Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-07-10, 22:25 hearth   #1
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Steun Kamo!

Toen de bal op het trainingsveld van SV Sluis van zijn voet sprong en hij in het midden van de rondo moest, sloeg Kamohelo Mokotjo zijn handen voor de ogen.

Hij slaakte een gilletje van ontzetting en sprong enkele centimeters op. Daarna rende hij als een vrolijke hond van links naar rechts en onderschepte hij gretig de bal. Dat kan hij heel goed, een bal onderscheppen.

Bij Feyenoord noemen ze Kamohelo Mokotjo (19) liefkozend Kamo. De Zuid-Afrikaanse middenvelder met babyface stal de voorbije weken de nodige harten in de spelersgroep en de staf door tijdens de trainingen en oefenwedstrijden alles te geven wat hij in zich had.

Vrolijke inborst
En misschien nog wel meer door zijn vrolijke inborst. Ook deze week op trainingskamp in Zeeuws-Vlaanderen lachte Kamo weer de ganse dag, intussen gretig handtekeningen uitdelend en in het Engels praatjes aanknopend met jan en alleman.

Vorig seizoen speelde Kamo nog op huurbasis bij satellietclub Excelsior, nadat Feyenoord hem had weggehaald bij SuperSport United. Op Woudestein deed Kamo het zó goed dat hij zich van Mario Been tijdens de voorbereiding op komend seizoen als een soort proefspeler mocht bewijzen bij Feyenoord 1.

Van de week vroeg ik de trainer maar eens of hij al een beslissing over Kamo had genomen. Toen kwam het hoge woord eruit. “Voor 99 procent zeker blijft hij erbij,” zei Been. “Wat zeg ik, voor 100 procent.”

Leeuwenhart
Voilà, goed nieuws voor het Legioen. Heel goed nieuws. Feyenoord heeft na Mike Obiku, Christian Gyan en de broertjes Kalou eindelijk weer een Afrikaanse publiekslieveling om te knuffelen. Zo eentje met een leeuwenhart van goud.

En het leuke is: hij kan nog voetballen ook. Het kan bijna niet anders dan dat de supporters Kamo straks in de armen sluiten. Hij hoeft er niet eens zijn shirt voor in het publiek te gooien, zoals Obiku.

Mijnwerkersmentaliteit
Of er voor te bidden op het veld, zoals Gyan. Hij hoeft er zelfs niet voor te scoren, zoals de Kaloutjes. Welnee, helemaal niet nodig. Vanwege zijn mijnwerkersmentaliteit en hoge aaibaarheidsgehalte wordt Kamo straks vanzelf populair in Rotterdam-Zuid, dat geef ik u op een briefje.

Bij deze roep ik alle Feyenoord-supporters alvast op om fan van Kamo te worden. Ga achter hem staan! Sla hem op de schouders! Steek een duim naar hem op! Zing hem luidkeels toe! Maak een spandoek voor hem!
Hij verdient het.
Niet echt een pure balafpakker, maar ook technisch gewoon goed. Durft de bal te vragen en zoekt daarna vaak de opening. Jongen die met veel passie speelt, benieuwd of hij het gaat redden...

Nu nog iets meer body en het komt helemaal goed. Overigens opent DMJN binnenkort zijn fanclub, voor meer informatie mogen jullie hem PM'en.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 26-07-10, 22:27 Standaard   #2
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Wel opvallend dat hij juist meer in de luwte werd gehaald itt Kermit Erasmus, maar hij wel een contract in de wacht sleept.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 22:30 Standaard   #3
...

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Wel opvallend dat hij juist meer in de luwte werd gehaald itt Kermit Erasmus, maar hij wel een contract in de wacht sleept.
Inderdaad, maar die bombarie over Erasmus heb ik nooit echt begrepen... een spits van 1,15m (no offence) is gewoon kansloos.

Denk dat hij zich in de luwte van Fer en El Ahmadi wel eens leuk kan gaan ontwikkelen

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Oud 26-07-10, 22:38 big smile   #4

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Komt gewoon met de tram naar het stadion
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 23:47 big smile   #5
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat stuk in de OP had van mij kunnen zijn ja.

Ik vind het echt een hele goeie... basistechnisch zo goed, uitstekende pass, goed inzicht en de juiste mentaliteit. Mist wel wat power en snelheid, maar anders had ie nooit bij Feyenoord gespeeld denk ik.

Leuke foto trouwens:

Oud 27-07-10, 13:47 hearth   #6
Openheid van zaken

Muto's Voetbal Forum schermafbeelding

Afgelopen zondag liet hij ook zien geen spanning te hebben. Hij viel goed in en maakte een schitterende actie. Ook een aantal onderscheppingen.

Free Psalm.
Muto is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-10, 15:24 hearth   #7
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Talentvolle speler. Ik vind hem qua passing beter dan Fer, die af en toe als een blinde lul staat de spelen.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 05-08-10, 13:11 Standaard   #8
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Mokotjo: "Het kan en moet nog beter"
Kamohelo Mokotjo werd deze zomer door Feyenoord teruggehaald van Excelsior. De aanvaller slaagde er in de voorbereiding echter niet in een basisplaats te veroveren.

De negentienjarige Mokotjo werd vorig jaar door Feyenoord overgenomen van Supersport United en direct verhuurd aan Excelsior. Daar voelde hij zich thuis. "Maar ik was dolblij dat Feyenoord mij terughaalde naar de Kuip", zegt Mokotjo in het Algemeen Dagblad.

"De voorbereiding verliep niet slecht, maar het kan en moet nog beter. Tegen Real Mallorca en Aston Villa speelde ik de grootste wedstrijden uit mijn leven. Dit is wat ik wil", zegt de middenvelder, die concurrentie heeft van onder meer Adil Auassar, Karim El Ahmadi en Leroy Fer.

"Ik kan op alle posities op het middenveld uit de voeten", vervolgt Mokotjo. "In Zuid-Afrika werd ik nooit als een groot talent gezien, maar deze stap doet de meningen in mijn vaderland veranderen. Natuurlijk eis ik na een jaar Excelsior niet zomaar even een basisplaats op bij Feyenoord, maar ik voel dat ik hier kan slagen."

Oud 05-08-10, 18:29 Standaard   #9

Het had weinig gescheeld of Kamohelo Mokotjo was nooit Feyenoorder geweest. Tottenham Hotspur was de veertienvoudig kampioen bijna voor, maar de Rotterdammers handelden uiteindelijk sneller dan de Engelsen.

,,Tottenham had een contract klaar liggen en wilde mij meteen verhuren", zegt Mokotjo over de tijd dat hij nog speler was van Supersport United in Zuid-Afrika vandaag in het AD.

,,Het leek er niet op dat ik zou komen", aldus de middenvelder. ,,Maar na de aanbieding van de Spurs kwam Feyenoord weer om de hoek kijken. Dat ik eerst naar Excelsior moest, was logisch. Mario Been kende mij niet. Dat jaartje Jupiler League heef tmij goed gedaan. Nu is het zaak om mij hier waar te maken en dat zal lukken."

Oud 05-08-10, 22:36 big smile   #10
...

maar de Rotterdammers handelden uiteindelijk sneller dan de Engelsen.
Dat mag in de krant.

Oh wacht...

Oud 05-08-10, 22:42 Standaard   #11
Ik noem hem altijd mokotje

Oud 05-08-10, 23:22 no smile   #12
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Ok

Oud 05-08-10, 23:27 Standaard   #13
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Wilde die jongen liever naar Feyenoord of moest hij naar Feyenoord aangezien die voorrang hebben dankzij de samenwerking? Niks moet natuurlijk, maar had Feyenoord de eerste optie?
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 05-08-10, 23:40 Standaard   #14

We hadden volgens mij inderdaad een eerste optie, en hij was sowieso wel in de picture en is zoals je op die foto ook ziet vaker bij Feyenoord geweest. Maar je omschrijft het goed, hij 'moest' naar Feyenoord, al hij had als ie echt echt echt wilt ook wel naar Spurs gekund. Zoals Fred ooit deed.

Oud 05-08-10, 23:43 thumb up   #15
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Duidelijk. Ik ben benieuwd wat hij dit seizoen laat zien. Hij heeft zijn leeftijd mee, hij kan zich in ieder geval nog 2 jaar ontwikkelen voordat Feyenoord z'n salaris moet verdubbelen.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 27-08-10, 02:28 Standaard   #16

www.feyenoord.nl Video: Zoektocht in Zuid-Afrika naar roots Mokotjo

Kamohelo Mokotjo is één van de grote beloftes die trainer Mario Been dit seizoen onder zijn hoede heeft. Feyenoord TV reisde af naar Zuid-Afrika om in het vaderland van de dynamische middenvelder erachter te komen wie die onbekende, maar veelbelovende Afrikaanse voetballer eigenlijk is. Het clubprogramma sprak in het land waar afgelopen zomer nog het Wereldkampioenschap werd gespeeld onder meer met enkele jeugdtrainers van Mokotjo, terwijl er ook beelden te zien zijn de stages die Mokotjo in de loop der jaren op Varkenoord afwerkte. Daarnaast werd er poolshoogte genomen bij Excelsior, de club waar de middenvelder vorig seizoen wekelijks tot de uitblinkers behoorde.
Mooi filmpje met prachtige videobeelden en foto's. Leuk om hem als 9-jarige al in Feyenoordshirt te zien, in de Kuip en op de foto met Kuijt.

En beter gaat hij gauw wat speeltijd krijgen. Geef hem eens een kans, want ik weet zeker dat hij hem grijpt.

Oud 30-08-10, 13:58 Standaard   #17
...

Pastoor hoopt op Mokotjo

Excelsior zal vandaag te horen krijgen, welke spelers aan zullen sluiten bij de selectie van Alex Pastoor. Als het aan de trainer ligt, zal Kamohelo Mokotjo de gelederen komen versterken, zo weet RTV Rijnmond te melden. De Zuid-Afrikaan kwam vorig jaar ook al op huurbasis uit voor de Kralingers. Dit jaar kreeg de middenvelder van Mario Been een kans om zich te bewijzen bij Feyenoord. Mokotjo heeft echter nog geen enkele minuut kunnen maken voor Feyenoord in de competie dusver.
Eerder gaf de oefenmeester van Excelsior ook al aan te hopen op spits Luc Castaignos. De jongeling maakte gisteren zijn eerste officiële treffer in Feyenoord één, maar of directie van Feyenoord een verhuur zit zitten is nog onbekend. De stadionclub zit namelijk zelf ook krap in de spitsen.
Noooooooooooooooooooooooo

Oud 30-08-10, 14:15 Standaard   #18

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Noooooooooooooooooooooooo
Als hij toch op de tribune zit, kan hij beter bij de buren spelen.

Of het terecht is of hij op de tribune zit, is natuurlijk een andere discussie
zlakto is offline   Met citaat reageren
Oud 30-08-10, 14:16 Standaard   #19
...

Gerucht gaat dus dat ze van hem af willen door zijn non EU-salaris, net als bij Darley. Zou iig alles verklaren wat mij betreft.

Oud 30-08-10, 14:40 Standaard   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
Gerucht gaat dus dat ze van hem af willen door zijn non EU-salaris, net als bij Darley. Zou iig alles verklaren wat mij betreft.
Maar waarom dan naar Excelsior? Dan moeten we hem alsnog betalen.

Als dat gerucht van Steef echt waar is, dan zijn we echt helemaal op de verkeerde weg bezig.

Ga ik in mijn eentje het maasgebouw bestormen
zlakto is offline   Met citaat reageren
Oud 30-08-10, 15:11 Standaard   #21
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

Onbegrijpelijk dat Leerdam de voorkeur krijgt boven deze jongen.
buddyb is offline   Met citaat reageren
Oud 21-09-10, 17:17 Standaard   #22
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Mokotjo debuteert bij Feyenoord

Kamohelo Mokotjo debuteert morgen voor Feyenoord. De Zuid-Afrikaan krijgt een basisplaats in de wedstrijd tegen Roda JC voor de KNVB-beker. Vorig seizoen werd Mokotjo door de Rotterdammers gestald bij Excelsior, waarmee hij promoveerde.

Mokotjo maakte grote indruk in Kralingen, maar moest lang wachten op een kans bij Feyenoord. Hij zal starten op het middenveld. Door de blessure van Ron Vlaar verkast Kelvin Leerdam naar de defensie, waardoor er een plaats komt voor de negentienjarige Zuid-Afrikaan. Mokotjo krijgt de voorkeur boven Karim El Ahmadi.

Ook Jerson Cabral zal in de basis starten. De negentienjarige jeugdinternational vervangt de gepasseerde Rus Fedor Smolov. Voor de Rotterdamse vleugelspits wordt het zijn debuut in de basis.

FOKSPORT.nl / Nieuws / Mokotjo debuteert bij Feyenoord / FOK!sport

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 21-09-10, 18:31 Standaard   #23
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

edit: boeit ook niet

Laatst gewijzigd door EddyAlbena; 21-09-10 om 18:33 Reden: TOG?

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 21-09-10, 18:34 wink   #24
...

Oorspronkelijk geplaatst door EddyAlbena Bekijk bericht
Is elke speler die bij Feyenoord naar het eerste wordt gehaald 'dé nieuwe volksheld'?
Misschien moet je het stuk in de OP eens lezen.

Oud 21-09-10, 19:04 Standaard   #25
Fear the Beard!

Toch denk ik dat hij volgend seizoen gewoon mag vertrekken aangezien hij dan meer moet gaan verdienen. Of hij moet ineens zo hard aantonen dat het een wereldster in potentie is.
Oud 22-09-10, 15:54 Standaard   #26

Mokotjo's salaris kent geen stijging bij meer wedstrijden in het eerste. Mokotjo's salaris wordt zelfs niet eens door Feyenoord betaald, maar door een investeerder. In zijn contract staat zelfs (na het behalen van zijn rijbewijs) niet eens iets over een auto van de club vermeld, die moet hij gewoon zelf betalen als hij die zou willen, laat staan een stijging van zijn salaris na elke wedstrijd. No way.

Het is deze jongen zijn eerste contract in het buitenland, hij komt uit de jeugdopleiding van SuperSport United, heeft verder dus nog niets bereikt en dus ook niets te eisen. Hij verdiend 'gewoon' het standaard bedrag voor spelers onder 20 jaar van buiten de EU, nl. € 263.000 per jaar. Wanneer hij 20 wordt in maart 2011 wordt dat het dubbele.
Insider/goede vriend van Mokotjo. Wist ook komst van hem, Khwela en Erasmus en het vertrek van de laatste twee te melden. Nja, het zal wel. Hij moet vanavond maar zijn kans grijpen.

Oud 22-09-10, 19:10 Standaard   #27
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoeveel wedstrijden heeft ie vorig seizoen voor Excelsior gespeeld?

Oud 22-09-10, 20:29 Standaard   #28
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Hoeveel wedstrijden heeft ie vorig seizoen voor Excelsior gespeeld?
25 stuks in de JL, 1 doelpunt.

Dus wel een aanzienlijk deel.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 22-09-10, 20:30 Standaard   #29

30 wedstrijden(25 JL, 4 playoffs, 1 beker), moet erbij zeggen dat ie pas aansloot in november na het WK onder-20 en na één invalbeurt heeft ie daarna alleen maar in de basis gestaan. Op een lichte blessure na meen ik.

Oud 23-09-10, 01:36 Standaard   #30
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Zeer aardige speler, één van de weinige lichtpuntjes in dit Feyenoord
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 23-09-10, 11:50 Standaard   #31
...

Mokotjo:'Het zal beter gaan met Feyenoord’

De bekeruitschakeling tegen Roda JC Kerkrade dreunde donderdagochtend nog flink na binnen de spelersgroep van Feyenoord. Waar vrijwel de gehele selectie de dag van gisteren het liefst zo snel mogelijk zal willen vergeten, zullen alleen de gedachten van Kamohelo Mokotjo ook de komende tijd nog wel eens teruggaan naar de woensdagavond in De Kuip. ‘Voor mij was het een speciale dag’, zei de middenvelder die tegen de Limburgers debuteerde in het elftal van trainer Mario Been. ‘Maar een overwinning had de dag nog specialer kunnen maken. Ik ben blij dat ik heb mogen debuteren, maar ook zwaar teleurgesteld dat we zijn uitgeschakeld.’
De Rotterdammers waren zeker in de eerste helft stukken beter dan Roda, maar bleven na een lange bekerthriller met lege handen achter. ‘We voetbalden zeker niet slecht en hadden deze wedstrijd moeten winnen’, zei Mokotjo. ‘Het is voor het team een grote deceptie dat dat niet is gebeurd. Wat ons rest is de competitie. Het zal beter gaan, dat weet ik zeker. Deze ploeg heeft kwaliteit en karakter. Dat gaat eruit komen. We zullen het in de competitie moeten laten zien.’

Nadat Mokotjo de eerste maanden van het seizoen van Been de kans kreeg zich het eredivisie-niveau eigen te maken, werd hij tegen Roda door de oefenmeester voor de leeuwen geworpen. De middenvelder beschaamde het vertrouwen van zijn coach geen moment en kende een sterk debuut. ‘Voor een eerste keer ben ik tevreden over mijn eigen spel’, zei de Zuid-Afrikaanse jeugdinternational. ‘Maar ik heb nog zoveel te verbeteren. Zo zal ik sterker moeten worden.’

Mokotjo moest tijdens zijn eerste wedstrijd op het allerhoogste niveau - voor dit seizoen had hij alleen een seizoen in de Jupiler League bij Excelsior in de benen - direct vol aan de bak en werd tegen het einde van de reguliere speeltijd getroffen door kramp in zijn benen. Hoewel hij nog nauwelijks kon lopen, bleef hij ook in de verlenging overeind. ‘Het was pijnlijk, maar ik moest sterk zijn’, zei hij. ‘Alle wissels waren verbruikt, dus moest ik er staan voor het team. Dat ik tijdens mijn eerste wedstrijd op het hoogste niveau kramp krijg is niet vreemd, maar het mag niet nog eens gebeuren. Dat sta ik niet toe.’

Mokotjo is blij met zijn eerste optreden in Feyenoord één, maar rekent zich na zijn goede spel nog niet rijk. ‘Het is niet in mijn handen of ik de volgende wedstrijd weer speel’, besloot hij. ‘Ik moet aantonen over een langere periode goed te kunnen presteren. Ik wil werken voor het elftal en de kansen grijpen die ik krijg. Maar ook als ik niet speel, moet ik van hoog niveau zijn. Zodat ik er ben voor het team wanneer dat nodig is.

Oud 23-09-10, 12:47 emo   #32
Fear the Beard!

Kamohelo Mokotjo - Wikipedia, the free encyclopedia

Volgens wiki toch maar mooi bij Barca gespeeld.
Oud 25-09-10, 16:02 thumb up   #33

Mokotjo: ‘Volgend seizoen moeten Feyenoord en ik verder zijn dan nu’
Zaterdag, 25 september 2010 om 11:44

De Zuid-Afrikaan Kamohelo Mokotjo wacht volgens velen een veelbelovende toekomst. De middenvelder van Feyenoord speelde een prima bekerwedstrijd tegen Roda JC en dat leverde hem de nodige lofuitingen op, onder meer van Willem van Hanegem. “Mokotjo kan binnen twee jaar één van de beste spelers van Europa worden”, liet het clubicoon optekenen. De persoon in kwestie zelf blijft rustig onder de situatie.
/

“Ik ben een relaxte speler en heb geen last van spanning, ook niet in De Kuip”, vertelt de negentienjarige Mokotjo in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Of dit het moment is om mij te brengen? Waarom niet. Als de coach het tijd vindt dan is dit hét moment. Ik hoop dat dit een start voor mij is.”

“Ik was in Zuid-Afrika nooit het grootste talent van het land”, laat de middenvelder optekenen. “Dit is een shock voor sommige mensen. Maar ik ontwikkel mezelf, eerst op Woudestein bij Excelsior en nu bij Feyenoord. Vorig seizoen had ik de steun van mijn landgenoten Kermit Erasmus en Phule Kwela, die hebben de club inmiddels verlaten. Ik sta er nu alleen voor.”

“Ik ben gewend om voor mezelf te zorgen”, vervolgt de jongeling. “Toen ik twaalf jaar was verliet ik al het ouderlijk huis. Ik heb altijd geknokt om profvoetballer te worden, daarom voelde mijn basisplaats tegen Roda als iets waarnaar ik verlangde. Mijn familie was trots en volgend seizoen komen ze kijken. Tegen die tijd moeten Feyenoord en ik een stuk verder zijn dan nu. En daar geloof ik heilig in.”
Morgen wederom in de basis.

Oud 06-10-10, 19:58 hearth   #34

Mokotjo kon ook naar Spurs: 'Maar mijn hart klopte voor Feyenoord'
Woensdag, 6 oktober 2010 om 19:50

Kamohelo Mokotjo brak dit seizoen door bij Feyenoord, maar het had maar weinig gescheeld of de Zuid-Afrikaan was twee jaar geleden niet naar Nederland, maar naar Engeland verhuisd. De middenvelder stond namelijk ook in de belangstelling van Tottenham Hotspur, maar Mokotjo zag dit niet zitten: “Tottenham Hotspur is een mooie club, maar mijn hart klopte voor Feyenoord.”

Feyenoord weigerde in eerste instantie om een transfersom van 250.000 euro op tafel te leggen bij SuperSport United, waarna de toekomst van Mokotjo in Engeland leek te liggen. Investeerder Pim Blokland haalde de Zuid-Afrikaan echter toch naar Rotterdam. “Tot op de dag van vandaag ben ik daar gelukkig mee”, zegt Mokotjo in Voetbal International. “Ik wilde eigenlijk alleen naar Rotterdam omdat ik dacht dat dit het beste voor mijn ontwikkeling zou zijn.”

De middenvelder koos bewust voor een vervolg van zijn loopbaan in Nederland. “Ik heb erg moeten wennen”, biecht de inmiddels negentienjarige Afrikaan op. “Qua voetbal ging het vanaf dag een bij Feyenoord goed. Alleen vonden de trainers me soms nog te naïef, maakte ik fouten op plaatsen op het veld waar het verboden is domme fouten te maken en leed ik onnodig balverlies, waardoor de ploeg in de problemen kwam.”

“Ik heb daar hard aan gewerkt en blijkbaar ben ik nu wel goed genoeg voor een basisplek. Ik zie dat als een grote verantwoordelijkheid. Het lot van de club ligt mede in mijn handen. Als ik slecht speel, is iedereen ongelukkig, maar ik voel vertrouwen bij Feyenoord. We hebben een jong team, maar gaan nog een verschil maken dit seizoen”, besluit Mokotjo.
Been laat hem 'voorlopig lekker staan'.

Oud 06-10-10, 20:01 Standaard   #35
...

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
[...]

Been laat hem 'voorlopig lekker staan'.
Kamohelo Mokotjo: nieuwe volksheld in de Kuip.

Ben echt benieuwd hoe Mokotjo speelt in een team wat enigszins goed draait, als hij nu al erboven uit steekt.
Maarja, Been kan El Ahmadi toch niet het hele seizoen op de bank laten zitten?

Oud 06-10-10, 20:07 Standaard   #36

Dit is uit de VI van vandaag, maar dit deel was inderdaad al deels bekend. Sowieso een leuk interview, mocht ik tijd vinden dan scan ik hem even.

Blokland.

Oud 06-10-10, 20:11 smile   #37
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

-dubbel-

Laatst gewijzigd door denthemen; 06-10-10 om 20:30

Oud 06-10-10, 20:25 Standaard   #38
...

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
[...]
Gast...

Oud 28-10-10, 22:22 hearth   #39

Die bal op Biseswar gisteren. Die voorzet op Wijnaldum was ook geweldig, dan zie je hoe veel overzicht en inzicht hij heeft. Elke andere Eredivisie-voetballer, uitzonderingen daargelaten, had hem blind voorgegeven en zeker niet voor Wijnaldumn gekozen.

Onvermoeibaar, 99% van zijn passes zijn zui-ver en negen van de tien keer ook vooruit. Hij is nog beter dan ik dacht.

Filmpje van EL:
De officiële website van Eredivisie

Oud 28-10-10, 23:08 Standaard   #40
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Moet steeds aan Martin Lawrence denken als ik Mokotjo zie.

Oud 29-10-10, 11:21 Standaard   #41

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij speelde een goede pot woensdag! Hij leid nauwelijks balverlies en heeft altijd een goede pass!

Oud 06-11-10, 12:53 Standaard   #42

Runnigganigganigga

Oud 06-11-10, 18:38 Standaard   #43
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

duck nigga, duck nigga

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-10, 19:04 Standaard   #44

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Runnigganigganigga
Goede kick. Start morgen waarschijnlijk op de bank, want hij is niet 100% fit.

Oud 01-12-10, 17:58 thumb up   #45
...

Mokotjo: 'Blij dat ik Chris Gyan heb leren kennen'

Kamohelo Mokotjo (19) maakte dit seizoen zijn debuut in het eerste elftal van Feyenoord. Duizenden kilometers verwijderd van zijn familie heeft de Zuid-Afrikaan in Rotterdam bijzondere steun van een oud-Feyenoorder. ‘Vorig seizoen kwam ik op een dag Chris Gyan bij mij in de buurt tegen’, vertelt Mokotjo deze maand in het Feyenoord Magazine. ‘Als Afrikaan is hij de man om tegenop te kijken bij Feyenoord. Hij heeft de club laten zien wat loyaliteit is. Ik ben blij dat ik Chris Gyan heb leren kennen.’

Naast zijn persoonlijke geschiedenis vertelt Mokotjo in het clubmagazine uitvoerig over zijn band met Gyan. De Ghanese verdediger die in 2002 met Feyenoord de UEFA Cup won, was geen onbekende voor Mokotjo. ‘Ik wist maar al te goed wat hij voor Feyenoord heeft betekend, toen ik hem plots zag lopen’, zegt de Zuid-Afrikaan. ‘Ik groette, probeerde een praatje met hem aan te knopen. Hij vroeg wie ik was. Toen ik vertelde dat Feyenoord me aan Excelsior had verhuurd, herkende hij me.’

Sinds die eerste ontmoeting op straat in Rotterdam-Zuid groeide een hechte vriendschap tussen beide Afrikanen. De Ghanese cultheld leerde Mokotjo de ziel van Feyenoord kennen, legde tijdens lange gesprekken uit wat er nodig is om succesvol te zijn in De Kuip. De Zuid-Afrikaan houdt één hand laag bij de grond en steekt de ander zo hoog mogelijk in de lucht. ‘Chris was klein, maar sprong hoger dan Jan Koller’, grijnst hij. ‘Hij is een vechter. Iedereen die het Feyenoord-shirt draagt, zou zijn vechtlust en gedrevenheid moeten hebben. Het zijn niet zijn voetbalkwaliteiten die hem zo ver hebben gebracht, maar zijn mentaliteit. Hij was moedig. Ik wil niet de tweede Chris Gyan worden, maar bewonder zijn karakter enorm.’

De innige band met Gyan is een geschenk uit de hemel voor Mokotjo. ‘We praten over alles’, zegt hij. ‘Natuurlijk over voetbal, maar ook over hoe het met me gaat. Ik zie Chris soms op Feyenoord TV. Dan staat hij voor een belangrijke wedstrijd midden op het veld te bidden. Zo heb ik hem ook leren kennen, als een religieus man. Elke keer als ik hem zie kijkt hij op naar de lucht. God vindt altijd een manier om je te helpen. Hier in Rotterdam bracht hij Chris Gyan op mijn pad. Dat is geen toeval. Ik denk dat Chris een van de manieren is waarop Hij me bij wil staan.’

Lees het volledige interview met Kamohelo Mokotjo in de nieuwe editie van Feyenoord Magazine, die deze week bij alle leden van Het Legioen op de mat valt. Het blad is ook los verkrijgbaar in de winkel voor 3,95 euro.
Doet het de laatste tijd erg aardig, een balafpakker mét een heerlijke pass Benieuwd hoe Been gaat spelen als Fer weer fit is.

Oud 01-12-10, 19:13 Standaard   #46

Voetbalzone - Mokotjo: 'Ik wil bij Feyenoord niet de tweede Gyan worden'

Haha, mooi artikel, maar toen ik de VZ kop las dacht ik laat maar zitten, matige journalistiek daar dus. (niet dat dat nieuw is natuurlijk..)

Oud 02-12-10, 11:41 hearth   #47

Wat was ie weer heerlijk bezig zondag.... dit is echt de meest getalenteerde middenvelder sinds Ono in mijn ogen.

Fysiek moet het nog wel beter.

Oud 22-02-11, 22:44 sad   #48

Mokotjo uitblinker in centrum van verdediging bij Jong Feyenoord

Bij de winstpartij van Jong Feyenoord uit bij Jong Ajax stond Kamohelo verrassend genoeg in het centrum van de verdediging. Ook dat deed hij uitstekend. Hij vormde een duo met Bahia. Volgens het Algemeen Dagblad was hij een lust voor het oog. "Kamohelo kan eigenlijk alles," stelde coach Hoekstra in een reactie vast.

En toch tribuneklant, ooooooooooooooooooongelofelijk.

Oud 22-02-11, 22:49 Standaard   #49
Fear the Beard!

Ben benieuwd of hij nog gaat doorbreken.
Moet volgende maand in ieder geval rond de 5 ton op jaarbasis gaan verdienen.
Oud 22-02-11, 23:30 no smile   #50

Het zou me niet verbazen als hij in de zomer wordt verkocht inderdaad. Ik maak me er enorme zorgen over. In Nederland zijn er twee spelers waar ik écht onder de indruk ben van de (potentiële) kwaliteiten: Eriksen en Mokotjo.

Hij kon trouwens naar Excelsior in de winterstop, maar dat heeft Feyenoord tegengehouden.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site