Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-11-10, 21:58 Standaard   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Boerrigter (Oldenzaal, 16 oktober 1986) kwam in zijn jeugd uit voor Quick'20 uit Oldenzaal. Op zijn twaalfde werd hij gescout en aangetrokken door FC Twente, waar hij de verschillende jeugdelftallen doorliep en uiteindelijk deel uitmaakte van de voetbalacademie. Als speler van de A1 maakte hij indruk bij zowel Ajax als PSV. In de zomer van 2005 tekende hij een tweejarig contract bij Ajax, waar hij werd toegevoegd aan de beloften. Boerrigter maakte enkele keren zijn opwachting bij de eerste selectie van de club, maar kwam uiteindelijk niet verder dan de reservebank. Toen hij na anderhalf seizoen ook bij het tweede elftal op een zijspoor dreigde te belanden, werd hij in de winterstop uitgeleend aan HFC Haarlem. Voor deze club maakte hij zijn debuut in de Eerste divisie en scoorde hij in acht wedstrijden één doelpunt.

Nadat zijn contract bij Ajax in de zomer van 2007 afliep, tekende Boerrigter een éénjarig contract met een optie voor nog een jaar bij FC Zwolle. Hier speelde hij geregeld en maakte hij elf doelpunten in 63 competitieduels. In 2009 maakte hij de overstap naar RKC Waalwijk. Op 1 augustus 2009 maakte hij zijn debuut in de Eredivisie in een wedstrijd van RKC tegen FC Utrecht.
RKC degradeerde weliswaar, maar Boerrigter was 1 van de lichtpuntjes bij de Waalwijkse club. Dit seizoen, in de eerste divisie, maakt hij een sterke indruk met vele doelpunten en puike assists. Zal de speler die in de media al gelinkt werd aan clubs als Heerenveen, Anderlecht en Ajax binnenkort een leuke transfer maken? Met zijn fijne linker zou het mij in ieder geval niet verbazen.
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 10-11-10, 13:57 Standaard   #2

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Vond het al verrassend dat hij aan het eind van afgelopen seizoen niet vertrok. Was gewoon de enige man aan RKC zijde die aantoonde van Eredivisie niveau te zijn.

Oud 10-11-10, 14:02 Standaard   #3

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, kan makkelijk mee in de Eredivisie.

Oud 10-11-10, 14:03 Standaard   #4

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat zou hij moeten kosten?
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Oud 10-11-10, 14:06 Standaard   #5

Ik dacht juist dat hij vorig seizoen een clausule had en voor 400.000 o.i.d. weg kon bij degradatie ? Zal wel niet dan, genoeg clubs die er graag gebruik van hadden gemaakt.

Oud 10-11-10, 14:27 Standaard   #6

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee, geloof dat hij juist aardig wat knaken moest kosten omdat hij nog meerdere jaren contract had.

Oud 06-12-10, 11:28 Standaard   #7
Prima Deluxe.

'Ajax is nog niet unaniem overtuigd van kwaliteiten van Boerrigter'
Derk Boerrigter is een van de spelers die Ajax dit seizoen in de gaten houdt. Tot concrete belangstelling voor de 24-jarige buitenspeler van RKC Waalwijk is het echter nog niet gekomen. Binnen Ajax wikt en weegt men de voors en tegens, aldus het Algemeen Dagblad maandag.

Boerrigter, die tussen 2005 en 2007 eerder onder contract stond bij Ajax, beleeft een goede eerste seizoenshelft, zoals Nacer Chadli dat vorig seizoen had bij AGOVV Apeldoorn. De tegenwoordig speler van FC Twente stond toentertijd ook in de belangstelling van de Amsterdammers, maar door een mindere tweede seizoenshelft kwam het niet tot een bod.

Binnen Ajax is men nog niet unaniem overtuigd van de specifieke kwaliteiten van Boerrigter, die dit seizoen in zestien duels al negen keer scoorde. Ajax-trainer Martin Jol klaagt al enige tijd steen en been over het gebrek aan ideale buitenspelers in zijn selectie. Aras Özbiliz en Florian Jozefzoon maakten dit seizoen hun debuut.
Oud 06-12-10, 11:32 Standaard   #8
JLS

JLS's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Ik dacht juist dat hij vorig seizoen een clausule had en voor 400.000 o.i.d. weg kon bij degradatie ? Zal wel niet dan, genoeg clubs die er graag gebruik van hadden gemaakt.
VVV is lange tijd in onderhandeling geweest, maar RKC wilde niet verder zakken dan de vraagprijs van €1.000.000,-. Dat vond VVV natuurlijk te gortig voor een blanke en dus ketste de transfer af. Nu zouden ze naar verluid in de wintertransferperiode weer een nieuwe poging willen doen.

Oud 12-12-10, 07:40 big smile   #9
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JLS Bekijk bericht
[...]

VVV is lange tijd in onderhandeling geweest, maar RKC wilde niet verder zakken dan de vraagprijs van ?1.000.000,-. Dat vond VVV natuurlijk te gortig voor een blanke en dus ketste de transfer af. Nu zouden ze naar verluid in de wintertransferperiode weer een nieuwe poging willen doen.
.

Oud 07-02-11, 09:53 Standaard   #10
Prima Deluxe.

Schijnt dat Utrecht hem wil(de) als (eventuele) opvolger van Mertens.
Oud 07-02-11, 10:40 Standaard   #11
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Zal mij benieuwen of ie de weg van Mertens en Chadli kan bewandelen. Dat ie weggaat lijkt me wel duidelijk.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 07-02-11, 11:20 Standaard   #12
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuke speler, al denk ik niet dat hij nog heel veel beter zal worden.

Oud 07-02-11, 15:14 Standaard   #13
EAYS

Hij is natuurlijk ook al ouder dan bovengenoemde, al kun je met 24 jaar nog niet over oud spreken. Want dan ben ik ook al oud.
Oud 21-03-11, 23:27 Standaard   #14
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook ADO Den Haag richt vizier op RKC'er Boerrigter
21/03/2011 20:43

ADO Den Haag mengt zich in de strijd om Derk Boerrigter. De 24-jarige linksbuiten van RKC Waalwijk is bezig aan een uitstekend seizoen, in 27 competitieduels was hij al goed voor zeventien goals en negen assists.

Boerrigter heeft nog een contract tot de zomer van medio 2012 bij de huidige nummer twee van de Jupiler League. Hij staat ook in de serieuze belangstelling van FC Utrecht, dat in hem een mogelijke opvolger ziet voor Dries Mertens. Ook Ajax meldde zich in de winterstop voor Boerrigter, maar RKC was niet bereid om mee te werken aan een vertrek. ADO kreeg eveneens nul op rekest.

'We probeerden Derk in de winterstop al halen, maar RKC wilde geen prijs noemen', vertelt trainer John van den Brom van de Haagse club aan Voetbal International. Boerrigter zat in de opleiding van Ajax toen Van den Brom daar het hoofd van was. Vóór dit seizoen hingen de Waalwijkers een prijskaartje van bijna één miljoen euro aan de aanvaller, waarmee onder meer VVV-Venlo werd afgeschrikt.

Die prijs zal waarschijnlijk zakken met nog één contractjaar voor de boeg, maar het is twijfelachtig of de Oldenzaler haalbaar is voor ADO. Grootaandeelhouder Mark van der Kallen is namelijk niet van plan om meer dan een paar ton te betalen voor de speler. 'Maar ik vlak ons nog zeker niet uit, misschien tegen beter weten in', zegt Van den Brom.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-11, 23:44 thumb up   #15

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zie Boerrigter graag naar Ajax komen, liever dan Mertens.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 11:09 Standaard   #16
Kluf

Voor Ajax komt hij toch te kort lijkt me? Hoogstens nuttig in de breedte, maar daar heb je je eigen jeugd.

Oud 22-03-11, 11:18 Standaard   #17

Hij heeft volgens mij niet de explosiviteit om het bij Ajax te redden. Ben bang dat het dan een gevalletje Kennedy Bakircioglu wordt.

Oud 22-03-11, 11:29 standard ball   #18
Kluf

Dat denk ik dus ook. Hij mist snelheid en zijn actie is toch niet veel beter dan die van een Ozbiliz?

Oud 22-03-11, 22:27 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door Fides Bekijk bericht
Hij heeft volgens mij niet de explosiviteit om het bij Ajax te redden. Ben bang dat het dan een gevalletje Kennedy Bakircioglu wordt.
Stel nou dat dat zo is, dan is er toch geen man overboord? Wat is het risico met een speler die een paar ton moet kosten?

Je weet ook niet of Mertens zal slagen bij Ajax, maar je weet wel dat die misschien 10x zo duur is.
Oud 22-03-11, 22:29 Standaard   #20

Laten we voortaan alleen maar spelers van een paar ton halen dan.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 22:32 Standaard   #21
Hup Holland!

Kanariegeel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
[...]

Stel nou dat dat zo is, dan is er toch geen man overboord? Wat is het risico met een speler die een paar ton moet kosten?
Bakircioglu heeft Ajax volgensmij 1 miljoen gekost. Dat is voor Ajax niet veel geld, en toch hebben we 3 jaar voor lul gelopen met die vent.

Zo'n gozer staat alleen maar de talentvolle jeugd in de weg....
Kanariegeel is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 22:40 Standaard   #22
Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Dat denk ik dus ook. Hij mist snelheid en zijn actie is toch niet veel beter dan die van een Ozbiliz?
Hij is sowieso snel, misschien minder op de eerste meters, maar dat valt ook erg mee. Zijn actie is minder, maar zijn lichaam en trap zijn vele malen beter. Op dit moment is hij waarschijnlijk minder dan Ozbiliz, maar die zou wel eens meer potentie kunnen hebben. Van mij hoeft hij niet te komen.

Laatst gewijzigd door Conflict; 22-03-11 om 23:49
Conflict is offline   Met citaat reageren
Oud 22-03-11, 22:46 Standaard   #23

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Laten we voortaan alleen maar spelers van een paar ton halen dan.
Als de kans zich voordoet en je hebt zoals nu geen topclubwaardige voorhoede, en je eigen jeugd komt eraan maar is er nog niet helemaal klaar voor, dan zou ik dat altijd doen ja.

Had het de afgelopen jaren gedaan, had je nu op de vleugel kunnen kiezen uit pakweg Elia, Chadli of hé... Mertens.
Oud 22-03-11, 22:49 Standaard   #24

Alleen heb je met Ozbiliz en Boerrigter 2 volledig verschillende spelers.
Oud 22-03-11, 22:51 Standaard   #25

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
[...]

Als de kans zich voordoet en je hebt zoals nu geen topclubwaardige voorhoede, en je eigen jeugd komt eraan maar is er nog niet helemaal klaar voor, dan zou ik dat altijd doen ja.

Had het de afgelopen jaren gedaan, had je nu op de vleugel kunnen kiezen uit pakweg Elia, Chadli of hé... Mertens.
Oh daar ben ik het mee eens hoor, maar ik vind niet dat we Mertens vanwege zijn prijskaartje niet meer moeten halen, om onze fout niet toe te geven zeg maar. Die jongen heeft het gewoon. Veel meer nog dan Chadli, absoluut.
Oud 16-04-11, 10:36 Standaard   #26
Prima Deluxe.

Ajax heeft een akkoord bereikt met Derk Boerrigter (24). Zodra de Amsterdammers het met RKC eens worden over de afkoopsom van zijn tot medio 2012 lopende contract in Waalwijk, zet de tukker zijn handtekening onder een driejarige verbintenis. ,,Derk is de ster van RKC, een fantastische speler” was Ajax-trainer Frank de Boer na de gewonnen halve (beker)finale tegen de Waalwijkers (5-1) reeds lovend.

Boerrigter – die tussen 2005 en 2007 al het witte shirt met de rode baan droeg – mocht zich al eerder in de vernieuwde belangstelling van Ajax verheugen. „Martin Jol meldde zich eind 2010 bij RKC en mijn zaakwaarnemers. Maar tot een transfer kwam het helaas niet”, aldus Boerrigter voor het bekertreffen in maart.

Overigens waren er meer kapers op de kust. VVV wilde Boerrigter afgelopen winter inlijven, maar zag daar vanaf door de vraagprijs van één miljoen euro. FC Utrecht zag in hem de ideale opvolger van Dries Mertens. De transfer van de Belg naar Ajax ketste echter af, waardoor ook de RKC’er een overgang kon vergeten.Achteraf zal hij daar niet rouwig om zijn.

Als Ajax en RKC een akkoord bereiken, tenminste. Rik van den Boog treedt daarvoor gek genoeg niet in overleg met directeur voetbalzaken Mo Allach, maar met Ben Mandemakers. De geldschieter zal niet de hoofdprijs verlangen. „De club kan niet heel veel voor me vragen, want ik heb na dit seizoen nog maar een contract voor één jaar. En financieel is het hier geen vetpot”, aldus Boerrigter eerder.

Hoewel hij in de eerdere periode niet slaagde in Amsterdam, is de oud-jeugdspeler van FC Twente overtuigd van zijn kwaliteiten. „Achteraf moet je misschien stellen dat ik op te jonge leeftijd naar Ajax ben gegaan. Ik was achttien jaar, maar meer een jongetje dan een kerel. Je ziet spelers van een jaar of zestien met een ongelooflijke borstkas. Die had ik nog niet. En qua mentaliteit had ik het ook zwaar. Ik liet me afbluffen en de kaas van het brood eten. Uiteindelijk leerde ik voor mezelf opkomen, ben ik geestelijk en lichamelijk een man geworden.
Oud 16-04-11, 10:45 Standaard   #27
EAYS

Prima zoow
Oud 16-05-11, 12:35 surprise   #28
Prima Deluxe.

Is het al rond eigenlijk? Mocht hij niet naar een buitenlandse club vertrekken dan speelt hij in ieder geval weer in de Eredivisie volgend seizoen.
Oud 27-05-11, 17:09 thumb up   #30
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Goede zaak dat ze voor een paar ton het risico nemen. Als dit een gevalletje Marten, Chadli etc was geworden had je daar weer gezeur over gekregen.
Als ie zich goed doorontwikkeld heb je een fysiek sterke buitenspeler met een prima trap.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-11, 17:35 smile   #31
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is de keuring doorgekomen.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 27-05-11, 20:51 Standaard   #32
EAYS

Mooi
Oud 02-06-11, 21:31 Standaard   #33
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

En inmiddels een contract getekend. Hopelijk een geval Mertens/Chadli, al is hij al wat ouder. Al heeft Boerrigter wel puike statistieken.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-06-11, 21:56 question   #34
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Wanneer is de laatste keer dat Ajax een veldspeler uit de JL haalde?

Oud 02-06-11, 22:02 Standaard   #35
Fear the Beard!

Ruud Kras in 2001?
Oud 03-06-11, 17:24 Standaard   #36
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Daarna nog:

Nourdin Boukhari in de zomer van 2002 van Sparta, al waren die toen net gedegradeerd.

David Mendes da Silva in januari 2003, kwam op huurbasis van Sparta. Maar speelde nooit.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-11, 13:23 Standaard   #37
Fear the Beard!

Boerrigter: 'Ik ben fysiek en mentaal een heel stuk sterker geworden'

Derk Boerrigter verwacht dat zijn tweede periode in Amsterdam een stuk beter uitpakt dan de eerste. De buitenspeler werd door Ajax als achttienjarig talent weggeplukt bij FC Twente, maar kon destijds in de hoofdstad geen potten breken. Via enkele omzwervingen keerde hij onlangs terug op De Toekomst. “Ik ben fysiek en mentaal een heel stuk sterker geworden”, vertelt hij in gesprek met Ajaxinside.

De nu 24-jarige Oldenzaler gaat allereerst terug in de tijd. “Ik heb een leuke tijd gehad bij FC Twente, maar ik werd nooit echt gewaardeerd”, legt hij uit. “Pas toen ik achttien werd kwamen ze met een eerste contract. Toen heb ik met Danny Blind, destijds hoofdtrainer, en John van de Brom, trainer van Jong Ajax, een gesprek gehad bij Ajax. Daar had ik een heel goed gevoel aan overgehouden. Dus bij Ajax tekende ik mijn eerste profcontract.”

Die periode liep sportief gezien uit op een teleurstelling, waarna de aanvaller via HFC Haarlem en FC Zwolle bij RKC Waalwijk terecht kwam. “Ik ben heel ambitieus. Maar een stap van RKC naar Ajax is al heel groot en mooi. Ik weet niet waar mijn plafond ligt. Ik concentreer me nu volledig op Ajax en daarna kan ik denken aan de toekomst en iets nog mooiers.”

Eerst is het echter zaak om in Amsterdam zijn ware kunnen te tonen aan het grote publiek. Boerrigter probeert dan ook aan te pikken bij het ‘hartstikke hoge’ niveau van zijn nieuwe werkgever. “Die stap merk je gewoon. Maar dat mag ook niet meer dan normaal zijn. Ik kan het ook goed aan. Ik doe mijn uiterste best om mezelf bij Ajax nog verder te ontwikkelen. Je moet zorgen dat je de beste bent op je positie en dan speel je. Daar ga ik voor. Ik wil een vaste waarde worden in het elftal, een basisplaats veroveren en belangrijk zijn voor het elftal.”
Oud 03-08-11, 21:03 Standaard   #38
Fear the Beard!

Als laatste tegen Van der Sar gescoord
Oud 03-08-11, 21:08 thumb up   #39
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vond hem wederom niet tegenvallen vandaag.
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 03-08-11, 21:12 thumb up   #40
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Speelde prima.
Hopelijk Ebecilio voorbij in de pikorde.

Oud 03-08-11, 21:31 thumb up   #41

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft zichzelf vandaag bewezen tegen de groten van de wereld.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 03-08-11, 21:35 Standaard   #42
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Was op een gegeven moment ook heel mooi Ferdinand de baas. Die dacht de bal wel even op te pikken, Boerrigter komt achter langs, Ferdinand wil 'm opzij zetten en onze Derk geeft gewoon een duw terug en verovert de bal.

Oud 03-08-11, 21:44 thumb up   #43
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Had weinig moeite met de gepensioneerde Neville inderdaad. Wel lekkere voorzetten bij tijd en wijlen, als er iemand had gestaan om ze erin te schieten was het helemaal mooi geweest.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 03-08-11, 22:19 Standaard   #44
Doc
Loves C, R en M

Prima speler. Ik heb goede hoop dat-ie zich waar gaat maken.

Oud 03-08-11, 22:35 Standaard   #45
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Vond 'm samen met die Serero de beste indruk maken van het huidige Ajax.
Gordon Shumway is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-08-11, 23:27 Standaard   #46
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
Heeft zichzelf vandaag bewezen tegen de groten van de wereld.
Ach, bij de vorige memorial leek Overmars een wederopstanding te maken. Hoe dat afliep...

Neemt niet weg dat ie zeer aardig begonnen is.

Oud 03-08-11, 23:35 Standaard   #47

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel Bekijk bericht
[...]

Ach, bij de vorige memorial leek Overmars een wederopstanding te maken. Hoe dat afliep...

Neemt niet weg dat ie zeer aardig begonnen is.
Het was ook met een knipoog bedoeld.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 04-08-11, 01:31 Standaard   #48
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat ie laat zien valt me alleszins mee, op dit moment verdient ie een basisplaats meer dan Ebecilio.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 04-08-11, 01:34 emo   #49
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ook.

Oud 04-08-11, 02:25 Standaard   #50
Dat verdient volgens mij iedereen, tering wat is die kerel toch slecht.

Hoop dat Derk zondag wat minuten kan pakken.
robdegekste is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site