Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-07-10, 10:26 Standaard   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Bob Peeters (Lier, 10 januari 1974) is een Belgische ex-profvoetballer die momenteel hoofdtrainer is bij Cercle Brugge.

Bob Peeters begon zijn profcarrière in zijn geboorteplaats bij Lierse SK, waar hij tot 1997 speelde en een titel vierde. Daarna speelde hij in Nederland voor zowel Roda JC en Vitesse. Ondertussen ambieerde Peeters ook een carrière in de media en nadat hij niet werd verkozen in de selectie van het Belgisch voetbalelftal ten tijde van het Europees kampioenschap voetbal 2000 ging hij aan de slag als sportjournalist. Na 2,5 seizoenen lang onder contract te hebben gestaan bij het Engelse Millwall FC vertrok Peeters gedurende het seizoen 2005/06 weer naar België om in de Jupiler League te gaan spelen bij KRC Genk. Tijdens het seizoen 2005/06 scoorde de kopbalsterke spits voor KRC Genk 9 maal. In 2006 keerde hij terug naar zijn eerste ploeg, Lierse SK. In juni 2009 maakte KAA Gent bekende dat Bob Peeters een contract tekende om voor 2 jaar Gentse beloftencoach te worden.[1]

Op 27 mei 2010 werd Bob Peeters voorgesteld bij KSV Cercle Brugge om Glen De Boeck op te volgen als hoofdtrainer. Hij tekende bij Groen-Zwart een overeenkomst voor de duur van 2 seizoenen + een bijkomend seizoen in optie. Voor de ex-Rode Duivel is het de eerste opdracht als hoofdtrainer.[2]

Bob Peeters was in 2009 presentator van het televisieprogramma Wipeout.

(Verdwijnt na registratie)
Oud 15-07-10, 10:27 Standaard   #2
Redactie

Bob Peeters staat voor zijn vuurdoop als trainer van Cercle Brugge. De voormalig aanvaller van onder meer Roda JC en Vitesse speelt donderdagavond met zijn ploeg in de voorronde van de Europa League tegen FC Turku en hoopt op een goed begin van zijn periode in Brugge. “Elke speler van Cercle moet de ambitie hebben om ooit bij Barcelona te voetballen”, vindt Peeters.

De pas 36-jarige hoofdtrainer is van mening dat zijn spelers ambitieus moeten zijn. “Als je vraagt wat mijn ambitie is als trainer, dan zeg ik ook Barcelona coachen”, zegt Peeters in Het Nieuwsblad. “Het was ook mijn doel als voetballer om bij Barça te raken. Ik ben wel maar tot in Engeland geraakt, maar dat was ook niet slecht. Spelers moeten altijd op het hoogste mikken. Bij Cercle lopen veel gasten met potentieel rond. Ze moeten in zichzelf geloven.”

Peeters kwam over van AA Gent, waar hij samenwerkte met Michel Preud’homme. Toen deze naar FC Twente vertrok was de aanvaller nog even in beeld om zijn leermeester op te volgen. “Maar daar had ik te weinig ervaring voor”, vertelt Peeters. “Preud'homme opvolgen bij Gent is geen cadeau. Ook niet voor Francky Dury. De verwachtingen zijn hoog, de concurrentie in de spelersgroep is enorm... Die druk wilde ik mezelf niet opleggen als beginnend trainer.”

“Cercle is een veel rustigere club die niet zomaar mensen overboord gooit. Ideaal voor een jonge, debuterende coach. Hier mag ik fouten maken en ik zal die zeker maken. Preud'homme wilde mij ook graag als assistent bij Twente en ik sprak met Anderlecht om beloftentrainer te worden. Ik wilde meer. Bij Cercle was er meteen unanimiteit over mijn komst als trainer. Op twee dagen tijd was onze deal beklonken”, besluit de coach.

Oud 15-07-10, 10:28 Standaard   #3
Redactie

En deze mag hier natuurlijk ook niet ontbreken:

Oud 15-07-10, 10:28 big smile   #4
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Presentator van WipeOut .

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 15-07-10, 12:18 Standaard   #5
Hup Holland!

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
En deze mag hier natuurlijk ook niet ontbreken:

YouTube - Bob Peeters op Euro 2000
Echt geniaal blijft dat filmpje.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 22:37 thumb up   #6
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

D'n Bob is heel aardig begonnen bij Cercle: eerste twee wedstrijden gelijk en vanavond de Brugse derby met 3-1 gewonnen.

Oud 09-09-11, 16:06 Standaard   #7
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe is het met hem?

Oud 09-09-11, 16:07 Standaard   #8
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

Een Bob Peeters topic.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:35.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site