Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-07-10, 08:27 Standaard   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Naam: Michel Vorm
Geboortedatum: 20-10-1983
Geboorteplaats: IJsselstein, Nederland

2005/06 FC Den Bosch 35 0 Eerste divisie
2006/07 FC Utrecht 33 0 Eredivisie
2007/08 FC Utrecht 11 0 Eredivisie
2008/09 FC Utrecht 26 0 Eredivisie
2009/10 FC Utrecht 33 0 Eredivisie

Michel Vorm voor 2,5 miljoen euro op te halen bij FC Utrecht
KOOPJE: KEEPER

door Mike Verweij

JOHANNESBURG – De buitenlandse verslaggevers die de training van Oranje gadeslaan en zich vergapen aan de het atletisch vermogen van reservekeeper Michel Vorm, zijn vol ongeloof. „Waar speelt hij? FC Utrecht? Waarom niet bij een topclub?” Het zijn vragen die de keeper zelf ook bezighouden. „Ik denk wel dat ik toe ben aan een stap omhoog”, zegt Vorm, die morgen ’gewoon’ de halve finale van een WK beleeft.

Belangstellenden kunnen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Bij de verlenging van zijn contract tot 2012 bedong Vorm een gelimiteerde transfersom van 2,5 miljoen euro. „Het verbaast me dat dit bekend is”, aldus het Utrechtse koopje. ,,Het klopt. Daar ga ik niet over liegen. En ik vind dat niet veel voor de tweede keeper van het Nederlands elftal, maar aan de andere kant leven we nu in een tijd, dat clubs niet meer veel kunnen en willen betalen.”

Het huidige avontuur met Oranje in ZuidAfrika – „Een droom” – heeft de Nederlander van Surinaamse afkomst aan het denken gezet. ,,Bij Oranje zit je toch op een bepaald niveau en het verschil met FC Utrecht is heel groot. Dan zeg ik: ‘Mich, als je die kloof kleiner wilt maken, moet je hogerop.”

Vorm verklaart zich nader. „Ik sta hier met jongens die de Champions Leaguefinale hebben gespeeld en echte topschutters als Sneijder, Van Persie, Van der Vaart, Kuyt en Huntelaar. Die schieten de ballen toch anders, venijniger en preciezer op doel dan – met alle respect – Ricky van Wolfswinkel. Er wordt elke dag het maximale van me gevraagd en daar word ik beter van. Ik zeg niet dat ik weg moét, want FC Utrecht is een fantastische club. Maar ik ben er wel mee bezig.”

„Ik heb in de WK-kwalificatiereeks tegen Schotland mogen spelen en dat ging heel goed. Maar verder heb ik nulkomma-nul Europese ervaring. Als ik mezelf dan spiegel aan Maarten Stekelenburg, die wel zijn wedstrijden in de Europa League en komend seizoen (misschien) zelfs de Champions League speelt, merk ik dat ik minder hard groei dan hij. Maarten is heel goed bezig, oogt superfit, doet geen gekke dingen en heeft het in Oranje en bij Ajax uitstekend gedaan. Hij is stabiel en vertoont steeds meer gelijkenis met Edwin van der Sar. Die kan keepen zo eenvoudig laten lijken. Dat wil ik ook.”

Vorm is tevreden over de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt. „Ik heb afgelopen seizoen 18 van de 34 wedstrijden de nul gehouden. En dat is voor een keeper van FC Utrecht niet slecht. Al moet ik er wel bij zeggen, dat dit ook voor een groot deel de verdienste is van de verdediging. Ik voel me prettig bij die jongens. In totaal heb ik de 103 duels die ik nu voor FC Utrecht speelde 46 keer een ‘clean-sheet’ gehad en dat is een heel goed gemiddelde, zeker voor een jongen van 26 jaar.”

De goedlachse goalie denkt niet dat zijn – voor keepers geringe – lengte van 1,83 meter een mooie transfer in de weg zal staan. „Engeland zal moeilijk worden, omdat de meeste doelmannen daar 1,90 meter of langer zijn. Maar in Spanje of Duitsland kom je wel even grote keepers als ik tegen. En wat is klein? Het gaat erom dat je de ballen tegenhoudt. Als ik nou 1,70 was geweest, dan hadden ze een pupillenlatje moeten ophangen. Nu niet. Ik denk dat ik met mijn explosiviteit, atletisch vermogen en sprongkracht veel compenseer.”

„Mijn sterke punten? Kun je dat niet aan iemand anders vragen? Als ik toch iets moet zeggen, denk ik dat ik vrij allround ben. Ik ben niet de best meevoetballende keeper ter wereld, maar ook niet de slechtste. En dat geldt denk ik eigenlijk voor alle onderdelen. Ik zal alles moeten verbeteren en doe daar alles voor. Daarom voel ik me zo gelukkig bij Oranje. Ik merk dat ik elke dag sterker word. En als ik dat proces kan versnellen bij een grotere club dan FC Utrecht: graag!”
2,5 miljoen is echt niets voor zo'n keeper; maar is ie ook klaar voor een volgende stap? In het binnen of buitenland?

Hij heeft overigens ook geen vakantie dit jaar; na de finale moet hij op 13 of 14 juli alweer bij FC Utrecht zijn voor de EL wedstrijden.

Oud 05-07-10, 08:56 wink   #2
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat is een jodenfooi. Zal dus wel naar Ajax vertrekken als Steek dadelijk naar een Europese topclub vertrekt.

Oud 05-07-10, 23:42 Standaard   #3
BS.

Booy: "Geen gelimiteerde transfersom Vorm"

FC Utrecht ontkent dat er in het contract van Michel Vorm een gelimiteerde transfersom van 2,5 miljoen euro is opgenomen. Dit bericht dook maandag op in De Telegraaf.

"Er is zelfs in het geheel geen sprake van een gelimiteerd bedrag. We hebben wel een afspraak gemaakt over een percentage voor Michel van een eventuele transfersom, maar dat is iets heel anders", vertelt technisch directeur Booy op de officiële website van FC Utrecht.

Booy is van mening dat de media eerst even contact met hem hadden moeten opnemen. "Ook in dit geval was hoor en wederhoor beter geweest. Dan hadden we onjuiste berichtgeving kunnen voorkomen. Ik vind het jammer en betreur het ook, dat dat niet is gebeurd."

FC Utrecht laat weten wel begrip te hebben voor de ambities van Vorm, die hardop nadenkt over een stap hogerop. "Hij zit nu al een aantal weken tussen absolute topspelers en op dat niveau leert hij natuurlijk nog meer. Aan de andere kant: ook FC Utrecht is zeer ambitieus en doet er alles aan om nog hogerop te komen. Michel past prima bij dat streven en we houden ‘m dan ook graag."

Vorm is bij FC Utrecht in het bezit van een doorlopend contract. Hij ligt vast tot de zomer van 2012. Mochten clubs hem willen overnemen, dan zal er dus een transfersom op tafel moeten worden gelegd. Zo ver is het nog niet. Booy: "En op dit moment is er geen sprake van concrete belangstelling voor Michel."

Oud 05-07-10, 23:43 Standaard   #4
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door venom Bekijk bericht
Dat is een jodenfooi. Zal dus wel naar Ajax vertrekken als Steek dadelijk naar een Europese topclub vertrekt.
Zelfs dan is het zonde van het geld (al is het niet veel) als je met Vermeer al ongeveer dezelfde keeper hebt.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 23:49 Standaard   #5
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik heb altijd een beetje twijfels om zijn fysieke gesteldheid. Heeft erg vaak pijntjes, voor mijn gevoel.

Weet niet hoeveel hij wel moet kosten, maar het zou een goede zijn voor PSV.

Oud 05-07-10, 23:58 Standaard   #6
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij is zeker toe aan een volgende stap, als PSV Isaksson kan slijten lijkt Vorm me wel iets .

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-10, 00:06 Standaard   #7
Hup Holland!

Gordon Shumway's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik dacht echt dat hij hooguit 24 was.
Moet opschieten dan, ook al 'begint' de carrière van een keeper doorgaans wat later.

Oud 04-08-10, 12:13 Standaard   #8
BS.

Vorm: Het lijkt wel of men mij niet wíl begrijpen

UTRECHT - Michel Vorm begrijpt niets van de ophef over het feit dat hij niet meespeelde in de heenwedstrijd van FC Utrecht in de voorronde van de Europa League tegen FC Luzern. De tweede doelman van Oranje zegt niet uit te zijn op een transfer. ,,Het lijkt wel alsof sommige mensen mij niet willen begrijpen."

,,Donderdag is de terugwedstrijd in Zwitserland", zegt Vorm vandaag in dagblad De Pers. ,,Ik ga ervan uit dat ik dan ook speel. Graag zelfs, want mijn droom is altijd geweest om Europees te voetballen met FC Utrecht. Ik ben met mijn hoofd bij deze club. Juist daarom heb ik de beslissing genomen om afgelopen week niet te spelen."

,,Op 16 mei hebben we van Roda JC gewonnen. Wat veel mensen vergeten: dat was na de competitie, dat waren play-offwedstrijden voor een Europees ticket. Waar andere spelers van het Nederlands elftal nog een weekje vrij hadden, ben ik direct doorgegaan naar het trainingskamp van Oranje in Oostenrijk", legt Vorm uit. ,,Het WK heeft alles bij elkaar acht weken geduurd. Ik heb in die periode geloof ik 18 keer gevlogen."

,,Vervolgens heb ik anderhalve week vrij gehad. De hele club was in de ban van de Europese wedstrijden. Ik had dat gevoel gewoon nog niet. Daarom heb ik in het belang van de club en mezelf gezegd: liever even nog niet. Dat mensen andere dingen denken, is voor hun rekening. Ik heb alleen met mezelf en de club te maken."

Vorm vloog bovendien tijdens het WK nog een keer van Zuid-Afrika naar Nederland en terug. ,,Dat was ook zo'n bizarre ervaring. Ik kwam terug van het WK, toch geen kleine gebeurtenis in je leven, en direct viel ik in een totaal nieuw gezinsleven. Dan is het toch niet zo vreemd als ik zeg dat zo'n belangrijke wedstrijd voor de club even te vroeg komt?" (RED)

Oud 30-06-11, 10:03 Standaard   #9
BS.

Hij gaat zijn contract uitdienen en dan transfervrij weg bij Utrecht. Ben benieuwd waar hij dan terecht komt. PSV zou zomaar kunnen dan, misschien wel Ajax?

Oud 24-07-11, 14:08 Standaard   #10
BS.

Vorm acht kans op vertrek 'niet zo groot'

Michel Vorm is toe aan een nieuwe uitdaging en doet niet geheimzinnig over zijn wens om FC Utrecht te verruilen voor een grotere club. Tot dusver is echter geen enkele interesse concreet geworden.

Hamburger SV en een aantal clubs uit Italië en Frankrijk informeerden naar Vorm (27). Tot een overgang kwam het niet, waardoor de doelman denkt dat hij nog een seizoen bij Utrecht blijft. Daarna is hij transfervrij. "De transferwindow is nog wel even open, maar de kans dat ik nu nog ga, acht ik niet zo groot", zegt hij in gesprek met Voetbal International.

"Aan de andere kant; het is voetbal, morgen kan ik weg zijn", vervolgt de international. "De markt beweegt zich waar het keepers betreft eigenlijk niet. Kijk naar Maarten Stekelenburg en Sergio Romero, die zitten ook nog steeds bij Ajax en AZ."

Vorm raakte aan het eind van vorig seizoen geblesseerd aan zijn hand. De goalie denkt dat het meespeelt, omdat het net het verkeerde moment is. "Maar als een transfer daar al van afhankelijk is, dan hebben ze niet opgelet de laatste jaren. Ik neem aan, dat de mensen zo onderhand wel weten wat ik kan. En van die blessure ben ik nu, na een revalidatietraject, verlost. Ik ga weer ballen vangen."

Bij FC Utrecht heeft Vorm nog een verbintenis tot medio 2012, die hij niet verlengen zal. "Dan wordt het (een transfer, red.) voor mij makkelijker. Ik heb de laatste jaren ook altijd gezegd, dat ik mijn contract niet zou verlengen. De club weet dus al heel lang waar ze aan toe is", geeft de keeper aan.

Oud 29-07-11, 15:06 Standaard   #12
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Vorm heeft toch gezegd nooit naar Ajax te willen?

Oud 29-07-11, 18:39 Standaard   #13
Account not Activated

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Hij gaat zijn contract uitdienen en dan transfervrij weg bij Utrecht. Ben benieuwd waar hij dan terecht komt. PSV zou zomaar kunnen dan, misschien wel Ajax?
Voor beide geldt alleen als hij niet elders terecht kan
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 05-08-11, 09:49 Standaard   #14
BS.

Waarschijnlijk toch nog een transfer en wel naar Swansea. Utrecht wil 2m en er is 1,4m geboden volgens het AD.

Oud 05-08-11, 09:59 Standaard   #15
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch ook niet direct de club waar Vorm aan gedacht zal hebben bij een eventueel vertrek.

Oud 05-08-11, 10:30 Standaard   #16
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie club daar kun je je goed laten zien dit jaar.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 05-08-11, 10:47 Standaard   #17
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar wel een leuke club, in de Premier League bovendien. Wel dikke kans dat ze direct degraderen natuurlijk, maar dit is wel zijn niveau. Hij volgt alleen wel een Nederlandse clubfavo op, dus de fans zullen wel wat van hem verwachten..

Oud 05-08-11, 11:33 Standaard   #18
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij zal zich meer dan genoeg kunnen onderscheiden in de kelder van de PL. Lijkt me 'n leuke club voor 'm, als hij daar 'n niveau kan halen dan komt er zo 'n stapje omhoog wellicht.

Oud 05-08-11, 15:53 Standaard   #19
Account not Activated

Wie heeft Swansea nu als keepers?
Oud 05-08-11, 16:24 Standaard   #20
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Klapbandje Bekijk bericht
Wie heeft Swansea nu als keepers?
José Moreira en David Cornell, had je ook kunnen vinden met wikipedia bijvoorbeeld.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-08-11, 16:26 Standaard   #21
Account not Activated

Daar liggen wel kansen dan
Oud 06-08-11, 14:58 Standaard   #22
BS.

Voor 1,8m naar Swansea.

Oud 06-08-11, 19:43 Standaard   #23
Account not Activated

Bevestigd?

Wie gaat Utrecht nu in de goal zetten?
Oud 06-08-11, 19:50 Standaard   #24
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Bevestigd?

Wie gaat Utrecht nu in de goal zetten?
Ze hebben een Paraguayaanse keeper gehaald.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-08-11, 21:00 Standaard   #25
U2

bloodysunday's Voetbal Forum schermafbeelding

Swansea is toch die promovendus? Ik voorzie een Velthuizentje..
bloodysunday is offline   Met citaat reageren
Oud 07-08-11, 02:03 Standaard   #26
Ik voel me hier thuis!

Oorspronkelijk geplaatst door bloodysunday Bekijk bericht
Mwa Michel krijgt zijn gekd wel. Verder werd Piet 2e keeper.

Het zijn we beiden degradatiekandidaten.

Oud 07-08-11, 09:17 Standaard   #27
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Vorm word gehaald als 1e keeper inderdaad en met die gigantische bedragen die ze in Engeland krijgen gaat hij gewoon betaald krijgen.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 07-08-11, 09:31 Standaard   #28
U2

Ik ben bang dat ze degraderen. Kan je of lekker in de championship spelen. Of je mag weer oprotten..
Oud 07-08-11, 11:58 Standaard   #29
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij mag 'ie eerst nog 'n heel seizoen in de PL acteren, dat lijkt me voor hem helemaal niet verkeerd. Wat er na 't seizoen gebeurt is dan de vraag, misschien redden ze 't wel.

Oud 07-08-11, 13:28 Standaard   #30
U2

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Cantona Bekijk bericht
Volgens mij mag 'ie eerst nog 'n heel seizoen in de PL acteren, dat lijkt me voor hem helemaal niet verkeerd. Wat er na 't seizoen gebeurt is dan de vraag, misschien redden ze 't wel.
Hij heeft mazzel dat na dit seizoen het EK is.
Oud 07-08-11, 15:24 Standaard   #31
Kluf

Meest onzinnige post van het weekend dit.

Oud 07-08-11, 18:08 Standaard   #32
U2

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
[...]

Meest onzinnige post van het weekend dit.
Vertel :p
Oud 07-08-11, 19:05 Standaard   #33
Account not Activated

Ben benieuwd hoe hij het in de lucht gaat doen, als hij in de EPL overeind blijft wordt het na het EK een serieuze concurrent voor Steek
Oud 07-08-11, 22:10 Standaard   #34
Kluf

[...]

Vertel :p
In tegenstelling tot dat Spaanse gajes heeft Swansea haar zaken keurig op orde. Gepromoveerd door het leuk te doen in de play-offs, niet door veel gekke aankopen. Voeren een financieel goed beleid dus Vorm krijgt gewoon zijn centen. Daarnaast is het de laatste jaren al vaak zo geweest dat de onverwachte promovendus het goed doet in de PL, al is het ook niet ondenkbaar dat ze degraderen. Maar zelfs als dat gebeurt, dan komt Vorm wel weer terecht.

Oud 07-08-11, 22:22 Standaard   #35
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij lijkt mij alleen wel wat te klein..

Oud 07-08-11, 22:38 Standaard   #36

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij moet erg oppassen met hoge ballen ja.
NumberNine is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-08-11, 22:42 Standaard   #37
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat wordt nog lachen tegen Stoke en Bolton

Oud 07-08-11, 23:56 Standaard   #38
Account not Activated

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
Hij moet erg oppassen met hoge ballen ja.
Dat moet Steek ook, maar hij gaat nu naar de EPL daar leer je het of je valt af
Oud 08-08-11, 00:10 Standaard   #39

[...]

Dat moet Steek ook, maar hij gaat nu naar de EPL daar leer je het of je valt af
Alleen is Steek vijftien centimeter langer dan Vorm en heeft hij nog iets meer fysiek. Desondanks zie ik Steek ook liever niet in Engeland.
Oud 08-08-11, 00:19 Standaard   #40
Account not Activated

Hij is ondanks zijn lengte niet beter in de lucht dan Vorm. Als Vorm zich goed aanpast aan de EPL gaat Steek het nog moeilijk krijgen.
Oud 08-08-11, 00:47 Standaard   #41
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Ach, Cudicini is maar een paar centimeter langer en die is ook een succesvol doelman gebleken in Engeland.
mcyodogg is offline   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 00:57 Standaard   #42

Hij is ondanks zijn lengte niet beter in de lucht dan Vorm. Als Vorm zich goed aanpast aan de EPL gaat Steek het nog moeilijk krijgen.
Tuurlijk niet.
Oud 08-08-11, 01:42 Standaard   #43
Account not Activated

Waar reageer je precies op?
Oud 16-08-11, 00:35 Standaard   #44

Schijnt zeer goed debuut gemaakt te hebben.
Quote van een Engels forum:

What a save that was! This guy get's down quicker than a $2 whore.

Oud 16-08-11, 01:00 Standaard   #45

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Michael Owen, Barton en Savage lieten in tweets weten onder de indruk te zijn.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 16-08-11, 11:58 surprise   #46
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

De manager van Swansea zag zijn ploeg niet sterk verdedigen, maar Vorm wél sterk keepen. De keeper hield een uurlang zijn doel schoon in het City of Manchester Stadium en verrichtte in totaal twaalf cruciale reddingen. Ter vergelijking: vorig seizoen kwam er geen keeper verder dan tien belangrijke ingrepen in één wedstrijd.
Zo, dat is nog eens debuteren. 12 reddingen en dan nog 4x de bal uit het net moeten halen.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 16-08-11, 13:47 big smile   #47

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Who is Vorm anyway, never heard of the guy?
we could have had Vorm on the cheap......
He's very impressive, also having a better debut than De Gea.

And he's about €15m cheaper
very impressed with Vorm. how did swansea get a dutch international in goal?
I love Vorm. I think we may have just seen save of the season. Ridiculous reactions and what a stop on the line. Awesome.
Vorm is so incredible. Wow.
Would rather him to De Gea at this point.
Vorm certainly showed some promising signs, for £1.5m he could be the bargain of the season

Oud 16-08-11, 13:50 Standaard   #48
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is natuurlijk wel waar, voor een Nederlands international is hij vrij goedkoop.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 16-08-11, 13:50 emo   #49

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel waar, voor een Nederlands international is hij vrij goedkoop.
Maar dat fans van Man Utd ineens gaan roepen dat ze hem liever hebben dan Gea

Oud 16-08-11, 13:57 emo   #50
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
[...]

Maar dat fans van Man Utd ineens gaan roepen dat ze hem liever hebben dan Gea
Opportunisten.

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site