Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-07-10, 21:26 wink   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Fedor Michailovitsj Smolov (Saratov, 9 februari 1990) is een Russisch betaald voetbal die bij voorkeur als centrumspits speelt. Dinamo Moskou leende hem in juli 2010 voor een jaar uit aan Feyenoord. Daarbij bedong de Russische club het recht hem indien gewenst in de winterstop terug te halen[1].

Smolov speelde in de jeugd bij Saturn Moskou voor hij in 2007 de overstap naar Dinamo maakte. Daar speelde hij tot medio 2010 dertig wedstrijden in de Premjer-Liga, waarin hij n doelpunt maakte. Smolov speelt ook in het Russisch elftal onder 21 jaar.

In de voorbereiding op het seizoen 2010/11 werd Smolov naar Feyenoord gehaald voor een kennismakingsstage. Hij speelde er ook een wedstrijd mee tegen de amateurs van Voorschoten '97, waarin hij twee keer scoorde

Gaat hij de topschutter worden die Feyenoord zo hard nodig heeft of is het toch meer die schaduwspits?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 26-07-10, 21:26 thumb up   #2
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

[afbeelding: link]

Gaat hij de topschutter worden die Feyenoord zo hard nodig heeft of is het toch meer die schaduwspits?
Het is meer een schaduwspits.

Hoort u dat? Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als n man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 22:31 big smile   #3
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

De enige voetballer die ik ooit heb kunnen vinden die geen Wiki heeft .

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 22:32 Standaard   #4
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
De enige voetballer die ik ooit heb kunnen vinden die geen Wiki heeft .
Fedor Smolov - Wikipedia

Смолов, Фёдор Михайлович — Википедия

Fyodor Smolov - Wikipedia, the free encyclopedia
Oud 26-07-10, 22:35 duh   #5
I'm Ron fucking Swanson

Ah, zijn voornaam spel je dus anders in het Engels. Vond het al zo onwaarschijnlijk.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 26-07-10, 22:37 Standaard   #6
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij viel tegen Mallorca best goed in.

Oud 26-07-10, 22:38 emo   #7

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Raar hoofd.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-10, 10:59 Standaard   #8

Smolov: 'Ik denk dat het winnen van de landstitel ook mogelijk is'

Voor Fedor Smolov kan het seizoen niet snel genoeg beginnen. De aanvaller uit Rusland, die wordt gehuurd van Dinamo Moskou, kijkt met een tevreden gevoel terug op zijn eerste week bij Feyenoord. Een tussentijdse terugkeer zou in principe mogelijk zijn, maar volgens Smolov is dat geen optie. "Ik wil het hele seizoen voor Feyenoord spelen", vertelt Smolov op de clubsite. "Wie weet wat er dan na dit jaar gebeurt. Ook volgend seizoen wil ik graag in Europa spelen."

Feyenoord is volgens hem de ideale ploeg om zich verder te ontwikkelen. "Het is voor mij een grote stap om uit Rusland te vertrekken om voor Feyenoord te gaan spelen, maar ik denk dat dit een goede stap is. Ik heb een erg goede indruk van het team gekregen de afgelopen week. Ik merk aan deze groep dat de jongens echt iets willen bereiken, kampioen willen worden. Ik denk dat de titel winnen ook mogelijk is, al heb ik de andere teams in de competitie nog niet aan het werk gezien. Er zit in ieder geval genoeg talent in de groep."

Smolov kijkt uit naar het eerste duel met FC Utrecht. "Ik ben er klaar voor. Het is goed dat ik nu nog ruim een week heb om de jongens beter te leren kennen en te wennen aan de manier van spelen. Het is belangrijk om te weten hoe de ploeg in bepaalde situaties reageert of hoe problemen in het veld worden opgelost. Ik wil nu zo snel mogelijk echt onderdeel uit gaan maken van het team en de andere spelers goed leren begrijpen in het veld. De meeste jongens spelen al een paar jaar met elkaar samen, maar ik ben net nieuw. Het is logisch dat je dan eerst even moet wennen."
Hij heeft in ieder geval humor
Schaar is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-10, 15:53 big smile   #9

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon de standaard persbabbels die je moet doen bij Ajax/PSV en soms perongeluk ook bij Feyenoord.

Oud 30-07-10, 15:55 sunglasses   #10

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Als hij er 30 inschiet acht ik het niet onmogelijk
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-10, 16:26 arrow   #11
I'm Ron fucking Swanson

Na 2004 kan alles in de voetballerij.

Oud 31-07-10, 03:05 Standaard   #12
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch wel een goed debuut... soms iets te optimistisch, maar deed over het algemeen goede dingen met de bal. Al zag je nog wel dat het team nog niet ingespeeld is op hem..

De goal was niet de moeilijkste natuurlijk, maar je moet hem toch maar maken.

Oud 04-08-10, 10:33 Standaard   #13
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Met Fedor Smolov heeft Feyenoord een jongen met ambitie binnengehaald. De aanvaller, die dit seizoen wordt gehuurd van Dinamo Moskou, heeft aangegeven dat hij het seizoen sowieso wil afmaken in Rotterdam en niet in de winterstop wil terugkeren naar Rusland. Hij wil echter niet al te lang in De Kuip blijven rondhangen.

De twintigjarige Smolov denkt al een aantal stappen verder en heeft een duidelijk doel voor ogen: AC Milan. Maar daarvoor zal ik eerst naam moeten maken, vertelt Smolov aan Voetbal International. En dat kan dit seizoen bij Feyenoord. Ik was ooit de eerste speler uit mijn lichting die debuteerde in de Russische Premjer Liga. Maar in de jaren daarna zag ik de ene na de andere speler met minder kwaliteiten doorbreken, terwijl ik op de bank zat. Bij Feyenoord ga ik voor eerherstel.

Smolov wordt via een creatieve constructie gehuurd van Dinamo, dat het salaris van de jonge Rus blijft betalen. Smolov wist in de voorbereiding indruk te maken op coach Mario Been, maar blijkt toch niet de gewenste centrumspits te zijn. De jonge technicus is meer een nummer tien, een opvolger voor Jonathan De Guzman, waardoor Leo Beenhakker nog verder zoekt naar een speler voor in de punt.

Oud 04-08-10, 10:47 emo   #14
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Russische arrogantie .

Oud 09-08-10, 06:05 thumb up   #15

En gelijk een publiekswissel.

Oud 30-08-10, 16:22 sunglasses   #16

+1.

Het eerste doelpunt wat Feyenoord afgelopen zondag maakte tegen Vitesse is op naam gekomen van Fedor Smolov. Voor Smolov was het zijn eerste officile goal in dienst van Feyenoord. Op tv-beelden was later duidelijk te zien dat Kelvin Leerdam de bal inkopte, maar de naam van Smolov verscheen op het wedstrijdformulier volgens trainer Mario Been.

Oud 31-08-10, 11:42 Standaard   #17
...

Smolov nog zoekende bij Feyenoord

Fedor Smolov maakte zondag tegen Vitesse zijn eerste goal voor Feyenoord ( ). De 20-jarige Rus heeft veel potentie, maar maakte in zijn eerste weken in de Kuip nog niet iedereen overtuigd. Na een technisch hoogstaande actie volgt vaak slordig balverlies. ,,Ik leg graag risico in mijn spel,'' zegt Smolov in het AD.
Zijn eerste doelpunt in Rotterdamse dienst zorgde voor een opvallende vreugde-uitbarsting. Waar stadionspeaker Peter Houtman het publiek nog vertelde dat Kelvin Leerdam het laatste tikje had gegeven, wist Smolov wel beter.

,,Mijn eerste doelpunt in competitieverband, een enorme opluchting,'' zegt de van Dinamo Moskou gehuurde Rus. ,,Nee, ik twijfel nooit aan mijn kwaliteiten, maar het is wel lekker als het eerste doelpunt achter je naam staat. Zeker voor een spits. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik heb gewacht op dit doelpunt.''

Hoewel Smolov geen echte spits is, speelde hij ook bij zijn Russische werkgever voornamelijk in de punt van de aanval. Zijn voorkeur ligt bij de positie van diepste middenvelder. ,,Maar nu ik meer en meer wen aan de manier van spelen bij Feyenoord, beleef ik ook veel plezier aan het spelen als diepste spits. Mijn medespelers weten inmiddels hoe ik graag wordt aangespeeld en ik ken de specifieke kwaliteiten van de andere jongens nu ook.''

De positieve houding van Smolov valt te prijzen. Maar de huurling moest na een prima oefenduel met Benfica en een sterk optreden in de openingswedstrijd tegen FC Utrecht genoegen nemen met een bijrol. Maar zijn invalbeurten tegen Heracles en AA Gent gaven Been toch weer het vertrouwen om de Rus op te stellen tegen Vitesse.

,,De mensen op de tribune zijn gekomen om iets te zien en ik leg graag risico in mijn spel. Na de mindere resultaten van de afgelopen weken drukte de trainer mij wel op het hart om vaker de simpelste oplossing te kiezen. Ik heb geprobeerd het goed af te wisselen. Natuurlijk gaat af en toe iets mis, maar een goede speler zet zich daar overheen en gaat onverstoorbaar verder.''

Hoort u dat? Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als n man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.
Oud 31-08-10, 12:31 big smile   #18
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Blijft hij nou nog ook gewoon dat doelpunt claimen?

Oud 07-12-10, 20:02 big smile   #19
Fear the Beard!

Topic kan weer de archieven in.
Zelfs Rene van Rijswijk had een beter doelpuntengemiddelde
Oud 07-12-10, 20:05 Standaard   #20
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij was niet slecht iig

Oud 07-12-10, 20:06 Standaard   #21
...

Speelde tegen Utrecht en fenomenaal. Daarna niet meer

Oud 07-12-10, 22:52 Standaard   #22

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Net-niet spits.
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:47.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site