Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14-10-10, 14:31 surprise   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Full name Ricardo Izecson dos Santos Leite
Date of birth April 22, 1982 (1982-04-22) (age 28)
Place of birth Brasília, Brazil
Height 1.86 m (6 ft 1 in)
Playing position Attacking midfielder
Current club Real Madrid

2001–2003 Săo Paulo 59 (23)
2003–2009 Milan 193 (70)
2009– Real Madrid 25 (8)

De ster die bijna was gedoofd

MONTEVIDEO - De transfer van Kaká van AC Milan naar Real Madrid lijkt nog een kwestie van dagen. Toch had het weinig gescheeld of de wereld had nooit van hem gehoord.

Verwacht van Ricardo Izecson dos Santos Leite, beter bekend als Kaká, geen wilde uitspattingen zoals bij veel van zijn collega-Brazilianen. Geen overmatig discotheekbezoek ŕ la Ronaldinho, geen uitspattingen met dames van plezier of wat daarvoor moet doorgaan als Ronaldo, geen verhalen over psychische problemen en wilde feesten met drugs en drank als Adriano. Het leven van Kaká is nu eens niet het klassieke verhaal van de arme jongen die zich dankzij zijn voetbaltalent ontworstelt aan een uitzichtloze toekomst in een Braziliaanse sloppenwijk.

Kaká is een van de weinige Braziliaanse voetbalsterren zonder wortels in een favela. Hij is opgegroeid in een keurig middenklassegezin, heeft een uitstekende middelbare schoolopleiding, is welbespraakt, welopgevoed en zeer gelovig. ‘Dit is Kaká, ik ben er niet. Laat een berichtje achter. Deus abençoe vocę, God zegene u,’ is volgens de overlevering de boodschap op zijn voicemail.

Nooit polemisch, geliefd bij eenieder, met zijn engelengezicht, welhaast verlegen glimlach en knappe uiterlijk het type ideale schoonzoon, of het perfecte uithangbord voor een nieuwe succesformatie.

De kleine Kaká wordt geboren op 22 april 1982 in de Braziliaanse hoofdstad Brasília. Vader Bosco Leite is civiel ingenieur, moeder Simone dos Santos onderwijzeres op een basisschool. Zijn ietwat merkwaardige bij- en voetbalnaam dankt Kaká aan zijn vier jaar jongere broertje Rodrigo, die als peuter de werkelijke naam van zijn grote broer maar niet kan uitspreken en het verbastert tot dat wat nu in alle uithoeken van de wereld achterop shirtjes van AC Milan en het Braziliaanse elftal staat.

Vaders werk brengt het gezin naar Săo Paulo, waar het voetbaltalent van de dan zevenjarige Kaká snel opvalt. ,,In de eerste schoolweek gaf de gymleraar me het advies om hem in te schrijven op een voetbalschool,’’ aldus moeder Simone enkele jaren geleden tegen het Braziliaanse opinieweekblad Veja.

Ze volgt de raad op en brengt haar zoon naar de voetbalschool Sumaré. Een jaar later is het talent van de kleine en veelscorende dribbelaar ook de scouts van topclub Săo Paulo niet ontgaan en gaat hij spelen in de categoria fraldinha, de ‘luiercategorie’, van de club uit de wijk Morumbi, waar de familie inmiddels ook een vierkamerappartement bewoont.

Toch scheelt het weinig of de carričre van Kaká is al voorbij voor hij goed en wel is begonnen. In september 2000 komt hij tijdens een vakantie bij zijn oma in Goiás zwaar ten val in een waterpretpark. Hij raakt met zijn nek de bodem van het zwembad en breekt een wervel.

De talentvolle voetballer balanceert op het randje van algehele verlamming en ligt twee maanden op bed met een speciaal corset. Hij herstelt echter volledig en drie maanden later wordt hij prof en debuteert hij in het eerste elftal van Săo Paulo.

Kaká is dan al razend populair. Niet alleen vanwege zijn voetbaltalent, vooral ook door zijn achtergrond en voorkomen. Het Braziliaanse voetbal zit niet al te ruim in de - blanke - sterren die in mooie volzinnen praten en beschikken over een nette verschijning en goede opleiding.

Kaká bezit die combinatie. Hoewel zijn exceptionele voetbaltalent al vroeg een glanzende carričre in het vooruitzicht stelt, heeft hij zijn schoolopleiding nooit verwaarloosd. Hij staat ’sochtends twee uur eerder op dan zijn ouders om huiswerk te maken, doorloopt zonder al te veel problemen de middelbare school en is voorbestemd om door te studeren aan de universiteit.

Vooral vrouwelijke fans weten de flat van de familie in Morumbi te vinden en sturen Kaká ladingen pluchen beren, chocolade en geparfumeerde liefdesbrieven. ,,In het begin waren het er nog maar zo’n vijftig per dag en beantwoordde ik ze allemaal,’’ aldus zijn moeder. ,,Later werden het er honderden en gingen die meisjes ook terugschrijven. Dat werd echt te gek.’’

Simone’s oudste zoon is een gewilde partner in de upper class society van Săo Paulo. Hij gaat een tijdje uit met het fotomodel Elizabeth Perfoll, die na het beëindigen van hun relatie verzucht: ,,Hij is alles wat een meisje wil, serieus, mooi, charmant en hij wil trouwen en een gezin vormen.’’

Op het WK van 2002 in Korea en Japan wint Kaká met Brazilië de vijfde wereldtitel, al komt hij alleen in het duel met Costa Rica in actie. Bij terugkeer in Brazilië wordt Kaká op de luchthaven hartelijk verwelkomd door de toenmalige gouverneur van de staat Săo Paulo Geraldo Alckmin, die drie jaar geleden nog de presidentsverkiezingen verloor van de huidige Braziliaanse president Lula.

De roddelmedia linken hem meteen aan Geraldo’s mooie dochter Sofia, die haar vader bij de ontvangst vergezelt. De twee worden een paar keer samen gespot door de paparazzi, maar Kaká doet hun omgang af als ‘puur vriendschappelijk’.

De ware liefde bewaart hij voor zijn vijf jaar jongere schoolvriendin Caroline Celico, met wie hij op 23 december 2005 in het huwelijk treedt. Niet verrassend draagt Caroline die dag een schitterend gewaad van Christian Dior, het befaamde Franse modehuis waarvan haar moeder Rosângela Lyra al meer dan tien jaar directeur-Brazilië is. Het aanzoek van de dan inmiddels voor AC Milan uitkomende middenvelder is klassiek, op de avond voor zijn 23ste verjaardag in Venetië.

Het trouwfeest in Săo Paulo is een van de weinige uitspattingen waarop het paar te betrappen is. Meer dan 700 genodigden, onder wie Ronaldo, Dida, Cafu en ook Clarence Seedorf, bezoeken de plechtigheid in de kerk Renascer em Cristo in Săo Paulo.

Kaká’s geloof in God en Jezus is diep verankerd in zijn bestaan, vooral sinds het zwembad-ongeval in 2000. Hij houdt God verantwoordelijk voor zijn totale herstel en daarin ligt ook de oorsprong van het gebaar naar de hemel na elk doelpunt bij Milan of de Braziliaanse ploeg.

Ook draagt hij al sinds zijn eerste profcontract bij Săo Paulo tien procent van zijn salaris af aan de Igreja Evangélica, de Braziliaanse variant van de Pinkstergemeente, die de afgelopen jaren het katholicisme naar de kroon steekt als meest beleden religie van het land.

Het geloof brengt Kaká ook tot een van zijn spaarzame ontboezemingen over het leven en zijn relatie met Caroline, met wie hij trouwde terwijl beiden nog maagd waren. ,,Ik ben een normale jongen en het was niet gemakkelijk om tot aan mijn huwelijk nooit intiem met een vrouw te zijn,’’ zei hij in 2007 in een interview met de Italiaanse editie van het magazine Vanity Fair.

,,Caroline en ik zoenden wel en er was ook verlangen, maar we wisten steeds op tijd te stoppen. De Bijbel leert ons dat we de ware liefde slechts bereiken in het huwelijk, met het vermengen van het maagdenbloed dat de vrouw verliest. Onze eerste nacht was schitterend.’’
(JOOST DE JONG)
Kaka drie tot vier maanden aan de kant
5 augustus 2010

Nadat Real Madrid eerder al liet weten dat er problemen zijn met de knie van Kaka, heeft de club nu bekendgemaakt dat de Braziliaanse sterspeler al een operatie achter de rug heeft en drie tot vier maanden aan de kant zal staan.

De Belgische arts Marc Martens opereerde de linkerknie van Kaka in Antwerpen. Vorig seizoen miste de Braziliaan ook al een deel van het seizoen door blessureleed. Het WK maakte hij wel mee. Daarin werd hij in de kwartfinale met Brazilië uitgeschakeld door Nederland.
Kaká wil niets weten van vertrek uit Madrid
14 oktober 2010

Kaká heeft de geruchten over een naderend vertrek bij Real Madrid naar de prullenbak verwezen. In Italiaanse en Spaanse kranten staan verhalen dat de spelmaker mogelijk weer in de Serie A gaat voetballen.

"Verklaringen die in sommige media gedaan zou hebben zijn niet waar", twittert Kaká. "Ik ben nu alleen maar bezig met het volledig herstellen van mijn blessure." De Braziliaan keerde met knieklachten terug van het WK in Zuid-Afrika.

Kaká, die in de zomer van 2009 de overstap maakte van AC Milan naar Real, wist in de Spaanse hoofdstad nog geen onuitwisbare indruk achter te laten. Diverse media suggereerden dat hij aasde op een transfer.

Oud 14-10-10, 20:27 Standaard   #2
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch denk ik dat ie bij Madrid zich niet meer terug tot in de echte basis zal weten te knokken

Oud 14-10-10, 22:01 Standaard   #3
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik geloof niet meer dat hij ooit nog echt terugkomt. Doelpunten maken en assists heeft ie natuurlijk gewoon gedaan de voorbije jaren, maar zijn laatste jaar bij Milan was al heel slecht in mijn ogen.

Fysiek is er weinig van hem over.. snelheid, explosiviteit en bewegelijkheid heb ik allang niet meer geconstateerd bij hem..

Op het WK was ie ook dramatisch.

Oud 14-10-10, 23:27 Standaard   #4

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Eens. Al had ie op het Wk wel wat momenten van klasse, maar daar blijft het bij en dat is te weinig.

Oud 12-12-10, 07:50 Standaard   #5
BS.

Mourinho onder indruk van revalidatie Kaká

Real Madrid-trainer José Mourinho verwacht Kaká na de winterstop weer te kunnen inzetten. De oefenmeester looft het herstel van zijn Braziliaanse pupil.

"De medische staf heeft heel goed werk geleverd met Kaká. En Kaká zelf heeft spectaculair werk geleverd tijdens zijn revalidatie en dat is nog altijd het belangrijkste natuurlijk", aldus Mourinho. Kaká ging na het WK van vorige zomer onder het mes vanwege een slepende knieblessure, waardoor hij dit seizoen nog niet speelde voor Real.

"We zijn in blijde verwachting en ik hoop dat ik Kaká na de kerst weer met de groep zal zien trainen", gaat Mourinho verder. De trainer noemde Kaká eerder al 'zijn belangrijkste winteraankoop'. Real haalde Kaká medio 2009 naar Madrid, maar de technicus maakte tijdens zijn eerste seizoen nog geen grote indruk.

Oud 05-01-11, 21:03 Standaard   #6
Cool Daddy

Op de training:

Oud 07-01-11, 15:34 Standaard   #7
Hoi

Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-11, 10:10 Standaard   #8
BS.

Dood en doodzonde is die transfer naar Real geweest. Compleet uit beeld.

Oud 30-06-11, 10:13 emo   #9
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
God wilde het zo, kennelijk.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-11, 14:22 Standaard   #10

Hoewel hij in de weinige wedstrijden dit seizoen nog best wat scoorde en assists had is het gewoon einde verhaal. Dat lichaam lijkt echt helemaal op en ook mist ie volgens mij het nodige zelfvertrouwen. De keren dat ik Real en Kaka zag zat ik me in ieder geval dood te ergeren aan het vele onnodige balverlies.

En zijn laatste jaar in Milaan was ook al zo, dus ik zie de oorzaak niet in de transfer..

Helaas ziet ie ook een beetje vast in Madrid, want denk eerlijk gezegd dat de interesse er ook niet meer is. Misschien Inter ofzo. Chelsea zal ook wel afhaken nu met een (eigen)wijze Villas Boas.

Oud 30-06-11, 20:48 emo   #11
Cool Daddy

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Nee hoor, Galatasaray schijnt interesse te hebben.

Oud 24-07-11, 14:21 Standaard   #12
BS.

Kaká: "Mourinho wil niet dat ik vertrek"

Kaká ontkent dat hij van Real Madrid te horen heeft gekregen dat hij mag vertrekken. Coach José Mourinho zou het niet zien zitten in de Braziliaan, maar volgens de speler is het tegendeel waar.

"Ik heb altijd al gezegd dat ik bij Real Madrid wil blijven en veel wil spelen om mezelf te bewijzen", aldus Kaká in gesprek met Marca. "Mijn vrienden hebben me altijd geholpen, net als de technische staf en de club. Ik wist dat er veel gespeculeerd zou gaan worden, maar ik heb met de coach gesproken en hij was er erg rustig onder."

Volgens Kaká heeft Mourinho gezegd dat hij de aanvallende middenvelder niet kwijt wil. "Ik wil zelf niet vertrekken en de coach heeft ook gezegd dat hij me hier wil houden voor volgend seizoen. De club heeft me bovendien laten weten dat ik absoluut niet verkocht hoef te worden."

De Braziliaanse international hoopt komend seizoen met Real Madrid aartsrivaal FC Barcelona voor te blijven in de competitie en de Champions League. "Dat zou heel speciaal voor mij zijn omdat ik hier twee moeilijke seizoenen achter de rug heb en het komende seizoen zou zomaar eens heel mooi kunnen worden. Ik hoop te kunnen genieten van het spelen voor Real en Mourinho heeft me ook gevraagd te genieten en te spelen met zelfvertrouwen."

Real Madrid nam Kaká twee jaar geleden voor bijna zeventig miljoen euro over van AC Milan. De dribbelaar wist in zijn eerste twee seizoenen echter niet te overtuigen. Dat had vooral te maken met de vele blessures waarmee de voormalig AC Milan-ster kampte.

Oud 01-09-11, 21:28 Standaard   #13

Kaká werd de gehele zomer met allerlei clubs in verband gebracht, maar bleef uiteindelijk zitten waar hij zit: bij Real Madrid. De middenvelder heeft in zijn eerste twee seizoenen in Spanje nog niet kunnen laten zien waarom de Koninklijke ruim zestig miljoen euro voor hem overhad, maar is ervan overtuigd dat hij het sterrenensemble van José Mourinho in jaar drie verder kan helpen.
/

Onder meer Paris Saint-Germain, Chelsea en vooral AC Milan werden met Kaká in verband gebracht, maar tot een transfer kwam het niet. “Mourinho heeft altijd vertrouwen in mij gehad”, vertelde de Braziliaan daags na het sluiten van de transfermarkt. “Hij had me ook kunnen zeggen dat hij me niet meer nodig had en dat ik op zoek kon gaan naar een nieuwe club. Dat heeft hij echter nooit gezegd. Hij gelooft dat ik dit team nog verder kan helpen.”

Kaká kende in ieder geval een goede start van het nieuwe seizoen, door direct te scoren in de 6-0 overwinning op Real Zaragoza. “Dit geeft me een erg goed gevoel”, zei de aanvallende middenvelder. “Het was voor mij extra fijn om zo te beginnen, want wegens mijn operatie werd het vorige seizoen een teleurstelling. Het doelpunt motiveert mij om er een goed seizoen van te maken.”
Zijn rendement was weer op peil zondag: in 12 minuten een prima goal en assist. Ik heb nog altijd de valse hoop dat ie die kneus van een Di Maria eruit speelt.

Oud 01-09-11, 22:10 hearth   #14
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik blijf voor altijd fan.

Oud 01-09-11, 22:32 Standaard   #15

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Eens met DMJN.

Oud 02-09-11, 08:39 Standaard   #16
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Het doelpunt motiveert mij om er een goed seizoen van te maken

Dat 10 cijferige salaris is dus geen motivatie genoeg?

Oud 02-09-11, 16:20 Standaard   #18
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

In FIFA gooi ik Di Maria er ook altijd uit voor Kaka.
Ik heb er kijk op.

Nog altijd een Kaka - 22 shirtje van AC Milan

Oud 11-09-11, 14:04 Standaard   #19

15 min gespeeld en uiteraard een assist. En wat voor één.

Oud 03-04-12, 23:26 Standaard   #20
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch aardig opgebloed dit seizoen in Madrid
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 04-04-12, 23:14 Standaard   #22
Cool Daddy

Was een bijzonder fraaie goal ja.

Oud 04-04-12, 23:42 wink   #23
Hup Holland!

Demie's Voetbal Forum schermafbeelding

Steek had hem gehad.

Zonder dollen: prachtgoal natuurlijk.
Demie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site