Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18-11-10, 16:56 arrow   #1
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Volledige naam Daley Blind
Geboortedatum 9 maart 1990
Geboorteplaats Amsterdam, Nederland

Sinds juni 1998 speelt Blind in de jeugdopleiding van Ajax. Als B-junior speelde de net 17-jarige toenmalige verdediger in 2007 mee met de A-jeugd, waar hij uitgroeide tot een vaste waarde. De toenmalige technisch directeur Martin van Geel was zeer lovend over de speler: "Daley is één van de grootste talenten van de club". Nadat er diverse Engelse en Spaanse topclubs al interesse toonden in de diensten van de jonge verdediger, werd Blind op 29 maart 2007 gecontracteerd tot 1 juli 2010 bij de Amsterdammers.

In de zomer van 2008 werd Daley Blind verkozen tot het grootste talent uit de jeugdopleiding van Ajax. Tevens maakte hij de overstap van de A1 naar Jong Ajax, waar hij meteen werd verkozen tot aanvoerder en veelal op het middenveld werd geposteerd. Blind trainde gedurende het seizoen 2008/2009 ook diverse malen mee met het eerste elftal onder leiding van hoofdtrainer Marco van Basten. Hij maakte op 7 december 2008 zijn debuut op het hoogste niveau, door in een uitwedstrijd tegen FC Volendam in te vallen voor Eyong Enoh. Deze wedstrijd was tevens de eerste keer dat hij bij de selectie was geselecteerd. Daley Blind is sinds de invoering van het betaald voetbal in 1954 de eerste zoon van een voormalige Ajax-speler die in het eerste van Ajax debuteert. Youri Mulder, Jordi Cruijff, Danny Muller, Robbin Kieft en Danilo Sousa Campos kwamen ook dichtbij, maar haalden (nog) nooit het eerste elftal. Blind kwam dat seizoen tot vijf competitieoptredens. Onder trainer Martin Jol werd er in het seizoen 2009/2010 geen beroep meer gedaan op de jonge verdediger. Om zijn ontwikkeling te stimuleren, besloot Ajax hem de tweede helft van het seizoen aan FC Groningen te verhuren.

De tijdelijke overgang van Blind naar FC Groningen hing samen met de inmengingen van Pieter Huistra, de opvolger van Groningen-trainer Ron Jans. Huistra deed een positieve aanbeveling over Blind, die hij onder zijn hoede had als trainer van Jong Ajax. Bovendien zat FC Groningen op dat moment dun in de verdedigers door blessures bij Ondrej Svejdik en Sepp de Roover.

Het officieuze debuut van Blind bij FC Groningen was een bijzondere: op een trainingskamp in Portugal nam de club het vriendschappelijk op tegen Ajax. Het oefenduel eindigde in een 1-1 gelijkspel. Zijn officiële debuut maakte hij vervolgens in de derby van het noorden tegen sc Heerenveen op 20 januari. In zijn tweede wedstrijd tegen FC Twente maakte hij als rechtsback een sterke indruk, coach Steve McClaren bleek onder de indruk: "Daley is misschien wel de verpersoonlijking van FC Groningen in de tweede seizoenshelft. Hij speelt fris en met veel enthousiasme."

Laatst gewijzigd door venom; 13-02-11 om 20:05

Oud 18-11-10, 16:56 Standaard   #2
El Saltador

Blind ziet geen perspectief bij Ajax: 'Ik verwacht helemaal niets meer'

Daley Blind krijgt tot zijn teleurstelling vrijwel geen kansen meer bij Ajax. Twee seizoenen geleden gunde toenmalig coach Marco van Basten de zoon van assistent-trainer Danny zijn debuut in het eerste elftal; uiteindelijk kwam Blind tot vijf invalbeurten. Na een verhuurperiode bij FC Groningen keerde Blind hoopvol terug in Amsterdam, maar Martin Jol gebruikt hem nooit.

In gesprek met de website van Ajax Life, de supportsvereniging van de Amsterdammers, geeft Blind aan dat hij nog maar weinig perspectief ziet bij de nummer drie van Nederland. “Ik verwacht helemaal niets meer hier”, gaf hij te kennen. Daarna liep hij door naar de training van de selectie. Zelfs bij afwezigheid van Gregory van der Wiel en Oleguer werd Blind onlangs in het bekerduel met BV Veendam niet opgesteld als rechtsback. Jol koos ervoor Vurnon Anita van links naar rechts over te hevelen en Urby Emanuelson als linksback op te stellen.

Het contract van de twintigjarige verdediger bij Ajax loopt nog door tot medio 2013. Woensdag bracht AD/Sportwereld naar buiten dat Belgisch kampioen Anderlecht interesse zou hebben in de Ajacied. Het is echter niet bekend of Paars-Wit hem wil huren of kopen. In dienst van FC Groningen kwam Blind vorig seizoen na de winterstop tot achttien duels en een invalbeurt.

Oud 18-11-10, 16:59 Standaard   #3
Ach, Jol zou in de zomer best eens kunnen vertrekken. Dan krijgt Daley wel kansen.
Conflict is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:00 sunglasses   #4
The Few, The Proud

PyTh's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat zou die moeten kosten?
PyTh is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:01 Standaard   #5

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conflict Bekijk bericht
Ach, Jol zou in de zomer best eens kunnen vertrekken. Dan krijgt Daley wel kansen.
Wellicht dat zijn vader hem dat ook zegt.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:03 Standaard   #6
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Die TT, lijkt net FM

Oud 18-11-10, 17:04 thumb up   #7
Oorspronkelijk geplaatst door PyTh Bekijk bericht
Wat zou die moeten kosten?
Twee Affelays.
Conflict is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:05 no smile   #8
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik moet mezelf echt tegenhouden om geen opmerking te maken met blind en ziet...
Hendril is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:06 thumb up   #9
Gewoon lekker naar een club waar je wel de kans krijgt.

Oud 18-11-10, 17:09 Standaard   #10

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Jouw kennende zit je je eigen wel op te vreten ja

Groot gelijk die jongen. Als je het moet doen met 20 minuutjes tegen MVV terwijl Vd Wiel zwaar vermoeid is dan zou bij mij ook de moed in de schoenen zakken.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:13 emo   #11

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hendril Bekijk bericht
Nou en of. Hoe kan een blinde nu iets zien dan? Laat staan perspectief zien.
Ungeheuer is nu online   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:20 Standaard   #12
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Ik geloof er niet in dat een verdediger met zijn zwakke been geen bal af kan pakken. Verdedigen is positioneel voetbal, en dat moet je als team doen. Ik geloof er heilig in dat hij ook als linksback kan.
Klopt, maar het neemt niet weg dat je op een bepaalde positie vaker met je zwakke lichaamskant geconfronteerd wordt, daar ontkomt je ook met een goed positioneel inzicht niet aan. Als je als linksback naar ietwat naar binnenknijpt om een zwervende spits op te vangen dan moet je meer meters maken wanneer je met je linkerbeen wilt verdedigen, die tijd heb je niet altijd en bovendien moet je in dat geval ook in de omschakeling naar balbezit meer meters afleggen om het veld breed te houden.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 18-11-10, 17:28 Standaard   #13
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon komen Daley.

Oud 18-11-10, 17:30 Standaard   #14

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
[...]

Klopt, maar het neemt niet weg dat je op een bepaalde positie vaker met je zwakke lichaamskant geconfronteerd wordt, daar ontkomt je ook met een goed positioneel inzicht niet aan. Als je als linksback naar ietwat naar binnenknijpt om een zwervende spits op te vangen dan moet je meer meters maken wanneer je met je linkerbeen wilt verdedigen, die tijd heb je niet altijd en bovendien moet je in dat geval ook in de omschakeling naar balbezit meer meters afleggen om het veld breed te houden.
Maar wat ik niet snap, hij is niet stijf links. Zijn rechterbeen is redelijk. Dan zou je daar minder moeite mee moeten hebben. Ik vind het nog steeds vreemd.
Oud 18-11-10, 17:53 Standaard   #15
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind Jol vreemd

Oud 18-11-10, 17:58 smile   #16
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Ik vind Jol vreemd
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-12-10, 13:05 big smile   #17

groenenV's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Chadi Bekijk bericht
Bullshit verhaal weer over Blind en Jol Als Jol hem niet zou willen had hij hem langer verhuurd.
groenenV is offline   Met citaat reageren
Oud 06-12-10, 21:35 thumb up   #18
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

6 december 2010 staat nu bij Daley ongetwijfeld gemarkeerd onder ''feestdagen''.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 07-12-10, 02:14 thumb up   #19
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Sinterklaascadeautje met vertraging.

Oud 07-12-10, 02:21 Standaard   #20
Suarez!

Ik vind Jol vreemd
Bij dezen wil ik mijzelf verbeteren: 'Ik vind Jol egoïstisch maar slim'. Dit gaat alleen in wanneer hij bekend word gemaakt bij Newcastle

Oud 08-12-10, 09:19 Standaard   #21
El Saltador

Oud 08-12-10, 09:23 Standaard   #22

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Proberen te verhuren aan heerenveen dan maar. Terugkoop clausule moet Ajax niet aan beginnen.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 31-12-10, 21:59 thumb up   #23
Suarez!

FC Groningen heeft begrip voor keuze Blind
31/12/2010 08:21

FC Groningen houdt er rekening mee dat het definitief op zoek moet naar een vervanger voor Daley Blind. De twintigjarige verdediger, die in de tweede helft van het vorige seizoen door de Groningers van Ajax gehuurd werd, overweegt niet langer zijn carrière te vervolgen bij de huidige nummer drie in de Eredivisie.

FC Groningen heeft er geen moment een geheim van gemaakt Blind graag definitief van Ajax te willen overnemen, maar vorige week liet vader Danny Blind de clubleiding van De Trots van het Noorden weten dat zijn zoon zijn kansen in Amsterdam af wil wachten.

'De situatie rond Daley is natuurlijk volledig veranderd met de trainerswissel bij Ajax', zegt algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen tegen Voetbal International. 'Wij zijn altijd duidelijk geweest dat we Daley als een versterking van onze ploeg zagen, maar wisten tegelijk dat Ajax voor hem de nummer één was en is.'

'Rik van den Boog heeft ons altijd netjes op de hoogte gehouden, en het telefoontje van Danny Blind is ook gewaardeerd', vervolgt Nijland. 'Mocht hij in de plannen van Frank de Boer voorkomen, dan snappen we best ook wel dat hij hiervoor kiest.'

De kans is groot dat FC Groningen, na het afketsen van een overgang van Blind, zich wel op een andere versterking zal gaan richten. Nijland: 'Persoonlijk verwacht ik niet dat er bij ons zomaar iemand zal vertrekken. Er is vast interesse, want we doen het goed, maar de markt herstelt zich niet zomaar. Wel is het zo dat we met Koen van de Laak een dragende speler zijn kwijtgeraakt tot het einde van dit jaar. Als zich iets aandient, zullen we zeker alert zijn.'
Nette reactie van Groningen ook

Oud 01-01-11, 15:49 emo   #24
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

''Het grootste talent van zijn generatie?''
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 01-01-11, 15:52 Standaard   #25
Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
''Het grootste talent van zijn generatie?''
Hence het vraagteken.

Maar ik ben het wel met je eens. We kunnen Daley niet beoordelen op 15(?) eredivisiepotjes en jeugdwedstrijden.

Oud 03-01-11, 15:43 Standaard   #26
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Nette reactie van Groningen ook
Het was eigenlijk ook geen verrassing meer na het vertrek van Jol.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-11, 18:17 Standaard   #27
Hup Hollant!

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Rik van den Boog heeft ons altijd netjes op de hoogte gehouden, en het telefoontje van Danny Blind is ook gewaardeerd', vervolgt Nijland. 'Mocht hij in de plannen van Frank de Boer voorkomen, dan snappen we best ook wel dat hij hiervoor kiest
Huh? Eerst was Nijland niet te spreken over de manier van communiceren van Ajax. Ze zouden iets laten weten, maar hebben dat niet gedaan ofzo?
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 04-01-11, 09:05 big smile   #28
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar in Groningen zijn we wel gewend afspraken na te komen: zeg wat je doet en doe wat je zegt", aldus Nijland,
Voetbalnieuws: Nijland gelooft niet meer in komst Blind - FCUpdate.nl

Wat een clown idd .

Oud 04-01-11, 09:07 thumb up   #29
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Nash Bekijk bericht
[...]

Huh? Eerst was Nijland niet te spreken over de manier van communiceren van Ajax. Ze zouden iets laten weten, maar hebben dat niet gedaan ofzo?
Dat klopt, maar blijkbaar is er daarna wel weer gesproken en is dat uitgesproken. Dan is Nijland ook niet iemand die daarin blijft hangen.

Oud 04-01-11, 09:09 thumb up   #30
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]
Wat een clown idd .
Hij had er nu inderdaad in moeten blijven volharden dat het allemaal noncommunicatieve mannetjes zijn bij Ajax, bijzonder goed voor de onderlinge relatie.
Blijkbaar heeft het op die manier spelen wel effect gehad dat er contact is gekomen en dat we nu 100% zekerheid hebben dat Daley andermaal voor zijn kansen bij Ajax gaat.

Oud 04-01-11, 09:13 thumb up   #31
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

Hij had er nu inderdaad in moeten blijven volharden dat het allemaal noncommunicatieve mannetjes zijn bij Ajax, bijzonder goed voor de onderlinge relatie.
Blijkbaar heeft het op die manier spelen wel effect gehad dat er contact is gekomen en dat we nu 100% zekerheid hebben dat Daley andermaal voor zijn kansen bij Ajax gaat.
Hij had gewoon zijn excuses moeten aanbieden dat hij zo'n grote mond tegen Ajax had.

Oud 04-01-11, 09:18 Standaard   #32
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
[...]

'Rik van den Boog heeft ons altijd netjes op de hoogte gehouden, en het telefoontje van Danny Blind is ook gewaardeerd', vervolgt Nijland. 'Mocht hij in de plannen van Frank de Boer voorkomen, dan snappen we best ook wel dat hij hiervoor kiest.'
Ik weet niet wat altijd in het Noorden van het land betekent, maar volgens mij is dat constant en niet in gebreke gebleven, zoals Nijland eerder stelde. Maar lekker lezen wat je wil lezen. Het was prima geweest als Nijland had gezegd, Ajax heeft ons vorige week gebeld en het een en ander uitgelegd hoe dingen zijn gelopen en daardoor wellicht Groningen even zijn vergeten, dat is nu uitgesproken en er is begrip bij ons dat Blind voor Ajax kiest. Maar is gewoon een draai van 180 graden en daarmee zet ie zichzelf alleen maar voor lul.

Mooi dat Blind blijft, maar ik ben echt benieuwd hoe goed ie nu is.

Oud 04-01-11, 09:19 thumb up   #33
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
[...]
Hij had gewoon zijn excuses moeten aanbieden dat hij zo'n grote mond tegen Ajax had.
Zo doe je zaken inderdaad, stilletjes in een hoekje afwachten, ook al worden afspraken niet nagekomen.

Oud 04-01-11, 09:21 Standaard   #34
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Even over Daley Blind in plaats van dat agrarische volk uit het Noordoosten van het land; het lijkt dat Frank de Boer hem ook niet als rechtsback ziet, aangezien met die Toivomaki een rechtsback gehaald is. Ik vraag me af wat ze met hem van plan zijn.

Oud 04-01-11, 09:24 Standaard   #35
Ich bin Mario

[...]

Ik weet niet wat altijd in het Noorden van het land betekent, maar volgens mij is dat constant en niet in gebreke gebleven, zoals Nijland eerder stelde. Maar lekker lezen wat je wil lezen. Het was prima geweest als Nijland had gezegd, Ajax heeft ons vorige week gebeld en het een en ander uitgelegd hoe dingen zijn gelopen en daardoor wellicht Groningen even zijn vergeten, dat is nu uitgesproken en er is begrip bij ons dat Blind voor Ajax kiest. Maar is gewoon een draai van 180 graden en daarmee zet ie zichzelf alleen maar voor lul.

Wat ik zeg, Nijland is er de man niet naar rancune te blijven uitoefenen en zal na een goed gesprek ook niets dan goeds meer uiten over de/een club. Ten tijde van de onderhandelingen over bijvoorbeeld Suarez en Silva was hij ook regelmatig niet te spreken over de handelwijze van de zaakwaarnemers, waarna hij uiteindelijk toch met lof over de onderhandelingen sprak, hetzelfde bij de onderhandelingen met Ajax, veel geklaag tijdens, niets dan lof achteraf.
De zakenman weet dat je af en toe hard moet spelen, maar vervolgens de relatie wel goed moet houden, dat doe je zo.
Die man heeft niet Groningen tot dit gebracht en zijn oude bedrijf uit het niets in korte tijd tot een miljoenenbedrijf opgebouwd door te blijven hangen in negativiteit.
Mensen zijn nou eenmaal makkelijk te paaien en dat heeft hij goed door.
Dan kan je wel zeggen dat het een clown is, maar dat is ook weer zo overdreven.

Oud 04-01-11, 09:25 Standaard   #36
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Even over Daley Blind in plaats van dat agrarische volk uit het Noordoosten van het land; het lijkt dat Frank de Boer hem ook niet als rechtsback ziet, aangezien met die Toivomaki een rechtsback gehaald is. Ik vraag me af wat ze met hem van plan zijn.
Ik meen dat FdB in hem wel een linksback zag.

Oud 04-01-11, 12:10 Standaard   #37
[...]

Als Nijland fulltime met de transfer van Blind bezig zou zijn wel inderdaad. Ik denk niet dat Nijland nog precies weet wat hij destijds aan de telefoon tegen de journalist van De Telegraaf heeft gezegd. Maar goed, wel even een leuke stok om mee te slaan natuurlijk.

Oud 04-01-11, 12:11 Standaard   #38
Hup Holland!

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het allemaal niet zo raar en vind het wel ok dat Nijland aangeeft dat er normaal is gecommuniceerd.

Oud 04-01-11, 12:23 thumb up   #39

De Boer ziet een 4 of 5 in Blind.
Oud 04-01-11, 12:41 Standaard   #40
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Als hij niet naar Groningen wil, wat wil hij dan?
Karrel_Laaglawaai is offline   Met citaat reageren
Oud 04-01-11, 12:42 Standaard   #41
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Karrel_Laaglawaai Bekijk bericht
Als hij niet naar Groningen wil, wat wil hij dan?
Basisspeler worden bij Ajax he.

Oud 04-01-11, 12:48 Standaard   #42

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
De Boer ziet een 4 of 5 in Blind.
Dan denk ik nog eerder een 4.

Is Boilesen meer 4 of 5?

Oud 04-01-11, 12:51 Standaard   #43

Waarom zou Boilesen, centrumverdediger van nature, wél een 5 kunnen zijn maar Blind niet ?
Waarom zegt De Boer dat hij in Daley een 4 óf een 5 ziet, andersom zelfs, met de voorkeur voor de 5 positie dus.
Oud 04-01-11, 12:53 Standaard   #44

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zeg alleen dat ik verwacht en denk dat Blind meer voor de 4 positie zal gaan, moet gaan.

En ik VRAAG of Boilesen meer een 4 of een 5 is.

Oud 04-01-11, 12:59 Standaard   #45

Jij verwacht en denkt wel vaker dingen ja. Maar De Boer, en Blind zelf zullen het absoluut eens zijn met elkaar dat 4 en 5 de posities voor hem zullen worden. Terwijl Blind zelf, diep in zijn hart, liever op het middenveld zou voetballen.

Boilesen is een echte 4, maar kan bij gebrek aan beter of om ervaring op te doen ook op 5 uit de voeten. In de jeugd ook al een aantal maal gedaan. Voornamelijk omdat hij getalenteerd genoeg is, en andere grote talenten als Dijks of Denswill zich op die plek nog genoeg moeten en kunnen ontwikkelen.
Oud 19-01-11, 23:40 Standaard   #46
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Blind
Speelde een goede wedstrijd en hoop echt dat hij zijn kans pakt.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 19-01-11, 23:44 Standaard   #47
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Degelijk. Hoe vaak zou hij Stekelenburg hebben aangespeeld?

Oud 20-01-11, 09:52 Standaard   #48
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Alsof ie al maanden basisspeler is. Deed het prima.

Oud 20-01-11, 09:57 Standaard   #49
Ich bin Mario

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
Alsof ie al maanden basisspeler is. Deed het prima.
Kon ook niet anders, dit was natuurlijk DE kans voor hem.

Oud 20-01-11, 10:32 Standaard   #50
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

TT kan ook wel worden aangepast.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:10.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site