Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-11-10, 10:06 thumb up   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Samuel Armenteros (Göteborg, 27 mei 1990) is een Zweedse voetballer die sinds augustus 2009 onder contract staat bij het Nederlandse Heracles Almelo.

Armenteros werd geboren in het Göteborgse stadsdeel Masthugget. Hij is van Cubaanse afkomst. In december 2006 werd Armenteros door sc Heerenveen weggehaald bij het Zweedse Husqvarna FF. Eerder kwam hij onder andere uit in de jeugd van Qviding FIF en speelde hij voor het nationale Zweedse team voor voetballers jonger dan 16 jaar.

Bij Heerenveen stond Armenteros tweeëneenhalf jaar onder contract. Hij speelde voor de jeugd en het tweede elftal, maar kwam nooit uit voor de hoofdmacht van de club. Nadat zijn contract in de zomer van 2009 afliep, werkte hij een trainingsstage af bij Sparta en Heracles Almelo. Bij de laatste club tekende Armenteros in augustus 2009 een contract voor een jaar met een optie voor nog een jaar. Hij werd toegevoegd aan de selectie van Jong Heracles, maar maakte op 28 november 2009 als invaller voor Bas Dost in een wedstrijd tegen Roda JC zijn debuut in de Eredivisie.
Vorig seizoen moest hij het als veelscorend talent bij de beloften nog doen met een aantal (prima) invalbeurten, anno 2010 is hij de eerste spits van de Almelose trots waar hij steeds vaker laat zien over een aardig portie talent te beschikken. Redelijk balvast, een goede techniek en aardig koelbloedig in de afwerking. Hij zal zich nog flink moeten verbeteren, maar ik denk dat hij het in zich heeft om redelijk snel het ongelijk van Heerenveen aan te tonen.
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 15-11-10, 10:17 Standaard   #2
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal het er dan toch eindelijk uitkomen? Het is het tot nu toe altijd net niet geweest. Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels of hij het gaat redden.

Oud 15-11-10, 10:27 Standaard   #3
Prima Deluxe.

Hij zou het seizoen als eerste spits beginnen, maar raakte geblesseerd en toen schoot Plet er een paar is. De laatste 7 wedstrijden is hij logischerwijs weer de eerste spits en rendeert hij prima met 4 assists en 3 doelpunten.
Oud 15-11-10, 10:47 Standaard   #4
Kluf

Plet won wel ruim van hem met latjeschieten. .

Nee, in potentie is het een betere speler dan Plet natuurlijk, maar eigenlijk zijn ze ook totaal niet vergelijkbaar. Hangt een beetje af van welk type voetbal je wilt spelen met wie je dan wilt beginnen.

Oud 15-11-10, 15:27 Standaard   #5
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Scouting van Heerenveen

Spoiler
Mooi dat hij lijkt te slagen bij Heracles

Oud 11-12-10, 10:14 thumb up   #6
Prima Deluxe.

Goede wedstrijd, schitterend doelpunt.
Oud 05-01-11, 14:12 Standaard   #7

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom heeft Heerenveen deze jongen weggedaan ? Ik denk dat hij nog ver gaat komen, verder dan Dost.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-11, 15:25 Standaard   #8

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij wilde zelf weg. Volgens mij liep zijn contract af en had hij verder weinig perspectief.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-11, 17:38 Standaard   #9

Waarom kreeg hij bij Heerenveen geen kans ? Wie had hij destijds voor zich, Sibon. Paolo Henrique ?
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 08:21 Standaard   #10

Weet ik niet precies, maar hij was er op dat moment echt nog niet klaar voor. Hij heeft volgens mij vorig seizoen nog een mooi huilverhaal in de VI daarover gehouden.
Oud 07-03-11, 14:42 thumb up   #11
Prima Deluxe.

Twee welkome doelpuntjes, al hadden het er ook 3 kunnen zijn. Hopelijk gaat de rechterflank bij Heracles op de schop, want die hebben hem volgens mij al een wedstrijd of 10 geen fatsoenlijke bal gegeven.
Oud 04-05-11, 00:08 Standaard   #12
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

In de VI van morgen een uitgebreide interview.

Previewtje:

'Barcelona als een pizza na drie dagen zonder eten'

03/05/2011 23:45

Samuel Armenteros is een van de vrijbuiters van het succesvolle Heracles Almelo. De twintigjarige aanvaller ambieert een transfer naar Barcelona.

Armenteros is het product van twee totaal verschillende culturen: die van Cuba en zijn geboorteland Zweden, waar zijn moeder vandaan komt. 'Maar ik voel me Cubaan, zeker als voetballer', zegt de aanvaller deze week tegen Voetbal International.

In zijn spel is hij ook meer een muzikant op noppen. 'Misschien is dat de beste omschrijving. Mijn moeder was professioneel danseres en mijn vader heeft ook altijd gedanst en muziek gemaakt. Het zit in mijn bloed. Ik kon vloeiend dansen toen ik drie was. Als voetballer ga ik volledig af op mijn intuïtie, iets anders kan ik niet. Ik doe wat mijn gevoel me ingeeft en houd ervan om het publiek te vermaken met mijn acties.'

Van voetbalwedstrijden hoeft hij alleen de uitslagen te weten. Voor Barcelona maakt hij een uitzondering. 'Ik haat Real Madrid. Vreselijk, dat afbraakvoetbal. Zo spelen steeds meer teams en dat vind ik zo jammer. Voetbal is meer tactiek dan techniek tegenwoordig. Daarom is het zo goed dat Barcelona er is. Barcelona is als een pizza na drie dagen zonder eten.'

De aanvaller ziet zichzelf schitteren in Camp Nou. 'Het is niet zomaar een droom, het is een ambitie. Ik denk dat het haalbaar is.' Armenteros grijpt niet elke kans aan hogerop te komen. 'Het is niet goed om nu op de bank te zitten bij een grotere club. Als je elke dag op een Vespa rijdt en je mag een keer in een Lamborghini, dan wil je niet meer terug naar die Vespa. Heracles voelt voor mij als een Lamborghini, snap je? Hier speel ik elke week en in een goede competitie. Voor nu is dat het enige wat telt, daarna komt de rest vanzelf.'

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 04-05-11, 11:26 Standaard   #13
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik hoop dat 'ie hoog/bovenaan staat op het lijstje van Van Geel. Ideale speler voor ons en een geweldig talent natuurlijk.

Oud 04-05-11, 12:03 Standaard   #14
Prima Deluxe.

Hij scoorde zelf niet bijster veel, maar dat het elftal (en dan vooral de aansluitende middenvelders) aan de lopende band scoorde(n) is ook voor een aanzienlijk deel te danken aan zijn voetballende kwaliteiten. Over de grond erg balvast en niet te beroerd om ruimte voor anderen te creëren.

Voor hem persoonlijk is het jammer dat Douglas aanvallend amper iets toevoegt en Everton altijd naar binnen trekt. Ik ben benieuwd hoe hij rendeert met 2 pure buitenspelers om zich heen.
Oud 19-05-11, 23:22 thumb up   #15
Prima Deluxe.

Was vanavond lekker op dreef, FC Groningen verdediging had geen grip op hem.
Oud 20-05-11, 01:07 Standaard   #16

Ik zie er echt veel meer in dan Dost of Sigthorsson. Die zijn nog niet half zo compleet als hij.....

Oud 20-05-11, 11:51 Standaard   #17
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Ik zie er echt veel meer in dan Dost of Sigthorsson. Die zijn nog niet half zo compleet als hij.....
Inderdaad. Zit volgens mij nog een hoop rek in ook.

Nu hebben we een dichte deur met een dagslot, nachtslot, haken en anti inbraakstrip. Maar die inbraakstrip zit niet vast dus dan kun je die net zo goed wegdonderen in plaats daarvan dan maar even wat olie op de scharnieren doen zodat je makkelijk de deur uit kan.
Demie is offline   Met citaat reageren
Oud 03-08-11, 22:42 arrow   #18
Prima Deluxe.

Helaas een groot deel van de voorbereiding gemist. Zo'n 4 weken heeft hij gemist. Gelukkig lijkt hij op tijd fit voor de eerste wedstrijd.

Maakte in de eerste wedstrijd van de voorbereiding, toen hij nog fit was, nog wel een aardig doelpunt.

Daarnaast zal hij volgende week waarschijnlijk met Jong Zweden tegen Jong Oranje spelen.
Oud 03-08-11, 22:45 Standaard   #19
Prima Deluxe.

Schijnt ook 1 van de mogelijke opvolgers van Matavz te zijn bij FC Groningen.
Oud 15-08-11, 21:34 Standaard   #20
Prima Deluxe.

In de zoektocht naar een spits is PSV uitgekomen bij Samuel Armenteros. De jongeling maakt indruk bij zijn club Heracles Almelo waar hij een vaste waarde is in de punt van de aanval.
Volgens Voetbal International is Armenteros een goede optie om het spitsenprobleem op te lossen. Na het vertrek van Danny Koevermans en Marcus Berg, en de blessure van Jonathan Reis, zijn de Eindhovenaren op zoek naar een nieuwe aanvalsleider.

Eerder werden ook onder meer Mounir El Hamdaoui, Tim Matavz en Dmitry Bulykin genoemd als nieuwe spits van PSV. Everton Ramos da Silva is niet in beeld bij de Eindhovenaren.
Zonde dat hij zo goed als de hele voorbereiding heeft gemist, daardoor was tijdens de eerste 2 wedstrijden duidelijk te zien dat hij nog ritme mist. Ben benieuwd of PSV zijn komst door gaat zetten.
Oud 15-08-11, 21:37 Standaard   #21
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Hopelijk gaat hij niet naar PSV
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 16-08-11, 01:24 Standaard   #22
Huntelaar #9

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kanariegeel Bekijk bericht
Hopelijk gaat hij niet naar PSV
Dat gun je niemand

Oud 16-08-11, 21:55 Standaard   #23
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Armenteros gevleid: ‘PSV een mooie club, we zien wel of er iets gebeurd’

Samuel Armenteros staat naar verluidt in de belangstelling van PSV. De aanvaller van Heracles Almelo is gevleid door de interesse van de club uit Eindhoven. Toch wil de 21-jarige Zweed, die door sc Heerenveen naar Nederland werd gehaald, geen overhaaste uitspraken doen.

“Er is al veel over geschreven dat ze me zouden volgen en gisteren werd gemeld dat ze geïnteresseerd zijn. Hoe concreet de interesse is? Er is interesse, dat is het enige wat ik op dit moment kan zeggen”, laat de jongeling weten aan TV4. “Meer wil ik er niet over speculeren. Ik en een paar dagen weg bij de club en heb niets van Heracles of mijn zaakwaarnemer gehoord.”

“Ik ben gevleid, maar ik wil me niet laten verleiden tot verkeerde uitspraken”, vervolgt Armenteros. “PSV is een mooie club, maar ik moet me niet laten afleiden en me focussen op mijn prestatie. De transfermarkt is nog twee weken open, dus we zullen wel zien of er nog iets gebeurd.”
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 16-08-11, 22:07 Standaard   #24
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Gebeurd
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 21-08-11, 15:06 Standaard   #25
Prima Deluxe.

De scherpte is er nog niet helemaal, maar het wordt wel iedere week beter. Het eerste half uur was hij ongrijpbaar voor de verdediging, alleen die grote kans legt hij er normaal gesproken koeltjes in.
Oud 22-08-11, 09:02 Standaard   #26

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Vond hem ijzer sterk tegen Vlaar
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 28-08-11, 12:07 Standaard   #27

Die dribbel gisteren. Hij is zo veel meer dan een spits......

Alleen was zijn afwerking wederom niet goed, dat moet beter.

Oud 28-08-11, 12:12 Standaard   #28
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Heracles moet hem echt niet voor een appel en een ei weg doen. Die kerel kan nog zoveel beter worden.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 28-08-11, 13:08 Standaard   #29
Prima Deluxe.

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Die dribbel gisteren. Hij is zo veel meer dan een spits......

Alleen was zijn afwerking wederom niet goed, dat moet beter.
Normaal is hij zo koeltjes, dat hij het nu een paar dotten van kansen laat liggen vind ik dan ook vreemd. Hij werd met meerdere clubs in verband gebracht, zou het de druk zijn? Of speelt het missen van bijna de gehele voorbereiding een rol?

Aan de ene kant ben ik blij dat hij nu een vrije rol had op links. Met Everton (trekt altijd naar binnen), Douglas (0,0 rendement) en Overtoom (lopende speler, geen met een splijtende (steek)pass) om hem heen kwam hij vorig seizoen logischerwijs een stuk minder uit de verf. Het was puur aan zijn talent te danken dat hij toen al erg belangrijk was als aanspeelpunt. Aan de andere kant zie ik in hem wel een centrumspits, maar dan moet hij wel 1 of 2 mannen met inzicht om zich heen hebben. Daarom zou ik zo graag een keer Vejinovic kort achter hem zien, ik denk dat die 2 een gouden koppel kunnen worden.

Oud 28-08-11, 13:36 Standaard   #30
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Die dribbel

Schandalig bijna dat Everton 'm vervolgens niet erin prikt na al dat voorbereidende werk.

Oud 28-08-11, 22:54 thumb up   #31
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben zelf ook heel benieuwd naar hoe het koppel Veijinovic - Armenteros zou werken.
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 28-08-11, 23:44 Standaard   #32

Als Ajax geld gaat uitgeven aan een spits, dan graag Armenteros. Zelfs voor PSV zou Armenteros een betere optie zijn dan Matavz in mijn ogen...

Oud 30-08-11, 16:11 sunglasses   #33
Kluf

Plet is natuurlijk beter.

Oud 29-11-11, 01:46 Standaard   #34

Ondanks dat hij uit de spits is verdreven door fuckin' Plet is één goal in zo'n dertien wedstrijden wel echt erg mager. Zaterdag ook weer veel te lang aan het wachten met op doel schieten en waarom hij een penalty kreeg weet ik nog steeds niet.

Ik had eigenlijk gerekend op zijn doorbraak dit seizoen.

Oud 29-11-11, 16:00 Standaard   #35
Prima Deluxe.

Onze voorhoede, en dus ook Armenteros, raakt geen pepernoot meer inderdaad. Als je naar de statistieken kijkt is het ook onbegrijpelijk waarom Plet nog in de spits staat, vorig seizoen is overduidelijk gebleken dat Heracles veel vaker scoort met Armenteros in het elftal en ook dit seizoen stokte de productie redelijk snel nadat Plet centrumspits werd. Al sinds eind september heeft geen aanvaller van Heracles meer gescoord (Douglas, Everton, Plet, Armenteros en Luis Pedro), dat zegt toch genoeg zou je denken?

Op links was het zo slecht nog niet trouwens, daar kwam hij prima uit de verf, als enkele teamgenoten (bijvoorbeeld Everton tegen NEC) zijn voorzetten niet verprutst hadden stonden er tenminste een aantal assists achter zijn naam. De laatste weken op rechts is het echt huilen met de pet op, nu zie je overduidelijk dat hij geforceerd het verschil probeert te maken waardoor er juist nog meer fout gaat.

Ik had stiekem de hoop dat een wanhopige club geleid door opportunisten Plet zou kopen in de winterstop waardoor Armenteros weer in de spits zou belanden, maar nu Plet zelfs niet meer scoort zal dat niet meer gebeuren.
Oud 30-11-11, 08:15 Standaard   #36

Ik heb niet het idee dat deze jongen volle bak voor zijn sport leeft.
Oud 03-12-11, 03:12 hearth   #37
Prima Deluxe.

Even een minuutje of 20 weer in de spits en direct zo fijn aan het ballen.

Plet.
Oud 03-12-11, 04:27 big smile   #38
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Zag vandaag een interview met hem in het Nederlands en ik moest echt even opzoeken of het nou echt een Zweed was. Echt helemaal accentloos Nederlands.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 03-12-11, 11:13 Standaard   #39

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Zag vandaag een interview met hem in het Nederlands en ik moest echt even opzoeken of het nou echt een Zweed was. Echt helemaal accentloos Nederlands.
Zit hier al sinds zijn 16e ofzo? Dan is dat best mogelijk toch? Zelfde met Lasse Schone.

Oud 05-12-11, 10:00 angry   #40
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Blawh Bekijk bericht
Plet.
, .

Oud 05-12-11, 16:45 thumb up   #41

Kan heel goed Nederlands inderdaad.

Oud 20-12-11, 21:44 Standaard   #42

Leuk goaltje.

Oud 20-12-11, 23:00 thumb up   #43
Prima Deluxe.

Nu moet het toch wel duidelijk zijn dat de combinatie Vejinovic - Armenteros fijner is dan Overtoom - Plet?
Oud 12-02-12, 13:27 Standaard   #44
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Bazenspeler . Man wat spreekt hij accentloos goed Nederlands.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-02-12, 15:29 Standaard   #45

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Bazenspeler . Man wat spreekt hij accentloos goed Nederlands.
Hij is hier al sinds zijn 16e ofzo, dan is dat niet heel verbazend voor een scandi.

Oud 12-02-12, 15:38 Standaard   #46
Prima Deluxe.

Dat koelbloedige wat ik in de OP schreef is niet bepaald waarheid gebleken. Maar goed, ik ben blij dat hij weer in de spits staat. Scoort misschien veel minder dan Plet, maar met hem in de spits speelt het elftal duidelijk beter en scoort het team in zijn geheel meer doelpunten. Als hij ook nog eens veel gaat scoren dan is hij ook direct te goed voor de Eredivisie.

Bosz zei het laatst al.

‘Zijn rendement moet omhoog, daar werken we aan, maar vergeet niet dat hij nog maar 21 is. Vertel mij welke spits in de Eredivisie zo’n actie in huis heeft als Armenteros? Niemand. Technisch is hij heel goed. Als hij ook nog eens gaat scoren, dan is hij compleet.’
Oud 12-02-12, 15:54 Standaard   #47
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Guidetti.

Oud 20-02-12, 11:26 Standaard   #48
Prima Deluxe.

Dit weekend eigenlijk redelijk onopvallend, maar stond hij weer aan de basis van beide doelpunten. Fijn dat we weer een spits hebben die zowel als aanspeelpunt kan fungeren en in de diepte weggestuurd kan worden, daar was Plet veel te traag voor.
Oud 25-03-12, 19:44 Standaard   #49

Die assist bij de 2-1 vandaag. Daarom zie ik hem dolgraag naar Feyenoord komen.

Oud 26-03-12, 13:04 thumb up   #50

Speelde sowieso erg goed gisteren zeg!
Heerlijke speler.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site