Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16-07-10, 12:40 hearth   #1

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Code:
1998/99 SK Lommel  BEL Jupiler League 30 1 
1999/00 SK Lommel  BEL Jupiler League 31 4 
2000/01 Club Brugge  BEL Jupiler League 34 2 
2001/02 Club Brugge  BEL Jupiler League 34 3 
2002/03 Club Brugge  BEL Jupiler League 33 7 
2003/04 Club Brugge  BEL Jupiler League 33 4 
2004/05 Club Brugge  BEL Jupiler League 28 7 
2005/06 PSV  NED Eredivisie 32 2 
2006/07 PSV  NED Eredivisie 34 5 
2007/08 PSV  NED Eredivisie 33 4 
2008/09 PSV  NED Eredivisie 34 3 
2009/10 PSV  NED Eredivisie 25 0 
Bijgewerkt tot 13 januari 2010 Totaal 379 42
Carrière
Begin
Simons begon zijn carrière bij KTH Diest, de ploeg waar hij zijn opleiding kreeg. In 1998 vertrok hij naar eersteklasser SK Lommel, waar hij zich al snel in de eerste ploeg speelde. Na een sterk tweede seizoen bij Lommel, verhuisde hij in 2000 naar Club Brugge.

Club Brugge
Simons dwong er in het seizoen 2000/2001 meteen een plek in het eerste elftal af. Hij groeide in geen tijd uit tot sterkhouder bij de Belgische topclub en kreeg na enkele seizoenen de aanvoerdersband ten nadele van ouderdomsdeken Gert Verheyen. In 2002 werd hij ook beloond met de Gouden Schoen. Met Club Brugge werd hij 2 keer Belgisch landskampioen en won hij ook twee keer de Belgische beker. Simons was bij Club Brugge de vaste strafschopnemer: zijn penalty's gingen er haast altijd in.

PSV
Simons werd op 29 juni 2005 overgenomen van Club Brugge. Voordat hij naar PSV ging werd hij ook nadrukkelijk genoemd om naar Feyenoord te gaan op aanraden van Bart Goor. Feyenoord had niet genoeg geld en daarom stopte Club Brugge de onderhandelingen; mede ook omdat toenmalig coach Ruud Gullit het niet zag zitten in Simons. Bij PSV verovert Simons direct een basisplaats. Met PSV werd hij in het seizoen 2005/2006 kampioen van Nederland. Simons wordt al snel de penaltynemer van PSV. In de eredivisiewedstrijd tegen NAC Breda (3 december 2005) miste hij één van zijn eerste penalty’s in zijn loopbaan. Als reactie gaf Timmy Simons :'t Was maar goed dat het een onterechte penalty was, heb ik er nog enigszins vrede mee".

Ook in zijn tweede jaar bij PSV verloopt het prima met Simons. Van de totaal 49 wedstrijden die PSV speelt, in competitie, Champions League, Super Cup en Beker, speelt Simons 48 wedstrijden mee. Al deze wedstrijden speelt hij de volledige 90 minuten. De wedstrijd die Simons miste werd hem rust gegund. Hij is dus een belangrijke waarde in het kampioenschap dat behaald wordt in het seizoen 2006/2007.

Na het vertrek van Phillip Cocu wordt hij in het seizoen 2007-2008 benoemd tot aanvoerder van PSV. Na Club Brugge en het Belgisch nationale elftal wordt Simons dus ook bij PSV én aanvoerder én vaste penaltynemer.

Voor de wedstrijd van PSV tegen Willem II op 6 oktober 2007 tonen de PSV-fans hun genegenheid met Simons. De gehele West-tribune was gehuld in de Belgische vlag en een spandoek werd ontrold met de tekst: "Kapitein Simons: Onze Leeuw van Vlaanderen". Ook in het seizoen 2007/2008 wordt Simons met PSV kampioen van Nederland. Zijn vierde titel op rij. Hij scoort in het seizoen 2007/2008 vier keer, drie keer verzilverde hij een penalty en eenmaal middels een afstandsschot. Samen met doelman Gomes maakt Simons de meeste competitieminuten, zij missen beiden slechts één competitiewedstrijd en spelen de andere 33 van het begin tot het einde mee. De verdedigende middenvelder krijgt het seizoen één enkele gele kaart en geen rode kaart, in de UEFA-Cup-wedstrijd PSV-Tottenham Hotspur. Zijn totaal komt daarmee op 6 gele kaarten in 140 officiële wedstrijden voor PSV in zijn eerste drie seizoenen.

Rode Duivels
Bij de nationale ploeg was hij een vaste waarde en onder bondscoach René Vandereycken werd hij aanvoerder. Maar onder Dick Advocaat werd hij opzijgeschoven. Al tijdens de eerste selectie ontbrak de "al wat oudere" Simons. En de wedstrijden daarna deed Advocaat ook geen beroep meer op Simons. Advocaat heeft Simons opgebeld en hem persoonlijk verteld dat hij geen beroep meer wou doen op Simons. Vanaf 2001 t.e.m. 2009 verzamelde Simons 74caps, die leveren hem dan ook een plaats in de top 10 van de meeste interlands.

Timmy Simons gaat naar 1. FC Nürnberg
16 juli 2010 12:25
Timmy Simons speelt zaterdag tegen Ipswich Town zijn laatste wedstrijd voor PSV. Na vijf seizoenen in Eindhoven wordt hij getransfereerd aan 1. FC Nürnberg. De Belg tekent een tweejarig contract bij de club uit de Bundesliga. Simons speelde 158 competitiewedstrijden in het rood-wit, waarin hij veertien keer scoorde. Hij was lange tijd aanvoerder van PSV.

Timmy Simons trainde vandaag voor het laatst mee bij PSV.
Drie landskampioenschappen
PSV en Simons hebben de wens uitgesproken om na de actieve carrière van de Belgische speler de samenwerking voort te zetten. In een nader te bepalen functie kan Simons dan terugkeren bij PSV. De sympathieke middenvelder werd drie keer landskampioen met PSV. Hij begon zijn voetballoopbaan bij SK Lommel, waarna hij eveneens vijf seizoenen uitkwam voor Club Brugge. PSV wenst Simons veel succes in Duitsland en kijkt uit naar de hernieuwde samenwerking na zijn loopbaan

Timmy bedankt! Zelfs toen je als aanvoerder op de bank terecht kwam bleef je kalm. Nooit zeuren, nooit verwijten maken etc... Top houding! Tot over een paar jaar en nog veel succes bij Nurnberg. Doet mij erg denken aan de transfer van Galasek een paar jaar geleden. Het zijn ook nog eens vergelijkbare voetballers.

Laatst gewijzigd door Arcturus; 16-07-10 om 12:45

Oud 18-07-10, 01:10 hearth   #3

Oud 18-07-10, 04:45 Standaard   #4
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Sympathieke speler, ook voor de Eredivisie een goede, maar de laatste twee jaar is het toch wel erg matig wat hij allemaal liet zien. Kan me niet voorstellen dat hij van waarde zal zijn voor Nurnberg.

Oud 02-08-10, 15:10 thumb up   #5

Zit nu weer in de voorselectie van de Rode Duivels.

Oud 06-11-10, 15:22 Standaard   #6
Hoe doet hij het eigenlijk bij Nürnberg?

Oud 06-11-10, 20:24 Standaard   #7
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door cornervlag Bekijk bericht
Hoe doet hij het eigenlijk bij Nürnberg?
Elf keer gespeeld in de Bundesliga
Nul goals
Nul assists
Nul keer gewisseld
Nul keer ingevallen
Eén gele kaart
Gemiddeld cijfer van der Kicker: 3,65

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-10, 20:29 hearth   #8

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich Bekijk bericht
[...]

Nul goals
Nul assists
Nul keer gewisseld
Nul keer ingevallen
Eén gele kaart
Hij speelt ook wel op de minst 'interessante' positie van allemaal. Typisch SImons, hoewel ik hem altijd zeer nuttig acht voor een middenmotor/degradatiekandidaat. Doet nooit gekke dingen met de bal, is een 'echte grote meneer' in de kleedkamer en voegt wel degelijk wat toe aan het spel in mijn ogen, ook al wordt dit niet bijster vaak uitgedrukt in statistieken.

Oud 06-11-10, 20:42 Standaard   #9
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich Bekijk bericht
[...]

Nul goals
Nul assists
Nul keer gewisseld
Nul keer ingevallen
Eén gele kaart
Is dat 3,65/5 of 3,65/10 of moet je het als 1 t/m 10 zien waarbij 1 het beste is en 10 het slechtst?

Oud 06-11-10, 20:51 surprise   #10

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Is dat 3,65/5 of 3,65/10 of moet je het als 1 t/m 10 zien waarbij 1 het beste is en 10 het slechtst?
3.65/6 is het volgens mij in Duitsland. 6= het slechtst, 1=het beste.

Oud 07-11-10, 12:33 Standaard   #11
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Meestal cijfert Der Kicker tussen 1 (best) en 5, soms zelfs uitzondering richting 6 als iemand echt dramatisch is.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 20-07-11, 14:46 thumb up   #12

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Sympathieke speler, ook voor de Eredivisie een goede, maar de laatste twee jaar is het toch wel erg matig wat hij allemaal liet zien. Kan me niet voorstellen dat hij van waarde zal zijn voor Nurnberg.
Blijkbaar zat je er toch een beetje naast als je de laatste alinea leest. Heeft dus ook geen enkele minuut gemist dit seizoen en Nurnberg werd ook verrassend 6de dit jaar. Respect!
Simons denkt aan uitstel van pensioen

Toen Timmy Simons PSV verliet voor 1. FC Nürnberg was hij duidelijk, hij wilde in 2012 stoppen als actief voetballer. De verdediger annex middenvelder denkt er echter over na om terug te komen op die beslissing.

"Ik moet bekijken hoe ik er fysiek aan toe ben", zegt de 34-jarige Belg in gesprek met Bild. "Om het geld is het mij niet te doen, ik wil spelen. En met mijn ervaring zou ik het team, de talenten, graag verder helpen. Weliswaar zit ik in de herfst van mijn loopbaan, maar op het veld ben ik nog even gretig als aan het begin van mijn carrière."

Afgelopen seizoen liet Simons, die vijf seizoenen in Eindhoven speelde, zien dat hij nog steeds fit is. De controleur miste tijdens de 34 gespeelde competitiewedstrijden geen enkele minuut. Simons stond deze zomer in de belangstelling van Anderlecht, maar de clubleiding van de Duitsers blokkeerde een transfer.

Oud 20-07-11, 16:13 Standaard   #13

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Had ook niet verwacht dat hij het zo goed zou doen, leuk om te zien .

Oud 20-07-11, 19:00 Standaard   #14
Account not Activated

Was ook wel te verwachten dat hij het goed zou doen bij een middenmotor in Duitsland, Simons had 70 interlands gespeeld als hij Duitser was
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-11, 13:15 Standaard   #15
Leuk voor hem.

Oud 30-07-11, 17:02 Standaard   #16
Account not Activated

Hebben ze die nu echt weggedaan voor Engelaar?
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 30-07-11, 17:58 Standaard   #17
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
[...]
Blijkbaar zat je er toch een beetje naast als je de laatste alinea leest. Heeft dus ook geen enkele minuut gemist dit seizoen en Nurnberg werd ook verrassend 6de dit jaar. Respect!
Ik ben er verbaasd over inderdaad... de recente keren dat ik hem in België zag vond ik ook maar erg magertjes. Het is hem desalniettemin gegund.

Oud 10-01-12, 14:17 smile   #18

Voormalig PSV-captain Simons plakt er twee jaar aan vast in Nürnberg
Dinsdag, 10 januari 2012 om 12:10

Timmy Simons kan er geen genoeg van krijgen. De middenvelder is inmiddels 35 jaar oud, maar vindt het nog geen tijd voor een terugkeer naar België en al helemaal niet voor het beëindigen van zijn loopbaan. 1. FC Nürnberg meldt op haar officiële website dat het aflopende contract van Simons met twee seizoenen is verlengd, tot de zomer van 2014.

Club Brugge probeerde de middenvelder onlangs nog terug te halen naar België, maar kreeg toen te horen dat Simons akkoord was met Nürnberg over een nieuw contract. In het Turkse Belek werden de benodigde handtekeningen verzameld. “Timmy is een erg belangrijke speler voor de ploeg geworden”, zegt technisch directeur Martin Bader. “Met zijn ervaring kan hij bovendien de jongere spelers in onze selectie helpen.”

Simons speelde vijf seizoenen voor PSV, voordat hij in de zomer van 2010 de overstap naar Nürnberg maakte. De middenvelder is basisspeler bij de huidige nummer vijftien van de Bundesliga en speelde tot dusver 51 competitiewedstrijden voor Nürnberg. De 89-voudig international maakte al eerder bekend dat hij met de Belgische ploeg naar het WK van 2014 wil.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site