Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-12-10, 15:43 hearth   #1
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Het verhaal:

‘De sfeer, de hartstocht, de wisselwerking’

Craig Bellamy, mafkees eerste klas. De rij clubs waar hij voor speelde (Norwich City, Coventry City, Newcastle United, Celtic, Blackburn Rovers, Liverpool, West Ham United en Manchester City) is immers net zo lang als de reeks incidenten waar hij bij betrokken was: Herhaaldelijk ruzie met trainer Graeme Souness, terechtstaan op verdenking van mishandeling van een 19 jaar oud meisje in een nachtclub, beledigende sms’jes naar Alan Shearer, op trainingskamp een ploeggenoot te lijf gaan met een golfclub, et cetera, et cetera.

Dan ben je dus een mafkees. Eerste klas. En dan ben je dus stiekem voor Feyenoord, zo lezen wij vandaag in de column van Chris van Nijnatten:

Craig Bellamy, 33-voudig international van Wales. Deze 30-jarige aanvaller van Manchester City, ooit ook voetballer bij clubs als Liverpool FC, Celtic, West Ham United en Newcastle United, is helemaal weg van Feyenoord. Hij speelde in november 2002 met Newcastle in de Kuip en zijn doelpunt hulde het stadion in een grafstemming. De Engelsen gingen door in de Champions League, Feyenoord bleef treurend achter. Aan die ene wedstrijd hield Bellamy een fascinatie voor Feyenoord over. De sfeer in de Kuip, de hartstocht van het Legioen, de wisselwerking tussen fans en spelers.. Craig Bellamy vergeet het nooit meer.
Het vervolg:

‘Beenhakker nam mij niet serieus’

Nieuws uit Cardiff: circa 40-45 Feyenoorders hebben deze Britse stad namelijk zojuist per bus verlaten, retour Rotterdam. Feyenoorders in Cardiff? Feyenoorders in Cardiff! Wat moesten die daar nou doen? Craig Bellamy overtuigen natuurlijk!

Heel verhaal: Bij Cardiff City FC voetbalt immers nog altijd Craig Bellamy, bekend van zijn liefde voor Feyenoord. Diens komst ging ‘em evenwel niet worden. Nog niet. En dus werd Craig verrast met een onverwacht Rotterdams bezoekje, ten einde hem een laatste zetje richting Rotterdam -richting Feyenoord- te geven. Onze medesupporters verbleven de hele dag in Cardiff en zijn na de wedstrijd met Craig meegegaan naar de kroeg van zijn vader, alwaar ze letterlijk uren met hem hebben zitten praten. Lees: op hem in hebben zitten praten.

Enfin, we kunnen u melden: Missie geslaagd! We onderstrepen de quotes: ‘Dit is echt te gek, nu wil ik zeker naar Feyenoord‘ en ‘Als Cardiff promoveert, en geloof mij, we gaan promoveren. Dan kom ik zeker weten naar Rotterdam!‘. Prachtig dus, meer dan prachtig. Want Craig is niet alleen een briljante spelert, maar ook een van de weinige spelers die alles in zich heeft om bij Feyenoord te slagen.

Natuurlijk is het niet alleen feest. We zijn tenslotte Feyenoord, dus dan is er altijd een “maar”. Zijn gesprek met Beenhakker afgelopen zomer was namelijk ook de laatste onderhoud met de club:

‘Hij denkt vast dat ik gek was, Beenhakker neemt mij niet serieus. Ik meen het echt als ik zeg dat ik voor Feyenoord wil spelen, zelfs al is het voor een appel en een ei. Salaris maakt me niet uit, zelfs al moet ik er geld bijleggen… maar dan moeten ze me wél willen hebben!’

En het laatste nieuws:

'Bellamy bij promotie gratis naar Feyenoord'

Craig Bellamy is bij promotie van Cardiff City transfervrij. De huurling van Manchester City vertelde enkele Feyenoord-supporters over deze constructie. Gisteren maakten wij al melding van een clausule, die de kans op een transfer van de Welshman naar De Kuip reëel maakt.

Clausule
De speler komt op het moment op huurbasis uit voor Cardiff City, de club uit zijn geboortestad. Broodheer Manchester City neemt echter zijn volledige salaris voor zijn rekening. De clubs hebben bij het afsluiten van het huurcontract wel afgesproken dat, mocht Cardiff promoveren naar de hoogste Engelse divisie, er 800.000 euro moet worden betaald aan Manchester City. Bellamy zegt zelf transfervrij te mogen vertrekken, mocht hij promotie bewerkstelligen met de Welshe formatie. Dit ondanks zijn tot 2013 doorlopende contract.

Addertje onder het gras
Geconfronteerd met het bericht over een mogelijke clausule, reageerde Raymond Salomon, manager Communicatie van Feyenoord enthousiast. Hij bleef echter voorzichtig. ”Als het waar is dat er een dergelijke clausule bestaat, zullen we dat zeker onderzoeken”, vertelde hij. Salomon vindt het mooi dat een speler van ‘het kaliber van Bellamy’ graag bij Feyenoord wil spelen. ”Maar het is bijna te mooi om waar te zijn als hij zegt dat hij voor niks wil komen, we willen eerst zien of er geen addertje onder het gras zit.”
Alles is mogelijk

Een woordvoerder van Cardiff weigert in te gaan op de geruchten. ”Daar gaat onze club ook niet over. Bellamy is niet vast aan ons verbonden.” De voorlichter besloot echter met een cliffhanger. ”Over mogelijke clausules kan ik niets zeggen, maar aan het eind van het seizoen is alles mogelijk.” Overigens ontkende hij dat de huidige nummer twee van de Championship enkele tonnen moet betalen aan Manchester City, mocht de club promoveren. ”Nee, we zijn Manchester City geen geld verschuldigd. Ook niet als we promoveren.”

Bewondering
De Welshman vertelde negen Feyenoord-supporters over de clausule en zijn wens om ooit nog voor de Rotterdamse club te voetballen. ”Jullie club staat in de onderste regionen van de competitie, maar toch zitten er veertigduizend bezoekers op de tribune. Dat is echt geweldig”, sprak de zestigvoudig international zijn bewondering uit. De groep Feyenoord-aanhangers was naar Cardiff afgereisd om Bellamy een bedrukt shirt aan te bieden van de Stadionclub. Daarnaast overhandigden zij een petitie, die was getekend door talloze supporters die de aanvaller graag naar Rotterdam zien komen. Lees vandaag meer over de gebeurtenissen van de supoortersgroep tijdens hun trip naar Wales.
Zou toch wel een prachtverhaal zijn mocht hij volgend seizoen naar Feyenoord komen, volg het hier.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-12-10, 15:48 emo   #2
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij staat toch gewoon onder contract of wat?

Oud 08-12-10, 15:48 Standaard   #3
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

‘Het is belachelijk te denken dat Bellamy gratis naar de Kuip zal komen’

Nadat trainer Mario Been een eventuele komst van Craig Bellamy naar Feyenoord omschreef als ‘een fabeltje’ heeft technisch directeur Leo Beenhakker zich dinsdag aangesloten bij de woorden van de oefenmeester. “Het is belachelijk om te denken dat hij gratis naar de Kuip zal komen”, drukt Beenhakker de hoop van het Legioen de kop in. De 31-jarige Bellamy staat onder contract bij Manchester City maar komt op huurbasis uit voor Championship-club Cardiff City.

“Ik weet dat hij heeft gezegd dat hij naar Feyenoord wil komen, maar hij staat ook nog onder contract bij Manchester City”, verklaart Beenhakker in het Algemeen Dagblad. “Ik heb regelmatig contact met die club en er is geen sprake van dat die een speler zo laat verkassen naar een andere club. Wij hebben gewoon geen geld om een transfersom te kunnen betalen.”

Been liet dinsdagochtend woorden van dezelfde strekking optekenen. "Als Bellamy voor een klein loontje bij ons wil komen spelen, hebben we een verhaal", stelde Been. "Maar naar mijn weten is dat niet aan de orde. Daarom spreek ik me maar uit dat de komst van Bellamy naar Feyenoord onwaarschijnlijk is."
Slotje

Geweldige voetballer en niet vanwege zijn kwaliteiten.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 15:49 Standaard   #4
...

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Slotje

Bericht over die clausule kwam later dan dinsdag dacht ik.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 08-12-10, 15:51 Standaard   #5
...

En nog een nieuwtje:

AD: Bellamy wil Nederlandse trainerscursus volgen

Volgens het Algemeen Dagblad heeft Craig Bellamy meerdere redenen om aan het einde van zijn carrière naar Feyenoord te willen komen. Naast het feit dat hij onder de indruk is van Feyenoord, zou hij de trainersopleiding in Nederland willen volgen. Bij Feyenoord zou hij tegelijkertijd een kijkje in de keuken kunnen krijgen van de jeugdopleiding.

Oud 08-12-10, 15:53 Standaard   #6

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Cultheld. Past dus wel in Rotterdam.
Maar die supporters in dat filmpje vind ik toch wel wat aandoenlijks hebben...
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 15:54 big smile   #7
...

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Cultheld. Past dus wel in Rotterdam.
Maar die supporters in dat filmpje vind ik toch wel wat aandoenlijks hebben...
'I spoke to Beenhakker, but he didn't thought I was serious'
'We will kill him'

Oud 08-12-10, 15:59 Standaard   #8
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Echt naar Cardiff gaan ook om deze reden. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken. .

Ik zie het niet gebeuren. Vermakelijk is het wel.

Oud 08-12-10, 16:32 Standaard   #9
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, wel leuk natuurlijk, maar je hebt er niet veel aan denk ik.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 16:32 thumb up   #10
Ik voel me hier thuis!

Prachtig verhaal tot nu toe! Hopelijk is de afloop ook mooi.

Ik ga het volgen.

Oud 08-12-10, 16:49 big smile   #11
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Slotje

Je vindt Bellamy geweldig vanwege zijn persoonlijkheid?

Het is een chav eerste klas in het rijtje Barton, Hunt, Ireland en Boa Morte.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 16:50 Standaard   #12
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]
Je vindt Bellamy geweldig vanwege zijn persoonlijkheid?

Het is een chav eerste klas in het rijtje Barton, Hunt, Ireland en Boa Morte.
Geweldig toch Dat geeft het wereldje kleur.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 16:51 big smile   #13
Kluf

Niet haten mcyo! Je weet dondersgoed in wat voor auto's die lui rijden..!

Oud 08-12-10, 16:51 Standaard   #14

[...]

Geweldig toch Dat geeft het wereldje kleur.
Inderdaad dat soort gasten moet je in je team hebben
zlakto is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 18:23 Standaard   #15
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Niet haten mcyo! Je weet dondersgoed in wat voor auto's die lui rijden..!

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 18:43 thumb up   #16
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het ook wel een erg tof verhaal eigenlijk !

Oud 08-12-10, 18:59 big smile   #17
Hup Holland!

Afwazig's Voetbal Forum schermafbeelding

Chavs

Oud 08-12-10, 19:06 Standaard   #18
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

cult.
Hendril is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 19:38 Standaard   #20
Hup Holland!

d_b01's Voetbal Forum schermafbeelding

even volgen dit

Exit Huistra
d_b01 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-12-10, 19:51 Standaard   #21
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk dat er nog van die gekken zijn. Bellamy in de kuip = Feijenoord bij eerste 3

Oud 09-12-10, 22:47 Standaard   #22
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een helden die gasten.

Oud 09-12-10, 22:49 big smile   #23
...

De actie was ook op de NOS, inclusief YT-filmpje in de OP.

Oud 10-12-10, 10:00 big smile   #24
Kluf

Ik vraag me wel af hoe Bellamy dit thuis heeft verteld.

"You won't believe what kind of nutjobs I ran into today.."

Oud 10-12-10, 18:51 big smile   #25
lollervraag!

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Leuk dat er nog van die gekken zijn. Bellamy in de kuip = Feijenoord bij eerste 3
Ja, net als met Makaay.
Oud 10-12-10, 18:57 Standaard   #26

Oorspronkelijk geplaatst door BertMaalderink Bekijk bericht
[...]

Ja, net als met Makaay.
Samen zou dat wel een goed duo zijn.

Oud 10-12-10, 19:19 big smile   #27

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vraag me wel af hoe Bellamy dit thuis heeft verteld.

"You won't believe what kind of nutjobs I ran into today.."
"A couple of cockroaches who think I will play at their club for free HAHAHA"
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-10, 16:30 big smile   #28
Dan " The Outlaw"Hardy!

LitmanenAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is wel aandoenlijk

Oud 11-12-10, 17:41 rainbow   #29
Go Your Own Way

Oorspronkelijk geplaatst door LitmanenAFCA Bekijk bericht
Het is wel aandoenlijk
Inderdaad een stelletje Rotterdamse denker(t)s bij elkaar.

Oud 11-12-10, 20:06 big smile   #30
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Omg .

Oud 16-12-10, 10:22 sad   #31
...

Beenhakker: Bellamy moet stoppen met onzinverhalen.

Leo Beenhakker stoort zich aan de verhalen van Craig Bellamy. De technisch directeur wilde middels een telefoongesprek zijn onvrede uitspreken, maar kreeg de aanvaller niet te pakken.

“Ik heb hem ook een uitgebreide sms gestuurd”, zegt Beenhakker in het Algemeen Dagblad. “Met de vraag of hij misschien wil stoppen met die onzinverhalen. Hij weet hoe hij mij kan bereiken. Daar is destijds met hem over gesproken. Ik heb toen gezegd: Vriend, jij kunt wel van alles willen, maar zolang jij nog eigendom bent van Manchester City kan ik niets.”

De verhuurde Bellamy is in het bezit van een doorlopend contract. “Op het moment dat hij vrij is van zijn club, weet hij waar hij mij kan vinden. Tot die tijd zijn het cowboyverhalen. Hij heeft volgens de media gezegd: ‘Beenhakker neemt mij niet serieus’. Dat stoort mij. Er hangt gewoon een enorm prijskaartje aan hem. Als dat eraf is, kom dan maar op.”

Beenhakker vernam ook dat supporters met een bus naar Bellamy zijn gegaan. “Ze kunnen morgen ook met een bus naar Lionel Messi gaan. Hij is van harte welkom, want het is een heerlijke voetballer. Maar zo lang er belangstelling voor hem is vanuit Engeland, is het niet haalbaar. Hij vertegenwoordigt nog steeds waarde voor die club. Manchester City is geen padvindersclub”, aldus de technisch directeur.

Oud 16-12-10, 10:51 thumb up   #32
Kluf

Haha. Even een reality check met Don Leo.

Oud 16-12-10, 12:35 Standaard   #33

Ik mis alleen de term 'cowboy-verhalen' nog...

Oud 16-12-10, 14:27 Standaard   #34
Mah boi!

Tot die tijd zijn het cowboyverhalen.

Oud 16-12-10, 14:29 Standaard   #35

Het staat er nog in ook

Oud 16-12-10, 14:51 Standaard   #36

Dreamer's Voetbal Forum schermafbeelding

Mócht het gaan gebeuren dan is het natuurlijk wel een schitterend verhaal. Ik ben benieuwd.

Oud 17-12-10, 01:17 Standaard   #37
lollervraag!

Een schitterend faalverhaal ja. Alsof Bellamy er opeens 20 inschiet
Oud 17-12-10, 12:32 Standaard   #38

Denk het wel.

Oud 17-12-10, 14:07 Standaard   #39
Ik voel me hier thuis!

Ja, zie het wel gebeuren. Is een topper hoor, voor eredivisiebegrippen.

Oud 17-12-10, 14:14 Standaard   #40
Mah boi!

Met z'n ervaring kan ie sowieso belangrijk zijn voor zo'n jonge groep.

Oud 17-12-10, 14:31 thumb up   #41

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Bellamy schiet er in de eredivisie sowieso 20 in.

Oud 17-12-10, 14:45 big smile   #42
Kluf

Dat doet 'ie al niet eens in het Championship.

Oud 17-12-10, 14:51 angry   #43

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Bellamy is gewoon . Snap dat dan met je Derby hoofd.

Oud 17-12-10, 14:52 Standaard   #44

Het is ook logisch dat hij daar minder scoort. Dat is nauwelijks voetbal.

Oud 17-12-10, 15:07 Standaard   #45
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
[...]

Het is ook logisch dat hij daar minder scoort. Dat is nauwelijks voetbal.
Gelukkig spelen ze bij Feyenoord een oogstrelend spelletje en bezitten ook de andere Eredivisie clubs bijzonder veel voetballend vermogen.

Oud 17-12-10, 15:14 Standaard   #46

Maar ze proberen het wel en zijn er soms wel tot in staat, bovendien zijn de tegenstander minder, en proberen die sukkels ook nog te voetballen...

Oud 17-12-10, 15:24 Standaard   #47
Mah boi!

Championship is alleen maar blind naar voren rossen en hopen dat er iets mee gebeurt, een beetje zoals Ajax onder Jol in het laatste halfjaar. De Eredivisie is veel beter.

Ze verdedigen er wel harder en scherper, maar dat is inherent aan het voetbal.

Oud 17-12-10, 15:27 Standaard   #48
Kluf

Kijken jullie ook wel eens naar het Championship of is dit een bevooroordeelde aanname? Genoeg ploegen die kunnen voetballen. Maar goed, andere discussie. .

Oud 17-12-10, 15:35 Standaard   #49

Ik zat me dat al wel te bedenken ja, nav blackpool en west brom.

Oud 12-01-11, 19:23 big smile   #50
...

Craig Bellamy arrested over Cardiff assault claim

Craig Bellamy has been bailed pending further inquiries
Wales and Cardiff City striker Craig Bellamy has been arrested by police investigating an alleged assault in Cardiff city centre.

The incident happened in Caroline Street in the early hours of Sunday morning.

South Wales Police said two men, aged 20 and 26, sustained facial injuries which did not require hospital treatment at the time.

Mr Bellamy, 31, has been bailed pending further inquiries.

Cardiff City FC said it would be inappropriate to comment but the striker, who is on loan with the Bluebirds from Premier League high-flyers Manchester City, would be in the squad for the Championship game at Norwich City on Saturday.

The former Liverpool and Celtic player was not involved in Cardiff's FA Cup third-round tie at Stoke last Saturday.

Police have not named Mr Bellamy but in a statement confirmed a 31-year-old man had been arrested.
Ha-len

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:19.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site