Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25-08-10, 13:50 Standaard   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Khalid Boulahrouz (Maassluis, 28 december 1981) is een Nederlandse professionele voetballer. Hij speelt vooral centraal en rechts in de verdediging.

Boulahrouz speelde in zijn jeugd bij achtereenvolgens Excelsior Maassluis, DSOV, Ajax, Haarlem en AZ. In het seizoen 2001/02 maakte hij op 9 maart 2002 zijn prof-debuut bij RKC Waalwijk. Daar speelde hij twee volledige seizoenen, waarna hij aan het begin van seizoen 2004/05 de overstap maakte naar het Duitse Hamburger SV. Op 11 september 2004 maakte hij zijn debuut voor de club, en op 9 maart 2005 scoorde hij zijn eerste doelpunt voor HSV. Vanwege zijn agressieve speelwijze werd hij in Duitsland der Kannibale genoemd. Vanaf 21 augustus 2006 tot en met juni 2008 stond Boulahrouz onder contract bij Chelsea FC. In het seizoen 2006/07 speelde Boulahrouz 13 competitiewedstrijden voor Chelsea. In het seizoen 2007/08 werd Boulahrouz verhuurd aan Sevilla FC. Bij Sevilla speelde Boulahrouz slechts zeven wedstrijden. Eind oktober 2007 raakte hij geblesseerd, een blessure die hem de rest van het jaar aan de kant zou houden. In juli 2008 tekende Boulahrouz een contract bij VfB Stuttgart.

Op 3 september 2004 maakte hij zijn debuut in het Nederlands elftal, in de met 3-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen Liechtenstein.Hij had indertijd ook voor het Marokkaanse elftal kunnen kiezen.

Onder Marco van Basten (oud-bondscoach van Oranje) was Boulahrouz een vaste waarde in Oranje tijdens de kwalificatie voor het WK 2006 in Duitsland. Hij ging mee naar het WK, maar moest zijn plek afstaan aan André Ooijer. Na een invalbeurt in de tweede poulewedstrijd tegen Ivoorkust had Boulahrouz in de twee daaropvolgende wedstrijden, tegen Argentinië en Portugal, een basisplaats. Tegen Portugal in de achtste finales kreeg hij twee keer geel en moest na ruim een uur spelen van het veld. Oranje verloor met 0-1 en werd uitgeschakeld voor de kwartfinale op het WK.

Ook in het begin van de kwalificatiereeks voor het EK 2008 maakte hij deel uit van de selectie, maar in oktober 2007 liep hij een blessure op die hem de rest van het seizoen aan de kant zou houden. In mei 2008 maakte Boulahrouz zijn rentree in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland. Hij werd echter in eerste instantie niet meegenomen naar dit EK, omdat bondscoach Van Basten Mario Melchiot boven hem verkoos. In de laatste week van de voorbereiding van het EK scheurde Ryan Babel zijn enkelbanden en werd Boulahrouz alsnog opgenomen in de definitieve selectie. In alle wedstrijden (tegen Italië, Frankrijk, Roemenië en Rusland) stond Boulahrouz in de basis. Hij kreeg voor zijn overtuigende spel complimenten van o.a. Van Basten.

In de kwalificatiefase voor het WK 2010 speelde hij, mede door blessures, weinig wedstrijden. Op het toernooi zelf was hij geen basisspeler maar in de laatste poulewedstrijd tegen Kameroen stond hij, bij afwezigheid van Gregory van der Wiel in de basis. Boulahrouz maakte een sterke indruk en maakte bijna geen fouten. In de halve finale van het toernooi tegen Uruguay speelde hij weer, omdat Van der Wiel was geschorst.

(Verdwijnt na registratie)
Oud 25-08-10, 13:50 Standaard   #2
Redactie

Khalid Boulahrouz heeft zondag een opmerkelijke voltreffer op zijn naam geschreven. De verdediger van VfB Stuttgart raakte Sky Sport-presentatrice Jessica Kastrop met een lange bal vol op haar achterhoofd.

Kastrop stond op het moment van impact aan de zijlijn een interview af te nemen met Fredi Bobic, de technisch directeur van Stuttgart. Boulahrouz kwam volgens de presentatrice direct zijn verontschuldigingen aanbieden voor zijn naar eigen zeggen uit koers geraakte pass. Stuttgart verloor daarna de wedstrijd bij Mainz met 2-0.

Oud 25-08-10, 14:10 Standaard   #3
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
[...]

YouTube - Kopfball Jessica Kastrop Reporterin Headshot

Oud 25-08-10, 14:11 sad   #4
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ken je die mop van Boulahrouz die naar Ajax ging?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 07-10-10, 18:59 Standaard   #5
Redactie

Khalid Boulahrouz lijkt aan zijn laatste weken bij VfB Stuttgart bezig te zijn. De verdediger begon dit seizoen nog wel in de basiself, maar verloor zijn plek na een dramatische seizoensstart en drukt met zijn salaris zwaar op de begroting van de Duitse club. Zaakwaarnemer Rodger Linse kijkt om zich heen.

De belangenbehartiger bekent in Voetbal International dat Boulahrouz teleurgesteld is. “Dit is niet de ontwikkeling die Khalid voor ogen had”, zegt Linse. “Het heeft met tal van zaken te maken; een privé-situatie rond het EK van 2008, veel trainerswisselingen in Stuttgart, een hoop veranderingen bij de club, vorig jaar had hij een rotblessure...”

“Wij hebben geen signalen van de club gehad dat Khalid weg moet”, vervolgt Linse, die echter wel informeert bij andere clubs. “Alles kan zó weer anders zijn. Vorig seizoen was hij in staat vanuit het niets klaar te zijn voor het WK, dan heb je het dus over mentaliteit en kwaliteit.” De 28-jarige Boulahrouz is begonnen aan zijn derde seizoen bij Stuttgart.

Oud 07-10-10, 22:36 Standaard   #6
Redactie

Khalid Boulahrouz heeft donderdag uitleg verschaft over zijn sportief teleurstellende situatie bij VfB Stuttgart. Zijn zaakwaarnemer Rodger Linse sprak in Voetbal International uit dat hij om zich heen kijkt voor de 28-jarige verdediger. In Stuttgart is de kans op speelminuten namelijk maar miniem. “Ik moet mezelf ook respecteren. Ook al heb ik nog een contract tot 2012, als ik niet speel de komende weken, dan wil ik in de winterstop naar een andere club. Ik ben het nu wel een beetje zat”, zegt Boulahrouz er zelf over.

In gesprek met OnsOranje legt de 31-voudig international uit dat hij het eigenlijk wel zat is om zijn basisplaats kwijt te zijn. “Het lijkt wel een soort vloek”, zegt hij, wijzend op de beroerde start van zijn club in de Bundesliga. “Zo gaat het de laatste twee jaar, sinds ik voor de club speel, trouwens steeds in de eerste zes maanden. Na de winterstop winnen we dan ineens heel veel. In het eerste seizoen deden we daardoor op het eind zelfs nog mee om de titel en afgelopen seizoen plaatsten we ons nog voor Europees voetbal.”

Wellicht kan de zwakke start van Die Schwaben juist in het voordeel uitwerken van Boulahrouz; als de anderen blijven onderpresteren, richt trainer Christian Gross zich misschien tot de Nederlander. “Je weet het nooit. Misschien wil de trainer straks toch weer wat anders proberen en krijg ik weer een kans. Ik ben geblesseerd terug gekomen van de vorige serie interlands met Oranje. Daarvoor speelde ik alles, maar toen ik daarna weer fit was, ben ik er niet weer in gekomen.”

In ieder geval wil Boulahrouz wel dat zijn huidige situatie verandert. Hij begon dit seizoen in de basis aan de duels met SV Babelsberg (DfB Pokal), Slovan Bratislava (uit en thuis, Europa League), FSV Mainz en Borussia Dortmund, maar wil meer spelen. “Ik heb op het WK bewezen dat ik een hoog niveau aankan. Dat wil ik ook bij Stuttgart laten zien. Maar als die kans niet komt, dan wordt het tijd om aan mezelf te denken. Ik ben nu 28 jaar. Ik moet mezelf ook respecteren.”

“Ook al heb ik nog een contract tot 2012, als ik niet speel de komende weken, dan wil ik in de winterstop naar een andere club. Ik ben het nu wel een beetje zat.” Ook met het oog op de EK-kwalificatiereeks en de speeltijd die Bert van Marwijk hem wel of niet gunt, is een transfer een belangrijke overweging. “Ik wil nog mooie dingen meemaken met Oranje, dus ik moet spelen.”

Oud 07-10-10, 22:43 Standaard   #7
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

YouTube - Kopfball Jessica Kastrop Reporterin Headshot
Niiiiiiice

Oud 03-12-10, 18:36 Standaard   #8
Redactie

Aan het verblijf van Khalid Boulahrouz bij VfB Stuttgart lijkt in de winter een einde te komen. De Kannibaal is bezig aan zijn derde jaar bij de Bundesligist, maar wordt er niet langer gezien als een bruikbare speler. Zijn enorme salaris drukt volgens Voetbal International zwaar op de begroting en Stuttgart wil de 31-voudig Oranje-international dan ook van de hand doen.

Over vier weken barst de transfermarkt weer los en zal het afwachten worden, wie er met Boulahrouz vandoor gaat. De 28-jarige Maassluissenaar diende tot op heden vijf clubs. In het seizoen 2001/02 debuteerde hij bij RKC Waalwijk in het betaald voetbal en nadien kwam hij uit voor Hamburger SV, Chelsea, Sevilla en sinds 2008 dus Stuttgart. Dit seizoen komt hij niet frequent aan spelen toe en slijt hij meer tijd op de bank dan in het veld.

Boulahrouz zal niet ontevreden zijn met de houding die Die Schwaben aannemen inzake zijn toekomst. In oktober liet de verdediger al weten zijn situatie in Duitsland zat te zijn. “Ik ben geblesseerd terug gekomen van een serie interlands met Oranje. Daarvoor speelde ik alles, maar toen ik daarna weer fit was, ben ik er niet weer in gekomen. Als ik de kans niet krijg, dan wordt het tijd om aan mezelf te denken.”

Oud 03-12-10, 18:36 Standaard   #9

Wie is zijn zaakwaarnemer

Oud 22-12-10, 18:50 Standaard   #10
Redactie

Khalid Boulahrouz hoopt aan zijn laatste weken bij VfB Stuttgart bezig te zijn. De Nederlandse verdediger is zijn basisplaats bij Die Schwaben al een tijdje kwijt en de trainerswissel (Bruno Labbadia voor Jens Keller) lijkt daar geen verandering in te brengen. Eintracht Frankfurt zou Boulahrouz in januari uit zijn lijden willen verlossen.

Het contract van de international loopt nog tot 2012 door, maar omdat hij nauwelijks in actie komt, mag Boulahrouz voor een vriendelijke prijs vertrekken. Trainer Michael Skibbe bevestigt een nieuwe verdediger te zoeken, maar weigert om de naam van de Nederlander te laten vallen: “We gaan niet in op namen, maar de kans is groot dat we snel een verdediger vastleggen. We hebben al met enkele kandidaten gesproken”, zegt hij in BILD.

De 28-jarige Boulahrouz is bezig aan zijn derde seizoen bij Stuttgart, dat hem in de zomer van 2007 overnam van het Engelse Chelsea. In zijn eerste jaar kwam hij nog tot 21 competitieduels, maar vorig jaar stopte de teller al bij zes wedstrijden en dit seizoen heeft Boulahrouz vijf keer meegedaan. Afgelopen weekend mocht de Nederlander nog een halfuur meespelen tegen Bayern München.

Oud 23-12-10, 00:24 Standaard   #11
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Komt vast naar Ajax
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 26-12-10, 11:23 Standaard   #12
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Laten we het hopen
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 26-12-10, 11:24 Standaard   #13
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Laten we het hopen
Hoezo dat?

Oud 26-12-10, 11:27 Standaard   #14
EAYS

[...]

Hoezo dat?
Omdat ie niets aan Ajax toevoegt en mocht komen de ontwikkeling van talenten als Alderweireld en Vertonghen in de weg gaat zitten.
Oud 26-12-10, 11:56 Standaard   #15
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
[...]

Omdat ie niets aan Ajax toevoegt en mocht komen de ontwikkeling van talenten als Alderweireld en Vertonghen in de weg gaat zitten.
Hmm ja zou kunnen maar denk dat je hem er prima bij kan hebben in de Nederlandse competitie.

Oud 26-12-10, 12:00 Standaard   #16

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Liever niet.zal vast niet voor een appel en een ei spelen en haalt geen 25 potjes per jaar. Overigens is Vertonghen na dit jaar weg.En de visie van Dos wordt sowieso niet gedeeld door De Boer, dus lekker blijven hopen.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 26-12-10, 21:48 thumb up   #17
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Komt vast naar Ajax
Jol is weg dus zal wel niet. Hoop het ook niet want het zou de grootste miskoop van de laatste jaren zijn.

Oud 27-12-10, 04:40 Standaard   #18
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft hij eigk de laatste 4 jaar een fatsoenlijke wedstrijd als CV gespeeld? Ik kan het me niet herinneren en als rechtsback valt hij ook vooral op door zijn voetballend vermogen dat nog minder is dan van Oleguer.

Zwaar overschat.

Jammer dat Jol weg is, anders was ie naar Ajax gedaan, al blokte het bestuur vorig jaar dezelfde transfer toch? Maja, destijds geen CL-inkomsten.

Oud 27-12-10, 18:56 Standaard   #19
Redactie

Khalid Boulahrouz is bezig aan zijn derde seizoen bij VfB Stuttgart, maar van een onverdeeld succes is allerminst sprake. De verdediger speelde slechts 32 Bundesliga-duels voor zijn werkgever, moet voor de positie van centrumverdediger voorrang aan drie collega's verlenen en mag ondanks een doorlopend contract tot 2012 vertrekken. De Oranje-international wil echter voor zijn plaats vechten.

"In de media wordt altijd gezocht naar een zondebok en dat is mij vaak genoeg overkomen", citeert BILD de Oranje-international. "Veel dingen die over mij zijn geschreven kloppen gewoonweg niet. Ik speel niet alleen voor het geld. Of dat ik geen rechterverdediger wil of kan zijn. Of dat ik voor amok zorg." Enkele clubs uit de Bundesliga willen de verdediger graag in januari overnemen.

De 28-jarige Boulahrouz heeft geen goed woord over voor bepaalde mensen waarmee hij in het verleden te maken kreeg. Hij noemt geen namen, maar volgens BILD gaat het om Horst Heldt. De voormalig directeur haalde Boulahrouz twee jaar geleden voor vijf miljoen euro op bij Chelsea. "Die mensen willen alleen hun eigen huid redden. Nu zijn ze er niet meer, ze zijn zodra ze konden snel weggegaan."

Boulahrouz is van plan om in 2011 voor zijn plaats te vechten. "In Nederland hebben we een spreekwoord: 'Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel'. Ik speel met mijn hart, niet vanwege geld. Ik heb een doorlopend contract en ga voor mijn plaats

Oud 04-01-11, 18:57 Standaard   #20
Redactie

Khalid Boulahrouz heeft dinsdag, tijdens het trainingskamp van VfB Stuttgart in het Turkse Belek, opnieuw een spierblessure in het dijbeen opgelopen. De Oranje-international stond vorige maand ook al enige tijd met een spierblessure aan de kant en was net bij de laatste duels voor de winterstop weer inzetbaar.

Boulahrouz moet nu weer enige tijd een pauze inlassen. Het is nog niet precies duidelijk hoe lang de 29-jarige Maassluisenaar uitgeschakeld zal zijn. Mogelijk moet hij een streep zetten door een transfer in januari, afhankelijk van hoe snel hij weer zal herstellen. De Kannibaal is in Stuttgart op een dood spoor geraakt en maakte eerder kenbaar weg te willen.

"Als ik de kans niet krijg, dan wordt het tijd om aan mezelf te denken", zei Boulahrouz begin december nog over zijn situatie bij de Duitse club. Stuttgart is de vijfde werkgever voor de 31-voudig international. Hij begon bij RKC Waalwijk en speelde vervolgens bij Hamburger SV, Chelsea en Sevilla.

Oud 04-01-11, 19:29 emo   #21
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

En volgende maand weer, en de maand er op weer, en daarna weer

Tis Arjen Robben in het kwadraat.

Oud 24-05-11, 19:08 Standaard   #22
Redactie

Khalid Boulahrouz heeft voorlopig nog geen duidelijkheid over zijn toekomst. De verdediger staat onder contract bij VfB Stuttgart en gaat ervan uit dat zijn club in de zomer naar aanbiedingen zal luisteren. "Mijn contract loopt nog één jaar door en ik denk niet dat ze willen verlengen."

"Dan weet je dat een club altijd nog wat transfergeld wil vangen", citeert RTV Rijnmond de dertigjarige verdediger, die wel tevreden is over zijn tweede seizoenshelft bij die Schwaben. "Ik begon moeizaam, kreeg eind 2010 ook een blessure. Maar in 2011 gaat het goed."

Boulahrouz speelde afgelopen seizoen zestien wedstrijden voor de nummer twaalf uit de Bundesliga. Hij stond in het verleden bij RKC Waalwijk, Hamburger SV, Chelsea en Sevilla onder contract. Na zijn overstap naar Chelsea zakt de carrière van de Oranje-international in.

Oud 24-05-11, 20:32 wink   #23
EAYS

Hij gaat toch naar Ajax?
Oud 20-03-12, 17:47 Standaard   #24
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Transfervrije Boulahrouz in belangstelling van AC Milan

AC Milan volgt al een tijdje de verrichtingen van Khalid Boulahrouz. De dertigjarige verdediger is bezig aan een sterk seizoen bij VfB Stuttgart en heeft een aflopend contract. Daardoor kan hij zelf bepalen waar zijn toekomst ligt.

Binnenkort gaat zijn huidige werkgever in ieder geval om tafel met de Oranje-international. De directie van Stuttgart liet al eerder weten Boulahrouz een nieuwe aanbieding te willen doen. Zeker is echter wel dat hij, zoals alle spelers met aflopende verbintenissen, fors zal moeten inleveren.

De mandekker zelf laat alles op zich af komen en maakt zich niet druk over zijn toekomst. Hij ziet wel welke clubs zich - naast Stuttgart - concreet zullen melden en maakt vervolgens een keuze.

Oud 20-03-12, 17:50 Standaard   #25

Eindelijk een tijdje in de basis dus, maar dan gelijk weer naar de bank in Milaan

Oud 20-03-12, 17:52 Standaard   #26
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Eindelijk een tijdje in de basis dus, maar dan gelijk weer naar de bank in Milaan
Als rechtsback maakt hij daar best kans op een basisplaats, zeker als Abate zijn enige concurrent zou zijn.

Oud 20-03-12, 18:35 Standaard   #27

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Abate is international. Zie ik niet snel gebeuren.

Oud 20-03-12, 18:54 Standaard   #28

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Strootman en Kuijt zijn ook international.

Oud 21-03-12, 16:50 Standaard   #29
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Teen gebroken
Maandje out
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 21-03-12, 20:21 Standaard   #30
Redactie

Wil Milan Manolev niet meer?
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site