![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |||||
|
De homegrown rule of de 6+5 regel wordt langzaamaan in Europa en Europese competitie geintroduceerd. Kort gezegd houdt het dit in:
![]() ![]() Blatter heeft toen besloten om het iig wereldwijd op Europa na in te voeren:
|
||||||
|
|
|
|
|
#2 | |
|
De Engelse situatie:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
In Engeland gaan ze het wel moeilijk krijgen in elk geval.
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Spanje zou hierdoor voor een flinke periode alleenheerser worden in Europa imo. Zo'n homegrownrule zet trouwens alleen zoden aan de dijk als er een overzees transferverbod op spelers van onder de 18 komt, en een speler verplicht is om het eerste contract bij de club te tekenen die hem opgeleid heeft. 8 van de 25 is trouwens ook te schraal.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dat 6+5 vind ik maar niks.
Dat een gedeelte van de volledige selectie home-grown moet zijn sta ik wel achter. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volgens mij brengt dit inderdaad het nadeel mee dat spelers van 16 jaar uit landen als Nederland nog vaker worden aangetrokken, waardoor ze tegen de tijd dat ze in het eerste staan homegrown zijn.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
Ik ben er opzich niet tegen omdat het misschien goed is voor de onderlinge concurrentie, maar voor de identiteit van de clubs hoeven ze het niet te doen. De lokale identiteit wordt wel door de supporters bewaard. De internationale spelersgroep geeft het geheel een kosmopolitisch tintje. We spelen in Groningen niet voor niets in het Euopapark
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik ben toch bang dat dit ook ten koste zal gaan van de kleine competities.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
Voor Nederland kan de regel echter wel goed uitpakken, mits er een regel komt dat jeugdspelers niet zomaar van land mogen ruilen. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
Het zou ook best kunnen dat die regel sportief ook slecht uitpakken. Nederlandse talenten zullen altijd voor Ajax en PSV kiezen. Nu kan je de topclubs soms aftroeven door buitenlandse talenten te scouten die zij over het hoofd hebben gezien. Met Nederlandse spelers gaat dat niet, die zijn bij elke club in de Eredivisie bekend. Laatst gewijzigd door Cruoninga; 13-08-10 om 18:17 |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
__________________ “The best thing about the past is that it's over” - RB |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banned
|
Alleen maar als je het aantal jeugdspelers dat je mag selecteren als homegrown beperkt
Bijvoorbeeld max 10 speler per geboortejaar van 1992 tot 2002 Dan komen de grootste talenten uit een land weer bij de beste clubs uit dat land |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Voor de rest kun je hier toch bijna niet tegen zijn? Al die kansloze clubs in Engeland. Arsenal dat gemiddeld met 10.50 buitenlanders speelt ! Man City met een oliesjeik die een vreemdelingenlegioen samenstelt etc. Je zag op het WK dat de Engelse spelers stomweg erg matig zijn. Die competitie wordt gedragen door t geld dat er in omgaat, heeft niks met voetbalkwaliteit te maken, die kopen ze gewoon.Het hele voetbal is sowieso verneukt door de rijke clubs, maar dat is een ander verhaal
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Wat bedoel je precies? Dat we door deze regel zullen zien dat er meer spelers uit de Ajax-opleiding in de Eredivisie actief zullen zijn die nu niet worden opgesteld omdat er betere buitenlanders worden gehaald? In dat geval ben je het er dus mee eens dat zo'n 6+5 regel vooral goed nieuws is voor de topclubs. De Eredivisie wordt minder competitief en de Champions League juist meer.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Zeer interessant om te lezen
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
In eerste instantie vond ik het wel een goede regel maar hoe meer ik er over lees hoe dommer het lijkt...
__________________ Bedoelde u: nijlpaard |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dit topic open ik n.a.v. Eredivisie een grap? - Dacht het niet ! waarin weer even de niet bestaande 6+5 regel ter sprake kwam.
TS begint natuurlijk. Ik ga uit van 18 selectiespelers op een wedstrijddag. Code:
Stekelenburg
Van der Wiel Alderweireld Vertonghen Anita
Blind
De Jong Eriksen
Suarez El Hamdaoui Emanuelson
Wissels: Vermeer/Verhoeven, Enoh, De Zeeuw, Bonevacia, Lindgren, Mido, Ozbiliz
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Van Loo
Kieftenbeld - Ivens - Granqvist - Stenman Holla - Hiariej van de Laak- Bacuna - Tadic Matavz Ik moest moeite doen om ze op te noemen... :p __________________ There is only one FC Groning. #T Robert Maaskant |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
De 6+5 regel, wat hield dat ook alweer in?
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
6 Nederlanders, 5 buitenlanders.
Mihaylov Tiendalli - Douglas - Wisgerhof - Kuiper Brama - De Jong - Janssen Ruiz - Janko - Chadli Slechts één aanpassing nodig
__________________ FC Twente - FC Schalke 04 - 1. FC Union Berlin There's only one Steve McClaren |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
6+5 regel moet er natuurlijk zsm komen. Maar eigenlijk meteen gevolgd door een regel die je dwingt je eigen jeugd meer te gebruiken, al kan ik begrijpen dat die niet (snel) gaat komen.
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
BBC Sport - Football - Fifa scraps plans for 'home-grown' player rule |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bij NAC verandert er door die regel dus niks.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
even denken..
Stuhr-Ellegaard Janmaat Breuer Kruiswijk Jong-A-Pin Grindheim Svec Vayrynen Beerens Dost Assaidi 7 om 4
__________________ SuikerBrood cukor chlieb sukkerbrød сахар хле pan de azúcar Zucker Brot cukr chléb pain de sucre chleb cukru pão de açúcar socker bröd şeker ekmek Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Room Geen aanpassing nodig!Kashia vd Struijk Rajkovic Buttner Propper Matic Aissati Jenner Pedersen Snijders Na de winter wel |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Isaksson Manolev - Bouma - Maza - Pieters Engelaar - Afellay -Bakkal Lens - Reis - Dsudszak Valt bij PSV best mee. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Het probleem zal het dan ook niet in de eerste elf komen te zitten maar meer in de bankzitters. Al krijgen dan bij PSV eindelijk spelers als Nijland en Amrabat meer speelminuten.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Dan gaat Bakkal op zijn plaats spelen, en Toivonen komt erin. Dan moet Zoet wel in de goal gaan staan
![]() En je hebt nog een redelijke bank, Koevermans, Nijland en Amrabat. Met wat jeugd erbij, Ojo, Labyad en Wuytens. Oja en niet te vergeten onze geweldenaar Kromkamp. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Op dit moment valt het mee, zal ook weinig veranderen als alle blessures hier zijn opgelost.
Meul vd Ree Hese van Boxel Rustenberg Beekmans vd Heide Guijt Diaz Koc Maachi jupiler league
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Casillas
S Ramos - Pepe - R Albiol - Arbeloa Khedira - X Alonso Di María - Granero - C Ronaldo Higuaín __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Jupiler League dan ook maar:
Padt Droste Bus Heerkens Vosselman vd Ouweland Hollart Janota Gerrites vd Biezen Pedro 9 om 2
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Hij zou zeker op de bank zitten, die ouwe goaltjesdief
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Heracles heeft altijd maar 4 buitenlanders in de basis, dus dat is geen probleem
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Parma:
Mirante Zaccardo - Paletta - Lucarelli - Antonelli Valiani - Dzemaili - Candreva Angelo - Crespo - Giovinco Niets aan de hand dus. Marqués en Bojinov zouden de enige twee buitenlanders zijn die wel eens in vallen. Paloschi in de spits in plaats van Crespo zou nog beter zijn denk ik, wat resulteert in drie buitenlanders in de basis. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Crespo en Paletta hebben ook een Italiaans paspoort
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dus voor die 7 man die nog op de bank zitten geld dan: 4+3 ??
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
#48 |
|
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Feyenoord blijft gewoon even bagger.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Homegrown Rule / 6+5 regel: Welke landen worden er beter van?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|