![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Dus dat je echt he-le-maal uit je plaat van blijdschap ging dat Hij naar je club kwam
"Oh tering, die gaat echt gruwelijk goed worden met hem. Etc etc etc". Om vervolgens gedesillusioneerd te moeten vaststellen dat het echt een kut-aankoop was. Oh en om te voorkomen dat 100x de naam Sulemani genoemd wordt, die mag niet mee doen. Bij mij staat op meters boven de nummer twee mijn held Marcio Santos. Een basiskanarie nota bene. Speelde elke wedstrijd op het WK, ging daarna naar Fiorentina waar mijn held Batigol speelde.. Dat liep toen kut, Ajax was net kampioen geworden in Europa... Wereldkampioen bij een wereldclub. Ik kon het niet geloven. Toen bleek dat ie helemaal niet zo goed was als ie veel moest doen.. Op het WK met die aanval van Brazilie had Bahia zelfs elke wedstrijd in de basis kunnen staan. Maar goed, 14 jaar. Toen keek ik op een andere manier dan nu. Godzijdank maakte die memorabele rode kaart het nog wel een beetje goed. Wdb is PAOK supporter zijn wel prettig. Daar verwacht je geen droomaankoop maar gebeurt het omgekeerde juist. Een of andere speler die in Spanje gespeeld heeft en daar niets meer kon vinden en vervolgens de beste aankoop in jaren wordt Laatst gewijzigd door Dagglala; 11-11-10 om 03:19 __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wesley Sonck.
Ajax had eindelijk een goalgetter aangetrokken. Hoefde zich ook qua taal niet aan te passen en ging dus volgens mij aan de lopende band scoren. Helaas was dat niet zo en zag Koeman een rechtsbuiten in hem .
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Toen ik klein (rond de 10 jaar) kocht Twente elk jaar een nieuwe spits zo'n beetje
En altijd bij de kidsclub zette ik er dan neer, Favoriete speler: Jurgen Cavens ![]() Of een jaar later, Favoriete speler: Ronald Kollman. Allemaal flut spelers ![]() (Geen grappen over Janko maken) __________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Droomaankoop was het niet per se, maar iedereen had er wel veel van verwacht: Claude Davis. Een dure Jamaicaanse verdediger die naar Derby kwam na de promotie naar de Premier League. Eerst kon hij niet spelen omdat hij geen werkvergunning had, daarna was het één en al blessureleed. Het is er nooit uitgekomen en zijn contract is uiteindelijk verscheurd,
.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Van Hooijdonk bij zijn terugkeer 2005
.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
![]() Wat waren we blij dat we Jack Tuyp hadden kunnen halen uit Volendam. ![]() Package deal met Luirink, maar who the fuck is Luirink? Tuyp, echt top, knap vooral dat we die konden halen. Tuyp begon de eerste wedstrijd, bleek trager als dikke stront door een trechter, overzag het spel niet en had de gave constant in de dekking te lopen, werd al vrij snel gewisseld en Salmon verdween niet meer uit de basis. Een paar maanden later trok Groningen Erik Nevland aan ![]() de rest is geschiedenis. Overigens, Luirink werd 2 jaar later voor 3,5 miljoen euro verkocht aan AZ. Verder haalden we ooit ene Leon Kantelberg, wegens blessures nooit meer dan 1 pot gespeeld. Na 1 seizoen vertrokken. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Van Berry Powel had ik ook wel wat meer verwacht bij Grunn. En zeker bij Cahais dacht ik dat ze een pareltje hadden gevonden.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Zo kan ik ook Stefano Seedorf of Kiran Bechan noemen, of Kuqi. Echter Tuyp had iedereen écht hoge verwachtingen van. Eindelijk wisten we eens een talent aan ons te binden.
Cahais zou misschien ook kunnen, die stond ook op het lijstje van Real Madrid, maar koos toch maar mooi voor de geleidelijke weg via ons.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Frank Verlaat z'n terugkeer bij Ajax.
Ik kende hem niet, maar volgens mijn pa ging hij Ajax kampioen maken. Dikke tegenvaller dus
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
__________________ .woorden binnen niks, eenden leggen de aaier. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kinkladze blijft natuurlijk ook een naam die telt trouwens, wat betreft Derby aankopen. Al denk ik dat ik een stuk minder hoge verwachtingen van hem had dan de meeste Derby supporters, omdat ik hem heb zien falen bij Ajax. Al met al begon hij ook zeer goed, maar er had gewoon veel meer in gezeten.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Denk dat hij indertijd een betere keus had kunnen maken voor zijn carriere.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
![]() Verder Khinkkladze Topspeler bij City maar niks gedaan bij Ajax ![]() Kut Kluf. Laatst gewijzigd door De KnikkerKoning; 11-11-10 om 10:57 __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Over David Silva zeggen City-fans nu dat hij op weg is een nieuwe Kinkladze te worden. Wat toch best raar is om te lezen wanneer je hem vooral kent van die paar jaar bij Ajax.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Het is ook heel droevig hoe die man is afgegleden. Nadat Derby hem de deur uit wilde werken om de salariskosten te drukken dacht hij steeds dat de echte topclubs nog wel zouden komen, om uiteindelijk ergens bij een of ander exotisch kutclubje te moeten tekenen.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Recenter is Aissati wel een voorbeeld. Eindelijk weer een '10', groot talent van een concurrent afgesnoept. Vervolgens raakt hij vrijwel meteen geblesseerd, na z'n blessure speelt ie 2 maanden echt gewoon zeer goed en daarna niks meer. Nu bij Vitesse en ook daar doet ie 't niet geweldig.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dat kon je van kilometers ver zien aankomen van Aissati.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
In 2008/2009 dacht ik dat Ajax echt fluitend kampioen zou worden met:
Sulejmani --- Huntelaar --- Suárez ------------------Aissati--------------- Bleek Sulejmani bagger te zijn, Huntelaar vertrok naar Real en Aissati raakte geblesseerd tot en met maart .
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik met Stam, Davids en Huntelaar
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Denk dat Fernando Gago het dichtst bij die omschrijving in de buurt komt. Enorm talent, liet veel goede dingen zien in jeugdtoernooien voor Argentinië, maar in Madrid kwam het er zelden uit.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tarik Elyounnousi, de nieuwe Sulejmani.
4 Miljoen door de plee, is soms uitblinker bij de beloften maar wanneer hij in het eerste speelt faalt hij verschrikkelijk. __________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ivan Gabrich. 'DEZE MAN IS NIET VAN DE BAL TE KRIJGEN!!!' riep Louis van Gaal. Later zei Frank de Boer dat hij na 6 maanden nog niet wist of hij nou links- of rechtsbening was.
10 jaar later dook er ineens een schemerig youtubefilmpje op waaruit vaag bleek dat 'ie tóch ooit gescoord had voor Ajax. __________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Hirayama. Speelde een goede pot tegen Nederland op het WK <20 en kwam na een tip van Youri Mulder
bij Heracles. Hij kende een droomdebuut uit tegen ADO, scoorde veel in de wintermaanden, lokte legio Japanners naar Almelo en iedere week was er wel weer een ander geniaal cultverhaal. Heracles had goud in handen. Hij was traag als een slak, maar zo koel als hij zowel met de voet als met het hoofd kon afwerken was ongekend.Toen kondigde Bosz zijn vertrek naar Feyenoord aan. Hirayama kreeg meer en meer last van heimwee, werd door Ruud Brood iedere dag opnieuw verrot gescholden en raakte geen pepernoot meer. Na goed overleg werd het contract ontbonden en zou Hirayama weer gaan studeren in Japan. Een aantal dagen later bleek dat hij niet zou gaan studeren, hij tekende een profcontract bij FC Tokyo. Na een zaakje bleef Heracles met 10.000 Euro als vergoeding bekaaid achter. Hirayama weet in de J-League maar zelden het net te vinden. Blijft desondanks een held. Laatst gewijzigd door Blawh; 11-11-10 om 13:17 |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
De zomeraankopen van Bosz natuurlijk toentertijd. Heeft een half seizoen goed gewerkt, maar toen Van Marwijk eenmaal bekend maakte dat hij bondscoach zou worden en Makaay eruit werd getrapt kwam er niks meer van terecht. Achteraf gezien was het ook helemaal niet zo'n goed team wat daar stond, maar vooraf werd je door heel Nederland als titelkandidaat ingeschat en daar kwamen we niet eens bij in de buurt.
Van die spelers had ik uiteraard de hoogste verwachtingen van Makaay en dat maakte hij ook wel even waar. Maar je hebt niet zoveel aan een type spits als hem wanneer de aanvoer kut is. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij er bij bijvoorbeeld Ajax 20+ had ingeschoten per seizoen. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
Vierklau, Verlaat, Juanfran, Roger, Urzaiz, Charisteas, Luque, Kuffour, Kinkladze, Lindenbergh, Sonck, Sikora, Soetaers en vele anderen.. Al werd van al deze namen misschien ook niet direct zo gek veel verwacht, m.u.v. Kinkladze en Sonck. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
En verder had je natuurlijk Magrao, Lazovic (7 miljoen!!) en Owoeri, spelers waar zogezegd de hele Europese top achteraan zat (
) maar het nooit hebben gered in de Kuip. Magrao en Lazovic zijn nog wel redelijk terecht gekomen. Owoeri, geen idee
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Magrao speelde toch gewoon CL met Shaktar? En Lazovic met PSV en wordt nu kampioen met Zenit, wat je maar ''redelijk'' terecht gekomen noemt
|
|
|
|
|
|
#32 | |
Zaten een paar pareltjes tussen hoor. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Leandro was toch de nieuwe Ronaldo volgens Piet ''pedo'' de Visser?
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
In de Europese subtop belanden vind ik redelijk terechtgekomen ja.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
De linksback die niet tegen rechtsbuitens kon voetballen
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Het ging om de laatste 10 jaren
Bij Ajax: Dario Cvitanich Viktor Sikora Albert Luque Samuel Kuffour Edgar Manucharyan Ismael Urzaiz Tom Soetaers Rob Wielaert Olaf Lindenbergh Bij Feyenoord: Jean Carlos Dondé Maikel Aerts Philippe Léonard Ivan Bandalovski Anthony Lurling Angelos Charisteas Cory Gibbs Edwin de Graaf Aleksandar Ignjatovic Chun-Soo Lee Bij PSV: Csaba Fehér Arvid Smit Andy van der Meyde Lindsay Wilson Patrick Kluivert Michael Reiziger Remco van der Schaaf Michael Ball Robert Jelle ten Rouwelaar |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
ROBERT DE PINHO DE SOUZA
![]() Ik herinner me die naam alleen omdat Evert hem uitsprak toen ie de beslissende penalty tegen Lyon binnenschoot |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nouja, Lazovic moet daar natuurlijk tussen staan.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
In de jaren 90 had je er bij NAC ook wel een aantal..
Jean Claude Mukanya werd binnengehaald met enorm veel bombarie, hij had de grote Weah uit de wedstrijd gespeeld en zou dé verdediger worden bij NAC, tot op de dag van vandaag vraagt heel Breda en omstreken die hem heeft zien voetballen of hij niet een andere Weah uit de wedstrijd had gespeeld want hij werd zelfs door de slechtste spitsen compleet weggespeeld . Wat een drama was dat .Michael Hansen, nog zo'n held. De speler met het hardste schot van Denemarken en kaliber Tomasson. Nou die schoten waren hard de tribune in of het stadion uit en hij was denk ik een van de slechtste en middenvelders die ik heb gezien bij NAC .
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Manucharyan. Zijn debuut tegen Barcelona was veelbelovend. Als hij aan de bal kwam gebeurde er wat. Helaas moest ie er al snel geblesseerd af. Dit werd uiteindelijk ook zijn verhaal. Constant blessureleed. In de Jupiler League was hij uiteindelijk niet onaardig maar hij had al zo lang stilgestaan in zijn ontwikkeling dat het voor Ajax niets meer was.
Cvitanich. Sympathieke speler en goede cijfers in de Argentijnse competitie. Bleek uiteindelijk geen geweldenaar maar een speler die afhankelijk was van de aanvoer van anderen. Werd ook al snel slachtoffer van trainerswissels. Ik heb nog steeds het idee dat onder de juiste trainer hij goed had kunnen renderen. Maar in het losse zand genaamd Ajax had hij geen waarde. Rosales. Eindelijk weer eens een echte vleugelspeler bij Ajax... dachten we. Totdat bleek dat hij eigenlijk een aanvaller in een 2 spitsensysteem was. Hij tilde het niveau van Ajax niet omhoog maar had af en toe wel zijn goede momenten. Vooral tegen Feyenoord wist hij het net te vinden. Toch was het de verkeerde speler op de verkeerde plek en zal hij nooit de Argentijnse competitie overstijgen. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
En het was helaas geen Evert die er toen zat. Evert deed dat wel met Romario tegen Steaua. |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Guilherme Afonso Arco Jochemsen Dmitri Shoukov Elbekay Bouchiba Kostantinos Lompoutis Anatoli Gerk (wonderboy uit Rusland, zou de sensatie van de Eredivisie worden )Jurgen Cavens Roland Kollmann Nashat Akram (de Beckham van Azië...) Ibrahim Maaroufi Ransford Osei Arnar & Bjarni Viðarsson Niels Oude Kamphuis (zijn 2e periode was niet bepaald een succes) Raymond Fafiani Karim Touzani Mohammed Allach Jeffrey de Visscher Maargoed dat waren niet allemaal droomaankopen...
Laatst gewijzigd door Mark-Hgl; 11-11-10 om 14:09 __________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
__________________ .woorden binnen niks, eenden leggen de aaier. |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
En dan nog het wonderkind dat uit onze, toen nog eigen, jeugdopleiding werd gekaapt. Thijs Houwing, speelde in de jeugdselecties met Robben en van der Vaart. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Mijn god ja... Twentse klasse oet Vasse.
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
.
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Jouw droomaankoop die een nachtmerrie bleek te zijn...
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|