Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 09-08-10, 02:33 sunglasses   #1
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Feyenoorder Cabral: Ik heb gedaan waar ik goed in ben

ROTTERDAM – Jerson Cabral maakte zondag in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht (3-1) met enkele flitsende acties en een assist zijn officiële debuut voor Feyenoord.

De negentienjarige buitenspeler heeft zichzelf ten doel gesteld om dit seizoen meer dan tien wedstrijden met het eerste mee te doen.
“Dat heb ik de trainer ook verteld,” zegt Cabral. “Ik wil hem laten zien dat ik voor dit team van waarde kan zijn.”
Druk kent hij niet. “Toen ik aan de kant stond om in te vallen, dacht ik: ik ga nu gewoon mijn debuut maken! Ik zei tegen mezelf dat ik alles uit de kast moest halen en moest laten zien wat voor goede voetballer ik ben.''

''Van tevoren vroegen mensen me: ‘Als je in de Kuip moet invallen, ben je dan bang?’ Zei ik steeds: ‘Ben je gek of zo?!’ Je moet altijd vertrouwen in jezelf hebben.''
''Al speel je bij Real Madrid of Barcelona, je moet altijd je eigen spel spelen en vooral niet te veel nadenken. Gewoon doen waar je goed in bent. Ik denk dat dat me vandaag is gelukt.”
Na dit seizoen expireert het contract van Cabral, die al vanaf de F-jes voor zijn huidige club speelt. “Ik ben een rasechte Rotterdammer en een rasechte Feyenoorder, dus ik hoop hier nog een aantal mooie jaren te beleven.”
Viel vandaag in voor een dramatisch slechte Biseswar en liet gelijk zien heel veel in huis te hebben. Het moet voor hem toch niet zo heel moeilijk zijn om regelmatig zijn opwachting in Feyenoord 1 te maken, dus open ik gelijk maar een topic. Speler met een erg goede voorzet en een leuke actie. Redelijk klassieke buitenspeler. Gaan we hopelijk nog veel plezier aan beleven...

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 09-08-10, 02:48 Standaard   #2

Hoe vies het ook is om positief te zijn over een Feyenoorder, dit kan wel eens een pareltje worden.

Had dit gevoel ook bij Wijnaldum, maar die valt nu weer enorm tegen

Zelfs al speelt hij voor de verkeerde club, hij heeft lef en maakt mooie acties, dat mag ik. (al was dit maar 1 wedstrijd, "gelukkig")
Bossie is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 02:54 Standaard   #3
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Goeie vergelijking maakt die ook 'Al speel je bij Real Madrid of Barcelona', goed verschil zit daarin..

Oud 09-08-10, 03:28 Standaard   #4

Maar snel contractverlening regelen dan, anders loopt hij zo gratis weg.
Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 04:03 Standaard   #5

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij liet die Utrecht verdedigers aardig hard dansen .
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 09:33 Standaard   #6
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Taaie scharen van deze man!

Oud 09-08-10, 10:38 big smile   #7

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
Taaie scharen van deze man!
Zoiets als talent Jenner?

Oud 09-08-10, 13:40 Standaard   #8

Oorspronkelijk geplaatst door TUFKAL Bekijk bericht
[...]

Zoiets als talent Jenner?
Nigel Hasselbaink stylo jwt.
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 13:43 Standaard   #9
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb Schut nog nooit zo zien dansen

Oud 09-08-10, 13:43 Standaard   #10
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Maakt een goede indruk, leuke persoonlijkheid ook.

Oud 09-08-10, 17:08 thumb up   #11
...

Geen champagne maar cola voor Cabral

Tot gisteren had nog niemand van hem gehoord. Tijdens zijn officiële debuut voor Feyenoord bracht Jerson Cabral daar eigenhandig verandering in. De moeder van Jerson Cabral liep een uur na Feyenoord – FC Utrecht (3-1) zo trots als een pauw De Kuip uit. Met in haar handen een fles champagne, die haar 19-jarige zoon had verdiend na zijn eredvisiedebuut in het shirt van de Rotterdammers. Eredivisie Live riep hem uit tot Man of the Match en beloonde hem met Franse bubbels. “Ik drink niet”, lachte Cabral. “Ik houd het meestal bij een Fanta of colaatje. Die fles mag mijn moeder hebben.”
De uitverkiezing van de betaalzender was een tikkeltje overdreven, maar Cabral liet wel degelijk zien dat hij kan voetballen. Feyenoord beschikt met hem over een wapen, waar veel elftallen jaloers op zullen zijn. “Ja, ik ben een klassieke linksbuiten. Ik wil een actie maken en voorzetten geven. Zulke spelers zijn tegenwoordig schaars.”
Zonder schroom stond hij de Nederlandse pers te woord. En ook in het veld leek hij geen last van druk of zenuwen te hebben, nadat hij in de 51e minuut in het veld was gekomen voor Diego Biseswar. “Toen duidelijk was geworden dat ik bij de selectie voor het duel met FC Utrecht zat, kreeg ik heel vaak de vraag of ik niet bang was voor de druk. Ik zei elke keer weer: ben je gek ofzo, het is toch juist heerlijk om in een stadion met vijftigduizend fans te spelen? Helemaal als ze voor je juichen.”
En dat deden de supporters. Een kwartier voor tijd kreeg Feyenoord een vrije trap aan de rechterkant van het veld en Tim de Cler wilde het veld oversteken om de bal voor het doel te slingeren. Cabral stond dichter bij de plaats delict in de buurt en eiste de vrije trap op. “Luigi Bruins vroeg nog aan me of ik zeker wist of ik hem wilde nemen. Tuurlijk, zei ik.” Met veel gevoel mikte hij de bal op het hoofd van Leroy Fer, die de beslissende 3-1 inkopte.
Het was tijd voor een rood-wit feestje met Cabral als middelpunt. Lange tijd had het er niet naar uitgezien dat de ploeg van Mario Been juichend de eerste wedstrijd van het seizoen zou afsluiten. In de eerste helft kwam FC Utrecht al na twaalf minuten op voorsprong, dankzij Ricky van Wolfswinkel. Feyenoord ploeterde door en kwam goed weg toen Dries Mertens op de lat knalde.
In de tweede helft werd alles anders. Zeker toen Van Wolfswinkel, niet lang na de 1-1 door een eigen doelpunt van Alje Schut, geblesseerd naar de kant moest. Trainer Ton Du Chatinier bracht middenvelder Barry Maguire voor hem in de plaats, waardoor de Domstedelingen voorin geen stootkracht meer hadden en de grip verloren.
“We wisten met een 1-0 achterstand dat we in de tweede helft alles of niets moesten spelen. En dat hebben we gedaan”, zei Luigi Bruins, die een half uur voor het eind de thuisploeg op voorsprong zette. Na een fraaie actie van aanwinst Fedor Smolov kreeg hij de bal voor zijn voeten en zag zijn droge knal achter doelman Michel Vorm verdwijnen. Het Legioen beloonde de middenvelder met het scanderen van zijn naam, terwijl ze vorig seizoen louter fluitconcerten voor hem over hadden.
Toch was het hardste applaus voor Cabral, die een kans om te scoren niet wist te verzilveren. “Dat was jammer, maar het was voor mij een geweldige middag. Precies zoals ik had gedroomd: invallen en dan een beslissende voorzet geven of een doelpunt maken. Ik heb de mensen laten zien wat voor speler ik ben. En als ik vaker ga spelen, krijgen ze nog meer te zien.”

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 22-08-10, 17:24 Standaard   #12
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Vandaag ook wel weer een prima invalbeurt; ben benieuwd hoe stabiel hij is over een langere periode in z'n acties.

Oud 02-09-10, 21:40 surprise   #13

Staat aardig taai te ballen tegen Jong Spanje.

Oud 02-09-10, 22:58 Standaard   #14
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Las dat hij wel in de fout ging bij beide tegengoals toch?

Ik weet het niet met hem.. hij mist het fysiek om het echt ver te schoppen denk ik. Is te licht en niet explosief en snel.

Oud 02-09-10, 23:16 Standaard   #15

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Las dat hij wel in de fout ging bij beide tegengoals toch?

Ik weet het niet met hem.. hij mist het fysiek om het echt ver te schoppen denk ik. Is te licht en niet explosief en snel.
Vond ik wel meevallen. Eerste goal wordt hij eruit gelopen door ik geloof Diego Capel. 2e goal heb ik gemist. Verder ging er wel constant dreiging vanuit.

Heb wel het gevoel dat er maar 1 stand op zit, en dat is altijd de actie
zlakto is offline   Met citaat reageren
Oud 03-09-10, 15:19 Standaard   #16
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Goed debuut. Er ging telkens veel dreiging van hem uit. Hij Speelde een goede eerste helft. Tweede helft was minder, omdat hij veel minder aan de bal kwam. Jammer aangezien hij veel ruimte voor zich had aan de linkerkant.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 06-09-10, 16:58 Standaard   #17
...

Cabral tankt vertrouwen bij Jong Oranje

Jerson Cabral keerde maandag met een goed gevoel terug bij Feyenoord, nadat hij afgelopen donderdag debuteerde bij Jong Oranje. Hoewel de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Jong Spanje met 2-1 verloren ging, kon de jonge aanvaller terugkijken op een goede wedstrijd. Niet alleen KNVB-coach Cor Pot had achteraf de complimenten over voor Cabral, maar ook bijvoorbeeld de commentatoren van de Spaanse televisie, zo kreeg het talent maandag toevallig te horen.
Volgens Cabral was zijn eerste wedstrijd voor Jong Oranje te vergelijken met zijn debuut voor Feyenoord in de wedstrijd tegen FC Utrecht. ‘Ook nu ging het gewoon goed’, blikte de aanvaller terug na afloop van de ochtendtraining. ‘Cor Pot zei tegen mij: het enige dat je moet doen is acties maken, dat is voldoende. Uiteraard moest ik ook op de verdedigers letten omdat die veel opkomen, maar verder kreeg ik niet veel opdrachten.’
Cabral lag donderdag aan de basis van het enige doelpunt van Jong Oranje, door vanaf de rechterflank met de bal naar binnen te trekken en daarvandaan op de paal te schieten. Bas Dost kon vervolgens de rebound in het doel werken. ‘Aan het begin van de wedstrijd had ik nog wat moeite, maar daarna ging ik lekker acties maken en het lukte allemaal’, vertelde Cabral. ‘Ik voel me nu gewoon goed. Ik ben in vorm en supergretig. Ik wil iedereen laten zien wat ik in huis heb en het komt er nu allemaal uit. Ik hoop dat ik die lijn door kan trekken.’
Oud 19-09-10, 20:42 Standaard   #18

Ik vond hem weer redelijk goed invallen. Het was dan maar 10 minuutjes en het klinkt misschien opportunistisch maar zou hij niet eens een basisplaats krijgen? Hij is i.i.g. een stuk gevaarlijker dan Smolov en Schaken.

Oud 19-09-10, 20:44 Standaard   #19
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
Ik vond hem weer redelijk goed invallen. Het was dan maar 10 minuutjes en het klinkt misschien opportunistisch maar zou hij niet eens een basisplaats krijgen? Hij is i.i.g. een stuk gevaarlijker dan Smolov en Schaken.
Eens, al is zelfs een dode parkiet nog gevaarlijker dan Schaken.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 19-09-10, 20:47 Standaard   #20
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Vond hem inderdaad dreigend overkomen, voelde toch meer spanning als hij aan de bal was dan bij een Smolov of Schaken.

Oud 21-09-10, 17:49 Standaard   #21
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij krijgt in de bekerpot tegen Roda JC een kans in de basis ten koste van Smolov, aldus RTV Rijnmond. Eens zien hoe hij dat gaat oppakken, toch compleet anders dan invallen.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-11, 10:06 surprise   #22
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Cabral overweegt vertrek bij terugkeer Miyaichi

Wanneer Ryo Miyaichi opnieuw gehuurd wordt door Feyenoord, vertrekt Jerson Cabral mogelijk bij de Rotterdammers. Dat zegt zaakwaarnemer Wessel Weezenberg in Voetbal International.

Feyenoord hoopt de Japanse revelatie komend seizoen opnieuw te huren van Arsenal. Momenteel is nog niet duidelijk waar de toekomst van Miyaichi ligt, maar mocht hij terugkeren in Rotterdam dan is de kans aanwezig dat Cabral op zoek gaat naar een nieuwe club. De buitenspeler wil een nieuwe stap in zijn ontwikkeling zetten, de komst van de Japanner zou zijn kansen op speeltijd verkleinen.

"Bovendien spreekt er ook weinig vertrouwen uit", zegt Weezenberg in het magazine. "Je leidt een eigen speler op, maar kiest vervolgens voor een ander. Wat is dan het perspectief? Als Feyenoord zo nodig een nieuwe linksbuiten wil, moeten ze de huidige maar laten gaan."

Voor Cabral, een product van de jeugdopleiding, zou interesse zijn van Spaanse en Engelse clubs. Concreet is die belangstelling nog niet, wel wordt zijn ontwikkeling scherp in de gaten gehouden.

Oud 14-08-11, 02:54 emo   #23

Zal ik het topic dan maar kicken?

Liet vandaag eindelijk eens zien wat hij in de A'tjes wekelijks deed. Doet dat echter wel met een aflopend contract, dus ik weet al weer hoe dit eindigt.

Oud 14-08-11, 07:45 Standaard   #24
Account not Activated

Verkopen en die Jap huren
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 14-08-11, 07:55 Standaard   #25
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Klapbandje Bekijk bericht
Verkopen en die Jap huren
Die Jap is niet haalbaar.
Oud 14-08-11, 08:02 Standaard   #26
Account not Activated

Want?
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 14-08-11, 08:03 Standaard   #27
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Klapbandje Bekijk bericht
Want?
Hij heeft een werkvergunning in Engeland gekregen.
Oud 14-08-11, 11:02 Standaard   #28

Gladi's Voetbal Forum schermafbeelding

Cabral is voor het eerst een meerwaarde in het elftal van Feyenoord, Cabral moet deze lijn doortrekken want anders is het maar een matige buitenspeler.
Gladi is offline   Met citaat reageren
Oud 14-08-11, 11:14 Standaard   #29
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

En zou eens op een training alleen een bal met rechts mogen spelen, want nu is hij nog wel veel te voorspelbaar.

Oud 14-08-11, 16:15 Standaard   #30
TROTS.

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Doet dat echter wel met een aflopend contract, dus ik weet al weer hoe dit eindigt.
Dit dacht ik dus ook. Het zou me niet eens meer verbazen.

edit: Foutje, het contract loopt t/m 2013.

Laatst gewijzigd door buddyb; 16-08-11 om 17:13
Oud 21-09-11, 13:49 Standaard   #31
TROTS.

Is goed begonnen aan het seizoen. Onwijs leuke speler. Hij houdt altijd wel twee man bezig op de rechterflank.

Drie goals en vijf assists in de eerste zeven wedstrijden.
Oud 15-12-11, 16:05 thumb up   #32

Feyenoord opent direct in het nieuwe jaar de gesprekken met Jerson Cabral. De buitenspeler is in het bezit van een contract dat in de zomer van 2013 afloopt. Feyenoord moet die verbintenis snel verlengen, voordat de speler een jaar later gratis De Kuip uit loopt.

Cabral wordt al lange tijd gevolgd door buitenlandse clubs, maar Feyenoord wil hem hoe dan ook in De Kuip houden. Afgelopen zondag bezorgde Cabral als invaller voor Sekou Cissé Feyenoord alsnog een punt tegen FC Utrecht.

Het was alweer het vijfde doelpunt van de speler die Feyenoord zelf heeft opgeleid. 'Een speler met specifieke kwaliteiten', zegt trainer Ronald Koeman. 'Hij viel weer sterk in tegen Utrecht, speelde goed en scoorde. Voor een trainer is dat ideaal. Sekou Cissé kreeg de laatste weken de voorkeur, maar Cabral laat dan steeds zien dat hij ook nog meetelt. Zo wil je dat graag zien.'
Zondag alweer zijn vijfde goal. Hopelijk haalt hij langzamerhand de effectiviteit die hij in de jeugd had.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:03.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site