Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-10-10, 21:54 Standaard   #1

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Sinds SBS6 midden tot eind jaren '90 de rechten heeft verkregen van de thuiswedstrijden van het Nederlands voetbalteam doet deze man het commentaar. Ik kan er maar niet aan wennen. "Tik-tik-tik", "Owwwwww", "mooie nike schoenen", "u kunt SMS-en" en "lekker, lekker". Ikzelf mis sowieso de oude garde zoals Hugo Walker, Theo Reitsma (van 10 jaar terug) e.d. die nog echt journalist waren. Onderbuikverslaggever.

Koekebakker is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-10-10, 21:56 Standaard   #2

ow, hij doet ook darten leert youtube me:

dat gekrijs...

Oud 08-10-10, 22:00 Standaard   #3
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij noemt ook altijd de minuut waarin een goal valt

Oud 08-10-10, 22:37 Standaard   #4
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik walg van hem.

Laat hem gewoon lekker domino day doen. Wederom, en eigenlijk altijd, krijg ik het gevoel niet serieus te worden genomen door sbs6 als kijker. Die prijsvragen altijd, die vroegere beelden die ze tijdens de wedstrijd lieten zien (weet niet of dat nog is), Natasja Froger en dan ook nog eens deze draak.

Oud 08-10-10, 23:19 Standaard   #5

Sommige dingen zijn helaas contractueel vastgelegd. Voetbal is van een journalistiek evenement een business geworden. De verslaggeving gaat daarin mee. Moet er eerlijk bij zeggen dat ik dus niet weet hoe veel is toe te rekenen aan de onkunde van Oldenburger

Oud 08-10-10, 23:20 Standaard   #6
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind hem niet zo slecht, ben er wel gewend aan geraakt
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-10-10, 23:27 emo   #7
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu moet ik zeggen dat de wedstrijden van Oranje in de kwalificatie ook niet bijster spannend zijn dus eigenlijk past het wel bij elkaar. Ideaal voor een familie avond waar je met wijn en kaasblokjes voor de tv zit.

Oud 09-10-10, 04:30 Standaard   #8
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind hem eigenlijk wel ok, hoewel ik mij de vorige interland nog wel herinner dat 'ie behoorlijk aan het spacen was.
Over het algemeen best te doen.

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-10, 04:35 thumb up   #9
Huntelaar #9

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Oldenburger is ok, zolang ze niet met Wim Kieft aankomen zetten vind ik het best.

Oud 09-10-10, 04:38 emo   #10
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vinnie06 Bekijk bericht
Oldenburger is ok, zolang ze niet met Wim Kieft aankomen zetten vind ik het best.
Ja, maar als je mensen gaat vergelijken met Wim Kieft is iedereen daadwerkelijk hele zinnen zegt al goed

Oud 09-10-10, 04:51 Standaard   #11
Huntelaar #9

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Je hebt gelijk, laten we Wim Kieft nooit meer noemen

Oud 09-10-10, 10:01 thumb down   #12
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Ik walg van hem.

Laat hem gewoon lekker domino day doen. Wederom, en eigenlijk altijd, krijg ik het gevoel niet serieus te worden genomen door sbs6 als kijker. Die prijsvragen altijd, die vroegere beelden die ze tijdens de wedstrijd lieten zien (weet niet of dat nog is), Natasja Froger en dan ook nog eens deze draak.
Dit inderdaad. Die informatie die Leo Oldenburger geeft, alsof hij tegen een kleuterklas aan het praten is.

"Het staat 1-0, dat is natuurlijk maar een hele kleine voorsprong."
WAT? NEE ECHT? DAT MEEN JE NIET?!?!

Ik heb nog wel meer van dit soort opmerkingen gehoord, ik werd helemaal simpel van die kerel en natuurlijk ook van de wedstrijd zelf, wat een kutwedstrijd was dat zeg.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-10-10, 10:56 Standaard   #13

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Sommige dingen zijn helaas contractueel vastgelegd. Voetbal is van een journalistiek evenement een business geworden. De verslaggeving gaat daarin mee. Moet er eerlijk bij zeggen dat ik dus niet weet hoe veel is toe te rekenen aan de onkunde van Oldenburger
Om een voorbeeldje te geven: vroeger vond ik Oldenburger veels te positief doen. Alles was 'tiki-taka' enzo. Maar later komt je dan ter oren dat bepaalde analytici niet meer terug mochten keren omdat ze ietwat te kritisch waren en de KNVB inspraak heeft in de verslaggeving. Dusja, om dan op Oldenburger te gaan kotsen is ook weer iets...
Oud 09-10-10, 16:11 Standaard   #14
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Kutcommentator
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-10, 16:20 bulb   #15

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oldenburger schijnt ook op Nike schoenen te lopen..

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-10, 16:24 Standaard   #16
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Om een voorbeeldje te geven: vroeger vond ik Oldenburger veels te positief doen. Alles was 'tiki-taka' enzo. Maar later komt je dan ter oren dat bepaalde analytici niet meer terug mochten keren omdat ze ietwat te kritisch waren en de KNVB inspraak heeft in de verslaggeving. Dusja, om dan op Oldenburger te gaan kotsen is ook weer iets...
Mocht het echt zo zijn dat ie daar met dergelijke instructies zit, dan valt Oldenburger heel wat kwalijk te nemen, want dan neemt ie gewoon zijn hele vak niet serieus.

Volgens mij is er geen enkele commentator bij eigen interlands die er geheel objectief bij zit, maar zodra je niet eens mag zeggen wat je voor je ogen zioet gebeuren blijft er van je vak weinig over.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-10, 16:33 Standaard   #17

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]
Mocht het echt zo zijn dat ie daar met dergelijke instructies zit, dan valt Oldenburger heel wat kwalijk te nemen, want dan neemt ie gewoon zijn hele vak niet serieus.

Volgens mij is er geen enkele commentator bij eigen interlands die er geheel objectief bij zit, maar zodra je niet eens mag zeggen wat je voor je ogen zioet gebeuren blijft er van je vak weinig over.
Of ie wat betreft de toonzetting letterlijke instructies krijgt weet ik niet. Ik weet alleen 100% zeker dat de KNVB inspraak heeft. Ook weet ik 100% zeker dat SBS de sponsors van de KNVB in beeld moet brengen. Heineken-petten, Nike-voetbalschoenen van een speler die langs de kant klaar staat etcetera. Of Oldenburger dan ook verplicht is om daar weer wat over te zeggen, wat hij soms wel doet, is mij dan weer onbekend.

Ik neem het hem niet kwalijk, wat zou je anders moeten? Een beetje leuk principieel zitten doen? Zo liggen de machtsverhoudingen nu eenmaal en das trouwens soms ook de reden dat de NOS af ziet van bepaalde rechten. Zo was de NOS in 2005 weldegelijk in staat om John de Mol te overbieden, maar zagen ze daar vanaf omdat EredivisieCV steeds meer eisen ging stellen. De enige alternatieve optie die je hebt is om het helemaal niet te doen. In het boekje "een goed stel" (van een paar jaar geleden, over voetbalcommentatoren) wordt trouwens deze invloed ook gewoon toegegeven.
Oud 11-10-10, 11:59 Standaard   #18

YouTube - Raymond Van Barneveld 9 Darter 2010 PDC World Championship

dat gekrijs...
Ik ben totaal geen fan van zijn voetbalverslaggeving, maar in dit filmpje vind ik hem echt prima verslag doen. Deze stijl van verslaggeving past heel goed bij darts.
Steffie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-11-11, 14:25 emo   #19

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

YouTube - Raymond Van Barneveld 9 Darter 2010 PDC World Championship

dat gekrijs...
Heerlijk

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:52.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site