Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-05-10, 23:44 thumb up   #1
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Aloysius Paulus Maria "Louis" van Gaal (Amsterdam, 8 augustus 1951) is een Nederlands voetbaltrainer, die momenteel onder contract staat bij Bayern München.

Van Gaal oogstte roem in binnen- en buitenland als clubtrainer van AFC Ajax, FC Barcelona en AZ Alkmaar, waarmee hij dankzij zijn tactische concepten grote triomfen vierde. Met Bayern München won hij in zijn eerste seizoen de Duitse dubbel. Bovendien werd de finale van de Champions League bereikt, met Internazionale als tegenstander.

Palmares:

Ajax
3x Eredivisie
3x Johan Cruijff Schaal
1x KNVB Beker
1x UEFA Cup
1x UEFA Champions League
1x UEFA Super Cup
1x Wereldbeker

FC Barcelona
2x La Liga
1x Copa del Rey
1x UEFA Super Cup

AZ Alkmaar
1x Eredivisie

Bayern München
1x Bundesliga
1x DFB-Pokal

Awards:

2x Rinus Michels award (2007, 2009)
1x Coach van het jaar award (2009)
1x Die Sprachwahrer des Jahres (2009)
Weebl is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-05-10, 23:46   #2
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar een tvptje, ben benieuwd of die zaterdag zijn 3e titel dit seizoen pakt.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-05-10, 23:49   #3
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

hij blijft toch als Bayern de CL pakt ( maar goed trainers zeggen zoveel )

Oud 18-05-10, 00:08   #4
tvp
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-10, 01:44 puh   #5
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Weebl ik had toch wel van jou een beter OP veracht
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-10, 08:22   #6
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom
Weebl ik had toch wel van jou een beter OP veracht
Keihard gekopieerd uit het vorige topic. Had niet door dat ik de laatste post aan het tikken was. Moest dus wel ff een nieuw topic openen, maar had geen zin een hele nieuwe OP te fixen.
Weebl is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-10, 08:32   #7
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Nog geen triomfen met Bayern?
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-10, 08:36   #8

Laten we ook z'n glorieuze tijd als speler niet vergeten

belanov is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-10, 09:53 rainbow   #9
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Die ketting met 'Louis' erop
behangplakker is offline   Met citaat reageren
Oud 18-05-10, 10:29   #10

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=7yDAEKTjP0s

Oud 19-05-10, 13:07 sad   #11
Suarez!

Ik zie nu statistieken in de nieuwe VI, maar hij heeft gewon in elke uit-wedstrijd gescoord in de CL dit seizoen
Oud 19-05-10, 13:11   #12

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Ouwe held
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 19-05-10, 18:08   #13
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Waar eindigt het?

Kriegel is offline   Met citaat reageren
Oud 19-05-10, 18:13 rainbow   #14

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel
[afbeelding: link]

Oud 19-05-10, 18:58   #15
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 19-05-10, 19:31   #16
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 19-05-10, 19:32   #17
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Kriegel

lol
Oud 20-05-10, 00:22   #18
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Vrijdag in de tv kantine

Oud 20-05-10, 00:28   #19

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat ik mij altijd afvraag is hoe ze in het buitenland aankijken tegen Louis?

Kijken ze daar ook op van zijn rare fratsen en is er daarnaast wel groot respect voor zijn werk?
Babbatuur is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 00:57   #20
Onder een trein, maar er waren er wel wat voor me met iets soortgelijks
D.Pelizzon is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 02:07   #21

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch moet een eventuele CL-beker v. Gaal een klein beetje een dubbel gevoel geven. Aan de ene kant wil je hem natuurlijk vanzelfsprekend winnen, maar als je hem wint dan kan het komend seizoen eigenlijk alleen maar minder.

Hij piekt erg vroeg daar, tegen z'n gewoonte in. Ben benieuwd.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 10:08   #22
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo
Toch moet een eventuele CL-beker v. Gaal een klein beetje een dubbel gevoel geven. Aan de ene kant wil je hem natuurlijk vanzelfsprekend winnen, maar als je hem wint dan kan het komend seizoen eigenlijk alleen maar minder.

Hij piekt erg vroeg daar, tegen z'n gewoonte in. Ben benieuwd.
Alsof ze het hem daar dan gaan kwalijk nemen. Als Louis de treble wint dit jaar is hij voor de rest van zijn leven koning in Beieren, ongeacht of hij volgend jaar misschien tweede wordt.
zjroen is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 20:00   #23
Redactie

Louis van Gaal lijkt op een roze wolk te zitten met Bayern Munchen. Na een zeer stroeve start van het seizoen heeft hij zijn manschappen de goede richting in geduwd. Gevolg: het winnen van de Bundesliga, het winnen van de DFB-Pokal en een finaleplek in de Champions League. In Beieren loopt men weg met de Nederlandse oefenmeester.

Mocht de club er echter over nadenken om Van Gaal langer dan medio 2011 bij de club te houden, dan zit men in de Allianz Arena mis. Daar wil de Nederlander zelf namelijk nog niet over nadenken. “'Als de clubleiding naar me toe komt en mij aanbiedt mijn contract te verlengen, dan zal ik dat afwijzen. Ik blijf zeker tot medio 2011 bij Bayern en daarna maken we de balans op. Misschien wil de clubleiding dan niet meer met mij werken”, aldus Van Gaal tegenover Bild.

Verder benadrukte Van Gaal nogmaals dat hij ook volgend seizoen de trainer van Bayern Munchen is, ondanks dat zijn eerdere uitlatingen dat hij bij het winnen van de treble zou vertrekken. “'Hoewel het moeilijk zal zijn het beter te doen. Ik heb het echter al besproken met mensen van de club. Ik kan dus niet weg.”
Oud 23-05-10, 10:11   #24
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Gaal: "Men herinnert mijn ploegen"
Het seizoen van Bayern München was al lang en breed geslaagd vóór de eindstrijd van de Champions League. Toch had Louis van Gaal maar wat graag zijn ploeg voor een laatste maal zien excelleren.

Met de landstitel en de nationale beker op zak, had Van Gaal zijn eerste seizoen als trainer van de Duitse Rekordmeister al van een gouden randje voorzien. Een zege van de Champions League had de Nederlander, die toch al niet meer kapot kan in Duitsland, waarschijnlijk een standbeeld opgeleverd. Voorlopig moet Van Gaal het nog even zonder doen, z’n protegé José Mourinho las hem zaterdag de les.

"Ik sluit me aan bij de woorden van José Mourinho: het winnen van de landstitel en de beker is een meesterwerk, de Champions League is een bonus", aldus Van Gaal na afloop. "Het verschil tussen beide ploegen is niet zo groot. Dit keer heeft hij gewonnen. Dat was vooral omdat de doelpunten op de juiste momenten vielen."

Spitsen zo effectief als Diego Milito zijn schaars. Op de huidige voetbalvelden kunnen slechts enkelen zich met hem meten voor wat betreft doeltreffendheid. Van Gaal zou zaterdag een moord gedaan hebben voor een spits, waarbij vrijwel elke kans een doelpunt is. Waar Thomas Müller, Ivica Olic en Arjen Robben vergaten het net te vinden, sloeg Milito twee keer toe.

Daarmee bezorgde de Argentijn, niet verrassend uitgeroepen tot man of the match, Van Gaal een kater op de avond van zijn derde Champions League-finale. Met Ajax ging het één keer goed en een keer fout, met Bayern moet Van Gaal nog even wachten op een nieuwe kans op de belangrijkste prijs die het Europese, en wellicht wereldwijde, clubvoetbal kent.

Verrast was Van Gaal niet door de strijdwijze van Internazionale. "Nee, dat was geen verrassing, dat had ik verwacht. Wel is het een verrassing dat we verloren hebben. We hebben Inter geanalyseerd. We wisten dat ze zo zouden spelen. Dan weten we ook dat het met onze speelstijl een moeilijke wedstrijd wordt."

"We moesten in een grote ruimte verdedigen. Milito en Wesley Sneijder kunnen dan onderscheidend zijn. Zo is het ook gelopen. We hebben niet zoveel kansen gecreëerd als we normaal, maar we hebben wel kansen gehad. Als je die niet maakt, verlies je. De tweede kans van Inter was opnieuw een doelpunt. Dat was de doorslag", aldus Van Gaal, die het verlies niet alleen toe wilde schrijven aan het wegvallen van Franck Ribéry.

"Het is na een nederlaag makkelijk om te zeggen dat we Ribéry gemist hebben. We hebben ook zonder Ribéry tegen Lyon en Juventus gespeeld, we hebben een half seizoen zonder Ribéry gespeeld. Het is niet respectvol naar de andere spelers om daar over te spreken. Maar, tegen dit Internazionale hadden we een creatieve speler nodig. En Franck is een creatieve speler."

Ondanks de nederlaag kregen zijn spelers een hand. Dat is niet zomaar iets in het boek van Van Gaal. "Ik heb mijn ploeg een hand gegeven. En dat is voor mij heel wat omdat we hebben verloren. Die hand betekent dat ik trots ben op deze ploeg. Je moet niet vergeten dat we kiezen voor deze manier van voetballen. Dat is zwaar. Maar ik geloof dat dat voor het publiek het meest attractief is."

"Je weet alleen dat je ook kunt verliezen. We moeten heel goed zijn willen we winnen van een ploeg als Inter. Dat was vandaag niet zo. Aanvallen is moeilijker dan verdedigen", gaat Van Gaal verder. "Wij moesten aanvallen in een kleine ruimte, net als in de Duitse competitie. Daar lukt het vaak wel, alleen Inter is een stukje beter."

Op de vraag of hij Mourinho al gesproken heeft, zei Van Gaal: "Hij feliciteerde mij. Misschien heeft hij gelijk. Mijn gevoel zegt alleen iets anders nu. Inter heeft terecht gewonnen, hij had ook het recht om te winnen. Misschien is het makkelijker voor hem om met deze stijl te winnen, maar negatief voetbal is niet de juiste benaming. Elke team kiest zijn speelwijze. Ik merk dat de atmosfeer rondom Bayern is veranderd dit seizoen. In positieve zin. Ik denk dat mijn teams altijd herinnerd zullen blijven worden."
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 10:20 surprise   #25

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Komt ie weer met de onzin aanzetten dat verdedigen makkelijker is dan aanvallen

Oud 23-05-10, 10:34   #26
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch wel een beetje in mineur geindigt . Een fantastisch seizoen zal iedereen zeggen , maar ik ben anders en ik zeg : Een goed jaar en niet meer dan dat ....

Zo dicht is het verschil tussen een goed seizoen en een fantastisch seizoen .
Daarom is het ook zo erg als je een finale niet wint , want laten we nu eerlijk zijn : Is het een wereldwonder dat Bayern de beker wint en kampioen wordt ?

Met die begroting die ze hebben is het bijna een plicht , al werkt het niet altijd zo .

Robben voor 25 miljoen, Gomez voor 30 miljoen , Ribery zal ok wel in die trand zijn en dan praat ik maar over 3 spelers he ?

In een finale is het alles of niets , want niemand praat over de ploeg die tweede is geworden en daarom ga ik op het WK maar voor 1 plaats en de rest is niets , helemaal niets ....

Dit is mijn denkwijzer en ik weet dat velen er anders over denken , maar in het echte leven en in het voetbal is bij mij alles of niets , er bestaat geen middenweg . Niet voor mij ...

ls Twente niet kampioen was geworden had ik die DVD nooit meer bekeken , maar nu ........

Nu is alles perfekt en ik zal die DVD 2010 tot aan mijn dood draaien en hopelijk zijn dat nog wel wat jaartjes .

Zal maar stopppen met typen . Mijn strekking van het verhaal is duidelijk , denk ik .
Een finale moet je winnen , anders had je die hele toernooi niet hoeven te spelen .

Dat is mijn mening .
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 21:16 big smile   #27
http://nos.nl/video/159358-van-gaal-grijpt-weer-naar-microfoon.html?from=video.carousel

Gaan we weer
Fukjoeman is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 21:48   #28
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

weer een excuus voor Johan om het woord demagoog te gebruiken
Conundrum is offline   Met citaat reageren
Oud 30-05-10, 22:33   #29
Redactie

Giovanni Silva de Oliveira, kortweg Giovanni, heeft andermaal uitgehaald naar Louis van Gaal. De 38-jarige aanvaller, die dit kalenderjaar zijn actieve loopbaan bij Santos beëindigt, speelde tussen 1996 en 1999 voor Barcelona. De Braziliaan beschuldigt de Nederlander van zijn voortijdige vertrek uit het Camp Nou. "Van Gaal is de Hitler van de Braziliaanse voetballers", stelt Giovanni.

"Hij is arrogant, hoogmoedig en heeft volgens mij een mentaal probleem", vertelt de oud-international zondag in Folha de Sao Paulo. "De samenwerking verliep desastreus. Hij was niet gediend van Braziliaanse voetballers. Hij verdreef me en had ook ruzie met Rivaldo en Sonny Anderson. Hij zei altijd dat we slecht trainden. Ik denk dat hij iets mankeert. Hij heeft geen weet van voetbal. We trainden altijd op dezelfde manier. Hij lijkt wel gek."

Het dieptepunt was volgens Giovanni een uitwedstrijd tegen Tenerife. Op het laatste moment kreeg hij van Van Gaal te horen dat hij op de tribune moest plaatsnemen. "Ik werd ontzettend kwaad. Het is dat ik een rustig persoon ben, anders was ik hem te lijf gegaan. Ik was voor niks naar Tenerife gevlogen. Hij had me net zo goed thuis kunnen laten. Dat heb ik hem ook verteld."

Giovanni genoot van de recente Champions League-finale waarin Internazionale met 2-0 te sterk was voor Bayern München, de huidige werkgever van Van Gaal. "Wat mij betreft had Internazionale met 15-0 gewonnen, met vijf doelpunten van Lúcio." Lúcio, eveneens Braziliaan, vertrok een jaar geleden uit Beieren omdat hij dacht dat hij onder Van Gaal niet veel aan spelen zou toekomen.
Oud 30-05-10, 23:19   #30
Laat die luie zuidamerikanen even hun bek houden. allemaal hetzelfde. drank, drugsverslaafd en teringlui. Altijd ligt het aan iedereen, behalve aan henzelf.
Carthago is offline   Met citaat reageren
Oud 30-05-10, 23:22   #31

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha.

Oud 30-05-10, 23:30 rainbow   #32
Suarez!

Hij heeft zich heel lang in kunnen houden. Maar het succes van Van Gaal met Bayern was denk ik toch de druppel
Oud 30-05-10, 23:30   #33

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een gefrustreerd mannetje.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
Oud 05-06-10, 14:57   #34
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

'Van Gaal tweede op lijstje Liverpool'

LIVERPOOL - Liverpool is druk op zoek naar een nieuwe manager en zou Louis van Gaal een prima kandidaat vinden. Kenny Dalglish heeft namens 'The Reds' een lijstje opgesteld van mogelijke opvolgers voor de vertrokken Spanjaard Rafael Benitez. Fulham-manager Roy Hodgson staat bovenaan. Van Gaal, coach van Bayern München, zou tweede staan. Dat meldt de Engelse krant The Mirror.

Ook Guus Hiddink, bondscoach van Turkije, wordt in verschillende Engelse media genoemd. De Zweed Sven-Goran Eriksson heeft inmiddels openlijk gesolliciteerd naar een baan bij Liverpool.

Oud 21-07-10, 21:06 Standaard   #35
Redactie

Mooi beeld weer van Louis

Oud 09-08-10, 13:39 Standaard   #36
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Gaal boos over gedraai Blatter
Uitgegeven: 9 augustus 2010 12:43
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2010 12:43

MNCHEN - Bayern Mnchen-trainer Louis van Gaal heeft zich maandag vol verbazing uitgelaten over het vermeende gedraai van FIFA-preses Sepp Blatter.

De voorzitter kondigde tijdens het WK in Zuid-Afrika nog aan dat technische hulpmiddelen en het gebruik van videobeelden op de agenda van de FIFA moeten komen te staan.

Krap twee maanden later is dat voorstel volgens Van Gaal alweer van tafel.

''Het is echt ongelooflijk. Blatter heeft nog zo gezegd dat het thema op de agenda moet'', foetert Van Gaal in het Duitse voetbalblad Kicker.

''En nu is hij weer volledig gedraaid. Zo is zijn strategie. Het getuigt van weinig fair play.''

Lachertje
Eerder verklaarde Van Gaal al voorstander te zijn van de inzet van elektronische hulpmiddelen. ''Het is een lachertje dat in onze moderne tijd de voorhanden zijnde techniek niet wordt benut."

"Als een lijnrechter bijvoorbeeld niet meer kan waarnemen of een speler buitenspel staat of niet, dan moet er een andere oplossing komen. Dat is de enige eerlijke manier'', aldus de trainer.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 13:44 sunglasses   #37
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ach, leuke bliksemafleider die Louis. Maar iedereen weet wie het chte genie is daar bij Bayern.

Oud 09-08-10, 13:53 Standaard   #38

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Ach, leuke bliksemafleider die Louis. Maar iedereen weet wie het chte genie is daar bij Bayern.
Braafheid inderdaad
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 14:37 Standaard   #39
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Gelijk heeft Louis, was natuurlijk te voorspellen dat Blatter die technische hulpmiddelen tot maximaal een kort hamerstuk met de woorden "neen, niet" zou maken op die vergadering.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 09-08-10, 14:40 Standaard   #40
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Otis. Bekijk bericht
Andries natuurlijk
Oud 19-08-10, 12:40 Standaard   #41
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Gaal wil wel een baan bij UEFA of FIFA
19 augustus 2010

Louis van Gaal ziet na het einde van zijn loopbaan als trainer wel wat in een baan bij de Europese voetbalbond UEFA of de mondiale federatie FIFA. "Dan kan ik tenminste invloed uitoefenen op de spelregels", zegt de coach van Bayern Mnchen donderdag in een interview met de Duitse krant Bild. "Al weet ik niet of ze me daar met mijn grote mond wel willen hebben."

Van Gaal heeft in het verleden al diverse voorstellen gedaan om het spel in zijn ogen te verbeteren. Het contract van de coach bij Bayern Mnchen loopt volgend jaar af. De club wil graag verder met de succesvolle trainer, maar de Nederlander weet nog niet wanneer hij een beslissing neemt over zijn toekomst..

"Ik wil me niet vastpinnen op een deadline. Als ik blijf, dan is dat tot 2012. Mijn wens is om daarna bondscoach te worden. Maar misschien verander ik van gedachten, net als Arsene Wenger, die nu toch ook weer bij Arsenal blijft."

Van Gaal opent vrijdag met Bayern als titelverdediger het Duitse voetbalseizoen.

Oud 20-09-10, 11:56 Standaard   #42
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Bayern praat op korte termijn met Van Gaal over contractverlenging

Volgens het Duitse Kicker gaan trainer Louis van Gaal en zijn Bayern Mnchen binnekort met elkaar om de tafel om de mogelijkheden van een langere samenwerking te bespreken. Voorzitter Karl-Heinz Rummenigge is voorzichtig optimistisch over een langer verblijf van de Nederlandse succescoach.

Rummenigge gaf maandag aan dat er op korte termijn met de Nederlander over een contractverlenging gesproken zou worden. De beleidsbepaler liet echter gelijk weten dat de toekomstplannen van Van Gaal, die er nooit een geheim van heeft gemaakt graag nog eens bondscoach te worden van een toonaangevend voetballand, niet veranderd zijn.

Het thema om ergens bondscoach te worden brengt hij niet voor niets altijd ter sprake, aldus Rummenigge. Hij heeft nog immer plannen om op het WK 2014 aanwezig te zijn met een land, weet de preses. Toch denkt de Duitser dat zijn club en de trainer samen tot een oplossing kunnen komen en dat deze nog voor Kerstmis gevonden gaat worden.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 15:05 surprise   #43
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Bayern-top ontstemd over nederlaag
26 september 2010

De thuisnederlaag (1-2) zaterdag tegen het gepromoveerde FC Mainz, tevens de standvastige koploper van de Bundesliga, is heel slecht gevallen bij de clubleiding van Bayern Mnchen. Volgens sportdirecteur Christian Nerlinger gaan "stilaan de alarmbellen rinkelen". Hij sprak ook over een "bedroevende vertoning". De baas van trainer Louis van Gaal noemde de huidige situatie van zijn club zelfs "precair".

Voorzitter Karl-Heinz Rummenigge, die zaterdag zijn 55e verjaardag op de tribune met ingehouden woede beleefde, was ook duidelijk in zijn commentaar. "Het wordt de hoogste tijd dat we beter gaan spelen. Zo kunnen we niet doorgaan in de Bundesliga en zeker niet in de Champions League. We missen momenteel leiderschap, werklust en agressiviteit."

Beide topmannen van Bayern spraken met geen woord over Van Gaal. De Nederlandse coach verschaft voor het einde van het jaar duidelijkheid over zijn toekomst. Hij kan nog steeds bijtekenen in Mnchen, maar zaterdag na de nederlaag tegen FC Mainz wilde even niemand daaraan denken.

Bayern beleeft de slechtste competitiestart sinds het seizoen 1977-1978. De ploeg van Van Gaal staat voorlopig in de middenmoot, met acht punten uit zes duels, al tien punten achter stuntploeg Mainz. De absentie van de geblesseerde sterspelers Arjen Robben en Franck Ribry breekt de Duitse recordkampioen momenteel zwaar op. Bayern heeft in de zes competitieduels pas vijf keer gescoord.

De moeilijke situatie, bij het begin van de befaamde Oktoberfeesten in Mnchen, doet denken aan de stroeve start van Van Gaal vorig seizoen bij Bayern. Een snel ontslag werd toen zelfs even niet uitgesloten. Maar na een fraaie overwinning in de Champions League tegen Juventus in Turijn (1-4) kwam het uiteindelijk toch nog goed met Van Gaal en Bayern. Met de landstitel, de beker en een finaleplaats in de Champions League kroonde de Nederlandse topcoach zich alsnog tot de 'koning van Beieren'.

Wellicht dat het kampioenenbal komende week opnieuw soelaas biedt voor Van Gaal. Bayern speelt dinsdag in Zwitserland tegen FC Basel. Daarna wacht opnieuw een zware wedstrijd in de Bundesliga, zondag bij nummer twee Borussia Dortmund. "We zullen zien hoe de ploeg op deze nederlaag reageert", sprak Nerlinger nors.

Oud 26-09-10, 16:14 emo   #44
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat een gezeik meteen weer als het even niet loopt. Je zou toch verwachten dat Van Gaal inmiddels wat meer krediet zou hebben bij die ouwe mannetjes. FC Hollywood...

Oud 15-10-10, 18:08 smile   #45
Cijntje, ja. Cijntje

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Trainer Louis van Gaal heeft vrijdag tijdens de wekelijkse persconferentie van Bayern Mnchen geen stelling genomen in de rel tussen zijn werkgever en de KNVB. "Het bevalt me niet", zei hij. "Maar ik kan er niets aan veranderen."

"Trainers, spelers, artsen, clubs en nationale voetbalploegen hebben allemaal hun eigen verantwoordelijkheid", vervolgde Van Gaal. "Vooral de verantwoordelijkheid van een speler wordt nog wel eens vergeten."

De oefenmeester liet Mark van Bommel en Daniel van Buyten direct na de nederlaag tegen Borussia Dortmund naar hun nationale voetbalploeg vertrekken. Ze hoefden niet eerst naar Mnchen, maar keerden woensdag wel geblesseerd terug. "Als ik een speler vertrouwen geef, moet hij dat ook teruggeven", zei Van Gaal. "Dat geldt ook voor de nationale bonden. We moeten altijd goed samenwerken."

Van Gaal concentreert zich liever op de wedstrijd van zaterdag tegen Hannover 96. Hij mist niet alleen Van Bommel en Arjen Robben, die tot grote woede van de leiding van de kampioen van Duitsland geblesseerd terugkeerden van het Nederlands elftal. Van Gaal moet het zonder elf spelers stellen.

Bayern Mnchen bekleedt de twaalfde positie op de ranglijst en heeft het minst van alle clubs uit de hoogste Duitse voetbalklasse gescoord. "Maar we kunnen gewoon nog kampioen worden", zei een strijdlustige Van Gaal.

Oud 26-10-10, 18:28 Standaard   #46
Redactie

De 10-0 nederlaag van Feyenoord op bezoek bij PSV was ook in Duitsland groot nieuws. Louis van Gaal kon niet geloven wat hij op televisie zag. "Het is slecht voor het Nederlandse voetbal als bij een club zo groot als Feyenoord zoiets gebeurt", vindt de hoofdtrainer van Bayern Mnchen.

Van Gaal, die in het verleden op succesvolle wijze trainer van Ajax was, had thuis zijn vrouw en Feyenoord-fan Truus moeten troosten. "Bij de 6-0 heb ik gezegd: we kunnen beter Dortmund tegen Hoffenheim gaan kijken", grapt de Nederlander dinsdag in boulevardblad Bild Zeitung.

Bayern Mnchen is ook niet bezig aan een bijster goede start van het seizoen. Na negen speeldagen in de Bundesliga staat de teller van de Zuid-Duitsers pas op twaalf punten en heeft men twaalf punten achterstand op koploper FSV Mainz 05.

Oud 27-10-10, 15:31 hearth   #47
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Gaal na bekeroverwinning: 'Ik ben de heer Blatter zeer dankbaar'

Louis van Gaal is een fervent voorstander van het gebruik van technologische hulpmiddelen in het voetbal, maar had dinsdagavond wel profijt van het feit dat er geen gebruik gemaakt kan worden ver televisiebeelden. Zijn ploeg Bayern Mnchen ontliep zodoende een tegengoal tegen Werder Bremen.

In de bekerwedstrijd tegen Werder kwam Bayern moeizaam op een 2-1 voorsprong, maar later leken de Zuid-Duitsers de gelijkmaker tegen te krijgen. Namens de gasten kopte Sebastian Prdl de bal uit een corner in het doel en dat leek de 2-2 te betekenen. Tot verbazing van iedereen keurde de scheidsrechter het doelpunt echter af, omdat Prdl zijn tegenstander Holger Badstuber geduwd zou hebben.
Ook Van Gaal gaf naderhand toe niet te begrijpen waarom de treffer van Bremen niet geteld werd, maar sprak zijn dank uit richting FIFA-voorzitter Sepp Blatter, die een tegenstander is van technologie in de voetbalwereld. Ik ben de heer Blatter (voorzitter van de FIFA, red.) zeer dankbaar dat hij nog geen toestemming heeft gegeven om de beschikbare middelen in te voeren in het voetbal, was de cynische reactie van de Nederlandse trainer.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-10, 14:52 thumb up   #48
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

NOS Sport - Hoeness haalt uit naar Van Gaal

Die twee hebben een goede verstandhouding zo te horen.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-10, 15:09 Standaard   #49
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoeness blaaskaak
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 02-11-10, 15:37 hearth   #50

Het eindigt bij Ajax als hoofd van de jeugdopleiding
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Personen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site