11, 21:49 Standaard   #32
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mike Bekijk bericht
Moet het van zijn fysiek hebben? Als hij iets niet heeft is het fysiek wel, technisch is het een uitstekende voetballer alleen moet hij het iets meer bij de basis houden inplaats van trukendoos na trukendoos
Fysiek is hij prima in orde hoor. Vooral zijn balans is erg goed en hij gebruikt altijd erg goed zijn lichaam als hij de man ziet aankomen.

Hij moet inderdaad wat meer zijn momenten kiezen voor de acties, maar ook technisch is hij bijzonder goed. Passeert altijd wel de man als hij dat wilt.
Zijn afstandsschoten zijn inderdaad dramatisch, maar dat zou (net als bij Eriksen) best wel eens het grote verschil tussen Jong Ajax en Ajax 1 kunnen zijn. Die schoot namelijk ook veel afstandsschoten van buiten de 16 perfect op doel en doet dat nu ook niet heel goed meer. Als ze wat langer in Ajax 1 spelen zullen ze waarschijnlijk weer wat meer van afstand gaan scoren.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 30-04-11, 00:12 Standaard   #33
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Ozbiliz is denk ik beter in de 1 op 1 en de dribbels naar binnen. Ebecilio vind ik een betere aanname en in principe een betere basis (en dus functionele) techniek hebben. Ook komt hij denk ik beter buitenom langs zijn tegenstander. Beiden hebben een goede passeerbeweging en een wisselvallige voorzet.

Hangt er gewoon af van wat voor type spel je wil spelen. Het vreemde vind ik eigenlijk dat de Boer met inverted wingers speelt als Ebecilio-Sulejmani speelt en met echte wingers als Sulejmani - Ozbiliz speelt.

Ik zou het juist andersom doen. Ozbiliz is volgens mij beter tweebenig dan Ebecilio, die een betere rechter heeft.

Oud 24-07-11, 16:05 question   #34
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

En, gaat die het redden dit seizoen? Heb niks gezien van de voorbereiding maar klinkt niet echt positief.

Oud 24-07-11, 16:59 Standaard   #35
Assassino!

Ik vond 'm heel matig. Hij kan alleen scoren als de bal van richting veranderd wordt. Schiet zodra hij de bal rond de 16 ziet en draaft z'n acties te lang door.

In mijn vorige post zei ik dat Ebecilio een betere functionele techniek had, maar als je er vervolgens niks mee doet, tsja.

Doe mij maar Ozbiliz.

Oud 24-07-11, 17:10 Standaard   #36
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is gewoon een matige voetballer met een heel laag rendement

Oud 24-07-11, 17:11 emo   #37
Fear the Beard!

De TS die dit topic heeft geopend (Tot 2 maal toe ) heeft er echt geen kijk op.
Oud 24-07-11, 18:04 Standaard   #38
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Een dommige voetballer, dat is het. Heb er geen vertrouwen in dat hij het bij Ajax gaat maken. Misschien dat een verhuur gaat helpen, maar anders denk ik niet dat het eruit gaat komen.
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 24-07-11, 18:53 Standaard   #39
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij moet eens stoppen met die belachelijke overtredingen telkens, had ie vorig seizoen ook.

Verder mist hij gewoon overzicht, al heeft hij wel een aantal belangrijke basiseigenschappen: snelheid, techniek (goede aanname vooral), kracht en bravoure. Het rendement moet vooral flink omhoog.

Oud 25-07-11, 04:06 Standaard   #40

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik krijg een babel deja vu als ik kijk naar zijn rendement.

Oud 30-07-11, 23:55 Standaard   #41
Fear the Beard!

Ik ga dit topic deleten. Die kerel speelt zo slecht
Oud 31-07-11, 00:00 Standaard   #42
Assassino!

Slechtste aanvaller sinds Gabrich

Oud 31-07-11, 00:06 Standaard   #43

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Jullie zijn wel weer ontzettend aan het overdrijven zeg. Het is niet best, maar ook weer niet zo slecht als jullie vinden.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 31-07-11, 00:07 Standaard   #44
Hup Holland!

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Niet goed genoeg voor Ajax1 maar slechtste aanvaller sinds Gabrich is ook wel overdreven

Ik vraag me sowieso af of Rumille Gabrich wel heeft zien voetballen

Laatst gewijzigd door Zappie; 31-07-11 om 01:52
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 31-07-11, 01:46 emo   #45
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Waar ie ook mee speelt, met z'n verstand is het in ieder geval niet.

Oud 31-07-11, 02:03 Standaard   #46
Assassino!

Oorspronkelijk geplaatst door Zappie Bekijk bericht
Niet goed genoeg voor Ajax1 maar slechtste aanvaller sinds Gabrich is ook wel overdreven

Ik vraag me sowieso af of Rumille Gabrich wel heeft zien voetballen
Nee, maar de verhalen zeggen genoeg eigenlijk.

En niemand hier heeft Gabrich echt zien 'spelen'

Oud 07-12-11, 23:52 Standaard   #47

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan er hé-le-maal niks van, hoe kan zo'n speler het eerste halen bij Ajax????
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-11, 23:53 Standaard   #48
Fear the Beard!

Ik ga dit topic deleten. Was ik dronken ofzo?
Oud 08-12-11, 00:01 Standaard   #49
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oprotten met hem. Dikke lelijke draak
denthemen is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-11, 00:35 Standaard   #50
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat de Boer hem niet gewisseld heeft voor Serero is echt belachelijk. En dat had al na 15 minuten gemoeten.
rompompom is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:20.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site